Missä olit silloin?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa!
      He, jotka eivät osaa, nauttivat varmaan ominaisuudesta.
      Mamma ADHD, jag är här!

      H.

      • Mitä mä olennyt sanonut kun sinä yrität torpedoida mun aloitukset heti lähtöviivalla?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mitä mä olennyt sanonut kun sinä yrität torpedoida mun aloitukset heti lähtöviivalla?

        "Paloma.se.co"

        Aikuisten ADHD.
        Unohda lapsellisuus.
        Kännykkä-seuranta tiedettiin jo Nokia-aikaan.

        Olisit aloittanut:
        Kuten tiedämme, kännykkämme eivät ole enää yksityis-asia...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Aikuisten ADHD.
        Unohda lapsellisuus.
        Kännykkä-seuranta tiedettiin jo Nokia-aikaan.

        Olisit aloittanut:
        Kuten tiedämme, kännykkämme eivät ole enää yksityis-asia...

        H.

        Mä kommentoin artikkelia joka oli jättikirjaimilla DN:n etusivulla TÄNÄ AAMUNA. Sinä tietenkin tiesit asian jo Nokia-aikana, mutta hei, meitä on muitakin tällä palstalla ja me kaikki ei olla yhtä fiksuja filmaattisia kuin sinä.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä kommentoin artikkelia joka oli jättikirjaimilla DN:n etusivulla TÄNÄ AAMUNA. Sinä tietenkin tiesit asian jo Nokia-aikana, mutta hei, meitä on muitakin tällä palstalla ja me kaikki ei olla yhtä fiksuja filmaattisia kuin sinä.

        Hyvin olet säästynyt, jos et ole sitä aikaisemmin tiennyt.
        Eikä vain älypuhelimeni sijainti (ei ole samaa kuin minun sijaintini). Kaikkihan on tiedossa, missä olet käyttänyt pankkikorttiasi, bussikorttiasi...
        Se on ollut hyvänä apuna poliisilla jo iät ja ajat, jos esim. joku henkilö on kadonnut tai etsintäkuulutettu.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Hyvin olet säästynyt, jos et ole sitä aikaisemmin tiennyt.
        Eikä vain älypuhelimeni sijainti (ei ole samaa kuin minun sijaintini). Kaikkihan on tiedossa, missä olet käyttänyt pankkikorttiasi, bussikorttiasi...
        Se on ollut hyvänä apuna poliisilla jo iät ja ajat, jos esim. joku henkilö on kadonnut tai etsintäkuulutettu.

        Tottakai olen aina tiennyt, mutta en todellakaan ollut tietoinen sen laajuudesta tai intensiteetistä.
        DN:s reporter har fått unik tillgång till den centrala databasen för sitt eget abonnemang. För första gången kan DN visa omfattningen av övervakningen.

        Geografisk plats har registrerats över 10.000 gånger under sex månader, i snitt var 25:e minut dygnet runt. Loggningen sker konstant, även när mobilen inte används.

        Du registreras via mobilen dygnet runt, även när du sover. Uppgifterna lagras i ett halvår.

        DN:s reporter har fått unik tillgång till den centrala databasen för sitt eget abonnemang. För första gången kan DN visa omfattningen av övervakningen.

        Geografisk plats har registrerats över 10.000 gånger under sex månader, i snitt var 25:e minut dygnet runt. Loggningen sker konstant, även när mobilen inte används.

        Dagislämning. Hemligt affärs­möte. Var man tillbringar natten.

        Genom uppgifter om var en person har befunnit sig går det att noggrant kartlägga hur han eller hon lever sitt liv.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tottakai olen aina tiennyt, mutta en todellakaan ollut tietoinen sen laajuudesta tai intensiteetistä.
        DN:s reporter har fått unik tillgång till den centrala databasen för sitt eget abonnemang. För första gången kan DN visa omfattningen av övervakningen.

        Geografisk plats har registrerats över 10.000 gånger under sex månader, i snitt var 25:e minut dygnet runt. Loggningen sker konstant, även när mobilen inte används.

        Du registreras via mobilen dygnet runt, även när du sover. Uppgifterna lagras i ett halvår.

        DN:s reporter har fått unik tillgång till den centrala databasen för sitt eget abonnemang. För första gången kan DN visa omfattningen av övervakningen.

        Geografisk plats har registrerats över 10.000 gånger under sex månader, i snitt var 25:e minut dygnet runt. Loggningen sker konstant, även när mobilen inte används.

        Dagislämning. Hemligt affärs­möte. Var man tillbringar natten.

        Genom uppgifter om var en person har befunnit sig går det att noggrant kartlägga hur han eller hon lever sitt liv.

        Vieläkin lupaan, että ei kukaan piru tiedä välttämättä sijaintiani, pelkästään puhelimeni sijainnin.
        Puhelimen mukaan mummo nukkua tussuuttaa kotonaan vaikka voi olla yötä myöten sytyttelemässä roskiksia palamaan...


      • Minua.saa.seurata

        Niin. En minäkään tiedä niin tyhmää kleptomaania, kriminaalia, narkomaania, pyromaania, jotka lähtiessään rikospaikalle pahuksia tekemään pitäisivät puhelimen mukanaan ja päällä, ei vaikka se olisi priipeiddi. Noh, ei kuulu tuttavapiiriini muutenkaan. Enää. Joskus nuorempana ystävä -ja tuttavapiirini oli laajempi, valkokaulusrikollisista vuorineuvoksiin ja vuorineuvoksista varkaisiin ja puli-ukkeleihin. Rehellisesti sanoen olin ylpeä, että minulla oli monipuolinen ihmisverkosto. Itse taisin olla ainoa, joka teki rehellistä ja ruumiillista työtä.


    • ensen

      Jossain lehdessä kerrottiin että tuon takia hämärämiehet maksaa maltaita vanhoista kännyköistä:))

      • Jeppistäjee

        Nokian vanhat puhelimet ovat erittäin kysyttyjä arabimaailmassa, äärijärjestöt ja niistä maksavat oikeasti todella reilusti. Myös rehelliset arabit koska niiden kuuluvuus (2 G) on toista luokkaa kuin nyky hipelypaskat.
        Ja Enironomaisia esimerkiksi etäpommia laukaistessa ja paljon moneen muuhunkin pahuuteen.


    • CIANkäyttöön

      Multa keräävät pilvestä valokuvat ja ajoreitit, puhelut ja tekstaritkin!

    • oletteajastajäljessä

      Meillä täällä Nokiamaassa tuo on ollut tiedossa jo iät ajat, toisin kun siellä Erikssonnilassa.

      • NWO_n.kaukovarjostin

        Sekin on tiedossa, että Euvostoliitto vaatii sen 6 kk:n tallennuksen, mutta Suomaa kansainvälisen rikolliseliitin perän makuun päässeenä säilyttää tiedot 10 vuotta. Sitten kun riittävän paljon olet pullikoinut rikolliseliittiä vastaan, sillä on sinusta tiedot, joitten ympärille sopiva syyte on helppo sorvata. Tämä on ollut ja on edelleenkin tunnettu keino maailman diktatuurityrannioissa.


    • Minä ja puhelimeni sijaitsemme tällä hetkellä äitini lasitetulla parvekkeella. Siinä ei ole mitään salattavaa.

      • Parveke-vloristi

        Parvekkeella saattaa olla laittomia kukkia, kuten Opi-uimi asterikkeja, pilvidus möyssys, suputöksi seitikki ja ties mitä salaa maahantuotuja ja avoimesti kukkakioskissa myytyjä kevät-eskimoita vai millä esikko nimillä niitä on myytykään. Suomalainen tietämättään voi kasvattaa vaikka lihansyöjäkasvia vessanpytyn vierellä kun kukkatuntemus on jäänyt päivänkakkaroihin ja voi -ja margariini kukkiin.


    • ö-Öö

      Nojoo.

      Tossa Aarnio-jutussa tuli esiin se yks mutta. On tiedot, mistä soitettu ja mihin numeroon. Paljon hankalampaa selvittää, kuka ollut soittajana, ilman nauhotteita ja äänitunnistusta. Noin käytännössä, osta kasa prepaid-puhelimia käteisellä ja käytä niitä vaihtelevasti, hämärähommiesi jäljille pääseminen vaikeutuu merkittävästi.

      =DW=

      • Valoisaa.metsurointia

        Entä kun harrastaa valoisia hommia, millainen puhelin ja liittymä olisi hyvä hankinta.


    • mystinemmaailma

      Vaimoni on vieläkin älykkäämpi!
      Olin eilen kirjastossa, kun kännykkääni soitettiin.
      Vaimohan se siellä oli, mutta miten ihmeessä hän tiesi minun olevan juuri kirjastossa sillä hetkellä?

      • Kannattaa.naamioitua

        Et sitten tiennyt millaisia juoru-santroja paikalliset kirjastovirkailijat ovat. Ennen kuin olet ekaa kirjaakaan plärännyt, on siitä mennyt tieto vaimollesi.


    • k-kk

      Siinäpähän tuijottavat ,missä ukko vipeltää,joutuvat myöntämään et hyvin liikkuu.
      Mä jopa olen ottanut paikannus toiminnon itte käyttöön puhelimessa, vaimo voi seurata lenkin edistymistä,jos toppaa niin silloin hämminkiä ja kontrolli soitto tulee.

    • 60plushukassa

      Mitä vi*un väliä jos tietävät!? Ihan sama kun jotkut pelkää markettien tietävän mitä he syövät. Voi pyhä sylvi sentään.

      • k-kk

        Sanoppa muuta,ensin päivitetään naamakirjaan kaik mahdollinen ja sit saadaan trumoja tämmösestä.


      • k-kk kirjoitti:

        Sanoppa muuta,ensin päivitetään naamakirjaan kaik mahdollinen ja sit saadaan trumoja tämmösestä.

        Kuka saanut traumoja?
        Kuka päivittää facebookiin "kaiken mahdollisen"?


      • k-kk

        Älähän innostu,syyttävä sormi ei osoittanut sinua, vaan olen kuunnellut vaimoni päivittelyä hänen istuessaan naamakirjassa .
        Siitä päivittelystä olen mielipiteeni muodostanut ja netissä paljon päivittelyä miten heitä valvotaan .
        Hyvin vaikeaa on piiloutua jos käyttää yhtäkään korttia maksupäätteessä, kulkee kadulla ilman maskia, käyttää puhelinta , ilmoittaa osoitteensa, maksaa veronsa, tarvitsee yhteiskunnan tukea.
        Jäniksen vuoden Jussi vatanen keksi ratkaisun pulmaan.


      • k-kk kirjoitti:

        Älähän innostu,syyttävä sormi ei osoittanut sinua, vaan olen kuunnellut vaimoni päivittelyä hänen istuessaan naamakirjassa .
        Siitä päivittelystä olen mielipiteeni muodostanut ja netissä paljon päivittelyä miten heitä valvotaan .
        Hyvin vaikeaa on piiloutua jos käyttää yhtäkään korttia maksupäätteessä, kulkee kadulla ilman maskia, käyttää puhelinta , ilmoittaa osoitteensa, maksaa veronsa, tarvitsee yhteiskunnan tukea.
        Jäniksen vuoden Jussi vatanen keksi ratkaisun pulmaan.

        Haha, sorry, olen jo niin tottunut että joudun aina puolustautumaan.
        Ei minua tuo seuraaminen mitenkään stressaa; yllätti hieman sen laajuus.


    • bessie-

      Siinähän valvoo, kaikin mokomin.

      Lapset näkyy jollain 'find my friends' paikannusohjelmalla silloin tällöin leikkivän, ymmärtääkseni joka kerta erikseen sopivat siitä keskenään. Ihan kätevä, mutta tositarvetta harvoin. Kerran suunnittelimme käyttävämme Linnanmäellä, eli minä aikuisparkissa tai jossain muualla puhelimen näytöltä vähän seurailisin että porukka pysyy alueella ja koossa.
      Olivathan nuo ennenkin pysyneet ja kaikkein kätevintä olikin tehdä kuten ennenkin, eli kaikkien puhelimet minun repussani ja 'ilmoittautuminen' sovitusti n. kerran tunnissa. Laitteiden turvakaaret ja vyöt sekä lasten vetoketjuttomat taskut ym., puhelimista olisi ollut vain haittaa.

      Tähän "missä olit silloin" kysymykseeni en ole saanut vastausta: https://youtu.be/heHdZF0gJxA

      • Hyvä kappaleen valinta bessie, se tuli minulle myös ekaksi mieleeni, kun aloin kirjoittamaan tätä.


    • Eisalaista

      Ei Cian kortistolta kukaan karkuun pääse!

    • eipidähetiuskoa

      Eikä tiedä!
      Ainoastaan puhelimen sijaintipaikka saadaan selville.
      Jos kännykkä unohtuu kotiin ja menet itse vaikka kaupassa käymään, niin luuletko sinä, että Isoveli näkee näytöltä sinun seisovan kassajonossa?
      Sinua on huijattu...

    • 1eero

      En omista älypuhelinta, kaksi tablettia on kyllä ne yrittää ohjailla minua en mene halpaan varsin tämä äsken ostettu rupee neuomaan, väliin ilmoittaa jos et kirjoita ni voi puhua minulle, perskule sentään jopa ruuan laitossakin.

    • Jos noin on,
      niin kaikkien mummojen ja pappojen kaulassa pitäisi roikkua älypuhelin.
      Eivät joutuisi hukkaan kun lähtevät ämpärin kanssa metsäretkelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe