Finnairin lentoemo työstä kysymyksiä

mitähäntekisin

Olen hakenut tässä haussa Finnairille ja olen hieman epävarma, otanko paikan vastaan, jos saan. Muutama kysymys, jos voisitte vastata. (nää on niitä kysymyksiä, mitä ei haastattelussa uskalla kysyä, ettei leimaudu laiskaksi ;) ).

1. Miten lomat menee, onko lomakausi siis touko-syyskuu? Kiertääkö ne , vai miten määräytyy. Saako suurin osa kuitenkin pitää lomansa heinä-elokuussa vai onko kaikkien lomat jakautunut kaikille kuukausille tasaisesti. Mietin vaan noita tulevia koululaisia...

2. Miten hyvin toiveita kuunnellaan, jos haluaa vaikka lakkiaispäivän vapaaksi, kaverin häät tms, vai saako kaikki tollaiset unohtaa?

3. Onko uusilla jotenkin huonompi peruspalkka ja lisät kun vanhoilla. Mikä se on? Laskettiinko muuten vanhojenkin palkkoja vai lisättiinkö työaikaa?
ja mitä se työaika suunnilleen nykyään on?

4. mInkälaisiin sairaslomapäiviin kiinnitetään huomiota/on vaarassa saada potkut

Kiitos!

15

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eimenenallekarkittasan

      Jotenkin harmittaa, että joku noin pitkälle hakuprosessissa päässyt edes miettii sitä, että ottaako sitten paikan vastaan vai ei, kun ilmeisesti hyviä ehdokkaita karsiutui aika rankalla kädellä jo ekaan vaiheeseen.
      :/

      • Mitenrekryprosessitoimii

        Mä mietin kanssa sitä miten epävarmuus on mahollista peittää näin tiukassa karsinnassa. Itse olisin ollut/ olen valmis joustamaan kaikissa noissa paikan saadakseni (ja kyllä, olen perheellinen).

        Kysymykset sinänsä ovat kuitenkin mielestäni ihan asiallisia ja toisaalta tuntuukin erikoiselta, jos niihin ei ole prosessin edetessä tuotu vastauksia.


    • Finskille

      Finnairin sivuilta löytyy TES 2010-2013 joka on hyvin pitkälle sama kuin nyt voimassaoleva. Palkkataulukkoja siellä ei ole, mutta nehän näytettiin jo haastattelussa.
      TES:stä löytyy muuten lomankierrot jne.

    • mitähäntekisin

      Eipä tuolta tessistä löydy sitä, että miten lomat jaetaan. Kiinnostais tosiaan tietää, jos joku viitsisi vastata :) Tarkoitin siis, että onko lomia yhtä paljon myös touko ja syyskuussa vai saako suurin osa pitää kesä-elokuussa :) ja vielä kysymys tuli mieleen, että lasketaanko se työajaksi, kun mennään taksilla hotellille ja takas. Jossain kohteessa matka-aika voi kuulemma olla parikin tuntia. Kiitos tuhannesti. Ja kommentoijille, jotka ihmettelee pääsyäni näin pitkälle, onhan tuolla muitakin epäilijöitä, kun luette tuota finnair ketjua. Ja voin sanoa, että olen hyvä hakija, musta saa hyvän emon, jos työn otan vastaan/jos saan ja jos en ota, niin joku muu sen paikan kuitenkin saa!! Ja 2006 moni jo lentänyt perui kuulemma saamansa kurssipaikan, kun heille selvisi, että Finnair palkkaakin huonommilla ehdoilla. (joka ei sitten toteutunutkaan). Tällöinhän piti olla yksi tai kaksi kurssia pelkästään jo lentäneille, mutta tuli vaan yksi tosi vajaa kurssi ja he joutuivat siis käymään yhtä pitkän kurssin kuin muutkin.
      Terv. ap.
      Yhteenkään kysymykseeni en siis vielä ole saanut vastausta ja olisin todella kiitollinen, jos saisin :)

      • TESsistä

        "1. Kesälomat
        Kesälomia varten CA:t jaetaan kelpuutus- ja koulutusryhmittäin viiteen rotaatiokuukauteen. Nämä rotaatiokuukaudet ovat toukokuu (5), kesäkuu (6), heinäkuu (7), elokuu (8) ja syyskuu (9). CA siirtyy vuosittain rotaatiokuukaudesta toiseen järjestyksessä; 9, 7, 5, 6 ja 8. CA:t on jaettu rotaatiokuukausiin SLSY:n kanssa sovitulla tavalla."


      • Kfindlmd

        Ap sinulla siis voi olla kesäloma jo toukokuussa (kokonaan), tai syyskuussa...


      • Folljande

        Tottakia viet yhdeltä muulta mahdollisuuden. Jos sinua ei olisi kutsuttu haastatteluun, joku toinen olisi päässyt.


    • Hvgjbln

      Ap selkeyttikö tämä valintaasi? Kuinks valitsit?

    • pohdiskellen

      Ymmärrän myös pohdintasi ap.

      Itse olen tällä hetkellä ihan hyvässä työssä, mutta tämä lentotyö olisi unelmaduunini. Kuitenkin "järki-ihmisenä" tulee pohdittua niin rahallisia asioita ja muita mukavuuksia, kuten vapaita ja lomia, ja verrattua niitä nykyiseen työhön ja tilanteeseen.

      • mitähäntekisin

        Kiva, että joku ymmärtää :) Mun mielestä parempi miettiä asia kunnolla ja etukäteen, eikä sitten vaikka keskeyttää kurssia tai koeajalla koko juttua, koska silloin on jo vienyt joltain paikan konkreettisesti.
        Joku kysyi, selkeyttikö valintaani. En valitettavasti edelleenkään saanut vastauksia kuin tuohon lomajuttuun ja siitäkin jäi jotain epäselvyyksiä itselle.


      • hmmmmmmm

        Mitä meinaat ap?

        Mietin myös juuri heitä, kenellä on tällä hetkellä vakituinen työpaikka... Uskaltavatko kaikki vaan heittäytyä ja irtisanoa itsensä tämän kurssin vuoksi ja tietämättä vielä tarkkoja palkkoja, lomia yms?

        Ja irtisanomisaika... Kerkeävätkö kaikki vakituisessa työssä olevat tosiaan jo piakkoin alkaville kursseille??


      • mitähäntekisin

        Niinpä, tosi vähillä tiedoilla pitäisi tehdä suuri ratkaisu. Lisäksi mietin näitä hallituksen uusia säästöjä, ilmeisesti vaikuttavat myös lentoemojen palkkaan? Kellään tietoa, vaikuttaako. Ainakin sunnuntailisä pienenee, entä muut lisät? Kun lentoemon työkin on niin lisäsidonnaista. Tuoki olisi tosi kiva tietää ennen kurssia. Mitä sinä aiot tehdä? Terv. ap


      • hmmmmmmm

        Niinpä... Lisistähän se palkka lähinnä koostuu... Tai ainakaan sitä peruspalkkaa ilman lisiä ei voi mitenkään kovin houkuttelevana pitää, jos tosiaan on alempaa luokkaa kuin esimerkiksi vaikka kaupan kassatyöntekijöillä..?! Pahoin pelkään, että jos lisiä yleisesti pienennetään niin tuskinpa lentoemoja tässä asiassa mitenkään erityisesti suojataan... Eli palkka pienentyisi entisestään............

        Vaatii kyllä tosi isoja päätöksiä valittujen puolelta, kun lopputuloksesta ei voi koskaan kuitenkaan olla varma, niin kuin on muissakin keskusteluissa tullut ilmi. :(


      • oh-ay

        Lentohenkilökunta on jo osaltaan osallistunut palkka-aleen. Myös lepoaikoja on vähennetty. Haastatteluissa varmaankin näitte mikä on uusien emojen peruspalkka. Hyvät ajat on auttamattomasti ohi.


    • lentotäti79

      Jaksaisikohan kukaan tulla enää vastaamaan tähän ketjuun? Nyt te jo Finnairilla aloittaneet (ja aloittaja?), miten kävi? Millainen palkka on, miltä nyt tuntuu? Olen hakenut tämän hetkisessä haussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe