Järki ja Tunteet

syyllistävät

olisit sanonut heti, että olen roikkuja ja ahdistelen liikaa. Mieluiten asioista kannattaa sanoa suoraan, sillä myöhemmin on turhaa syyllistää toista, jos ei ole itse sanonut asioita suoraan. Se on syyllisyyden siirtämistä toiselle. Nyt tunnen itseni aivan roikkuja-hirviöksi. kaikista hankalinta on antaa anteeksi itselleen. kyllä minä ymmärrän, ettet pystynyt sanomaan suoraan minulle, mutta että minä en itse sitä tajunnut. Ja nyt tässä olen siirtämässä sitä syyllisyyttä sinulle kaiken lisäksi :( Oikeastaan minun pitäisi pyytää anteeksi omaa ymmärtämättömyyttäni. Eihän se ole sinunkaan helppo sanoa hankalia asioita suoraan, pitäisihän se minun ymmärtää !! Minähän tässä olin syypää ja kamala roikkuja. Anteeksi hirveästi ! Ja kaiken huipuksi en sano tätä suoraan sinulle, vaan raukkamaisesti tänne..Se siittä sitten.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus_särkee_sydämiä

      Niin miksi et sano/kirjoita tätä suoraan vaan tänne? Kenen puolesta pelkäät eniten?

      • syyllistävät

        Itsekkäästi itseni. Hän tuskin anteeksi pyynnöstäni hermostuisi.


    • nojosasiaon

      nyt selvinnyt ja selvennyt niin mitä sitä tänne enään tulee jauhaan, se täällä perille mene.

      • syyllistävät

        Huonoa omaatuntoani vain puran. Oikeassa olet siinä, ettei täällä mikään henk.koht. aloitus mene perille.


    • Nojosnyt

      tiedät asioiden oikean laidan niin eikö se ole sitten klaari vai miksi täällä vielä sitä pohdit?

      • aloittajalta

        Puran tänne huonoa omaatuntoani, koska en ymmärtänyt aikaisemmin, että roikun. Tunnen siitä nyt syyllisyyttä. Mutta oikeassa olet, että eteenpäin vain. On osattava antaa myös itselleen anteeksi.


      • yhtä_kiinnostusta
        aloittajalta kirjoitti:

        Puran tänne huonoa omaatuntoani, koska en ymmärtänyt aikaisemmin, että roikun. Tunnen siitä nyt syyllisyyttä. Mutta oikeassa olet, että eteenpäin vain. On osattava antaa myös itselleen anteeksi.

        Etkö sinä saanut mitään kaikua?


      • aloittajalta

        Sain. Aivan normaalia suhtautumista ja kanssakäymistä ihmisten kesken.


      • ehkäoletmuistutushänelle
        aloittajalta kirjoitti:

        Sain. Aivan normaalia suhtautumista ja kanssakäymistä ihmisten kesken.

        Ehkä on ollut tunteita sinua kohtaan, mutta hän saattoi muuttaa mielensä ja esittaa asiat niin, että olet roikkuja. Ei ole helpoa kohdata niitä ihmisiä jotka olemme vahingoittaneet.


      • aloittajalta
        ehkäoletmuistutushänelle kirjoitti:

        Ehkä on ollut tunteita sinua kohtaan, mutta hän saattoi muuttaa mielensä ja esittaa asiat niin, että olet roikkuja. Ei ole helpoa kohdata niitä ihmisiä jotka olemme vahingoittaneet.

        Kuulostaa sotkuiselta. Ei kuulosta hänen toimintatavaltaan.


      • Mitäuseampikokki
        ehkäoletmuistutushänelle kirjoitti:

        Ehkä on ollut tunteita sinua kohtaan, mutta hän saattoi muuttaa mielensä ja esittaa asiat niin, että olet roikkuja. Ei ole helpoa kohdata niitä ihmisiä jotka olemme vahingoittaneet.

        Mikä sä olet manipuloimaan asioita oman pienen mielesi mukaisiksi? Ehkä viimeinen lause pitääkin paikkansa juuri sinun kohdallasi.

        Tunteet ei ole mitään, missä muutetaan mieltä. Ei niitä pidä väkisin selittää sinne missä niitä ei ole.


    • väännänkörautalangasta

      Ei sitä kehtaa sanoa jos toinen ei itse tajua. Tiedät että olen sitoutunut puolisooni. Mutta koska sellainen luonne. Että olen kaikille ystävälllinen ja mukava joku vvoi ymmärtää väärin. Sinäkin. Miksi otat kaiken humalajorinani todesta. En tarkoita mitään. En oikeasti koskaan voisi kuvitella olevasi kanssasi. Älä lirkuttele ja roiku minussa koska olen vain humoristinen ja ystävällinen lulnne. Ymmärrätkö. En halua mitään, ei tule koskaan mitään. En tule bileisiin missä kuvittelet että jotain voisi tulla. Inhotat mua jollain tasolla nainen. Minulla on yksi ja sama pitkään. Sinulla kymmeniä. Mitä se kertoo? Olemme täysin erilaisia. Ihastuksia sinulla tulee ja menee. Olen yksi matkan varrella. Olet silti mukava mutta vain kaverina.

      • aloittajalta

        Ei sinullakaan ole aivan helppo tilanne.


      • ääääööpppå

        Todella upeaa. Olet kylmäkiskoinen luonne.


    • tsempitsulle

      Tuli paha mieli puolestasi. ymmärrän sua. Itselläni on ollut joskus vähän samoja tuntemuksia... Kauhea olla, kun ei voi/osaa sanoa asiaansa. Lisäksi voi olla vielä väärinkäsityksiä mukana.

      • aloittajalta

        Selvittämättömät asiat ovat kyllä monien väärinkäsityksien takana. Kiitos tsempeistä, samoin sinne.


      • tsempitsulle

        Kiitos. Näin on.


    • vastaustaijotain

      Yhden ihmisen kanssa mun kävi niin etten vaan jaksanut pitää yhteyttä. Jollain merkillisellä tavalla sai mut tuntemaan itseni väsyneeksi ja raihnaiseksi ja persoonani omituiseksi.
      Mun on helpompi ja kevyempi olla ihan toisenlaisten ihmisten kanssa. Hän ei pidä niistä ihmisistä, mistä minä pidän. En käsitä miksi hän sitten halusi mun seuraani.
      En osaa pitää hänestä, kun hän pitää kavereitani tyhminä ja häpeää heitä. Jutteleminenkin käy työstä ja vie energiaa.
      Hänen seuraansa sopisi paljon paremmin ja luontevammin toimistotytöt ja hienommat frouvat, en minä. En sitten yhtään.

    • Kuumaliima

      Ei ei, onneksi meistä kahdesta minä olen se, jota voisi sanoa roikkujaksi. Ei varmaankaan toivon mukaan ahdistelijaksi.

    • huomaatko-eron

      pötköönkirjoittaminenonsamakuin tämäilmanvälejäjapisteitäpötköönkirjoittaminenlukijanaliarvioimistakirjoittaa
      tyhjänpäiväistälätinääpötköönkertookirjoittajastaettätämäonjokotampiotaitäystampio.

      Ja tuo edelleinen oli esimerkki, kuinka tympeää on kirjoittaa pötköön.

      Tässä esimerkki, kuinka sujuvaa on lukea tekstiä, joka on jaoteltu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe