Hammasväliharat

Koorttu

Muutkin kyselee hammasimplanteista. Minunkin yläleukaan on sellainen asennettu muutama päivä sitten.
Hammaslääkäri antoi minulle kahden kokoisia hammasväliharjoja ja painotti kuinka tärkeää niitten käyttö on, mutta ne eivä ainakaan vielä mitenkään meinaa mahtua hampaitten väliin.
Onkohan se helpompaa myöhemmin? Tuleeko hammasväleihin lisää tilaa? Siis implanti hampaisiin.
Epäilyttää että en onnistu pitämään niitä puhtaina.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika_muuttaa

      Onkos sinulla yksi vai useampi implantti. Voi olla, että ikenesi on vielä turvoksissa ja ajan mittaan harjaus onnistuu helpommin. Minulla on peräti 6 implanttia ja koko titaanisilta yläleuassa, ollut jo yli 13 vuotta ongelmitta. Käytän keltaista harjaa, jossa varsi on 90 asteen kulmassa harjaan nähden, niillä on helppo puhdistaa kaikki välit. Kotimaasta vaan ei tahdo sellaisia löytää, joten ulkomaan matkoilta olen haalinut aina useamman paketin. Kyllä ne ikenet kestää kovempaakin käsittelyä, parempi puhdistaa kuin antaa kerääntyä likaa.

    • Koorttu

      Minulla on implantteja melkein kaikki ylä puolella. Halusin kaikki, mutta lääkäri ei ollut samaa mieltä. Minkähän takia? Haluaako säilyttää maksavan potilaan?
      No tuo nyt oli minulta tuollaista.
      Ne harjat jotka sain lääkäriltä ovat sinisiä ja vihreitä. Varsinkin vihreitten tunkeminen sinne hampaitten väliin on tosi vaikeaa- ja kivuliastakin.
      Hammaslääkäri kuitenkin sanoi että se on tärkeää.
      Pahalta se tuntuu. kuitenkin.

    • Koorttu

      Hei ystäväni! Jos sinulla on
      "peräti 6 implanttia ja koko titaanisilta yläleuassa, ollut jo yli 13 vuotta ongelmitta. Käytän keltaista harjaa, jossa varsi on 90 asteen kulmassa harjaan nähden, niillä on helppo puhdistaa kaikki välit."

      Onko keltaiset harjat isompia, kuin vihreät?
      Sanoit Varsi 90 asteen kulmassa. En ihan ymmärtänyt.
      Minulla on vain niitä pieniä. Pienen pieniä.

      • Ei_värejä

        Tuota selitystä minäkin ihmettelin. Käytän apteekin myymiä hammasväliharjoja jotka ovat täsmälleen kuin minikokoisia pulloharjoja (harjakset kierretyssä teräslankavarressa, 10 kpl pussi ei maksa paljon). Tuo teräslankaharja kiinnitetään pienenpieneen kädensijaan jolla saa hoidettua harjauksen. Yksi harja kestää melko pitkäänkin käyttöä. Koko systeemi on yhtä suoraa "pötköä", ei mitään kulmia. Jos tarvitsee putsata takahampaiden välejä eikä suupieli veny tarpeeksi, teräslankavartta voi taivuttaa.


      • tarkoitin_näitä

      • Ei_toimi_aina
        tarkoitin_näitä kirjoitti:

        Tosi käteviä käyttää, näköjään Suomessakin saatavilla.
        https://mantsalan-apteekki.eapteekki.fi/tuotteet/500/hammasharjat-ja-hammasvaliharjat/54415/interprox-plus-hammasvaliharja-mini-07-6-kpl/

        Hankala käyttää sillä kaikilla hammasväli ei ole auki hampaan kärjestä jotta harjan saisi pujotettua hammsväliin. Silloin on parempi vaihtoehto sivulta hammasvälii työnnettävä harja.
        Tuollaisena olen nähnyt yleisemmin hammaslankaimia.


      • titaanisilta
        Ei_toimi_aina kirjoitti:

        Hankala käyttää sillä kaikilla hammasväli ei ole auki hampaan kärjestä jotta harjan saisi pujotettua hammsväliin. Silloin on parempi vaihtoehto sivulta hammasvälii työnnettävä harja.
        Tuollaisena olen nähnyt yleisemmin hammaslankaimia.

        Eikös nuo ole sivusta työnnettäviä. Mietin onko parempi, jos harja alkaa heti alusta. Harja voisi työntää ientä metallilangan tieltä. Itselläni aikanin on useissa väleissä niin ahdasta, että harjan kierretty metallinen keskiosa meinaa nirhaista ientä jollei ole tarkkana ja työnnä "pulloharjaa" rauhallisesti.


      • tarkoitin_näitä
        titaanisilta kirjoitti:

        Eikös nuo ole sivusta työnnettäviä. Mietin onko parempi, jos harja alkaa heti alusta. Harja voisi työntää ientä metallilangan tieltä. Itselläni aikanin on useissa väleissä niin ahdasta, että harjan kierretty metallinen keskiosa meinaa nirhaista ientä jollei ole tarkkana ja työnnä "pulloharjaa" rauhallisesti.

        Noissa on ohuempi harja kärkiosassa, ainakin minun on helpompi noilla puhdistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe