Totta vs Tarua S.Villasen tallista

Tietämätön12

Eräs ystäväni on joskus ratsastanut kyseisellä tallilla. Hän sanoi että tarhat mutavelliä, talli ihan laho, ei puolioviakaan!? Ei pesukarsinaa. Monet hevoset olivat kuulemma liiaan livavia? Kentän reunoilla ei ole aitoja? Hevoset olivat kuulemma ihan kilttejä, eikä mitään koneita. Jollain hevosella oli ollut haava, eikä sitä oltu hoidettu!!??
Vastauksienne perusteella aion käydä tallilla isäni kanssa ja arvioida pitääkö tehdä eläinsuojeluun ilmoitus.

Elikkäs totta vs tarua?

14

2553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvyb

      Totta joka sana. Täysin paska talli. En oo kyl ratsastanu, mutta työntekijät osiossa se vaan höpöttää ittestää ja siitä, kuinka menestynyt kilpailija se on

      • Anonyymi

        Oot tyhmä!!


    • z---

      Mitäp jos käyt ihan itse paikanpäällä katsomassa. On hyvin asiatonta kirjoittaa netissä väitteitä, jos ei ole edes varma niiden todenperäisyydestä.

      Kannattaa myös ihan järjellä miettiä, mistä aiheesta ilmoitusta olisit tekemässä.

      Mutaiset tarhat, pesukarsinan puute tai aitaamaton kenttä eivät ainakaan ole millään tavoin eläinsuojelurikos. Mutaiset tarhat ehkä voivat aiheuttaa miinusta, jos hevoset oikeasti uppoaa mutaan.
      Kaikki haavatkaan ei mitään kummempaa hoitoa tarvitse, jos haava on pieni.

    • kysyinvaan

      Totta. Tämä oli vai tällainen kysely. En tiedä kyseisestä tallista oikeastaan mitään. Mutta en kuitenkaan väittänyt, vaan kysyin.

    • ghyuo

      Oletko itse ratsastanut siellä?

    • IhanaRita

      Hyvä talli!
      käykää katsomassa S. villanen googlessa. Ratsastustunneille mahtuu.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Käyn s. Villasen tallilla ratsastamassa ja hoitaamas.
        Mun lemppari on Rietu❣️✨🐴


    • v-tallinratsastaja

      EI OLE TOTTA KÄYN SIELLÄ KESKIVIIKKOISIN HEVOSET ON NORMAALI PAINOISI AITAUKSET EI OLE VELLIÄ! HYVÄ TALLI ÄLÄ LAITA NETTIIN TÄLLÄSTÄ TYHMÄÄ JUTTUA

    • Anonyymi

      TALLI ON PARAS JA SIELLÄ EI OLE NIIN MUTAISET TARHAT ETTÄ HEVOSET UPPOISI. JA IHAN VAAN TIEDOKS SIELLÄ ON AIDATTU KENTTÄ!! HEVOSET OVAT TODELLA KILTTEJÄ JA HYVÄ KUNTOISIA!!!!!!!!! MINÄ PUOLLUSTAN TALLIA‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️🐴🐴🐴🐴🐴

    • Anonyymi

      Totta on.eläinsuojeluilmoitusta vaan tekemään.

    • Anonyymi

      Mielestäni tallin kuvat internetissä on liiallisia, tallilla ei mennä esimerkiksi maastoon. Pihatot ovat sadekelillä mutavelliä! Ja välillä jos hevonen ei usko niin olen nähnyt kun hevosta esimerkiksi näpäytetään/lydään jollain😳 Ja tallin omistaja ratsastaa samalla tunnilla kuin esim minä. Joka on mielestäni epäturvallista jos jotain sattuu! Olen itse käynyt kyseisellä tallilla 5 vuotta eikä mikään ole muuttunut😦 Onneksi tallille rakennetaan uutta karsinaa! Hovosten karsinoita puhdistetaan mielestäni harvoin. Koska nään joka kerta tallille mennessä paljon hevosten ulostetta😳 Ja pihatoissa on suuria suoraansanottuna paskakasoja joita siirretään vesikeleillä tulleisiin kuoppiin. Joka on minusta todella ällöttävää ja epäsiistiä. Kerran tallin pitäjä suoranaisesti käski mennä siivoamaan isoja paskakasoja pihatosta koska leiri oli tulossa, ja koska sinne tuli uusia ihmisiä ja että ne saisi paremman vaikutelman tallista. Tämä menne jo jotenkin yli. Tallissa on kyllä paljon hyviä puolia ja se on hyvällä sijainnilla!! Olisi myös mukava jos joskus tulevaisuudessa voisi käydä maastossa :D

      • Anonyymi

        TAIRKOITAN SIIS SITÄ ETTÄ TOIVOISIN ETTÄ JOITAIN ASIOITA TALLILLA MUUTETTAISIIN! JA HALUAISIN JOSKUS MENNÄ MAASTOON😻 JA TÄMÄ ON MINUN MIELIPITEENI!!


    • Anonyymi

      Olen itse käynyt tallilla kauvan ja mielestäni omistaja on kiva ja hevoset ovat kivoja. Teidän pitäisi ymmärtää että kaikilla ei ole välttämättä varaa priimaan talliin vaikka uusi talli on nyt rakenteilla. Eikä sille voi mitään jos haka kurautuu jos ei ole tilaa muihin hakoihin tai silleen. Hevosista pidetään hyvää huolta ja jos hevoselle käy haaveri se hoidetaan. Olen myös tehnyt tallilla välillä talli töitä ja haat kurautuvat välillä mutta haoissa on myös kuivia kohtia joissa hevoset voivat olla. :D

    • Anonyymi

      Tarua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe