Ratsastus,ei urheilua?

awa12

Moikka! Päätin nyt tulla kysymään teiltä että mitä mieltä ootte ratsastukesta tai ylipäätään hevosista. Ite oon ratsastanu monta vuotta. Se on vaan mun juttu. Ratsastan rakkaudesta hevosiin,en saavuttaakseni mainetta. Mutta mun kaverit ei ota hirveen hyvin sitä et ratsastan. Jotkut jopa sanovat tyylii " makkarat on syömistä ei ratsastamista varten" tai " te vaa istutte siel selässä ettekä tee mitää". Mut todellisuudessa me ohjataan n 500 kg eläimiä. Meillä on yhteys sellaiseen eläimeen joka on täysin arvaamaton. Ne ketkä ratsastaa,luottaa hevoseen niin paljn,että on valmis olemaan hengenvaarassa. Te ketkä dissaastte ratsastajii, nii miettikääpä uudestaan!!!

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppatyttö2001

      ratsastus ei ole urheilua

      • Heppatyttö2002

        Ratsastus ON urheilua


    • heppahomo2000

      mmm metukkaa

    • 17vtyttö

      Makin ratsastin kerran makkaralla.. Se oli 16cm pitkä, paksuttaakin oli ;)

    • riemukasn

      Ratsastus on ihanaa !!!! Minun pieni pillu on AINA märkänä,kun olen satulassa !!!!

    • niikurly

      Joo nyt vittuus nä 'yY RaTSASTUs ON uRHEILUA :'(' palstat.
      Ite oon ratsastanu koht 6 vuotta, mut toi on ihan vaan kun kaivais verta nenästänsä.

    • Rakkaudestahevosiin

      Ratsastus todellaki ON urheilua. Oon ratsastanu koko elämäni ja ne jotka väittää ettei ratsastus oo urheiluu ni painukaa omiin perseisiinne, ette luultavasti tiedä mitä tarkoittaa: 500-1000kg eläimen hallitseminen se ei oo helppoo, menkää ite testaa. Ette myöskään tiedä mitä tarkoittaa hevoseen luottaminen ja oman henkensä uhraaminen harrastukselle/ ammatille. Ratsastus ja ylipäätään tallitöiden tekeminen on todella rankkaa. Talvella joudut vaihtamaan hevosen tarhan vedet joka päivä ettei vesi jäädy, kesällä joudut vaihtamaan puhtaat vedet ettei vesi ole likaista. Lisäksi karsinan siivous ruuat yms. Tallissa menee monta tuntia päivässä, kaiken lisäksi joudut uhraamaan vapaa-aikasi etkä nää kavereita usein. Jos harrastat esteratsastusta/ lännenratsastusta joudut kuljettamaan puomeja ja muitakin tavaroita kentälle/ maneesiin, sekin on rankkaa. KIITOS OLEN PUHUNUT. Olisin voinut jatkaa kirjottamista monta tunti

      • Jevfbfnldöfjdvdc

        Ha, no vittu kuka helvetti hankkii hevosen? Niiden ruoka, vesi ja kaikki muut paskat maksaa monta tonnia! Ja sitten ihmetellään ku se ei jaksa tulla ku se on 25/7 tallis


    • kohta17vpoika

      Ratsastus on vähän liikunnan/urheilun sekoitus. Esim. moottoriurheilu on täysin urheilua ja lenkkeily liikuntaa, ja kyllä, Liikunnalla ja urheilulla on eroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe