pitkä witonen 27.555 usb

yaesu

Luin vanhaa viesti ketjua ja laittelen uuden.Kaikki mailman taajuuksia saa kuunnella vapaasti ,sitä ei ole missään laissa kielletty.Poikkeuksena on kuullun asian tai viestin jakaminen muille on ,jossain tapauksissa kielletty.la taajuus kanavat 1-40 on lupa vapaata viestintää,sitä ei rajoiteta missään.Ainoastaan lineaaristen eli linukoiden käyttöm on kielletty=tehojen nosto yli sallitun rajan.Sitten se kuuluisa 27.555usb eli pitkä vitonen=free band siellä kusoilee niin piraatteja ja hamsseja samalla tavalla ja kerhojakin löytyy pilvin pimein esim.sd sugar delta---at alfa tango---od oscar delta jne.....Viestintä virasto ei puutu mitenkään siellä liikentöintiin,kunhan ei aiheuteta häiriöitä kenellekkään.Liikennöinti vapaampaa ja helpompaa kuin hami bandeillä,harrastuksena erittäin mukava ja antoisa.Ei aiheuta kenellellään ongelmiä,pois lukien pilkun viilaajat joilla ei ole omaa elämää.Itse olen päivittäin 555 usbilla joku saattaa tunnistaakin kirjoituksen perusteella:-)))eikun radion hankintaan ja ääneen on ainakin kunnon harrastus ja kavereita riittää.kerhoista paras tietenkin sugar delta.org.....itse olen piraatti/hamssi ja hauskaa on.Nyt odotellaan viisaitten vastauksia:-))))))))

12

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LA-rumpu

      Minä tapaan kuunnella pitkää silloin tällöin mutta ääneen en uskalla sinne mennä. Epäilen että Ficora saattaa hiukan seurata 56-piraatteja vaikka siltä ei vaikuta.Lisäksi
      joku hamitarkkailija saattaa auttaa asiassa Ficoraa... :-)

      • yaesu

        Olen ollut pitkällä noin 84 vuodesta lähtien,en usko ficoraa kiinnostavan niin pitkään kun ei aiheuteta häiriötä.Kutsuni ja muut netissä vapaasti luettavissa ja ei ole kukaan kylässä käynyt.Hameissa on varmaan aina joku,kellä ei ole omaa elämää:_))Reippaasti vain kerhoon ja bandille:-)Pitkällä olen melkein joka viikko äänessä ja hami puolella n.5 kertaa vuodessa siinäkin 4 kertaa liikaa kun niitä juttuja kuuntelee..,-


      • ruustukkilainen
        yaesu kirjoitti:

        Olen ollut pitkällä noin 84 vuodesta lähtien,en usko ficoraa kiinnostavan niin pitkään kun ei aiheuteta häiriötä.Kutsuni ja muut netissä vapaasti luettavissa ja ei ole kukaan kylässä käynyt.Hameissa on varmaan aina joku,kellä ei ole omaa elämää:_))Reippaasti vain kerhoon ja bandille:-)Pitkällä olen melkein joka viikko äänessä ja hami puolella n.5 kertaa vuodessa siinäkin 4 kertaa liikaa kun niitä juttuja kuuntelee..,-

        No onko pakko mennä ysiysille jaakaamaan, on hamipuolella paljon muutakin. Kunnon QSO:t otetaankin aivan muualla kuin kotimaan huussinreiällä eli 3699.


      • Anonyymi
        yaesu kirjoitti:

        Olen ollut pitkällä noin 84 vuodesta lähtien,en usko ficoraa kiinnostavan niin pitkään kun ei aiheuteta häiriötä.Kutsuni ja muut netissä vapaasti luettavissa ja ei ole kukaan kylässä käynyt.Hameissa on varmaan aina joku,kellä ei ole omaa elämää:_))Reippaasti vain kerhoon ja bandille:-)Pitkällä olen melkein joka viikko äänessä ja hami puolella n.5 kertaa vuodessa siinäkin 4 kertaa liikaa kun niitä juttuja kuuntelee..,-

        Radiotaajuuskirja/27,555 MHz
        < Radiotaajuuskirja
        Siirry navigaatioonSiirry hakuun
        27,555 MHz on Suomen viestintäviraston taajuusjakotaulukon mukaan henkilöhaulle osoitettu taajuus. Sitä kutsutaan myös pitkäksi viitokseksi silloin, kun se on luvatta laajennettujen kanavien citizen's band -radion käytössä. Pitkällä viitosella usein yritetään pitkiä yhteyksiä jopa maiden kesken. Taajuus on verkko-ohjelmistoradiovastaanotinjärjestelmä OpenWebRX:ssä Kaustisilla. [1]

        Radioaaltojen käytön tulee olla radiomääräyksen taajuusjakotaulukon mukaista. Suomessa 27,555 MHz on varattu taajuusjakotaulukossa henkilöhakulaitteille.

        Brasiliassa 27,555 MHz on CB-radiopuhelimen kanava 51.


    • suomendx27555

      Asia meininkiä

    • EriAaroni

      Lienee joku hevoskilpailun vedonlyöntihomma.

    • julthrt

      Pitkällä vitosellahan kaikki huutaa minkä kerkiää eikä kukaan kuuntele eikä näin saa juurikaan kusoja, aivan yksi hullunmylly. Ficoran turha yrittää puuttua sillä siellä vaan suomalaisia hyvin pieni murto-osa ja ympäri maailmaa radioharrastajia tuhansia ja taas tuhansia, en kyllä ymmärrä miksi tuo taajuus vetää kun lailliset la-taajuudet suurimmaksi osaksi aivan käyttämättä.

    • nibedidox

      Oikeella hamilla on aina yli kilovatti tehoja. Ainoastaan nuo 4 vatin inisijät
      nypertää pienellä teholla. Mutta nehän ei ole edes mitään hameja.
      Näin olen tänään oppinut ysiysillä.

      • heathkit

        Hohhoijaa, rupu-amatöörit tarvitsee kotimaan nurkkakusoissa LINUKAN kun eivät osaa tehdä edes kunnon dipolia saati sitten koko-aallon luuppia joilla pärjää kotimaan kusoissa vaikka 4 watilla eli ne joiden mielestä kotimaan muutaman sadan kilometrin kusoissa tarvitaan yli kilowatti tehoja ei ole todellakaan niitä oikeita amatöörejä.


      • Anonyymi
        heathkit kirjoitti:

        Hohhoijaa, rupu-amatöörit tarvitsee kotimaan nurkkakusoissa LINUKAN kun eivät osaa tehdä edes kunnon dipolia saati sitten koko-aallon luuppia joilla pärjää kotimaan kusoissa vaikka 4 watilla eli ne joiden mielestä kotimaan muutaman sadan kilometrin kusoissa tarvitaan yli kilowatti tehoja ei ole todellakaan niitä oikeita amatöörejä.

        muutamaan sadan kilometrin qsoissa tarvitaan todellakin yli kW , itseasiassa vähintään 50kW, jotta kanssa qsoilijoiden hupatusta pystyy kuuntelemaan yli 100km päästä. itse pystyn 4 watilla pitämään qsoa naapuritalon speden kanssa. tällöinkin kantoaalto pudonnut jo lähes puoleen lähetyspaikasta 😕


    • Anonyymi

      Ainoa oikea taajuus on 3699! Sieltä saat neuvoja vaikka vanhan Nuffieldin remontteihin.

    • Anonyymi

      27 MHz on kuluttajilla vapaassa käytössä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe