Palstan uskovaisissa saattaa erottuu ainakin

tällainennäkemys

yksi ryhmä. Tämä ryhmä on tyyppiä, joka katsoo ettei raamatun sanalla ole hirveästi väliä, koska onhan hänellä se "henkilökohtainen kokemus" Jeesuksesta jumalana. Tämä ryhmä ei tiedä eikä kykene keskusteluun raamatusta. Nämä hurmoshenkiset perustavatkin uskonsa erilaiseen hurmosteluun ja omien kokemustensa jakamiseen. Tämä samainen ryhmä ei tunne käsitettä selkäranka eikä tiedä mitä rehellisyys tarkoittaa. Tuolle ryhmälle on aivan normaalia ilmoittaa asiattomaksi aloituksia ja viestejä, jotka he kokevat itselleen kiusallisiksi. Koska he kuitenkin pelkäävät siitä nousevaa meteliä, he varmuuden vuoksi tekevät aloituksia, joissa syyttävät muita, kuten ateisteja ja todistajia palstan sensuroinnista. Nämä valehtelevat ja keskustelukyvyttömät uskovaiset harjoittavat palstalla pääasiallisesti ad hominem -tyyppistä toisiin kirjoittajiin kohdistuvaa henkistä väkivaltaa. Heidän harjoittamansa henkinen väkivalta sisältää lapsellisen läpinäkyvää johdattelua toiveena kirjoittajat toimimaan halutulla tavalla. Näille kirjoittajille voisi oikeastaan sanoa, että ketä kiinnostaa heidän mielipiteensä? Luulevatko he olevansa maailmannapoja?
Tämä samainen ryhmä loistaa poissaolollaan kaikista niistä aloituksista, joissa käsitellään asiaperäisesti raamattua.
Toivottavasti on olemassa toisenlainenkin ryhmä uskovaisia, koska tuon yhden ryhmän perusteella uskovaisista saa aika huonon kuvan. Yhdellä Jehovan todistajalla on enemmän selkärankaa kuin koko tuolla ryhmällä.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neonhäirikköjä

      Tu osama ryhmä on häiriköinyt tätä palstaa jo vuosia. Tarkoituksenaan saalistaa todistajia rauhassa.

      • AteistitMetsästää

        eEäskin ateisti tässä viikon sisään kirjoitti omassa kommentissaan tähän tyyliin: Varohan vaan uskosi puolesta. Jos et poistu täältä, se on pian mennyttä, sillä TÄÄLLÄ TEHDÄÄN ATEISTEJA.

        Eli ketkäs tässä ainakin saalistavat...Uskon puutteesta itse kärsivät ateistit haluavat metsästää muitakin samaan loukkuun, jossa itse ovat eli ateisteiksi. Eiköhän se ole jo huomattu!


      • nojohannyt
        AteistitMetsästää kirjoitti:

        eEäskin ateisti tässä viikon sisään kirjoitti omassa kommentissaan tähän tyyliin: Varohan vaan uskosi puolesta. Jos et poistu täältä, se on pian mennyttä, sillä TÄÄLLÄ TEHDÄÄN ATEISTEJA.

        Eli ketkäs tässä ainakin saalistavat...Uskon puutteesta itse kärsivät ateistit haluavat metsästää muitakin samaan loukkuun, jossa itse ovat eli ateisteiksi. Eiköhän se ole jo huomattu!

        "muitakin samaan loukkuun, jossa itse ovat eli ateisteiksi"
        Sinusta ateismi on siis koukku? Aika erikoinen näkemys ja tuota vasten on tietysti ymmärrettävää että se edustaa sille vahvaa negaatiota.


      • h.elvettikauppiaat
        AteistitMetsästää kirjoitti:

        eEäskin ateisti tässä viikon sisään kirjoitti omassa kommentissaan tähän tyyliin: Varohan vaan uskosi puolesta. Jos et poistu täältä, se on pian mennyttä, sillä TÄÄLLÄ TEHDÄÄN ATEISTEJA.

        Eli ketkäs tässä ainakin saalistavat...Uskon puutteesta itse kärsivät ateistit haluavat metsästää muitakin samaan loukkuun, jossa itse ovat eli ateisteiksi. Eiköhän se ole jo huomattu!

        "eEäskin ateisti tässä viikon sisään kirjoitti omassa kommentissaan tähän tyyliin: Varohan vaan uskosi puolesta. Jos et poistu täältä, se on pian mennyttä, sillä TÄÄLLÄ TEHDÄÄN ATEISTEJA."

        "Eli ketkäs tässä ainakin saalistavat..."

        Teidän uskovien kanssa on haastellista koettaa keskustella, sillä teillä on kerrassaan niin karikatyriset eri asioiden mieltämiset, aivan tunnelataukselliseen kielenkäyttöön saakka tyyliin "saalistavat." Ei täällä kukaan saalista, vaan asiota punnitan kriittisesti.

        Tokihan en voi toisen puolesta sanoa mitä hän ko. ilmaisullaan tarkalleen ottaen on tarkoittanut, mutta lähtökohtana näen se, että intouskovien teesien ristiriidat eivät kestä lähivalaisua ja siksi tämä riskeeraa muuttaa henkilön maailmankatsomusta, siis ei kritiikin esittäjä, vaan esille nostetut asiat joita kriitisyyteen kykenevä uskova puntaroi.

        Monikin angostikko-ateisti on entinen vakaa ja varmamieleinen uskova, joka sitten vain jossakin vaiheessa on _itse_ laittanut uskomuksensa läpivalaisuun.


      • eimullamuuta
        nojohannyt kirjoitti:

        "muitakin samaan loukkuun, jossa itse ovat eli ateisteiksi"
        Sinusta ateismi on siis koukku? Aika erikoinen näkemys ja tuota vasten on tietysti ymmärrettävää että se edustaa sille vahvaa negaatiota.

        Loukkuhan se on, kun se tie vie kadotukseen.


      • omanapa
        eimullamuuta kirjoitti:

        Loukkuhan se on, kun se tie vie kadotukseen.

        Ja lähitulevaisuudessa maailman suurimman uskonnon islamin näkökulmasta katsottuna sinun uskosi uskonkappaleineen vie kadotukseen.

        Ei mullakaan muuta ;-)


      • nojohannyt
        AteistitMetsästää kirjoitti:

        eEäskin ateisti tässä viikon sisään kirjoitti omassa kommentissaan tähän tyyliin: Varohan vaan uskosi puolesta. Jos et poistu täältä, se on pian mennyttä, sillä TÄÄLLÄ TEHDÄÄN ATEISTEJA.

        Eli ketkäs tässä ainakin saalistavat...Uskon puutteesta itse kärsivät ateistit haluavat metsästää muitakin samaan loukkuun, jossa itse ovat eli ateisteiksi. Eiköhän se ole jo huomattu!

        Niin, jäi taas huomauttamatta että se olin minä, ettei mene kirjoittajat sekaisin. Tarkoitin tosiaan sitä, että kun riittävästi törmää täällä faktatietoon luulon ja uskon sijaan, niin siinä kyllä altistuu vahvasti agnostismille ja ateismille.
        Hämmennyin tuosta loukusta sen verran, että ohitin kaiken muun. Eihän ateismi mikään loukku ole. Jos siltä tuntuu että uskoa riittää faktoista huolimatta niin siitä vaan. Ja voihan sitä uskoa jumalaan vaikkei pitäsikään raamattua uskottavana.


      • Ei-Jt
        h.elvettikauppiaat kirjoitti:

        "eEäskin ateisti tässä viikon sisään kirjoitti omassa kommentissaan tähän tyyliin: Varohan vaan uskosi puolesta. Jos et poistu täältä, se on pian mennyttä, sillä TÄÄLLÄ TEHDÄÄN ATEISTEJA."

        "Eli ketkäs tässä ainakin saalistavat..."

        Teidän uskovien kanssa on haastellista koettaa keskustella, sillä teillä on kerrassaan niin karikatyriset eri asioiden mieltämiset, aivan tunnelataukselliseen kielenkäyttöön saakka tyyliin "saalistavat." Ei täällä kukaan saalista, vaan asiota punnitan kriittisesti.

        Tokihan en voi toisen puolesta sanoa mitä hän ko. ilmaisullaan tarkalleen ottaen on tarkoittanut, mutta lähtökohtana näen se, että intouskovien teesien ristiriidat eivät kestä lähivalaisua ja siksi tämä riskeeraa muuttaa henkilön maailmankatsomusta, siis ei kritiikin esittäjä, vaan esille nostetut asiat joita kriitisyyteen kykenevä uskova puntaroi.

        Monikin angostikko-ateisti on entinen vakaa ja varmamieleinen uskova, joka sitten vain jossakin vaiheessa on _itse_ laittanut uskomuksensa läpivalaisuun.

        Moni ateisti/agnostikko täällä palstalla on entinen Jehovan todistaja, tuskinpa sentään entinen uskova kristitty. Mitä ateistit täällä Jt-paslatlla tekisivät ellei heillä olisi Jt-taustaa. Ja eihän se ole ihme, jos Jt-uskoon pettyy, koska se usko ei perustu Raamattuun vaan jt-lahopomojen omiin keksintöihin ja väärennettyyn UM-käännökseen.

        kannattaa huomat, että jehovan todistajat eivät käytä itsestään ilmaisua uskova tai uskovainen. he puhuvat mm olevansa totuudessa ja kysyvät kauanko olet ollut totuudessa.

        On se kumma se heidän totuutensa, kun se vaihtelee ja muuttuu jatkuvasti ja välillä edestakaisinkin ja suuri osa paljastuu valheeksi heillekin vain olisiko se "vanhaksi valoksi".


      • NäinSeMenee
        omanapa kirjoitti:

        Ja lähitulevaisuudessa maailman suurimman uskonnon islamin näkökulmasta katsottuna sinun uskosi uskonkappaleineen vie kadotukseen.

        Ei mullakaan muuta ;-)

        Eivät ne ihmisten mielipiteet vaikuta vaan Jumalan ja lopulta paljastuu onko sellaista Allah-Jumalaa olemassakaan. Ps. Tosin tiedän jo vastauksen.

        Vain oikean, aidon ja olemassaolevan Jumalan näkökulma tulee ratkaisemaan jokaisen tämänkin palstan lukijan ikuisen tulevaisuuden olosuhteet.


      • Peukutus
        nojohannyt kirjoitti:

        Niin, jäi taas huomauttamatta että se olin minä, ettei mene kirjoittajat sekaisin. Tarkoitin tosiaan sitä, että kun riittävästi törmää täällä faktatietoon luulon ja uskon sijaan, niin siinä kyllä altistuu vahvasti agnostismille ja ateismille.
        Hämmennyin tuosta loukusta sen verran, että ohitin kaiken muun. Eihän ateismi mikään loukku ole. Jos siltä tuntuu että uskoa riittää faktoista huolimatta niin siitä vaan. Ja voihan sitä uskoa jumalaan vaikkei pitäsikään raamattua uskottavana.

        "Hämmennyin tuosta loukusta sen verran, että ohitin kaiken muun. Eihän ateismi mikään loukku ole. Jos siltä tuntuu että uskoa riittää faktoista huolimatta niin siitä vaan. Ja voihan sitä uskoa jumalaan vaikkei pitäsikään raamattua uskottavana."

        Tämä oli kyllä parasta kommentointiasi pitkään aikaan.


      • vidunääliö
        Peukutus kirjoitti:

        "Hämmennyin tuosta loukusta sen verran, että ohitin kaiken muun. Eihän ateismi mikään loukku ole. Jos siltä tuntuu että uskoa riittää faktoista huolimatta niin siitä vaan. Ja voihan sitä uskoa jumalaan vaikkei pitäsikään raamattua uskottavana."

        Tämä oli kyllä parasta kommentointiasi pitkään aikaan.

        Jos sulla ei ole muuta sanottavaa, niin jätä jatkossa väliin. Olet lähinnä ärsyttävän typerä.


    • JaArvataSaattaa

      Heh heh...sinähän se aina erotat kuka on kukin. Ja sinähän se tiedät kuka on hurmoksellinen ja kuka ei. Enpä ole tällä palstalla törmännyt vielä koskaan yhteenkään kristittyyn, joka kannattaa jotain hurmoksellista suuntausta tai menoa.

      Mitään hurmoskokemuksia kukaan ei ole täällä koskaan silmiin sattunut.

      Sinä et edes tiedä missä raamatullisia aiheita käsittelevässä ketjussakin kukin kristitty tai joku muu on milloinkin kirjoitellut. Itsekin olen kirjoitellut monessakin, vaikka minunkin on väitetty pysyneen niistä keskusteluista poissa.

      Syytät ihmisiä myös valehtelusta ilman perusteluita ym., joihin ajatuksiin kirjoituksistasi ei löydy mitään katetta eikä todisteita, kunhan vain läpätät lämpimiksesi.

      Ja kas kummaa ;)...taas mennään...taas Jehovan todistajia näin ollaan nostamassa kristittyjen yläpuolelle. Ettei vaan olisi ateistinen nimi-Jt asialla...Orwell-uskonnot, Nikea-lahko...jne -nimimerkin aloitukselta haiskahtaa. :D

      Ja vaikka Nikea-lahko, h.elvettikauppiaat, Orwell-uskonnot jne -nimimerkin jutut ja lempisanonnat ovat usein hyvin tunnistettavia, kukaan ei ole ollut niin lapsellinen , että olisi alkanut väittää tällä palstalla, mistä aiheesta kyseinen henkilö Ei ole koskaan kirjoittanut. Normaalisti ihmiset kykenevät tajuamaan, ettei kenenkään jokaista kommenttia voi tunnistaa tietyltä henkilöltä tulleeksi.

      Mutta aina ei kaikkien jutut näytä seuraavan normaalia logiikkaa...

      • hhhahahaaaaa

        "Ja kas kummaa ;)...taas mennään...taas Jehovan todistajia näin ollaan nostamassa kristittyjen yläpuolelle. Ettei vaan olisi ateistinen nimi-Jt asialla...Orwell-uskonnot, Nikea-lahko...jne -nimimerkin aloitukselta haiskahtaa. :D

        Ja vaikka Nikea-lahko, h.elvettikauppiaat, Orwell-uskonnot jne -nimimerkin jutut ja lempisanonnat ovat usein hyvin tunnistettavia, kukaan ei ole ollut niin lapsellinen , että olisi alkanut väittää tällä palstalla, mistä aiheesta kyseinen henkilö Ei ole koskaan kirjoittanut. Normaalisti ihmiset kykenevät tajuamaan, ettei kenenkään jokaista kommenttia voi tunnistaa tietyltä henkilöltä tulleeksi.

        Mutta aina ei kaikkien jutut näytä seuraavan normaalia logiikkaa..."
        Ja taas mennään. Esität kovasti miten minä en tiedä kuka täällä on minkäkinlainen kirjoittaja mutta silti luulet omaavasti itse samaisen tiedon.
        Ihan hyvä jos mainitsemasi nikki on sinusta hyvä kirjoittaja. Huomaan että hjän on piikki lihassasi ja se on puhdasta plussaa. Me emme kuitenkaan ole sama henkilö ja jos oikeasti tietäisit kuka täällä kirjoittelee ja mitä niin et edes heittäisi moisia väitteitä. Jos luulet jotenkin, että mitätöimällä minut tai sulauttamalla minut häneksi jostain omista syistäsi, saisit minut vaiennettua, voin harmiksesi kertoa ettei onnistu. Asia on niin paljon tärkeämpi, että se menee egoismin edelle.
        Toisin kuin väität, sinulta ei asiakirjoittelua löydy.
        Ja toisin kuin haluat, niin todistajat ovat oikeutettuja totuuteen asioista. Heille kuuluu kaikki se tieto mitä on annettavissa ja saatavissa. Sitä ei ole oikeus pimittää sen vuoksi, että se saattaisi tehdä heistä agnostikkoja tai ateisteja ja hurmokselliset menettävät tilaisuuden käännyttää heidät. Sinulla ei ole oikeutta pimittää tietoja heiltä vain sen vuoksi ettet itse kestä totuutta asioista. Jehovan todistajat ja hurmahenget ovat hyvin kaukana toisistaan. Jos todistajien parissa on joku, joka tuntee vetoa hurmoksellisuuteen, hän melko varmasti löytää tiensä jo ennen tätä palstaa siihen seuraan joka häntä houkuttelee. Useimmiten todistajat ovat järkiperäisiä ihmisiä ja tutkivat raamattua tosissaan. Heidän ongelmansa vain on se, että he tutkivat sitä vartiotoniseuran ohjauksessa mikä estää näkemästä isompaa kokonaisuutta. Siksi minä omalta osaltani tuon esiin niitä perusteita, jotka hajottavat maan uskontojen alta kokonaan. Myös sinun uskontosi pohja putoaa vaikket siitä välitäkään. Ja jees, en aio helliä vääriä uskomuksia vain sen vuoksi että se olisi todistajille vaikeaa. Miksi tyytä yhteen kalaan kun verkolla saa ison saaliin.
        Ja kyllä minä nostan todistajat sinun uskosi yläpuolelle, eivät he käyttäydy tällä palstalla kuten sinä. Todistajat ovat täältä pois juuri sen vuoksi, että he ottavat haasten vastaan koska luulevat kykenevänsä perustelemaan raamatun pohjalta oikean uskomuksen. Sinä taas viis veisaat koko asiasta koska kuvittelet suhteesi johonkin 2000 vuotta sitten kuolleeseen mieheen ajavan asian eikä raamatulla ole niin väliä.


      • h.elvettikauppiaat

        "Jos luulet jotenkin, että mitätöimällä minut tai sulauttamalla minut häneksi jostain omista syistäsi, saisit minut vaiennettua, voin harmiksesi kertoa ettei onnistu. Asia on niin paljon tärkeämpi, että se menee egoismin edelle."

        Mahtaisiko tuo Nikea-lahkolaisten sitkeä eri nikkien sulauttamisen vietti jollakin alitajuisella tasolla juontua kolmiyhteisen jumalkuvansa sekavuudesta, jota sitten projisoivat toisaallekin?

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Scutum_fidei_FIN.svg

        Tosin tästä kuvasta puuttu vielä yksi elementti, mutta ehkä he sellaisenkin dogmin julistuksellisessa luovuudessaan kehittävät ;-)


      • juuhkattellaan
        h.elvettikauppiaat kirjoitti:

        "Jos luulet jotenkin, että mitätöimällä minut tai sulauttamalla minut häneksi jostain omista syistäsi, saisit minut vaiennettua, voin harmiksesi kertoa ettei onnistu. Asia on niin paljon tärkeämpi, että se menee egoismin edelle."

        Mahtaisiko tuo Nikea-lahkolaisten sitkeä eri nikkien sulauttamisen vietti jollakin alitajuisella tasolla juontua kolmiyhteisen jumalkuvansa sekavuudesta, jota sitten projisoivat toisaallekin?

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Scutum_fidei_FIN.svg

        Tosin tästä kuvasta puuttu vielä yksi elementti, mutta ehkä he sellaisenkin dogmin julistuksellisessa luovuudessaan kehittävät ;-)

        No eilenhkän joku jo puhui kolmesta happamesta tapauksesta muttei yksilöinyt keitä tarkoitti. Kyllä se sieltä vielä tulee ;)


      • VaiSellaistaJärkevyyttä
        hhhahahaaaaa kirjoitti:

        "Ja kas kummaa ;)...taas mennään...taas Jehovan todistajia näin ollaan nostamassa kristittyjen yläpuolelle. Ettei vaan olisi ateistinen nimi-Jt asialla...Orwell-uskonnot, Nikea-lahko...jne -nimimerkin aloitukselta haiskahtaa. :D

        Ja vaikka Nikea-lahko, h.elvettikauppiaat, Orwell-uskonnot jne -nimimerkin jutut ja lempisanonnat ovat usein hyvin tunnistettavia, kukaan ei ole ollut niin lapsellinen , että olisi alkanut väittää tällä palstalla, mistä aiheesta kyseinen henkilö Ei ole koskaan kirjoittanut. Normaalisti ihmiset kykenevät tajuamaan, ettei kenenkään jokaista kommenttia voi tunnistaa tietyltä henkilöltä tulleeksi.

        Mutta aina ei kaikkien jutut näytä seuraavan normaalia logiikkaa..."
        Ja taas mennään. Esität kovasti miten minä en tiedä kuka täällä on minkäkinlainen kirjoittaja mutta silti luulet omaavasti itse samaisen tiedon.
        Ihan hyvä jos mainitsemasi nikki on sinusta hyvä kirjoittaja. Huomaan että hjän on piikki lihassasi ja se on puhdasta plussaa. Me emme kuitenkaan ole sama henkilö ja jos oikeasti tietäisit kuka täällä kirjoittelee ja mitä niin et edes heittäisi moisia väitteitä. Jos luulet jotenkin, että mitätöimällä minut tai sulauttamalla minut häneksi jostain omista syistäsi, saisit minut vaiennettua, voin harmiksesi kertoa ettei onnistu. Asia on niin paljon tärkeämpi, että se menee egoismin edelle.
        Toisin kuin väität, sinulta ei asiakirjoittelua löydy.
        Ja toisin kuin haluat, niin todistajat ovat oikeutettuja totuuteen asioista. Heille kuuluu kaikki se tieto mitä on annettavissa ja saatavissa. Sitä ei ole oikeus pimittää sen vuoksi, että se saattaisi tehdä heistä agnostikkoja tai ateisteja ja hurmokselliset menettävät tilaisuuden käännyttää heidät. Sinulla ei ole oikeutta pimittää tietoja heiltä vain sen vuoksi ettet itse kestä totuutta asioista. Jehovan todistajat ja hurmahenget ovat hyvin kaukana toisistaan. Jos todistajien parissa on joku, joka tuntee vetoa hurmoksellisuuteen, hän melko varmasti löytää tiensä jo ennen tätä palstaa siihen seuraan joka häntä houkuttelee. Useimmiten todistajat ovat järkiperäisiä ihmisiä ja tutkivat raamattua tosissaan. Heidän ongelmansa vain on se, että he tutkivat sitä vartiotoniseuran ohjauksessa mikä estää näkemästä isompaa kokonaisuutta. Siksi minä omalta osaltani tuon esiin niitä perusteita, jotka hajottavat maan uskontojen alta kokonaan. Myös sinun uskontosi pohja putoaa vaikket siitä välitäkään. Ja jees, en aio helliä vääriä uskomuksia vain sen vuoksi että se olisi todistajille vaikeaa. Miksi tyytä yhteen kalaan kun verkolla saa ison saaliin.
        Ja kyllä minä nostan todistajat sinun uskosi yläpuolelle, eivät he käyttäydy tällä palstalla kuten sinä. Todistajat ovat täältä pois juuri sen vuoksi, että he ottavat haasten vastaan koska luulevat kykenevänsä perustelemaan raamatun pohjalta oikean uskomuksen. Sinä taas viis veisaat koko asiasta koska kuvittelet suhteesi johonkin 2000 vuotta sitten kuolleeseen mieheen ajavan asian eikä raamatulla ole niin väliä.

        Kyllä minä Jt-opit tunnen , kun siellä vuosikaudet tein ovelta ovelle työtä niska limassa. Jehovan todistajat oppeineen eivät ole mitenkään erityisen järkeviä, vaikka lahkon propagandakoneisto niin yrittää jyrätä ihmisten mieliin. Itsekin olet niissä opeissa vielä pitkälti kiinni, olen huomannut.

        Jt-lahko käyttää mielenhallintakeinoja ja lähes aivopesee alamaisensa. Siitä menosta on vapaus ja järkevyys kaukana. ja kukaan tavallinen suomen kansalainen ei taatusti pidä järkevänä sitä, miten Jt-vanhemmat ovat valmiita uhraamaan lapsena lahko-oppien alttarilla kieltäen näiltä hätätilanteessa verensiirrotkin. Ja onpa tosi fiksua ja järkevää karttaa omaa lastaan , joka eroaa 16-vuotiaana lahkosta ja muuttaa pois kotoa. moni näitten "järkevien" Jt-vanhempien kartettu lapsi on päätynyt ahdistuksisaan hoitoon tai jopa itsemurhaan. Kyse ei ole järkevyydestä vaan sairaasta vääristyneestä uskonnollisuudesta, joka ei oikeasti pohjaa Raamattuun.

        Kova on sulla uho, mutta vähän on sulla näyttöjä. Raamattuakin vaikutat lukevan puoliksi Vapaa ajattelijoiden liiton oppien mukaan ja puoliksi Jt-lahkon oppirakennelmaan nojaten. Vautsi mikä kombo! :D


      • pizzathehut
        VaiSellaistaJärkevyyttä kirjoitti:

        Kyllä minä Jt-opit tunnen , kun siellä vuosikaudet tein ovelta ovelle työtä niska limassa. Jehovan todistajat oppeineen eivät ole mitenkään erityisen järkeviä, vaikka lahkon propagandakoneisto niin yrittää jyrätä ihmisten mieliin. Itsekin olet niissä opeissa vielä pitkälti kiinni, olen huomannut.

        Jt-lahko käyttää mielenhallintakeinoja ja lähes aivopesee alamaisensa. Siitä menosta on vapaus ja järkevyys kaukana. ja kukaan tavallinen suomen kansalainen ei taatusti pidä järkevänä sitä, miten Jt-vanhemmat ovat valmiita uhraamaan lapsena lahko-oppien alttarilla kieltäen näiltä hätätilanteessa verensiirrotkin. Ja onpa tosi fiksua ja järkevää karttaa omaa lastaan , joka eroaa 16-vuotiaana lahkosta ja muuttaa pois kotoa. moni näitten "järkevien" Jt-vanhempien kartettu lapsi on päätynyt ahdistuksisaan hoitoon tai jopa itsemurhaan. Kyse ei ole järkevyydestä vaan sairaasta vääristyneestä uskonnollisuudesta, joka ei oikeasti pohjaa Raamattuun.

        Kova on sulla uho, mutta vähän on sulla näyttöjä. Raamattuakin vaikutat lukevan puoliksi Vapaa ajattelijoiden liiton oppien mukaan ja puoliksi Jt-lahkon oppirakennelmaan nojaten. Vautsi mikä kombo! :D

        "tsekin olet niissä opeissa vielä pitkälti kiinni, olen huomannut."
        Olen huomannut, että sinä olet pihalla kuin lumiukko.
        "Kyse ei ole järkevyydestä vaan sairaasta vääristyneestä uskonnollisuudesta, joka ei oikeasti pohjaa Raamattuun"
        Verioppi on tosiaan tulkittu väärin mutta karttaminen on raamatullinen tapa. Se toki pohjautuu juutalaisuuteen josta tapa on peräisin. Se ettei esim. kirkko ekskommunikoi ketään enää tänä päivänä, ei tarkoita etteikö se olisi niin tehnyt ennen. Nythän on rahasta kyse, jokaisen lähtevän jäsenen mukana pienenevät verotulot. Muillakin kristinuskoisilla on omat karttamistapansa, ja vaikkei olisi niin välit viilenevät joka tapauksessa, kun uskonsiteet katkeavat. Monella muullakin taholla olisi pohdittavaa tuon karsastusasian suhteen. Siitä voisi aloittaa ettei ole sellaisia kuin harhaoppiset, on vain niitä, jotka kukin omalla tavallaan haluavat olla Jeesuksen seuraajia. Jeesus tosin, jos nyt oli olemassakaan, kuoli jo kauan sitten, mutta onhan sitä nykyään muitakin jotka vannovat kuolleen ihmisen nimeen. And btw, on myös fiksuja jt-vanhempia jotka eivät karta lapsiaan. Jotkut todistajat eivät muutenkaan pidä karttamissääntöä niin tiukasti kuin päämajan mukaan pitäisi. Olet varmaan huomannut että tämä on varsinkin Suomessa hankala juttu mikä on saanut Leinosenkin puhelemaan omiaan.
        "Kova on sulla uho, mutta vähän on sulla näyttöjä. Raamattuakin vaikutat lukevan puoliksi Vapaa ajattelijoiden liiton oppien mukaan ja puoliksi Jt-lahkon oppirakennelmaan nojaten. Vautsi mikä kombo! :D"
        Näyttöjä minulta oli enemmän jo vuosia sitten kuin sinulla tulee koskaan olemaan, jos kyse on raamatusta ja sen historiasta ynnä omasta ajattelukyvystä. Vittuilussa en ehkä pärjää sinulle ihan yhtä hyvin, mutta voihan tuota harjoitella, sitäkin.


      • VaiSellaistaJärkevyyttä
        pizzathehut kirjoitti:

        "tsekin olet niissä opeissa vielä pitkälti kiinni, olen huomannut."
        Olen huomannut, että sinä olet pihalla kuin lumiukko.
        "Kyse ei ole järkevyydestä vaan sairaasta vääristyneestä uskonnollisuudesta, joka ei oikeasti pohjaa Raamattuun"
        Verioppi on tosiaan tulkittu väärin mutta karttaminen on raamatullinen tapa. Se toki pohjautuu juutalaisuuteen josta tapa on peräisin. Se ettei esim. kirkko ekskommunikoi ketään enää tänä päivänä, ei tarkoita etteikö se olisi niin tehnyt ennen. Nythän on rahasta kyse, jokaisen lähtevän jäsenen mukana pienenevät verotulot. Muillakin kristinuskoisilla on omat karttamistapansa, ja vaikkei olisi niin välit viilenevät joka tapauksessa, kun uskonsiteet katkeavat. Monella muullakin taholla olisi pohdittavaa tuon karsastusasian suhteen. Siitä voisi aloittaa ettei ole sellaisia kuin harhaoppiset, on vain niitä, jotka kukin omalla tavallaan haluavat olla Jeesuksen seuraajia. Jeesus tosin, jos nyt oli olemassakaan, kuoli jo kauan sitten, mutta onhan sitä nykyään muitakin jotka vannovat kuolleen ihmisen nimeen. And btw, on myös fiksuja jt-vanhempia jotka eivät karta lapsiaan. Jotkut todistajat eivät muutenkaan pidä karttamissääntöä niin tiukasti kuin päämajan mukaan pitäisi. Olet varmaan huomannut että tämä on varsinkin Suomessa hankala juttu mikä on saanut Leinosenkin puhelemaan omiaan.
        "Kova on sulla uho, mutta vähän on sulla näyttöjä. Raamattuakin vaikutat lukevan puoliksi Vapaa ajattelijoiden liiton oppien mukaan ja puoliksi Jt-lahkon oppirakennelmaan nojaten. Vautsi mikä kombo! :D"
        Näyttöjä minulta oli enemmän jo vuosia sitten kuin sinulla tulee koskaan olemaan, jos kyse on raamatusta ja sen historiasta ynnä omasta ajattelukyvystä. Vittuilussa en ehkä pärjää sinulle ihan yhtä hyvin, mutta voihan tuota harjoitella, sitäkin.

        Ei se paljon omaa ajattelukykyä vaadi, kun vuorotellen latelet Jt-oppeja ja vuorotellen Vapaa ajattelijoiden ateistioppeja!

        Kovinpa nopsaan sivuutit Jt-lahkon verensiirtokiellon. Tosiaankin HENGENVAARALLINEN VIRHE, ei mikään näyttö järkevyydestä.

        "Useimmat Jehovan todistajat ovat järkiperäisiä ihmisiä", kirjoitit edellisessä kommentissasi. Otapa järki käteen armas Jt-henkinen ateisti! Onko sinusta toodella järkevää, antaa itsensä tai lastensa kuolla koska Jt-lahko pitää elämän symbolia verta pyhempänä kuin itse elämää? Kuka järkevä ihminen toimisi näin? Kristityt eivät todellakaan uhraa lapsiaan kuten J.todistajat tekevät, jos yhteiskunta ei ota Jehovan todistajien lapsia siinä verensiirtoa vaativassa tilanteessa huostaan. Kovinpa heppoisesti sinä järkevän mantteleita ihmisille asettelet!

        Puhutaanpa nykyajan järkevyydestä, eikä menneitten aikojen virheistä. Eipä ole tiedossa toista kirkkokuntaa, jossa vallitsisi oppirakennelmaan virallisesti laitettu liikkeestä eronneiden karttamisoppi. Kyllä se on esim meidän maassamme käytännössä ihan ainutlaatuinen.

        On eri asia, jos joku itse ärsyyntyy johonkin ja ei enää halua hengata jonkun kanssa kuin se, että tietyn uskonnon lahkopomot pakottavat ja painostavat karttamaan. Kuten Johanneksenpojan sivuilla olevassa mainiossa artikkelissakin osoitettiin, tuollainen liikkeestä eronneiden tai erotettujen karttaminen perustuu Jt-lahkon väärään tulkintaa Raamatusta. Sen yhtenä tarkoituksena on estää negatiivisen tiedon leviäminen lahkon pimitetyistä virheistä ja julmuuksista.

        Onko järkevää ja eettistä karttaa? Ovatko J.todistajat jäkeviä, kun karttavat erotettuja ja eronneita?Onko Veikko Leinonen järkevä, kun valehtelee julkisuudessa asiasta?

        Raamatun mukaan on olemassa harhaoppisia. Jeesus sellaisesta varoitti. Mikäli haluaa ajatella, ettei ole olemassakaan harhaoppisia, ei ainakaan elä ja usko Raamatun mukaisesti vaan lähtee ihan omille linjoilleen, oman valonsa perään. Miksipä sitten ollakaan kristitty, jos ei halua välittää Jeesuksen opetuksista ja varoituksista. Ei sellainen täysin riippumattomuudenhenkinen voi kristitty ollakaan, ei ainakaan Jeesusta seuraava kristitty. Nimikristityksi nyt ei paljoa vaadita.

        Mutta joo: Sinähän olet ateisti ja mitäs sinä sen "kuolleen ihmisen" Jeesuksen sanoista välittäisit. Moni kuitenkin välittää kuten minä ja minä uskon Jeesukseen Jumalana, joka elää ja uskon, että tulee päivä, jolloin sinäkään et voi olla sitä huomaamatta.

        Koska et Jeesuksen sanoista piittaa, voit esim vaatia, että kaikki pitää hyväksyä kristillisyydeksi ja mitään suuntausta tai uskontoa (kuten J.todistajat) ei saa arvostella eksytykseksi tai harhaoppiseksi.

        Mutta kuule, miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi ottaa vakavasti jonkun ateistin vaatimukset kristillisyyttä ja kristittyjä kohtaan? Saathan sinä vaatia mitä vaan, vaan luulempa, ettei kristillisyys muovaudu sinun pikku kätöstesi vaivaamisen mukaan. Vaikka kuinka haluaisit me kristikunnan jäsenet, me emme pidä Jehovan todistajia järkevinä kristittyinä, oikeastaan emme pidä heitä kristittyinä ollenkaan. Ja mitäs se muuten sinua niin ottaa päähän? mitä sen pitäisi ottaa paatunutta ateistia päähän, ellei ole niin, että napanuora Jt-liikkeeseen ei ole vielä katkennut.

        Mietipä käsitystäsi Jehovan todistajien järkevyydestä? Onko se iskostunut mieleesi lahkopropagandasta vai ihanko todella vakaasti miettittyäsi olet omin voimin päätynyt siihen tulokseen, että Jehovan todistajat ovat järkeviä?

        Se, etteivät kaikki Jtodistajat karta, ei poista sitä tosiasiaa, että suurin osa karttaa ja moni kärsii. Niin karttaja kuin kartettavatkin. Ei ole oikein vähätellä Jt-lahkon vakavaa julmuutta, ihmisoikeuksien rikkomista ja huijaamista. Kaiken huipuksi on kammottavaa, että joku sanoo tuollaista porukkaa järkeväksi. En voi muuta ajatella kuin, että lahkoaivopesu ei ole haihtunut vaan monessa suhteessa jyrää vielä täysillä mielessäsi.

        Kirjoitat: "Näyttöjä minulta oli enemmän jo vuosia sitten kuin sinulla tulee koskaan olemaan, jos kyse on raamatusta ja sen historiasta ynnä omasta ajattelukyvystä."

        Pieni vinkki vastaisen varalle: Se ei ole mikään näyttö, että kehuu itseään.

        Usein kirjoituksesi ovat vain Jt-lahkopropagandaa tai Vapaa ajattelijoiden liiton juttujen tasoista selostusta. Lainaat jopa käsitystesi perustaksi JT-lahkon nettisivujen propagandaa linkkaamalla sinne. (Varsinainen osoitus "omasta ajattelukyvystä! :D)Aivan uskomatonta aivopestyä meininkiä. Et sitten ole vieläkään huomannut lahkon oppirakennelman huteruutta? Sehän kaatuu kuin dominoketju.


      • uskosihorjuu
        VaiSellaistaJärkevyyttä kirjoitti:

        Ei se paljon omaa ajattelukykyä vaadi, kun vuorotellen latelet Jt-oppeja ja vuorotellen Vapaa ajattelijoiden ateistioppeja!

        Kovinpa nopsaan sivuutit Jt-lahkon verensiirtokiellon. Tosiaankin HENGENVAARALLINEN VIRHE, ei mikään näyttö järkevyydestä.

        "Useimmat Jehovan todistajat ovat järkiperäisiä ihmisiä", kirjoitit edellisessä kommentissasi. Otapa järki käteen armas Jt-henkinen ateisti! Onko sinusta toodella järkevää, antaa itsensä tai lastensa kuolla koska Jt-lahko pitää elämän symbolia verta pyhempänä kuin itse elämää? Kuka järkevä ihminen toimisi näin? Kristityt eivät todellakaan uhraa lapsiaan kuten J.todistajat tekevät, jos yhteiskunta ei ota Jehovan todistajien lapsia siinä verensiirtoa vaativassa tilanteessa huostaan. Kovinpa heppoisesti sinä järkevän mantteleita ihmisille asettelet!

        Puhutaanpa nykyajan järkevyydestä, eikä menneitten aikojen virheistä. Eipä ole tiedossa toista kirkkokuntaa, jossa vallitsisi oppirakennelmaan virallisesti laitettu liikkeestä eronneiden karttamisoppi. Kyllä se on esim meidän maassamme käytännössä ihan ainutlaatuinen.

        On eri asia, jos joku itse ärsyyntyy johonkin ja ei enää halua hengata jonkun kanssa kuin se, että tietyn uskonnon lahkopomot pakottavat ja painostavat karttamaan. Kuten Johanneksenpojan sivuilla olevassa mainiossa artikkelissakin osoitettiin, tuollainen liikkeestä eronneiden tai erotettujen karttaminen perustuu Jt-lahkon väärään tulkintaa Raamatusta. Sen yhtenä tarkoituksena on estää negatiivisen tiedon leviäminen lahkon pimitetyistä virheistä ja julmuuksista.

        Onko järkevää ja eettistä karttaa? Ovatko J.todistajat jäkeviä, kun karttavat erotettuja ja eronneita?Onko Veikko Leinonen järkevä, kun valehtelee julkisuudessa asiasta?

        Raamatun mukaan on olemassa harhaoppisia. Jeesus sellaisesta varoitti. Mikäli haluaa ajatella, ettei ole olemassakaan harhaoppisia, ei ainakaan elä ja usko Raamatun mukaisesti vaan lähtee ihan omille linjoilleen, oman valonsa perään. Miksipä sitten ollakaan kristitty, jos ei halua välittää Jeesuksen opetuksista ja varoituksista. Ei sellainen täysin riippumattomuudenhenkinen voi kristitty ollakaan, ei ainakaan Jeesusta seuraava kristitty. Nimikristityksi nyt ei paljoa vaadita.

        Mutta joo: Sinähän olet ateisti ja mitäs sinä sen "kuolleen ihmisen" Jeesuksen sanoista välittäisit. Moni kuitenkin välittää kuten minä ja minä uskon Jeesukseen Jumalana, joka elää ja uskon, että tulee päivä, jolloin sinäkään et voi olla sitä huomaamatta.

        Koska et Jeesuksen sanoista piittaa, voit esim vaatia, että kaikki pitää hyväksyä kristillisyydeksi ja mitään suuntausta tai uskontoa (kuten J.todistajat) ei saa arvostella eksytykseksi tai harhaoppiseksi.

        Mutta kuule, miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi ottaa vakavasti jonkun ateistin vaatimukset kristillisyyttä ja kristittyjä kohtaan? Saathan sinä vaatia mitä vaan, vaan luulempa, ettei kristillisyys muovaudu sinun pikku kätöstesi vaivaamisen mukaan. Vaikka kuinka haluaisit me kristikunnan jäsenet, me emme pidä Jehovan todistajia järkevinä kristittyinä, oikeastaan emme pidä heitä kristittyinä ollenkaan. Ja mitäs se muuten sinua niin ottaa päähän? mitä sen pitäisi ottaa paatunutta ateistia päähän, ellei ole niin, että napanuora Jt-liikkeeseen ei ole vielä katkennut.

        Mietipä käsitystäsi Jehovan todistajien järkevyydestä? Onko se iskostunut mieleesi lahkopropagandasta vai ihanko todella vakaasti miettittyäsi olet omin voimin päätynyt siihen tulokseen, että Jehovan todistajat ovat järkeviä?

        Se, etteivät kaikki Jtodistajat karta, ei poista sitä tosiasiaa, että suurin osa karttaa ja moni kärsii. Niin karttaja kuin kartettavatkin. Ei ole oikein vähätellä Jt-lahkon vakavaa julmuutta, ihmisoikeuksien rikkomista ja huijaamista. Kaiken huipuksi on kammottavaa, että joku sanoo tuollaista porukkaa järkeväksi. En voi muuta ajatella kuin, että lahkoaivopesu ei ole haihtunut vaan monessa suhteessa jyrää vielä täysillä mielessäsi.

        Kirjoitat: "Näyttöjä minulta oli enemmän jo vuosia sitten kuin sinulla tulee koskaan olemaan, jos kyse on raamatusta ja sen historiasta ynnä omasta ajattelukyvystä."

        Pieni vinkki vastaisen varalle: Se ei ole mikään näyttö, että kehuu itseään.

        Usein kirjoituksesi ovat vain Jt-lahkopropagandaa tai Vapaa ajattelijoiden liiton juttujen tasoista selostusta. Lainaat jopa käsitystesi perustaksi JT-lahkon nettisivujen propagandaa linkkaamalla sinne. (Varsinainen osoitus "omasta ajattelukyvystä! :D)Aivan uskomatonta aivopestyä meininkiä. Et sitten ole vieläkään huomannut lahkon oppirakennelman huteruutta? Sehän kaatuu kuin dominoketju.

        "Ei se paljon omaa ajattelukykyä vaadi, kun vuorotellen latelet Jt-oppeja ja vuorotellen Vapaa ajattelijoiden ateistioppeja! "
        Niinkö teen? Varmaan sitten voit todistaa tämän ettet sortuisi kuvitelmien puhumiseen. Ja sitten vielä todistat ettei asia ollut oikein, koska muuten saatat sortua kiemurteluun ja väistelyyn. Ja mikä vielä pahempaa sinulle, vaikka minä en kykenisi minkäänlaisee omaan ajatteluun, se ei tee sinun uskomuksistasi oikeaa. Hyvä olet vain ja ainostaan asioiden ohittamisessa runsaalla tekstillä sanomatta mitään järkevää käyden samalla henkilöön. Minä taas en arvosta tuollaista vaikka se sinun ja joidenkin uskovaisten mukaan voikin olla oikeaa uskoa.
        "Kovinpa nopsaan sivuutit Jt-lahkon verensiirtokiellon"
        Voi kauheeta, teinkä oikein kardinaalivirheen. Seuraavaksi varmaan koetat tuputtaa näkemystäsi siitä, että hyväksyn veriuhrit. Pikku vinkki sulle tähänkin väliin: Jehovan todistajien veriopin virheet eivät tee sinun opistasi oikeaa.
        "Otapa järki käteen armas Jt-henkinen ateisti! "
        On tunnettu tosiasia, että diplomi-insinööreissä on uskovia, monenlaisista uskontokunnista. Vaikka kyseessä ovatkin järki-ihmiset niin jostain syystä uskonasiat ohjaavat heitä ja onpa joku vatipää dippainssi semmoistakin heittänyt että ateismi on uskonto. Onneksi useimmat diplomit eivät kuulu tuohon kategoriaan. Mitä siis sanon? Että en tiedä miten usko ohjaa ihmisen käyttäytymistä mutta järki-ihmisyys ei estä olemasta uskovainen. Mutta Jehovan todistajat ovat järki-ihmisiä, samaa ei voi sanoa suinkaan kaikista uskovaisista. Uskonnollinen aivopesu tekee pahaa jälkeä. Sinäkin olet ikävä esimerkki sellaisesta.
        ", jossa vallitsisi oppirakennelmaan virallisesti laitettu liikkeestä eronneiden karttamisoppi. "
        Jos puhutaan kristinuskosta, niin virallisesti ei kenties ole, mutta käytännössä kyllä. Uskallan vieläpä väittää että jos tarkasteluun otetaan islam ja ortodoksijuutalaisuus, niin tilanne muuttuu kokonaan toiseksi.
        "Onko järkevää ja eettistä karttaa? "
        Ei toki, mutta minä en uskokaan raamattuun. Sinä uskot ja raamatun mukaan sinun tulee karttaa tietyissä tilanteissa.
        "Miksipä sitten ollakaan kristitty, jos ei halua välittää Jeesuksen opetuksista ja varoituksista"
        No miksi sitten kuitenkin teet juuri niin? Et sinä piittaa Jeesuksen puheista vaan kirkkoisien ja Paavalin näkemyksistä. Jeesus oli juutalainen ja noudatti juutalaista lakia. Paavali hylkäsi suurimman osan laeista.
        "kaikki pitää hyväksyä kristillisyydeksi ja mitään suuntausta tai uskontoa (kuten J.todistajat) ei saa arvostella eksytykseksi tai harhaoppiseksi."
        Muistaakseni se olit sinä joka väitit ettei nykyaikana kukaan muu kuin todistajat aseta itseään ainoaksi oikeaksi tahoksi. Kuten nyt varmaan huomaat niin he eivät ole yksin, te olette kaikki samanlaisia, luulette omaavanne jonkin totuuden mitä muilla ei ole ja minkä vuoksi muut ovat harhaoppisia. Jos tämä tuli selväksi niin se voitaneen jättää jatkokeskusteluista pois.
        "napanuora Jt-liikkeeseen ei ole vielä katkennut."
        Napanuora? Mitä kuvittelet minun saavan jostain jt-liikkeestä napanuoran kautta? En lue materiaaleja, en käy tilaisuuksissa, en usko heidän oppiinsa, ovessani on kieltolappu etten saa uskonnollista matskua, kirkon lehtiä enkä muitakaan läpysköjä. Trollaamisellakin luulisi olevan jotain rajaa, mutta sinä et sellaisia tunne.
        " vai ihanko todella vakaasti miettittyäsi olet omin voimin päätynyt siihen tulokseen, että Jehovan todistajat ovat järkeviä?"
        Alan pikku hiljaa kallistua sille ajatukselle että sinun elämässäsi on enimmäkseen jotain pielessä. Normaali ihminen varustettuna normaalilla tunne-elämällä ei käyttäydy niin kuin sinä teet.
        "Ei ole oikein vähätellä Jt-lahkon vakavaa julmuutta"
        Vähättelystä ei ollut kyse. Sinä muuten itse olet julma ihminen, jolta tuntuu puuttuvan normaali tunne-elämä. Ehkä tarvitset juuri jotain tällaisia asioita voidaksesi esittää olevasi normaali.

        "Se ei ole mikään näyttö, että kehuu itseään"
        Näyttöni eivät ole kiinni sinun vittuilusi määrästä tai typeristä kuluneista lausahduksista. Toistaiseksi edelleenkään et ole antanut mitään muuta näyttöä itseltäsi kuin pään aukominen. Se taas kertoo että elämässäsi on paljon ongelmia.

        "Usein kirjoituksesi ovat vain Jt-lahkopropagandaa tai Vapaa ajattelijoiden liiton juttujen tasoista selostusta. Lainaat jopa käsitystesi perustaksi JT-lahkon nettisivujen propagandaa linkkaamalla sinne. (Varsinainen osoitus "omasta ajattelukyvystä! :D)Aivan uskomatonta aivopestyä meininkiä. Et sitten ole vieläkään huomannut lahkon oppirakennelman huteruutta? Sehän kaatuu kuin dominoketju."
        Laitatko linkkiä siitä missä linkkaan Jehovan todistajien sivuja käsitysteni perustaksi. Kerro samalla missä en ole huomannut todistajien oppirakennelman huteruutta. Saat ihan linkittää viestit joita tarkoitat niin tarkastellaan taas sinun luulojasi hieman tarkemmin.
        Ymmärrät varmaan että sinun uskosi on edelleen väärä, kitkerä henkilökommentointisi ei muuta sitä miksikään. Ymmärrän että uskosi horjuminen tuntuu pahalta.


    • noinsemennöö

      Palstan pastaa jauhava hihutrolli esittää olevansa exä vaikkei olla koskaan tainnut edes salilla käydä.

      • tainäinmenöö

        Siis:kirjoitatko itsestäsi?


    • erittäintörkeää

      Palstalla tuntuu olevan myös ainakin kahdella uskovaisella tapana rakennella erilaisia olkiukkoja joiden perusteella he tuomitsevat muita kirjoittajia. Hiukan sellaista "jos ette tee kuten sanomme, olette huonoja ihmisiä" -kirjoittelua.
      Erityisen jännäksi tämän tekee se, että nämä samat ihmiset, jotka eivät saa tai voi ajatella itsenäisesti, vaativat sitä muilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe