Mätäpuu mädät hedelmät

hyv-että-lähdin

Aikani olin mukana jt-uskossa ja valitettavasti jo ihmisten käytös ja ominaisuudet vaikuttivat päätökseeni jäädä pois koska jos ihmiset ovat mätiä niin uskossa täytyy olla jotain pielessä. Sitten myöhemmin myös seuran historiaa ja pieleen menneitä ennusteita tutkittuani paljastui uskon mätä menneisyyskin niin eipä siinä enää syytä ole uskoa tähän millään lailla.

Valitettavasti suurin osa seurakunnassani oli ylimielisiä itsestää LIIKOJA luulevia ja itsensä jalustalle nostavia typeryksiä.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaavainiintaas

      Tämä on varmaan yhden palstan hurmoksellinen pyrkimys kiinnittää huomio pois omista tekemisistä.
      Kokemukseni mukaan todistajat ovat ystävällisiä ihmisiä ja useimmat rehellisiäkin, siinä määrin kuin uskovainen nyt voi rehellinen olla.
      Toki asiat muuttuvat jos karttaminen astuu voimaan, mutta karttelua esiintyy muillakin uskovaisialla, jos uskonnäkemykset menevät ristiin.

      • hyvä-että-lähdin

        Kyllä karttelua esiintyi seurakunnassani ihan muistakn syistä kuin sen vuoksi, että olisi jäänyt pois. Nimittäin seurakunnassani kartettiin jopa sen vuoksi jos ei ollut esim. rikas ja menestyvä. Ja jos mukaan tuli vasta myöhemmin eikä ollut syntymä todistaja niin sellainen oli aina huonompi ihminen ja varsinkin jos vielä oli köyhistä ja huonoista oloista niin sellainen oli automaattisesti täynnä vikoja ja epätäydellisyyksiä kaikin puolin toisin kuin ne jotka olivat mukana syntymästään asti niin olivat aina niitä joita Jehova oli siunannut kaikin mahdollisin tavoin eikä näille edes lapset syntyneet epätäydellisksi kuten vasta myöhemmin mukaan tulleiden köyhien kakarat jotka olivat epätäydellisiä niin älyllisesti kuin ulkoisestikin.


      • Lut

        Kartteleminen omasta halusta ja karttaminen jonkun säännön vuoksi ovat ihan eri asia. Minäkin karttelen tietoisesti joitakin mielestäni epämiellyttäviä henkilöitä, mutta olen kyllä tarpeen vaatiessa heidän kanssaan tekemisissä. Jehovan todistaja voi joutua karttamaan parasta kaveriaan tai rakasta sukulaistaan vasten tahtoaan ja se ei ole tervettä.


      • JuurikinNäinSeOn
        Lut kirjoitti:

        Kartteleminen omasta halusta ja karttaminen jonkun säännön vuoksi ovat ihan eri asia. Minäkin karttelen tietoisesti joitakin mielestäni epämiellyttäviä henkilöitä, mutta olen kyllä tarpeen vaatiessa heidän kanssaan tekemisissä. Jehovan todistaja voi joutua karttamaan parasta kaveriaan tai rakasta sukulaistaan vasten tahtoaan ja se ei ole tervettä.

        Asian point tuli tässä, hyvä, hyvä!


      • monisaaottaaitteens
        Lut kirjoitti:

        Kartteleminen omasta halusta ja karttaminen jonkun säännön vuoksi ovat ihan eri asia. Minäkin karttelen tietoisesti joitakin mielestäni epämiellyttäviä henkilöitä, mutta olen kyllä tarpeen vaatiessa heidän kanssaan tekemisissä. Jehovan todistaja voi joutua karttamaan parasta kaveriaan tai rakasta sukulaistaan vasten tahtoaan ja se ei ole tervettä.

        Niin voi joutua tekemään joo. Usein yleensäkin vahvasti uskonnollisen yhteisön uskomuksista luopuminen johtaa vähintään völien viilenemiseen joskus jopa karttamiseen.
        Siinä vaiheessa, kun uskovaiset ymmärtävät että heidän raamattuun pohjautuva karttamisensa on vain ihmisten keino kiristää jäseniään, on liikahdettu eteenpäin. Sen jälkeen voidaan siirtyä keskustelemaan siitä, onko siihen jotain perustetta joka olisi edes rakkaudellinen vai onko se vain huuhaata ja jäsenmäärän ylläpitoa.


    • löytyiköpaikkasi

      Oletko löytänyt paremman joukon jossa nyt viihdyt ?
      Pidät heitä mätänä ja ymmärsin, että et halua heidän kanssaan olla tekemisissä.
      Olen ymmärtänyt, että he karttavat sinua nyt tosin tuo karttaminen ei ihan ole yksiselitteistä tällä palstalla kirjoitteluissa. Jos siis karttavat, niin eikös se ole molemmin puolista ja sitten OK.

      • hyvä-että-lähdin

        Sitä karttamista oli jo mukana ollessani, mutta nyt kun en ole mukana niin eihän sillä enää väliä. Maailmallisista ystävistä olen saanut todellisia aitoja ystäviä joille ihminen itse on tärkeämpi ei ulkoinen tai taloudellinen status.


      • Himmel.Hav
        hyvä-että-lähdin kirjoitti:

        Sitä karttamista oli jo mukana ollessani, mutta nyt kun en ole mukana niin eihän sillä enää väliä. Maailmallisista ystävistä olen saanut todellisia aitoja ystäviä joille ihminen itse on tärkeämpi ei ulkoinen tai taloudellinen status.

        Olen aivan samaa mieltä karttamisesta: ei siihen tarvita mitään erottamisen syytä.
        Riittää, kun ei miellytä jotain kokoukseen tullessaan; on ostanut uuden vaatteen,
        eikä pistänyt sitä lahjalaatikkoon. On osallistunut kurssiin lisätäkseen tietoja.
        Mikä tahansa asia voi saada "kuppikunnan" päättämään, että hänelle ei sitten puhuta! Olen kuullut vanhimman moittivan vihastuneena vaimoaan, joka
        puhui minulle puutarhatöitä tehdessämme. Niin kovin syntinen en voinut
        tienraivaajana olessani olla. Raamatullista syytä ei tarvita - karttamiseen.


      • kovinonvaihtelevaa
        Himmel.Hav kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä karttamisesta: ei siihen tarvita mitään erottamisen syytä.
        Riittää, kun ei miellytä jotain kokoukseen tullessaan; on ostanut uuden vaatteen,
        eikä pistänyt sitä lahjalaatikkoon. On osallistunut kurssiin lisätäkseen tietoja.
        Mikä tahansa asia voi saada "kuppikunnan" päättämään, että hänelle ei sitten puhuta! Olen kuullut vanhimman moittivan vihastuneena vaimoaan, joka
        puhui minulle puutarhatöitä tehdessämme. Niin kovin syntinen en voinut
        tienraivaajana olessani olla. Raamatullista syytä ei tarvita - karttamiseen.

        No mitens sinä tienraivaajana olet ollut kun itse sanoit ettet ole koskaan ollut todistaja?


      • Lut
        kovinonvaihtelevaa kirjoitti:

        No mitens sinä tienraivaajana olet ollut kun itse sanoit ettet ole koskaan ollut todistaja?

        Taidat sekoittaa kaksi kirjoittajaa keskenään.


      • semmostase

      • Himmel.Hav
        kovinonvaihtelevaa kirjoitti:

        No mitens sinä tienraivaajana olet ollut kun itse sanoit ettet ole koskaan ollut todistaja?

        Älä sinä hyvä lähimmäinen, "kovinonvaihtelevaa", ota minua kirjaimellisesti!
        Minulla ei ole vain yhtä tunnetta, en ole "yksisuuntainen tie, kaista",
        pidän oikeutenani "leikitellä" sanoilla, ajatuksilla sinne, tänne, mikä
        pahuksen oikeus-istuinto tämä on? Sitä paitsi, etkö ole seurannut niitä
        oikeusisuntoja, joissa sanat ja asiat käännetään ja väännetään?
        Hyvänen aika! Sanoin kyllä, että en voi todistajista erota, kun en ole koskaan
        heihin kuulunutkn - tarkoitin, että he eivät koskaan minua hyväksyneet keskuuteensa:), eli en koskaan päässyt "kotiutumaan" heidän keskuuteensa,
        eli olen aina ollut kyselevä-kyseenalaistaja, jonka ensi huoli ei ollut miellyttää
        arvon herroja-ruhtinaita tai heidän ruhtinaallisia vaimojaan tai sopeutua
        sääntöihin, joita en joko ymmärtänyt tai hyväksynyt...
        Tuliko nyt selväksi? - sinä hiustenhalkoja? Mitä?
        Anna nyt hyvänen aika immeisten ilmaista itseään hiukan vapaammin ja
        jopa muuttaa mielipidettään tilanteesta toiseen - hyvänen aika!
        Sinun täytyy kuulua niihin "Kapo-todistajiin", joiden pääasia on vakoilla
        lähimmäisiäsi ja kipittää sitten nopeasti esimiehen luo kertomaan -
        toivossa saada pikku hyväksymyksen-makupala - hau-hau-hau-mumsis!
        Onko asia nyt tullut selväksi? Ihmisoikeuksiani loukataan täälläkin,joten
        olen joutunut ojasta allikkoon!!!


      • mätälöytyi

        No jo oli henkilö hyökkäys, kun itse jäi ensin kiinni valehtelusta housut nilkoissa.

        Vaihda nyt taas nimimerkkiä ja korjaa tapasi tai narahdat aina vain yhä uudelleen.

        Etkö ymmärrä että trollaaminen on valehtelua ja vahingollista ensisijassa trollille itselleen


      • Himmel.Hav
        mätälöytyi kirjoitti:

        No jo oli henkilö hyökkäys, kun itse jäi ensin kiinni valehtelusta housut nilkoissa.

        Vaihda nyt taas nimimerkkiä ja korjaa tapasi tai narahdat aina vain yhä uudelleen.

        Etkö ymmärrä että trollaaminen on valehtelua ja vahingollista ensisijassa trollille itselleen

        Minä rakastat "trolleja"! He auttavat näkemään että, kolikossa on kaksi puolta - edes! Tai vielä useampi vaihtoehto niin asia paranee! Olen tässä kuin koira pyörimässä ja etsimässä sitä mukavaa paikkaa. Mutta sitä kasvaa ja muuttuu koko ajan, joten vaikka sen paikan oikeaksi tuntisin nyt, niin ei se ehkä ole sitä vähän ajan kuluttua! "kovinonvaihtelevää" on huumorintajuinen, älykäs immeinen, joten
        ei hän minun pikku purkaustani pahasti ottanut. Älä sinä häntä sääli:)


      • RukoilenPuolestasi
        Himmel.Hav kirjoitti:

        Minä rakastat "trolleja"! He auttavat näkemään että, kolikossa on kaksi puolta - edes! Tai vielä useampi vaihtoehto niin asia paranee! Olen tässä kuin koira pyörimässä ja etsimässä sitä mukavaa paikkaa. Mutta sitä kasvaa ja muuttuu koko ajan, joten vaikka sen paikan oikeaksi tuntisin nyt, niin ei se ehkä ole sitä vähän ajan kuluttua! "kovinonvaihtelevää" on huumorintajuinen, älykäs immeinen, joten
        ei hän minun pikku purkaustani pahasti ottanut. Älä sinä häntä sääli:)

        Kun etsit paikkaasi, suosittelen sinulle lämpimästi Tapani Suonnon teosta: Mistä tunnistaa eksytys!

        Jt-liike on kokonaisuudessa väärä profeetta ja eksyttäjä, mutta myös kristikunnan sisällä on siellä täällä eksytystä, joten kannattaa olla tarkkana ja pohtia asioita huolellisesti.

        Kun rukoilee ja tutustuu asioihin huolellisesti , voi löytää Jeesuksen seuraajaksi ja ennen pitkään myös itselleen sopivan hengellisen kodin.


      • Himmel.Hav
        RukoilenPuolestasi kirjoitti:

        Kun etsit paikkaasi, suosittelen sinulle lämpimästi Tapani Suonnon teosta: Mistä tunnistaa eksytys!

        Jt-liike on kokonaisuudessa väärä profeetta ja eksyttäjä, mutta myös kristikunnan sisällä on siellä täällä eksytystä, joten kannattaa olla tarkkana ja pohtia asioita huolellisesti.

        Kun rukoilee ja tutustuu asioihin huolellisesti , voi löytää Jeesuksen seuraajaksi ja ennen pitkään myös itselleen sopivan hengellisen kodin.

        Kiitos sinulle, "RukoilenPuolestasi", vilpittömästä ja huomaavaisesta
        lähimmäisen rakkaudestasi:) Se on juuri siten rukoilen sekä itseni, että
        toisten puolesta: että löytäisimme sen oikean asian juuri nyt omalla
        kohdallamme, omissa olosuhteissamme, omien kykyjemme mukaan ja
        ennen kaikkea - Luojan ja Elämänylläpitäjämme mukaan!
        Olen varma siitä, että jos pahan on palveltava loppujen lopuksi
        hyvää tarkoitusta, niin vielä varmemmin eksyvätkin vilpittömästi
        yrittäessään päästä "totuuteen" ajassa ja hetkessä tulevat hyötymään
        "harhailustaankin". Opetuslapsetkin vielä Jeesuksen kyljessä kulkiessaan
        erehtyivät monta kertaa ajatuksissaan ja innossaan.
        Todella vaikeaa on olla myös rehellinen ja anteeksiantava itseään kohtaan!
        "Facit kädessä" on aivan kauhuissaan omista toimistaan nuoruudessa, ymmärtämättömyydessään vanhempiaan kohtaan erikoisesti.
        Sitä olisi voinut lohduttaa, tukea rohkaista tai edes kiittää heitä lapsena,
        mutta ei! Tuomitsevana ja kriittisenä sitä toimi ja pelkään olevani nyt
        samanlainen myös niitä uskonnollisia järjestöjä, johtajia kohtaan...
        Kun kerran, ensin luterilaisen papin kautta näin opetuksia, joita pidin
        erheinä ja olin ilmassa roikkumassa kuin Tellus konsanaan avaruudessa,
        niin samassa tilassa olen nyt.
        Jotain, mitä kuitenkin sain Lutherin ponnistelujen välityksellä oli se aneitten
        vääräksi ymmärtäminen - ettei syntejä voinut rahalla ostaa anteeksi.
        Samoin pakollinen selibaattius oli minusta väärin ajatellen
        Jumalan alkuperäistä tarkoitusta ihmisen suhteen.
        Mutta eilen viimeksi luin päivän tekstissä, miten Russel ei ollutkaan se
        varsinainen Jumalan pyhän hengen kanava, vaan teki jotain profetaalista
        "Johannes Kastajan" valmistelevaa työtä! Tulihan sama asia esille jo 2013
        ja olen lukenut sen sekä sivuhuomautuksin, että alleviivauksin, mutta
        kaikkia asioita ei vain kykene pitämään "siivilänä" mielessään.
        Törkeää oli myös väitös eräässä päivän tekstissä, että ne jotka
        jättävät toiminnan seurakunnassa, jättävät Jehovan itsensä!
        Niin törkeän törkeää asian vääntämistä ja kääntämistä, kun se
        "seurakunnan jättäminen" johtuu usein ihmisjohtajien omista
        farisealaisesta toiminnasta! Opetetaan lavalta röyhistellen yhtä
        ja toimitaan itse vastoin sitä ennenkuin alas pääsee - milloin
        minkin raamatullisen periaatteen mukaan!
        Kuten se "kahden todistajan" vaatiminen rikoksissa.
        Eihän kukaan vie tänä päivänä lastaan kaupungin portille
        vanhimpien luo tuomittavaksi ja kivitettäväksi laiskuuden,
        ahneuden tai tottelemattomuuden tähden!
        Kuten Mooseksen laki vaatisi! Se nyt oli vain yksi esimerkki.
        Mutta olen saanut kuiten kin paljon tarvitsemaani hyvää myös
        Jehovan todistajien yhteydessä. En vain enää voi hyväksyä joitakin
        asioita sokeasti totellen! Se on mahdottomuus! Uskon myös, että
        moni vanhin itsekin näkee epäkohtia, joita ei hyväksy sisimmässään.
        Mukautuu vain opetuksiin asemansa tähden ja paremman puutteessa.
        Heidän täytyy tietää sekin epäkohta, miten lapsia patistetaan
        kieltäytymään lipun tervehdyksistä ja sitten heille paljastuu, miten
        johtohenkilöt itse "voideltujen" keskuudessa istuvat samojen lippujen alla
        ja käyvät ties mitä kauppaa "maailmallisten johtajien" kanssa etujen saamiseksi!
        Jos minä tiedän siitä todisteita, niin vielä aiemmin hekin!
        Ei vain yksi, vaan useampi vanhin on sanonut, että heidän
        erotuksensa ja tuomionsa ovat ihmisten kykyyn perustuneita, koska
        eivät näe ihmisen sydämen tilaa! Voi hyvä Sylvi!
        Sitähän minulle opetettiin jo alkuaikoina tutkiessani -
        Roomalaisten 8:38,39 Ei mikään voi erottaa ihmistä Jumalan yhteydestä,
        mikäli hän itse etsii Jumalaa ja vilpittömästi riippuu Hänessä kiinni.
        Epätäydellisyys tai paha henkimaailma ei voi sitä yhteyttä murtaa.
        Niin, tämä paikka tuntuu olevan minulle ainoa mahdollisuus arvioida omia
        ajatuksiani ja tunteitani rehellisesti. Puhupa näistä asioista uskon-toverillesi
        niin häneltä menee pissit kintuille ja juoksee karkuun.
        Vanhimmat eivät puhu ei pukahda ennenkuin saavat haluamansa aineiston
        esiin ja kasaan. Sitten päätetään yhdessä "kuppikunnan" suojassa
        osoitetaanko "armoa" vai erotetaanko. Samanlaista "teatteria" kuin
        ne yhteiskunnan "oikeudenkäynnitkin". Sokeaa, sokeaa on "oikeus"!
        Taas on tullut vuodateltua ummet ja lammet, mutta kun tunnen
        päätyneeni umpikujaan löytämättä ulospääsyä ja kykenemättä jatkamaan.
        Kiitos niille lähimmäisille, jotka tukevat rukouksillaan sen sijaan, että
        pakottavat omaa näkemystään omahyväisinä yhtä eksyksissä, mutta
        toisessa ilmansuunnassa. "Tee niinkuin minäkin, äläkä sano vastaan..."!
        Täällä on myös niitä, jotka tuovat mielestään oikean perustelun esille
        ja jotka eivät koskaan loukkaa toisin ajattelevia! Ei koskaan!
        Opiskelen heidän esityksiään! Minulla ei ole vielä sitä taitoa, mutta opettelen!
        Se on ainoa ihmis-arvoinen asenne. Tuoda perusteet esille nolaamatta toista.
        Tosiaan, kuten Jeesus toimi farisealaisten suhteen, joten eim sen pitäisi olla
        minullekaan mikään ylivoimainen tavoite oikealla asentella! No, niin ...
        Jatketaan nyt harjoituksia kukin tahollamme toivoen parasta:)


    • LosMulgvistit

      Minut erotettiin, kun vanhin oli kavaltanut rahaa.
      Komediassa piti lukea raamatunkohta, jonka mukaan
      ko. mulk. vanhimmalle olis pitänyt antaa kaksinkertainen
      kunnia,kun en suostunut, erotus oli selvä.

      • Himmel.Hav

        Koska tässä jälkeenpäin tulee vähättelevä "höpöhöpö",
        niin kerronpa sitten sinulle, "LosMulgvistit", oman pikku kokemukseni.
        Nuorenpana oli voimia ja tapasin ottaa junan toiseen kaupunkiin ja
        lähinpään seurakuntaan, jossa opiskelin toista kieltä, jota tarvitsin
        kentällä. Junassa oli kiva tutkia, jutustella, ja se antoi vaihtelua.
        Tapani on aina tulla hyvissä ajoin kokouksiin, kouluun, työpaikalle.
        Niinpä olin ensimmäinen usein tyhjässä salissa odotellen toisia.
        Olin tunnollinen, ahkera omistautuen teokraattiseen toimintaan.
        Jostain syystä sinne alkoi tulla veli ennen minua kyräillen, ei edes
        vastannut tervehdykseeni ja samoin yht`äkkiä kaikki muutkin sipisivät,
        supisivat nakellen niskojaan. Joku katsoi minua surullisesti moittien.
        Esitelmiä jatkuvasti salilta varastamisesta, puhujia aina Beetelistä asti.
        Sitä hermojen rassaamista kesti puoli vuotta; syytä ei minulle sanottu.
        Sitten kerran kirjantutkisteluun mennessäni veli kertoi minulle tämän:
        hän oli hiljakkoin koti-toimistossaan hoitelemassa liikeyritystään ja
        hänen oli pakko mennä suureen ostoskeskukseen.
        Ei rassu itse ymmärtänyt syytä ja otti vähän "vartiotornia" mukaansa.
        Siellä oli jo toinen vanhin lehtityössä. Veljet puhuivat keskenään ja
        tämä toinen vanhin otti ison setelin taskustaan ja pyysi sinne tullutta veljeä
        pistämään sen lahjalaatikkoon. Hän oli kuukausia sitten ollut meidän salilla
        ja vanhimpien tavan mukaan kurkistanut lahjalaatikkoon. Siellä oli ollut
        vastaava seteli. Hän oli ottanut setelin "talteen", ettei kukaan sitä "varastaisi".
        Nyt hän sitten luovutti sen puolen vuoden jälkeen kyseisen seurakunnan veljelle.
        Veli rehellisenä vei sen esivalvojalle. Tämä sanoi: "Kiitos, Jehova!"
        Sitten kävi ilmi, että eräs toinen vanhin oli halunnut kokeilla minun rehellisyyttäni
        pistämällä setelin lahjalaatikkoon sen tyhjentämisen jälkeen.
        Siis minä olin varas! Tulivatko he suoraan siitä minulle puhumaan?
        Ei koskaan! Se oli heille herkkua repiä minun mainettani keskuudessaan aina
        maan Beeteliin asti! Ihanaa osoittaa minun olevan varas! Miten minua epäilleet
        kohtelivat minua paljastuksen jälkeen? He olivat minulle vihaisia, että olivat pettyneet odotuksissaan! Häpesivät, ja ne joiden kanssa ennen tapahtumaa
        olin käynyt kentällä eivät enää koskaan puhuneet kanssani, eivät "varkaana"
        ollessani, eivätkä asian paljastuttua! Sain käydä yksin kentällä.
        Taisin olla aika usein sairas niihin aikoihin. Ihmekös tuo, facit kädessä.
        Veli sanoi minulle, että se oli enkelien johdatusta koko historia.
        Olisi ollut kiva minusta, kos se enkeli olisi ajatellut minunkin paineitani.
        Saiko vanhin ojennusta? Enpä usko saaneen! Vielä tänä päivänä, kun
        tarjoan aterian kierrosvalvoja-parille, rouva pitää kaksin käsin laukkuaan sylissään tuijottaen tyhjästi ilmaan. Tosin olen lopettanut nykyisin jatkuvien nöyrryytysten ja loukkauksien vastaanoton eli en enää aseta itseäni sellaiselle
        alttiiksi. Olkoon omisssa oloissaan ja pysyköön ihmisten seurassa, joihin
        luottavat. Tuntuu todella helpottavalta lopettaa kaikki seurustelu.
        Oli helpottavaa kuulla, että kokemukseni ei ollut ainutlaatuinen, vaan
        niitä riittää useammassa eri muodossa tässä rakkaudellisessa seurassa.


    • puppugeneraattoritouhua

      Sanoisin että höpöhöpö.

      Tämä ketju on taas näköjään osoitus siitä että nettiin voi kirjoitella ihan mitä sattuu, eikä kukaan ota selvää mikä on melkein totta ja mikä täyttä puppua. Ja onhan taas mukaan mahtunut muutama jonka oikea paikka olisi ammattiauttajan hoivissa.

      Ihan vapaasti, uskokoon jokainen mitä tahtoo.

      • GabrielVatanen

        Taidat kuulua jt:n salaiseen damage kontrolliin? Ja tehtäväsi on vähätellä näitä hullujen tekoja ja peitellä niitä? Jt:t aina hymyilevät kasvotusten mutta sekä takana käärmekielet kuiskuttelevat pahojaan ja pilkkaavat toisia. Kun joudut näiden pauloihin alkaa varsinainen totuus valjeta. Sinut kiristetään uskomaan mitä sairaimpiin vanhojen irstaiden äijien juttuihin. Sieltä ei moni järjissään ole pois päässyt. Varokaa!


      • enymmärrävalehtelua

        "Tämä ketju on taas näköjään osoitus siitä että nettiin voi kirjoitella ihan mitä sattuu, eikä kukaan ota selvää mikä on melkein totta ja mikä täyttä puppua."

        Näin se menee. Enää ei puutu kuin somehysteria. Kummallista että itseään oikeina uskovaisina pitävät patmoshelluntailaiset valehtelevat palstan täyteen paskaa. Ei ihan ole kaikki inkkarit kanootissa noilla.


      • Lisbethhi

        Miksi sitten valehtelet? Taidat olla juurikin näitä JT hulluja? Koitatte haalia kaiken vallan itsellenne, jotta voisitte toteuttaa terrorianne ja kiristää kaikkia uskomaan sairaisiin teorioihinne. Hymyillään ja väitetään muuta, kunnes koukku on tarpeeksi syvä, sitten paljastuu helvetillinen totuus! Jos välität sielustasi vältä tätä porukkaa!


      • böhg
        Lisbethhi kirjoitti:

        Miksi sitten valehtelet? Taidat olla juurikin näitä JT hulluja? Koitatte haalia kaiken vallan itsellenne, jotta voisitte toteuttaa terrorianne ja kiristää kaikkia uskomaan sairaisiin teorioihinne. Hymyillään ja väitetään muuta, kunnes koukku on tarpeeksi syvä, sitten paljastuu helvetillinen totuus! Jos välität sielustasi vältä tätä porukkaa!

        Tarkenna nyt edes missä valehdellaan, eihän tuosta sun raivoomisestas mitään selvää ota.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe