Helluntailaisuus/pasanen

TaivaspassiVoimassa

Helluntaisuus tarkasti ottaen on: lahko. Paavalin mukaan. Lahkolaisuus on synnillinen mielenlaatu: oikein käännetyn Raamatun mukaan. 'helluntailais' -sanaa et löydä Raamatusta. Tosin et löydä luterilaisuutta, et katolisuutta, et jehovalaisuutta. Yksi nimi löytyy Raamatusta, jolla PelastusParanemis-lupaus hallinnassaan. Tämä nimi on - JEESUS...

Mitä tulee veli Pasaseen..häntä Jumalan (Jeesuksen) henki kehotti aikanaan eroamaan 'helluntailaisuudesta'. Hän viivytteli tottelemista; ja niin Jumalan Henki salli ns. isompien veljien parjaukset ja vainopuheiden seuraukset; ulospotkaisun Helluntailiikkeestä.

Hän kuitenkin koetukset läpikäytyään, edelleen julistaa oikein Totuuden Sanaa. Hän on harvinainen, Armoitettu ilmestys tämänajan kaksimielisessä kristikansassa!

41

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahtoo.tietää

      Kuka on "veli Pasanen"?

    • voisurkeutta

      Mikähän tämänkin aloituksen pointti mahtaa olla!!

      ja onko aloittajalla mitään tajua mikä on lahko Raamatun mukaan haha.

      ja näitä pasasia on sittenjoka nurkan takana.

    • sellaisia.lisää

      Tarkoittaa luultavasti Pasasella Siiloan seurakunnan perustajaveljeä.
      Hän oli Pyhän Hengen kastetta kääntyneille rukoileva veli. Ja monet monet saalemilaisetkin saivat henkikasteen Pasasen rukoillessa.

      • luetaankosanaa

        Voisiko joku näyttää tai kertoa sen "henkikaste opin" johon tässäkin viitataan ?

        Siis haluaisin nähdä sen opin perustelut Raamatusta, eli mihin se "henkikaste oppi" Raamatussa perustuu !

        Tähän viitataan usein ja siitä puhutaan hellareiden keskuudessa, mutta kunnollista opillista perustelua en ole toistaiseksi käsiini saanut.

        Voisiko joku siis neuvoa, mistä sen löytäisin ?


      • jaikalii
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Voisiko joku näyttää tai kertoa sen "henkikaste opin" johon tässäkin viitataan ?

        Siis haluaisin nähdä sen opin perustelut Raamatusta, eli mihin se "henkikaste oppi" Raamatussa perustuu !

        Tähän viitataan usein ja siitä puhutaan hellareiden keskuudessa, mutta kunnollista opillista perustelua en ole toistaiseksi käsiini saanut.

        Voisiko joku siis neuvoa, mistä sen löytäisin ?

        Olen itse kokenut henkikasteen ja kirjoittanut aiheesta
        http://www.jaikal.se/48683128


      • luetaankosanaa
        jaikalii kirjoitti:

        Olen itse kokenut henkikasteen ja kirjoittanut aiheesta
        http://www.jaikal.se/48683128

        Onko tämä hellareiden virallinen selitys vai vain omasi ?


      • jaikalii
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Onko tämä hellareiden virallinen selitys vai vain omasi ?

        En ole koskaan enkä missään helluntaikokouksessa/helluntaiseurakunnassa kuullut kenenkään helluntaisaarnaajan opettavan aiheesta toisin. Kyllä tekstini henkikasteesta pitäisi hyväksyä kaikissa helluntaiseurakunnissa. Näin olen ymmärtänyt. Minua ei ole oikaistu helluntailaisten taholta näissä asioissa.


      • jaikalii
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Onko tämä hellareiden virallinen selitys vai vain omasi ?

        En tiedä helluntailaisten virallista oppia aiheesta, niin kyllä kyseessä on oma oppini, ... niin jos Raamatun oppia voidaan sanoa omaksi. Kyllä minä mieluummin sanoisin että se on Raamatun oppi. Mutta koska minua niin sanoessani pidettäsiin ylpeänä ja alettaisiin vaatimaan todisteita ja selityksiä siitä mistä syystä pidän oppiani Raamatun oppina, niin totean nöyrästi että oppini on minun oma. Lukija saa koetella oppini Sanalla.


        En myöskään tiedä onko helluntailaisilla virallista oppia mistään Raamatun aiheesta. En ainakaan ole koskaan törmännyt sellaiseen oopukseen josta virallinen oppi jostakin aiheesta olisi määritelty ja se olisi luettavissa. Jokainen helluntailainen tutkii opit Raamatusta ihan itse. Ja sitten tietenkin hän saa opetusta seurakunnassa. Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin sama.


        Ongelmaa tulee silloin jos joku opettaa Raamattua ilman Pyhän Hengen täyteyttä. Silloin hän tulkitsee Raamattua oman ymmärryksensa varassa. Silloin hän voi ymmärtää väärin ja myös opettaa väärin. Mutta Pyhä Henki opettaa aina oikein. Siksi on hyvin tärkeä että ennen kuin opetamme Sanaa toisille, olemme ensin itse tulleet Jumalan opettamiksi. Yleensä helluntaiseurakunnissa edellytetään sananjulistajalta Pyhän Hengen kastetta. Minä en ainakaan kuuntelisi julistajaa jos tietäisin että hän ei ole täyttynyt Hengellä. En vaikka kyseessä olisi teologian professori tai tohtori.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        En tiedä helluntailaisten virallista oppia aiheesta, niin kyllä kyseessä on oma oppini, ... niin jos Raamatun oppia voidaan sanoa omaksi. Kyllä minä mieluummin sanoisin että se on Raamatun oppi. Mutta koska minua niin sanoessani pidettäsiin ylpeänä ja alettaisiin vaatimaan todisteita ja selityksiä siitä mistä syystä pidän oppiani Raamatun oppina, niin totean nöyrästi että oppini on minun oma. Lukija saa koetella oppini Sanalla.


        En myöskään tiedä onko helluntailaisilla virallista oppia mistään Raamatun aiheesta. En ainakaan ole koskaan törmännyt sellaiseen oopukseen josta virallinen oppi jostakin aiheesta olisi määritelty ja se olisi luettavissa. Jokainen helluntailainen tutkii opit Raamatusta ihan itse. Ja sitten tietenkin hän saa opetusta seurakunnassa. Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin sama.


        Ongelmaa tulee silloin jos joku opettaa Raamattua ilman Pyhän Hengen täyteyttä. Silloin hän tulkitsee Raamattua oman ymmärryksensa varassa. Silloin hän voi ymmärtää väärin ja myös opettaa väärin. Mutta Pyhä Henki opettaa aina oikein. Siksi on hyvin tärkeä että ennen kuin opetamme Sanaa toisille, olemme ensin itse tulleet Jumalan opettamiksi. Yleensä helluntaiseurakunnissa edellytetään sananjulistajalta Pyhän Hengen kastetta. Minä en ainakaan kuuntelisi julistajaa jos tietäisin että hän ei ole täyttynyt Hengellä. En vaikka kyseessä olisi teologian professori tai tohtori.

        >>>Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin sama<<<

        Jäi yksi tärkeä sana pois. Tarkoitin kirjoittaa;

        "Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin kaikille sama".


      • luetaankosanaa
        jaikalii kirjoitti:

        En tiedä helluntailaisten virallista oppia aiheesta, niin kyllä kyseessä on oma oppini, ... niin jos Raamatun oppia voidaan sanoa omaksi. Kyllä minä mieluummin sanoisin että se on Raamatun oppi. Mutta koska minua niin sanoessani pidettäsiin ylpeänä ja alettaisiin vaatimaan todisteita ja selityksiä siitä mistä syystä pidän oppiani Raamatun oppina, niin totean nöyrästi että oppini on minun oma. Lukija saa koetella oppini Sanalla.


        En myöskään tiedä onko helluntailaisilla virallista oppia mistään Raamatun aiheesta. En ainakaan ole koskaan törmännyt sellaiseen oopukseen josta virallinen oppi jostakin aiheesta olisi määritelty ja se olisi luettavissa. Jokainen helluntailainen tutkii opit Raamatusta ihan itse. Ja sitten tietenkin hän saa opetusta seurakunnassa. Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin sama.


        Ongelmaa tulee silloin jos joku opettaa Raamattua ilman Pyhän Hengen täyteyttä. Silloin hän tulkitsee Raamattua oman ymmärryksensa varassa. Silloin hän voi ymmärtää väärin ja myös opettaa väärin. Mutta Pyhä Henki opettaa aina oikein. Siksi on hyvin tärkeä että ennen kuin opetamme Sanaa toisille, olemme ensin itse tulleet Jumalan opettamiksi. Yleensä helluntaiseurakunnissa edellytetään sananjulistajalta Pyhän Hengen kastetta. Minä en ainakaan kuuntelisi julistajaa jos tietäisin että hän ei ole täyttynyt Hengellä. En vaikka kyseessä olisi teologian professori tai tohtori.

        Määritä tuo "hengellä täyttynyt" !

        Muuten Jaikali, yhden oman kokemuksen ja siitä itse muodostetun tulkinnan varaan ei kannattaisi rakentaa !

        Jos ja kun uskova jotakin kokee, niin se kokemus tulisi tutkia Raamatun Sanasta tarkasti.

        Siis kaiken pitää perustua kokonaisvaltaiseen raamatun ilmoitukseen !

        Sinä oman kokemuksesi kautta olet nähdäkseni muodostanut opin, jota viljelevät myös hellarit, kun eivät ole laajemmin asioita tutkineet kunnolla !


      • jaikalii
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Määritä tuo "hengellä täyttynyt" !

        Muuten Jaikali, yhden oman kokemuksen ja siitä itse muodostetun tulkinnan varaan ei kannattaisi rakentaa !

        Jos ja kun uskova jotakin kokee, niin se kokemus tulisi tutkia Raamatun Sanasta tarkasti.

        Siis kaiken pitää perustua kokonaisvaltaiseen raamatun ilmoitukseen !

        Sinä oman kokemuksesi kautta olet nähdäkseni muodostanut opin, jota viljelevät myös hellarit, kun eivät ole laajemmin asioita tutkineet kunnolla !

        Hellarit varmasti viljelevät samaa oppia aiheesta koska ovat lukeneet samaa Kirjaa saman Jumalan ohjauksessa ja opettavat siitä sen mukaan kuin Pyhä Henki on heitä opettanut. Henkikasteopissa ei ole helluntaiseurakunnassa eriäviä mielipiteitä eikä eri oppeja.

        Hengellä täyttynyt on uskova joka on täyttynyt efesolaiskirjeen kirjoittajan mukaan Hengellä. "Täyttykää Hengellä". Hän on uskova jonka Jeesus on kastanut Pyhässä Hengessä. Ja kun uskova tulee Pyhässä Hengessä kastetuksi, hän yleensä itse huomaa sen ja se näkyy myös ulospäin ja tuntuu.

        Mutta jos sinulla on asiasta eri mielipide, saat minun puolestani pitää mielipiteesi ja oppisi. Minä en ala riitelemään ja jankkaamaan kanssasi.


      • aamua.vain
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin sama<<<

        Jäi yksi tärkeä sana pois. Tarkoitin kirjoittaa;

        "Mutta kun Pyhä Henki saa opettaa jonkun Raamatun perusopin, opetus on tietenkin kaikille sama".

        Miksi sitten tällä foorumillakin opetetaan erilailla? On jos minkäläista vänkääjää kirjoittajissa, pyritään toisen kirjoitukset kumoamaan. Valehdellaan, pilkataan toisia hänen uskonsa vuoksi tai henkilö koitetaan nujertaa pahoin sanoin. Eihän Pyhä Henki puhu koskaan väärin? Valehtelevatko kirjoittajat että heitä ohjaa Pyhä Henki?
        Onko vaikkapa eenokki uskossa? Onko nuo muut vänkääjät uskossa? Lankeilevatko he vain alati? Tekevätkö he tahallaan pilkkaamisia?
        Miten ihmeessä Pyhä Henki voi opettaa erilailla uskoville?


      • luetaankosanaa
        jaikalii kirjoitti:

        Hellarit varmasti viljelevät samaa oppia aiheesta koska ovat lukeneet samaa Kirjaa saman Jumalan ohjauksessa ja opettavat siitä sen mukaan kuin Pyhä Henki on heitä opettanut. Henkikasteopissa ei ole helluntaiseurakunnassa eriäviä mielipiteitä eikä eri oppeja.

        Hengellä täyttynyt on uskova joka on täyttynyt efesolaiskirjeen kirjoittajan mukaan Hengellä. "Täyttykää Hengellä". Hän on uskova jonka Jeesus on kastanut Pyhässä Hengessä. Ja kun uskova tulee Pyhässä Hengessä kastetuksi, hän yleensä itse huomaa sen ja se näkyy myös ulospäin ja tuntuu.

        Mutta jos sinulla on asiasta eri mielipide, saat minun puolestani pitää mielipiteesi ja oppisi. Minä en ala riitelemään ja jankkaamaan kanssasi.

        Jaikali, kysyn sinulta, että milloin olet näin ylpistynyt "tietämään kaiken itse oikein jo" ?

        Siis kun kirjoitat seuraavasti:

        " Mutta jos sinulla on asiasta eri mielipide, saat minun puolestani pitää mielipiteesi ja oppisi. Minä en ala riitelemään ja jankkaamaan kanssasi. "

        Tuolla lausella sanot jo kaiken oikein itse tietäväsi, ja silloin sydämen asenteesi on pahasti pielessä.

        Jumalan lapsi pysyy aina ja loppuun asti oppilaana, mutta jos hän nostaa itsensä opettajaksi ja siten jopa Jumalaksi, tietämään jo kaiken oikein, on hän pahasti paisunut !

        Minulle nousi mieleeni kaltaisillesi kirjoitettu Sana ja varoitus:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        Sinun asenteesi on nyt tuollainen, ikävä kyllä Jaikali !

        Siksi on ehkä parempikin olla antaumatta keskusteluun kanssasi, kun sydämen asenteesi on noin pahasti pielessä.

        Siis kanssasi ei voi rakentua ja opiskella, kun jo väität itse kaiken paremmin tietäväsi.

        Mutta sitä ihmettelen nyt, että milloin ja missä välissä näin pahasti olet paisunut, en muista sinun tälläinen ennen olleen ?


      • jaikalii
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Jaikali, kysyn sinulta, että milloin olet näin ylpistynyt "tietämään kaiken itse oikein jo" ?

        Siis kun kirjoitat seuraavasti:

        " Mutta jos sinulla on asiasta eri mielipide, saat minun puolestani pitää mielipiteesi ja oppisi. Minä en ala riitelemään ja jankkaamaan kanssasi. "

        Tuolla lausella sanot jo kaiken oikein itse tietäväsi, ja silloin sydämen asenteesi on pahasti pielessä.

        Jumalan lapsi pysyy aina ja loppuun asti oppilaana, mutta jos hän nostaa itsensä opettajaksi ja siten jopa Jumalaksi, tietämään jo kaiken oikein, on hän pahasti paisunut !

        Minulle nousi mieleeni kaltaisillesi kirjoitettu Sana ja varoitus:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        Sinun asenteesi on nyt tuollainen, ikävä kyllä Jaikali !

        Siksi on ehkä parempikin olla antaumatta keskusteluun kanssasi, kun sydämen asenteesi on noin pahasti pielessä.

        Siis kanssasi ei voi rakentua ja opiskella, kun jo väität itse kaiken paremmin tietäväsi.

        Mutta sitä ihmettelen nyt, että milloin ja missä välissä näin pahasti olet paisunut, en muista sinun tälläinen ennen olleen ?

        Emme me pääse yhteisymmärrykseen näistä asioista täällä kirjoittelemalla toisillemme. Pidä sinä se usko mikä sinulla on ja anna minun pitää se usko mikä minulla on, OK!


      • luetaankosanaa
        jaikalii kirjoitti:

        Emme me pääse yhteisymmärrykseen näistä asioista täällä kirjoittelemalla toisillemme. Pidä sinä se usko mikä sinulla on ja anna minun pitää se usko mikä minulla on, OK!

        Minähän jo sanoin, että en kanssasi kesksutele aiheesta !

        Sanoin jo, että koen sen hyödyttömäksi sinun väärän sydämen asenteesi vuoksi !

        Minä vain enää kehoitin sinua sitä sydämen asennettasi tutkimaan !


      • Sopanen

        Se oli Sopanen, ei Pasanen.


      • Sopanen kirjoitti:

        Se oli Sopanen, ei Pasanen.

        Sopanen saattoi hyvinkin olla SIILOANIN perustajajäsen.
        Aloittaja ei sekoita henkilöjä. Tiedotteen mukaan Jari Pasanen on toiminut sekä Siiloanissa että SIIONISSA. Jari kirjoittaa:
        > me emme ole yksin valtiaita missään opetuksessa en minä eikä muukaan olimme sitten apostoleilta profeettoja evankelistoita opettajia paimenia tai omistimme sitten armolahjat on kokemusta hengellisestä työstä 500 hengen Siion Helluntai 1999-2005. seurakunnasta työntekijänä aluepastorina vanhemiston työskentelyssä Espoon-lähikirkossa Samaria-lähetyksessä lähetys seurakunnassa 3 vuotta saalemissa jäsen siiloa seurakaunassa 1882-1988 vanhin ja opettaja ja kansakunnat Kristukselle seurakaunassa 2005-2008 vanhin srk johtaja paimen sekä virka jatkuu 23.8.11-2.1.2013 <

        https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=520107634688934&id=386397378059961


    • jari-pekka-65

      Lahko on joukko, joka erottuu muista uskovista omaksi erilliseksi ryhmäkseen, jolla on oma oppi, jota he korostavat. Omat erityiset tavat ja palvontamenot. Oma erityinen rakennus jossa kokoontua. Oma nimi, josta heidät voidaan erottaa muista.
      Jäsenrekisteri. Kastekäytäntö jne.

      • mahtaaollaraskasta

        Se vaatii paljon puheita tuo ikioman ainoan oikean seurakunnan edustaja oleminen vai miten?


      • jaikalii

        Lahko on mielestäni uskonnollinen joukko ihmisiä jonka perustajajäsen on ihminen eikä Jumala. Jumala ei siis ole aloituksen tekijä eikä antanut tehtävää perustaa järjestöä, joukkoa. Jos siis joku ihminen perustaa järjestön ilman että hän on saanut siihen Jumalalta kutsun ja selvän pyynnön ja tehtävän perustaaa seurakunta, hän perustaa lahkon.


        Mikäli siis minä perustan seurakunnan jotta minä pääsisin esille ja minä saisin seuraajia ja kannattajia, minä perustan lahkon enkä seurakuntaa.
        Mutta jos Jeesus pyytää minua aloittamaan uuden seurakunnan ja minä teen sen Hänen käskystään uskossa Häneen, seurakunta, joka syntyy, on Jumalan seurakunta.

        Siksi ei kannattaisi tuomita lahkoksi mitään kristillistä yhteisöä mikäli ei ole täysin varma siitä että Jumala ei ole sen aloittaja. Jos yhteisö onkin Jumalan käskystä ja Jumalan työn tuloksena syntynyt ja joku tuomitsee sen lahkoksi, hän tuomitse Jumalaa.


      • jari-pekka-65

        >>Lahko on mielestäni uskonnollinen joukko ihmisiä jonka perustajajäsen on ihminen eikä Jumala. Jumala ei siis ole aloituksen tekijä eikä antanut tehtävää perustaa järjestöä, joukkoa.<<

        Juuri näin se on. Jumala ei koskaan puhu oli Sanansa. Muuta perustusta ei ole, kuin mikä on laskettu. Se ainoa perustus, jolle seurakunta perustuu. Uskon tunnustaminen. Matt.16:13-18


      • jari-pekka-65

        "ohi Sanansa"


      • HämmentävääHedelmää

        Tuohon määritelnään sopii ainakin RIVER-seurakunta. Seurauksina hajotusta..kultahiput ja muu "busines" kelpaa. Silti Jeesuksesta evankelioidaan..Johtajuus tulee kaukaa: Rodney HowardBrown. Riverin pariskuntapastorit olleet hänen raamattuopeissaan Amerikan mantereella..Tutkikaatte kaikki!


    • Aina.vaan.paranee

      Kun opetuslapset puhuivat helluntaina kielillä niin KAIKKI YMMÄRSIVÄT puheen omalla kielellään.
      SE OLI SUURI IHME!
      Kun helluntailaiset puhuvat kielillä niin KUKAAN EI YMMÄRRÄ puhetta EI EDES ITSE PUHUJA.
      SE ON TODELLA SUURI IHME!
      SE ON VIELÄKIN SUUREMPI IHME KUIN OPETUSLASTEN KIELILLÄPUHUMISIHME!!!

      • entäsyksinkertaisuus

        Miksi olet noin tietämätön, onko se helluntain syy, kerrotko?


    • Hengen.Voimassa

      Raamattu opettaa, että ensin saadaan Pyhä Henki uudestisyntymisen yhteydessä:

      "Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden Sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.” Ef. 1:13.
      Miten tämä ”sinetin” saaminen tapahtui efesolaisille, joille Paavali edellisen kirjoitti? Vastaus on selvä: Efeson kaupungissa olevat ihmiset kuulivat pelastuksen evankeliumin (Apt. 18:24-28) ja tulivat sen kautta uskoon (Ef. 19:2) eli saivat Elämän Hengen. Siten he tulivat sisälle pelastukseen. Seuraava askel heidän kohdallaan oli, että he ottivat upotuskasteen vedessä Jeesuksen Nimeen. Apt. 19:5. ”Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.” Apt. 19:6. Tämä oli luvattu Pyhän Hengen kaste, henkikaste.
      Mutta ensin he siis tulivat uskoon, joka tarkoitti Pyhän Hengen sinetin saamista pelastusvarmuudeksi. ”.. kun tulitte uskoon.” Ef. 1:13. / ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa!” Room. 8:9.
      Jeesus on se, joka "kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella!" Matt. 3:11. Pyhällä Hengellä täyttyminen on henkikaste.

      Korneliuksen kodissa ihmisten pelastuminen tapahtui kaikki yhdessä kokemuksessa: He kuulivat Sanoman Kristuksen evankeliumista ja ottivat kuullessaan vastaan Jumalan armon: ”Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin (MISTÄ HE TIESIVÄT SEN?), sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: ”Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?” Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.” Apt. 10:44-48.
      Seurakunnan alkuaikana kaikki Pyhän Hengen kasteen saaneet puhuivat kielillä!
      Olisi vakava virhe väittää, ettei Pyhän Hengen kasteesta ole merkkinä kielillä puhuminen. Se on samanlaista harhaa, kuin opettaa, että muka kaikki ovat saaneet henkikasteen uudestisyntymisen yhteydessä. Sellainen valheoppi saa aikaan, että jotkut eivät enää etsi henkikastetta, kun luulevat sen jo olevan heillä. Näin he jäävät ilman Voimaa.
      Tämä sama asia on kysymyksessä Jeesuksen vertauksessa viisaista ja tyhmistä neitsyistä (Matt. 25), jotka kuvaavat lopunaikana heränneitä uskovia. Kaikki nousivat ja laittoivat lamppunsa (uskonelmänsä) kuntoon. Matt. 5:14-16. Mutta puolet heistä ei ottanut Öljyä (Pyhän Hengen voimaa) lamppuihinsa. Siksi he joutuivat häviöön.
      Älä milloinkaan kuuntele sellaisten oppia, jotka vastustavat Pyhän Hengen näkyvää ja kuuluvaa toimintaa ihmeineen ja merkkeineen. Rm. 16:17,18.
      Voit lukea Pyhän Hengen voimavaikutuksista esim. Apt. 2:1-6. 4:29-31. 5:12-16. 8:5-8. 14:3. 19:11,12. ym.
      ”Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin ..., panettelijoita, hyvän vihamiehiä … .. Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Sen kaltaisia karta.” 2 Tim. 3:1,5.
      ”Voimavaikutukset ovat moninaiset!” 1 Kor. 12:6.

      • TotuuttaRakkaudessa

        Äsken ja yllä luettu oli ruokaisa 'aamupala'! Kiitos Herralle ja kirjoittajalle siitä! Täydentäisin vielä pehmeästi; Hengen Hedelmät (gal.5:22-26). Ne ilmaisevat kuitenkin, kuka voi rohkeasti edustaa Jumalaa eli Jeesusta ja olla Hänen tuntemisensa Tuoksu missä ikinä kulkeekin. Jeesus mainitsi kerran: "Näin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, filippos! Joka on nähnyt minut, on NÄHNYT ISÄN."( Joh.14) Tässä luvussa ymmärrämme Jeesuksen olevan ISÄ=JUMALA..Hän lupaa vastauksia niille, jotka rukoilevat HÄNEN NIMESSÄÄN(eli Jeesuksen nimessä). Henkikasteeseen en nyt käytä aikaa, mutta senverran kuitenkin, että mitään EI käsketty anomaan 'Pyhältä Hengeltä' eikä huutamaan kokouksissa Pyhää Henkeä tulemaan tms. Tässä suuri vaara eksyä ohi maalin. Jeesuksen nimessä riivaajatkin vapisevat ja se Nimi on opetuslapsille käyttöönoikeutettu. Eikä se Nimi muutu! Hänen omansa tuntevat Hänet siitä nimestä; Pyhä Henkikin kirkastaa aina Jeesusta Messiasta teoilla, jotka Hänen tekojaan!!!


      • luetaankosanaa

        Siis tarkoitatko sinä, että uudestisyntymässä saadaan Pyhä Henki, mutta sitten erillisessä Hengellä täyttymis tapahtumassa vasta loput Hengestä ?

        Siis aivan kuin ensin saataisiin 1/3 lasillista Henkeä ja sitten täyttymisessä vasta se loput 2/3 osaa, vai mitä tarkoitat ?

        Siis ensin uskoontullut saa vähän Henkeä ja sitten myöhemmin vasta täytetään Hengellä kokonaan ?


      • RakastaHerraa

        Ei, Rakkaani, en tarkoita sellaista. Hengen vaikutuksesta voin kutsua Sinuakin noin, sillä minussa vaikuttaa Elävän Jumalan Henki (joka säälii ja on laupias kysyviä kohtaan..).
        Rakas puolisoni Herrassa näkee textin ja on samanmielinen kanssani: 1) ihminen tulee jossain, vaikka mökillään, uskoon. Tämä tark hän Syntyy Uudesti Ylhäältä, Jeesus on kutsunut ja Pyhän Henkensä kautta vetänyt puoleensa.
        2) ihminen on pyytänyt ja saanut syntinsä anteeksi. Jeesus on täyttänyt hänen koko (huom. koko) sisimpänsä, ja NYT levoton sydän on saanut sen, jonka Jeesus Sanassaan lupasi..Hänen Rauhansa.
        3)tässä kohtaa ihmiseen painetaan ns. Pyhän Hengen sinetti, so. "HERRA TUNTEE OMANSA".
        Nyt alkaa sitten uudessa Elämässä vaeltaminen..Sana alkaa maistua..vanhat synnit ei kiinnosta..on syttynyt ensiRakkaus Jeesukseen. Tie jatkuu perille Taivaan kotiin, Jeesus lupasi antaa Pyhältä Hengeltään voimaa uskonkuuliaisuuteen sekä erilaisiin armoituksiin, mitä HÄN on omakseen tulleensa kohdalle suunnitellut.
        Matka voi tuntua joskus uuvuttavalta, ja maailma yrittää vetää takaisin..perkeleineen. Tähän tarvitsemme ja saammekin Herralta Jeesukselta Hänen Hengestään 'voimalatauksia', nöyrään tyhjään sisimpään. Eli saamme uudistua lakkaamatta uskossamme..Pyhän Hengen täyttäessä sisimpäämme. Mutta..Me 'kasvamme Pelastukseen kun halajamme Sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa..'. Ei yli sen, mikä on kirjoitettu. Näin vältymme myös nytkin hurjana virtaavilta eksytyksiltä! Muistakaamme ensim käsky: "Rakasta Herraa, Sinun Jumalaasi; kaikesta sydömestäsi, sielustasi ja kaikesta mitä Sinussa on..."
        Usko on lahja Jeesukselta, se on Hänen uskoaan joka uudestisyntyneessä vaikuttaa. Jumalasuhde on Rakkaussuhde, puhdas ja hienotunteinen...Siinäpä nyt seliseliä, Hengen vaikuttamana.


      • luetaankosanaa
        RakastaHerraa kirjoitti:

        Ei, Rakkaani, en tarkoita sellaista. Hengen vaikutuksesta voin kutsua Sinuakin noin, sillä minussa vaikuttaa Elävän Jumalan Henki (joka säälii ja on laupias kysyviä kohtaan..).
        Rakas puolisoni Herrassa näkee textin ja on samanmielinen kanssani: 1) ihminen tulee jossain, vaikka mökillään, uskoon. Tämä tark hän Syntyy Uudesti Ylhäältä, Jeesus on kutsunut ja Pyhän Henkensä kautta vetänyt puoleensa.
        2) ihminen on pyytänyt ja saanut syntinsä anteeksi. Jeesus on täyttänyt hänen koko (huom. koko) sisimpänsä, ja NYT levoton sydän on saanut sen, jonka Jeesus Sanassaan lupasi..Hänen Rauhansa.
        3)tässä kohtaa ihmiseen painetaan ns. Pyhän Hengen sinetti, so. "HERRA TUNTEE OMANSA".
        Nyt alkaa sitten uudessa Elämässä vaeltaminen..Sana alkaa maistua..vanhat synnit ei kiinnosta..on syttynyt ensiRakkaus Jeesukseen. Tie jatkuu perille Taivaan kotiin, Jeesus lupasi antaa Pyhältä Hengeltään voimaa uskonkuuliaisuuteen sekä erilaisiin armoituksiin, mitä HÄN on omakseen tulleensa kohdalle suunnitellut.
        Matka voi tuntua joskus uuvuttavalta, ja maailma yrittää vetää takaisin..perkeleineen. Tähän tarvitsemme ja saammekin Herralta Jeesukselta Hänen Hengestään 'voimalatauksia', nöyrään tyhjään sisimpään. Eli saamme uudistua lakkaamatta uskossamme..Pyhän Hengen täyttäessä sisimpäämme. Mutta..Me 'kasvamme Pelastukseen kun halajamme Sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa..'. Ei yli sen, mikä on kirjoitettu. Näin vältymme myös nytkin hurjana virtaavilta eksytyksiltä! Muistakaamme ensim käsky: "Rakasta Herraa, Sinun Jumalaasi; kaikesta sydömestäsi, sielustasi ja kaikesta mitä Sinussa on..."
        Usko on lahja Jeesukselta, se on Hänen uskoaan joka uudestisyntyneessä vaikuttaa. Jumalasuhde on Rakkaussuhde, puhdas ja hienotunteinen...Siinäpä nyt seliseliä, Hengen vaikuttamana.

        En kysynyt sinulta vaan tuolta "Hengen.Voimassa" nikiltä !

        Hän nimtittäin kirjoittaa seuraavaa:

        "Olisi vakava virhe väittää, ettei Pyhän Hengen kasteesta ole merkkinä kielillä puhuminen. Se on samanlaista harhaa, kuin opettaa, että muka kaikki ovat saaneet henkikasteen uudestisyntymisen yhteydessä. Sellainen valheoppi saa aikaan, että jotkut eivät enää etsi henkikastetta, kun luulevat sen jo olevan heillä. Näin he jäävät ilman Voimaa."

        Ja tähän sinä kuitenkin itse "aamensit" ???


    • Kiitos.ja.ylistys.Jumala

      Osallisuus Jumalan Elämään saadaan pelastuskokemuksessa. Siitä sanotaan Ef. 1:13. että se on "Pyhän Hengen sinetti". Ja Room. 8:9 sanoo: "Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." Se tarkoittaa, että jokainen pelastunut on saanut Pyhän Hengen. Niin olivat Jeesuksen opetuslapsetkin saaneet Pyhän Hengen sinetin, kun Jeesus oli uudestisynnyttänyt heidät "elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta." 1 Piet. 1:3. Heidän uudestisyntymisensä tapahtui siis ristintyön ja ylösnousemuksen jälkeen, kun Jeesus ilmestyi heille kuolemansa jälkeen, ja "puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki!" Joh. 20:22.
      Näiden tapausten jälkeen tuli helluntaipäivä. Silloin Pyhän Hengen saaneet opetuslapset saivat luvatun Pyhän Hengen kasteen. Apt. 2.

      Edellisen mukaisesti sain kokea saman. Tulin uskoon eli sain Pyhän Hengen. Muutaman kuukauden päästä sain Pyhän Hengen kasteen, josta merkkinä puhuin uusin kielin.

      • luetaankosanaa

        Teillä siis seurakunnassanne on kaksi kastia, eli ylempi kasti jotka ovat näitä Hengen kasteen saaneita ja sitten alempi kasti, eli ne jotka eivät ole sitä muka saaneet !

        Jaikali jopa sanoi, että hän ei ota mitään vastaan siltä, joka ei ole tuota erillistä Henki kastetta saanut !

        Näytättekö nyt Raamatusta sen, missä Herra sanoo lapsiensa olevan kahdessa eri kastissa ?

        Raamattu ei opeta niin yhtään missään, vaan kaikki ovat samalla viivalla ja veljiä ja sisaruksia !

        Ettekö jo ymmärrä, kuinka olette opillanne eriarvoistaneet uskovat eri kasteihin ???


      • PysyHerrassaRaam38

        Lueppa palstalta 'lapsikaste on harha', kommontti jumala.näkee 1.7.

        Osaksi siinäkään ei kaikki täyttä Todellisuutta; paitsi lapsikasteen harhautukseen uskon itsekin. Mutta kielilläpuhumisasiassa kommentoija kirjoittaa sellaista, josta kasti-ihmettelijä saatat iloita! Pyhä Henki ainakin tässä sydämessä "nyökkäili" ja vaikutti viestittämään Sinulle...


    • Aloittaja. Tarkoitatko Jari Pasasta? Hän kirjoittaa seuraavaa:
      > me emme ole yksin valtiaita missään opetuksessa en minä eikä muukaan olimme sitten apostoleilta profeettoja evankelistoita opettajia paimenia tai omistimme sitten armolahjat on kokemusta hengellisestä työstä 500 hengen Siion Helluntai 1999-2005. seurakunnasta työntekijänä aluepastorina vanhemiston työskentelyssä Espoon-lähikirkossa Samaria-lähetyksessä lähetys seurakunnassa 3 vuotta saalemissa jäsen siiloa seurakaunassa 1882-1988 vanhin ja opettaja ja kansakunnat Kristukselle seurakaunassa 2005-2008 vanhin srk johtaja paimen sekä virka jatkuu 23.8.11-2.1.2013 <
      https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=520107634688934&id=386397378059961
      Mutta muuten haluaisin julkituota Jumalan rauhaa ja yksinkertaista Hyvää Sanomaa:)

      Biblia (1776) Ja Jumalan rauha, joka ylitse kaiken ymmärryksen käy, varjelkoon teidän sydämenne ja teidän taitonne Kristuksessa Jesuksessa.

      Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

      Biblia (1776) Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.

      Kasteesta hieman. On mahdollista, ehkä todennäköistä, ettei ristinryöväri ollut saanut vesikastetta ja silti Hän pelastui.
      Luuk 23:39-43 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä." Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt." Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      Lopuksi

      5Moos 8:3,4 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.

      Käsittääkseni lihamme pitää huolen siitä, että pysymme lahkolaisina tempaukseen saakka.

      1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      Biblia (1776) Ajan rahdussa, silmänräpäyksessä, viimeisellä basunalla; sillä basuna soi, ja kuolleet pitää turmelematoinna nouseman ylös ja me tulemme muutetuksi.

      • HerrammeTuleeMaranAta

        HuomentaRauhaa Herrassa! Suoraan kysymykseen suora vastaus: Tarkoitan Jari Pasasta. Tunnen hengessä hyvin läheltä asioiden kulkemiset...Siunausta hänelle ja perheelleen! (hän ei tiedä alottajaa, ellei JESHUA ole hänelle ilmaissut. Herra vaan pisti yxkax textiä eteeni...)


      • HerrammeTuleeMaranAta kirjoitti:

        HuomentaRauhaa Herrassa! Suoraan kysymykseen suora vastaus: Tarkoitan Jari Pasasta. Tunnen hengessä hyvin läheltä asioiden kulkemiset...Siunausta hänelle ja perheelleen! (hän ei tiedä alottajaa, ellei JESHUA ole hänelle ilmaissut. Herra vaan pisti yxkax textiä eteeni...)

        Herra siunatkoon Jaria ja hänen perhettään ja antakoon heille voimia kestää ruumiimme lunastukseen saakka. Amen.
        > Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. <

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 8&kirjat=kr

        > Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. <

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1ko 15&kirjat=kr

        2Kor 3:12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        3:13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
        3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Maranatha!
        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E


    • Make.Stadista

      Sehän on pedofiili. J on tuhonnut lastensa elämän.

    • näinsemenee

      Kyllä täällä ei paljoa ymmärrystä ole Hengen saamisista eikä paljon muustakaan aiheessa.

      Pyhä Henki vaikuttaa kaiken sen mikä on JUmalan vaikuttamaa uskovassa, loput on sitten lihan eri muodoista nousevia temppuja.

      uUdestisyntymän vaikuttaa Pyhä Henki, ja sama Henki myös pukee niillä työkaluilla mihin itsekunkin uskovan tie johdattuu, ja se pukeminen on sitä Hengellä täyttymistä aina uudelleen ja uudelleen, eli siinä tapahtuu sitä, että aina jokin osa uskovasta tulee Pyhän Hengen vaikutuspiirin alle.

      esm, jos ihminen on perusolemukseltaan vaikkapa hyvinkin ujo ja vetäytyvä, niin Jumalan Hengen työnä hänestä kasvaa rohkea julistaja joka ei pelkää mitään mikä tässä ajassa voisi häntä kohdata.

      Paavali sanoo mm, ettei pidä omaa henkeään minkään arvoisena kunhan vaan täytän Herralta saamani tehtävän!

      siinä ilmenee se josta ylempänä kirjoitan. Eli pelastuksen suhteen EI ole eriarvoisia uskovia, mutta Hengen käytett'ävyydessä on, sen nyt tajuaa jokainen joka jotain tajuaa aiheesta.

      • HerraEiKaduKutsumustaan

        Makelle huomautus: Markku Koivistoa ei ole näkynyt...Jari Pasanen jatkaa palvelutyötään Pyhässä Hengessä, leirin ulkopuolella! "..Kutsutut ja Valitut ja Uskolliset voittavat Hänen kanssanssa."( Ilmestyskirja 17:14)


    • Lahkolainen.Jeesuksenoma

      Jos et satu tietämään, niin sanon erään asian:

      kaikki Jeesusta tunnustavat ovat lahkolaisia, Paavalikin oli Nasaretin lahkon päämies.

      Antiokiassa ruvettiin Jeesuksen seuraajia kutsumaan haukkumaninmellä; kristitty

      He olivay erillään juutalaisuudesta ja nimitettiin lahkolaisiksi.

      Jos sinä aloittaja olet Jeeuskseen Kristukseen uskova, uudestisyntynyt kristitty, olet lahkolainen, kuten minäkin uskoessani Jeesukseen Kristukseen, kirkkokuntaan / seurakuntaan katsomatta..

    • Kastettu.jo

      Samarian uskoon tulleet ovat vaan yksi esimerkki, että ensin tultiin uskoon ja mentiin kasteelle. Sitten tulivat apostolit jotka rukoili kastettujen samarialaisten puolesta, ja he täyttyi Pyhällä Hengellä. Ennen hengenkastetta nuo jo olivat pelastuneita. Mutta saivat voiman hengenkasteessa.
      Apost. teot 8:14.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe