Erittäin mustasukkainen ja kateellinen

ennnet

Olen 20 vuotias nainen. Olen alkanut seurustelemaan ja se on minun ensimmäinen ihastus. En ole koskaan aiemmin seurustellut. Ongelma on se että olen erittäin mustasukkainen ja kateellinen ja aina kun koen kateutta/mustasukkaisuutta masennun. Minun miehellä on sisko. Hänen sisko asuu eri paikkakunnalla ja aina kun saan tietää että mies olisi menossa siskonsa luo tulen hirveän kateelliseksi. En tiedä miksi, mutta jostain syystä tuntuu että minä en ole niin hyvä ihminen kuin hänen siskonsa. Vaikka totta kai omia sukulaisia pitääkin nähdä eikä heillä voi olla sutinaa koska he ovat sisaruksia mutta en tiedä miksi niin ajattelen. Minullakin on sisko. Mies tuli kylään minun luokse silloin kun minun sisko oli myös käymässä. Minun sisko on varattu. Mutta joka tapauksessa, siskoni tervehti iloisesti minun miestäni ja tulin todella vihaiseksi. Yritin olla ihan normaali, mutta sisimmässäni tunsin syvää tuskaa. Ajoin siskoni pois, en enää kestänyt nähdä häntä. Tuli myös sellainen tunne että minun mieheni huomaa että siskohan on parempi kuin minä, ja alkaa nähdä minut todella rumana ja jättää minut. En uskalla enää näyttää miestäni siskolleni. En halua enää koskaan että he tapaavat. En vain kestä sitä. Tämä ajattelumaailmani tuhoaa minua. Tulen aina todella surulliseksi. Mitä tälle asialle voi enää tehdä? :(

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi_nainen

      Olet nuori, kokematon ja ilmeisesti epävarma. Se asiassa on hyvää, että tunnistat mustasukkaisuutesi. Mielestäni tietty määrä mustasukkaisuutta suhteessa on normaalia. Asia erikseen on taas, kuinka hallitsee mustasukkaisuutensa. Sinulle asia ilmeisesti tuottaa pientä vaikeutta. Voisitkohan mennä keskustelemaan asiasta vaikkapa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa? Voi olla, että ongemasi ei ole ollenkaan vakava, ja että jo ihan pienellä tuella saat keinoja selvitä mustasukkaisuutta aiheuttavista tilanteista. Nuoruus ei ole sairaus, ja parisuhdetaidot kehittyvät harjoittelun myötä.

    • kassuliini

      Tunnet todella suurta epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa. Mies haluaa olla sinun kanssasi, anna sille arvoa.
      Sinusta ehkä tuntuu, että kun mies ei ole sinun kanssasi, tavallaan 'menetät hänet'' kun hän menee tapaamaan sukulaisiaan. Eihän näin ole, sinun on opittava että ihmiset ovat itsenäisiä, ihan niinkuin sinäkin olet.
      Et voi aina pitää miestä lähelläsi. Olet jotenkin liiallisesti kiinnittynyt mieheesi, etkä osaa olla ilman häntä. Sinun täytyy opetella erottamaan että ''hän on hän'' ja ''sinä olet sinä'', te olette erilliset ihmiset. Sinä olet siis ''kasvanut häneen kiinni'' henkisesti etkä osaa elää ilman häntä.
      Siis sinun täytyy päästää hänet vapaaksi, käymään siskonsa luona, - hyvänen aika, sehän on normaalia. Opettele ajattelemaan ettei siinä ole mitään vaaraa.
      Kaikki nuo kauhukuvat ovat vailla todellisuutta, ne ovat sinun oman pääsi sisällä.
      Opettele uusi suhtautuminen asiaan, pikku hiljaa, ennenkuin menetät miehesi.

    • ddfdfdf

      Hyviä vastauksia tuossa edellä....aloittaja kärsii epävarmuuden tunteesta. Elämässä on saattanut tapahtua asioita, jotka ovat vaikuttaneet siihen, ettei hyväksy itseään, pitää itseään huononpana, vertaa jatkuvasti itseään toisiin jne. Ehkä joku on tahallaan alistanut, haukkunut, syrjinyt tms.. ja tämä vaikuttaa elämään..Nyt täytyy vain arvostaa itseään, ajatella itseään, rakastaa itseään, eikä käyttää sitä kaikkea energiaansa vahtimalla toisten tekemisiä, kuvittelemalla kaikenlaista älytöntä ja jopa syyllistämällä toisia, tietämättä totuutta. Erittäin varma keino toisesta eroon pääsemiseksi on juuri mustasukkaisuus ja kateus...ne on pakko kitkeä pois, jotta tulevaisuudella olisi edellytyksiä. Jos suhde joskus kaatuu, parempi odottaa ....näinhän se menee...

    • TunnistanSamojatunteita

      Tottakai tilanteessa kuin tilanteessa perimmältään toinen nainen on vihollinen joka saattaa valloittaa oman miehen sydämen, aloittaja vain kokee tätä myös miehen siskon kohdalla eli lyö tunteet vähän yli, mutta jos kysymyksessä olisi toinen mies joka tulisi uhkaamaan aloittajan poikaystävää, niin miten aloittaja tällaisessa tilanteessa reagoisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe