Kriteerit haussa

Minullanäin

Katsoin taas mahdollisuuksiani nettideiteissä. En kirjautunut sisään katsoin vain vaihtoehdot. Ei ollut kovin hyvät. Empä ihmettele enää miksi en ole löytänyt sieltä ketään koska eihän siellä ole ketään.Ensin täysin avoimena vaihtoehdot. Tuli yli tuhat osumaa. No kyllähän tuosta joukosta nainen pitäisi löytyä, luulisi.
No laitoin vähän karsintaa, niin haussa oli ensin 10 vuoden ikähaarukalla tuo noin tuhat ehdokasta. Sitten vähän lisää karsintaa, pituus ettei ihan puolta metriä olisi eroa.
Sitten tupakointi, ei tupakalle kun en itsekkään sitä harrasta. Alkoholia vain kohtuullisesti. Liikuntaa jonkun verran tai vähän enemmän muttei himoliikkuja.
Uskonnon vakaus ei niin kovin uskonnollinen alle sen ylimmän tason. Politiikan kiinnostus alle myös ylimmän tason. Alue 100 kilsan säteellä ettei ihan mahdottomaksi menisi. Mitäs muuta, ei tainnut muuta olla. Aikas normaalit kritskut kai voi sanoa. No haussa näkyi 10 naista, eikä edes vielä tiennyt profiilista sanoa mitään. Profiileja en viitsinyt edes lukea kun näki jo ensisilmäyksellä ettei heistä olisi minulle pariksi. Monta sataa tuhatta hakee ihmistä mutta 10 niistä olisi jotenkuten peruskriteereiltään sopivia minulle. Niin laitoin sinkun tai eronneen myös ja sen että asuisi yksin. Ei ka ihan mahdottomia vaateita liene?
Jos olisin lukenut ne profiilit olisin varmaan korkeintaan tyrmistynyt ettei siellä tosiaankaan ole yhtään ketään joka kävisi minulle.
No eipähän ainakaan kannata tuhlata aikaa sen enempää nettideitteihin , voi senkin ajan keskittyä omaan itseensä.
Ehkä jollakin paremmin.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminenminäkin

      Minulla oli vain 5 vuoden ikähaarukka ja muiden kriteerien perusteella löytyi noin 200 ehdokasta. Vastasin noin puolelle eikä kukaan vastannut takaisin.

    • eisitätiedä

      Kysymys... Mikä oli kriteeri sille, että hylkäsit nämä 10 naista?

      Kun minä omilla kriteereilläni aikoinaan hain miestä (ja myönnän avoimesti että kriteereitä oli enemmän kuin sinulla), tuli hakutuloksiin alle 10 henkeä, oliskohan ollut 7. Ja siis minulla sai olla myös kuvattomat profiilit, vaikka toivoinkin ihan kivan näköisen miehen löytäväni.

      Näistä miehistä olikin ehtinyt minulle kirjoittaa jo 6. Heistä kaikkien kanssa kirjoitin vähintään viestin tai pari, että sai mielikuvaa millainen on. Heistä 4 tapasin treffeillä. (2 osoittautui kirjoitellessa heti kelvottomiksi.) Yhden kanssa kävin treffeillä 3 kertaa. Kukaan ei kuitenkaan ollut juuri oikea, mutta kaikki 4 oikein kunnollisia, fiksuja miehiä. Ja kaikki kiinnostuivat minusta. No, sitten oli se yksi... Kirjoitin sille yhdelle kuvattomalle, joka vastasi kriteereitäni, mutta ei ollut kirjoittanut minulle.

      Sillä tiellä yhä, vuosien jälkeenkin. Se yksi kuvaton, jolla oli kahden rivin prifiiliteksti, ja joka EI ollut itse kirjoittanut minulle, oli juuri se oikea. Ja minä juuri oikea hänelle. :)

      Eli alahan kirjoitella niille kymmenelle!

      • Minullanäin

        Mielenkiintoista kuulla, että muille on käynyt samalla tavalla, siis ettei niitä ehdokkaita sitten oikeasti ole monta. Kriteerini siihen kymmenen jäljelle jääneen hylkäykseen oli vaan yksinkertaisesti se, etten löytänyt mitään kiinnostavaa heissä ja kuvittelin että voisinko mitenkään onnistua saamaan heidän kanssaan sellaisen suhteen, missä me molemmat olisimme tyytyväisiä. En nähnyt minkäänlaisia onnistumisen mahdollisuuksia tähän.
        Hyvä sinulle että se ratkaisu kirjoittaa sille ihmiselle toimi.

        Kun ensimmäisen kerran aloitin parinhaun en halunnut antaa oikein mitään kriteerejä, kun nyt kohtuulliset edellytykset täyttyi mahdollisen suhteen luomiseen se riitti. Katsoin vain ihmisiä itsenään ja kuinka se kohtaisi toiveiden kanssa tai jotain siihen suuntaan. Tulokset ei olleet kovin lupaavia.

        Ihmisiä riitti koluttavaksi, muttei missään tuntunut olevan mitään erityisen lupaavaa alkua.
        Lopulta nyt tajusin laittaa ne kriteerit siihen hakuun ja tulos oli tyrmäävä.
        En pidä kriteereitäni edes mitenkään valikoivina vaan aika normaaleina kuin kenen tahansa ihmisen. Että noita ehdokkaita oli niin vähän toisaalta lohdutti ja toisaalta masensi. Netti minkä piti olla mahdollisuuksien keidas olikin jotain aivan muuta.
        Jos haluaisin vielä lisää masentaa itseäni ja kiristää vielä hiukan kriteerejä saisin varmaan ehdokkaiksi alle 5 tai vähemmän. Tietysti eihän ihminen tarvitse kuin yhden ihmisen itselleen kun se on tarpeeksi hyvä.
        Pitäisi vielä löytää kiinnostus siltikin, ilman sitä ei ole mitään mistä aloittaa.

        Sen verran tätä touhua nähneenä en usko nettideittailusta olevan ratkaisu minulle. Uskon että joku toinen on saanut siitä haluamansa.
        Tuosta tekemästäni hausta selvisi minulle hyvinkin ettei ole mitään järkeä jatkaa nettideittailua millään tavalla. Ei ole kyse mahdollisuuksista ja niiden käyttämättä jättämisestä vaan siitä ettei niitä mahdollisuuksia kertakaikkiaan ole.

        Voin myöntää että olen uhrannut aikaa ja vaivaa paljon sen eteen että se kattava ihminen olisi löytynyt, se meni nyt hyväntekeväisyyteen omaan itseeni ja kaippa sekin on jotain.
        Aionkin jatkaa itseni hyväntekeväisyttä tästä eteenpäin ja unohtaa sen alkuperäisen toiveeni.
        Enpä silti voi olla toivomatta sitä kaikille muille, jotka sitä oman elämänsä rakkautta hakevat, että pystyvät sen saavuttamaan. Minusta se on silti ehkä kaikkein halutuimpien toiveiden listalla.
        Pystyn elämään yksinkin ei se ole ongelma, uskon vain siihen että parisuhde johonkin tärkeään ihmiseen antaisi monin verroin enemmän elämältä.


      • neljikassss
        Minullanäin kirjoitti:

        Mielenkiintoista kuulla, että muille on käynyt samalla tavalla, siis ettei niitä ehdokkaita sitten oikeasti ole monta. Kriteerini siihen kymmenen jäljelle jääneen hylkäykseen oli vaan yksinkertaisesti se, etten löytänyt mitään kiinnostavaa heissä ja kuvittelin että voisinko mitenkään onnistua saamaan heidän kanssaan sellaisen suhteen, missä me molemmat olisimme tyytyväisiä. En nähnyt minkäänlaisia onnistumisen mahdollisuuksia tähän.
        Hyvä sinulle että se ratkaisu kirjoittaa sille ihmiselle toimi.

        Kun ensimmäisen kerran aloitin parinhaun en halunnut antaa oikein mitään kriteerejä, kun nyt kohtuulliset edellytykset täyttyi mahdollisen suhteen luomiseen se riitti. Katsoin vain ihmisiä itsenään ja kuinka se kohtaisi toiveiden kanssa tai jotain siihen suuntaan. Tulokset ei olleet kovin lupaavia.

        Ihmisiä riitti koluttavaksi, muttei missään tuntunut olevan mitään erityisen lupaavaa alkua.
        Lopulta nyt tajusin laittaa ne kriteerit siihen hakuun ja tulos oli tyrmäävä.
        En pidä kriteereitäni edes mitenkään valikoivina vaan aika normaaleina kuin kenen tahansa ihmisen. Että noita ehdokkaita oli niin vähän toisaalta lohdutti ja toisaalta masensi. Netti minkä piti olla mahdollisuuksien keidas olikin jotain aivan muuta.
        Jos haluaisin vielä lisää masentaa itseäni ja kiristää vielä hiukan kriteerejä saisin varmaan ehdokkaiksi alle 5 tai vähemmän. Tietysti eihän ihminen tarvitse kuin yhden ihmisen itselleen kun se on tarpeeksi hyvä.
        Pitäisi vielä löytää kiinnostus siltikin, ilman sitä ei ole mitään mistä aloittaa.

        Sen verran tätä touhua nähneenä en usko nettideittailusta olevan ratkaisu minulle. Uskon että joku toinen on saanut siitä haluamansa.
        Tuosta tekemästäni hausta selvisi minulle hyvinkin ettei ole mitään järkeä jatkaa nettideittailua millään tavalla. Ei ole kyse mahdollisuuksista ja niiden käyttämättä jättämisestä vaan siitä ettei niitä mahdollisuuksia kertakaikkiaan ole.

        Voin myöntää että olen uhrannut aikaa ja vaivaa paljon sen eteen että se kattava ihminen olisi löytynyt, se meni nyt hyväntekeväisyyteen omaan itseeni ja kaippa sekin on jotain.
        Aionkin jatkaa itseni hyväntekeväisyttä tästä eteenpäin ja unohtaa sen alkuperäisen toiveeni.
        Enpä silti voi olla toivomatta sitä kaikille muille, jotka sitä oman elämänsä rakkautta hakevat, että pystyvät sen saavuttamaan. Minusta se on silti ehkä kaikkein halutuimpien toiveiden listalla.
        Pystyn elämään yksinkin ei se ole ongelma, uskon vain siihen että parisuhde johonkin tärkeään ihmiseen antaisi monin verroin enemmän elämältä.

        Eli siis sinä olet vain luovuttanut, vaikka tarjolla on mahdollisesti 10 sopivaa kumppania... Montako niitä pitäisi olla, että herralle riittäisi? Olet ankean masentava tyyppi.

        Et kerro mitään erityistä syytä siihen, miksi et ole tutustunut noihin 10 ihmiseen. Et ole viitsinyt edes tavata. Olet pienen profiilin, eli muutamien sanojen, perusteella päättänyt, että he eivät ole sinulle sopivia, kukaan heistä, vaikka ns. speksit ovatkin kohdallaan.

        Ihan oma syysi, että olet ilman parisuhdetta, joten hyvä jos se ei ole sinulle ongelma.

        p.s. Mulle riittää ihan vain se, että löytyy yksi sopiva.


      • Minullanäin

        Voin myöntää luovuttaneeni, se on kyllä totta. Kuten olen sanonut, en silti ole ollut aivan toimeton hakuni suhteen olen pitkään etsinyt sitä yhtä sopivaa.
        Olen varmaan sitten ankea ja vielä masentavakin. Olen varmaan kaikki mahdollinen mitä ei saisi olla. Kerroin vain omasta kokemuksestani, aiemmin ihmettelin miksi sitä paria ei löydy, nyt kun tajusin syyn siihen ja laitoin ne kriteerit niin no vot tajusin miksi sitä ei ole löytynyt. Siihen miksi en katsonut vaivaa vastata näille ihmisille perustuu kokemukseeni ihmisistä yleensä, tiedän aika tarkkaan mikä voi toimia kohdallani ja mikä ei. Näillä kymmenellä ihmisellä ei ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia olla pari minun kanssa. Tietenkin olisin voinut jatkaa hukata lisää aikaani heihin ja vastaamalla heille. Mutta lopputulos olisi ollut selvä jo alusta alkaen joten miksi enempää uhrata aikaani tai heidän aikaa. Ei ole mitään järkeä yrittää aloittaa suhdetta joka on jo alunperin tuhoon tuomittu yritys.
        Olen kyllä kuullut tuon että olen syypää siihen että olen ilman parisuhdetta. Varmaan vika löytyy minusta. Minusta vikaa ei tarvitse etsiä mistään sitä paria ei vaan ole löytynyt.
        Varmaan joillekkin kelpaa kun on vaan joku rinnalla, joku jolle voi puhua. Ehkä itsekkin haen sitä, mutta kohdalle ei ole tullut ketään että tulisi tunne että oikeasti puhun toiselle ja se kuuntelisi.
        En tarvitse ihmistä vain siksi että voin sanoa muille olevani parisuhteessa tai näyttää että minulla olisi kaikki hyvin tai jotain. Haluaisin parisuhteen vain siksi että saisin elämältä niin paljon enemmän.
        Ehkä oppisin jotain uutta siltä ja olisin onnellisempi kuin nyt.
        Olen kuullut kaikki selitykset millainen minun pitäisi olla jotta parisuhde olisi mahdollinen, olen ikävä ihminen ja en pysty muuttumaan toiseksi kuin olen. Vaikka voisin haluttakkin vain siksi, että haluan elämältä sen mistä olen vielä paitsi. En halua olla joku muu, minun pitää mennä tällä. Ehkä se on minun kiroukseni olla tämä ja saada samalla se löytämisen vaikeus.
        Minulle sanottiin että rakkaus löytyy vain elämällä ja aion katsoa sen polun nyt. Nettideitit ei kuulu sille polulle, mutta jotain muuta voin kehittää siihen.
        Olen niin onnettoman romantikko että uskon parini löytyvän vielä.

        En siis yritä syyllistää naisia ettei niitä ole, ei vain ole ollut sopivia.
        Jos joku uskoo että nettideiteistä löytyy se pari, miksi sitä ei sieltä hakisi. Minä hakkasin päätä seinään ihan liian kauan ja nyt olen valmis sen lopettamaan.
        Moni löytyy ja moni jää löytymättä. Minulle se jäi löytymättä, lohtua tuo minulle se ettei ihan kaikki löytymättömyys ei sittenkään ollut oma vikani vaikka minulle sitä vaihtoehtoa olikin tarjottu useammin kuin kerran.
        Älkää muut silti menettäkö toivoa vaikka olenkin masentavan ankea tyyppi. Olen myös realisti ja pystyn käsittämään tappioni kun sen hetki tulee ja se hetki on tullut nyt.


    • Karppikala

      Kannattaa huomioida, ettei läheskään jokainen ole ilmoittanut mitään osaan kriteereistäsi. Tällöin he eivät myöskään näy hakukriteereilläsi.

    • Arto999

      Moni heistä pelkää ja jännittää. Anna heille kuitenkin mahdollisuus.

    • Suomi on yksinkertaisesti liian pieni maa nettideittailulle. Tuolla tavalla minullekin aikoinaan kävi: kriteerini eivät olleet tuon kummempia (eronnut/leski, ei pieniä lapsia, ei halua lapsia, ei hoikka, vähintään lukion käynyt - tosin kokeilin kyllä sisällyttää myös ammattikoulun käyneet) ja saldo oli muistaakseni vähän toistakymmentä profiilia. Uskontoa, politiikkaa yms en edes käyttänyt kriteereinä. Niistä kun poisti heti ne, joiden kriteereihin en itse mahtunut tai joiden profiiliteksti oli sellainen, etten kokenut täyttäväni odotuksia (esim. tanssitaitoinen) niin kourallinen jäi.

      Summa summarum: kannattaa todellakin etsiä muualta.

      • 1212

        Olisit sisällyttänyt hoikat. Suuri osa niistä on kuitenkin todellisuudessa "iskävartaloisia".


      • 1212 kirjoitti:

        Olisit sisällyttänyt hoikat. Suuri osa niistä on kuitenkin todellisuudessa "iskävartaloisia".

        :) Voi olla. En kuitenkaan usko, että kävelin onneni ohitse sulkemalla heidät ulos.


      • dpkpokoep

        No tuo "ei halua lapsia" takuulla sulkee valtaosan ihmisistä pois. Se on selvä. Kun haet erikoisuutta, niin ihan mistä tahansa on vaikea löytää kumppania.

        Toki sitten jos niitä lapsia jo on, löytyy enemmän niitä, jotka eivät halua enää enempää. Tai sitten on jo liian vanha. Mutta jos etsit 20-45 vuotiasta lapsetonta, joka EI halua lapsia, niin etsit neulaa heinäsuovasta.

        Itse olen elämäni aikana tuntenut kaksi miestä, jotka n. 30v iässä vielä sanoivat, että eivät halua lapsia. No, molemmat olivat isiä omasta halustaan ennen kuin olivat 40v. Suurimmalla osalla mieli muuttuu jo aiemminkin.

        Ja nekin jotka miettivät että lapset eivät ole "välttämättömyys" elämässä, laittavat netissä kohdan "ehkä" haluaa lapsia. Hyvin hyvin harvassa ovat ne, jotka oikeasti eivät missään nimessä halua, vaikka lapsia ei vielä ole. Ehkä sellaiset, jotka eivät lapsia pysty saamaan, tai jotka ovat henkisesti enemmän tai vähemmän itse kakaroita.

        Tunnen yhden naisen, joka ei lapsia ole oikeasti halunnut. Hän pisti piuhatkin poikki ollessaan 33v. Hän elää hämmentävän erikoista elämää, boheemia elämää harvinaisessa uskossa. Ihan ok tyyppi, mutta kaukana valtavirrasta. Sopii kuvaan, ettei sellainen sitten halua lapsia. Se olisi liian "normaalia". Ja tiedän myös YHDEN naisen, joka hakee netistä seuraa ja toivoo että mies ei halua lapsia. Tuolta naiselta on kohtu poistettu, joten hän ei halua että mies pettyy, koska hänen kanssa ei lapsia voi saada. Hänkään ei ole kumppania löytänyt.

        Mielestäni siinä ei siis ole mitään yllättävää, ettei löydä netistä erikoisuutta. Ei sellaista löydä helpolla muualtakaan. Netissä selvemmin tuollainen pistää silmään, ja tyrmää heti alussa. Mutta live-elämässä tulee väärinkäsityksiä, parisuhteita joita ei edes pitäisi alkaa... Ja kolmen vuoden päästä toinen suree, kun toinen ei haluakaan lapsia. Tai toisinpäin. Höh.


      • dpkpokoep kirjoitti:

        No tuo "ei halua lapsia" takuulla sulkee valtaosan ihmisistä pois. Se on selvä. Kun haet erikoisuutta, niin ihan mistä tahansa on vaikea löytää kumppania.

        Toki sitten jos niitä lapsia jo on, löytyy enemmän niitä, jotka eivät halua enää enempää. Tai sitten on jo liian vanha. Mutta jos etsit 20-45 vuotiasta lapsetonta, joka EI halua lapsia, niin etsit neulaa heinäsuovasta.

        Itse olen elämäni aikana tuntenut kaksi miestä, jotka n. 30v iässä vielä sanoivat, että eivät halua lapsia. No, molemmat olivat isiä omasta halustaan ennen kuin olivat 40v. Suurimmalla osalla mieli muuttuu jo aiemminkin.

        Ja nekin jotka miettivät että lapset eivät ole "välttämättömyys" elämässä, laittavat netissä kohdan "ehkä" haluaa lapsia. Hyvin hyvin harvassa ovat ne, jotka oikeasti eivät missään nimessä halua, vaikka lapsia ei vielä ole. Ehkä sellaiset, jotka eivät lapsia pysty saamaan, tai jotka ovat henkisesti enemmän tai vähemmän itse kakaroita.

        Tunnen yhden naisen, joka ei lapsia ole oikeasti halunnut. Hän pisti piuhatkin poikki ollessaan 33v. Hän elää hämmentävän erikoista elämää, boheemia elämää harvinaisessa uskossa. Ihan ok tyyppi, mutta kaukana valtavirrasta. Sopii kuvaan, ettei sellainen sitten halua lapsia. Se olisi liian "normaalia". Ja tiedän myös YHDEN naisen, joka hakee netistä seuraa ja toivoo että mies ei halua lapsia. Tuolta naiselta on kohtu poistettu, joten hän ei halua että mies pettyy, koska hänen kanssa ei lapsia voi saada. Hänkään ei ole kumppania löytänyt.

        Mielestäni siinä ei siis ole mitään yllättävää, ettei löydä netistä erikoisuutta. Ei sellaista löydä helpolla muualtakaan. Netissä selvemmin tuollainen pistää silmään, ja tyrmää heti alussa. Mutta live-elämässä tulee väärinkäsityksiä, parisuhteita joita ei edes pitäisi alkaa... Ja kolmen vuoden päästä toinen suree, kun toinen ei haluakaan lapsia. Tai toisinpäin. Höh.

        40 mies, joka ei halua lapsia, ei todellakaan ole erikoisuus. Hain siis nimenomaan miestä, jolla on itselläänkin jo aikuiset lapset ja joka on eronnut tai leski, eli se "lastentekoperhe" on jo mennyttä elämää.


      • edellinen
        helka kirjoitti:

        40 mies, joka ei halua lapsia, ei todellakaan ole erikoisuus. Hain siis nimenomaan miestä, jolla on itselläänkin jo aikuiset lapset ja joka on eronnut tai leski, eli se "lastentekoperhe" on jo mennyttä elämää.

        Kuten kirjoitin, jos lapsia jo on, niin silloin ei ehkä enempää halua. Mutta jos etsii lapsetonta, niin vaikeaa on. 40v ikähaitarissa monella on lapset ovat vielä pieniä, koska isäksi tullaan keskimäärin 30v iässä. Moni vasta myöhemminkin.


      • lapseton.mies.pks
        dpkpokoep kirjoitti:

        No tuo "ei halua lapsia" takuulla sulkee valtaosan ihmisistä pois. Se on selvä. Kun haet erikoisuutta, niin ihan mistä tahansa on vaikea löytää kumppania.

        Toki sitten jos niitä lapsia jo on, löytyy enemmän niitä, jotka eivät halua enää enempää. Tai sitten on jo liian vanha. Mutta jos etsit 20-45 vuotiasta lapsetonta, joka EI halua lapsia, niin etsit neulaa heinäsuovasta.

        Itse olen elämäni aikana tuntenut kaksi miestä, jotka n. 30v iässä vielä sanoivat, että eivät halua lapsia. No, molemmat olivat isiä omasta halustaan ennen kuin olivat 40v. Suurimmalla osalla mieli muuttuu jo aiemminkin.

        Ja nekin jotka miettivät että lapset eivät ole "välttämättömyys" elämässä, laittavat netissä kohdan "ehkä" haluaa lapsia. Hyvin hyvin harvassa ovat ne, jotka oikeasti eivät missään nimessä halua, vaikka lapsia ei vielä ole. Ehkä sellaiset, jotka eivät lapsia pysty saamaan, tai jotka ovat henkisesti enemmän tai vähemmän itse kakaroita.

        Tunnen yhden naisen, joka ei lapsia ole oikeasti halunnut. Hän pisti piuhatkin poikki ollessaan 33v. Hän elää hämmentävän erikoista elämää, boheemia elämää harvinaisessa uskossa. Ihan ok tyyppi, mutta kaukana valtavirrasta. Sopii kuvaan, ettei sellainen sitten halua lapsia. Se olisi liian "normaalia". Ja tiedän myös YHDEN naisen, joka hakee netistä seuraa ja toivoo että mies ei halua lapsia. Tuolta naiselta on kohtu poistettu, joten hän ei halua että mies pettyy, koska hänen kanssa ei lapsia voi saada. Hänkään ei ole kumppania löytänyt.

        Mielestäni siinä ei siis ole mitään yllättävää, ettei löydä netistä erikoisuutta. Ei sellaista löydä helpolla muualtakaan. Netissä selvemmin tuollainen pistää silmään, ja tyrmää heti alussa. Mutta live-elämässä tulee väärinkäsityksiä, parisuhteita joita ei edes pitäisi alkaa... Ja kolmen vuoden päästä toinen suree, kun toinen ei haluakaan lapsia. Tai toisinpäin. Höh.

        No ei tilanne sentään noin paha ole. Minä olen itse hieman alle 40v ja osaan heti nimetä tutuistani 5 naista ja 4 miestä jotka eivät ole lapsia halunneet. Vain yksi heistä on sellainen joka ei edes pidä lapsista. Muut tulevat ihan hyvin lasten kanssa toimeen, mutta eivät ole itse niitä halunneet. Ihan normaaleissa töissä kaikki jne.

        Valitettavasti moni lapsia hankkinut on sitä mieltä että kaikkien "kuuluu" hankkia lapsia ja jos ei niitä halua, niin on muka automaattisesti jotenkin outo tai vääränlainen ihminen. Sillä ei ole mitään tekemistä esim henkisen kypsyyden kanssa. Kuinka kypsä henkisesti on ihminen joka hankkii lapsen vain siksi että niin kuuluu tehdä?


      • lopppö
        lapseton.mies.pks kirjoitti:

        No ei tilanne sentään noin paha ole. Minä olen itse hieman alle 40v ja osaan heti nimetä tutuistani 5 naista ja 4 miestä jotka eivät ole lapsia halunneet. Vain yksi heistä on sellainen joka ei edes pidä lapsista. Muut tulevat ihan hyvin lasten kanssa toimeen, mutta eivät ole itse niitä halunneet. Ihan normaaleissa töissä kaikki jne.

        Valitettavasti moni lapsia hankkinut on sitä mieltä että kaikkien "kuuluu" hankkia lapsia ja jos ei niitä halua, niin on muka automaattisesti jotenkin outo tai vääränlainen ihminen. Sillä ei ole mitään tekemistä esim henkisen kypsyyden kanssa. Kuinka kypsä henkisesti on ihminen joka hankkii lapsen vain siksi että niin kuuluu tehdä?

        Sinulla on hyvin erilainen ystäväpiiri kuin minulla. Vaikka miettimällä mietin, en keksi ketään joka ei olisi halunnut lapsia. Tunnen kyllä lapsettomia, mutta heistä jokainen olisi lapsia halunnut. Ei vaan löytynyt kumppania jonka kanssa niitä tehdä.


      • ujvfrgcj
        lopppö kirjoitti:

        Sinulla on hyvin erilainen ystäväpiiri kuin minulla. Vaikka miettimällä mietin, en keksi ketään joka ei olisi halunnut lapsia. Tunnen kyllä lapsettomia, mutta heistä jokainen olisi lapsia halunnut. Ei vaan löytynyt kumppania jonka kanssa niitä tehdä.

        Oletan, että naispuoliset ystävät ovat maistereita ja miespuoliset jollain lailla ujohkoja.


      • lopppö
        ujvfrgcj kirjoitti:

        Oletan, että naispuoliset ystävät ovat maistereita ja miespuoliset jollain lailla ujohkoja.

        Hmm... No kyllä valtaosa ystävistäni on käynyt joko yliopiston tai ammattikorkean. Osa siis maistereita ja osa ei, mutta jokainen on opiskellut ja siirtynyt työelämään. Yksi opiskelee toista ammattia nyt 33-vuotiaana. Tuttavapiirin miehiä sen suurimmalta osalta en kyllä kuvailisi ujohkoiksi! Ainakin pari erittäin sosiaalista, huumorintajuista ja hauskaa tulee mieleen. Koulutettuja hekin. Ehkä sitten ulkoiselta olemukseltaan vähemmät "trendikkäitä". Molemmilla on useita kummilapsia, ja haaveilet omasta lapsesta ja omasta parisuhteesta. Toivon kovasti että löytäisivät... Toinen on 35v ja toinen 38v. Hoppu tulee.:(

        Ja olen yrittänyt parittaa näitä ystäviäni toisilleenkin.;) Ei onnistunut. Miehille kyllä kelpaisi, naiset ovat nirsompia.

        p.s. Oma mieheni sai aikoinaan "vahinkolapsen" yhden deitin kanssa. Tuo nainen oli 37v silloin (korkeasti koulutettu ikisinkku), ja "pillerit petti". Jep. No, ihana lapsi syntyi! Mutta lapsen äiti teki todella alhaisen tempun oman vauvakuumeensa takia. Toivottavasti ihmiset jotka eivät löydä parisuhdetta mutta niin kovasti haluavat lapsen, lisääntyisivät sitten vaikka keskenään, yhteisymmärryksessä.


    • väärätkriteerit

      Koitin myös. Säädin tärkeimmät ja jätin säätämättä 14 kohtaan mitään, ja ikähaarukka 15 vuotta avoimeksi. Tulos Suomessa 0 kpl.

      • wernis

        Ihan mielenkiinnosta, mitä ovat noin erikoiset kriteerit, ettei edes koko suomesta löydy yhtäkään? Sen vielä ymmärtäisin, jos ei joltain paikkakunnalta tms.


    • Netissä on lukuisia naisia, jotka sopisivat kriteereihini. Mutta minä en tunnu sopivan kenenkään kriteereihin.

      • dpokepklpe

        No ihan sillai lähtökohtaisesti... Ei sinusta ota edes selvää, oletko mies vai nainen? Vaikka avaa nimimerkkisi, niin kuva on sen verran pieni ja sivulta otettu, ettei voi varmaksi sanoa. Joko olet tooooosi äijämäinen nainen (niitäkin on), tai sitten olet vain tavallinen hevari mies. Eiköhän sellaiselle joku nainen vois löytyäkin. Ei tosin mun makuuni, mutta joillekin passaa.

        Teitä valmiiksi maailmaan pettyneitä tuntuu riittävän.


      • dpokepklpe kirjoitti:

        No ihan sillai lähtökohtaisesti... Ei sinusta ota edes selvää, oletko mies vai nainen? Vaikka avaa nimimerkkisi, niin kuva on sen verran pieni ja sivulta otettu, ettei voi varmaksi sanoa. Joko olet tooooosi äijämäinen nainen (niitäkin on), tai sitten olet vain tavallinen hevari mies. Eiköhän sellaiselle joku nainen vois löytyäkin. Ei tosin mun makuuni, mutta joillekin passaa.

        Teitä valmiiksi maailmaan pettyneitä tuntuu riittävän.

        Juu, aika perus hevari.
        Täällä kirjoitellessa kuvalla tuskin on merkitystä. Deitti profiilista kuitenkin löytyy useampi kuva.
        "Hevarinaisia" tuntuu olevan netissä tosi vähän. Ja vaikka en huomioisi ollenkaan musiikkimakua, niin siltikään en oikein sovi kenenkään kriteereihin.


    • Minun.tarinani

      Vuosia sitten löysin kriteereihini sopivan naisen. Suunnittelin muuttoa hänen paikkakunnalleen. Sain houkuteltua hänet Anttilan viereiseen kahvilaan kaffeelle. Ulkonäkö tavallinen eli OK minulle. Ei kuitenkaan tuntunut olevan ollenkaan kiinnostunut minusta, kahvi oli kai päätarkoitus.

      Meni vuosia ja taas löysin kriteereiheni sopivan naisen. Hän tunnisti minut, että olin se sama joka oli muuttamassa. Kun mainitsin, että minulle jäi treffeistä mielikuva, etten kiinnostanut häntä ollenkaan, oli vastaus suunnilleen: "höh". Oli toisella nimellä palstalla, luulin ensin uuden nimen perusteella erääksi muuksi, jonka olin ulkonäöltä tuntenut kauan sitten.

      Nyt, taas vuosien kuluttua, katselin huvikseni tarjontaa. Sama nainen on edelleen palstalla, taas eri nimellä. Tavallisen näköinen, OK minulle. Kuvasta päätellen saattaa olla pahankurinenkin, mutta tuskin liikaa. Tai sitten jännittää kuvausta.
      Nyt olen jo pari vuotta asunut hänen paikkakunnallaan. En etsi enää ketään, mutta puhekaveri olisi joskus mukava olla muukin kuin kaupan kassa. Sellainen kelpaisi, vaan ei löydy kuin tämä yksi. Vaan kun minä nähtävästi en täytä hänen kriteereitään, niin en tuppaudu. Profiilini poistin jo vuosia sitten. Eläkkeellä ollaan molemmat, mutta ilmeisen hyväkuntoisia ja terveitä molemmat. Pakko kai se on jatkaa yksin loppuun asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe