Päivän sana - ahdas portti

Room. 12:16 "Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita."
Tämä sopii vastakohdaksi nykyisille ihmeiden ja menestyksen perässä juoksijoille. Kuka haluaa tyytyä alhaisiin oloihin? Portti on ahdas ja tie kaita, ja vain harvat sen löytävät. Tai suostuvat astumaan sille.
Mulla oli uskoontulessa se onni, että elämän olosuhteet olivat jo valmiiksi alhaiset. Rikkaana ja menestyvänä mun luonteella olisin vain tuhahtanut evankeliumille.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valehtelet ja todistukseksi valheellesi Paavalia tarjoilet.

      Saatanan henki se sinut esti tuomasta Jeesuksen ilmoituksia ahtaasta portista ja ahtaasta ovesta:

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen! "

      "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

      "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

      Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

      Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät."

      • siunaustasunillekin

        Voi miten minun käy sääliksi tuota mielenterveyteensä menettänyttä Sunia :( Rukoileehan joku hänenkin puolestaan,että Herra antaisi rakkautensa koskettaa mies-polon sisintä ja vapauttaisi vihasta? Muistetaan häntä.


    • Olet oikealla tiellä Mikuliina, mutta harhapoluilla kun Teuvon herjapalstalla olet. Suositukseni on että poistu pikimmiten täältä lukemasta Teuvon viekkaita loruja.

    • Minä luin Suomi24-otsikosta että Raamattu - keskustele Raamatusta. Ei mitään mainintaa Teuvosta. Minä siis keskustelen täällä Raamatusta, enkä täten ole harhapoluilla.

      • Tämä on maailman viimeisin paikka keskustella Raamatusta. Helmiä sioille vertaus toimii hyvin kun tuot Raamatun totuuksia tänne Teuvon jalkoihin lokaan poljettavaksi


      • Kumpi voittaa, Jumala vai Beliar? Uskova ei sano noin kun sinä. Ei pidä antaa periksi ja luovuttaa. Kertaan vielä, tämä palsta on tarkoitettu Raamatusta keskusteluun ja sellaisena pidettäköön. Kaikki herjat voi vain sivuuttaa.


      • Niljakastavaellusta

        No Teuvommehan etsii käsipuuta johon tarttua ja luulee sen löytävänsä noista jäynistään, jotka ovat ajopuita, muita arvostelevia, Teuvomme on tuuliajolla.

        Niinkuin Hauki elää syömällä muita kaloja, muuten ei pärjää, tämän kun me tajuamme elämästämme, olemme oikealla jälellä.


      • Devoit kirjoitti:

        Tämä on maailman viimeisin paikka keskustella Raamatusta. Helmiä sioille vertaus toimii hyvin kun tuot Raamatun totuuksia tänne Teuvon jalkoihin lokaan poljettavaksi

        Devoit, laitoin sinulle yksityispostia, mutta en tiedä, toimiiko täällä. Tarkistatko ja kerrot?


      • Devoit kirjoitti:

        Tämä on maailman viimeisin paikka keskustella Raamatusta. Helmiä sioille vertaus toimii hyvin kun tuot Raamatun totuuksia tänne Teuvon jalkoihin lokaan poljettavaksi

        Pääsit taas pitkän hoitojakson jälkeen vauhtiin, kun M vaihtui Deeksi.


      • Devoit.on.oikeassa
        Mikuliina kirjoitti:

        Kumpi voittaa, Jumala vai Beliar? Uskova ei sano noin kun sinä. Ei pidä antaa periksi ja luovuttaa. Kertaan vielä, tämä palsta on tarkoitettu Raamatusta keskusteluun ja sellaisena pidettäköön. Kaikki herjat voi vain sivuuttaa.

        Devoit on uskova ja erittäin suurella varmuudella nimenomaan hän tietää, miksi on sanottava juuri niinkuin hän sanoo.

        Ramattu-palsta on jo vuosia sitten saastunut totaalisesti TeuvoSuni -nimisen höperehtijän takia. Suni on paatunut valehtelija, Jumalan pilkkaaja ja Raamatun jalkoihinsa tallaaja.

        Mikuliina, jos rakastat vähänkään Jumalan Sanaa, niin et mene Teuvo Sunin kaltaisen pilkkaajan puheisiin. Sunin erikoisalaa on Paavalin nimittäminen suoraviivaisesti valehtelijaksi ja saatanan palvelijaksi.

        Tiituksen kirje 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti," Sunia on varoitettu satoja, satoja kertoja. Ole nöyrä ja tottele niitä, jotka varoittavat sinua Sunin valheista. Mielenterveys on vaarassa jokaisella, joka Sunin saatanallisten valheiden kanssa leikittelee.


      • Katsopas tarkemmin kommenttijärjestystä. Hän kommentoi minua, minä en häntä. Enkä vastaa niihin mihinkään. Tarkista ole hyvä.


      • Devoit.on.oikeassa

        Tarkistin. Olet oikeassa.

        No, kehotukseni on silti aiheellinen.
        Aidosti olin huolissani asiasta.

        Hyvää syksyä, Mikuliina!


      • Niljakastavaellusta kirjoitti:

        No Teuvommehan etsii käsipuuta johon tarttua ja luulee sen löytävänsä noista jäynistään, jotka ovat ajopuita, muita arvostelevia, Teuvomme on tuuliajolla.

        Niinkuin Hauki elää syömällä muita kaloja, muuten ei pärjää, tämän kun me tajuamme elämästämme, olemme oikealla jälellä.

        Väärä vertaus, hauki pärjää hyvin ainoana kalalajina lammessa.

        Mutta milloinkas uskovainen tosiasioita viitsisi tarkistaa?


      • Teuvonkiihkeäihailija
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Pääsit taas pitkän hoitojakson jälkeen vauhtiin, kun M vaihtui Deeksi.

        Ihailen Teuvoa, hän on supermies kuin putin. Teuvo pystyy kiertoloulun ja ilmavoimien tientekijäkurssin pohjalta antamaan psykiatrisia diagnooseja, sellaisia joita muuten vain psykiatrit voivat antaa. Hän on idolini superTeuvoPutin.


      • Myötähäpeäätuntien
        Devoit.on.oikeassa kirjoitti:

        Devoit on uskova ja erittäin suurella varmuudella nimenomaan hän tietää, miksi on sanottava juuri niinkuin hän sanoo.

        Ramattu-palsta on jo vuosia sitten saastunut totaalisesti TeuvoSuni -nimisen höperehtijän takia. Suni on paatunut valehtelija, Jumalan pilkkaaja ja Raamatun jalkoihinsa tallaaja.

        Mikuliina, jos rakastat vähänkään Jumalan Sanaa, niin et mene Teuvo Sunin kaltaisen pilkkaajan puheisiin. Sunin erikoisalaa on Paavalin nimittäminen suoraviivaisesti valehtelijaksi ja saatanan palvelijaksi.

        Tiituksen kirje 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti," Sunia on varoitettu satoja, satoja kertoja. Ole nöyrä ja tottele niitä, jotka varoittavat sinua Sunin valheista. Mielenterveys on vaarassa jokaisella, joka Sunin saatanallisten valheiden kanssa leikittelee.

        Naurettavaa hännystellä itse itseään kuin pupujussi puskasta:)


      • Devoit.ON.oikeassa
        Myötähäpeäätuntien kirjoitti:

        Naurettavaa hännystellä itse itseään kuin pupujussi puskasta:)

        Voisitko ystävällisesti lopettaa tosiasioiden häpeämisen.

        Ellet sitä pysty tekemään, niin kohdista "myötähäpeily" itseesi.

        Raamatun totuutta rakastavat kirjoittajat ovat tämän palstan jättäneet.
        Sattumalta täällä vielä käy niitä, jotka tuntevat Devoitin kirjoitukset ja
        sen raakalaismaisen toiminnan, jota Suni on vuosikausia harjoittanut.

        Tekisit viisaasti, jos lopettaisit joutavan häpeilysi ja jättäisit Devoitin
        rauhaan. "Häpeilysi" on silkkaa typeryyttä tai ainakin tietämättömyyttä.

        Tunnen Devoitin kirjoitusten taustan, tiedän Sunin raskaat valheet ja
        olen viimeksi mainitun antikristilliset opit jo vuosia sitten paljastanut.

        Älä viitsi jatkaa tästä aiheesta enempää; vahingoitat vain itseäsi.


      • Osuijaupposi
        Devoit.ON.oikeassa kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti lopettaa tosiasioiden häpeämisen.

        Ellet sitä pysty tekemään, niin kohdista "myötähäpeily" itseesi.

        Raamatun totuutta rakastavat kirjoittajat ovat tämän palstan jättäneet.
        Sattumalta täällä vielä käy niitä, jotka tuntevat Devoitin kirjoitukset ja
        sen raakalaismaisen toiminnan, jota Suni on vuosikausia harjoittanut.

        Tekisit viisaasti, jos lopettaisit joutavan häpeilysi ja jättäisit Devoitin
        rauhaan. "Häpeilysi" on silkkaa typeryyttä tai ainakin tietämättömyyttä.

        Tunnen Devoitin kirjoitusten taustan, tiedän Sunin raskaat valheet ja
        olen viimeksi mainitun antikristilliset opit jo vuosia sitten paljastanut.

        Älä viitsi jatkaa tästä aiheesta enempää; vahingoitat vain itseäsi.

        Kalikka kalahti, no se oli tarkoituskin.


    • Jeesus on se ahdas portti:
      Joh.10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. 2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen. 3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. 4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. 5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." 6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti. 7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. 8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. 9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. 10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys."
      Varkaat jotka tulivat ennen Jeesusta, olivat vääriä profeettoja. Nykyään paholainen tunnistaa etsikossa olevat ja kylvää heihin kivalta kuulostavia oppeja, joihin sekoitetaan jollain tavalla Jeesus. Moni vilpitönkin totuuden etsijä menee eksyksiin, jos ei lue tarpeeksi itse Raamattua. Onhan paljon hauskempaa omistaa yksityissuihkarit ja palatsit kuin erämaavaellus. Paha vaan, että ne opit ovat valheita eivätkä toimi. Monta raatoa on jäänyt tienposkeen näiden huijarisaarnaajien jäljiltä.
      Kun valitsee Jeesus-tien asettamatta yhtään omaa ehtoa, löytää runsaat laitumet, hyvin erilaiset kuin maailma tarjoaa.

      • Katsokaa mikä lupaus kaidan tien kulkijalle annetaan:
        Joh.10:27 "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. 28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. 29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. 30 Minä ja Isä olemme yhtä."


      • jeesusenole

        lupauksethan ne uskovia kiinnostaakin. myyvät vaikka mummonsa hellvettiin kunhan itse pelastuvat taivaseen. heikkojen ihmisten hommia nämä uskomukset. entä jos kirja ei lupaisikaan mitään? sekös uskovia harmittaisi. me jokainen kuolemme ja se on asia joka pitää hyväksyä. ei siinä auta venkoilut uskomustenkaan kanssa. uskoa voi mitä tahansa mutta totuus tekee aina yhtä kipeää.

        ja uskon tie ei ole automaattisesti kaita tie. moni ateisti kulkee kaitaa tietä.


    • uskopuuttuup

      "Mulla oli uskoontulessa se onni, että elämän olosuhteet olivat jo valmiiksi alhaiset. Rikkaana ja menestyvänä mun luonteella olisin vain tuhahtanut evankeliumille."

      lähestyt asiaa oudosta näkökulmasta. se että onko jokin asia totta, ei riipu omasta elämäntilanteesta lainkaan. evankeilumia tulisi tarkastella samalla kriittisyydellä kuin vaikka koraania. sen tulee määritellä tuottaako tarina uskottavuutta vai ei. uskohan ei ole tärkeämpää kuin totuus. vaikka usko mielyttääkin enemmän usein kuin totuus.

      omalla kohdalla elämäntilanteet joita on ollut monenlaisia ei ole vaikuttanut siihen pidänkö raamattua totuutena. en pidä, koska raamattu on varsin naiivi maailmanselityksenä. se on täynnä ristiriitoja ja epäjohdonmukaisuuksia. se on ilmiselvästi ihmisen kirjoittamaa sanaa.

      monille on tietysti ylentävää ajatella että vaikeuksissaan he ovat kuitenkin niitä jotka menevät jostain hyvin kapeasta portista sisään. en näe yhtäkään järkisyytä mitä pahaa jumala näkisi uskon puuttumisessa. etenkään kun uskon puute ei korreloi ihmisen pahuuden kanssa mitenkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe