Sosiaalisen ahdistuksen takia pois kokouksista???

Ei00Ei00

Hei!

Onko kukaan saanut jännityksensä takia lääkäriltä todistusta, ettei hänen tarvitse/ole terveydellisistä syistä hyväksi osallistua mihinkään kokouksiin tai ryhmätilaisuuksiin?

Tuskinpa vaan on saanut, mutta sellaisen TODELLAKIN itse tarvitsisin ja pian :(
Oikeastaan haluaisin eläkkeelle tämän vaivan takia, mutta sekin taitaa olla täysin mahdotonta. Olen toki myös masentunut tästä jatkuvasta pelon ja ahdistuksen tunteesta johtuen, mutta pitäisiköhän tuota masennuspuolta alkaa liioittelemaan, että saisin eläkepaperit? Hullua, tiedän, mutta yhtä hullua on mielestäni vähätellä tätä sairautta joka on oikeasti vähintään yhtä vakava kuin masennus.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenutt

      Pyytäisit ennemmin rauhoittavia ja beetasalpaajia, joita voit ottaa tarvittaessa. Itseäni ei ahdista kun tietää että on aina apu lähellä jos tulee tarvis. Juuri tuollaiset kokoukset ym viralliset tilanteet ahdisti niin että murehdin niitä jo päiväkausia, jopa viikkoja etukäteen.

      • 8887878654

        Eivät auta minua ikävä kyllä :( Pitäisi ottaa niin suuri annos, että olisin käytännössä ihan "pihalla"
        Betasalpaajista ei ole omalla kohdallani kuin haittaa (hikoilu lisääntyy ihan älyttömästi)


    • 3-9

      Kokoukset saattavat olla ehdottoman välttämättömiä työtehtävässäsi, joten lääkäri ei voi vapauttaa sinua kokouksista jne. Vain työnantajasi voi sen tehdä. Kannattaa keskustella asiasta työantajasi kanssa. Lääkäri voinee kyllä antaa lausunnon jossa suosittelee esim vapautusta kokouksista.

    • Kovia_kovia_kokenut

      Olet kuitenkin ilmeisesti työkykyinen, koska olet työssä, ja sinua ei ilmeisesti olla potkimassa pois? Terapia voisi olla hyvä vaihtoehto sinulle. Koeta edetä vaikka työterveyden kautta.

      Eläkkeelle pääsy on nykyään lähes mahdotonta. Työstä ei pääse suoraan eläkkeelle muutenkaan, paitsi vanhuuseläkkeelle. Sinun on ensin oltava pitkään sairaslomalla.

      Itselläni on ollut koko iän ongelmia. Sain nuorena opiskeltua ammatin, ja työkokemustakin kertyi jonkin verran työttömyysjaksojen välissä. Viimeisen vuosikymmenen olen elänyt milloin asunnotta, milloin asunnottomien asuntolassa. Tällä hetkellä omassa kämpässä, josta saan pian häädön, koska ei ole varaa maksaa vuokria. Kela pyytää lähes lastenneuvolapapereista lähtien kaikki, kun hakee pelkkää sairaslomaa. Eli minulle on kirjoitettu sairasloma alkuvuodesta, mutta senttiäkään en Kelasta saanut. Nyt yritämme uudestaan.

      Jos aiot heittäytyä hulluksi, niin sinun pitää heittäytyä sitten todella hulluksi. Asunnottomuus ja kaikenlainen oman hoidon laiminlyönti on eduksi. Aktiivinen itsensä vahingoittaminen kaikin mahdollisin keinoin on plussaa. Eduksi on myös, jos kuulut johonkin etniseen alaryhmään. Mielisairaalahoitojaksoista ollaan erityisen kiinnostuneita. Onko niitä? Tee tarpeesi pöksyyn ja sotke kaikki asiasi. Vai eikö kantti riitä?

      Ymmärrän, että työelämässä rankkaa. Sinä kuitenkin olet työelämässä. Työelämän ulkopuolella olevia halveksitaan, ja usein ostokyky on lähes nolla. Oletko valmis romahduttamaan elämisen laatusi? Epäilen, ettet. Eli hae terapiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe