Olisitko nainen katkera

ätminki

Jos sinulla ei olisi ollut koskaan ystäviä, miestä, et olisi koskaan päässyt treffeille tai saanut mieheltä mitään huomiota? Eikö mies saa olla katkera jos ei pääse koskaan treffeille?

Naiset pääsee aina treffeille eikäniiden tarvii olla koskaan yksin päivääkään vaikka nainen joutuisi siperiaan kylään jossa asuu yksi mies niin se mies olisi heti naista iskemässä.

72

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos minulla ei olisi ollut koskaan ystäviä, katsoisin peiliin. Kaikki muut maailman ihmiset eivät voi olla väärässä, kyllä vika täytyy silloin olla itsessäni, ellei kukaan muu halua olla seurassani.

      Ja kun se vika löytyy niin kerä alkaa avautua noiden muidenkin asioiden osalta.

      • 78787

        Olet sinä kyllä harvinaisen vittumainen akka.


      • ätminki

        Miksi miehessä olis vika jos ei ole jännämies edes eikä ole hakannut naisia. Onko köyhien vika jos on köyhä. Onko maahanmuuttajien vika jos eivät omassa maassaan saa töitä ja toimeentuloa. Onko pakolaisten vika syyriassa jos hallitus sotii ja tappaa siviilejä.


      • NäinMeillä
        ätminki kirjoitti:

        Miksi miehessä olis vika jos ei ole jännämies edes eikä ole hakannut naisia. Onko köyhien vika jos on köyhä. Onko maahanmuuttajien vika jos eivät omassa maassaan saa töitä ja toimeentuloa. Onko pakolaisten vika syyriassa jos hallitus sotii ja tappaa siviilejä.

        Köyhän vika ei ole köyhyys mutta jos hän viettää elämänsä hokemalla "olen köyhä, olen köyhä" eikä koskaan yritä elämässään mitään, voi asiasta jopa hieman syyttää itseään. Jos yrittää kovasti mutta pysyy silti köyhänä, voi ainakin hyvällä omalla tunnolla valittaa.


      • Ex-----PUA

        Helka se käy potkaisemassa maassa makaavaa heti tilaisuuden tullen kylkeen. Ainakin jos näyttää siltä että ettei se jaksa nousta ylös ja kostaa.

        Tätä se saveen mennyt hypergamia teettää.

        Ei se ystävämättömyys ole uhrin vika.

        Sattumalta tulee iso osa muutenkin kaikkien piireistä,joillekin myrkylliset joillekin ah niin ihanat, mutta ketään ei voi pakottaa ystäväkseen. Joten se on täysin ympäristöstä kiinni.


      • Gammaromeo

        Kyllä ystävättömyys tai naisettomuus voi myös joskus olla kyseisen henkilön viaksi luettava asia. Mutta jotta pystyisi kenestäkään yksittäisestä henkilöstä perustellusti sanomaan, että mistä tilanne johtuu niin hänestä pitäisi tietää kohtalaisen paljon. Se mistä tilanne aiheutuu ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että hän kokee asian huonona.


      • ätminki kirjoitti:

        Miksi miehessä olis vika jos ei ole jännämies edes eikä ole hakannut naisia. Onko köyhien vika jos on köyhä. Onko maahanmuuttajien vika jos eivät omassa maassaan saa töitä ja toimeentuloa. Onko pakolaisten vika syyriassa jos hallitus sotii ja tappaa siviilejä.

        Tarkoitat siis, että jos jollain ei ole yhtään kaveria, niin vika on kaikissa maailman muissa ihmisissä? Kaverittomalla ei ole mitään syytä muuttaa toimintaansa, koko muun maailman pitää muuttua?


      • Gammaromeo

        Kaverittomalla ei ole mitään syytä muuttaa toimintaansa, koko muun maailman pitää muuttua?

        Ei varmaankaan koko muun maailman tarvitse muuttua, vaan esim. parin ihmisen huomata hänet kaveruuden arvoiseksi ihmiseksi.


      • Gammaromeo kirjoitti:

        Kaverittomalla ei ole mitään syytä muuttaa toimintaansa, koko muun maailman pitää muuttua?

        Ei varmaankaan koko muun maailman tarvitse muuttua, vaan esim. parin ihmisen huomata hänet kaveruuden arvoiseksi ihmiseksi.

        Entä miten tuo tapahtuu?


      • Gammaromeo
        helka kirjoitti:

        Entä miten tuo tapahtuu?

        "Kaverittomalla ei ole mitään syytä muuttaa toimintaansa, koko muun maailman pitää muuttua?"Tämä oli vain ilmeisesti epäselväksi jäänyt lainaus sinun Helka viestistäsi, eikä omaa kirjoitustani. Ainakin ymmärsin asian niin, että kysyt kuinka muu maailma muutetaan, eikä kuinka kaveriton saa pari kaveria.

        Oma viestini oli tuo: "Ei varmaankaan koko muun maailman tarvitse muuttua, vaan esim. parin ihmisen huomata hänet kaveruuden arvoiseksi ihmiseksi."


      • ätminki
        NäinMeillä kirjoitti:

        Köyhän vika ei ole köyhyys mutta jos hän viettää elämänsä hokemalla "olen köyhä, olen köyhä" eikä koskaan yritä elämässään mitään, voi asiasta jopa hieman syyttää itseään. Jos yrittää kovasti mutta pysyy silti köyhänä, voi ainakin hyvällä omalla tunnolla valittaa.

        Moni yrittää, on töissä ja silleen mutta ovat köyhiä lopulta. Rikkaaksi ei voi tulla jos ei töitä saa eikä kukaan anna mahdollisuutta kuten naiset ei anna ätmeille mahdollisuutta.


      • Kilttiatm
        Ex-----PUA kirjoitti:

        Helka se käy potkaisemassa maassa makaavaa heti tilaisuuden tullen kylkeen. Ainakin jos näyttää siltä että ettei se jaksa nousta ylös ja kostaa.

        Tätä se saveen mennyt hypergamia teettää.

        Ei se ystävämättömyys ole uhrin vika.

        Sattumalta tulee iso osa muutenkin kaikkien piireistä,joillekin myrkylliset joillekin ah niin ihanat, mutta ketään ei voi pakottaa ystäväkseen. Joten se on täysin ympäristöstä kiinni.

        Helka oli varmaan koulukiusaaja joka kiusasi muiden kanssa niitä ätmejä koulussa.


      • Gammaromeo kirjoitti:

        "Kaverittomalla ei ole mitään syytä muuttaa toimintaansa, koko muun maailman pitää muuttua?"Tämä oli vain ilmeisesti epäselväksi jäänyt lainaus sinun Helka viestistäsi, eikä omaa kirjoitustani. Ainakin ymmärsin asian niin, että kysyt kuinka muu maailma muutetaan, eikä kuinka kaveriton saa pari kaveria.

        Oma viestini oli tuo: "Ei varmaankaan koko muun maailman tarvitse muuttua, vaan esim. parin ihmisen huomata hänet kaveruuden arvoiseksi ihmiseksi."

        Kysyin nimenomaan miten sen saa tapahtumaan, että pari ihmistä huomaa kaveruuden arvoiseksi ihmiseksi. Viittaan jälleen siihen, että toisia ihmisiä ei voi muuttaa, eikä tulevaisuuttaan voi rakentaa sen varaan, että toiset ihmiset alkavat yhtäkkiä toimia toisin kuin tähän saakka.

        Tuo ylimmän rivin lainaus tulee tästä sovelluksesta.


      • Ex-------PUA
        helka kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että jos jollain ei ole yhtään kaveria, niin vika on kaikissa maailman muissa ihmisissä? Kaverittomalla ei ole mitään syytä muuttaa toimintaansa, koko muun maailman pitää muuttua?

        Kampanjoitko sinä näitä koulukiusauskampanjoita vastaan, joissa rohkaistaan menemään kaveriksi kiusatuille ja yksinäisille?

        "Ne on niiden oma vika!!! Ei niitä saa auttaa"

        Vitun sairas paska, onko nyt vika maailmassa vaiko sinussa?

        Itse olin koulussa sellainen, että olin suosittu porukoissa, mutta myös aina se joka meni tekemään ensimmäisenä tuttavuutta uudelle oppilaalle.

        Monilla jotka ovat yksinäisiä on taustalla juuri tuo, että joutuu keskelle uutta sosiaalista piiriä, ja on aikamoinen vaatimus mennä valloittamaan se itselleen. Kuitenkin valtaosa niistä syntyy "pakolla", siten että muodostuu kuppikuntia, eli soluja, jotka koostavat kokonaisuuden.


      • Ex-------PUA
        Kilttiatm kirjoitti:

        Helka oli varmaan koulukiusaaja joka kiusasi muiden kanssa niitä ätmejä koulussa.

        Kyllä. Sillä on ainakin täysin sellaisen mentaliteetti.


      • Gammaromeo
        helka kirjoitti:

        Kysyin nimenomaan miten sen saa tapahtumaan, että pari ihmistä huomaa kaveruuden arvoiseksi ihmiseksi. Viittaan jälleen siihen, että toisia ihmisiä ei voi muuttaa, eikä tulevaisuuttaan voi rakentaa sen varaan, että toiset ihmiset alkavat yhtäkkiä toimia toisin kuin tähän saakka.

        Tuo ylimmän rivin lainaus tulee tästä sovelluksesta.

        En tiedä. Mutta maailman sivu sitä on tapahtunut paljon että kaveriton onkin saanut itselleen kavereita tavalla tai toisella.


      • 341
        Gammaromeo kirjoitti:

        En tiedä. Mutta maailman sivu sitä on tapahtunut paljon että kaveriton onkin saanut itselleen kavereita tavalla tai toisella.

        Tuota tapahtuu lähinnä sillä tavalla, että se kaveriton muuttaa hiukan omia toimintojaan (alkaa esim. liikkua ihmisten ilmoilla tai uskaltautuu juttelemaan muiden kanssa).


      • Ex-------PUA kirjoitti:

        Kampanjoitko sinä näitä koulukiusauskampanjoita vastaan, joissa rohkaistaan menemään kaveriksi kiusatuille ja yksinäisille?

        "Ne on niiden oma vika!!! Ei niitä saa auttaa"

        Vitun sairas paska, onko nyt vika maailmassa vaiko sinussa?

        Itse olin koulussa sellainen, että olin suosittu porukoissa, mutta myös aina se joka meni tekemään ensimmäisenä tuttavuutta uudelle oppilaalle.

        Monilla jotka ovat yksinäisiä on taustalla juuri tuo, että joutuu keskelle uutta sosiaalista piiriä, ja on aikamoinen vaatimus mennä valloittamaan se itselleen. Kuitenkin valtaosa niistä syntyy "pakolla", siten että muodostuu kuppikuntia, eli soluja, jotka koostavat kokonaisuuden.

        "Vitun sairas paska, onko nyt vika maailmassa vaiko sinussa?"

        Olen huomannut että helka on nimen omaan vitun sairas paska. Joko hän on kokenut itsensä jotenkin kiusatuksi syrjityksi ja nyt yrittää tällä palstalla kostaa täysin syyttömille henkilöille. Feminismin taustalla on yleensä miesviha (ei ole saanut yhtä paljon huomiota miehiltä kuin kauniimmat naiset yms. typerää). Toinen vaihtoehto on se, että hän on kuulunut jo nuorena kiusaajien joukkoon.

        "Itse olin koulussa sellainen, että olin suosittu porukoissa, mutta myös aina se joka meni tekemään ensimmäisenä tuttavuutta uudelle oppilaalle."

        Hienoa! Tuollaista arvostan ehdottomasti. Itse olen ollut tilanteesta ja ryhmästä riippuen monessa asemassa. Tuo osoittaa sosiaalista älykkyyttä ja empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Siis aivan päinvastaista käytöstä mitä helkalla on.

        "Monilla jotka ovat yksinäisiä on taustalla juuri tuo, että joutuu keskelle uutta sosiaalista piiriä, ja on aikamoinen vaatimus mennä valloittamaan se itselleen. Kuitenkin valtaosa niistä syntyy "pakolla", siten että muodostuu kuppikuntia, eli soluja, jotka koostavat kokonaisuuden."

        Totta. Ja tuon huomaa lähes aina kun menee uuteen työpaikkaan, kouluun tai mihin tahansa ryhmään. On oikeastaan ihan mielenkiintoista tehdä havaintoja miten ihmiset käyttäytyvät toisiaan kohtaan.


      • Ex-------PUA
        super-atm kirjoitti:

        "Vitun sairas paska, onko nyt vika maailmassa vaiko sinussa?"

        Olen huomannut että helka on nimen omaan vitun sairas paska. Joko hän on kokenut itsensä jotenkin kiusatuksi syrjityksi ja nyt yrittää tällä palstalla kostaa täysin syyttömille henkilöille. Feminismin taustalla on yleensä miesviha (ei ole saanut yhtä paljon huomiota miehiltä kuin kauniimmat naiset yms. typerää). Toinen vaihtoehto on se, että hän on kuulunut jo nuorena kiusaajien joukkoon.

        "Itse olin koulussa sellainen, että olin suosittu porukoissa, mutta myös aina se joka meni tekemään ensimmäisenä tuttavuutta uudelle oppilaalle."

        Hienoa! Tuollaista arvostan ehdottomasti. Itse olen ollut tilanteesta ja ryhmästä riippuen monessa asemassa. Tuo osoittaa sosiaalista älykkyyttä ja empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Siis aivan päinvastaista käytöstä mitä helkalla on.

        "Monilla jotka ovat yksinäisiä on taustalla juuri tuo, että joutuu keskelle uutta sosiaalista piiriä, ja on aikamoinen vaatimus mennä valloittamaan se itselleen. Kuitenkin valtaosa niistä syntyy "pakolla", siten että muodostuu kuppikuntia, eli soluja, jotka koostavat kokonaisuuden."

        Totta. Ja tuon huomaa lähes aina kun menee uuteen työpaikkaan, kouluun tai mihin tahansa ryhmään. On oikeastaan ihan mielenkiintoista tehdä havaintoja miten ihmiset käyttäytyvät toisiaan kohtaan.

        "Olen huomannut että helka on nimen omaan vitun sairas paska. Joko hän on kokenut itsensä jotenkin kiusatuksi syrjityksi ja nyt yrittää tällä palstalla kostaa täysin syyttömille henkilöille. Feminismin taustalla on yleensä miesviha (ei ole saanut yhtä paljon huomiota miehiltä kuin kauniimmat naiset yms. typerää). Toinen vaihtoehto on se, että hän on kuulunut jo nuorena kiusaajien joukkoon."

        Jep, sehän nyt on tutkittu, että naiset esim. kostavat rumille miehille epäonnistuneen hypergamian.

        Luulen että helka itse edustaa näitä narsistisia paskiaisämmiä, joilla ei ole rahkeet riittäneet luokan "ykkösmuijiin", joten ne ovat olleet näitä nokkavia ja käniseviä tapauksia.

        Jos luokkaan on tullut joku uusi, niin ei varmasti olla tehty mitään että se saisi tuntea olonsa tervetulleeksi, vaan pikemminkin mietitty mitä hyötyä sellaisesta käytöksestä on, tai odotettu että onko tämä tehnyt häneen vaikutuksen.

        "Hienoa! Tuollaista arvostan ehdottomasti. Itse olen ollut tilanteesta ja ryhmästä riippuen monessa asemassa. Tuo osoittaa sosiaalista älykkyyttä ja empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Siis aivan päinvastaista käytöstä mitä helkalla on."

        Kiitos! :)

        Fakta on se, että ihminen hyvin harvoin voi pakotta ympäristöä mielensä mukaiseksi, etenkään jos ympäristö ei anna mitään vihreää valoa.

        On karmea psyykkinen paine toiselle, olla uusi jossain ja keskellä katseita. Vaistot ihmisen laumaeläimellisyydestä alkavat potkia, ja paineet nousevat. Ja esim. pitkään yksin olleet alkavat nähdä ulkopuoliset reaktiot negatiivisina, vqikak ne olisi neutraaleja.

        "Totta. Ja tuon huomaa lähes aina kun menee uuteen työpaikkaan, kouluun tai mihin tahansa ryhmään. On oikeastaan ihan mielenkiintoista tehdä havaintoja miten ihmiset käyttäytyvät toisiaan kohtaan."

        Samaa koettu täällä.

        Tykkään kanssa tehdä näitä sosiologisia havaintoja, ja katsoa miten jutut toimivat.

        Ehkä kaikista pahinta on mennä kuvioon, missä itse on uusi ja muut eivät. Sitten jotkut kurssit tai ryhmät joissa kaikki on uusia, ovat lukunsa erikseen kun jokainen on uusi.


    • Etsitekemistä

      Katkeruudella aiheutat vain itsellesi pahanolon, joten minä mielummin hyväksyn tyydyn tilanteeseen aiheuttamalla turhaa kärsimystä itselleni :)
      Vaikea asettua sinun housuihin, miltä tuntuu yksinäisyys !
      Täällä missä asun , niin on kaikenlaista toimintaa missä voi tavata ihmisiä ja puuhailla heidän kanssa kaikenlaisia asioita jotka vaikuttavat positiivisesti mielenterveyteen :)

    • Sad-But-true

      Naiset ei ymmärrä mitä on yksinäisyys. Helkakin vanha kurppa luulee olevansa joku asiantuntija. Yksinäisyys johtuu useimmiten ulkonäöstä jos ei löydy kumppania. Naiset on sen verran pinnallisia kuitenkin. Onko se kenen vika jos on syntynyt rumaksi?

      • voihrhrhhrhr

        Miks te sit koitatte saada naisia ymmärtämään mitä on yksinäisyys?


      • Gammaromeo

        Kyllä varmasti fiksut ja empatiaan kykenevät naiset voivat jollakin tasolla ymmärtää miltä yksinäisistä (sinkku)miehistä tuntuu, jos asiasta osaa hyvin argumentoiden vääntää rautalankamallin.


      • miesvm_1967x

        Ei rumuus ketään tee itsessään yksinäiseksi, naisten iskemisessä se tietysti on hidaste. Kyllä jokainen oikeasti yksinäinen ihminen varmasti tuntee itsensä yksinäiseksi jos kaipaa toista ihmistä vierelleen, riippumatta sukupuolesta.

        Yksinäisyys on monestikin itseaiheutettua kun vajoaa itsesääliin ja lakkaa yrittämästä. Pitäisi vain päästä henkisestä montusta ylös ja lähteä liikkeelle, voisi löytää edes samaa sukupuolta olevia ystäviä ja miksei muutakin.


      • Ex----PUA
        voihrhrhhrhr kirjoitti:

        Miks te sit koitatte saada naisia ymmärtämään mitä on yksinäisyys?

        Tiedän, naisviha on ainoa tapa suhtautua naiseen.

        Mutta minkäs teet jotkut on vielä niin naiveja, että uskoo naisten itsensä mainostaman sinipilleröinnin heidän ihanuudesta ja empaattisuudestaan.

        Tämä palsta on siitä hyvä, että porukka punapilleröityy ja alkaa vihaamaan naisia siksi, kun näkevät heidän todellisen luonteensa.


      • Huhupuhetta
        Ex----PUA kirjoitti:

        Tiedän, naisviha on ainoa tapa suhtautua naiseen.

        Mutta minkäs teet jotkut on vielä niin naiveja, että uskoo naisten itsensä mainostaman sinipilleröinnin heidän ihanuudesta ja empaattisuudestaan.

        Tämä palsta on siitä hyvä, että porukka punapilleröityy ja alkaa vihaamaan naisia siksi, kun näkevät heidän todellisen luonteensa.

        "Mutta minkäs teet jotkut on vielä niin naiveja, että uskoo naisten itsensä mainostaman sinipilleröinnin heidän ihanuudesta ja empaattisuudestaan."

        Minkäs teet kun jotkut ovat niin lapsellisia että luulevat kaikkien naisten olevan samanlaisia...


      • 876
        Ex----PUA kirjoitti:

        Tiedän, naisviha on ainoa tapa suhtautua naiseen.

        Mutta minkäs teet jotkut on vielä niin naiveja, että uskoo naisten itsensä mainostaman sinipilleröinnin heidän ihanuudesta ja empaattisuudestaan.

        Tämä palsta on siitä hyvä, että porukka punapilleröityy ja alkaa vihaamaan naisia siksi, kun näkevät heidän todellisen luonteensa.

        Kertoo miksi minä panen ja te ette.


      • miesvm_1967x kirjoitti:

        Ei rumuus ketään tee itsessään yksinäiseksi, naisten iskemisessä se tietysti on hidaste. Kyllä jokainen oikeasti yksinäinen ihminen varmasti tuntee itsensä yksinäiseksi jos kaipaa toista ihmistä vierelleen, riippumatta sukupuolesta.

        Yksinäisyys on monestikin itseaiheutettua kun vajoaa itsesääliin ja lakkaa yrittämästä. Pitäisi vain päästä henkisestä montusta ylös ja lähteä liikkeelle, voisi löytää edes samaa sukupuolta olevia ystäviä ja miksei muutakin.

        "Yksinäisyys on monestikin itseaiheutettua kun vajoaa itsesääliin ja lakkaa yrittämästä. Pitäisi vain päästä henkisestä montusta ylös ja lähteä liikkeelle, voisi löytää edes samaa sukupuolta olevia ystäviä ja miksei muutakin."

        Kiitos jälleen järjen äänestä.


      • Ex-------PUA
        Huhupuhetta kirjoitti:

        "Mutta minkäs teet jotkut on vielä niin naiveja, että uskoo naisten itsensä mainostaman sinipilleröinnin heidän ihanuudesta ja empaattisuudestaan."

        Minkäs teet kun jotkut ovat niin lapsellisia että luulevat kaikkien naisten olevan samanlaisia...

        Eli naiset siis valehtelevat tietoisesti?


    • Gammaromeo

      Eihän aloittaja ainakaan viestissään millään tapaa ilmaise etteikö hänellä olisi tekemistä tarpeeksi. Läheskään kaikki tekeminen ei vaan suoranaisesti tai edes epäsuorasti auta naisen löytämisessä, mikä on se subjektiivinen iso ongelma.

    • vastahuomio

      Jos mies ei saa yhtään ystävää, niin eikö se edes jotenkin anna viitettä siitä, että miehellä ei ole myöskään parisuhteen saamiseksi tarvittavia sosiaalisia taitoja? Olen Helkan kanssa samoilla linjoilla. Hirmu usein nimittäin kaverittomat naisetkin ovat niitä ikineitsyitä.

      Alkuperäinen kirjoittaja kertoi, että naisen ei tarvitse olla yksin, koska heti on miehet tekemässä aloitteita. Herää siis kysymys, että montako aloitetta hän itse on tehnyt? Johtavatko aloitteet mihinkään? Mitä voisi tehdä toisin?

      • Gammaromeo

        Kavereiden määrän ja parisuhteen saamiseksi tarvittavien sosiaalisten taitojen välillä on varmastikin positiivinen korrelaatio, mutta yksittäisen henkilön kohdalla asiasta ei kannata vajavaisten tietojen perusteella tehdä liian varmoja johtopäätöksiä.

        Ei kaikki naisetkaan saa aloitteita tai ainakaan he eivät miellä saavansa niitä. Jos sievä peruskunnollinen nainen pysyttelee ravintolaillat nurkkapöydässä omassa porukassaan, niin hän voi todeta ihan vilpittömästi ihmeissään asiasta kysyttäessä ettei ole saanut juurikaan aloitteita ravintoloissa!

        En tiedä onko ketjun aloittaja esim. ujo. Yleisellä tasolla ujolle miehelle on todella kova kynnys edes tehdä aloitteita. Tästä tilanteesta voi olla erittäin hankala tai jopa mahdotonta edetä koskaan parisuhteeseen -valitettavasti. Jos ei ole itse ujo mies, niin asiaa tuskin voi täysin ymmärtää. Naisille ujous ei ole niin iso rasite kunhan vain on jossain määrin esillä. Yhteiskunnassamme aloitteiden tekeminen on pääasiassa jätetty miehille.


      • MistäOmaIkineitsyt

        Miten siis löytää ja tutustua ikineitsytnaisiin. Suurin osa naisista on kuitenkin kuin pilaantunutta lihaa. Puhtaita helmiä on niin vaikea löytää.


    • 3plus13

      Itse kärsin yksinäisyydestä parin vuoden ajan, velloin itsesäälissä ja masennuin aika pahasti myös. Se tunne on pahinta mitä olen tuntenut sydänsärkyjen ohella. En käynyt missään muualla kuin töissä ja kaupassa ostamassa ruokaa - muuten nökötin koneen ääressä. Minulla oli myös sosiaalisten tilanteiden kammo.

      Eräänä päivänä päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja en halunnut enää elää samanlaista elämää mitä olin elänyt siihen asti. Minun piti keksiä jotain tekemistä itselleni jotain muuta miettimisen aihetta kuin se ikuinen yksinäisyys. Kova salitreeni ja juoksulenkit auttoivat tähän. Näistä minulle tuli pikku hiljaa parempi olotila ja koetin myös olla välittämästä muiden mielipiteistä niin kauheasti. Aloitin myös ryhmäharrastuksia ja niissä sitten tutustuin mukaviin ihmisiin joista tuli kavereitani. Nettitreffeissä myös ystävystyin ihmisten kanssa joita tapasin vapaa-ajallani.

      Kaikki oli kovan työn takana ja mitään en saanut helpolla. Välillä ahdisti niin, että itketti, mutta mitään en näin jälkikäteen vaihtaisi. Jouduin menemään mukavuusalueeni ulkopuolelle ja sain sellaisen elämän minkä halusin.

      • NäinMeillä

        Hieno tarina. Liian monien ihmisten ongelmana onkin juuri se että heidän mielestään elämässä asiat pitäisi saada aina helposti. Se olisi varmaan mukavaa ja ehkä reiluakin mutta elämä ei vain toimi niin. Eikä se muuksi muutu valittamalla. Se on kuin taistelisi kiroilemalla fysiikan lakeja vastaan.

        Ja sanottakoon vielä että olen aikoinani itsekin omat taisteluni käynyt parisuhteen saamiseksi. Eikä se ollut helppo eikä nopea tie mutta lopussa kyllä kiitos seisoi. Puistattaakin ajatella missä jamassa voisi olla nykyään jos en olisi osannut lopulta tarttua tilaisuuksiin ja muuttanut elämäni suuntaa.


      • tavismies37

        Harrastukset ei poista yksinäisyyden tunnetta. Itse olen harrastanut joukkuelajejakin kauan. Eikä kukaan välttämättä huomaa sinua vaikka olisit hyvä urheilija, ei saa naisilta huomiota. Ne porukan pellet ja röökiä vetävät mopopojat saa sitä huomiota koska sellasia miehiä naiset haluaa.


      • Gammaromeo
        tavismies37 kirjoitti:

        Harrastukset ei poista yksinäisyyden tunnetta. Itse olen harrastanut joukkuelajejakin kauan. Eikä kukaan välttämättä huomaa sinua vaikka olisit hyvä urheilija, ei saa naisilta huomiota. Ne porukan pellet ja röökiä vetävät mopopojat saa sitä huomiota koska sellasia miehiä naiset haluaa.

        Tämä on hyvä huomio. Pidän asiaa itsestään selvänä, mutta on ihan hyvä että tämäkin mainitaan, sillä kaikille asia ei ole itsestään selvyys. Pitäisi olla urheilussa todellinen tähti, jotta se lisäisi itsessään merkittävästi vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta. Muussa tapauksessa hyöty on vain se, että urheilullinen vartalo on naisten mielestä ainakin pieni plussa ja että urheilu saattaa johtaa sellaisiin sosiaalisiin kontakteihin, joissa tapaa mieleisensä naisen, esim. seurakaverinsa pikkusiskon. Sinusta en tiedä, mutta ei kaikki joukkueurheilijatkaan ole mitään varsinaisia "seuramiehiä".

        Harrastukset varmasti keskimäärin lievittävät yksinäisyyden tunnetta. Mutta yksilötasolla yksinäisyyden tunne voi olla hyvin voimakas sosiaalisiakin kontakteja tarjoavista harrastuksista huolimatta.


      • pohdiskelijatyyppi
        tavismies37 kirjoitti:

        Harrastukset ei poista yksinäisyyden tunnetta. Itse olen harrastanut joukkuelajejakin kauan. Eikä kukaan välttämättä huomaa sinua vaikka olisit hyvä urheilija, ei saa naisilta huomiota. Ne porukan pellet ja röökiä vetävät mopopojat saa sitä huomiota koska sellasia miehiä naiset haluaa.

        Jos ihmisellä on ns. yksinäisen ihmisen identiteetti, silloin ihminen voi tuntea itsensä yksinäiseksi suuressakin joukossa. Yksinäisen ihmisen identiteettiin kuuluu se, että ihminen kokee itsensä jatkuvasti erilaiseksi ja kokee, että hän ei saa toisilta ymmärrystä. Vaikka toiste ihmiset lähestyvätkin häntä hän ei saa läheisyydestä oikein irti mitään, ja silloin hän jää myös etäiseksi toisille ihmisille. Tällaiset ihmiset ovat usein kokeneet laiminlyöntiä tai kiusaamista elämässään ja heidän vaikea avautua muille ja luottaa toisiin. Heitä auttaisi turvallinen ja läheinen ihmissuhde, jota toki on todella vaikea saada jos ei luota muihin ihmisiin.


    • kokenutmies--

      Katkeruus ei tee miehestä huonoa. Olisiko nainen katkera jos mies pettää sitä kauniimman naisen kanssa. Luultavasti nainen masentuisi ja itsetunto huononisi.

      • Naisasialooseri1

        Mies pettää vain jos nainen on valinnut miehen, jolla on mahdollisuus pettää. Eli nainen saa syyttää itseään ja kiimareikäänsä. Joko nainen on ottanut alunperin itseään tasokkaamman miehen, joka saa pillua kauniimmiltakin, mutta pitää kyseistä naista palvelijanaan ja vakiopilluna kotona, tai sitten nainen on ollut nuorena kaunis ja niin tyhmä, että on luullut olevansa kaunis ikuisesti ja ottanut tasoisena miehen. Sitten nainen on rusinoitunut, mutta miehen taso pysynyt korkealla ja hän on siirtynyt panemaan nuorempia ja kauniimpia. Karalahden ex-vaimo, nykyinen haaska, on tästä hyvä esimerkki.

        Eli pettävä mies on aina naisen vika.


    • Kilttiatm

      Sosiaalisia taitoja ei voi kehittää jos kukaan ei ota porukkaan mukaan eikä kukaan puhu kanssasi. Suomessa koulussakin on paljon kiusaamista, jotain poikaa kiusataan porukalla ja sellasista tulee ätmejä ja yksinäisiä eikä naiset sitä tajua edes eikä ymmärrä ellei itse joudu kiusatuksi.
      Palstan helkat tuskin tietää mitä on olla yksinäinen.

      • Ex-------PUA

        Näin on.

        Tässä on asiaa käsitelty: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13780302/psykologinen-paaoma

        "Hyvä ystäväni Naisasialooseri on tuosta termistä puhunut, ja minusta se on ollut hyvin kuvaava. Mies on myös hyvin tuonut esille sen, miten esim. torjunta ja epäonnistuneet lähestymiset syövät sitä (ja me tiedämme kumpi sukupuoli on se, joka on tuon pääoman suhteen köyhä).

        Vooidaankin sanoa, että ns. luontainen naistenmies, "naturaali", on sellainen joka on saanut, ei vain hyvät lähtökohdat naisten kanssa, vaan myöskin positiivista palautetta ja validaatiota naisilta koko ikänsä, mikä on tuonut hänelle psykologista pääomaa ja siihen sisältyvää itseluottamusta (jälkimmäinen ei ole syy miksi hän saa naista, vaan seuraus). Ja taidot totta kai karttuneet koska oppimiskokemus on ollut palkitseva"


    • ätminki

      Suomi on itsemurhien luvattu maa ja se johtuu siitäkun kukaan ei halua olla ätmien kaveri, naiset ei halua antaa tilaisuutta vaikka olisi naisille kuinka mukava, koulukiusaaminen on iso ongelma josta kukaan ei välitä ja siksi joku sekoaa ja tulee kouluampumisjuttuja. Ei sitä väkisin voi mennä porukkaan ja alkaa toisten kavereiksi.

      • Gammaromeo

    • nniiihhhh

      No, en tarvitse konditionaalia. Noin 25-vuotiaaksi tilanteeni oli noin. Sitten tajusin nimenomaan sen, mitä on jo sanottukin, että itse pitää tehdä asialle jotain. Kun ei kukaan yrittänyt iskeä, itse en kyennyt siihen sen pelossa että nolaan itseni totaalisesti ja epätoivoisen munanpuutteisen maine leviää. Baareissa vain ne illan viimeisimmät hitaimmat tulivat hakemaan, tai joku puistospurgu esitteli munaansa. Ei teille ätmeimmillekään hei oikeasti joku sammumispisteessä oleva yli-ikäinen pubiruusu kelpaa, vai mitä? Piti siis keksiä muu kanava kuin normaali live, ja niitähän on aina ollut jonkinlaisia. Piti myös tietysti laskea hieman rimaa, kun omassa kimpussa ei tavalliset miehet ole, niin piti sellaista vähän tavallista rumempaa katsella, sellaista joka oli luonteeltaan, tavoiltaan, arvoiltaan kunnollinen, vaikka peili särkyi. Sellasita kuin itsekin olin, vaikka itsestä aiemmin oli tuntunut että enhän minä noita keskimääräisiä naisia yhtään rumempi ole. Totuus kuitenkin paiskautui kasvoille, kun tajusi että kyllähän sitten pitäisi myös kelvata taviksille.

      Miksi miesten on niin vaikea ymmärtää tätä, minkä me naiset tajuamme? Että jos itse on tavis, ei tavoitella kaunista ja jos on ruma tai muuten rumanveroinen rumasisältä, ei tavoitella tavista. Kyllä niitä naisia saa myös mies kuin mies, mutta se naisen määritelmä pitää tarkistaa. Naisia on muitakin kuin nuoria, hoikkia, nättejä, Heitä on vammaisia, sairaita, todella ylipainoisia, luonnevikaisia. Vastaavia miehiä on meille alemman tason naisille myös pilvin pimein, ei ole helppo löytää sitä kutakuinkin kelvollista.

      • Ex-------PUA

        Koska seksi on valinta naiselle, mutta miehelle ei.

        Näin ollen mies ei voi omalla tahdollaan muuttaa tilannetta, toki yrittää voi, mutta onnistumistodennäköisyys on huomattavasti pienempi kuin naisen.


    • bbcv

      jos on erillainen, ni eiole kavereita.

      • 6p1

        Kaikki ihmiset ovat keskenään erilaisia. Vai tiedätkö kaksi samanlaista jostain?


      • bfhffjdfj
        6p1 kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat keskenään erilaisia. Vai tiedätkö kaksi samanlaista jostain?

        Pointti lienee liiassa ja tietyntyyppisessä erilaisuudessa, jota en edes yritä määrittää.


    • uskollinen-mies

      Naisille kaikki on niin helppoa. Naiset saa työn helposti, naiset saa kavereita helposti, nainen pääsee treffeille helposti, nainen saa miehen helposti, mies joutuu aina todistamaan kaiken moneen kertaa eikä saa kuitenkaan naista. Ei ihme kun miehet valittaa.

      • åååååååååååå

        Ittelläni ei koskaan ole ollut paljon ystäviä ja ne vähätkin on lopettaneet kaiken yhteydenpidon, koska niillä on miehet ja lapset ja minulla ei.
        Meillä ei ole enää yhteisiä puheenaiheita kun muut pälpättää perheistään ja mulla on vain 2 kissaa. Yritin pitää yhteyttä heihin, mutta sain vaan kuulla aina miten en tiedä mistään mitään koska en ole äiti.

        Naisten maailma on paljon julmempi kuin miesten, naiset kiusaa toisiaan koulussa ja työelämässä. Ei miehet potki pois kaveriporukoista jos joku tyyppi on ikisinkku ja/tai lapseton. Seki kutsutaan kaljalle siinä missä muutkin kaverit. Ja muitakin puheenaiheita löytyy maailmasta kun kakkavaipat.


      • Naisasialooseri1

        Miksi sinulla ei ole miestä? Etkö ole kaunis?


      • åååååååååååå

        Ihan tavallisen näköinen. Kyllä kaiken näköisillä näyttää kumppanit olevan. En vain ole löytänyt ketään mukavaa sinkkua.


      • Ex-------PUA
        åååååååååååå kirjoitti:

        Ittelläni ei koskaan ole ollut paljon ystäviä ja ne vähätkin on lopettaneet kaiken yhteydenpidon, koska niillä on miehet ja lapset ja minulla ei.
        Meillä ei ole enää yhteisiä puheenaiheita kun muut pälpättää perheistään ja mulla on vain 2 kissaa. Yritin pitää yhteyttä heihin, mutta sain vaan kuulla aina miten en tiedä mistään mitään koska en ole äiti.

        Naisten maailma on paljon julmempi kuin miesten, naiset kiusaa toisiaan koulussa ja työelämässä. Ei miehet potki pois kaveriporukoista jos joku tyyppi on ikisinkku ja/tai lapseton. Seki kutsutaan kaljalle siinä missä muutkin kaverit. Ja muitakin puheenaiheita löytyy maailmasta kun kakkavaipat.

        Naisten kanamainen joukkosieluisuus näkyy hyvin tuossa, että ne potkivat pois heti kun joku ei istu "porukan väreihin".

        Samoin naiset saavat vapaasti kiusata muita ihmisiä, koska naisia ei saa kerran kritisoida.


    • Nainen1975_

      Mä en niin kavereistakaan välitä, mutta muutama läheinen ystävä on hyvä vaikka asuukin sopivasti kaukana, ettei tartte nähä usein. Mulle riittäisi vain yksi "oma" ihminen jonka kanssa elelisi ilman mitään kummempia seuraelämiä. Mutta se kun ei ole mahdollista enää näin vanhuksena pariutua niin yksinkin on ihan hyvä olla. Tämä hullu maailma vaan pelottaa. Olisi kiva sellanen robotti joka olis "turvana".

      • erakkomuija

        Itsellänikin on oikeastaan vain yksi lapsuudenystävä ja sekin asuu kaukana. Sitte on työkamut ja riittää kun näkee ne vain töissä. Olen siis varsin erakko nainen, vapaa-aikanikin vietän yksin mökillä. Tein niin jo kakskymppisenä ja edelleenkin nyt yli kolmekymppisenä. Kalastan, marjastan, saunon ja uin mökillä yksin aina.

        Mies olisi kiva, mutta en jaksa tosiaan mitään seuraelämää kauheesti niin tuskin kelpaan kellekään tällaisena, vaikken mikään rumilus olekaan. Yritin kerran seurustella, mutta ahdisti se että piti aina olla menossa johonkin. Taidan olla liian tylsä ihminen kenellekään, ei kiinnosta mikään jatkuva ihmishälinä, en välitä matkustelustakaan. Mökki riittää mulle ja luonnon rauha.


      • Gammaromeo
        erakkomuija kirjoitti:

        Itsellänikin on oikeastaan vain yksi lapsuudenystävä ja sekin asuu kaukana. Sitte on työkamut ja riittää kun näkee ne vain töissä. Olen siis varsin erakko nainen, vapaa-aikanikin vietän yksin mökillä. Tein niin jo kakskymppisenä ja edelleenkin nyt yli kolmekymppisenä. Kalastan, marjastan, saunon ja uin mökillä yksin aina.

        Mies olisi kiva, mutta en jaksa tosiaan mitään seuraelämää kauheesti niin tuskin kelpaan kellekään tällaisena, vaikken mikään rumilus olekaan. Yritin kerran seurustella, mutta ahdisti se että piti aina olla menossa johonkin. Taidan olla liian tylsä ihminen kenellekään, ei kiinnosta mikään jatkuva ihmishälinä, en välitä matkustelustakaan. Mökki riittää mulle ja luonnon rauha.

        Kuulostat tervehenkiseltä naiselta! Olen hieman samanlainen itsekin ja odotan innolla ensi viikon puolukanpoimintareissuani. Eiköhän ne siihen mennessä kunnolla kypsy.


    • Ihan turha kysyä naisilta tuollaista. He eivät joudu koskaan kokemaan luettelemiasi asioita, eikä heitä kiinnosta paskan vertaa missä tilanteessa jotkut miehet joutuvat olemaan.

    • Naisasialooseri1

      Tiedän muutaman tuollaisen naisen, he ovat todella rumia ja läskejä. En tiedä ovatko katkeria, varmaan vain surullisia, mutta vaarattomia.

      • Miesasialooseri

        Jaa että vaarattomia...ei välttämättä. Vedin tänä iltana yhtä pikkujätkää, sellainen vähän päälle 20 v. turpaan ja tunne tuli ihan yllättäen, vihantunne siis. Se jätkä sotki paikkoja ja höpisi jotain itekseen. Kuljin sen ohi ja vetäisin vaan sitä turpiin. Onneksi oli käsineet, rystyset on nyt aika kipeät.
        Isosta koosta on kyllä hyötyä, olen varmasti 10 cm sitä pidempi ja ainakin 20 ellen jopa 30 kiloa jätkää painavampi. F=ma ja vaikka kiihtyvyyteni onkin huono painon takia niin massaa on sen verran, että kyllä lähtee. Verta tuli ainakin ja paljon. Siinä vaiheessa kun jätkä meni iskustani kumaraan iskin vielä olkavarrella selkään, kiitos WWE.
        Pelottaa kyllä jos saan poliisit perääni. Toivon että jätkä ei kehtaa koska lyöjä oli nainen. Minua kyllä luullaan aika usein mieheksi...


      • Naisasialooseri1

        Tuo on aika pientä miesten suorittaiin joukkomurhiin verrattuna.


      • Miesasialooseri
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

        Tuo on aika pientä miesten suorittaiin joukkomurhiin verrattuna.

        Jos pystyin tuohon johon en olisi ikinä uskonut pystyväni niin mihin vielä pystynkään. Olen täynnä vihaa ja katkeruutta, kun vaan tietäisin mihinkä sen kohdistaisin. Niin paljon vaihtoehtoja...

        Poliisi ei ole käynyt ovellani, enkä ole poistunut kotoa koska pelottaa. Pahoinpitelystä ei ole tehty ilmoitusta ainakaan vielä.


    • atännä

      Jos olisin katkera, minulla tuskin olisi ystäviä. Treffeillä en käy enkä nauti huomiosta.

      Saahan sitä olla vaikka kuinka katkera, mutta mitä se hyödyttää?

      • Gammaromeo

        Ei katkeruus ehkä mitään hyödytä, mutta katkeruuden tunnetta ei ehkä kukaan ole tietoisesti tavoitellut ja jos sitä kokee, niin siitä ei ole helppo päästä eroon.


      • atännä
        Gammaromeo kirjoitti:

        Ei katkeruus ehkä mitään hyödytä, mutta katkeruuden tunnetta ei ehkä kukaan ole tietoisesti tavoitellut ja jos sitä kokee, niin siitä ei ole helppo päästä eroon.

        Voi opetella ajattelemaan erilailla. Helppoa tai ei, se työ kannattaa tehdä. Se on sitä itsensä kehittämistä.


      • Miksi et nauti huomiosta? :-(


      • Gammaromeo kirjoitti:

        Ei katkeruus ehkä mitään hyödytä, mutta katkeruuden tunnetta ei ehkä kukaan ole tietoisesti tavoitellut ja jos sitä kokee, niin siitä ei ole helppo päästä eroon.

        Niin se on. Sama jos sanoisi surulliselle, oli syy mikä tahansa vaikka läheisen kuolema: "saahan sitä olla vaikka kuinka surullinen, mutta mitä se hyödyttää?" Jos olisin surullinen, minulla tuskin olisi ystäviä.


      • Gammaromeo
        super-atm kirjoitti:

        Niin se on. Sama jos sanoisi surulliselle, oli syy mikä tahansa vaikka läheisen kuolema: "saahan sitä olla vaikka kuinka surullinen, mutta mitä se hyödyttää?" Jos olisin surullinen, minulla tuskin olisi ystäviä.

        Kyllä suurin osa jollain tapaa katkerista tiedostaa ettei katkeruus hyödytä, mutta kaikilla katkeroituneilla ei vaan mitenkään voimavarat riitä siitä eroon pääsemiseen. Vähän sama jos eri tavoilla ja ahkerasti seurustelusuhdetta turhaan tavoitelleelle ihmiselle sanoisi neuvona, että sinun pitää yrittää ahkerasti ja monilla eri tavoin!


    • Naisasialooseri1

      Vaikka miehellä olisi tuhat kaveria niin se ei naisettomuutta korvaa millään tapaa.

    • No.longer.lonely

      En olisi katkera. Ei se mitään kuitenkaan auttaisi, pahentaisi vaan omaa kärsimystäni.

      Olen ollut nuorena hyvin yksinäinen. Lähes koko peruskoulu ajan koulukiusattu ja yläasteelle mennessä ne vähät kaveritkin otti ja hylkäs, vaihtoivat suositumpaan porukkaan. Olin hyvin surullinen, masentunut ja ennen kaikkea pettynyt itseeni - tuosta olisi ollut niiiiin helppo vaan sysätä vastuu muiden niskaan ja katkeroitua. Päätin kuitenkin etten halua elää elämääni niin, se on kuitenkin minun omani ja ainoani joten haluan nauttia siitä. Unohdin nämä entiset "ystävät" ja siirryin eteenpäin, annoin kiusaajilleni anteeksi ja aloin rakentamaan itsetuntoa alusta. Helvetin vaikeaa se oli mutta nyt osaan jo olla onnellinen, minulla on muutama hyvä ystävä ja useita kavereita, nautin taas ihmisten seurasta ja osaan olla sosiaalinen. Parisuhdetta minulla ei vielä ole sillä en usko olevani vielä valmis siihen mutta ehkä joku päivä.

    • tarralenkkari666

      Katkera saa olla mutta jos sinulla ei ole koskaan ollut edes ystävää, kärsit luultavasti suht vakavasta autismista yms.

      Se ei tietty ole sinun syysi, etkä tietenkään kykene siinä tilanteessa(jos olet autisti) näkemään asiaa muiden kannalta. Et voi kuiteskaan odottaa, että muut uhraisivat oman hyvinvointinsa ollakseen kanssasi, eikä se anna oikeutusta seksismiin/rasismiin/homofobiaan/ym. Oletko yrittänyt löytää ystäviä ihmisistä, joilla on samanlainen ongelma?

      Olen nainen, enkä ole saanut edes seksi tarjouksia yli vuoteen :D

      • Järjen_valoa

        "Et voi kuiteskaan odottaa, että muut uhraisivat oman hyvinvointinsa ollakseen kanssasi, eikä se anna oikeutusta seksismiin/rasismiin/homofobiaan/ym. "

        Ei voi odottaa, mutta ei se sulje etteikö ihmisestä voisi välittää ilman varsinaista "uhrautumista".

        Onhan myös naisissa, ulkomaalaisissa ja homoissakin katkeria ja autisteja! Miksi korotat ulkomaalaiset, ulkomaalaistaustaiset ja seksuaalivähemmistöt jalustalle muiden yläpuolelle tässä keskusteluketjussa kun aihe ei varsinaisesti koske heitä yhtään? Ylen viheraivopesu tehonnut liian hyvin? Ulkomaalaisilla, ulkomaalaistaustaisilla ja seksuaalivähemmistöillä on vähintään ihan yhtä paljon erilaisia negatiivisia ominaisuuksia kuin muillakin ihmisillä.

        Uskotko suomalaismiesten vai ulkomaalaistaustaisten miesten arvostavan yleisesti ottaen suomalaisnaisia kokonaisvaltaisesti enemmän?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe