Ruostuvatko nyky Meset

KUUTIOIJA

Niin, onko taas liikkeellä huhua vaan totta se, että uuden karheat Meset ovat ruoste pesiä? Ajatus itsellä vaihtaa eka Mese vaihtelun vuoksi, mutta tämä kuulemani asia Mesestä panee vähän mietityttämään....nykyinen auto 530 Bmw -04 ja ruostetta ei näy. Tosiasioita ja-vastauksia odotellen..

17

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leirinvaihtaja

      Kuulemani mukaan M-B:llä on ollut (useiden muiden valmistajien tapaan) takavuosina vaikeuksia siirryttäessä ympäristöviranomaisten vaatimuksesta liuotinvapaisiin maalausprosesseihin. Sittemmin hommat on saatu paremmin hallintaan ja ruostumisongelmia vähentää omalta osaltaan myös siirtyminen alumiinin käyttöön monissa korin osissa.

      Itse uskaltauduin siirtymään M-B-leiriin tänä vuonna. Uusi auto on ollut allani vasta toista kuukautta, joten kokemusta korroosiosta ei ole ehtinyt päästä pahemmin kertymään. Valintani oli M-B C (S205) eli uusin farmarikorinen C-sarjalainen.

      Olen aikonut teettää alustaan ruosteenestokäsittelyn vielä tämän syksyn kuluessa. Jokseenkin kaikki automerkit ovat tinkineet alustan ruostesuojauksesta valmistusvaiheessa, joten uskon homman kannattavan (aion pitää Mersuani pitkään). Aion myös käyttää aikaani maalipinnan vahaamiseen käsin silloin tällöin – edellisen auton kohdalla taisin luottaa liikaa automaattipesussa tarjottuun ”helmivahaan”, mitä sellainen sitten lieneekin.

      Edellinen autoni (saksalainen sekin, ei M-B) ehti olla minulla uudesta pitäen vajaat 7 vuotta. Joitakin ruostekukkasten nuppuja alkoi olla jo näkyvissä.

      • KUUTIOIJA

        No se alustan suojaus heti uutena "haukkuu hintansa" olipa kyse merkistä kuin merkistä. Olen muutaman kerran käyttänyt autoani fiksaamossa, jossa on maalin pintaan laitettu kunnon vaha ja siellä sanoivat, että: jos käytät autoa pikapesussa niin ota pesu ilman vahaa, sillä konevaha on myrkkyä käsivahalle. Tiedä häntä sitten...c-mallin nelikkoa suunnittelen, koska tuota loskaa ja luntakin voi tulla täällä Oulussa talvella. Tietenkin jonkun verran pienempi kuin Bmw, mutta kyllä siihen 2 hyvin mahtuu...


      • 0Ealle10v
        KUUTIOIJA kirjoitti:

        No se alustan suojaus heti uutena "haukkuu hintansa" olipa kyse merkistä kuin merkistä. Olen muutaman kerran käyttänyt autoani fiksaamossa, jossa on maalin pintaan laitettu kunnon vaha ja siellä sanoivat, että: jos käytät autoa pikapesussa niin ota pesu ilman vahaa, sillä konevaha on myrkkyä käsivahalle. Tiedä häntä sitten...c-mallin nelikkoa suunnittelen, koska tuota loskaa ja luntakin voi tulla täällä Oulussa talvella. Tietenkin jonkun verran pienempi kuin Bmw, mutta kyllä siihen 2 hyvin mahtuu...

        Ei hauku, ellei pidä pitkäääään. Muutaman vuoden sisään autoaan vaihtava ei saa siitä autostaan yhtään enempää ruostesuojattuna.


      • KUUTIOIJA

        Tarkoitin juuri tätä, että jos pitää autoa pitkääääään, mutta eipä taida enää Mesestä siihen ulkokuoren ruostumisen vuoksi olla. Pysytään siis samassa merkissä, mutta se neliveto ostetaan...kiitokset vastaajille!


      • Leirinvaihtaja

        Sinulla oli mielessä siirtyminen 5-sarjan BMW:stä C-sarjan Mersuun, jonka tilat sinänsä riittäisivät? C-sarjahan vastaa kooltaan BMW:n 3-sarjaa siinä missä E-sarja 5-sarjaa.

        C-sarjan uusimman sukupolven (W205, S205) korista 48 % on alumiinia edellisen sukupolven 9 prosentin sijasta. Vähäisemmän painon (ero 70 kg) ohella tämän pitäisi tietenkin vaikuttaa myös ruostumisalttiuteen, joskaan tästä ei ole vielä näyttöä sukupolven tuoreudesta johtuen.

        Kolarikorjauskustannusten ja siis myös vakuutusmaksujen suhteen tuo alumiini saattaa ajan myötä osoittautua ongelmaksi. Suo siellä, vetelä täällä.

        Pesetin uuden (1½ kk) C-sarjalaiseni eilen ensimmäistä kertaa ja hinkkasin sen jälkeen pintaan kunnon vahauksen käsin – myös kynnyskoteloihin ja ovien piiloon jääviin peltipintoihin. Tällä linjalla jatketaan.

        BMW:ssä pysyminen ei sinänsä liene huonokaan ajatus. Mielestäni samanveroisia autoja M-B:n kanssa.

        Jos asuisin Oulussa, olisin varmaan harkinnut nelivetoa minäkin. Täällä Helsingissä Kehä I:n ja Kehä III:n välissä uskon pärjääväni vuoden ympäri takavedollakin. Pärjäsin edelliselläkin takavetoisellani 1976–1979 – siinä tosin oli moottorikin takana :•)


      • W205

        Ei se mitään vaikuta, vaikka uuden C-sarjalaisen konepelti, etulokasuojat, ovet, takaluukku ja katto on alumiiniä. Ruostuu ne silti perseaukisen trollin mielestä.


      • Viisastuitko

      • trollipoju

        No mikä on, eikö trolli osaa lukea? Tuossa mainos linkissäsi sanotaan selvästi ettei alumiini ruostu.


      • MeniköJakeluun

        Ovatko aivosi ruosteessa, vai eikö muuten vaan sytytä? Alumiini ei tosiaankaan ruostu, mutta alumiinin korjaaminen tulee paljon KALLIIMMAKSI, kuin ruosteisen pellin korjaaminen. Siksi alumiinikorin suojaaminen on paljon TÄRKEÄMPÄÄ. Niiihhhh......


      • seMOT
        MeniköJakeluun kirjoitti:

        Ovatko aivosi ruosteessa, vai eikö muuten vaan sytytä? Alumiini ei tosiaankaan ruostu, mutta alumiinin korjaaminen tulee paljon KALLIIMMAKSI, kuin ruosteisen pellin korjaaminen. Siksi alumiinikorin suojaaminen on paljon TÄRKEÄMPÄÄ. Niiihhhh......

        Eli trolli ei ymmärrä metallurgiasta mitään.


    • zeke567
      • KUUTIOIJA

        Suurkiitos Sinulle! Eipä tosiaan tarvitse ARVAILLA! Olipa hyvä, että KUUTIOIN, ennen ostoa....


    • karghk
      • kuyiuy

        Täytyy osallistua niin sitten olis varaa ostaa tuollainen auto ja maksaa ruostekorjauksetkin.


      • siihenpäkirmaisin
        kuyiuy kirjoitti:

        Täytyy osallistua niin sitten olis varaa ostaa tuollainen auto ja maksaa ruostekorjauksetkin.

        Jos olisin kaltaisesi idiootti, niin minäkin luultavasti osallistuisin.


    • ruostepesä

      Ei alumiini ruostu vaan se hapettuu.Meri alumiini on parempaa ainetta,tuskin sitä autonkorissa käytetään

      • pintapelleissämainio

        Omia kokemuksia alumiinikorisista autoista vuosikymmenien ajalta. Eli pitää aika rotevalla tavalla väärinkäyttää sitä autoa, että mitään mainittavaa hapertumista alumiiniin tulisi. Nykyaan vielä suojana aiempaa kehittyneemmät maalit. Eli alumiini on varmasti hyvä ratkaisu auton pintapelteihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe