Raittius ongelmana

ihmettelijätär

Olen nainen, joka ei käytä alkoholia ja törmään usein siihen, että miehet kiinnostuvat, mutta mielenkiinto hiipuu kun heille selviää, etten todellakaan juo.
En ymmärrä, miksi siitä tulee numero. En itsekkään välitä siitä jos mies juo kohtuudella, sehän on jokaisen oma asia.

42

142

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkidsd

      Anna silti pildee, se kuuluu suhteeseen.

      VIka siis ei ole absolutismissa.

      • lydettäjä

        Lyde dokaa.


    • jokumies83

      Sama asia näin raittiina miehenä :)

    • ikuinen-deittaaja

      Naisille ei ole ongelmaa ottaa alkoholisti miestä. Kohtuudella juovat ei kelpaa naisille.

      • absopuuttuu

        Samoin olen ikuinen deittaaja, nainen, mutta olen havainnut, että miehet eivät ole rehellisiä alkoholinkäytössään esim. e-kontaktissa. Absolutistimiestä ei ole vielä löytynyt.


      • Kilttis
        absopuuttuu kirjoitti:

        Samoin olen ikuinen deittaaja, nainen, mutta olen havainnut, että miehet eivät ole rehellisiä alkoholinkäytössään esim. e-kontaktissa. Absolutistimiestä ei ole vielä löytynyt.

        Pitää tutustua mahdollisimman pitkään enne kun lupailee suhdetta. Vie miestä baariin ja katso että paljonko se juo, pitääkö sun kantaa se kotiin, miten se käyttäytyy humalassa. siten saa aika paljon selville miehestä ja miehen luonteesta.


      • absopuuttuu kirjoitti:

        Samoin olen ikuinen deittaaja, nainen, mutta olen havainnut, että miehet eivät ole rehellisiä alkoholinkäytössään esim. e-kontaktissa. Absolutistimiestä ei ole vielä löytynyt.

        Kelpaako absolutistimies, jos hän on raittiudesta huolimatta masentunut työkyvyttömyyseläkeläinen?


      • Kunnonmiestä
        absopuuttuu kirjoitti:

        Samoin olen ikuinen deittaaja, nainen, mutta olen havainnut, että miehet eivät ole rehellisiä alkoholinkäytössään esim. e-kontaktissa. Absolutistimiestä ei ole vielä löytynyt.

        Täs on rehti mies ja varmasti alkoton.


      • Namiskuukkelit
        Kilttis kirjoitti:

        Pitää tutustua mahdollisimman pitkään enne kun lupailee suhdetta. Vie miestä baariin ja katso että paljonko se juo, pitääkö sun kantaa se kotiin, miten se käyttäytyy humalassa. siten saa aika paljon selville miehestä ja miehen luonteesta.

        Kerrankin asiaa Kilttis!

        Yleensä pidän itkujasi turhanpäiväisinä, sinäkin kun luulet olevasi "kiltti" mutta pelkän pimpin perässä (naisen luonteesta viis tai miten muuten elo sujuisi..) olet etkä näe naista yksilönä. Joillekin naisille se riittääkin ettei muuten ole mitään yhteistä mutta ei kaikille. Hyvään kumppanuuteen tulee kaupanpäälle se toimiva seksielämä..
        (Kannattaisi miettiä haluatko vain sitä vakituista reikää vaiko lenkkiseuraa, leffoja sohvalle kainaloon jonkun katselemaan ja yhdessä kokkailemaan? ;) Ja mikäli kyllä, niin esitä asiat eri tavalla kun kumppania etsit. Nyt annat aika hirveän mielikuvan itsestäsi. :( )

        Mutta nyt olet oikeassa. :) Tuolla tavoin selvittää nopeasti onko miehellä/naisella ongelmia alkon kanssa. Hyvä testi. Olen usein kokeillut aikoinaan. Ehdotan siis ns.hienommassa baarissa näkemistä treffien merkeissä. Äkkiä huomaa osaako toinen ottaa sopivasti vaiko vetäsee heti p*rseet.
        Samalla karsiutuu ne tiukkapipot/ex-alkoholistit, jotka eivät kestä alkoholia nähdäkään tai muiden ottamista sosiaalisissa tilanteissa. Ei sekään kivaa ole jos toinen hyppii seinille raivohulluna jos näkee yhden tölkin olutta/siideriä, heh.

        -Pari kertaa on se muka fiksu ja kiltti mies paljastunut täysin holtittomaksi parin tuopin jälkeen. Hävetä sai ja liueta paikalta lopulta. Harmi, oli muuten mukavanoloinen mutta muuttui selvästi jo yhden juotuaan. Osa ihmisistä kun todellakin osaa kohtuudella nauttia eikä muutu oleellisesti persoonaltaan vähän maisteltuaan.-

        Suosittelen todellakin testaamaan treffiehdokkaan juomatavat.


    • Henkilökohtaisesti ymmärrän heitä, joille absolutismi on ongelma, koska itselläni on kokemusta sellaisesta kumppanista. Vaikka kyseessä piti olla hänen henkilökohtainen asiansa, niin hän jaksoi vähän väliä valittaa muiden juomisesta (ei minun, koska en itsekään juonut hänen seurassaan).

      Olen itsekin usein alkoholittomalla, mutta en tee siitä numeroa. Jos olen esimerkiksi juhlissa, joissa skoolataan skumpalla, niin ei se oma alkottomuus estä nostamasta lasia ja käyttämästä sitä huulilla (tosin enpä muista milloin olisin viimeksi ollut tilaisuudessa, jossa ei olisi ollut holitonta vaihtoehtoa luontevasti tarjolla). Jos sekin muodostuu ongelmaksi niin silloin herää epäilys, että kyseisen ihmisen suhde alkoholiin on jotenkin outo (on entinen alkoholisti tms).

      • liiterinmyyjä

        Hahhahhahhahh, älä sälli puhu pask.aa.


      • Ne juhlat ja tilauisuudet voivat jo itsessään olla vastenmielisiä raittiille ihmiselle. Raittiuden lisäksi saattaa myös muutenkin inhota kaikkia juhlia kun on epäsosiaalinen.


      • epäabsolutisti
        M1978 kirjoitti:

        Ne juhlat ja tilauisuudet voivat jo itsessään olla vastenmielisiä raittiille ihmiselle. Raittiuden lisäksi saattaa myös muutenkin inhota kaikkia juhlia kun on epäsosiaalinen.

        Tuossakin on syy välttää absolutisteja, ainakin jos itse tykkää käydä juhlissa ja muissa tilaisuuksissa.


      • Anonyymi
        M1978 kirjoitti:

        Ne juhlat ja tilauisuudet voivat jo itsessään olla vastenmielisiä raittiille ihmiselle. Raittiuden lisäksi saattaa myös muutenkin inhota kaikkia juhlia kun on epäsosiaalinen.

        Voi hyvä tavaton taas näitä analyysejä... Raittius tosiaan on sairaus tässä maassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton taas näitä analyysejä... Raittius tosiaan on sairaus tässä maassa.

        Kirjoitin itsestäni. Olen raitis ja epäsosiaalinen. Ainakin toinen on kai huono ominaisuus, ellei molemmatkin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton taas näitä analyysejä... Raittius tosiaan on sairaus tässä maassa.

        Sairas raittius on paljon pahempaa, kuin tarvittaessa pari alkoholiannosta viikossa itselleen salliva elämäntapa.


      • Järjenjättiläinen
        perheenisa kirjoitti:

        Sairas raittius on paljon pahempaa, kuin tarvittaessa pari alkoholiannosta viikossa itselleen salliva elämäntapa.

        MOT. No niin, siinä ei kauan mennyt, kun raittiin pitäisi todistella omaa mielenterveyttään. Vetelit saman tien mutkat suoriksi ja assosioit rattiuden sairaudeksi. Kaikkia ei alkoholi kiinnosta, vaikka ei mitään estettä, moraalista tai muutakaan, olisi olemassa. Eikä toisaalta ole mitään kiinnostusta moralisoida muiden alkoholin kulutusta. Saat ihan huoletta ottaa vaikka kolme annosta.


      • Oletko vähän niin kuin pihalla elämästä?? öh??
        Kyllähän se on oikeasti niin, että sairasta raittiutta riittää tässä maassa ihan yllin kyllin.

        Itsemurhatilastot??

        Elämässään totaalisesti epäonnistuneiden tilastot alkoholi-ongelmattomien suhteen??

        Jops... noista molemmista löytyy muuten aika paljon enemmän ruumiita kuin löytyy vaikka yksinkertaistaen "Viiniä nauttivien suomen-ruotsalaisten alueiden itsemurhatilastoista".

        Vtun tampio olet kyllä.


      • pihallaelämästä
        perheenisa kirjoitti:

        Oletko vähän niin kuin pihalla elämästä?? öh??
        Kyllähän se on oikeasti niin, että sairasta raittiutta riittää tässä maassa ihan yllin kyllin.

        Itsemurhatilastot??

        Elämässään totaalisesti epäonnistuneiden tilastot alkoholi-ongelmattomien suhteen??

        Jops... noista molemmista löytyy muuten aika paljon enemmän ruumiita kuin löytyy vaikka yksinkertaistaen "Viiniä nauttivien suomen-ruotsalaisten alueiden itsemurhatilastoista".

        Vtun tampio olet kyllä.

        Heh, onnea elämänhallintaan. Jos olet kännissä, niin suosittelen pikku taukoa, jos taas viina rauhoittaa, niin ota pari hömpsyä ja elämä voittaa taas.


      • pihallaelämästä kirjoitti:

        Heh, onnea elämänhallintaan. Jos olet kännissä, niin suosittelen pikku taukoa, jos taas viina rauhoittaa, niin ota pari hömpsyä ja elämä voittaa taas.

        Ei nyt onnaa oikeasti toi...
        Ei osu, eikä uppoa siis.

        Ei jonkun hölmöläismeiningillä ladattuun vastaukseen piikittelyn tuluksena tarvitse olla tuollainen kusipää-kommentti... vai tarviiko?


    • 106

      Äärimmäisyys ei tässäkään asiassa ole hyväksi. Ääri-ihminen harvoin hyväsyy muuta, kuin oman kantansa mistä tahansa asiasta.

    • törmäämätön

      Ei raittius sinänsä ole ongelma, mutta sinä olet tehnyt siitä itsellesi ongelman käyttämällä sitä tekosyynä epäonnistumisiin.
      Minun ei ole tarvinnut esiintyä alkoholittomana, eikä siitä ole koskaan tullut ongelmaa (törmäystä), että valitsen aina alkoholittoman vaihtoehdon.

    • sidukka

      Suomi lienee ainoa maa, jossa alkottomuutta pitäisi perustella tai jopa häpeillä.

      • Eedd

        päälle kolmekymppisenä miehenä voin sanoa että raittius on niin suuri kompastuskivi jos meinaa suhteen saada.
        Minulla ei ole alkoholia vastaan mitään, saatan joskus jopa kaljan juodakkin.
        Mut muille se on niin iso ongelma kun en juo. Minua ei milloinkaan kutsuta mihinkään illan istujaisiin, juhliin jne. koska en juo. Minulla on kuitenkin kavereita joiden kanssa vietän muuten paljon aikaa ja olen yhteyksissä.
        Sit jos vaikka erehdyn menemään baariin, tilaan vaikka kokiksen niin heti alkaa kysely kun en juo....


      • yksinäinen-mies
        Eedd kirjoitti:

        päälle kolmekymppisenä miehenä voin sanoa että raittius on niin suuri kompastuskivi jos meinaa suhteen saada.
        Minulla ei ole alkoholia vastaan mitään, saatan joskus jopa kaljan juodakkin.
        Mut muille se on niin iso ongelma kun en juo. Minua ei milloinkaan kutsuta mihinkään illan istujaisiin, juhliin jne. koska en juo. Minulla on kuitenkin kavereita joiden kanssa vietän muuten paljon aikaa ja olen yhteyksissä.
        Sit jos vaikka erehdyn menemään baariin, tilaan vaikka kokiksen niin heti alkaa kysely kun en juo....

        Sama juttu. Ei kutsuta mihinkään eikä kukaan tule kylään jos et juo usein. Olen tylsää seuraa ja kun en juo.


      • yksinäinen-mies kirjoitti:

        Sama juttu. Ei kutsuta mihinkään eikä kukaan tule kylään jos et juo usein. Olen tylsää seuraa ja kun en juo.

        Voi herranjestas mitä skeidaa...
        Olet luultavammin tylsää seuraa, juot tai et. Voit olla juomattumuudessasi sellaisella asenteella, mikä turpoaa muiden ihmisten silmille mikä on häiritsevää oli muiden ihmisten suhtautuminen juomiseen mikä tahansa.

        Olen ollut usein liikkeellä autolla eikä KUKAAN, EI SIIS KUKAAN ole koskaan alkanut ihmettelemään, että miksen ole lärvät. Tilanne ei eroa pienessä salonkihumalassa olemisesta ollenkaan... paitsi jos itse teet siitä ahdistavan numeron.


    • einytvaanhuvita

      Olen raitis juuri neljänkympien riman ylittänyt mies. Olen laittanut hetki sitten ensimmäistä kertaa eläessäni deitti-ilmoituksen. Takana pitkä parisuhde ja nyt toimiva yhteishuoltajuus. Ulkonäössäni ei liene vikaa päätellen siitä, että kiinnostuksenosoituksia on tullut live-elämässä(, mutta en koske varattuihin ja näitä ovat sattuneet olemaan). Deitti-ilmoituksessani ei ole kuvaa, mutta muutoin se on hyvin tarkka osoittaen sekä hauskan luonteeni että sivistykseni totuudenmukaisesti. Kasvoja en laittanut työni takia, mutta lupauksen kuvasta.

      Yhdistelmä raittius yhteishuoltajuus ei kuvaa = ei juuri kontakteja. En osaa sanoa raittiusko se on joka tökkii, mutta eipä hakuehdoilla raittiita naisiakaan juuri näy.

      Tilanne vain täytyy hyväksyä. En lähde ravintoloihin hamuamaan tyyppejä, jotka siellä viihtyvät. Tällä mennään ihmeeseen luottaen :)

      • rusinakurppa

        Urpolle tiedoksi, ei deittipalstoilla naiset tee aloitteita paitsi hyvin harvoin.

        Eli sinä teet. Voi varautua siihen että jos livenä nappaa siistiä böönaa niin niteissa pelkkää kurppaa.


      • xsxsxsxsxx

        Kuullostaa mun korvaani oikein hyvältä... asut tietysti kaukana :(


    • yksinäinen-mies

      Juokaa paljon niin ette ole tylsiä ja saatte naisia. Juoma miehet on sosiaalisia ja naiset hakee sellaisia eikä mitään vässykkää joka istuu kotisohvalla perjantaisin kun muut bailaa bileissä. Olenkin ajatellut että en seurustele ikinä koska en halua olla alkoholisti joten joudun valitsemaan yksinäisen elämän.

      • Namiskuukkelit

        On niitä kotona istuvia "nössyköitä naisiakin" olemassa ;) Jotka istuu parhaimmillaan koko viikonlopun yksin kotona, mitä nyt ulkoilemassa käy.

        Toki muutaman kerran vuodessa saatan avata viinipullon hyvää leffaa katsellessa. Moni raitis mies ei kestä sitäkään. Eräs jota tapailin, veti herneet kun olin esim.lounaalla ystävättären kanssa ottanut pari lasia viiniä. Se siitä sitten. Olen ollut 4 vuotta huvikseni ottamatta yhtään mutta yksikään ei latele minulle milloin sitten maistan, jos maistan. :-D

        30 naisissa tunnen paljonkin raittiita. Osa hyvinkin ehdottomia miehen alkoholinkäytön suhteen ja siksi ovatkin sinkkuja. Se täysi 100% raittiuden vaatiminen kumppanilta usein on se kompatuskivi, ei se oma raittius. :)


      • vähän.juova

        No jos aina vaan istuu perjantaisin kotisohvalla, niin se ei kyllä kovin kiinnostavalta kuulosta. Kyllä silti voi tavata ihmisiä ja käydä tapahtumissa yms, vaikka ei alkoholia joisikaan. Itse en ainakaan jaksaisi aina jumittaa kotona, vaikka en baareissa viihdykään.


    • raittiinaHyvaElaa

      Olen 39 vuotias parisuhteessa oleva nainen. Olen elämäni aikana seurustellut useita kertoja ja käynyt todella monilla treffeillä. En käytä alkoholia lainkaan ja se ei ole koskaan ollut miehille mikään ongelma, vaan yleensä pelkästään positiivinen asia.

    • kohtuumies

      Juon kohtuudella kerran 1-2 kk mutta naiset kiinnostuu niistä jotka juovat joka viikonloppu.

    • 7ja2

      Kävin uskoakseni täysin holittoman naisen kanssa kerran treffeillä. Otin yksin lasin viiniä kysyttyäni häneltäkin, että maistuisiko ja sain terveyttä koskevan töksähtävän kommentin kun otin vaikkei hän halunnut.

      Ei sellaista elämää jaksaisi. Avaanko viinipullon lauantaina kun ollaan kokattu jotain hyvää ja juon kaiken itse nalkutusta kuunnellen?

      Parempi että asenteeltaan täysraittiit pariutuvat keskenään. Se menee kuitenkin sanomiseksi ennen pitkää jos toinen on ehdoton.

    • maaltaminä

      raitis ja reilu ei horju tahi heilu. ääripäät rasittaa naisia, pitää olla maltillinen suvaita pakolaisten hyysäämistäkin ha sateenkaaria muuallakin kuin taivaahalla

    • plösöukko39

      Jos kaikki joisi joka viikko alkoholia niin sinkkuja olisi paljon vähemmän. Minä kyllä jäisin sinkuksi koska en juo usein, oon katos tylsä ukko joka viihty hiljaisessä koti ymäristössä enkä kiljuvien seassa baarissa.

    • Abso

      Vai, että sellaista on raittius. Minulle se ei ole ollut ongelma, en ole käyttänyt alkoholia koskaan. Toki se hiukan rajoittaa noita menemisiäni, kun en viitsi kuunnella humalaisten jorinoita. Valitsen seurani huolella. Tuon rupusakin kierrän kaukaa, juokoot minun puolestani... kunhan myös itse maksaisivat alkoholinkäytöstään aiheutuvat kulut:)

    • Suomi on kyllä aika alkoholikeskeinen kulttuuri. Itsellenihän naisen mahdollinen raittius ei olisi mikään ongelma päinvastoin.

    • Kommmentti

      Raittius ja ehdottomuuus on eri asia. Pidän itseäni raittiina ,otan joskus paukun kaks. Mutta tällaiselle ihmiselle ei ole kysyntää,...niin en roiku ravintoloissa. Vaikka olen aikuinen ,50 kysyntä on marginaalista. Kai tässä on tylsä? No kai tuo tanssitaito ratkaisee,olen huono.

    • Naisenpuolikas_vain

      Käyn karaokeravintoloissa ja olen raitis. Kyllä seuraani haluavia miehiä olisi mutta miksi ovat joko kunnon kännissä tai vain sen yhden asian perään. Ei ikävä kyllä meidän tarpeet ole kohdanneet.
      Ja juurikin alkottomuuteni koetaan lähes aina ongelmaksi miesten puolelta, suuri harmi. Miten osata asia selventää heille että en ole tiukkapiposempi kuin keskiverto nainen joka bilettää alkoholin voimalla? Mun mielestä mies juokoon mutta se käyttö pitäisi olla hallussa ja käytös myös. En kiellä alkoholin käyttöä, se on jokaisen oma asia.
      Kuinka monta suhde riitaa tuleekaan alkoholia käyttävän pariskunnan kesken juurikin heidän erilaisesta juomatavasta? Hyvin paljon. Tätä harvat tulevat kuitenkin miettineeksi.

      • kunnollin.ja.siksi.ilman

        Millaisia muunlaisia sitten kuvittelet sieltä ravintolasta löytäväsi?
        Taatusti et löydä kuin juoppoja ja pillunvonkaajia. Ne kunnolliset ovat muualla, mutta eivät ne näy sinua kiinnostavan ollenkaan, kun vaan ravintoloissa ramppaat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe