Keittiökaapin ovien vaihto?

ovetvaihtoon

Onko kellään kokemuksia sellaisesta firmasta kuin Ideko?

Soittivat ja tarjosivat keittiöremonttia.

Onko järkee vaihtaa pelkkiä ovia?

18

4390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mindyss

      Ei oo kokemusta firmasta,mutta jos kaapit on hyvässä kunnossa,niin pelkillä ovilla saa kyllä uutta ilmettä keittiöön.

    • knolltott

      Minä tilasin remontti kodin kolmoselta vaan yläkaapit 7kpl
      hinta yli 6000e nyt on mennyt 2vi ja remontti ei ole vielä vamis laatuu on niin huono että olen pyytäny al ei kai tarvitsen täys hinta kun kaapin sisällä ylimäär.reikiä korjattu kohtia silikoonilla kun ruuvi on ensin lyöty väärään paikkaan kun listat on kiin.sisäpuolelta.

      olen yrittänyt myyjältä vastausta mutta ei ole aikaa kun on kokouksia ja muuta tässä elämässä vastasi.

      • Odss

        Taitaa Idekon huijari firman johto jaaritella


    • eemittään

      Meillä juuri kävi kyseisen firman myyntimies, kun ukko oli sen suostunut ottamaan vastaan. Ei vakuuttanut minua yhtään.

    • jatina

      Minulle tuli tosi epävarma tunne. Esittelijä kävi ja ei meinannut sitä saada millään lähtemään. Kaksi isoa laukkua oli mukana ja kolmas tietokonetta varten. Isoja laukkuja ei avattu, tietokoneelta näytetty jatina kesti kauan.

      • vanhusko

        Minun asunnossani parkkeerasivat kutsumatta olohuoneen sohvalle, eivätkä olleet halukkaita siirtymään keittiöön. Lopulta tulivat keittiöön. Kaappeja katseltiin, ajattelin jo, että ensivaikutemani heistä petti. Ei pettänyt yrittivät "pehmittää" minua suopeaksi tekemään heti kaupan. Kyselivät henkilökohtaisia asioitani jne. En saanut kirjallista tarjousta, kun ilmoitin etten tee heti sitovaa sopimusta. Hinta-arvio oli 4000-6000 euroa. Kummastelin laajaa hajontaa hinnassa. Kunnon selitystä en saanut. Minulle tuli heti alussa epämiellyttävä tunne näistä "edustajista". Missään tapauksessa en osta heiltä kaappeja keittiööni, en uskalla, pelkään harmeja, joita epäilen tulevan heidän kanssaan.


      • Hölmöiliäkö

        Onko täällä joku jolle Ideko on toteuttanut keittiö remontin. Vähän pelottaa kun kirjoitin juuri sopimuksen.


      • Täälläyksi
        Hölmöiliäkö kirjoitti:

        Onko täällä joku jolle Ideko on toteuttanut keittiö remontin. Vähän pelottaa kun kirjoitin juuri sopimuksen.

        Meille tehtiin remontti Idekon kautta. Myyntikonsepti tuli kyllä selväksi esittelyillan aikana, mutta sopimukseen päästiin. Muutama runko meni uusiksi muutoin vain ovien vaihto. Asentaja osasi todella hyvin asiansa. Jos ovien laadussa tai työn jäljessä on huomauttamista, kannattaa reklamoida heti, ottipa miltä tahansa firmalta.Toivottavasti teilläkin kaikki sujuu hyvin!


      • Meana
        Hölmöiliäkö kirjoitti:

        Onko täällä joku jolle Ideko on toteuttanut keittiö remontin. Vähän pelottaa kun kirjoitin juuri sopimuksen.

        Oletko saanut jo kaapit ja asennuksen idekolta? Toimiiko tilaus . Saitko mitä halusit. Pelottaa kun itse tein muutama päivä sitten. Haluaisin perustin koko kaupan.


    • RunosmäenSisu

      Kyllä löytyy vankka kokemus nimenomaan kaappien vaihdosta, eiks jep :)

    • NickNailer

      "Onko järkee vaihtaa pelkkiä ovia?"

      Meillä vertailukohde on aina IKEA. Lasket mitä IKEAN keskihintaluokan keittiö maksaisi ja vertaat sitten siihen. Rungoissa ei ole toimijoiden välillä eroa: samaa halpaa lastulevyä.

      Nim,estä en maksa mitää. Puustellit sun muut ovat vain keittiöitä, rungot samaa lastulevyä.

      Olen kunnostellut vanhoja keittiöitä mm. maalaamalla maalauslinjalla massiivipuisia ovia. Hyvälaatuisille oville saa halvalla 10 - 20 vuotta lisäaikaa, jos rungot ovat kunnossa.

      Ovesta en koskaan maksa enempää kuin IKEAN kallein (119 € LED valolla). Asennuksen ALVillinen maksimihinta on 60 € tunti, maks 20 € per ovi.

      Takaperin laskien 6.000 €:lla pitää saada 42 ovea.

      • joku_järki_sentäs

        Ikea on ehkä vähän huono vertailukohde, pelkkiä standardiovia ja nimenomaan omilla standardimitoilla..


      • NickNailer

        HÖPÖ HÖPÖ.

        Keittiöillä on eurooppalainen mitoitusstandardi. Kun ainakin uudet talot rakennetaan moduulimitoituksella, ei keittiökohtaisiin mittoihin ole yleensä tarvetta. Keittiöt ovat standardikamaa riippumatta siitä, minkä yrityksen logo laskussa on.

        Yhden 1930-luvun rakennuksen keittiön teetin IKEAn keittiökalusteista niitä melko tavalla muokkaamalla. Lopputulos oli hyvä, joskaa ei lainkaan IKEAn luettelon mukainen. Luultavasti kukaan ei olisi sitä IKEAksi tunnistanut. JOTEN: pakottavassa tapauksessa standardimitoitetustaakin saa pienellä vivalla "mittatilaus"-lastulevyä.

        Loppupeleissä kysymys on siitä kuinka paljon lastulevystä haluaa maksaa. Samaa kamaa, eri hinta.


    • ei-tyhmä

      Luonani kävi IDEKON edustaja tarjoamassa kolmioni pienehkön keittiön remonttia. Tarjouksen mukaan remontti sisältää kaapistojen ovien , laatikostojen ja työtason vaihdon, lisäksi oviin ja laatikoihin tulisi uudet vetimet. Remontin hinnaksi edustaja ilmoitti n. 5000 euroa. Mielestäni kyseessä on kaikkien rahastusten äiti. Tarjouksen mukaan saisin työn osuudesta vähentää verosta 360 euroa. Kun vähennykseen lisätään verottajan omavastuu ja kerrotaan summa kahdella (kotitalousvähennyshän on 50 % maksetusta palkasta), saadaan työn arvoksi 860 euroa!!! Kun työn kesto edustajan mukaan on yksi päivä, ei moista työn arvoa voida selittää minkäänlaisilla henkilösivukuluillakaan eli tässäkin kohdassa tyhmää tilaajaa rahastetaan. Sikakalliin tarjouksen lisäksi edustaja esitteli remontin rahoitusvaihtoja rahoitusyhtiön kautta. Hän kertoi minun voivan maksaa tuon n. 5000 euroa seitsemän vuoden aikana "vain" 92 euron kuukausimaksulla. Laskin, että tällaisen rahoituksen rahoituskulut ovat 2300 euroa eli lähes 50 % remontin kokonaishinnasta. Rahoituksen todellinen vuosikorko on 14-15 %, minkä edustaja tietenkin jätti mainitsematta. Mielipiteeni tarjouksesta on, että siinä liikutaan ns. harmaalla alueella niin monessa kohdassa, ettei KENENKÄÄN tulisi haksahtaa tilaamaan Idekolta mitään moisilla hinnoilla. Sanotaan, että ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa. Remontoijat hoi: ÄLKÄÄ OLKO TYHMIÄ!!!

    • Ellinoora1980

      Hei
      Te jotka olette jo tehneet keittiöremontin idekon kautta niin miten meni? Olitteko tyytyväisiä?

    • Anttu

      Älkää ottako ainakaa IDEKOn kautta mitään! Todella kallis ja virheitä tulee, koitataan kusettaa mikä ehditään.

    • ovionneen

      Meillä rungot olivat hyvässä kunnossa ja muutenkin tykätään pohjaratkaisusta, joten päädyttiin pelkkien ovien vaihtoon. Kannattaa pyytää useampi tarjous, meillä halvin oli 1 000 € ja kallein 2 800 €. Tuo jälkimmäinen oli jo sen verran suuri, että remontin hinta ei tuosta olisi enää kaukana. Lopulta https://kodinplaza.fi/ kautta löytyi puusepänliike, joka teki näyttävät ja siistit ovet 1 500 eurolla. Varmaan halvin vaihtoehto olisi, jos nykyiset ovet pystyisi käsittelemään esimerkiksi kalustemaalaamossa.

      • kodinpaska.fi

        Ei teillä Tony, Jesse ja Markus ollut mitään runkoja missään kunnossa ettekä tykänneet mistään pohjaratkaisusta. Te yritätte vain epätoivoisesti mainostaa teidän flopannutta kodinplaza-palveluanne, koska yrityksellänne Business Brothers Finland Oy:llä menee surkeasti. Aika läpinäkyvää on tämä teidän surkea piilomainostuksenne :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe