Tässä mallia jumalasta?

"...sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista."
Tässäpä mallia hyvästä isästä satukirja Raamatun mukaan.
Tällaista tyrannia ja epäjumalaa eräät palvovat. Ei siis tarvitse ihmetellä lainkaan sitä, mitä heidän esikuvansa saa heissä aikaan.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 Moos 34:6 Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
      34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä RANKAISEMATTA, vaan KOSTAA isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".


      .

      Sinulla on huono hebrean alkukielen tuntemus !
      "Rankaista" tarkoittaa oikein "wə-naq-qêh lō yə-naq-qeh, " = "ei puhdistamalla puhdista" eli "jättää puhdistamatta !
      "Kostamisesta" se sanoo " pō-qêḏ ‘ă-wōn" eli tarkoittaa lähinnä "kirjaa" / "ottaa huomioon synnit"

      • Raamatun.teksti

        Ja kiivas-sanan varmaan keksit tarkoittavan jotain aivan muuta?
        Olet "Kopittelija007" vain pelkkä valehtelija, joka väität, että sinua lukeneemmat ja viisaammat Raamatun kääntäjät ovat kääntäneet Suomenkielisen Raamatun väärin?
        VT on kirjoitettu 1000–160 eaa ja kun Raamatun käännöskomitea on tehnyt työtään Suomenkielisen Raamatun aikaansaamiseksi, niin he kyllä ovat lukeneet enemmän heprealaisia Raamatun kirjoituksia kuin sinä koskaan kykenisit elämäsi aikana tekemään.
        Älä siis valehtele ja väännä Raamattua oman mielesi mukaan.


      • Raamatun.teksti kirjoitti:

        Ja kiivas-sanan varmaan keksit tarkoittavan jotain aivan muuta?
        Olet "Kopittelija007" vain pelkkä valehtelija, joka väität, että sinua lukeneemmat ja viisaammat Raamatun kääntäjät ovat kääntäneet Suomenkielisen Raamatun väärin?
        VT on kirjoitettu 1000–160 eaa ja kun Raamatun käännöskomitea on tehnyt työtään Suomenkielisen Raamatun aikaansaamiseksi, niin he kyllä ovat lukeneet enemmän heprealaisia Raamatun kirjoituksia kuin sinä koskaan kykenisit elämäsi aikana tekemään.
        Älä siis valehtele ja väännä Raamattua oman mielesi mukaan.

        http://biblehub.com/text/exodus/34-7.htm


      • Raamatun.teksti kirjoitti:

        Ja kiivas-sanan varmaan keksit tarkoittavan jotain aivan muuta?
        Olet "Kopittelija007" vain pelkkä valehtelija, joka väität, että sinua lukeneemmat ja viisaammat Raamatun kääntäjät ovat kääntäneet Suomenkielisen Raamatun väärin?
        VT on kirjoitettu 1000–160 eaa ja kun Raamatun käännöskomitea on tehnyt työtään Suomenkielisen Raamatun aikaansaamiseksi, niin he kyllä ovat lukeneet enemmän heprealaisia Raamatun kirjoituksia kuin sinä koskaan kykenisit elämäsi aikana tekemään.
        Älä siis valehtele ja väännä Raamattua oman mielesi mukaan.

        Ja kiivas-sanan varmaan keksit tarkoittavan jotain aivan muuta?
        __________________________

        qanna: jealous = Kiivas , Mustasukkainen, Mustan kipeä , Kade

        http://biblehub.com/hebrew/7067.htm




      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja kiivas-sanan varmaan keksit tarkoittavan jotain aivan muuta?
        __________________________

        qanna: jealous = Kiivas , Mustasukkainen, Mustan kipeä , Kade

        http://biblehub.com/hebrew/7067.htm

        Vrt. vielä Jaak 4:5 "Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: "Mustasukkaisen kiihkeästi (- 38 "Kateuteen asti") hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut"?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. vielä Jaak 4:5 "Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: "Mustasukkaisen kiihkeästi (- 38 "Kateuteen asti") hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut"?

        Vrt esim. 5 Mosebok 5:9 Swedish (1917)
        Du skall icke tillbedja sådana, ej heller tjäna dem; ty jag, HERREN, sin Gud, är en nitälskande Gud, som hemsöker fädernas missgärning på barn och efterkommande i tredje och fjärde led, när man hatar mig,
        .
        "nitälskande" = Mustasukkainen


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja kiivas-sanan varmaan keksit tarkoittavan jotain aivan muuta?
        __________________________

        qanna: jealous = Kiivas , Mustasukkainen, Mustan kipeä , Kade

        http://biblehub.com/hebrew/7067.htm

        Tuo mustankipeyden merkitys johtaa ainakin minut ajatukseen jumalien välisestä kilpailusta, kenellä on eniten valtaa ja palvojia. Ja sehän on löydetty vanhoista teksteistä, että Jahve oli aiemmassa mytologiassa vain yksi jumalista.

        Saman kantainen sanahan on kymmenen käskyn pykälässä, joka kieltää jumalankuvat. Se liittyy saumattomasti edelliseen, missä kielletään muiden jumalien pitäminen.


      • v.aari kirjoitti:

        Tuo mustankipeyden merkitys johtaa ainakin minut ajatukseen jumalien välisestä kilpailusta, kenellä on eniten valtaa ja palvojia. Ja sehän on löydetty vanhoista teksteistä, että Jahve oli aiemmassa mytologiassa vain yksi jumalista.

        Saman kantainen sanahan on kymmenen käskyn pykälässä, joka kieltää jumalankuvat. Se liittyy saumattomasti edelliseen, missä kielletään muiden jumalien pitäminen.

        Ei "v.aari", vaan tässä on kysymys Jumalan (Rakkaus "Agape") ja Saatanan (langenneet enkelivallat)välisestä taistelusta iankaikkisuudessa ihmisten sieluista ja tämä alkoi jo paratiisissa kun ihminen lankesi ja ajautui väärälle puolelle eli hänestä tuli ns. "hengellisesti kuollut" !
        .
        Kysymys ei siis ole polyteismistä ! Vaikka Raamattu puhuukin alussa monikossa "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme" 1 Moos 1:26 ja 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan."
        .
        Vrt. Jaak 4:5 "Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: "Mustasukkaisen kiihkeästi (- 38 "Kateuteen asti") hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut"?
        .
        Taivaissa, henkimaailmoissa, ei sodita nyrkein !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei "v.aari", vaan tässä on kysymys Jumalan (Rakkaus "Agape") ja Saatanan (langenneet enkelivallat)välisestä taistelusta iankaikkisuudessa ihmisten sieluista ja tämä alkoi jo paratiisissa kun ihminen lankesi ja ajautui väärälle puolelle eli hänestä tuli ns. "hengellisesti kuollut" !
        .
        Kysymys ei siis ole polyteismistä ! Vaikka Raamattu puhuukin alussa monikossa "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme" 1 Moos 1:26 ja 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan."
        .
        Vrt. Jaak 4:5 "Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: "Mustasukkaisen kiihkeästi (- 38 "Kateuteen asti") hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut"?
        .
        Taivaissa, henkimaailmoissa, ei sodita nyrkein !

        ...Ja tästä kaikesta johtuen Jumala sanoi Saatanalle ensimmäisen ennustuksensa Jeesuksesta Kristuksesta, joka on avaava ihmisen tien takaisin paratiisissa rikkoutuneeseen Jumalayhteyteen !
        .
        Vrt. 1 Moos 3:15 "Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."


    • Kun et ymmärrä niin sitten et. Joka tapauksessa - tässä Raamattu kertoo vain mitä isien pahat teot saavat aikaa ihmisissä .. jos olisit lukenut koko sanoman sisällön ..

      Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
      Älä kumarra äläkä PALVELE NIITÄ, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, JOTKA VIHAAVAT MINUA
      Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka RAKASTAVAT MINUA ja noudattavat minun käskyjäni.

      Joten voit rauhoittua - tilanne ei ole toivoton sinunkaan kohdallasi

      alex

    • Hei!

      Aadam ja Eeva lankesivat syntiin. Siitä lähtien ymmärretään että ihmiskunta on ollut "perisynnin" alainen. (1 Moos 3:13-19)
      Yleisesti perisynnillä ymmärretään asiantilaa mikä johtuu syntiinlankeemuksesta ja että ihminen on Jumalasta erossa. Perisynnin tapatottumuksetkin siirtyvät eteenpäin isiltä pojille.
      (Psalmi 51:7. Room. 5:12, 2 Moos. 33:3. 1 Moos 3:7)

      ”Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.” (5 Moos 24:16)
      ”Niinä päivinä ei enää sanota: ”Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo. Jokainen kuolee oman syntinsä tähden, ja joka syö raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo.”
      Jer 31:29-30, Hes 18:2-4)


      >>>>>>>>>>> "Kosto kolmanteen ja neljänteen sukupolveen" tarkoittaa asiayhteydessä ns. "perisyntiä" joka tarkoittaa ihmisen omia tapatottumuksia ja arvoja joissa lapsille kolmanteen ja neljäneen sukupolveen kostautuvat isien jumalattomuus."
      >>> Tässä ei ole kyse että Jumala rankaisisi isien synneistä tulevia sukupolvia.<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

      Usko tuottaa Hengen hedelminä kypsymisen tuloksena kokonaan uuden luonteen joista vanhat perityt tavat ovat poissa. (2 Kor 5:17, Room 7:22, Gal 5:22-26)
      Ihminen ottaa uskossa vastaan Jeesuksen uudesti syntymisen myötä rakkaudessa Jumalaan hylkää syntinsä. (Joh 3:3-8)

    • Tarkkaväännös

      Voi näitä Raamatun väännöksiä. Jer.31:29. Biblia. Ei sillon enää pidä sanottaman: isät ovat happamia viinimarjoja syöneet, ja lasten hampaat ovat huoltuneet.

    • Raamatussa.kerrottu

      Raamatussa on tuhansia kohtia, joissa selvästi kerrotaan, että jumala vihastui silmittömästi ja tappoi ihmisiä. Joten turhaan täällä yritätte asiaa muuttaa. Se on jumalan pilkkaa, kun yrittää selitellä Raamatussa selvästi esitettyjä jumalan vihanpurkauksia joksikin toisiksi mitä ne ovat.

      • Esim. sinulle nimimerkki "Raamatussa.kerrottu" tässä edellä lainaamassani 2 Moos 34:6,7 kohdassa sanotaan 5 kertaa kuinka Jumala on armahtavainen ja 3 kertaa kuinka Hän on anteeksiantavainen... eli jos tämä tekee "sinun jumalastasi" jonkin kostonhimoisen tyrannin niin voi voi...
        Ehkä ymmärryksessäsi on hiukkasen korjaamisen varaa...
        Jumala on kuitenkin "Agape" Rakkaus ! (Vrt. 1 Joh 4:8)
        .
        Joonakin tämän "tiesi"
        "4:1 Joona pani tämän kovin pahakseen ja suuttui.
        4:2 Hän rukoili Herraa ja sanoi: "Voi, Herra! Enkö minä tätä sanonut, kun olin vielä omassa maassani? Siksihän minä ensiksi lähdin pakoon Tarsisiin. Minä TIESIN, että sinä olet anteeksiantava ja laupias Jumala, sinä olet kärsivällinen ja sinun hyvyytesi on suuri. Sinä olet aina valmis luopumaan rangaistuksesta, jolla olet uhannut."


    • iloinen_naurajaa

      Kopittelija on säälittävä itseään täynnä oleva luuseri, joka kuvittelee jumalharhojensa olevan totta HAHAHHHAHAAHHAHAA!!! :-):-):-)

    • eipahalle

      Niin , isien kannattaa varmaan tarkemmin harkita mitä tekee muutoinkin kuin että motivaatio löytyy Raamatusta.
      Kun katselemme ympärille sekä luemme ja kuuntelemme mediaa niin kiistämättä on paljon korjattavaa meissä itsessämme. Väitän että oma mieli ei ole omassa hallinnassa joka muuta väittää. Miten te voisitte auttaa näitä jotka ei itse kykene korjaamaan vahikoja puhumattakaan kykene korvaamaan?
      Muuten ei ole tasa-arvoista se että puhutaan vain pahaa miksi ei välillä puhuttaisi hyvästä. Hyvässä on todellinen elämän rikkaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe