Head and shouldersista kirvelyy?? Ja hiusongelma

Väsynythiusongelmiin

Joo ostin siis mun päänahan kutinaan head and shoulders sitruuna shampoota nii pesin sillä päänahan nii alko sillee poltteleen/kirveleen päänahkaa D: onks normaalii??? Mä en tiedä millä saan mun päänahan kuntoo ku mikää ei auta eikä oo varaa niihi ylikalliisiin hoitotuotteisiin... .__. Mulla siis päänahka jo pidemmän aikaa kutissut, hiuksii lähteny IHA SIKANA, siis todella paljon ne harvenee (ei onneks oo ihan kiiltävii kaljuja kohtia)! Mulla on niskassa ollu pitkään punertava kutiseva kohta ja sit mulla on myös tuolla ylhäällä oikeella ja vasemmalla puolella semmoset kohat jotka eniten kutisee ja sit raavin ne rikki et niihi tulee rupea, mutta ei pysty olla raapimatta ku sen saattaa tehä vahingossaki .__. Mua pelottaa et oon pian kalju ja oon vasta 18v.... päänahka hilseilee jos sitä raavin tippuu siis kevyitä pieniä valkoisia juttuja siks ostin ton head and shouldersin mut tuo polttelu, ei tuntunu kivalta... pari kertaa oon lääkärii/terveydenhoitajaa pyytäny kattoo mun päänahkaa ja kysyny mikä siinä on vialla, et kaljuunnun pian nii ei mitää välitetty :( Mun päänahka on vaaleanpunasen sävynen, D: lenkkeilen ja juon 2-3litraa vettä, en kuivaa hiuksii hiustenkuivaimella, en suoristele ku ihan vähän latvoja silloin tällöin, värjänny en oo pitkään aikaan tän paanahan takia. Ainoo et ruokapuolessa on ongelmii ku ei oo yksinkertaisesti varaa ostaa terveellisii ruokii... nyt sain kuitekin multivitamineeja, kalaöljy kapseleita. Jos mulla on tulehtunu päänahka nii mitä suosittelette sen hoitoon ei niitä kalliimmasta päästä olevii ja kannattaako mun jatkaa tota head and shouldersin käyttöö tähän hilseeseen? D:

10

4410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynythiusongelmiin

      Hei oikeest haloo??

    • Väsynythiusongelmiin

      ......

      • Lumisadetta

        Ihotautilääkäri olis oikea osoite! Mutta voit myös kokeilla Bio System shampoo cure tonic yhdistelmää, joiden yhteishinta on vajaa 30 euroa... Kysy Miraculos-tuotteita myyvältä kampaajalta ohjeet!


    • Väsynythiusongelmiin

      Muttaku ois ollu kiva myös tietää kuuluuko toho head and shoulders sitruuna shampooseen päänahan kirvely/polttelun tunne? D: en oo nyt uskaltanu kokeilla sitä uuestaa ku ei oo mitää tietoo onko tuo normaalii... eikö kukaan oo ikinä käyttäny h&s shampoota? Nii ja mut kiitti tosta tiedosta, ja ei kyllä yhtää paha hintayhistelmä! :) pitääpi ottaa tuosta bio systemistä selvää! Ja tiijän kyllä että ois kannattavaa mennä jonnekkin ihotautilääkärille mut ahistaa se ku oon parilta lääkäriltä kysyny nii ne nauro ku sanoin olevani pian kalju... niin siks kysyin eka täältä apuja ja neuvoja... MUT MUT MUT tiiättekste, hieroin just oliivi-kookosöljy seoksen päänahkaan kutis sitä aijemmi nyt se helpotti O. O ajattelin pitää yön yli. Hiuksii silti lähti tänää tosi paljon... käyn onneks torstaina mittaan hemoglobiinit jos mulla onki niis jotain vikaa ku oon vähän epäilly myös anemiaa, voiko se aiheuttaa päänahkaan kutinaa hiustenlähdön lisäks? Kiitos viel jos joku viittii vastailla :)

      • Iho

        Head and shoulders ei taida olla sulle sopiva tuote lainkaan. Tommoset on kauhean väkeviä liemiä, ei ne sovi herkälle ja tulehtuneelle iholle varsinkaan, joka vielä hilseilee, nehän pahentaa vaan asiaa. Kuulostaa nimittäin tulehtuneelta sun päänahkas. Eikö lääkäri määrännyt mitään vai etkö vaan ole ostanut lääkettä? Yleensä ne määrää ens hätään jotain kortisonipohjaista joka rauhoittaa tulehduksen. Raapiminen tuo bakteereja iholle sen ikkoutuessa ja iho tulehtuu. Lääkehsmpoota saa ilman reseptiäkin. Marssi apteekkiin ja kysy niiltä. Nykyään neuvovat kyllä. Jatkossa miedot shampoot esim. vauvanshampoo tai joku luontaistuote ilman vahvoja kemikaaleja. Kampaamotkin neuvoo. Ruokavaliolla suuri merkitys pitkällä aikavälillä, kaikki vaikuttaa ihoon.


      • Väsynythiusongelmiin

        Kävin ostaa nizoral shampoota joka sisältää ketokonatsolia (mite ny kirjotetaa) niin tuntu auttavan kutinaan (: oon sillä nyt 2 kertaa pessyt. Et jospa mulla kasvo hyi, joku sieni päässä D: siis ku mun päänahka tarkistettiin nii se oli vaaleenpunanen väriltää ja oli tosiaa niskassa hiustenseassa punainen läikkä, ja sit onkoha nuo ohimot ( tyhmä ) nii hilseilevät kohdat, ja oon tosiaan aikoinaan alottanu raapii päänahkaa tuolta niskan hiusrajasta josta se siirty sit ylemmäs ja varmaa tarttu likasten kynsien välityksel, siis jos se oli joku sienitulehus... et kiva... vois käyä tsekkaa ruohonjuuresta nuita luomu hiustenhoitotuotteita jospa sieltä löytys jotai mun päähän! Mutta ihana tunne ku pitkästä aikaa oli ainaki tää päivä et mun päänahka ei oo kutissu yhtää eikä näyttäs hiuksiikaa olevan tippunu paljo yhtää (::. Pidin yön yli ton kookos,oliiviöljy seoksen sit aamul pesin nizoralilla pään ja pistin viel päänahkaan vaikuttaan XZ rauhoittavan suklaa vanilja hoitoaineen. Pitkään kyllä sai kärsii tästä jos sielä tosiaan joku sieni tms kasvo, mutta siis tosiaan lääkärit ei auttanu mua yhtää. Toisella kerralla ku olin varannu ajan oikee vartavasten mun päänahan tutkintaan että se tutkis ja lähettäis mut ihotautilääkärille se vaa katto että joo ei siellä näy mitää, johtuu varmaa tuosta villityksestä värjäillä hiuksii yms... sen tiedostan etten hiusväreille oo allergine ja ei tätä voi hiustenvärjäämiseen liittää ja muutenkaa en oo nytku viimeks kesällä värjänny hiukset ja tää kutina paheni täs 2kk sisäl. Mut toivotaan että tuo nizoral toimis, ainaki nyt rauhotti koko päiväks päänahan!! Että voisin melkee suositella jos joku kärsii samasta nii kokeilla apteekin nizoral shampoota ja vaiks xz rauhoittavaa suklaa vaniljaa :) ja älkää tosiaan kokeilko head&shouldersii ainakaa tulehtuneeseen päänahkaan tuntu ikävältä! D: mut kaikkein vttumaisinta täs on silti se et hiukset harveni, todennäköisesti ton raapisimen takii? yli puolilla mitä mulla on :( ne siis on aivan nii harvat ku olla ja voi.... plus vaalee juurikasvu joka saa pään näyttää seppokaljulta....


      • Iho
        Väsynythiusongelmiin kirjoitti:

        Kävin ostaa nizoral shampoota joka sisältää ketokonatsolia (mite ny kirjotetaa) niin tuntu auttavan kutinaan (: oon sillä nyt 2 kertaa pessyt. Et jospa mulla kasvo hyi, joku sieni päässä D: siis ku mun päänahka tarkistettiin nii se oli vaaleenpunanen väriltää ja oli tosiaa niskassa hiustenseassa punainen läikkä, ja sit onkoha nuo ohimot ( tyhmä ) nii hilseilevät kohdat, ja oon tosiaan aikoinaan alottanu raapii päänahkaa tuolta niskan hiusrajasta josta se siirty sit ylemmäs ja varmaa tarttu likasten kynsien välityksel, siis jos se oli joku sienitulehus... et kiva... vois käyä tsekkaa ruohonjuuresta nuita luomu hiustenhoitotuotteita jospa sieltä löytys jotai mun päähän! Mutta ihana tunne ku pitkästä aikaa oli ainaki tää päivä et mun päänahka ei oo kutissu yhtää eikä näyttäs hiuksiikaa olevan tippunu paljo yhtää (::. Pidin yön yli ton kookos,oliiviöljy seoksen sit aamul pesin nizoralilla pään ja pistin viel päänahkaan vaikuttaan XZ rauhoittavan suklaa vanilja hoitoaineen. Pitkään kyllä sai kärsii tästä jos sielä tosiaan joku sieni tms kasvo, mutta siis tosiaan lääkärit ei auttanu mua yhtää. Toisella kerralla ku olin varannu ajan oikee vartavasten mun päänahan tutkintaan että se tutkis ja lähettäis mut ihotautilääkärille se vaa katto että joo ei siellä näy mitää, johtuu varmaa tuosta villityksestä värjäillä hiuksii yms... sen tiedostan etten hiusväreille oo allergine ja ei tätä voi hiustenvärjäämiseen liittää ja muutenkaa en oo nytku viimeks kesällä värjänny hiukset ja tää kutina paheni täs 2kk sisäl. Mut toivotaan että tuo nizoral toimis, ainaki nyt rauhotti koko päiväks päänahan!! Että voisin melkee suositella jos joku kärsii samasta nii kokeilla apteekin nizoral shampoota ja vaiks xz rauhoittavaa suklaa vaniljaa :) ja älkää tosiaan kokeilko head&shouldersii ainakaa tulehtuneeseen päänahkaan tuntu ikävältä! D: mut kaikkein vttumaisinta täs on silti se et hiukset harveni, todennäköisesti ton raapisimen takii? yli puolilla mitä mulla on :( ne siis on aivan nii harvat ku olla ja voi.... plus vaalee juurikasvu joka saa pään näyttää seppokaljulta....

        Kaikki shampoot on jotain kemikaaleja, ja mitä enemmän niitä päänahkaan laittaa, sitä enemmän ne kuormittaa ihoa. Kemikaaleja tulee joka puolelta elimistöön muutenkin ja ne kuormittaa. Marketin tuotteet varsinkin on väkeviä ja vielä yliparfymoituja, ja synteettiset tuoksut on nekin yksi ärsyttävä tekijä. . Älä sen Nizoralin lisäksi enää sinne hiuspohjaan mitään xz:aa laita. Hoitoaineet latvoihin korkeintaan, missä ne ei ärsytä. Semmoisen vinkin antaisin, että kokeile päänahkaan vielä kookosrasvaa. Siis näitä cocovi jne tuotteita. Saa nyt marketistakin. Ei mee hukkaan vaikkei toimiskaan, kun sen voi syödä. Hyvä ihonhoitotuote ja toimii myös sisäisesti nautittuna. Käypä vilkaiseen vaikka cocovi-sivuilta käyttötapoja. Muunkin merkkistä on, mutta toi tuli ekana mieleen.


    • motherperson

      Voi sua! Toivottavasti se siitä rupee paranemaan. Hoitele hellästi noilla aineilla mitkä hyvältä tuntuu, äläkä raavi vaikka kutiais. Nyt et sit ainakaan rupea värjäämään ennenku iho on ihan kunnossa. Joku reaktio sen varmaan aiheutti. Ehkä se edellinen väri, tai sitte ootko pitäny rihkamakoruja. Niistä voi tulla ihottumaa, eikä välttämättä just siihen, mihin koru koskettaa.

    • Eienääniinväsynyt

      Juu tiedostan kyllä kemikaalien haitat ja oon lueskellu paljon luomu hoidoista hiuksiin ja ne kyllä on kaiken tän jälkeen alkanu kuulostaa houkuttavilta (: mutta tällä hetkel musta tuntuu et nuo nizoral ja xz yhdistelmä oli ainoot jotka sai mun päänahasta kutinan hillittyy. Ku mulla oli tarkotus koittaa saada tää pahin tulehus kuriin sitten vois ruveta testaileen näitä kookosöljy, kananmuna pesu juttuja :D vaikkaki kyllä kookosöljy on jo pitkään kuulunu lemppari öljyihi. Silti liian pitkään tuli kärsittyy tuosta tuskallisesta kutinasta, ja hiustenlähdöstä sillä maaliskuussa kävin tarkistuttaa päänahan jo silloisen hiustenlähdön takia D: koitin siinä välissä näitä öljyhoitoja vedellä pesuja yms mut mikää ei tuntunu auttavan... :/ mut tuntuu et tä tosiaa ois paranemaan päin, nyt on aivan ihanaa jo toista päivää mun päänahka on ollu kutisematta!!!! Se joka kärsii samasta tietää kuinka hyvältä tuntuu kun päänahassa ei oo sitä järkyttävää kutinaa joka viimestää yöllä pakottaa sut herään ja puolunissas raapiin päätäs verille! :3 mietin jo et pitääkö tässä lapaset pistää yöksi käsiin et ei vahingossakaan raavi... mulle tää 2 päivää kutisematta on jo paljon koska se oli tosiaan päivittäistä, hetkeks rauhoitti pään peseminen mut siitä se taas alko! Vois kyllä tosiaan johtuu myös nuista shampoista ja hoitoaineista joita käytin ne sisältää kaikenmailman myrkkyjä ja varsinkin silikonia, siks vaihdoin silikonittomiin tuotteisiin vaikka kyllä nekin sisältää myrkkyjä mut tuo silikoni oli ehkä viimene pisara mun päänahalle D: .. tän kaiken päälle vielä vitamiinipuutokset ja huono ruokavalio... mutta nyt on taas varaa ainakin toistaseks syyä monipuolisemmin ja vitamiini lisiä. Menee kyllä varmaan pitkään ennenku saan päänahan kokonaan kuntoon ja hiukset kasvaan taas terveinä, ( ja toivon mukaan ne kasvais nuista harvoista kohista takaisin D: ) hetiku oon saanu mitattuu hemoglobiinit ja jos niis ei mitää häikkää nii varaan viel ajan ihotautilääkärille olis silti kiva tietää onks tälle jotai tautinimikettä D: mut joo en luovuta ku hyvältä alkaa jo pikkuhiljaa näyttää. ja aina mä kirjotan tämmösii pitkii kirjotuksii mut eikaitse haittaa ehkä joku saa näistä apuu tai sit ei (:

    • Juuunnuu

      Tääl kans päänahka ongelmainen! :o mulla alko 9luokalla kutiaan ohimoilta ja niistä alko sit sen raapismen takia lähtemään hiuksia ja sit alko kutiaan myös koko päänahka ja valkosta hilseilyä vaan leijuili ku lumimyrkyssä lunta. mulla ei auttanu ku hetkeks tuo H&S shamppoo poisti hilseen mut kutina palas takasin ja ysin lopulla terkkarilla kävin sen takia se vilkasi sitä ja sano et se on todella kuiva ja vähän punertava ehdotti pistään öljyy päänahkaam. Joo nekin sai sen helpoittuun hetkeks mutta se jatku silti ja hiukset on harventuneet kun raavin päätä ja revin niitä myös stressiin, mutta tä kutina stressaa :( mulla loppu ysi nyt kesänä ja se on siis 7kk jo oireilu aika kauan joo mutta välissä on hellittäny ja arvatkaa vaan kuinka kauhuissani etsin joka päivä päästäni täitä mutta ei niitä ainakaan luojankiitos oo. Tai ei oo ainakaa perheessä muilla ja harjaillaa kuiteki samoilla harjoilla ja niin silleen. Mutta joo äitini sitten sanoi että apteekissa myydään tuommosta nizoral shampoota oon ite vähän epäröinyt käyttää sitä mut voisin silti kokeilla kun kerta sullakin on toiminu, enkä aio syylistää sua vaikka ei toimiskaa :'D mutta luin siitä että se poistais hilseen tulehduksen ja sienen. mulla taitaa olla itselläkin tulehduksen aiheuttanut ja mun epäilys on että mun pitkään jatkuneet kurkkutulehdukset jotenik sai pään regoimaan ja sit se tulehdus siirtyi sinne ja raapimalla on levennyt vaa. Oon itsekin tosiaan kaikkea kokeillu mut tulehdus on sen verran paha että se on pakko jollain lääkkeellä hoitaa. Voitko kertoo kuin usein oot sillä jo pessyt, minkä päivien välein? (: mäkin haluan tästä kutinasta eroon ennenkuin raavin itseni kokokaan kaljuksi ja sotken koko kämpän tällä hilseellä:^( kiitos jos vastaat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe