Voiko Jumala oikeasti parantaa minut?

voitelua.vaillako

Uskon Jeesukseen. Tulin uskoon yli viisi vuotta sitten. Minulla diagnosoitiin fyysinen sairaus vuoden alussa. Sairauteen ei ole parantavaa hoitoa. Voiko Jumala oikeasti ihmeparantaa minut? Tiedättekö ketään, jonka Jumala olisi parantanut parantumattomasta fyysisestä sairaudesta?

Mitä minun pitää tehdä? Onko jotain ohjeistoa siihen, mitä pitää tällaisessa tilanteessa tehdä? Olen lukenut Raamatusta, että joidenkin ihmisten pitää voidella minua öljyllä? Millä öljyllä, käykö kylmäpuristettu oliiviöljy? Entä jos minulla ei ole ketään, joka voitelisi? Voinko itse tehdä sen? Miten se öljy valmistellaan voiteluun kelpaavaksi vai käykö se sellaisenaan?

68

1930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voitelua.vaillako

      Lisäys: elämässäni ei ole mitään syntiä, vaan olen tehnyt Jumalan armosta parannuksen kaikista synneistäni. Minun ja Jumalan välissä ei ole mitään sellaista enää.

      • at.eisti

        Ei - jumala eikä mikään muukaan henkiolento tule parantamaan sinua. Jos uskot tällaseen ja petät itseäsi. Ainoa toiveesi parantumiseesi on exponentiaalisesti kasvava lääketieteen kehitys. Tiede on ainoa "ihme" joka voi sinut parantaa.

        Ajattele kuinka absurdia on tämä: Jumala päättää parantaa sinut ja paranet. Mutta sama jumala päättää samalla hetkellä tappaa kylmäverisesti 10000 ihmistä afrikassa malarialla ja tuberkuloosilla. Eihän tässä ole mitään järkeä!

        Ihminen on yksi maapallon 10 miljoonasta eliölajista ja loppujen lopuksi olemme samalla viivalla vaikkapa oravan kanssa.

        Unohda henkimaailman jutut, sinulla on vain tämä yksi elämä, lääkäri ja lääketiede on ainoa taho jonka puoleen kannattaa kääntyä.

        Muista: Elämä on säkälaji, sairaus jonka olet kohdannut on puhdasta sattumaa - tilastollisesti n kappaletta ihmisiä sairastuu tautiin x ja sinä kuulut sattumalta tähän ryhmään, toki esim tupakoinnilla pääsee helpommin ryhmään keuhkosyöpään kuolleet.


      • lääkäriin.mars

        Aloittajalla yksinkertainen vastaus: Ei voi!


      • Eenokki

        Trolli tai jaikalismin uhri. Synnitön uudesti kastettu valioyksilö. Kolminkertainen eläköönhuuto pakanalle ja sitten menkäämme saunaan.
        Pakana ei ole uskoon tullut se on mahdotonta ellei sitten tule uskoon käden heilautuksella jossain kokouksessa idioottien mellastaessa ylivainion nimeen.
        Öljyä voit lykätä persiisesi pruutalla mutta varo ettet pieraise sillä se voi viedä suurella puhalluksella uskosi ja silloin paraneminen ei ole mahdollista.


      • kevi

        1 Jh 1:8: Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Kaikista synneistä on kyllä ehdottomasti tehtävä parannus, mutta liha ei pyhity ja joudumme taistelemaan, kilvoitelemaan ja valvomaan niin kauan kuin elämme tässä ajassa.

        Mk 14:38: Valvokaa ja rukoilkaa, ette joutuisi kiusaukseen: henki tosin on altis, mutta liha on heikko.


    • vainyksinjeesus

      Hei! Vastasin tuolla toisessa ketjussa jo tähän samaan,mutta en ole varma tuliko vastaus näkyviin ja konekkin temppuilee ;) Eli siis: Kyllähän Jumala tietenkin voi parantaa ihmisen,joka uskoo Häneen! Mutta tärkeintä on ettet lähde minkään "uskonmiehen" tai julistajien perään juoksemaan,sillä kristillisellä kentällä on paljon tänäpäivänä harhaoppeja ja vääriä "kristuksia",joilla on ties mitä voitelua kenelläkin! Tutki hyvin huolellisesti ja rukoillen raamattuasi,lisäksi vaikkapa selitysteoksia ja pitädy VAIN ja ainoastaan RISTIN sanomassa,uhrissa,joka on Kristus,rauha ihmisten ja Jumalan välillä. Tapahtukoon SInun tahtosi...on paras rukous. Hän on luvannut kuivata kaikki kyyneleet,mutta vasta taivaan kodissa,ei täällä pimeässä maailmassa,jossa me voimme korkeintaan olla tuomassa pienen valonpilkkkeen tähän pimeyteen,joka synkkenee-OLKAA SIIS RAITTIIT ja rukoilkaa-vastustakaa perkelettä,niin se teistä pakenee. Voitelu on hyvä,mutta sinun tulisi pyytää joku josta on hyvä todistus,eli vakaasti Herrassa oleva kristitty tai useampikin uskova paikalle siunaamaan ja rukoilemaan asian puolesta voitelun kera(kysy Herralta,eikös Hän parhaiten kuitenkin tiedä kenet kutsua). Uskon rukous parantaa sairaan,mutta voi olla,että parantuminen ei kuulu Hänen suunnitelmiinsa tai sen aika ei ole vielä,MUTTA niinkauan kuin on uskoa,on TOIVOA! Jollei parantumista kuitenkaan tapahdu,ei kyse kuitenkaan ole sairaan uskon laadusta,näitäkin käytetään hirvittävinä lyömäaseina ihmisiä vastaan :( Siunausta,toivottavasti löydät avun :)

      • jaikalii

        >>>Tapahtukoon SInun tahtosi...on paras rukous.<<<

        Jeesus kysyi sairaan tahtoa: "Mitä sinä tahdot että minä sinulle teksin?" Ei Jeesus pidä nöyristelemisistä. Hän tahtoo totuutta ja rehellisyyttä. Jos sairas tahtoo parantua, hänen tulee sanoa Jeesukselle että tahdon parantua eikä nöyristellä sanomalla että tapahtukoon sinun tahtosi. Ja jos Jumalan tahto tapahtuu, mitä Hän tahtoo ja mitä Hän tekee???

        Jeesus paransi kaikki sairaat. Silloin se oli Jumalan ja myös Jeesuksen tahto että ihmiset ovat terveitä eikä sairaita. Siksi Hän paransi sairaat. Muuten Jeesus olisi tehnyt vastoin Isän tahtoa. Jeesus teki Isän tahtoa ja tekoja ja paransi kaikki heidän sairaansa http://www.jaikal.se/48683131

        Markuksen evankeliumi:
        10:51 Ja Jeesus puhutteli häntä sanoen: "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Niin sokea sanoi hänelle: "Rabbuuni, että saisin näköni jälleen."
        Luukkaan evankeliumi:
        18:41 "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Hän sanoi: "Herra, että saisin näköni jälleen."


      • jaikalii

        Matt 15:28 "Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve."

        20:30 "Ja katso, kaksi sokeaa istui tien vieressä; ja kun he kuulivat, että Jeesus kulki ohitse, huusivat he sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä." 20:31 Niin kansa nuhteli heitä saadakseen heidät vaikenemaan; mutta he huusivat sitä enemmän sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä." 20:32 Silloin Jeesus seisahtui ja kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Mitä tahdotte, että minä teille tekisin?" 20:33 He sanoivat hänelle: "Herra, että meidän silmämme aukenisivat." 20:34 Niin Jeesuksen tuli heitä sääli, ja hän kosketti heidän silmiänsä, ja kohta he saivat näkönsä ja seurasivat häntä."


        Matteuksen evankeliumi:
        8:1 Kun hän astui alas vuorelta, seurasi häntä suuri kansan paljous.
        8:2 Ja katso, tuli pitalinen mies ja kumartui maahan hänen eteensä ja sanoi: "Herra, JOS TAHDOT, niin sinä voit minut puhdistaa."
        8:3 Niin hän ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "MINÄ TAHDON; puhdistu." Ja kohta hän puhdistui pitalistaan.


      • jaikalii kirjoitti:

        Matt 15:28 "Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve."

        20:30 "Ja katso, kaksi sokeaa istui tien vieressä; ja kun he kuulivat, että Jeesus kulki ohitse, huusivat he sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä." 20:31 Niin kansa nuhteli heitä saadakseen heidät vaikenemaan; mutta he huusivat sitä enemmän sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä." 20:32 Silloin Jeesus seisahtui ja kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Mitä tahdotte, että minä teille tekisin?" 20:33 He sanoivat hänelle: "Herra, että meidän silmämme aukenisivat." 20:34 Niin Jeesuksen tuli heitä sääli, ja hän kosketti heidän silmiänsä, ja kohta he saivat näkönsä ja seurasivat häntä."


        Matteuksen evankeliumi:
        8:1 Kun hän astui alas vuorelta, seurasi häntä suuri kansan paljous.
        8:2 Ja katso, tuli pitalinen mies ja kumartui maahan hänen eteensä ja sanoi: "Herra, JOS TAHDOT, niin sinä voit minut puhdistaa."
        8:3 Niin hän ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "MINÄ TAHDON; puhdistu." Ja kohta hän puhdistui pitalistaan.

        Mulla todettiin nuorena sairaus josta vain 4 % paranee. Tunsin kuin kädet maksan kohdalla tai toisella puolella kylkeä, en tarkkaan muista.
        Joka tapauksessa se parani.


      • vainyksinjeesus
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Tapahtukoon SInun tahtosi...on paras rukous.<<<

        Jeesus kysyi sairaan tahtoa: "Mitä sinä tahdot että minä sinulle teksin?" Ei Jeesus pidä nöyristelemisistä. Hän tahtoo totuutta ja rehellisyyttä. Jos sairas tahtoo parantua, hänen tulee sanoa Jeesukselle että tahdon parantua eikä nöyristellä sanomalla että tapahtukoon sinun tahtosi. Ja jos Jumalan tahto tapahtuu, mitä Hän tahtoo ja mitä Hän tekee???

        Jeesus paransi kaikki sairaat. Silloin se oli Jumalan ja myös Jeesuksen tahto että ihmiset ovat terveitä eikä sairaita. Siksi Hän paransi sairaat. Muuten Jeesus olisi tehnyt vastoin Isän tahtoa. Jeesus teki Isän tahtoa ja tekoja ja paransi kaikki heidän sairaansa http://www.jaikal.se/48683131

        Markuksen evankeliumi:
        10:51 Ja Jeesus puhutteli häntä sanoen: "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Niin sokea sanoi hänelle: "Rabbuuni, että saisin näköni jälleen."
        Luukkaan evankeliumi:
        18:41 "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Hän sanoi: "Herra, että saisin näköni jälleen."

        Ja mitäköhän "nöyristelyä" on se,jos ihminen tosissaan rukouksessa,jonka Jeesus on itse meille jättänyt,sanoo:tapahtukoon SINUN tahtosi..? Toivottavasti en enää koskaan eläessäni törmää sinunlaillasi uskosta ajatteleviin henkilöihin,jotka saavat fanaattisuudellaan aikaan hyvin paljon pahaa ja pettymyksiä,kuten alempanakin olevassa kommentissa todettiin :) ei millään pahalla,mutta et sinä tai kukaan muukaan näe tai päätä,onko joku ihminen "riittävän" uskossa- Jumala tuntee sydämet ja Hänen tahtonsa tapahtukoon,asiassa kuin asiassa.


      • jaikalii
        vainyksinjeesus kirjoitti:

        Ja mitäköhän "nöyristelyä" on se,jos ihminen tosissaan rukouksessa,jonka Jeesus on itse meille jättänyt,sanoo:tapahtukoon SINUN tahtosi..? Toivottavasti en enää koskaan eläessäni törmää sinunlaillasi uskosta ajatteleviin henkilöihin,jotka saavat fanaattisuudellaan aikaan hyvin paljon pahaa ja pettymyksiä,kuten alempanakin olevassa kommentissa todettiin :) ei millään pahalla,mutta et sinä tai kukaan muukaan näe tai päätä,onko joku ihminen "riittävän" uskossa- Jumala tuntee sydämet ja Hänen tahtonsa tapahtukoon,asiassa kuin asiassa.

        Jumala tahtoo parantaa. Muuten Jeesus ei olisi koskaan parantanut ketään eikä parantaisi koskaan ketään. Mutta koska Jumala tahtoo parantaa, monet ihmiset ovat parantuneet ja parantuvat vaivoistaan. Ja minäkin olen parantunut monta kertaa eri vaivoista rukouksen kautta.
        Jos Jumala ei olisi tahtonut minun olevan terve niistä vaivoista, ei Hän olisi parantanut minua. Minä olisin hyvin sairas. Mutta koska Jumalan tahto tapahtui kohdallani, minä parannuin.

        Ongelma on siinä että kaikki eivät tahdo sydämestään parantua. Jumala ei paranna väkisin ketään. Sitten joku voi olla niin "nöyrä" että ajattelee Jumalan sairauden kautta minua koettelevan ja sitten......
        Sitten jumalakuva voi olla uskovalla aivan väärä. Tämä johtuu tietenkin väärästä opetuksesta. Ei tunneta Jumalaa joka on hyvä Jumala ja tahtoo meille aina hyvää.

        En väitä että minä tunnen Jumalaa kovinkaan hyvin. Mutta en uskaltaisi kyseenalaistaa Häntä ja Hänen hyvyyttään. Uskon mieluummin Hänestä hyvää. Hyvä Jumala tekee hyvää.


      • jaikalii

        >>> Uskon rukous parantaa sairaan,mutta voi olla,että parantuminen ei kuulu Hänen suunnitelmiinsa tai sen aika ei ole vielä,MUTTA niinkauan kuin on uskoa,on TOIVOA! Jollei parantumista kuitenkaan tapahdu,ei kyse kuitenkaan ole sairaan uskon laadusta,näitäkin käytetään hirvittävinä lyömäaseina ihmisiä vastaan :( Siunausta,toivottavasti löydät avun :)<<<<


        Voisitko kertoa minulle;

        Miksi Jeesus ei selittänyt yhdellekään sairaalle ettei ole vielä hänen aika parantua? Miksi Jeesus ei selittänyt sairaille miksi kaikki sairaat eivät parannu? Sen sijaan Hän paransi kaikki sairaat! Miksi me ihmiset selitämme sairaille etteivät kaikki sairaat parannu (vielä), selitämme sellaista mitä ei Raamatusta voida lukea Jeesuksen toiminnassa tapahtuneen? Jos Jeesus olisi jättänyt yhden sairaan parantamatta häntä pyynnöistä huolimatta, meidän selityksille löytyisi tukea Raamatusta. Mutta Jeesus ei selitellyt. Hän paransi kaikki sairaat.
        MIKSI?? Miksi meidän ja Jeesuksen puheet ja toiminta on erilaista?

        Uskon että Jeesuksella ei ollut epäuskoa ollenkaan. Meillä ihmisillä on epäuskoa. Siksi meidän puheet eroavat Jeesuksen puheista. Uskon että Jeesus puhui Jumalan Sanaa ja teki Jumalan (Sanan) tekoja. Me ihmiset puhumme monta kertaa epäuskoa ja omiamme, emme uskon Sanaa. Me uskomme enemmän omiin ja toisten kokemuksiin. Kokemuksemme ja kokematta jäämisemme ovat meille auktoriteettina Jumalan Kirjoitetun Sanan ja tahdon sijasta. Jeesukselle oli/on Jumala ja Hänen tahtonsa auktoriteettina. Siinä on ero. Miten sinä näet tämän asian?


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        >>> Uskon rukous parantaa sairaan,mutta voi olla,että parantuminen ei kuulu Hänen suunnitelmiinsa tai sen aika ei ole vielä,MUTTA niinkauan kuin on uskoa,on TOIVOA! Jollei parantumista kuitenkaan tapahdu,ei kyse kuitenkaan ole sairaan uskon laadusta,näitäkin käytetään hirvittävinä lyömäaseina ihmisiä vastaan :( Siunausta,toivottavasti löydät avun :)<<<<


        Voisitko kertoa minulle;

        Miksi Jeesus ei selittänyt yhdellekään sairaalle ettei ole vielä hänen aika parantua? Miksi Jeesus ei selittänyt sairaille miksi kaikki sairaat eivät parannu? Sen sijaan Hän paransi kaikki sairaat! Miksi me ihmiset selitämme sairaille etteivät kaikki sairaat parannu (vielä), selitämme sellaista mitä ei Raamatusta voida lukea Jeesuksen toiminnassa tapahtuneen? Jos Jeesus olisi jättänyt yhden sairaan parantamatta häntä pyynnöistä huolimatta, meidän selityksille löytyisi tukea Raamatusta. Mutta Jeesus ei selitellyt. Hän paransi kaikki sairaat.
        MIKSI?? Miksi meidän ja Jeesuksen puheet ja toiminta on erilaista?

        Uskon että Jeesuksella ei ollut epäuskoa ollenkaan. Meillä ihmisillä on epäuskoa. Siksi meidän puheet eroavat Jeesuksen puheista. Uskon että Jeesus puhui Jumalan Sanaa ja teki Jumalan (Sanan) tekoja. Me ihmiset puhumme monta kertaa epäuskoa ja omiamme, emme uskon Sanaa. Me uskomme enemmän omiin ja toisten kokemuksiin. Kokemuksemme ja kokematta jäämisemme ovat meille auktoriteettina Jumalan Kirjoitetun Sanan ja tahdon sijasta. Jeesukselle oli/on Jumala ja Hänen tahtonsa auktoriteettina. Siinä on ero. Miten sinä näet tämän asian?

        >>>MUTTA niinkauan kuin on uskoa,on TOIVOA!<<<<

        Kerro minulle:

        Miten usko (parantumiseen) syntyy? Syntyykö usko meidän selitystemme kautta miksi kaikki sairaat eivät parannu, vai syntyykö usko Jumalan Sanan ilmoituksen julistamisen kautta? Onko Jumalan Sana uskon vai epäuskon Sana? Jos Jumalan Sana on uskon Sana ja uskoa luova Sana, meidän tulee julistaa Jumalan Sanaa. Niin Jeesus teki. Hän, Jumalan Sana, on uskon alkaja ja sen TÄYDELLISEKSI TEKIJÄ. Uskon parantumiseen ja pelastumiseen antaa ja vaikuttaa Jumalan Sana Herra jJeesus Kristus. Siksi meidän tulee Julistaa Jeesusta Kristusta, ei omia tai toisten kokemuksia ja kokematta jäämisiä.


      • vainyksinjeesus
        jaikalii kirjoitti:

        >>> Uskon rukous parantaa sairaan,mutta voi olla,että parantuminen ei kuulu Hänen suunnitelmiinsa tai sen aika ei ole vielä,MUTTA niinkauan kuin on uskoa,on TOIVOA! Jollei parantumista kuitenkaan tapahdu,ei kyse kuitenkaan ole sairaan uskon laadusta,näitäkin käytetään hirvittävinä lyömäaseina ihmisiä vastaan :( Siunausta,toivottavasti löydät avun :)<<<<


        Voisitko kertoa minulle;

        Miksi Jeesus ei selittänyt yhdellekään sairaalle ettei ole vielä hänen aika parantua? Miksi Jeesus ei selittänyt sairaille miksi kaikki sairaat eivät parannu? Sen sijaan Hän paransi kaikki sairaat! Miksi me ihmiset selitämme sairaille etteivät kaikki sairaat parannu (vielä), selitämme sellaista mitä ei Raamatusta voida lukea Jeesuksen toiminnassa tapahtuneen? Jos Jeesus olisi jättänyt yhden sairaan parantamatta häntä pyynnöistä huolimatta, meidän selityksille löytyisi tukea Raamatusta. Mutta Jeesus ei selitellyt. Hän paransi kaikki sairaat.
        MIKSI?? Miksi meidän ja Jeesuksen puheet ja toiminta on erilaista?

        Uskon että Jeesuksella ei ollut epäuskoa ollenkaan. Meillä ihmisillä on epäuskoa. Siksi meidän puheet eroavat Jeesuksen puheista. Uskon että Jeesus puhui Jumalan Sanaa ja teki Jumalan (Sanan) tekoja. Me ihmiset puhumme monta kertaa epäuskoa ja omiamme, emme uskon Sanaa. Me uskomme enemmän omiin ja toisten kokemuksiin. Kokemuksemme ja kokematta jäämisemme ovat meille auktoriteettina Jumalan Kirjoitetun Sanan ja tahdon sijasta. Jeesukselle oli/on Jumala ja Hänen tahtonsa auktoriteettina. Siinä on ero. Miten sinä näet tämän asian?

        Hei :) Usko parantumiseen syntyy Jumalan antamana-se synnyttää toivoa paremmasta-ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen-kyse onkin kai lähinnä siitä,mihin uskoo ja miten se ilmenee-rakkautenako vaiko toisten ylitse kävelynä. On kuitenkin niin,että sisäisesti rikkirevityt ihmiset,jotka tarvitsisivat apua sielunsa haavoihin,voivat mennä psyykkisesti pahemmin rikki petyttyään johonkin,mitä heille on ehdottomana Jumalan tahtona tai totuutena toitotettu ja lupailtu ja he turhaan syyllistyvät tällaisesta väärästä opetuksesta kun ihmettä ei tapahtunutkaan -he voivat jättää myös seurakuntayhteyden tämän vuoksi tai alkaa jopa vihata kristittyjä. Kuulun itsekkin heihin jotka eivät nähneet enää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä,ikäänkuin erämaahan,jotta löytäisin todella Jumalan äänen ja johdatksen omalle kohdalleni kaiken tarjolla olevan markkinahumun keskeltä :) Ihmiset niin helposti kuvittelevat tietävänsä,mikä on Jumalan tahto toisen elämässä milloinkin ja siinä mennään todella harhaan. Voidaan rikkoa pahoinkin veljeä ja sisarta vastaan leikkimällä Jumalan tahdon ja tuomioiden äänitorvia korkealta ja kovaa. Ethän sinäkään,vaikka raamatusta luet,että mene ja myy kaikki mitä sinulla on jne tee niin? (itse tosin tein senkin,minkä jälkikäteen tajusin "hiukan" liian radikaaliksi toiminnaksi,mutta niinsyvästi tahdoin elämäni Herralle silloisen ymmärrykseni mukaan antaa ;) ) Usko syntyy toki kuulemisesta,sanasta ja rukouksesta Pyhän Hengen vaikuttamana,mutta kuten jo edellä mainitsinkin,vain Jumala on sydänten tuntija ja Hän ei tee väkivaltaa Häntä kaipaaville,ei koskaan,ei edes uskon nimissä. Sitä on ehkä vaikea kovin intohimoisesti uskoonsa suhtautuvan ymmärtää,mutta kun on lentänyt kovaa ja korkealla ja sitten sieltä on pudotettu ihan alas eikä kukaan uskovista siitä ole piitannut vaan heikko leimataan seurakunnassa epäuskoiseksi tai epäonnistuneeksi,niin voisiko sellainen olla muka Jumalasta? Mielestäni ei. Hän tuli parantamaan,ei kivittämään ketään. Into on hyvä,mutta viisaus oli olemassa jo ennen aikojen alkua :) kaikki on silkkaa armoa,siihen on perustuttava,ei ulkoisiin ihmeisiin ja merkkeihin,joita toki Jumalan valtakunnassa tarvitaan-suurin ihme on kuitenkin ihmisen tulo Jeesuksen ristin tykö,josta sitten seuraa muu. Usko itsessään ei pelasta,vaan usko Herraamme Jeesukseen pelastaa :)


      • jaikalii
        vainyksinjeesus kirjoitti:

        Hei :) Usko parantumiseen syntyy Jumalan antamana-se synnyttää toivoa paremmasta-ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen-kyse onkin kai lähinnä siitä,mihin uskoo ja miten se ilmenee-rakkautenako vaiko toisten ylitse kävelynä. On kuitenkin niin,että sisäisesti rikkirevityt ihmiset,jotka tarvitsisivat apua sielunsa haavoihin,voivat mennä psyykkisesti pahemmin rikki petyttyään johonkin,mitä heille on ehdottomana Jumalan tahtona tai totuutena toitotettu ja lupailtu ja he turhaan syyllistyvät tällaisesta väärästä opetuksesta kun ihmettä ei tapahtunutkaan -he voivat jättää myös seurakuntayhteyden tämän vuoksi tai alkaa jopa vihata kristittyjä. Kuulun itsekkin heihin jotka eivät nähneet enää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä,ikäänkuin erämaahan,jotta löytäisin todella Jumalan äänen ja johdatksen omalle kohdalleni kaiken tarjolla olevan markkinahumun keskeltä :) Ihmiset niin helposti kuvittelevat tietävänsä,mikä on Jumalan tahto toisen elämässä milloinkin ja siinä mennään todella harhaan. Voidaan rikkoa pahoinkin veljeä ja sisarta vastaan leikkimällä Jumalan tahdon ja tuomioiden äänitorvia korkealta ja kovaa. Ethän sinäkään,vaikka raamatusta luet,että mene ja myy kaikki mitä sinulla on jne tee niin? (itse tosin tein senkin,minkä jälkikäteen tajusin "hiukan" liian radikaaliksi toiminnaksi,mutta niinsyvästi tahdoin elämäni Herralle silloisen ymmärrykseni mukaan antaa ;) ) Usko syntyy toki kuulemisesta,sanasta ja rukouksesta Pyhän Hengen vaikuttamana,mutta kuten jo edellä mainitsinkin,vain Jumala on sydänten tuntija ja Hän ei tee väkivaltaa Häntä kaipaaville,ei koskaan,ei edes uskon nimissä. Sitä on ehkä vaikea kovin intohimoisesti uskoonsa suhtautuvan ymmärtää,mutta kun on lentänyt kovaa ja korkealla ja sitten sieltä on pudotettu ihan alas eikä kukaan uskovista siitä ole piitannut vaan heikko leimataan seurakunnassa epäuskoiseksi tai epäonnistuneeksi,niin voisiko sellainen olla muka Jumalasta? Mielestäni ei. Hän tuli parantamaan,ei kivittämään ketään. Into on hyvä,mutta viisaus oli olemassa jo ennen aikojen alkua :) kaikki on silkkaa armoa,siihen on perustuttava,ei ulkoisiin ihmeisiin ja merkkeihin,joita toki Jumalan valtakunnassa tarvitaan-suurin ihme on kuitenkin ihmisen tulo Jeesuksen ristin tykö,josta sitten seuraa muu. Usko itsessään ei pelasta,vaan usko Herraamme Jeesukseen pelastaa :)

        Ymmärrän hyvin vuodatuksesi. Mutta olen vieläkin sitä mieltä että Jumalan Sana on lääke koko ihmiselle; hengen, ruumiin ja sielun lääke. Sitä lääkettä tulee tarjota ihmisille. Niin Jeesus teki, Mutta meidän tarjoukset ovat erilaiset. Johtuu epäuskosta.


        En sano että minulla on suuri usko. En ole yhtään sen kummempi enkä varsinkaan parempi uskova kuin sinäkään. Uskon että olemme samalla viivalla tai minä ehkä vähän alemmalla viivalla. Mutta siitä huolimatta mitä me olemme kokeneet tai jääneet kokematta, Jumala on sama ja Jumalan Sana on lääke (San 4. luku, huomaa että Sanan tie on viisauden tie).

        Jumalan Sanaa kun julistetaan ja opetetaan, siinä on uskon Henki ja Sana on uskon Sana. Jumala sitten vahvistaa oman Sanansa sitä seuraavilla ihmeillä sen mukana kuin Hän näkee hyväksi.


        Ymmärrän myös että uskon Sanaa tulee julistaa rakkaudessa, ei kovuudella ja vaativasti. Rakkaus on suurin kaikista. Vaikka minä....mutta minulla ei olisi rakkautta,.... no sinä tiedät (1 Kor 13. luku). Kuitenkaan julistaja ei voi julistaa Sanaa rakkaudessa mikäli hän ei ole Pyhässä Hengessä. Julistajan täytyy olla täynnä Pyhää Henkeä julistustilanteessa, mieluumin täytetty Hengellä ennen kuin astuu esille kuulijoiden eteen. Silloin julistuksessa on rakkaus koska Jumala on rakkaus ja Pyhä Henki on julistajassa ja julistajan kanssa ja Hän on rakkaus. ihminen ei voi itsestään purustaa rakkautta. Siksi olemme riippuvaisia siitä että Jumala antaa ja vaikuttaa meissä Hänen rakkautta.


        Uskon että Paavali puhuu Jumalan rakkaudesta 1 Kor 13. luvussa. Koska Jeesuksessa oli ja on Jumalan rakkaus täydellisenä, Jeesuksen toiminta oli/on yhtä ihmeissä elämistä. Jumala kun oli Hänen kanssaan voimallisesti Rakkaudessa; Pyhässä Hengessä. Se uskova, joka elää Jumalan rakkaudessa, Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta Pyhässä Hengesssä, se uskova elää Jumalansa kanssa rakkaussuhteessa Häneen. Silloin Jumala (Rakkaus) on hänessä ja hänen kanssaan. Sellainen uskovan toiminnassa ja julistuksessa voi tapahtua suuria Jumalan tekemiä ihmeitä ja ne ihmeet tapahtuvat Rakkaudessa, Jumalassa. Paavali oli tullut tuntemaan Jumalan rakkauden ja Hänen rakkauden merkityksen toiminnassaan ja julistuksessaan. Nähdäkseni juuri siitä syystä Paavali ylistää rakkautta ja sanoo ettei hän olisi mitään ilman rakkautta. Vaikka hänellä olisi kaikki muu mutta ei (Jumalan) rakkautta, ei hän mitään olisi. Jumalan rakkaus on siis uskovan tärkein tavoittelun kohde.

        Toivon, että tämä ei olisi pelkkää korkealentoista hengellistä sanahelinää, vaan että, tämä toteutuisi meidän kaikkien kohdalla. Yksi julistuksen ja toiminnan arvostelun kriteeri onkin se onko siinä rakkaus. Älä ota vastaan julistajan ja tällä palstalla kirjoittajankaan sanomaa mikäli siitä tuntuu puuttuvan rakkaus. Etsi sellaista uskovien yhteyttä jossa ilmenee rakkaus.

        Jos nyt joku miettii ja kysyy että miten saan Jumalan rakkauden omaan sydämeeni. Sen sinä saat Raamatun Sanan äärellä lukemalla evankeliumeja ja UT:n kirjeitä, katselemalla Herraa Jeesusta Kristusta Sanan kautta. Tämä koska Jumalan rakkaus on annettu meille Jeesuksessa Kristuksessa ja Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki elää ja asuu Sanassa. VT on myös hyvä, erikoisesti Psalmit, mutta ennen kaikkea; LUE UUTTA TESTAMENTTIA. Silloin seurustelet Jumalan kanssa. Ja jumala on, kuten totesin, RAKKAUS. Hänen yhteydessään Häntä lähellä elävä, Häntä katseleva uskova voi sitten saada Jumalallista rakkautta tartuntana Jumalasta. Se on tavoiteltavaa tartuntaa ja sitä voikin pyytää Jumalalta.


        Koska Raamattu ilmoittaa meille että Jumalan rakkaus on vuodatettu ja vuodatetaan meihin Pyhän Hengen kautta ja Pyhässä Hengessä, katso perään että olet myös täyttynyt ja täytyt Pyhällä Hengellä. Kun täytyt Pyhällä Hengellä, täytyt Jumalan rakkaudella. Mikäli et ole varma siitä oletko täyttynyt Hengellä, mene rukoukseen Jeesuksen Kristuksen eteen ja kysy Häneltä. Pyydä Häneltä Pyhän Hengen kastetta ja täyteyttä. Hän tekee sen

        http://www.jaikal.se/48683151
        http://www.jaikal.se/48683128


        Kohdistin osan (tai ehkä koko tekstin) kaikille lukijoille, en siis vastannut pelkästään henkilölle jonka tekstiin vastasin.


      • vainyksinjeesus
        jaikalii kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin vuodatuksesi. Mutta olen vieläkin sitä mieltä että Jumalan Sana on lääke koko ihmiselle; hengen, ruumiin ja sielun lääke. Sitä lääkettä tulee tarjota ihmisille. Niin Jeesus teki, Mutta meidän tarjoukset ovat erilaiset. Johtuu epäuskosta.


        En sano että minulla on suuri usko. En ole yhtään sen kummempi enkä varsinkaan parempi uskova kuin sinäkään. Uskon että olemme samalla viivalla tai minä ehkä vähän alemmalla viivalla. Mutta siitä huolimatta mitä me olemme kokeneet tai jääneet kokematta, Jumala on sama ja Jumalan Sana on lääke (San 4. luku, huomaa että Sanan tie on viisauden tie).

        Jumalan Sanaa kun julistetaan ja opetetaan, siinä on uskon Henki ja Sana on uskon Sana. Jumala sitten vahvistaa oman Sanansa sitä seuraavilla ihmeillä sen mukana kuin Hän näkee hyväksi.


        Ymmärrän myös että uskon Sanaa tulee julistaa rakkaudessa, ei kovuudella ja vaativasti. Rakkaus on suurin kaikista. Vaikka minä....mutta minulla ei olisi rakkautta,.... no sinä tiedät (1 Kor 13. luku). Kuitenkaan julistaja ei voi julistaa Sanaa rakkaudessa mikäli hän ei ole Pyhässä Hengessä. Julistajan täytyy olla täynnä Pyhää Henkeä julistustilanteessa, mieluumin täytetty Hengellä ennen kuin astuu esille kuulijoiden eteen. Silloin julistuksessa on rakkaus koska Jumala on rakkaus ja Pyhä Henki on julistajassa ja julistajan kanssa ja Hän on rakkaus. ihminen ei voi itsestään purustaa rakkautta. Siksi olemme riippuvaisia siitä että Jumala antaa ja vaikuttaa meissä Hänen rakkautta.


        Uskon että Paavali puhuu Jumalan rakkaudesta 1 Kor 13. luvussa. Koska Jeesuksessa oli ja on Jumalan rakkaus täydellisenä, Jeesuksen toiminta oli/on yhtä ihmeissä elämistä. Jumala kun oli Hänen kanssaan voimallisesti Rakkaudessa; Pyhässä Hengessä. Se uskova, joka elää Jumalan rakkaudessa, Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta Pyhässä Hengesssä, se uskova elää Jumalansa kanssa rakkaussuhteessa Häneen. Silloin Jumala (Rakkaus) on hänessä ja hänen kanssaan. Sellainen uskovan toiminnassa ja julistuksessa voi tapahtua suuria Jumalan tekemiä ihmeitä ja ne ihmeet tapahtuvat Rakkaudessa, Jumalassa. Paavali oli tullut tuntemaan Jumalan rakkauden ja Hänen rakkauden merkityksen toiminnassaan ja julistuksessaan. Nähdäkseni juuri siitä syystä Paavali ylistää rakkautta ja sanoo ettei hän olisi mitään ilman rakkautta. Vaikka hänellä olisi kaikki muu mutta ei (Jumalan) rakkautta, ei hän mitään olisi. Jumalan rakkaus on siis uskovan tärkein tavoittelun kohde.

        Toivon, että tämä ei olisi pelkkää korkealentoista hengellistä sanahelinää, vaan että, tämä toteutuisi meidän kaikkien kohdalla. Yksi julistuksen ja toiminnan arvostelun kriteeri onkin se onko siinä rakkaus. Älä ota vastaan julistajan ja tällä palstalla kirjoittajankaan sanomaa mikäli siitä tuntuu puuttuvan rakkaus. Etsi sellaista uskovien yhteyttä jossa ilmenee rakkaus.

        Jos nyt joku miettii ja kysyy että miten saan Jumalan rakkauden omaan sydämeeni. Sen sinä saat Raamatun Sanan äärellä lukemalla evankeliumeja ja UT:n kirjeitä, katselemalla Herraa Jeesusta Kristusta Sanan kautta. Tämä koska Jumalan rakkaus on annettu meille Jeesuksessa Kristuksessa ja Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki elää ja asuu Sanassa. VT on myös hyvä, erikoisesti Psalmit, mutta ennen kaikkea; LUE UUTTA TESTAMENTTIA. Silloin seurustelet Jumalan kanssa. Ja jumala on, kuten totesin, RAKKAUS. Hänen yhteydessään Häntä lähellä elävä, Häntä katseleva uskova voi sitten saada Jumalallista rakkautta tartuntana Jumalasta. Se on tavoiteltavaa tartuntaa ja sitä voikin pyytää Jumalalta.


        Koska Raamattu ilmoittaa meille että Jumalan rakkaus on vuodatettu ja vuodatetaan meihin Pyhän Hengen kautta ja Pyhässä Hengessä, katso perään että olet myös täyttynyt ja täytyt Pyhällä Hengellä. Kun täytyt Pyhällä Hengellä, täytyt Jumalan rakkaudella. Mikäli et ole varma siitä oletko täyttynyt Hengellä, mene rukoukseen Jeesuksen Kristuksen eteen ja kysy Häneltä. Pyydä Häneltä Pyhän Hengen kastetta ja täyteyttä. Hän tekee sen

        http://www.jaikal.se/48683151
        http://www.jaikal.se/48683128


        Kohdistin osan (tai ehkä koko tekstin) kaikille lukijoille, en siis vastannut pelkästään henkilölle jonka tekstiin vastasin.

        Eipä tuohon mitään kummempaa lisättävää,kuitenkin ihmettelen: miksi sanot Jumalan sanan olevan vain rakkautta täynnä,kun se kuitenkin pitää sisällään monenlaista tuomion sanaa myöskin ja aiheuttaa nimenomaan enemmänkin kylmäkiskoista suhtautumista ja armotonta hurskasteluun piilotettua kovuutta heikkoja kohtaan? (esimerkkinä monien joukosta vaikkapa menestysteologiasta kovin innostunut entinen nuorisopastorimme,joka sittemmin perusti ihan ikioman puljun,jossa sai ilman soraääniä saarnata mm.Kenneth Haginin harhaoppeja juuri uskoontulleille ja vähän vanhemmillekin,jotka menivät juttuun mukaan..)Hyvin pyyhkii tällä hetkellä "paimenella",on firmaa ja asemaa srkssa,seurapiiriä ja ystävää,mutta ei monilla hänen opetuksiaan kuunnelleilla todellakaan..mutta hei-sehän nyt johtuu ihan vain omasta epäuskostasi jos et menesty tai ole terve/parantunut tai kasvot naantalin aurinkona koko ajan,nuorivahvakaunisrohkeatervevapaaonnellinenviisasjamediaseksikäs!!! Tämä tämmöinen on harhaooppi ja eksytys-siitä pysyn erossa tasan loppuikäni...Pitäkööt tälläiset Ulf Ekmanin, Elävän Sanan yms kannatajakunnat kiinni siitä mihin nyt uskovat-katsotaan miten käy kun se sairaus tuleekin omalle kohdalle tai läheinen kuolee ja joutuu uskosta osattomana helvetin tuleen kun ei "oikea" oppi ole kelvannut,tai puoliso hakkaa,pettää tai molempia,työttömyys ja köyhyys kohtaa,kun kaikki ihmiset hylkäävät täysin oman onnesi nojaan,vaikka heidän piti olla niitä,jotka välittävät aidosti sydämestään,eikä siksi että joku kirja tai oppi niin käskee jnejne.. Ei ole mitään vastaan Jeesusta,mutta uskovaiset...se on toinen juttu tosiaan. Oppikysymyksistä väittely on ajanhaaskausta,sillä totuus on,ettei kukaan enää voi esimerkiksi minulle tuoda takaisin sitä,minkä menetin uskovien vuoksi..ja ketä se liikuttaa pas-kankaan vertaa,jos Jeesukseen turvautunut ihminen joutuu helvettiin Jeesuksen "seuraajien" kylmyyden tähden? Luopioiksihan te haukutte heidät,jotka ovat esim.yhteisön syrjnnän vuoksi joutuneet lähtemään pois uskovien parista ja joutuneet etsimään seuransa maailmasta ja voivat sen johdosta huonosti.. Jokainen,jolla on hiukankaan järkeä päässään,tajuaa,että sellainen toiminta ei ole todellista kristuksen seuraamista,vaan kokemuksellisuudesta vouhkaamista,joka saattaa todella suistaa herkemmät yksilöt täysin pois raiteiltaan-sanan mantranomainen hokeminen tai henkivalloille julistaminen tai toisen korvaan karjuminen EI ole lääke,vaan harhaoppi. On eriasia itsekseen "märehtiä" sanaa tai lukea sitä julkisesti ääneen seurakunnassa järjestelmällisesti,mutta tuollainen lapsellinen maagisuskovaisuus ei kyllä enää minua liikuta mihinkään ja toivottavasti mahdollisimman moni muukin havahtuu irtaantumaan kaikesta,mikä vähänkään haiskahtaa karismaatikoilta tai mennari-"teologeilta". Jumalan Sanasta löytyy pyhyys,ei lupauksia kultahippusista. Niin ja minua ei kyllä kosketa myöskään mikään hieno teksti,jossa ei ole omaa elämänkokemusta pelissä lainkaan,ainoastaan teorioita ja sitä,mitä raamattu nyt sanoo siitä ja siitä-puheet ei maailmasta puhumalla lopu ja ihmisille on annettu ihan jokaiselle omat aivot käytettäviksi-pinnallisten kristillisten teologioiden tutkiminen ja omaksuminen ei kovin paljoa vaadi,moni vain itse kuvittelee olevansa kovinkin fiksu-saman virheen tein itsekkin ;) Se tästä tältä erää :)


      • jaikalii
        vainyksinjeesus kirjoitti:

        Eipä tuohon mitään kummempaa lisättävää,kuitenkin ihmettelen: miksi sanot Jumalan sanan olevan vain rakkautta täynnä,kun se kuitenkin pitää sisällään monenlaista tuomion sanaa myöskin ja aiheuttaa nimenomaan enemmänkin kylmäkiskoista suhtautumista ja armotonta hurskasteluun piilotettua kovuutta heikkoja kohtaan? (esimerkkinä monien joukosta vaikkapa menestysteologiasta kovin innostunut entinen nuorisopastorimme,joka sittemmin perusti ihan ikioman puljun,jossa sai ilman soraääniä saarnata mm.Kenneth Haginin harhaoppeja juuri uskoontulleille ja vähän vanhemmillekin,jotka menivät juttuun mukaan..)Hyvin pyyhkii tällä hetkellä "paimenella",on firmaa ja asemaa srkssa,seurapiiriä ja ystävää,mutta ei monilla hänen opetuksiaan kuunnelleilla todellakaan..mutta hei-sehän nyt johtuu ihan vain omasta epäuskostasi jos et menesty tai ole terve/parantunut tai kasvot naantalin aurinkona koko ajan,nuorivahvakaunisrohkeatervevapaaonnellinenviisasjamediaseksikäs!!! Tämä tämmöinen on harhaooppi ja eksytys-siitä pysyn erossa tasan loppuikäni...Pitäkööt tälläiset Ulf Ekmanin, Elävän Sanan yms kannatajakunnat kiinni siitä mihin nyt uskovat-katsotaan miten käy kun se sairaus tuleekin omalle kohdalle tai läheinen kuolee ja joutuu uskosta osattomana helvetin tuleen kun ei "oikea" oppi ole kelvannut,tai puoliso hakkaa,pettää tai molempia,työttömyys ja köyhyys kohtaa,kun kaikki ihmiset hylkäävät täysin oman onnesi nojaan,vaikka heidän piti olla niitä,jotka välittävät aidosti sydämestään,eikä siksi että joku kirja tai oppi niin käskee jnejne.. Ei ole mitään vastaan Jeesusta,mutta uskovaiset...se on toinen juttu tosiaan. Oppikysymyksistä väittely on ajanhaaskausta,sillä totuus on,ettei kukaan enää voi esimerkiksi minulle tuoda takaisin sitä,minkä menetin uskovien vuoksi..ja ketä se liikuttaa pas-kankaan vertaa,jos Jeesukseen turvautunut ihminen joutuu helvettiin Jeesuksen "seuraajien" kylmyyden tähden? Luopioiksihan te haukutte heidät,jotka ovat esim.yhteisön syrjnnän vuoksi joutuneet lähtemään pois uskovien parista ja joutuneet etsimään seuransa maailmasta ja voivat sen johdosta huonosti.. Jokainen,jolla on hiukankaan järkeä päässään,tajuaa,että sellainen toiminta ei ole todellista kristuksen seuraamista,vaan kokemuksellisuudesta vouhkaamista,joka saattaa todella suistaa herkemmät yksilöt täysin pois raiteiltaan-sanan mantranomainen hokeminen tai henkivalloille julistaminen tai toisen korvaan karjuminen EI ole lääke,vaan harhaoppi. On eriasia itsekseen "märehtiä" sanaa tai lukea sitä julkisesti ääneen seurakunnassa järjestelmällisesti,mutta tuollainen lapsellinen maagisuskovaisuus ei kyllä enää minua liikuta mihinkään ja toivottavasti mahdollisimman moni muukin havahtuu irtaantumaan kaikesta,mikä vähänkään haiskahtaa karismaatikoilta tai mennari-"teologeilta". Jumalan Sanasta löytyy pyhyys,ei lupauksia kultahippusista. Niin ja minua ei kyllä kosketa myöskään mikään hieno teksti,jossa ei ole omaa elämänkokemusta pelissä lainkaan,ainoastaan teorioita ja sitä,mitä raamattu nyt sanoo siitä ja siitä-puheet ei maailmasta puhumalla lopu ja ihmisille on annettu ihan jokaiselle omat aivot käytettäviksi-pinnallisten kristillisten teologioiden tutkiminen ja omaksuminen ei kovin paljoa vaadi,moni vain itse kuvittelee olevansa kovinkin fiksu-saman virheen tein itsekkin ;) Se tästä tältä erää :)

        Kaikki me olemme vajavaisia ja virheellisiä monella tavalla ja monessa asiassa. Täydellisyyttä emme voi vaatia itseltämme emmekä toiselta. Teemme virheitä vaikka kuinka yrittäisimme pyrkiä täydellisyyteen. Siksi meidän tulee elää täällä ajassa vajavina. Meidän tulee kuitenkin vajavinakin yrittää johdattaa ihmisiä tuntemaan Jumalaa ja tulemaan Hänen luokseen. Me emme saa kaivaa maahan sitä yhtä talenttia ajatellen että en minä mitään ole enkä osaa mitään ja teen kuitenkin virheitä. Virheitä teemme aivan varmasti jos teemme Jumalan valtakunnan työtä. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät että uskovakin on ihminen ja vajava sellainen. Joskus tuntuu, kun lukee tätä palstaa, että kaikki eivät ymmärrä tätä.


      • jaikalii
        vainyksinjeesus kirjoitti:

        Eipä tuohon mitään kummempaa lisättävää,kuitenkin ihmettelen: miksi sanot Jumalan sanan olevan vain rakkautta täynnä,kun se kuitenkin pitää sisällään monenlaista tuomion sanaa myöskin ja aiheuttaa nimenomaan enemmänkin kylmäkiskoista suhtautumista ja armotonta hurskasteluun piilotettua kovuutta heikkoja kohtaan? (esimerkkinä monien joukosta vaikkapa menestysteologiasta kovin innostunut entinen nuorisopastorimme,joka sittemmin perusti ihan ikioman puljun,jossa sai ilman soraääniä saarnata mm.Kenneth Haginin harhaoppeja juuri uskoontulleille ja vähän vanhemmillekin,jotka menivät juttuun mukaan..)Hyvin pyyhkii tällä hetkellä "paimenella",on firmaa ja asemaa srkssa,seurapiiriä ja ystävää,mutta ei monilla hänen opetuksiaan kuunnelleilla todellakaan..mutta hei-sehän nyt johtuu ihan vain omasta epäuskostasi jos et menesty tai ole terve/parantunut tai kasvot naantalin aurinkona koko ajan,nuorivahvakaunisrohkeatervevapaaonnellinenviisasjamediaseksikäs!!! Tämä tämmöinen on harhaooppi ja eksytys-siitä pysyn erossa tasan loppuikäni...Pitäkööt tälläiset Ulf Ekmanin, Elävän Sanan yms kannatajakunnat kiinni siitä mihin nyt uskovat-katsotaan miten käy kun se sairaus tuleekin omalle kohdalle tai läheinen kuolee ja joutuu uskosta osattomana helvetin tuleen kun ei "oikea" oppi ole kelvannut,tai puoliso hakkaa,pettää tai molempia,työttömyys ja köyhyys kohtaa,kun kaikki ihmiset hylkäävät täysin oman onnesi nojaan,vaikka heidän piti olla niitä,jotka välittävät aidosti sydämestään,eikä siksi että joku kirja tai oppi niin käskee jnejne.. Ei ole mitään vastaan Jeesusta,mutta uskovaiset...se on toinen juttu tosiaan. Oppikysymyksistä väittely on ajanhaaskausta,sillä totuus on,ettei kukaan enää voi esimerkiksi minulle tuoda takaisin sitä,minkä menetin uskovien vuoksi..ja ketä se liikuttaa pas-kankaan vertaa,jos Jeesukseen turvautunut ihminen joutuu helvettiin Jeesuksen "seuraajien" kylmyyden tähden? Luopioiksihan te haukutte heidät,jotka ovat esim.yhteisön syrjnnän vuoksi joutuneet lähtemään pois uskovien parista ja joutuneet etsimään seuransa maailmasta ja voivat sen johdosta huonosti.. Jokainen,jolla on hiukankaan järkeä päässään,tajuaa,että sellainen toiminta ei ole todellista kristuksen seuraamista,vaan kokemuksellisuudesta vouhkaamista,joka saattaa todella suistaa herkemmät yksilöt täysin pois raiteiltaan-sanan mantranomainen hokeminen tai henkivalloille julistaminen tai toisen korvaan karjuminen EI ole lääke,vaan harhaoppi. On eriasia itsekseen "märehtiä" sanaa tai lukea sitä julkisesti ääneen seurakunnassa järjestelmällisesti,mutta tuollainen lapsellinen maagisuskovaisuus ei kyllä enää minua liikuta mihinkään ja toivottavasti mahdollisimman moni muukin havahtuu irtaantumaan kaikesta,mikä vähänkään haiskahtaa karismaatikoilta tai mennari-"teologeilta". Jumalan Sanasta löytyy pyhyys,ei lupauksia kultahippusista. Niin ja minua ei kyllä kosketa myöskään mikään hieno teksti,jossa ei ole omaa elämänkokemusta pelissä lainkaan,ainoastaan teorioita ja sitä,mitä raamattu nyt sanoo siitä ja siitä-puheet ei maailmasta puhumalla lopu ja ihmisille on annettu ihan jokaiselle omat aivot käytettäviksi-pinnallisten kristillisten teologioiden tutkiminen ja omaksuminen ei kovin paljoa vaadi,moni vain itse kuvittelee olevansa kovinkin fiksu-saman virheen tein itsekkin ;) Se tästä tältä erää :)

        >>> miksi sanot Jumalan sanan olevan vain rakkautta täynnä,kun se kuitenkin pitää sisällään monenlaista tuomion sanaa<<<

        Jeesus, Jumalan Sana, ei ole tullut maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman (ihmiset). Tuomio on vimeisellä tuomiolla, ei nyt. Meidän uskovien tehtävä on julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus käski julistaa evankeliumia, ei tuomiota, Evankeliumi on hyvä sanoma. Meidän ei tule pelotella ihmisiä helvetillä.
        Pelon kautta ei ihminen pelastu. Ihminen pelastuu uskomalla Jeesukseen. Meidän tulee julistaa Jumalan rakkautta evankeliumin kautta evankeliumin Sanassa. Näin olen ymmärtänyt ja tämä on vastaukseni kysymykseesi.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        >>> miksi sanot Jumalan sanan olevan vain rakkautta täynnä,kun se kuitenkin pitää sisällään monenlaista tuomion sanaa<<<

        Jeesus, Jumalan Sana, ei ole tullut maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman (ihmiset). Tuomio on vimeisellä tuomiolla, ei nyt. Meidän uskovien tehtävä on julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus käski julistaa evankeliumia, ei tuomiota, Evankeliumi on hyvä sanoma. Meidän ei tule pelotella ihmisiä helvetillä.
        Pelon kautta ei ihminen pelastu. Ihminen pelastuu uskomalla Jeesukseen. Meidän tulee julistaa Jumalan rakkautta evankeliumin kautta evankeliumin Sanassa. Näin olen ymmärtänyt ja tämä on vastaukseni kysymykseesi.

        Lisäksi;........
        Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Se tapahtuu rakkauden kautta koska Jumalan rakkaus on annettu meille Jumalan Pojassa, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa evankeliumin kautta. Jumala tahtoo luokseen ihmisiä jotka tulevat Hänen luokseen rakkaudesta Häneen.

        Vasta viimeisellä tuomiolla Jumalan Sana tuomitsee ne, jotka eivät usko Jeesukseen. Nyt vielä Jumalan Sana pelastaa. Sana on nyt armon aikana pelastukseksi.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        Lisäksi;........
        Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Se tapahtuu rakkauden kautta koska Jumalan rakkaus on annettu meille Jumalan Pojassa, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa evankeliumin kautta. Jumala tahtoo luokseen ihmisiä jotka tulevat Hänen luokseen rakkaudesta Häneen.

        Vasta viimeisellä tuomiolla Jumalan Sana tuomitsee ne, jotka eivät usko Jeesukseen. Nyt vielä Jumalan Sana pelastaa. Sana on nyt armon aikana pelastukseksi.

        Sitten Jumalan ilmoitusta;

        Joh 1:1-17 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja VALKEUS LOISTAA PIMEYDESSÄ, ja pimeys ei sitä käsittänyt. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa VALKEUDESTA, ETTÄ KAIKKI USKOISIVAT HÄNEN KAUTTANSA. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan. TOTINEN VALKEUS, joka valistaa jokaisen ihmisen, OLI TULOSSA MAAILMAAN. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Ja SANA TULI LIHAKSI ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli TÄYNNÄ ARMOA JA TOTUUTTA. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja ARMOA ARMON PÄÄLLE. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; ARMO JA TUTUUS on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta. "

        3:16 -21 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä EI JUMALA LÄHETTÄNYT Poikaansa maailmaan TUOMITSEMAAN maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa PELASTUISI. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja IHMISET RAKASTIVAT PIMEYTTÄ ENEMMÄN KUIN VALKEUTTA; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        Sitten Jumalan ilmoitusta;

        Joh 1:1-17 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja VALKEUS LOISTAA PIMEYDESSÄ, ja pimeys ei sitä käsittänyt. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa VALKEUDESTA, ETTÄ KAIKKI USKOISIVAT HÄNEN KAUTTANSA. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan. TOTINEN VALKEUS, joka valistaa jokaisen ihmisen, OLI TULOSSA MAAILMAAN. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Ja SANA TULI LIHAKSI ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli TÄYNNÄ ARMOA JA TOTUUTTA. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja ARMOA ARMON PÄÄLLE. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; ARMO JA TUTUUS on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta. "

        3:16 -21 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä EI JUMALA LÄHETTÄNYT Poikaansa maailmaan TUOMITSEMAAN maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa PELASTUISI. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja IHMISET RAKASTIVAT PIMEYTTÄ ENEMMÄN KUIN VALKEUTTA; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Ja vielä lisää Raaamtun perusteluja "opilleni".

        Joh 12:46- 48 "Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."


      • vainyksinjeesus

        Toki jokainen osaa kopioida raamatun tekstejä,kyse onkin siitä,miten tuo kirjoitus näkyy ja tuntuu ihmisten elämissä. Ketjun aloitus koski parantumista. Mielestäni se on aivan mahdollista ja en ole kyseenalaistamassa Jumalan sanaa,vaan ihmisten kehittelemät erilaiset opit ja kuppikunnat siitä,sekä tosiaan tuon helvetillä pelottelun (kuitenkin käy ilmi aivan selkeästi Jeesuksen opetuksesta,että helvettiin on menolippu,jos ei kykene Häneen uskomaan ja sitten on niin helppoa tuomita lähimmäinen-sellaisiahan me ihmiset usein olemme..) On mahtavaa,että Jumala on sinut parantanut-itselläni on kuitenkin uskoontulo ja vapaissa suunnissa opetuksen saaminen aiheuttanut monenlaisia vakavia ongelmia ja valtavia menetyksiä,joita en tässä avaa. Menetykset ovat korvaamattomia,vaikuttavat koko loppuelämäni myös lasteni elämässä ja aiheuttivat sen,etten enää näe kristinuskon Jumalaa tai Hänen seuraajiaan tietyiltä osin lainkaan luotettavina saati turvallisina. Moni kärsii kipujaan aivan yksin,edes rukouksiin ei vastata. Miksi on näin? Vastaus:ihmiset eivät välitä toisistaan,vaikka niin väittävät,köyhät saavat istua jalkajakkaroilla ja rikkaat/ihmisten silmissä suositut hääriä seurakuntien johtoasemissa,oli heillä todellinen Jumalan kutsu siihen tai ei. Kuten voinet muistakin vastauksista tässäkin ketjussa huomata,en ole kokemuksineni aivan yksin... :) Karismaattisista ilmiöistä on tehty mm.väitöskirjoja ja erilaisia tutkimuksia-on hyvin moni elämä rikkoontunut kun ihmisen mielen aluetta todella taitamattomasti Jumalan nimissä ronkitaan :( Tunnen/tiedän useita,jotka usko on ajanut mielisairaalaan,valitettavasti ja tätä tosiasiaa eivät seurakuntalaiset myönnä-heidän olisi huomattava,että toimintatavoissa on jotain ihan pielessä kuten heidän uskossaankin. En tarkoita nyt kaikkia uskovia,vaan erityisesti esilläolijoita ja vastuunkantajia,joiden mukana paatti usein joko kelluu tai uppoaa..Onneksi Jumala kuitenkin on hiukan avarakatseisempi,kuin useimmat hänen seuraajansa :) Ihminen joka ei uskalla katsoa tätä maailmaa sellaisena kuin se on,jää pienten valmiiksi pureskeltujen ajatusten vangiksi ja vapauteen Kristus meidät juurikin henkisellä puolella-ei tule olla ihmisten orja sisäisesti,moni kun tahtoo itselleen seuraajia ja ihailijakunnan. Niinkauan,kuin se henkilö,joka saarnaa minulle jotain lähimmäisenrakkaudesta ja parannuksenteosta tai synneistä,taivaasta ja helvetistä,muttei tule minun ovelleni koputtamaan ja kysymään:kuinka voin auttaa,mitä todella tarvitset,tarvitsetko todellista ystävää? en mielestäni ole valvoitettu sellaisia ihmisiä kuuntelemaan tai heitä kunnioittamaan minkään aseman vuoksi ainakaan. Minä olen etsimällä etsinyt,kolkuttamalla kolkuttanut,anomalla anonut-nyt on jonkun muun vuoro vaihteeksi osoittaa,että usko on muutakin kuin kokouksissa ramppaamista,turhaa rukousta ja tyhjiä puheita. Onko usko ja pelastus tosiaan ihmisen omasta ponnistelusta ja menestyksestä kiinni? Jos näin,olen kyllä helvettiin menossa sitten. Tuomioksihan Jeesus tuli tähän maailmaan. Joten,kuten jo aiemmin sanoin, "tapahtukoon sinun tahtosi"-siinä ilmenee se luottamus Jumalaan ja yksin Häneen,eikä kyse ole mistään nöyristelystä todellakaan,minun kohdallani ainakaan. Se on elämänsä luovuttamista Hänen käsiinsä ja ohjaukseensa,kun kaikki omat keinot ja konstit on jo menneet :)


      • jaikalii
        vainyksinjeesus kirjoitti:

        Toki jokainen osaa kopioida raamatun tekstejä,kyse onkin siitä,miten tuo kirjoitus näkyy ja tuntuu ihmisten elämissä. Ketjun aloitus koski parantumista. Mielestäni se on aivan mahdollista ja en ole kyseenalaistamassa Jumalan sanaa,vaan ihmisten kehittelemät erilaiset opit ja kuppikunnat siitä,sekä tosiaan tuon helvetillä pelottelun (kuitenkin käy ilmi aivan selkeästi Jeesuksen opetuksesta,että helvettiin on menolippu,jos ei kykene Häneen uskomaan ja sitten on niin helppoa tuomita lähimmäinen-sellaisiahan me ihmiset usein olemme..) On mahtavaa,että Jumala on sinut parantanut-itselläni on kuitenkin uskoontulo ja vapaissa suunnissa opetuksen saaminen aiheuttanut monenlaisia vakavia ongelmia ja valtavia menetyksiä,joita en tässä avaa. Menetykset ovat korvaamattomia,vaikuttavat koko loppuelämäni myös lasteni elämässä ja aiheuttivat sen,etten enää näe kristinuskon Jumalaa tai Hänen seuraajiaan tietyiltä osin lainkaan luotettavina saati turvallisina. Moni kärsii kipujaan aivan yksin,edes rukouksiin ei vastata. Miksi on näin? Vastaus:ihmiset eivät välitä toisistaan,vaikka niin väittävät,köyhät saavat istua jalkajakkaroilla ja rikkaat/ihmisten silmissä suositut hääriä seurakuntien johtoasemissa,oli heillä todellinen Jumalan kutsu siihen tai ei. Kuten voinet muistakin vastauksista tässäkin ketjussa huomata,en ole kokemuksineni aivan yksin... :) Karismaattisista ilmiöistä on tehty mm.väitöskirjoja ja erilaisia tutkimuksia-on hyvin moni elämä rikkoontunut kun ihmisen mielen aluetta todella taitamattomasti Jumalan nimissä ronkitaan :( Tunnen/tiedän useita,jotka usko on ajanut mielisairaalaan,valitettavasti ja tätä tosiasiaa eivät seurakuntalaiset myönnä-heidän olisi huomattava,että toimintatavoissa on jotain ihan pielessä kuten heidän uskossaankin. En tarkoita nyt kaikkia uskovia,vaan erityisesti esilläolijoita ja vastuunkantajia,joiden mukana paatti usein joko kelluu tai uppoaa..Onneksi Jumala kuitenkin on hiukan avarakatseisempi,kuin useimmat hänen seuraajansa :) Ihminen joka ei uskalla katsoa tätä maailmaa sellaisena kuin se on,jää pienten valmiiksi pureskeltujen ajatusten vangiksi ja vapauteen Kristus meidät juurikin henkisellä puolella-ei tule olla ihmisten orja sisäisesti,moni kun tahtoo itselleen seuraajia ja ihailijakunnan. Niinkauan,kuin se henkilö,joka saarnaa minulle jotain lähimmäisenrakkaudesta ja parannuksenteosta tai synneistä,taivaasta ja helvetistä,muttei tule minun ovelleni koputtamaan ja kysymään:kuinka voin auttaa,mitä todella tarvitset,tarvitsetko todellista ystävää? en mielestäni ole valvoitettu sellaisia ihmisiä kuuntelemaan tai heitä kunnioittamaan minkään aseman vuoksi ainakaan. Minä olen etsimällä etsinyt,kolkuttamalla kolkuttanut,anomalla anonut-nyt on jonkun muun vuoro vaihteeksi osoittaa,että usko on muutakin kuin kokouksissa ramppaamista,turhaa rukousta ja tyhjiä puheita. Onko usko ja pelastus tosiaan ihmisen omasta ponnistelusta ja menestyksestä kiinni? Jos näin,olen kyllä helvettiin menossa sitten. Tuomioksihan Jeesus tuli tähän maailmaan. Joten,kuten jo aiemmin sanoin, "tapahtukoon sinun tahtosi"-siinä ilmenee se luottamus Jumalaan ja yksin Häneen,eikä kyse ole mistään nöyristelystä todellakaan,minun kohdallani ainakaan. Se on elämänsä luovuttamista Hänen käsiinsä ja ohjaukseensa,kun kaikki omat keinot ja konstit on jo menneet :)

        >>>Menetykset ovat korvaamattomia,vaikuttavat koko loppuelämäni myös lasteni elämässä ja aiheuttivat sen,etten enää näe kristinuskon Jumalaa tai Hänen seuraajiaan tietyiltä osin lainkaan luotettavina saati turvallisina. <<<

        Mielestäni tässä omassa tekstissäsi on vastausta ongelmaasi. Ei ehkä koko vastaus mutta vastausta. Sinä et pidä Jumalaa ja Hänen palvelijoitaan luotettavina??? Siinä on sinulla ongelma. Ymmärrän että ihmiset ovat kohdelleet sinua kaltoin tai eivät ole huomioineet tarpeeksi. Siksi olet pettynyt ihmisiin. Mutta oletko todella pettynyt myös Jumalaan?
        Sanot jättäväsi itsesi Hänen käsiinsä jota et pidä luotettavana??? Miten sinä voit sen tehdä? Oletko nyt ristiriidassa itsesi vai Jumalan kanssa?


        >>>Joten,kuten jo aiemmin sanoin, "tapahtukoon sinun tahtosi"-siinä ilmenee se luottamus Jumalaan ja yksin Häneen,eikä kyse ole mistään nöyristelystä todellakaan,minun kohdallani ainakaan. Se on elämänsä luovuttamista Hänen käsiinsä ja ohjaukseensa,kun kaikki omat keinot ja konstit on jo menneet :)<<<


        Sinulla on selvästi ongelma jumalasuhteessasi. Se on sinun ongelma. Ajatteletko Jumalan olevan syypää ongelmiisi ja ihmisten käyttäytymiseen? Jokainen ihminen on vajava ja heikko ja tekee virheitä. Sinä myös olet virheellinen.


        Ajattelin kirjoittaa sinulle että mikäli tuntisin sinut ja tietäsin missä asut, minä voisin tulla käymään keskustelemassa ja rukoilemassa kanssasi. Mutta vain siinä tapauksessa että olet mieshenkilö. Mutta kun luin tekstiäsi eteenpäin, minä huolestuin. Ajattelin sinun olevan katkera ihminen. Ajattelin että joutuisin kuuntelemaan ja katselemaan pettynyttä, ahdistunutta, vihaista ja katkeraa ihmistä. Se on raskasta toiselle ihmiselle. Ehkä siksi joudut istumaan yksin. Olen kyllä istunut monien sellaisten ihmisten kanssa uskon elämäni aikana. Mutta olen sen jälkeen ollut loppuun pumpattu. On tuntunut siltä että en jaksa. On ollut pakko pitää taukoa käymisissä sellaisten ihmisten luona jotta oma jumalasuhde pysyisi jotenkin reilassa. Jonku ihmisen luona on ollt pakko lopettaa käymiset kokonaan kun olen huomannut että viikkojen, kuukausien ja jopa vuosien aikana ei ole mitään muutosta parempaan tapahtunut.

        Sattui tässä joku aika sitten että tapasin erään vanhan ystävän. En ollut tavannut häntä vuosikausiin. Nyt olin paikkakunnalla missä hän asui. Soitin hänen ovikelloaan ja toivoin että hän olisi muuttunut parempaan suuntaan. Odotin kohtaavani iloisen hengessään vapaan positiivisen uskovan. Järkytys oli kova kun sain todeta että mitään muutosta ei ollut tapahtunut hänessä eikä hänen jumalasuhteessa eikä hänen elämäntilanteessaan. Kaikki asiat hänen elämässään olivat ihan samanlaiset kuin silloin kun tapasimme viimeksi monia vuosia aikaisemmin. Tällainen ihminen on hyvin masentava ja voimille käypä. Toivotavasti sinä et ole sellainen ihminen. Mutta kun luen tekstejäsi niin pahoin pelkään.

        Varmasti olet uskossa ja pelastut uskosi tähden Jeesukseen. Sitä en epäile. Mutta sinulla on ongelma, ei ihmisten kanssa, eikä ihmisten tähden, ei ihmissuhteissa. Sinulla on ongelma Herran Jeesuksen kanssa. Sinun tulisi miettiä miksi kirjoitat että et pidä Häntä enää luotettavana. Ei ongelmasi ole Hänen syytään. Minä en tiedä mistä ongelmasi johtuvat mutta yhden asiana tiedän; Jumala on hyvä Jumala ja Jeesus tietää sinun asiasi ja Hän voi auttaa ja muuttaa kaiken yhdessä tai kahdessa sekunnissa. Sellainen valta Hänellä on. Kehottaisin sinua rukoilemaan Häneltä apua ja vastausta ongelmiesi selvitämiseen. Usko sitten että Hän tahtoo auttaa ja että Hän on kuullut rukouksesi ja että HÄN AUTTAA JA PUHUU SINULLE. Silloin sinä nouset hallelujaakukkulalle Jumalan Voimasta. Ei ole mitään niin siunaavaa kun kokea että Jumala kuulee ja puuttuu minun elämäni tilanteisiin ja että Hän puhuu minulle ja välittää minusta. Mutta jos sinä pidät Häntä epäluotettavana, siinä voi olla este Jumalan avun saamiselle. Ethän sinä silloin edes odota Häneltä apua puhumattakaan siitä että ottaisit uskossa vastaan. Mutta rukoiltuasi, mene hengelliseen tilaisuuteen jossa elävät uskovat julistavat sanaa ja ovat koolla. Kuuntele mitä Herra puhuu sinulle sillä Hän puhuu varmasti. En tiedä mutta näin ajattelen.


      • vainyksinjeesus
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Menetykset ovat korvaamattomia,vaikuttavat koko loppuelämäni myös lasteni elämässä ja aiheuttivat sen,etten enää näe kristinuskon Jumalaa tai Hänen seuraajiaan tietyiltä osin lainkaan luotettavina saati turvallisina. <<<

        Mielestäni tässä omassa tekstissäsi on vastausta ongelmaasi. Ei ehkä koko vastaus mutta vastausta. Sinä et pidä Jumalaa ja Hänen palvelijoitaan luotettavina??? Siinä on sinulla ongelma. Ymmärrän että ihmiset ovat kohdelleet sinua kaltoin tai eivät ole huomioineet tarpeeksi. Siksi olet pettynyt ihmisiin. Mutta oletko todella pettynyt myös Jumalaan?
        Sanot jättäväsi itsesi Hänen käsiinsä jota et pidä luotettavana??? Miten sinä voit sen tehdä? Oletko nyt ristiriidassa itsesi vai Jumalan kanssa?


        >>>Joten,kuten jo aiemmin sanoin, "tapahtukoon sinun tahtosi"-siinä ilmenee se luottamus Jumalaan ja yksin Häneen,eikä kyse ole mistään nöyristelystä todellakaan,minun kohdallani ainakaan. Se on elämänsä luovuttamista Hänen käsiinsä ja ohjaukseensa,kun kaikki omat keinot ja konstit on jo menneet :)<<<


        Sinulla on selvästi ongelma jumalasuhteessasi. Se on sinun ongelma. Ajatteletko Jumalan olevan syypää ongelmiisi ja ihmisten käyttäytymiseen? Jokainen ihminen on vajava ja heikko ja tekee virheitä. Sinä myös olet virheellinen.


        Ajattelin kirjoittaa sinulle että mikäli tuntisin sinut ja tietäsin missä asut, minä voisin tulla käymään keskustelemassa ja rukoilemassa kanssasi. Mutta vain siinä tapauksessa että olet mieshenkilö. Mutta kun luin tekstiäsi eteenpäin, minä huolestuin. Ajattelin sinun olevan katkera ihminen. Ajattelin että joutuisin kuuntelemaan ja katselemaan pettynyttä, ahdistunutta, vihaista ja katkeraa ihmistä. Se on raskasta toiselle ihmiselle. Ehkä siksi joudut istumaan yksin. Olen kyllä istunut monien sellaisten ihmisten kanssa uskon elämäni aikana. Mutta olen sen jälkeen ollut loppuun pumpattu. On tuntunut siltä että en jaksa. On ollut pakko pitää taukoa käymisissä sellaisten ihmisten luona jotta oma jumalasuhde pysyisi jotenkin reilassa. Jonku ihmisen luona on ollt pakko lopettaa käymiset kokonaan kun olen huomannut että viikkojen, kuukausien ja jopa vuosien aikana ei ole mitään muutosta parempaan tapahtunut.

        Sattui tässä joku aika sitten että tapasin erään vanhan ystävän. En ollut tavannut häntä vuosikausiin. Nyt olin paikkakunnalla missä hän asui. Soitin hänen ovikelloaan ja toivoin että hän olisi muuttunut parempaan suuntaan. Odotin kohtaavani iloisen hengessään vapaan positiivisen uskovan. Järkytys oli kova kun sain todeta että mitään muutosta ei ollut tapahtunut hänessä eikä hänen jumalasuhteessa eikä hänen elämäntilanteessaan. Kaikki asiat hänen elämässään olivat ihan samanlaiset kuin silloin kun tapasimme viimeksi monia vuosia aikaisemmin. Tällainen ihminen on hyvin masentava ja voimille käypä. Toivotavasti sinä et ole sellainen ihminen. Mutta kun luen tekstejäsi niin pahoin pelkään.

        Varmasti olet uskossa ja pelastut uskosi tähden Jeesukseen. Sitä en epäile. Mutta sinulla on ongelma, ei ihmisten kanssa, eikä ihmisten tähden, ei ihmissuhteissa. Sinulla on ongelma Herran Jeesuksen kanssa. Sinun tulisi miettiä miksi kirjoitat että et pidä Häntä enää luotettavana. Ei ongelmasi ole Hänen syytään. Minä en tiedä mistä ongelmasi johtuvat mutta yhden asiana tiedän; Jumala on hyvä Jumala ja Jeesus tietää sinun asiasi ja Hän voi auttaa ja muuttaa kaiken yhdessä tai kahdessa sekunnissa. Sellainen valta Hänellä on. Kehottaisin sinua rukoilemaan Häneltä apua ja vastausta ongelmiesi selvitämiseen. Usko sitten että Hän tahtoo auttaa ja että Hän on kuullut rukouksesi ja että HÄN AUTTAA JA PUHUU SINULLE. Silloin sinä nouset hallelujaakukkulalle Jumalan Voimasta. Ei ole mitään niin siunaavaa kun kokea että Jumala kuulee ja puuttuu minun elämäni tilanteisiin ja että Hän puhuu minulle ja välittää minusta. Mutta jos sinä pidät Häntä epäluotettavana, siinä voi olla este Jumalan avun saamiselle. Ethän sinä silloin edes odota Häneltä apua puhumattakaan siitä että ottaisit uskossa vastaan. Mutta rukoiltuasi, mene hengelliseen tilaisuuteen jossa elävät uskovat julistavat sanaa ja ovat koolla. Kuuntele mitä Herra puhuu sinulle sillä Hän puhuu varmasti. En tiedä mutta näin ajattelen.

        Jotain tällaista kyllä arvelinkin sinun miettivän :) Kyseessä ovat niin syvät ja vaikeat asiat,että todella tarvittaisiinkin ihme ja rukousvastauksia,monta!!!
        Mutta:Koska olen rukoillut,minun puolestani on rukoiltu ja moni myös tänä päivänä rukoilee ja Jumala ei tunnu vastaavan tähän vuosia kestäneeseen piinaan,niin missä vika? Ei uskossa,ei rukouksessa,vaan jossain muussa..
        Vastauksesi on myös jotenkin ristiriitainen:miten voisi ihminen,joka on saanut luottamukseensa ja sisimpäänsä syvän vamman ja kivun,jota ei tahdo,mutta jota on pakotettu kantamaan,voisi itse itsensä "enemmän uskomalla" parantaa,kun elämänhalu on pahimmillaan täysin poissa ja vain lapset auttavat väkisin jaksamaan? On elämäntilanteita,joissa ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä voimavaroja rukoilla muuta kuin että Jeesus auta..tiedätkin varmaan? Sellaiseen tilaan minut jättivät uskovat ihmiset,joiden olisi kuulunut kantaa minua kun sairastuin. Kaikki vain kaikkosivat ja sitä myöten tilani huononi huononemistaan.
        Petyin Jumalaan,se on tosiasia. Hän kyllä tiesi ennalta kaiken,eikö niin? Miksi Hän sallii tällaista ja sitten vielä syyttää,kysyi jobikin..Ja kaikki hänen ystävänsä olivat vain kurjia lohduttajia,jotka Jumala lopulta totesi väärässä olleiksi(sillä VAIN Jumala näkee ihmisen sydämen.). Minä en jaksa sitä suggerointia ja tunteiden ja ajatusten manipulointia,jota kutsutaan"uskoksi",se ei ole rehellistä,valitan. Toiset selviävät sen avulla,koskaan kohtaamatta todellisuutta,mutta minut on pakotettu katsomaan pahaa silmästä silmään monta kertaa. Ja Jumalan armosta olen vielä elossa-en onnellinen,en palava,en jaksava,en hallelujaakukkuloilla,mutta hengitän vielä,vaikken oikeastaan eläkkään. Kysynpä seuraavaa: Onko sinut useinkin mahdollisesti hakattu,lastesi läsnäollessa raiskattu ja piesty,petetty,jätetty,pilkatu,hylätty,pidetty vankina,sinusta levitelty valheita totuuksina ja näin olet menettänyt lapsesi ja ylenkatsottu kun yrität rämpiä eteenpäin päivästä toiseen enettämättä uskoasi ja tämä kaikki kauneus "uskovaisen" puolisosi taholta? No,minulle oli SUURI helpotus,kun tajusin,etten enää voi pitä kiinni uskostani,jollainen se tuolloin oli. Siitä ja vasta siitä on alkanut hidas tervehtyminen. Hyvin hidas. Joten katkeruudesta ei minulle tarvitse puhua,omankäden oikeuden toteuttamatta jättäminen on myös Jumalan armoa,ymmärrätkös tämän? Emme nyt tosiaan puhu siitä,että marjatta kahvipöydässä lipsautti pikku juorun Jussista kokouksen jälkeen,vaan vaikeista tapahtumista,joiden yli yritän päästä,vaikka tiedän,että niin ei tule tapahtumaan inhimillisesti katsottuna koskaan. Vasta taivaassa on luvattu olevan kivutonta ja itkutonta. Siksi sanon:tapahtukoon sinun tahtosi. Kerroppa,mitä muutakaan voin? Jollet tiedä,mitä on olla niin väsynyt,että pelkkä hengittäminenkin on tuskaista,en moiti jollet ymmärrä :) Moni muu ymmärtää kyllä,eikä todellakaan tuomitse tai tule anteksiantovaatimustensa kanssa rikkomaan ja lyömään jo lyötyä. Ilo pilkistelee kyllä joskus,mutta en edes kaipaa sinne hallelujaa kukkuloille,sillä tiedän,miten katoavaa se täällä on. Voin kiittää ja ylistää Häntä Hänen armostaan varmasti,sillä Hän antaa siihen voiman kun aika on-en minä,et sinä,ei kukaan muu. Ja olen todella pahoillani niiden henkilöiden puolesta,jotka eivät ole saaneet apua haavoihinsa ja yhä ovat katkeroituneita. Joskus ihan yhteisöllisyyskin,se että saa huomata olevansa toisille tärkeä,voi parantaa pettymyksistä-valitettavasti kaikilla ei ole jaksamista hakeutua vaikkapa vapaaehtoistyöhön tms..Minultakin katoaisi varmasti suuri määrä katkeruutta,jos uskovaiset oikeasti toteuttaisivat elämääni rakkauden kaksoiskäskyä :)
        Katkeroitunut ihminen ei kaipaa muuta kuin Jumalan murtavaa voimaa sydämeensä,iloa ja kykyä nähdä,että elämä jatkuu ja on hyvää sittenkin,kaikesta huolimatta..mutta tuomita häntä ei saa,se kovettaa entisestään särkynyttä mieltä ja sydäntä. Rakastaminen ja rukous,oikeiden sanojen sanominen(viisasten kieli on lääke)aikanansa,ovat tärkeitä. Hienoa,että olet koittanut kulkea rinnalla,Jumala sinut siitä varmasti palkitsee(ihmisiltä meidän kun ei ole edes lupa odottaa edes kiitosta,jos teemme kuin Herralle,oman tahtomme mukaisesta muutoksesta puhumattakaan)
        On tärkeää osata suojella itseään,jos tuntuu,ettei jaksa,mutta:jos sinun uskon-teologiasi olisi todella toimiva,niin jaksaisithan väsymättä rukoilla myös katkeroituneiden puolesta kunnes saavuttaisit läpimurron ja tuo ihminen "parantuisi"katkeruudestaan? Näin ei vain ole,sillä sellainen vain on täysin luonnotonta(tämä ei poissulje mahdollisia ihmeitä tällä alueella)-kun ihmisen sisin ja mieli haavoittuvat,katkeruus ja masennus ovat eräänlainen suojakuori liian vaikeita asioita vastaan.Tämän on normaali mekanismi,eikä sitäkään ole syytä demonisoida tai syyllistää sairastunutta epäuskoisuudesta!!! Kyllä jumala on jo ihan varmasti tiennyt,mihin hän rikkinäisiä astioitaan käyttää(eräänkin uskovan kroonikon kautta on tullut useita myös uskoon ja herätykseen).
        Kiitän kiinnostuksestasi :)


      • kysyn

        "Eli siis: Kyllähän Jumala tietenkin voi parantaa ihmisen,joka uskoo Häneen!"
        -
        Miten tuo oppisi sopii yhteen raamatussa olevan tiedon kanssa?
        Matt. 24:23-26


    • JumalanSanaaTuleeTotella

      Jumalan palvelijatar, evankelista Pirkko VESAvaara on usein ollut armoitettu sairaidenkin kohdalla. Sielun pelastus iankaikkisesta kadotuksesta kuitenk tärkein!
      Vesavaara nytkin 6.9. k15 Karakappeli, Espoo. Hänellä yleensä myös öljyt. Tämä julistaja on todella Totuudessa profeetallinenkin. Riivattuja vapautunut ; valheenpuhuja ei hänen voitelunsa edessä kestä ilmitulematta. Suosittelen lämpimästi! Ja ps. .."OLKAA JUMALALLE ALAMAISET -JA VASTUSTAKAA PERKELETTÄ; NIIN SE TEISTÄ PAKENEE."

      • Voeitku

        Voi hyvänen aika!!!


    • Brina

      Parannut sairaudestasi vain jos uskot siihen 200% varmuudella....jatkuvasti! IHMEPARANTUMINEN tapahtuu vain USKOMALLA SIIHEN! Mikäili epäilet vähänkään, ei tapahdu mitään! Toinen mahdollisuus on, että hyväksyt sairautesi, mutta muutat elintapojasi, kuten ruoan ja elämisen suhteen yleensä. Kiitollisuus kaikesta on aina "hyvää, parantavaa energiaa. Siis kannattaa kiittää aina pienestäkin asiasta. Samalla opettelet kuuntelemaan sisimpääsi eli mitä se kertoo, miksi olet nyt sairas, mitä tämä sairaus tahtoo opettaa sinulle, sillä sairaus on yleensä karman läksyjä jonkun tärkeän asian ymmärtämiseksi (ei niinkään sovittamiseksi, kuten monesti ymmärretään karma). Ehkä tämä sairautesi on sielutietoisuutesi "ohjelma" oman henkisen kasvusi tähden, eli nyt vihdoinkin sinun pitäisi tajuta jotain erittäin tärkeää, mitä et ole tähän mennessä halunnut tai älynnyt ymmärtää. Kaikilla meillä on oma ohjelmamme, milloin hyvän, milloin ei-toivottavien tapahtumien välittämänä. Kaikki on kuitenkin vain hyväksemme, sillä tämä yksi elämä on vain episoodi monien elämien jatkumossa, ja olemme täällä vain kokemassa ja oppimassa kokemuksistamme kukin omalla "valaistumispolullaan".

    • luulottelua

      Uskon että voi auttaa mutta ensin jumalan olisi todistettava olemassa olonsa.

    • LisääKahvia

      "Voiko Jumala oikeasti parantaa minut?"
      Ei voi.
      Mutta hengellinen blasebo-nappi/pilleri/toivo, saa ja vaikuttaa ihmisessä "ihmeitä".
      30% lääkekeistä voidaan huoletta korvata blasebo.vieroitus hoidolla.
      Hoti vastike on 30% joukossa, yli 90¤ !
      eli toivo, ja usko autttaa. kalkkipilleriin :)
      no sama se

      • Seurannut

        Kirjoitat asiaa. Parantuminen johtuu hengellisestä plasebosta. Jos johonkin TODELLA uskoo, on se sitten tehoton plasebolääke tai Jumalan parantava voima, se voi saada aikaan parantumisen. Puuttuvaa raajaa se ei kuitenkaan saa kasvamaan. Siksi rukouksen avulla kukaan ei ole saanut uutta raajaa menetetyn tilalle.


    • helluntailainen

      Kyllä Jumala voi parantaa sinut. Ja ihmeitä tapahtuu aikanammekin. Sinä voit mennä seurakuntaan ja pyytää rukoilemaan ja voitelemaan öljyllä. Anna sitten elämäsi tilanne levätä täysin Jumalan käsissä. Älä jää sen enempää odottelemaan sitä parantumista ja jätä se täysin Jumalan päätettäväksi.
      Elämme maailmassa ja itsekullakin meillä on ristimme ja ongelmamme; joku on sairas, syntyy jo vammaisena. Toisella on riesana köyhyys, lapsettomuus, elämänkumppanin puute, pakolaisuus, epävakaat luonnon olosuhteet. Rukoilla saamme ja luottaa Jumalaan, mutta ei meidän ongelmaamme aina vastata meidän odotustemme mukaan.
      Älä jää missään nimessä odottamaan ihmisten painostuksia: usko enemmän, luota enemmän, sinulla on liian vähän uskoa tai rukoilijalla ei sitä ollut, ym. Monet aidot uskovaiset ovat pettyneet, katkeroituneet turhiin ihmislupauksiin.
      Itse paranin kymmeniä vuosia vaivanneesta piinasta kun puolestani rukoiltiin hetkenä, jolloin en edes mielessäni pyytänyt rukousta sairauteeni. Olin jopa hyväksynyt sen osaksi elämääni. Huomasin viikkojen päästä vaivan hävinneen ja se ei ole palannut enää viiteentoista vuoteen.
      Paavali puhui parantumisesta ja hän rukoili kolme kertaa että pistin hänen lihasta poistuisi, mutta niin ei vain tapahtunut. Hän sai Herralta vastauksen: Minun armossani on sinulle kylliksi.

      • jaikalii

        >>>Paavali puhui parantumisesta ja hän rukoili kolme kertaa että pistin hänen lihasta poistuisi, mutta niin ei vain tapahtunut. Hän sai Herralta vastauksen: Minun armossani on sinulle kylliksi.<<<

        Raamattu ei missään kerro että Paavali olisi ollut sairas. Paavalin sairaus on ihmisten olettamus, ei Jumalan ilmoitus. Paavali kertoo pistimensä seuraavissa jakeissa. Se oli alituiset erilaiset vaikeudet kuten pahoinpitelyt, vaaroissa merellä, valheveljet jne....


      • vai.eikö.sanota
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Paavali puhui parantumisesta ja hän rukoili kolme kertaa että pistin hänen lihasta poistuisi, mutta niin ei vain tapahtunut. Hän sai Herralta vastauksen: Minun armossani on sinulle kylliksi.<<<

        Raamattu ei missään kerro että Paavali olisi ollut sairas. Paavalin sairaus on ihmisten olettamus, ei Jumalan ilmoitus. Paavali kertoo pistimensä seuraavissa jakeissa. Se oli alituiset erilaiset vaikeudet kuten pahoinpitelyt, vaaroissa merellä, valheveljet jne....

        Sanotaanko Raamatussa, että Paavalin pistin oli alituiset vaikeudet kuten pahoinpitelyt, vaaroissa merellä, valheveljet jne....?


      • helluntailainen

        Mielestäni Jumalan ihme on sekin, että saa elää terveenä pitkälle vanhuuteen, eikä edes sairastu. Ja miksi sitten joku syntyy jo rampana eikä parane. Ei lapselta voi vaatia uskoa, että mene nyt tuonne rukoilijan luo ja pyydä rukousta ja OLE SITTEN TERVE sen jälkeen.
        Kyllä näitä "parantajia" on liikkunut ja lupaillut. Tunnen erään sisaren, joka syö ankariin kipuihin opaiitteja ja kaiken maailman mönjiä, kaikki rahat menee ja yöt saa siitä huolimatta valvoa. On hänenkin puolesta rukoiltu ja lupailtu ja olisi varmasti toivonut terveyttä.
        Jopa on jättänyt käynnit seurakunnassa sen vuoksi, kun ei ole jaksanut kuunnella niitä , "Kun rukoiltiin niin flunssa parani, kuume lähti kolmen sairastuspäivän jälkeen, ym." Eräskin nainen on itse kovasti rukoilemassa toisille paranemista ja syyttää sitten synnistä ja epäuskosata, kun tulokset jäävät laihaksi. Äskettäin oli kadulla pysäyttänyt uskomattoman henkilön ja profetoinut, että tämän aivokasvain häviää ja kuvissa ei näy enää mitään. No nainen oli kontrollissa ja oli todennut, että siellä se näkyy lääkärin mukaan vielä olevan.
        Tämä parantaja rampaa voiteluttamassa öljyllä ja on aina rukoilua vailla. Sitten kehuu että kun rukoiltiin, olkapää on nyt terve, kunnes parin päivän päästä saman käden rannetta särkee tai selkä on niin jäykkä ettei voi askelta ottaa. Vaivat lähtevät mutta ovella ovat jo toiset kolotukset vastassa.
        Kyllä Jumala joskus parantaa ja tekee ihmeitä, mutta Hän toimii niin, silloin kuin tahtoo ja vahvistaa sillä Sanansa.


      • helluntailainen

        Jokin aika sitten kävi eräs tunnettu julistaja, jota Jumala on käyttänyt. Hän lupasi eräälle elinsiirtoa odottavalle henkilölle ihmeparannusta suoraan pöntöstä seurakunnan kuullen. Aikaa on kulunut kuukasia ja kyllä tämä vastuusta sairauslomalla oleva veli edelleen odottaa siirrännäistä. Julistaja sanoi, ettei sitä elinsiirtoa tarvita.
        Mitä tällaiset "höpötykset" ovat. Kyllä ne kylvää enemmän epäuskoa ja vie kunniaa Jumalalta kuin rakentavat Jumalan valtakuntaa.
        Olen ollut pitkään uskossa ja itse kokenut parantumisen ja yliluonnollista johdatusta ja en epäile Jumalaa, mutta ylijulistaminen ja Jumalan piikkiin toimiva hengellinen puoskarointi on hirveää. Kyllä meidän on oltava rehellisiä näillä alueilla. Minä nyt kerron asiat niin kuin olen ne kokenut.


    • eedvartti

      Konkreettisesti ei auta sen enempää lumepilleri, myönteisyys on aina eduksi se väite että jumala olisi parantanut perustuu ajattelu tavasta, faktaa jumalan voimasta parantaa ei ole.

    • Kyllä JUMALALLE on mahdollista parantaa ihmisessä olevat eri sairaudet, mutta tämä olisi loputon tie. Ihmisen olemukseen liityy sairaudet ja uusien sairauksien puhkeaminen.
      Kun JUMALA TODELLISESTI parantaa ihmisen jostain sairaudesta, niin tänän liittyy AINA JUMALAN aivoituksen todistaminen todeksi. Ei JUMALA paranna ihmistä ihmisen tahtotilan mukaan.
      Niin, koko Jeesuksen aikakausi maanpäällä oli yhtä JUMALAN aivoitusten todistamista Joh 20:30.......31
      Samoin tästä todistamisesta sairauksien parantumisten ilmentymänä oli koko käsite; apsotolien teot.
      Mutta, se taas on mahdollista ihmisen saavuttaa, ettei jokin sairaus vaikuta ihmisen mieleen. Siis sairaus ei hallitse ihmistä ja vie mielialaa alakuloiseksi.

    • Uskova2

      Et kai ole tullut uskoon vain saadaksesi maalliset ongelmasi hoidettua? Ei Jumala ole meille luvannut maallista hyvää tai terveyttä ja pitkää ikää maan päällä - vaan enemmänkin ahdistusta! Mutta me voimme olla silti rauhallisia, sillä Jeesus on sovittanut meidän syntimme Jumalan edessä. Sairauden keskelläkin voimme siis iloita siitä, että Taivaan kodissa meillä on kaikki hyvin. Ikuisesti.

    • agergaerghar

      lue: healing code, siitä saattaa olla apua. minun mielenterveysongelmii ainaki oli jotain

    • Jumala voi oikeasti parantaa sinut. Tiedän lukuisia ihmisiä, jotka ovat kokeneet parantumisihmeen. Katso vaikkapa Sonjan tarina:
      https://www.youtube.com/watch?v=zvvbl_zficg

      Sinun tulee tietenkin rukoilla.
      >>Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon<< (Jaak 5:13)

      Seurakunnassa voit pyytää seurakunnan vanhimpia
      rukoilemaan puolestasi.

      Itse asiassa meillä on Raamatussa tällainenkin kohta
      tai ihan tavallisen uskovan tunnusmerkistöön kuuluva asia:

      >>Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
      he panevat kätensä sairasten päälle,
      ja nämä tulevat terveiksi<< (Mark 16:18)

      Tästä jakeesta on pitkä keskustelu osoitteessa
      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=77&t=395
      Olet sydämellisesti tervetullut mukaan keskusteluun myös tuolle foorumille.

    • uskova_n

      Hei! Tottakai Jumala voi parantaa, mutta aina niin ei vain käy! Yksi henkilö esim parantui syövästä, vaikkei ole elävästi uskossakaan, muutama uskovainen vain asiaa itsekseen omissa kodeissaan hiljaisesti rukoillut. Jotkut taas eivät ole parantuneet, vaikka olisivat miten elävässä uskossa, kävisivät parantumis-kokouksissa, rukoilisivat ym.

      Itse olen saanut rukouksista lähinnä helpotusta huonoon olotilaan. Eli olotila on yhtäkkiä joksikin aikaa parantunut huomattavasti rukouksessa, mutta tila ei ole ollut pysyvä. Noista hetkistä ja rukouksista yleensä olen sit saanut taas voimaa kestää huonompia päiviä. Monessa asiassa tilanteeni on mennyt pysyvästi eteenpäin, mutta todella hitaasti ja pienin askelin, vieden vuosia aikaa.

      On myös tullut nähtyä niitä uskovia, mitkä ovat menneet mikrofoniin todistamaan omasta parantumisesta, antaen ymmärtää, että on tapahtunut pysyvä parantuminen. Tosiasiassa esim. selkäsärky on kyllä joksikin aikaa poistunut, MUTTA kun henkilö tekee arjessaan yhdenkin selkää kuormittavan liikkeen, on särky taas paikalla eikä henkilö käytännössä voi tehdä tiettyjä liikkeitä ollenkaan, ilman että selkä ei särkisi. Paljon on siis liikkeellä myös osa-totuuksia ja fuulausta parantumis-alueella, kun koko totuutta ei yleisölle kerrota!

      • iufhuhfuh

        Juuri näin...


      • Uskova2

        Sekaannusta tulee varmasti siitä, että jotkut harhaoppiset tai vain rahankerääjät opettavat apostolisen parantamisen armolahjan olevan olemassa tänäkin päivänä. Tosiasiassa se lahja toimi vain Apostoleilla, ja niilläkin vain joitakin vuosia.
        Jeesuksen ja Apostolien parantamisihmeet olivat aina yliluonnollisia! He eivät siis parannelleet ns. näkymättömiä sairauksia kuten selkäsärkyä, vatsakipuja, päänsärkyjä yms. vaan he näyttivät ihmisille Jumalan ihmeitä. He paransivat sellaisia tapauksia, että jokainen näki ihmeen tapahtuneen. Kuivettunut käsi parani kokonaan vastustajien silmien edessä, sokea sai näkönsä, pitali parani jne. Yleisö tunsi nämä "potilaat", joten kaikille oli päivänselvää, että paraneminen ei voinut tapahtua itsekseen pikkuhiljaa, vaan vain ihme paransi heidät. Kyse ei siis ollut ihmisten levittämistä juoruista, liioitteluista, väärinkäsityksistä tai valheista - joita nyt on TV7 ja netti pullollaan; "joku jossain parani jostakin kun joku kosketti ja supisi siansaksaa..."


    • rukoilu.on.perseestä

      Jumala on täyttä roskaa. Revi itsesi pois tuosta harhaisesta maailmasta.
      Ota selvää asioista ja käytä omia aivojasi.

      • Kadu.jo

        "

        Jumala on täyttä roskaa. Revi itsesi pois tuosta harhaisesta maailmasta.

        Ota selvää asioista ja käytä omia aivojasi. "

        - Joudut katumaan sanojasi, muista tämä, kun asiat tulee eteesi.


      • gftuco
        Kadu.jo kirjoitti:

        "

        Jumala on täyttä roskaa. Revi itsesi pois tuosta harhaisesta maailmasta.

        Ota selvää asioista ja käytä omia aivojasi. "

        - Joudut katumaan sanojasi, muista tämä, kun asiat tulee eteesi.

        Kadu itse tekemättä jättämisiäsi-en USKO että soit ajatustakaan rukoillaksesi parjaamasi ihmisen puolesta,vai mitä...


    • Jone-Daniel

      Kyllä Jeesus voi parantaa tietenkin, jos katsoo ajankohdan sopivaksi. Joskushan meille on hyväksi vähän sairastaa. Paavalillakin oli pistimensä lihassaan eli jonkinlainen vaiva. Tärkeintä on pysyä Kristuksessa, olimmepa sitten terveitä tai sairaita. Itse tunsin parantuneeni henkistä laatua olevasta vaivasta, jota voisi sairaudeksikin kutsua, kun kävin pyytämässä anteeksi eräältä taholta, jota olin pahasti loukannut.
      Ja vaadin tämän tahon edustajaa myös sanomaan ääneen sanat "annan anteeksi", vaikka en olekaan satavarma, oliko se välttämätöntä, mutta saattoi olla, koska näin pääsin eroon vaivastani.

      • Tähnvoisinsanoaettä

        ..todellinen vaputuminen ei ole koskaan sidoksissa siihen,antaako joku meille anteeksi. Vapautuminen syyllisyydestä tulee vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta. Meidän osamma on tehdä voitavamme.


      • Onnäin

        Vai on meille hyväksi sairastaa?? Höpö höpö. Jos se olisi hyväksi, Jeesus ei olisi parantanut sairaita!


      • Uskova2
        Onnäin kirjoitti:

        Vai on meille hyväksi sairastaa?? Höpö höpö. Jos se olisi hyväksi, Jeesus ei olisi parantanut sairaita!

        Jeesus ei tullut maailmaan sen vuoksi, että ihmiset parantuisivat sairauksistaan. Hän tuli pelastamaan ihmiset, maksamaan heidän syntivelkansa Jumalan edessä! Jeesus paransi ja herätti kuolleista ihmisiä siksi, että hän näin todisti olevansa Messias, Jumalan Poika! Hän teki yliluonnollisia paranemisihmeitä, joilla hän näytti olevansa elämän ja kuoleman Herra. Hän käski tuulta tyyntymään, että ihmiset voisivat nähdä hänen hallitsevan myös luonnonvoimia. Hän ajoi riivaajia ihmisistä, jotta ihmiset näkisivät hänellä olevan vallan myös Saatanan ylitse. Jumala itse kirosi maailman ja ihmiset syntiinlankeemuksen takia, ei Jeesus todellakaan tullut tekemään tätä Jumalan rangaistusta tyhjäksi. Apostoli Johannes kirjoitti evankeliumissaan, että nämä Jeesuksen teot on kirjoitettu Raamattuun, että me voisimme uskoa ja sen kautta pelastua!
        Me elämme kirotussa maailmassa kristittyinä, ja maailma vihaa meitä. Vielä lunastamaton ruumiimme vanhenee, sairastaa ja lopulta kuolee. Jeesus ei todellakaan tullut kumoamaan tätä tosiasiaa. Mutta meillä on elävä toivo, varma toivo kuolemanjälkeiseen elämään. Ikuisuudessa meitä ei enää sairaudet ja murheet paina!


    • Pilovaara

      Yksikään ei ole koko MAAILMASSA, parantunut todistettavasti näissä rukoustilaisuuksissa, valehtelevat jotka muuta väittävät. Miljoona dollaria on vielä lunastamatta. Huijauksia on sitä vastoin paljastunut satoja. Meilläkin oli oma rahastaja-Pirkko. Raha on näissä suurin tekijä.

      • EiHelmiäSioille

        Olen nähnyt useiden tulleen Jumalan parantamiksi, sairaaloissa itse työskennellessäni, kun potilas onkin ollut herärystilassa ja halunnut saada syntinsä anteeksi. Herran Jeesuksen, ylimmän pappini valtuutuksin olen saanut rukoilla ja pelastuksen lisäksi -kuoleva potilas on kotiutettu. Jalka-amputaatioon määrätty potilas on vetänyt kengät jalkoihinsa ja siirtynyt palvelutaloon. Mielisairaalaankin passitettu vapautui riivauksesta illan hiljaisuudessa..Jeesuksen puhdistettua hänen sydämensä (seuraavana päivänä hän, vanha merimies, todisti tapahtuneesta ja vaihtoi huonetta ennen kotiutumistaan!! Jumalan Pyhä Henki toimii...nämä tapaukset ovat murto-osa näkemistäni ja myös muu henkilökunta ollut ihmeissään.
        Siltikin, kaikille 'ei ollut lupa puhua'.


    • Uskova2

      Nämä parantumisjutut (esim. eihelmiäsioille ym) voi jättää ihan omaan arvoonsa. Tietenkin Jumala voi parantaa, ja parantaakin paljon ihmisiä. Loppujen lopuksi kaikkien ihmisten elämä ja kuolema on yksin Jumalan vallassa. Jumala parantaa enimmäkseen ns. normaalilla tavalla: lääkehoidolla, leikkaushoidolla tai pelkästään ajan kanssa. Ihmiset eivät vain aina tajua, että Jumala on kaiken takana. Uskovaiset ja ei-uskovaiset ovat tässä suhteessa melko samalla viivalla. Ihmeparantumisia on ei-uskovaisilla aivan saman verran kuin uskovaisilla.
      Toki helluntailaiset ja karismaatit osaavat rahastaakin juuri parantamisella, Jalovaara on ev.lutin puolella toimiva huijari. Samaa parantamis-huijausta tarjoilevat kaikenmaan henkiparantajat, shamaanit, kaukoparantajat, käsilläparantajat yms. Kaikilla heillä on samat vaikuttimet: raha ja maine.
      Monet hellari-karismaattisen linjan huijarit vetoavat alkuseurakunnassa tapahtuneisiin ihmeisiin, joita Apostolit tekivät. Mutta täytyy huomata, että nämä Apostolit tekivät ihmeitä vain hyvin pienen aikaa, siihen asti kunnes apostolinen oppi oli saanut kirjallisen muodon. Jumala todisti ihmeiden kautta, että Apostolit puhuivat Jumalan sanaa, Uuden Liiton Evankeliumia. Enää ei ole Apostoleja, eikä tarvitakaan, koska ihmeillä todistettu Raamattu on kaikkien saatavilla. Joka ei usko Raamattua, ei varmasti uskoisi ihmeisiinkään!
      Raamattu kehottaa kaikkia uskovaisia rukoilemaan itsensä ja muiden puolesta ja pyytämään Jumalalta apua sairauteen. Aina ei ole Jumalan tarkoitus parantaa ihmistä, mutta rukous lähentää meitä Jumalaan, ja samalla saamme Jumalan Hengen voimaa kestää sairaanakin, löytää ilon Kristuksessa; tämä on lohdutusta, jonka vain Pyhä Henki voi uskovaiselle antaa.

      • kunhanvaanhuomautin

        Raamattu EI ole "kaikkien saatavilla"maailman mittakaavassa...Suomi kun ei ole ihan koko maailma:)


    • Sielunhoitaja

      Kyllä Jumala voi parantaa, mutta se ei välttämättä ole hänen tahtonsa. Elämään kuuluu kärsimys, katoavaisuus ja kuolema. Voit rukoilla itse paranemista ja käydä pyytämässä esirukousta ja öljyllä voitelua muilta. Ja voit myös rukoilla viisautta ja nöyryyttä ristisi kantamiseen. Siunausta!

    • Trust_in_Jesus

      Miten olisi se, jos ihminen itse lopettaisi yrittämästä ja antaisi elämänsä, asiansa ja mahdolliset sairautensa kaikkivaltiaan Herran käsiin?
      Näin minä paranin, vapauduin kaikesta mikä sitoo ja löysin rauhan sieluuni Jeesuksessa Kristuksessa.

      • jaikalii

        On se merkillistä että näitä todistajia Jeesuksen kohtaamisista on pilvin pimein Suomenkin maassa ja koko maailmassa. Siitä huolimatta ihmiset eivät usko. Kun uskova kertoo kokemuksiaan elävästä Jumalasta, hänet leimataan valehtelijaksi. Ja nämä kokemukset perustuvat Raamatun selvään ilmoitukseen, Raamamtu Sanaan. Mutta kun joku ihminen kirjoittaa kirjan jossa hän todistelee Jumalaa vastaan tai joku löytää jonkun vanhan papyryspalan joka kyseenalaistaa ja jopa kieltää Jeesuksen olemassaolon tai Hänen jumaluutensa, sellaiseen ollaan heti valmiit uskomaan ja sitä sanomaa sitten levitellään uskovien palstoille varmana totuutena. Kyllä on ihmeellistä tämä maailman meno ja sen ihmisten "usko"?


      • >Miten olisi se, jos ihminen itse lopettaisi yrittämästä ja antaisi elämänsä, asiansa ja mahdolliset sairautensa kaikkivaltiaan Herran käsiin? <

        Niimpä. ihmisen olemukseen ja todelliseen elämään liittyy eritasoiset sairastumiset ja myös parantumiset. Olipa kyseessä ateisti tai JUMALAN aivoituksiin uskova ihminen. Ihminen on ohjautunut jonnekkin fiktiiviseen haavemaailmaansa, jos kieltää todellisuuden.
        Mutta, sekin on todellisuutta, miten ihminen voi vaikuttaa jollakin tasolla sairastavuuteensa.Esim. tämän päivän suurin ja merkittävin ihmisen sairauksien aktivoija on liikunnan vähäisyys / lihasten vähäinen käyttö. Hankalin sairaus tähän liittyen on 2/diapetes ja sen tuomat muut ongelmat.

        Niin, ja pumattakoon tiedostamattoman stressin vaikutuksesta mielialoihin.

        >Miten olisi se, jos ihminen itse lopettaisi yrittämästä ja antaisi elämänsä, asiansa ja mahdolliset sairautensa kaikkivaltiaan Herran käsiin? <

        Tuossa on suuri viisaus. Pyrkii vain ymmärryksensä mukaan elämään tervettä ja tasapainoista elämää ja sopeutuu, jos sairauksia ilmenee. Sairauksien torjuminen aktivoi lisää stressiä/kin ja ihminen siten joutuu eräänlaiseen kierteeseen.
        Sekin on ihmeellinen asia ihmisen olemuksessa, miten helposti ihminen alkaa elää arkeaan sairautensa kautta. Arjen tarkoitus on pohtia sairautta.


      • Uskova2
        jaikalii kirjoitti:

        On se merkillistä että näitä todistajia Jeesuksen kohtaamisista on pilvin pimein Suomenkin maassa ja koko maailmassa. Siitä huolimatta ihmiset eivät usko. Kun uskova kertoo kokemuksiaan elävästä Jumalasta, hänet leimataan valehtelijaksi. Ja nämä kokemukset perustuvat Raamatun selvään ilmoitukseen, Raamamtu Sanaan. Mutta kun joku ihminen kirjoittaa kirjan jossa hän todistelee Jumalaa vastaan tai joku löytää jonkun vanhan papyryspalan joka kyseenalaistaa ja jopa kieltää Jeesuksen olemassaolon tai Hänen jumaluutensa, sellaiseen ollaan heti valmiit uskomaan ja sitä sanomaa sitten levitellään uskovien palstoille varmana totuutena. Kyllä on ihmeellistä tämä maailman meno ja sen ihmisten "usko"?

        Näistä ihmeistä kyllä eniten huutelevat ortodoksit ja katoliset. Heidän tekemistään ihmeparannuksista ja kuolleista herättämisistä on kirjoja ja todistuksia hyllykilometreittäin! Siinä kalpenevat kaikki helluntailaisten ja karismaattien tarinat mennen tullen! Vaan kun mikään näistä uskonnoista ei ole Raamatusta peräisin eli kristinuskoa, niin emme voi heidän julistuksiaan kuunnella ja heiltä apua hakea. Jumala SALLII osan näistä ihmeistä tapahtua, koetellakseen ihmisiä. Luepa tarkemmin 5.Moos 13:1-4


      • ALARM.HERÄTYS.TUTKIKAA

        Tutkikaa puhtain sydämin -katolista karismaattisuutta. Totuus exyttävistä hengistä ja tänäkin päivänä esiintyvistä..manifestaatioista paljastuu. Totuutta Rakastaville. Tämä henki on päässyt luikertelemaan eksyttäen ja hajottaen..Pyhien leireihin JEESUKSESSA MESSIAASSA (=KRISTUKSESSA)!

        Vainajahenget, noituus ja haureus.
        Katsokaa esim ohi kulkeneen toronto"siunauksen" hedelmää
        Missä herätys/uskoontulleiden runsaus? Kuinka monta järjestäytynyttä seurakuntaa hajonnut v.90 alkaen??
        Saati kuinka monta uskovien solmimaa, Pyhää Avioliittoa hajonnut???
        Kuinka monen, Jeesuksen oman mieli järkkynyt...Onko tullut herätyksen sijaan uni.pimeys.uhkaava kuolema..luopumus Herrasta Jeesuksesta ja Hänen Sanastaan!


    • pidäusko

      Jumala ei ole tietääkseni leikisti parantanut ketään.
      Monenlaisia leikki/feikkiparantajia kyllä löytyy. Ihmiset juoksevat heidän perässään ja maksavat suuriakin summia tyhjästä.
      Jumala on parantaessaan aina tosissaan ja ihminen paranee silloin oikeasti. Säilytä uskosi Jeesukseen.

    • pnt

      Jumalalle on kaikki mahdollista! Muistelepa Danielia tulisessa pätsissä. Ennen pätsiin joutumistaan hän sanoi kuninkaalle: Jumala voi meidät pelastaa ja VAIKKA EI PELASTAISIKAAN, emme kumarra kultaista patsasta.
      Toivon sinulle sellaista mieltä. Rukoile parantumista, mutta vaikka et parantuisikaan, niin älä luovu uskostasi!

      • Uskova2

        Ei tässä ole kysymys siitä, etteikö Jumala PYSTYISI parantamaan kaikkia sairaita! Jumala tietenkin voi tehdä mitä tahtoo, sillä Hän on Kaikkivaltias. Mutta ei Jumalan tarkoitus olekaan parantaa kaikkia uskovaisia kaikista sairauksista. Me olemme Raamatun mukaan kuolevaisia, elämme maailmassa vain ohikiitävän hetken. Olemme katoavaisuuden alla.
        Jos Jumalan tarkoitus olisi parantaa kaikki uskovaiset, niin me olisimme kuolemattomia ja ikuisia maan päällä. Eihän se ole Jumalan tarkoitus.


      • >Jos Jumalan tarkoitus olisi parantaa kaikki uskovaiset, niin me olisimme kuolemattomia ja ikuisia maan päällä.<

        Juuri noin. Keskustelin muutama kuukausi sitten lääkärin kanssa ihmisen kuolemaan liittyvistä tutkimuksista. Lääkäri totesi hyvin, ettei tänä aikana voi kuoleman syyksi kirjoittaa: "Kuoli vanhuuteen". Joskus tämäkin toteamus on ollut yleistä. Tarkkaa menehtymisen syytä ei ole selkeytetty.

        Niin, kuten toit jo esille, niin ihminen AINA kuolee jonkun sairauden vaikuttamana. Jos JUMALA parantaisi ihmisen / lihallisuuden sairauksista, niin ihminen todella olisi kuolematon.


      • Uskova2 kirjoitti:

        Ei tässä ole kysymys siitä, etteikö Jumala PYSTYISI parantamaan kaikkia sairaita! Jumala tietenkin voi tehdä mitä tahtoo, sillä Hän on Kaikkivaltias. Mutta ei Jumalan tarkoitus olekaan parantaa kaikkia uskovaisia kaikista sairauksista. Me olemme Raamatun mukaan kuolevaisia, elämme maailmassa vain ohikiitävän hetken. Olemme katoavaisuuden alla.
        Jos Jumalan tarkoitus olisi parantaa kaikki uskovaiset, niin me olisimme kuolemattomia ja ikuisia maan päällä. Eihän se ole Jumalan tarkoitus.

        Mutta, sekin on todellisuutta, miten lääketieteen kautta / ihmisen elintoimintojen tiedostaminen voidaan parantaa ihminen. Jos tänä aikana kaikki lääkkeet / lääkehoito otettaisiin pois, niin ihmisen elinikä lyhentyisi huomattavasti.

        No, onko tämän/kin alueen tiedostaminen JUMALAN lahja ihmiskunnalle päättäköön kukin siitä yksin ja yhdessä.


    • uskovainen_

      Jos olet uskossa Jeesukseen, niin Jumala ei ainoastaan "voi" parantaa sinua, vaan Jumala tulee parantamaan sinut 100 % varmuudella. Jumala parantaa jokaisen, joka Häneen uskoo: "Hänen haavainsa hinnalla me olemme parannetut".

      Se ei ole 'jos', vaan 'kun'. Tämä on varmaa.

      On vain ajan kysymys, koska Jumala sinut parantaa. Jos olet uskossa, se tapahtuu viimeistään siinä vaiheessa, kun saat ylösnousemusruumiin, mutta se voi tapahtua myös ennen sitä. Eli aikaisintaan nyt heti, viimeistään ylösnousemuksessa.

      Vaihda välittömästi jos-ajattelu kun-ajatteluksi!

    • Köyhälaulaja

      Kyllä Jeesus voi ja on parantanut monia ihmisiä Jumalalle mikään ei ole mahdotonta vaan Hän tekee niin kuin parhaaksi näkee mutta Hän on parantaja vaikka kaikki ei parannu syytä en tiedä. Kuuntele Niilo yli-Vainio saarnoja. Herra Jeesus siunatkoon sinua ja perhettäsi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1253
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1157
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1156
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      601
      1114
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1027
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe