Öljynvaihdot TSI-moottoriin?

TSI2012

Niin, oletteko ajelleet täysiä LongLife-huoltojen muuttuvia vaihtovälejä vai siirtyneet esim. kiinteään vaihtoväliin?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSIDSG2011

      Täysiä huoltovälejä olen ajanut eli suunnilleen vuoden ajan samoilla öljyillä. 120 tkm on mennyt ilman mitään vikaa, öljyä olen lisännyt puoli litraa vuodessa. Vaihtaisin öljyt vuosittain, jos ajaisin vähemmän.

      • Äläjaksa_

        Niin varmaan juu, puoli litraa vuodessa, toki, toki. Kun skeidamyyjä ja -huolto- organisaatio itsekin myöntää että tuhannella kilometrilla öljyä menee jo lähes tuo 1/2 litraa, ja tämä kuulemma "ominaisuus". Aivan sama tosin monella muullakin merkillä, mm. Opelilla, Bemarilla, jne.

        Mitä motivaatiota heillä olisi antaa skodista heikompi kuva, kuin mitä se todellisuudessa on? Mietipä sitä ennenkuin valehtelet.


      • skodallinen
        Äläjaksa_ kirjoitti:

        Niin varmaan juu, puoli litraa vuodessa, toki, toki. Kun skeidamyyjä ja -huolto- organisaatio itsekin myöntää että tuhannella kilometrilla öljyä menee jo lähes tuo 1/2 litraa, ja tämä kuulemma "ominaisuus". Aivan sama tosin monella muullakin merkillä, mm. Opelilla, Bemarilla, jne.

        Mitä motivaatiota heillä olisi antaa skodista heikompi kuva, kuin mitä se todellisuudessa on? Mietipä sitä ennenkuin valehtelet.

        Tottakai ne myöntää, koska samalla tavalla tekevät kaikki autovalmistajat. Mersukin myöntää jopa suuremman ölynkulutuksen, mutta ei se tarkoita sitä, että jokainen auto sen määrän aina kuluttaa.
        Tässä tarkka ote Mersun C-sarjan käyttöohjekirjasta: "Ajotavasta riippuen auto kuluttaa enintään 0,8 litraa öljyä 1 000 km:llä. Öljynkulutus voi olla myös suurempi, jos auto on uusi tai autolla ajetaan usein korkeilla kierrosluvuilla."


    • minäkinite

      Minulla 1.9 96 kw 6vaihteinen vuosimalli 2004 täysi LongLife-huolto muuttuva vaihtoväli. Ilmoittanut 28000-32000km kohdalla tarvetta huoltoon. Ajettu 305000km ongelmitta.

      • 1.9_kesti

        Tuo konetyyppi oli skeidakoneista oikeasti kestävä, voin jopa uskoa mitä kirjoitat.


    • vaihtajaukkogolfilla

      Edellisellä paljon jo ennakkoon haukutulla FSI-laihaseosmoottorilla vaihdoin itse ekan kerran öljyt 6-7tkm kohdalla ja toisen kerran itse n.20tkm kohdalla ja sitten "virallinen" ensihuolto 30tkm vaihtoi öljyt. Sen jälkeenkin vaihdoin itse virallisten huoltojen välillä öljyt itse niin, että vaihtoväli oli max. 15tkm vanhaan malliin siis.

      Auto vaihtui uuteen n. 290tkm kohdalla eikä se missään vaiheessa kuluttanut öljyä sillä se alkuperäinen varaöljypullo jäi edelleen sinne takakulmaan kun auto lähti vaihtoon. Lämmittihän sekin mieltä kun arviomies kuunteli ja kehui nättiä käyntiääntä 300tkm aj. pikkuautossa ja hyvityskin oli odotuksia parempi. On ihan sama mitä tehtaat lupaavat tai sanovat niin kyllä se hyväkuntoinen öljy on ainoa lääke koneen pitkälle kestolle. Nyt on konetyyppi TSI ja siihen samalla kaavalla 20tkm jo toinen oma vaihto.

      Ajakaa vaan vaikka 60tkm samoilla ja itkekää sitten rahinoita ja konevikoja. Minä vaihtelen öljyjä. Se muutaman kympin satsaus on minulle halpa hinta siitä mitä sillä saa.

    • Ei_huolta

      Täydet LL-välit olen ajellut. Nyt mittarissa himpun verran yli 130 tkm. Hyvin pelaa. Joskus olen tilkan (o,5 l) lisännyt vaihtoväin (n.30tkm) välillä. Vaihtoon ennen 200 tkm....

      • niinpäniin.juupajuu

        Juu ja lehmät lentää... Kaikki tietää skeida autojen ison öljynkulutuksen ja myös koneiden keston, joten turhaan rimpuilet.


      • JalatMaanPinnalle
        niinpäniin.juupajuu kirjoitti:

        Juu ja lehmät lentää... Kaikki tietää skeida autojen ison öljynkulutuksen ja myös koneiden keston, joten turhaan rimpuilet.

        Ei korreloi testienkään kanssa tuo satusi. Viimeisin TM:n kestotesti-Skoda vaati muistaakseni puolen litran öljylisäyksen 30 tkm taipaleella. Siis ihan normaali kulutus automaailmassa, Oikeassa elämässä, esim. työpaikan Skoda-liisarikokemuksia kuunnellessa ei uudemmissa Skodissa ole öljyä jouduttu mainittavasti lisäilemään huoltovälillä. Omassa ympäristössä ainakin kymmeniä Skodillacceja.
        Menneisyyden vankina eläminen ei itseäsi pahemmin hyödytä kun ei muut täällä ole enää samalla aikavyöhykkeellä.


    • EiKannataLonglifea

      TSI autot hajoaa alta sadantuhannen joka ainoa, jos öljy vaihdetaan kymppitonnin välein, silloin voi kone kestää jakopäästään yli 100 000. Itse tein kaikki öljynvaihdot kymppitonnin välein (octavia 1.4 tsi vm. 2010) ja silti koneen jakopää sanoi poks 80 000 km tienoilla.

      • TSIDSG2011

        Noita tarinoita tänne tulee jatkuvasti. En vaan tunne ketään, kenellä olisi hajonnut.


      • tuplapommi
        TSIDSG2011 kirjoitti:

        Noita tarinoita tänne tulee jatkuvasti. En vaan tunne ketään, kenellä olisi hajonnut.

        Et tietenkään ja lehdistökin vaan keksii näitä tarinoita.


      • Ehdoton.ykkönen
        TSIDSG2011 kirjoitti:

        Noita tarinoita tänne tulee jatkuvasti. En vaan tunne ketään, kenellä olisi hajonnut.

        Antaa poikien kirjoittaa jos se niitä helpottaa. Eipä näissä VW-groupin autoissa ole oikein mitään heikkoa ominaisuutta josta pääsisi naputtamaan. Peittoavat kilpailijat jokaisessa vertailussa ja nöyryyttävät myyntilastoissa ympäri maailmaa.
        On se kiva tietää ajavansa autolla jossa ei ole mitään heikkoa ominaisuutta naljailtavaksi. Kun omat autot ovat toimineet kuin unelma niin ei tarvii paljoa välittää. Siinähän saatte vesi kielellä odottaa että mun autoon tulisi jotain. Muuta saumaa teillä ei VW:tä vastaan olekaan, tiedätte sen itsekin hyvin.

        Sen verran avaukseen että itse olen ajanut täydet 30tkm öljynvaihtovälit, mutta olen vaihtanutkin aina pois ennenkuin 200tkm tulee täyteen. Mutta eihän tiuhemmasta vaihtamisesta koskaan ainakaan mitään haittaa ole. Jos ajaisin esim alle 15tkm vuodessa niin vaihtaisin varmaan tiuhempaan.


      • Julkista.tietoa.jo
        TSIDSG2011 kirjoitti:

        Noita tarinoita tänne tulee jatkuvasti. En vaan tunne ketään, kenellä olisi hajonnut.

        Kyllä näitä "tarinoita" löytyy mediasta, autoalan lehdistä, netistä, eri maiden katsastusviranomaisilta, ja jopa varmasti Karpon Hannulta ;)

        Myös VW myyjiltä ja huolloilta, Kyse ei ole vain Skodan vain myös muiden VW autojen moottoreista. Ei tuossa ole enää mitään epäselvää eikä asiaa kukaan enää salaile.


    • TSI2012

      No niin. Tulipa tätäkin kokeiltua, kun uhkasin toisaalla vaihteeksi avata palstalla niin harvinaisen, eli Skodan huoltoon liittyvän keskustelun. Yllätyin: suoraan kysymykseen sain jopa useita täysin asiallisia ja aihepiiristä OMAA kokemusta omaavien vastauksia. Kiitos, tätähän voi vielä jatkaa.

      Vasta "trollin iltahuudon" aikaan alkoi perus-mantran hokeminen.: valehtelusta syyttäminen, jos Volkkarin moottori ei kuluta 1/2 litraa tuhannella kilometrillä.

      Minun Skodani ei ole kuluttanut 49 tkm:n aikana öljyä. Pisin vaihtoväli n. 15 tkm. Mutta eipä 1.2 TSIn ominaisuus tuo öljynkulutus olekaan. 1.8 TSI sitten erikseen.

      Vaan onko näillä valehtelusta syyttävillä itsellä kokemusta aiheesta? Tietysti, mutta kaikki on vain läppää...

    • Ulkomaita.myöden

      Valitettavasti suuri öljyn kulutus koskee jokaista vw.n moottori mallia.Eikä vw tee mitään korjatakseen asiaa.Valituksia ja ilmettelyä netti täynnä.googlatkaa niin näette.

      • MistäPuhutaantässä

        Määrittele "suuri öljyn kulutus". Mikä on mielestäsi suuri?
        Ps. Öljynkulutus on yhdyssana.


      • PaljonkoOnPaljon

        Autonvalmistajien näkemys normaalin kulutuksen ylärajasta:

        Toyota 5 dl / 1000 km (mutta 3 dl on jo poikkeuksellista)
        Volkswagen 5 dl / 1000 km
        Volvo 2,5 – 5,0 dl / 1000 km (riippuen käyttöolosuhteista)
        Volvo 5,5 dl / 1000 km (150 000 ajetun km jälkeen)

        Miksi öljyä kuluu?

        Nelitahtisessa polttomoottorissa öljyä pääsee palamisprosessiin venttiilinvarsien tiivisteiden kautta, sylinteriseinämiä pitkin, huohotinkaasujen mukana sekä turboahdetuissa moottoreissa ahtimen akselin tiivistyksen kautta. Suurin osa luontaisesta öljynkulutuksesta aiheutuu kampikammion huohotinkaasujen mukana imukanavistoon kulkeutuvasta öljysumusta, toiseksi eniten sylinterin seinämiä pitkin palotilaan pumppautuvasta öljystä. Luontainen öljynkulutus on ahdetuissa moottoreissa suurempaa.


      • SkodaJorma

        Jullinjuntti varmasti jatkossa laittaa linkkejä ja CopyPaskoo suoria lainauksia ilman lähdeviitteitä. Jos vain osoitamme, että provoilu herättää mielenkiintoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe