Onko oikeus pettää jos joutuu elämään puutteessa?

pilleripurkki

Ei ole! Toisen puolison haluttomuus johtuu usein masennuksesta. Jokaisen jonka puoliso kylmenee pitäisi kysyä, että mitä on tapahtunut? Onko sattunut jotain joka on saanut elämän muuttumaan? Paineet töissä, lasten kanssa, sairaus, puolison käytös ym. Pettueilta puuttuu ymmärrys ja kyky ottaa toinen huomioon, sekä halu auttaa. Heiltä puuttuu halu ratkaista ongelmat yhdessä puolisonsa kanssa.

He luulevat että pettäminen on oikotie onneen, mutta erehtyvät pahasti pilaten omankin elämänsä.
Sitten, puolin ja toisin, ihmetellään katkeria exiä.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsenäinen

      Olet täysin oikeassa.Itse asiassa pettämiselle ei ole olemassa minkäänlaisia perusteluja tai syitä.Sen sijaan siitä sen seuraamuksia on kyllä laajalti näkyvissä ja kuultavissa...ikävä kyllä

    • uhri__

      Itseasiassa pihtaaminen on henkistä väkivaltaa, jota kenenkään ei pidä sietää.

      • hallitus.määrää

        Pakko on pihdata kun sä ukko näytät lähinnä pakettiautolta. Laihduttaisit ensin niin voisit joskus saadakin.


      • VoiVoiHuoh

        Myötä- ja vastamäessä?


      • uhri__

        - en ole ukkosi, enkä näytä siiderivalaalta tai ole muutenkaan ällötys!
        (nainen siis)
        - eikä mieheni ole masentunut, eikä impotentti, eikä ole toista naista, eikä miehiin menevä


      • pilleripurkki
        uhri__ kirjoitti:

        - en ole ukkosi, enkä näytä siiderivalaalta tai ole muutenkaan ällötys!
        (nainen siis)
        - eikä mieheni ole masentunut, eikä impotentti, eikä ole toista naista, eikä miehiin menevä

        "pihtaamiinen" on halventava sana seksikuolemasta. Haluttomuus seksiin johtuu jostakin, yleensä siis masennukesesta, syy pitäisi selvittää yhdessä tai ammattiapua hyväksi käyttäen.


    • Toisen haluttomuus johtuu usein siitä, että seksistä oman puolison kanssa on loppunut "kipinä" ja siitä on tullut pelkkä satunnainen suorite. Ja toisille siitä seksin antamisesta on tullut sopiva kiristysväline, eli "jos saan etuisuuksia, saat seksiä, jos en saa haluamaani, et sinä saa seksiä".

    • Retorinen.kymysys

      Saanko mennä johonkin toiseen ravintolaan syömään, kun ruoka tässä vakipaikassa on nykyään niin mautonta ja yksipuolista?
      Pitääkö minun käydä aina samassa kampaamossa, kun palvelu ei minua tyydytä?
      Voinko käyttää aivan erityylistä vaatetusta, koska haluan sitä?
      Jos en saa haluamaani seksiä tässä suhteessa, voinko hakea sitä muilta kumppaneilta?
      Tiedät kyllä vastauksen itsekin!

      • kunnioittamista

        kyllä voit hakea seksiä muilta kumppaneilta, kunhan muistat että eroat ensin tästä nykyisestä suhteesta. Ethän mene sinne vanhaan kampaamoonkaan uudelleen jos olet saanut huonoa palvelua.Ihmissuhde on paljon muutakin kuin seksiä. Ehkä vakituinen parisuhde ei ole sinun juttu.


      • eikannata

        miksi suotta erota jos hakee muualta seksiä. vaikka kuinka hakee, ei saaminen ole saletti. joten miksi erota turhaan?


    • Kovaa_on

      KOSKAAN, ei missään tapauksessa ole OIKEUTTA pettää häntä jonka kanssa on mennyt naimisiin. Jokaisen on keskusteltava asiat selväksi parisuhteessa. Pettäminen ei ole koskaan missään tilanteessa ratkaisu parisuhteen ongelmiin. Se on luusereitten ja käytöstavoiltaan vajaitten ihmisten oma ongelma ja tuo mukanaan pelkkää itkua, katkeruutta ja kärsimystä petetylle. Kostona pettäminen vie vihan kierteeseen. Usein se on viimeinen niitti parisuhteelle ja sen onnistumiselle tai tilanteiden korjaamiselle. Pettämisen jälkeen kunnioitus toista kohtaan menee ikuisesti. Uskollisuus on hyveistä parhaimpia, sellaista ihmistä kunnioitetaan.

      • herätystähänpäivään

        Noin sata vuotta sitten se oli ehkä noin. Nyt on syytä herätä nykyaikaan.


    • Sopimuskysymys

      Vieraiden nussiminen on ok vain siinä tapauksessa, että asiasta on yhteisesti sovittu ja että molemmat on vapaaehtoisesti omasta halustaan siihen suostuneet ja että molemmilla on sama oikeus vieraissa käymiseen. Ei tää nyt tämän kummempaa ole.

    • Oikotie_onneen

      Pihtari kannattaa kyllä ennemmin jättää kuin pettää.

    • Torttua4

      Riippuu eukosta ..kaikki ei ole niin tarkkoja vaikka käykin vieraissa ! näin on ollu parin akan kanssa ! Ei ole koskaan ole ollut tauteja ! Vapautta itselle _ vapautta akalla tässä vaiheessa koulutusta !

    • naikaa.jos.haluttaa

      Kyllä halukkaat aina parinsa löytää luvalla tai ilman lupaa. Ne, joita ei kiinnosta naiminen, mitä sanottavaa heillä on, jos muut haluavat naida keskenään. Ei ihmisiä voi kahlita missään asioissa. Jokainen ihminen on oma itsensä. Hän yksin päättää, mitä elämässään tekee.

    • päätöstehty

      monta kuukautta ollut ihan kylmää miehen puolelta, tietokone ja alkoholi täyttää sen elämän. Ei ole läheisyyttä, ei seksiä ei mitään keskusteltavaa. Yksin tässä iltana vietän. Mies ei halua edes puhua erosta, nukutaan eri huoneissa. Nyt olen tutustunut vahingossa facen kautta erääseen erittäin kiinnostavaan ja mukavaan mieheen ja kyllä näin on, että jos juttu menee siihen että päädymme sänkyyn, niin annan mennä täysillä. Minä joka en ole ikinä sietänyt pettämistä, olen jopa heivannut kavereitani sen vuoksi että ovat pettäneet miehiään. Mistä minä olen tiennyt minkälaisia suhteita ihmisillä on 4 seinän sisällä.

      Ihan oikeasti, tämä keskustelun, hellyyden, kosketuksen ja rakastelun puute tekee naisesta hullun. Minä tein sen päätöksen että annan virran viedä. Elämääni on kuulunut vain 2 miestä mutta tämä on minun ainoa elämäni enkä aio haaskata sitä rakkaudettomassa suhteessa josta toinen ei halua lähteä (minun taloni) kun saa täällä elää ja asua kuin poikamies.

      • älätuomitsetoisia

        hahaha
        "Minä joka en ole ikinä sietänyt pettämistä, olen jopa heivannut kavereitani sen vuoksi että ovat pettäneet miehiään"

        elämä opettaa, näin se on!


    • PaljonKerralla

      Elin 7kk suhteessa, jossa todella tykkäsin toisesta. Kaksi kertaa päädyimme seksiin, jossa hän laukesi, minä en. Tein lukemattomia kertoja aloitteen seksiin, häntä ei kiinnostanut. Suhteen lähestyessä exidustaan, en enää kestänyt vaan tyydytin tarpeitani ihmisen kanssa, jota se kiinnosti. Tunsinko katumusta? En! Hän jätti minut juuri. Ratkaisu oli oikea. En halua enää ikinä tilanteeseen, jossa pitää olla puutteessa vaikka mukamas suhteessa olisinkin!!

    • Panisinpanisinpanisin

      Puuttuu siltä "haluttomaltakin" ymmärrys ja kyky ottaa toinen huomioon. Jos parisuhteessa oleva puoliso päättää aloittaa selibaatin, se on "petos" sitä toista puolisoa kohtaan. Parisuhteessa on optio seksistä. Tällöin toisella on oikeus hakea se seksi muualta. Eikä haluttomuus aina johdu masennuksesta, naurettava väite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe