Vihaan paskaa koti elämää

Vihaankotielämää

Mulla on todella huonot välit kusipää isäpuolen kanssa.Se kantaa mulle kaunaa viime kesän riidasta (jonka itse alotti) ja kostaa sitä mulle.Kotona vittuilee mulle ja kyttää mun asioita ynm piilo vittuilua.Puhuu paskaa ja jos mä sanon jotain että "ei kiinnosta" uhkailee mua väkivaltaisesti.Oon huomannu, että mulla ei ole oikeutta sanoa yhtään mitään tai kertoa mikä mua ärsyttää/sanoa omaa mielipidettä tai tuoda tunteita esiin.Heti jos sanon, mua uhkaillaan väkivaltaisesti ja haukutaan ynm.Vituttaa, kun en haluais olla missään tekemisissä ton isäpuolen kanssa, niin se tulee joka aamu aikaseen äitin sänkyyn puhuu sille, äitin huone on siis verhon takana mun huoneesta kun meillä ei ole ovea huoneidemme välissä.Kuulen siis kaiken puheen.Kyylää jatkuvasti mun asioita ja käyttäytyy&puhuu törkeästi mua kohtaan ja mä en saa sanoa yhtikäs mitään.Jos mä otan puheeksi esim.sen haukkumiset eilen tai asian mikä mua ärsyttää, se sanoo mua riidan aloittajaksi.Mua pidetään vaan paskana ja jonain ilkeänä ihmisenä kun tuon vain mielipiteeni esiin.Oon huomannu, että oon jotenki äitin, isäpuolen ja pikku siskopuolen perhe elämän välissä, "häirikkönä".Oon kyllästynyt että mä en saa ikinä puhua mitään tai mua uhkaillaan ja haukutaan.Sitten välillä isäpuoli saa aggressiivisia kohtauksia, jolloin uhkailee ja huutaa ku hullu ja joudun tosissani pelkäämään.Äiti hyväksyy isäpuolen käytöksen, se ei voi siis auttaa.Mua koko ajan vähätellään, halveksutaan ja arvostellaan.Olen häirikkö heidän mielestään täällä koti elämässä.Mulla ei sais olla yksityisyyttä missään ja mä en saa nukkua aamulla pitkään....inhottaa niiden aamu keskustelut äitin sängys verhon toisella puolen ku kuulen kaiken.En halua kuulla edes isäpuolen puhetta, muuta se ei osaa ku vittuilla ja uhkailla mua!Se pitää elämän tärkeompänä asiana siivousta ja mulle vittuilua/mun elämän häirintää.Aina jauhaa jostain lattian ja tiskipöydän puhdistuksesta, miten mä en mitään siivoa jne.Sen oma käytös on pahempaa kuin se että mä en aina siivoo.Yleensä puhuu siivouksesta heti aamulla, mun pitäis siis nousta klo.8 ylös siivoomaan jotain paskaa.Mulle osotetaan käytöksellä ja puheilla kierrellen, että mua halvekstiaan todella paljon ja mua pidetään esteenä heidän perhe elämälleen.En siis saa puhe oikeutta, vapautta ja yksityisyyttä kotona.Isäpuoli on myös kiero, esittää niin hyvää ihmistä vaikka taustalla on täysin kusipää vittuilija mua kohtaan.Mä en saa minkäänlaista hyväksyntää, kunnioitusta tai arvostusta kotona, oon vaan joku paska.Haluan muuttaa pois, mutta tukien hakeminen on niin hidasta ja vaikeaa ja miten maksan kalliin vuokra takuun jos muutan omilleni?monet ei edes halua vuokrata 17-vuotiasta....
Mitä pitäs tehdä?

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyrre

      On hirveää että teitä nuoria on uusioperheissä syrjittyinä, ikäänkuin ulkopuolisina.
      Sinulla pitäisi olla koti jossa saisit olla rauhassa ja turvassa. Ja äitisi tekee todella väärin kun ei tue ja puolusta sinua, sinähän olet hänen lapsensa!
      Ajatteleeko hän ehkä että sinä kuulut hänen ''entiseen elämäänsä'', ja että nyt hän haluaa elää uutta elämää ja katsoa eteenpäin? Jos näin on, hän on henkisesti laiska, ei viitsi nähdä vaivaa puolustaa sinua, näin hän pääsee vähemmällä. Myös hän katsoo varmaan että hänen täytyy ''pysyä miehen rinnalla'', eikä asettua häntä vastaan. Näin hän välttyy yhteenotoilta. Tuokin on henkistä laiskuutta, mutta myös ehkä pelkoa.
      Olisitko todella valmis muuttamaan pois? Niin, olethan pian täysi-ikäinen.
      Entä jos puhuisit äitisi kanssa? Kysy häneltä neuvoa ja apua. Vihjaile miehelle että mitäs jos muuttaisin omilleni, mutta kun pitäisi saada neuvoja ja muutenkin apua...
      Tiedä vaikka hän innostuisi auttamaan sinua jos hän kerran pitää sinua tavallaan ylimääräisenä ja haluaisi vain elää perhe-elämää äitisi ja pikkusiskosi kanssa.
      Onko ketään sukulaista jolta voisit pyytää apua? Kysele rohkeasti, kyllä sinulle vielä itsenäisyys koittaa ja et arvaakaan kuinka kivalta se tuntuu vaikka onhan siinä haasteensakin!

    • novoihyväihmejakaikkea

      Kirjoituksesi perusteella on mahdotonta sanoa juuri mitään.

      Mahtaa johtua siitä, että uusperheeseeni kuului teini ja siitä että puheesi ovat kuin hänen suustaan. Hänkin kitisi kunnioituksen ja arvostuksen puutteesta käyttäytyen samalla kuten vihaa tirsuva ihmisperse.

      Hänellä oli erilaisia harhaisia kuvitelmia, joista seuraavassa muutama

      -Hän voi päättää kaikista menoistaan itse
      -Hän voi päättää nukkumaan menonsa ja heräämisaikansa
      -Hän voi jättää annetut kotityöt tekemättä
      -Hän voi jättää läksynsä tekemättä
      -Hän voi olla siivoamatta huonettaan
      -Hän voi määrätä minua
      -Hän voi määrätä äitiään
      -Hän voi haistatella minulle ihan miten haluaa
      -Hän voi puhua minulle ihan mihin sävyyn haluaa (mielipiteitä, aivan)
      -Hän voi paiskoa ovia ja rikkoa esineitä
      -Hän voi lyödä ja potkia minua

      Ei voinut ja se oli kovaa.

      Miksi äitinsä ei auttanut lastaan onnelaan tunkeutunutta pahuutta vastaan? No siksi, että hänen mielestään kohtuullinen järjestys perheessä on hyväksi.

      Todellakin. Voit koittaa sopeutua tai sitten muutat. Pidä kuitenkin yhteyttä äitiisi ja sisareesi jälkimmäisessä tapauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe