Käytetyn auton osto ja oman "vanhuksen" myynti

EnsimmäinenOmanMyynti

Omistan vuoden 2000 Hondan, olen varsinainen toinen omistaja (on myös autoliike ja jobbari mutta ne eivät autoa kuluttaneet). Autonvaihtokuume iskenyt, joten tässä tietoja tästä vanhasta:

119.000 km (eka omistaja ajoi 10 v aikana n 44.000 km, siksi noin vähän mittarissa)
katsastettu juuri (erittäin hyvässä kunnossa, katsastusmiehen maininta)
kesärenkaat ostettu keväällä ja talvirenkaat viime syksynä
jakohihna vaihdettu 107.000 km:ssä
huollettu säänöllisesti vaikkei merkkiliikkeessä
- radio ei kunnolla toimi
- auton peräpäässä lommoa, en ole viitsinyt sitä korjata kun vanha auto.
Ajattelin viedä auton autotohtorille jotta sais vielä sieltä lausunnon. Mitä tuosta Hondasta voisi kohtuudella pyytää ?

Uudesta käytetystä (kun aivan uuteen ei rahat riitä) haaveilen. NIssan Q, Honda CR-V olis unelmissa ja jos jonkun sopivan löydän, vien sen myös tarkastukseen ennen ostoa. Rahaa voin käytää max 18' enkä mielellään ostaisi autoa, jolla ajettu > 150'.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bytbil

      Auto on 15 vuotta vanha, mieti. mitä itse maksaisit sen ikäisestä kinneristä oletuksena että tietäisit vaan merkin, mallin, kilometrit ja varustuksen.
      En ole autokauppias enkä työkseni ole autoalalla, mutta karua todeta, jos saat yli 750e niin ok.

      • LohiOn

        Eiköhän nyt olla kuitenkin realistisia. 750€ voi saada jos uudet talvirenkaat ja tankki täynnä. Tuon ikäiset japsit eivät olleet kuitenkaan kovin ruostumattomia. Tilanne parani 2005 vuoden jälkeen.


    • bytbil

      Joo, siis tuo 750e on ehkä sellainen ylirealistinen hinta mitä ehdotin, itse myisin tuon ikäisen vielä hyvällä mielellä 500e.

    • 750-1500

      Jos siinä on hyvät varusteet, sähkölasit ilmastointi vakkarit sun muut saattaisi siitä 1300e saadakkin itse myytynä. Jossei varusteita ole voisi tuon 750e saada suht hampaita kiristämättä. Ajomäärällä ei juuri ole enään merkitystä,jos luulet saavasi siitä 3 tuhatta niin käyppä katsomassa nettiautosta saat paljon uudemman kunnon varusteilla olevan auton jo siihen rahaan.

    • RäkyRäkyt

      Kysyjähän ei ole laittanut mitään oletushintaa jonka vanhuksesta saa, mistään 3000 eurosta puhuta mitään.

    • Monenlaisia

      Hondiakin on niin monenlaisia ja eri moottoreilla ja varusteilla, että pitäishän sitä vähän tarkemmin tietää minkälaisesta kapistuksesta on kysymys.....

    • KatsoMitenMuutMyyvät

      Käyt nettiautosta katsomassa vastaavien autojen tarjonnan ja peilaat oman autosi kunnon/kilometrit niihin. Siitä löytyy hintataso.

      Kovin paljon ylihintaa on turha pyytää koska ostajat osaavat tarkistaa tuon saman hintatason nettiautosta. Tietenkin ainahan voi toivoa että kaupoille sattuu joku uunotettava hölmö...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe