Minkälaisia epilepsia kohtauksia saatte?

meikeläinen

Kysymys kuuluukin, minkälaisia epilepsia kohtauksia kukin saa, muuta kuin että makaa maassa, sätkii hetken jaloillaan ja vaahtoo tulee suusta, hetken tuijottaa vaan ettei tajua mitään ja on tietoisessa tietoisessa tilassa.

8

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikeläinen

      Mitäs sanotta tästä sama (meikeläinen) minua on suoraan pompoteltu, oleteun epilepsia epäilyn myötä jo 3-4 vuotta, alan olla lopussa. Kaikki alkoi noin 4-vuotta sitten kun aamulla heräsin, ei mitään tajua mikä päivä on ja mitä oli eilen (alkoholilla ei osuutta) Meni tovi kun aivot alkoivat toimia vaikka oisin tuijottanut kalenteria, aivot eivät sanoneet yhtään mitään. Näitä tuntemattomia poissa olo kohtauksia oli melko tiuhaan tahtiin ja aina aamulla herätessä. Säikähdin itsekin, hakeuduin lääkärille. Minulle tehtiin mangeettikuvaus, aivosähkökäyrää, psykoloogista muistitestiä ym. Löydös hyvänlaatuinen kysta kasvain aivolisäkkeessä, jolle ei tehdä yhtään mitään.

      Diagnoosi, epilepsia (ikinä en ole saanut ns varsinaista "kunnon kohtausta".

      Lääkkeeksi kirjoitettiin ekaks Neurotol Slow (olin aivan sekaisin) vaihdettiin sitten Lamixtaaliin (kuvottava olo kohta pillerin otettua) vaidettiin Deprakineen olin ihan sekava) nyt neljäs kokeilu Gaprion (ahdistusta/masennusta/ pelkotiloja/ epätodellista oloa) tuntuu ett pää hahoaa..Neurologi ei suostu enää vaihtamaan. Olen kuin "loukussa". Itse en koe että minulla edes on epilepsia.

    • Kunossa

      Onkohan noin ettet mitään noista kokeiluista lääkkeistä sietäisi ? Aloitusoireethan voi olla rankkojakin lääkkeillä . Itse muistaakseni aikanaan kuin neurotolia aloittelin oksensin muutaman päivän. Deprakinea ja lamictalia olen syönyt 20v ollaan vaihtamassa pois kuin uusi lääke tulee korvattavaksi. Vähintäänkin huimausta, väsymystä itselläni on aloitusoireet ollut.

      • meikeläinen

        Kaikista epilepsia lääkkeistä tullut vain pahoja sivuoireita.

        Nykyinen Gaprion- lääke aiheuttaa siinä määrinsivuvaikutuksia ahdistusta/masennusta että joudun ottamaan Opamoksia 1/2 tabletista- 1:teen pv:ssä (onko tässä mitään järkee).

        Lisäksi ankaraa pahoinvointia jonka myötä tehtiin 2-viikkoo sitten vatsantähystys, ei vakavaa, oli tulos. Maitohappo kapselien varassa menee päivät.

        Kahesti yritetty keskeyttää lääke(Gabrion) sain oudon humauksen päähän jota ei ole koskaan ennen ollut, molemmilla kerroilla ensiapu reissu, meni ohi hetkessä. Tänä syksynä yritän vielä lääkärin kautta nykyisen lääkkeen purkua.

        Muisitikatkot voivat olla pelkkää tressiä, olin silloin vielä töissä, nyt jäämässä eläkkeelle lokak. alusta. Elämän tilanne rauhottuu kun ei tarvii lähtee töihin.

        Miksikähän Neuronlääkärit vain tuputtavat epilepsia lääkettä, en koe että minulla edes sellainen on. Pitää vain löytyä joku diagnoosi minullekkin. Siinäpä kysymys.


    • Kunossa

      Tuossa ei mitään ihmeellistä ole jos huimausta tulee lääkettä vähentäessä,lisättäessä. Alkuoireet kyllä vähenevät monesti 1 kk sisään ei hetkessä monestikkaan. Epilepsia diaknoosihan sinulla on siksi lääkärit lääkkeitä siihen määräävät et poissaolokohtauksesi saataisi loppumaan.

    • Coast

      Moro, mun kohtaukset alko vasemmanpuolisena suun puutumisena sekä valtavana kipuna, kenelläkään ei ollut hajuakaan mikä vaivaa. Ensimmäinen epäily oli kolmoishermosärky kunnes tuli kunnon sätkyt ja kouristukset unessa. Nykyään 4v myöhemmin syön 2 3 absenor, pikkukohtaukset joita tulee päivisin/öisin alkanut uudelleen 1,5v tauon jälkeen ja 2vk sitten alkoi melkonen sähkömyrsky päässä öisin/aamuisin (unessa kummiski). Jos tuosta mitään selvää saa. Nyt kontrollissa määrätty uudet lääkkeet, ei tiedä vielä miten vaikuttaa ku kela kusee taas jtn..

      Kohtaukset laukaisee: Tuuli, viileä ilma, kuuma/kylmä vesi, saunan lämpö(!!!??? ARGH), parran ajo, hampaiden pesu, syöminen, valvominen, kahvi, matala basso (meni hyvät vehkeet halvalla.. -.-'), kosketus naamaan.

      En tykkää.

    • Coast

      Edelliseen lisäten, käyty magneettikuvissa 4krt, video-eeg 3vrk, normaalit eeg:t.
      Mitään poikkeavaa ei löydy. Joten syötetään nappeja, jos se auttas. prkl

      • jaaettäsellattii

        Täällä magneettikuvat 1krt, eeg 5krt kaikki normaalia, kohtaukset selvästi epileptistyyppisiä, ei anneta nappeja edes kokeeksi, että auttaisiko näihin hemmetin jokapäiväisiin oireiluihin! Kiitos!


    • Aivotonpaa

      Poissaolokohtauksia joissa vahva epätod. olo läsnä, kuin olisi "rinnakkaistodellisuudessa" tai jossain missä "ei ole mitään." Olen kuin unitilassa hetken ja sitten jonkun ajan päästä olo on normali. Tai joskus tähän kuuluu lievä jälkisekavuus että tajuan jotain tapahtuneen mutta on ihan humalainen olo.

      Olen saanut myös tärinä-vapina-nykimis kohtauksia ja eeg:ssä näytti jo ekassa piikkiä. Ja nyt on tehty vuoden aikana muitakin testejä ja ne joko lievästi ja enemmän poikkeavia. En myöskään itse osaa mieltää itseäni epileptikoksi, koska en kouristele tajutttomana. Tosin yhden pitkän, pitkän nykimis sarjan olen saanut ja siitä ei ollut leikki kaukana.

      Sinä joka sanoit syöväsi opamoxia, mulla on myös vastaavanlainen valmiste ollut ihan lihaksia ja mieltä rentouttamaan, koska olen taipuvainen unettomuuteen ja sairauden puhkaisu pahensi tätä. Ja lisäksi mulle on kokeiltu Lamictalia, joka ei sovi kyllä yhtään kun piristää hirveästi. Jokatapauksessa mun mielestä ton opamoxin otossa ei ole mitään pahaa, sullahan on pieni määrä ja aika moni epileptikko kuulema käyttää ihan rauhoittaviakin, kun on paniikkihäiriö syntynyt epilepsia diagnoosin jälkeen.

      Omat poissaolokohtaukset pysyneet poissa sittemmin vuoden päivät piakkoin tegretolin ja muutaman muun lääkkeen jälkeen. Toisinaan nykii, ja sinua lainaten, HUMAHTELEE paljonkin päässä. Myös tuntuu, että tulee sisäisiä kehon vapinoita, mutta aika lailla pysyneet aisoissa. Ahdistusta on tän sairauksen takia paljon, oikeastaan vihaakin sitä kohtaan. On niin moniuloitteiset oireet, että psyykekin kärsii.
      No ehkä tästä mennään eteenpäin kun diagnoosistakin jo jonkun aikaa mennyt... Ainapa se tulee varjostamaan elämää ja syytä ei tiedossa, ainakaan vielä. Se vain että suvussa ollut tätä samaa liikkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe