Älä naura!

Nittaminax

Kuulinpa tässä erikoisen jutun muutama päivä sitten. Espoossa Jorvin sairaalan keittiössä ei saa kuulemma jutella mistään muista asioista kuin töistä ja nauraminen on varsinkin kielletty. Jos mä olisi kyseisessä keittiössä töissä ottaisin yhteyttä luottamusmieheen tai vaikka työsuojeluvaltuutettuun.
Käsittämätöntä nipottamista esimieheltä rajoittaa työntekijöiden normaali kanssakäyminen.
Tuntuisiko sinusta mukavalta jos esimies rajoittaisi kaiken normaalin kanssakäymisen vain työasioihin?

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      On siinä naurussa pitelemistä mutta saako nauraa sisäänpäin hihittäminen käsi suun edessä ?

      • Tuskin sekään on sallittua kun pöpöjä voi siirtyä käsiin ja siitä ruokaan tai tiskeihin.


    • JOissain työpaikoissa saa nauraa vain pomot :D

      • Jaa et missä, pellekoulussa varmaan. :D
        Mietin vaan tossa, et jos hoitajat saa tauoillaan osastoilla kikattaa mielin määrin niin miks ei sit keittiössä. Pitää vaan liikkua huulet mutrussa kun joku kellarissa oleva keittäjä niin määrää. Tai en mä tiedä onko se nainen vaiko mies.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Jaa et missä, pellekoulussa varmaan. :D
        Mietin vaan tossa, et jos hoitajat saa tauoillaan osastoilla kikattaa mielin määrin niin miks ei sit keittiössä. Pitää vaan liikkua huulet mutrussa kun joku kellarissa oleva keittäjä niin määrää. Tai en mä tiedä onko se nainen vaiko mies.

        Ei hoitajatkaa saa tauoilla kikattaa, pomo tulee sanomaan että suut suppuun :). Ja joidenkin mielestä se nauraminenki on työajasta pois ;). Ehkä se on pää-asia et töissä ei saa nauraa, sillon on liian mukavata :).


      • Nittaminax
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ei hoitajatkaa saa tauoilla kikattaa, pomo tulee sanomaan että suut suppuun :). Ja joidenkin mielestä se nauraminenki on työajasta pois ;). Ehkä se on pää-asia et töissä ei saa nauraa, sillon on liian mukavata :).

        No mä olin joitakin vuosia sitten jotain viis päivää osastolla ja ainakin siellä nää hoitajat joka tauolla piti sellasta mekkalaa et mua itteenikin rupes välil naurattaa. Niiden kahvihuone oli meidän seinän takana ja ovet ku oli auki kaikilla niin kuuluhan se. :)


      • Nittaminax kirjoitti:

        No mä olin joitakin vuosia sitten jotain viis päivää osastolla ja ainakin siellä nää hoitajat joka tauolla piti sellasta mekkalaa et mua itteenikin rupes välil naurattaa. Niiden kahvihuone oli meidän seinän takana ja ovet ku oli auki kaikilla niin kuuluhan se. :)

        Joops. Onhan tietenki tilanteita, joissa ei ole kiva kuunnella hirveetä kikatusta. Esimerkiksi jos olet ite hirveen huonossa huonossa kunnossa tai kipee tai omaises tekee kuolemaa ja sulla suru hoitajat vaan kikattaa omia juttujaan. Pitänee olla tilannetajua missä menee kikattelemaan , kun ollaan sairaalaympäristössä.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Joops. Onhan tietenki tilanteita, joissa ei ole kiva kuunnella hirveetä kikatusta. Esimerkiksi jos olet ite hirveen huonossa huonossa kunnossa tai kipee tai omaises tekee kuolemaa ja sulla suru hoitajat vaan kikattaa omia juttujaan. Pitänee olla tilannetajua missä menee kikattelemaan , kun ollaan sairaalaympäristössä.

        No me onneks oltiin kämppiksen kanssa suht kohtalaisen hyvässä kunnossa. Muistui mieleen ku sillä kämppiksellä oli edellinen vieruskaveri, niin niillä kun synkkas erittäin hyvin, niin olivat jutelleet kaikkia mukavia ja välillä naurahdelleet, niin hoitajatpa tuli heitä kieltämään ettei siellä saa nauraa enää yheksän jälkeen illal.


      • Nittaminax kirjoitti:

        No me onneks oltiin kämppiksen kanssa suht kohtalaisen hyvässä kunnossa. Muistui mieleen ku sillä kämppiksellä oli edellinen vieruskaveri, niin niillä kun synkkas erittäin hyvin, niin olivat jutelleet kaikkia mukavia ja välillä naurahdelleet, niin hoitajatpa tuli heitä kieltämään ettei siellä saa nauraa enää yheksän jälkeen illal.

        Oisko ollu kyse siitä et nauru oli liian kova-äänistä. Toiset alkavat jo yöpuulle siihen aikaan.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Oisko ollu kyse siitä et nauru oli liian kova-äänistä. Toiset alkavat jo yöpuulle siihen aikaan.

        Noo sitä mä en tiedä, mutta tää vierustoveri oli aika närkästynyt hoitajien komenteluun. No jos totta puhutaan niin en minäkään yhteen puolalaiseen vai mikä sit lie olikin.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Noo sitä mä en tiedä, mutta tää vierustoveri oli aika närkästynyt hoitajien komenteluun. No jos totta puhutaan niin en minäkään yhteen puolalaiseen vai mikä sit lie olikin.

        Hootajatkin voivat olla puun ja kuoren välissä. tiset potilaat kkattaa ja toiset valittavat hoitajille et toiset kikattaa ja he eivät saa nukuttua :).


    • ö-Öö

      Työpaikkoja erilaisia.

      Paljon työpaikkoja, missä ei keskustella kuin virallisten taukojen aikana. Ja noin yleisemmin, jos on aikaa työaikana lässyttää pashaa, ehkä töitä liian vähän, elikkäs liikaa työntekijöitä.

      Sinällään taas monet hommat selleisia, että vaikka töitä paiskiikin niskalimassa kokoajan, samalla voi rupatella koko ajan.

      Joku keittiöduuni mun mielestä lähempänä ekaa vaihtoehtoa, kiireistä ja suorituspaineista. Lisäksi vielä tarkkaavaisuutta vaativaa ja vaarallistakin. Ei palomiehet rupattele keskenään paloa sammuttaessaan.....

      Noin yleisimmin. Ei yksityisasiat jne kuulu työelämään kuin rajallisesti, töissä tehdään töitä. Tietenkin ajanoloon aina pääse puheväleihin duunikavereitten kanssa, eri asia, kannattaako.

      =DW=

      • siilimuori2

        Miytä ihmettä. Naisvaltaisilla työpaikoillahan voi AINA luottaa työkavereihin :).


    • suutsupussa

      Omalla työpaikallani puhutaan vain työasioista työaikana, kahvi- ja ruokatauolla sitten voidaan hölöttää omiamme. Ei ole työnantajan määräys, vaan oma valintamme. Työ on tarkkaa eikä kaipaa mitään häiriötekijöitä.

      • Mikäpäs siinä jos se on oma valintanne, mutta että pomo määrää keittiössä saatko jostain jutella, niin se on mun mielestä jo liikaa.


    • Harhojakin.kuulla.voi

      Kuulit varmaan jos olit käymässä siellä psykiatrisella puolella parisuhdeterapiassa.

    • Moi Nitta! Muistakko vielä mua tuolta toiselta palstalta? :) Tulin vaan pikaseen moikkaamaan,kun näin tutun nimen. :)

      Jk.Oon tänne alaikäinen,..toivottavasti kukaan ei nyt vetäny pannareita. ;))

      • Toki muistan sut ja oli kiva nähä et vielä palstoilla liikut. Kuule, tääl on paljokin alaikäsiä, mutta ei se ole kielletty joten jos haluut kirjoitella niin kirjoittele pois vain. :)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Toki muistan sut ja oli kiva nähä et vielä palstoilla liikut. Kuule, tääl on paljokin alaikäsiä, mutta ei se ole kielletty joten jos haluut kirjoitella niin kirjoittele pois vain. :)

        Aattele,että mä tosiaanki viel haahuilen täällä ku kummitus. :))
        Käväsin muuutes tuossa viiskymppisissä,mutta sieltä oli porukka jo vainaata näköjää,ku oli niin hiljasta. :))

        Taidan silloin tällöin heittää tänne viestiä,jos ei kukaan vaan kilahda.Mä näköjää meen aina 10vuoden etuajassa näissä jutuissa,ku nelikymppisenä olin viiskymppisissä ja nyt tungen kuuskymppisiin.Mä oon varmaan niin hyvin kehittyny nainen. ;))


      • mii-su kirjoitti:

        Aattele,että mä tosiaanki viel haahuilen täällä ku kummitus. :))
        Käväsin muuutes tuossa viiskymppisissä,mutta sieltä oli porukka jo vainaata näköjää,ku oli niin hiljasta. :))

        Taidan silloin tällöin heittää tänne viestiä,jos ei kukaan vaan kilahda.Mä näköjää meen aina 10vuoden etuajassa näissä jutuissa,ku nelikymppisenä olin viiskymppisissä ja nyt tungen kuuskymppisiin.Mä oon varmaan niin hyvin kehittyny nainen. ;))

        No täällähän ne viiskymppiset lorvii silloin kun kerkeävät joten sekaan vaan. :)
        Täälhän nyt kilahetaan milloin mistäkin ja haukutaan vuoronperään kaikki, mutta ei anneta sen häiritä. :)


      • ent.siivoojaparka
        mii-su kirjoitti:

        Aattele,että mä tosiaanki viel haahuilen täällä ku kummitus. :))
        Käväsin muuutes tuossa viiskymppisissä,mutta sieltä oli porukka jo vainaata näköjää,ku oli niin hiljasta. :))

        Taidan silloin tällöin heittää tänne viestiä,jos ei kukaan vaan kilahda.Mä näköjää meen aina 10vuoden etuajassa näissä jutuissa,ku nelikymppisenä olin viiskymppisissä ja nyt tungen kuuskymppisiin.Mä oon varmaan niin hyvin kehittyny nainen. ;))

        Mikäs pakko sitä on mainostaa ikäänsä. Tai no, huomaahan sen iän yleensä kommenteista ja tuplahymiöistä.


      • Nittaminax kirjoitti:

        No täällähän ne viiskymppiset lorvii silloin kun kerkeävät joten sekaan vaan. :)
        Täälhän nyt kilahetaan milloin mistäkin ja haukutaan vuoronperään kaikki, mutta ei anneta sen häiritä. :)

        Täälläkös kaikki onkin..:)) Ai,että kilahtamiset ja haukkumiset on arkipäivää..no,sitten ei ole mikään muuttunut,joten eihän täs hätäpäivää. :)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mikäs pakko sitä on mainostaa ikäänsä. Tai no, huomaahan sen iän yleensä kommenteista ja tuplahymiöistä.

        No sanoin iän,kun täällä voidaan kyllä muutenkin tuntea mut,kun olen lorvinut palstoilla iät ajat. :)


      • Mainoskatko

        Kuuskymppiset ei syö pannareita, eivät voi vetää naamaansa. Mut hillot niille kelpaa, ikään kuin kermat päältä. Herneenpalko on liian iso työntää nenuun.


      • Mainoskatko kirjoitti:

        Kuuskymppiset ei syö pannareita, eivät voi vetää naamaansa. Mut hillot niille kelpaa, ikään kuin kermat päältä. Herneenpalko on liian iso työntää nenuun.

        Ai ovat sitten herkkupeppuja..jos näin nätimmällä sanalla sanoo. Tuo herneenpalkojuttu,niin yksi herne kerrallaan..kestää kauemmin. ;)


    • TÄRKEÄÄ--KESKITTYÄ

      Jotkut opettajatkin tekevät omia hommiaan työaikana. Yksikin ensin myöhästyi paljon, ja sitten otti esiin hammasharjan ja tahnan, ja aloitti pesut.

      Työaikana keskitytään siihen mitä tehdään.

    • ent.siivoojaparka

      Kaikissa töissä ei edes naurata vaikka saisikin nauraa.
      Meitä oikein kurssitettiin hymyilemään työtä tehdessä. Hymyile siinä sitten samalla, kun peset toisten oksennuksia, kusia ja paskoja nurkista. Hullun leiman saa vähemmälläkin.

      • Jaa-a, kyllä on monet oksennukset, paksat ja kucet naurettu niin että melkein itellä pissi housussa :).


      • No voi paavali. :( Keittiössä missä kukaan potilas ei sua edes näe niin nauraminen kielletty ja sit osastolla missä teet just tota hommaa mistä kerroit, niin pitäis nauraa tai ainakin hymyillä.
        Hullunkurista.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Jaa-a, kyllä on monet oksennukset, paksat ja kucet naurettu niin että melkein itellä pissi housussa :).

        Siskoni oli vanhainkodilla yöhoitajana. Kerran joku oli puuhaillut itse vaihtaa vaipaansa ja töhrinyt ei vaan petinsä vaan koko huoneen ennenkun soitti kelloa. Sitten, kun oli pesty ja saanut puhtaan petin ja vaipan, niin tyytyväisenä totesi sängyn pohjalta, kun siskoni siivosi loppuja haisevia huoneesta: "On se hyvä, kun jokainen siivoo omat jälkensä."


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siskoni oli vanhainkodilla yöhoitajana. Kerran joku oli puuhaillut itse vaihtaa vaipaansa ja töhrinyt ei vaan petinsä vaan koko huoneen ennenkun soitti kelloa. Sitten, kun oli pesty ja saanut puhtaan petin ja vaipan, niin tyytyväisenä totesi sängyn pohjalta, kun siskoni siivosi loppuja haisevia huoneesta: "On se hyvä, kun jokainen siivoo omat jälkensä."

        :DD. Juu tilannekomiikka on sitä parasta :).


      • Nittaminax kirjoitti:

        No voi paavali. :( Keittiössä missä kukaan potilas ei sua edes näe niin nauraminen kielletty ja sit osastolla missä teet just tota hommaa mistä kerroit, niin pitäis nauraa tai ainakin hymyillä.
        Hullunkurista.

        Nii, tasan ei käy onnen lahjat :).


      • Nokian-siivooja

        Voi poloista, joka muutti Suomesta Ruotsiin paremman työn perässä? Nyt (silloin) on joutunut pesemään puliporukan jätteitä ja on niiiiin tietäväinen Palomaa arvostellessaan???

        Olihan täällä suomessa siivoojankin ura Nokialla parempi, kuin jossain tukholman slummeissa.


      • ent.siivoojaparka
        Nokian-siivooja kirjoitti:

        Voi poloista, joka muutti Suomesta Ruotsiin paremman työn perässä? Nyt (silloin) on joutunut pesemään puliporukan jätteitä ja on niiiiin tietäväinen Palomaa arvostellessaan???

        Olihan täällä suomessa siivoojankin ura Nokialla parempi, kuin jossain tukholman slummeissa.

        Sanos muuta... Mutta eikös sitä puliporukkaa olla kovasti odottelemassa nyt Suomeenkin.


      • Nokian-siivooja kirjoitti:

        Voi poloista, joka muutti Suomesta Ruotsiin paremman työn perässä? Nyt (silloin) on joutunut pesemään puliporukan jätteitä ja on niiiiin tietäväinen Palomaa arvostellessaan???

        Olihan täällä suomessa siivoojankin ura Nokialla parempi, kuin jossain tukholman slummeissa.

        Mitäs Paloma tähän keskusteluun kuuluu. Niin ja samaa paskaa sitä tulee oli puli tai muu potilas.


      • ent.siivoojaparka
        Nittaminax kirjoitti:

        Mitäs Paloma tähän keskusteluun kuuluu. Niin ja samaa paskaa sitä tulee oli puli tai muu potilas.

        En minäkään oikein ymmärtänyt, mutta pääsin jotenkin siihen käsitykseen, että Nokialla ei paskanneta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minäkään oikein ymmärtänyt, mutta pääsin jotenkin siihen käsitykseen, että Nokialla ei paskanneta.

        Kiitos päivän nauruista. :)


    • RatkaisuTämäkin

      Siskoni työpaikalla löytyi ratkaisu työpaikkakiusaamiseen kiellolla puhua työaikana omiaan. Siellä oli muutama suulas törkyturpa jotka saivat jatkuvasti aremmat vaivaantuneiksi. Nyt siellä on kaksi taukotilaakin, toinen suunsoittajille ja toinen heille jotka haluavat rauhasse hetken levähtää.

      • Ikäviä tuollaiset kiusaamiset, mutta aloitus ei nyt koske työpaikka kiusaamista työkavereitten kesken vaan miten pomo voi määrätä mitä työntekijät saavat puhua keskenään ja saako edes nauraa. :)


      • Aika äveriäs työnantaja joka tänä päivänä satsaa kahteen työntekijöille tarkoitettuun taukotilaan.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Aika äveriäs työnantaja joka tänä päivänä satsaa kahteen työntekijöille tarkoitettuun taukotilaan.

        Niin tai sitten niin iso että niitä pitää olla kaks paikkaa ja ihmiset sitten valinneet kumpaan menevät. :)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Niin tai sitten niin iso että niitä pitää olla kaks paikkaa ja ihmiset sitten valinneet kumpaan menevät. :)

        Niiiiiiiiiiiiiii............................................ tuo on myös totta. Meil on niin pieni et eisö haise ryhmähenki :)


    • miljanteri

      onneksi minulla on sellainen työpaikkka että voi keittiölläkin nauraa ja laskea luikuria, eihän tätä rskasta työtä muuten jaksais tehdä ,ja työtkin luistaa paljon paremmin kun höpsii vähän. meillä ei ainakaan esimies katso kieroon jos välillä nauraakin ja asiakkaat sanoo että kiva kattella hymyileviä kasvoja.

      • Aivan ja onhan se oman jaksamisenkin kanssa parasta jos saa heittää huulta tai jotain mukavaa työkavereiden kanssa eikä näyttää myttyseltä heti työvuoron alettua.


      • Just noin Meilläkkait monesit nauretaan yhessä asiakkaiden kanssa. Hyö sanovat et tuuthsn sie huomennai töihin ;).


    • Huwittunut

      Aloituskommentti täytynee ymmärtää sillä viisiin, että paikoissa joissa laitetaan ruokaa, ei hygieniakorttioppien mukaan todellakaan saa nauraa, laulaa, huutaa, pärskiä ... tms. jonka seurauksena, kun suu on ammollaan auki, saattaisi lentää sylkeä tai muuta limaeritettä valmistettaviin ruokiin.

      Mutta jos jutteluaiheet rajoitetaan, niin se kuulostaa ahtaalta johtamiselta. Tosin voi olla, että liiallinen rupattelu ja 'uppoaminen' eri aiheisiin kuin työ voi vaikuttaa myös työn tulokseen. Varsinkin kun huolimattomuus tuntuu näinä päivinä olevan muotia.

      Aloituskommentin otsikko kuulostaa hassulta tällaisesta joka nauraa aina - väärässä paikassa.

      • Auts...voihan sitä limaa ja eritettä levitä aivastaessakin. :) Ja monilta muuten jo pelkästään puhuessakin sylky lentää. Pitäisköhän keittiöväen pitää suusuojusta naamallaan et voi vaikka haukotella jos on tylsää. Toi hygeniakortti juttu ei mee mun kaaliin, missä siellä niin sanotaan?
        Ainahan ihmiset ovat jutelleet keskenään työn lomassa eikä siitä ole tilastoja tehty et tapaturmat olis keittiössä lisääntyneet.
        Mäkin nauran ja paljon, mutta vääris paikois. Usein katotaan pitkään et minkä ihmeen hepulin toi sai. :)


      • Puhtausonpuoliruokaa

        Juuu-u, mutta nykyajan sivistyneitten ihmisten pitää jo tietää mitä ja miten, mihin aivastetaan: ei suoraan päin toisia eikä ilmaan leviämään muutenkaan. Edes käsi suun eteen jos muuta ei ole, nenuliinaa ehdi ... Kaula-aukkoon, hihaan ... Tämän PITÄÄ olla selevää pässinlihhaa kaikillen!

        Jos hygienia-aiheet ovat tuntemattomia, kannattaa käydä opiskelemassa aihetta ja saada sitten se kortti. Tosin esim. aivastaminen kuuluu ihan yleissivistykseen samalla tavalla kuin käsien pesu wc:n jälkeen tai ylipäätään ja ruokatarpeiden käsittely ja pitäminen puhtaina.


    • Prrrkl

      " Aihetta on käsitelty jo aiemmin. "

      Mitä hemmettiä tämä tarkoittaa eikä anna lähettää kommenttia?

      • Kyllä.lähtee

        Koska Hunkzs niminen ukkeli on lukinnut kaikki avaukset itselleen :D


      • Mitäjärkeäsiinäon

        No mitäs se sitten taas tarkoittaa?


      • Suoli taas sekoilee omiaan.


    • tuppisuut

      Palaamme vissiin aikoihin entisiin. Olin 60 luvun alussa kaupassa töissä, pussitettiin jauhoja kaverin kanssa, kauppias kielsi keskinäisen juttelun vaikka kauppa oli asiakkaista tyhjä. Illalla asunnossa on kuulemma aikaa jutella.

      • Voi herse. Kauppias sai varmaan kiksejä kun sai ojentaa nuoria ojennukseen. Mä olen nyt isokin boss joten suut kiinni.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe