ero, uusioperhe ja muutto toiseen kaupunkiin

mutrusuu

Olemme eronneet puolitoista vuotta sitten ex-mieheni kanssa. Meillä 2,5v yhteinen lapsi liitosta ja yhteishuoltajuus. Minulla lähivanhemmuus.

Olen nyt tapaillut puolivuotta uutta miestä ja olemme miettineet yhteenmuuttoa. Muutto tietäisi kuitenkin muuttoa toiseen kaupunkiin 250km päähän lapsen isästä. Ex-miehelleni puhuin muutosta ja hän aikoo riitauttaa huoltajuuden ja hakea lapselle lähivanhemmuutta. Molemmat ollaan tasaveraisia vanhempia, molemmilla työt ja talous kunnossa, ei huume/alkoholi/mielenterveys ongelmia.

Kuinka tämä asia menee, onko isällä mahdollisuus viedä minulta lähivanhemmuus? En tosiaankaan aijo muuttaa minnekkään jos lapsen lähivanhemmuus siirtyy muuton takia isälle.

En kaipaa nyt mitään saarnaa tai kuvauksia miten huono ja itsekäs äiti olen.

82

3349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhddf

      Kyllähän toiselle paikkakunnalle muutto vaatii molempien suostumuksen ja jos ilman sitä muutat, rikot huoltajuus sopimusta. Eli perusteet riitauttamiselle on selkeät ja huoltajuus käsitellään uudelleen. Ymmärrän kyllä miestäsi ja toimit todella itsekkäästi ihan lapsenkin kannalta jos noin teet.

      • asdaswe342

        olen samaa mieltä. Luen tässä ilmaisia Aku Ankkoja joita saa tilattu NELJÄ näytenumeroa ilman mitään sitoumuksia tai jatkotilausvelvoitteita : http://tinyurl.com/4akuankkaa


    • oppeliini1

      Uudet miehet tulevat ja menevät. Mikäli tämä mies huomioi sinut varmaksi aviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiovaimoksi, hän takuulla keksii keinon muutta lähemmäksi sinua ja lastasi.
      Sinä olet xmiehesi kanssa saaneet aikaiseksi OK toimivan järjestelyn lapsenne kannalta. Olisi hyvin tyhmää rikkoa se. Odota seuraavat 15,5 vuotta kunnes lapsesi on laillisesti itsestään vastuussa, sitten voit muuttaa kauas lapsen isästä.

    • missäjärki

      Puolitoista vuotta erosta. Puoli vuotta olet tapaillut uutta miestä. Mietit jo yhteenmuuttoa ja lapsen viemistä kauas isästään. Missä hemmetissä sun järki on?

      • idioottejaon

        Kun ei kaikilla ole. Puolen vuoden tapailun jälkeen ei kenenkään kanssa muuteta vielä yhteen.


    • jäitähattuun

      Kyllä sä tiedät itsekkin olevasi itsekäs. Minkä takia isä ei saisi saada lähivanhemmuutta? Kerrot hänen olevan hyvä isä, kaikki asiat kunnossa niin että mikä estää? Ajattele asiaa hänen kannaltaan. Sä meinaat erottaa lapsen hänestä. Jättää hänet ikävöimään lasta ja tapaamaan harvoin. Kestäisitkö itse sen?

      Noin lyhyen tuntemisen jälkeen ei fiksu ihminen vielä yhteenmuuttoa tee etenkin kun sulla on lapsi, jolle sun ja hänen isän velvollisuus on antaa turvallinen lapsuus. Sä voit lähivanhempana muuttaa lapsen kanssa minne vaan, ilman isän suostumusta. Hän ei voi sitä estää muutoin kuin oikeuden päätöksellä. Ja oikeus päättää asian lapsen parhaaksi. Se lapsen paras voi olla myös isän luona.

      Mikä kiire sulla on mihinkään? Miksi mies ei voi muuttaa sun luo?

    • miesvm_1967x

      Tapaillut puoli vuotta miestä joka asuu 250km päässä ja olette muuttamassa yhteen... Mitä helvettiä, oikeasti et tunne kaveria lainkaan ja aiot kuljettaa lapsen isän ulottumattomiin, mikä tosin ei ilman riitautusta onnistu.

      Älä nyt ihan pöljäksi ala, aikuinen ihminen!

    • järkyttävääää

      Siinä on kyllä niin "tyypillinen" 2010-luvun nainen, että voi hyvänen aika. On ihan sata varmaa, että miehesi riittauttaa asian. Minä ainakin hänen sijassaan riitauttaisin homman. Isä tytär suhde ei voi mitenkään olla niin hyvä kuin aiemmin jos muutat noin kauas. Eli mieti tyttäresi etuutta älä omia mielihalujasi.

    • ihmetyttääää

      Täällä pohdinnassa samankaltainen tilanne. Lapsi 4-vuotta ja seurustelua uuden kumppanin kanssa takana 1,5 vuotta.

      Ex-mies lähti aikanaan salasuhteen seurauksena toisen naisen matkaan lapsemme ollessa 1-vuotias. Tapaa lastaan joka toinen viikonloppu ja kerran viikossa arkisin.

      Hän myös hermostui kovasti muuttomietinnästäni ja aikoo riitauttaa tilanteen tarpeen vaatiessa. Minua tilanne ihmetyttää, sillä onhan hän itse tehnyt ratkaisun ulkoistaa itsensä perheestä aikanaan. Muutto aiheuttaisi vain suhteellisen pieniä muutoksia tapaamissopimukseen.

    • jeppistä_jeej_jee

      Olisiko kommentit näin tuomitsevia jos kyseessä olisi rakkauden perässä toiselle paikkakunnalle muuttava etävanhempi? Lopputuloshan on sama...

      • neutraalisti

        Aloittaja, jos olet varma uudesta miehestä ja tunteistasi häntä kohtaan, niin:
        ottamatta kantaa muuhun totean, että nyt on parasta sinun toimia nopeasti. Kolmivuotiaasta asti vanhemmat ovat melko tasavertaiset lain edessä huoltajuuskiistassa (ainakin teoriassa). Alle kolmivuotias sosiaalitoimen ohjekirjan mukaan kuuluu äidin huoltajuuteen.
        Eli isällä on mahdollisuuksia saada ko0lmivuotias lähihuoltajuuteen, mutta ei kaksivuotiasta muutoin kuin poikkeustapauksessa (äidillä vakavia elämänhallintaongelmia).


      • Mahdoton.mies
        neutraalisti kirjoitti:

        Aloittaja, jos olet varma uudesta miehestä ja tunteistasi häntä kohtaan, niin:
        ottamatta kantaa muuhun totean, että nyt on parasta sinun toimia nopeasti. Kolmivuotiaasta asti vanhemmat ovat melko tasavertaiset lain edessä huoltajuuskiistassa (ainakin teoriassa). Alle kolmivuotias sosiaalitoimen ohjekirjan mukaan kuuluu äidin huoltajuuteen.
        Eli isällä on mahdollisuuksia saada ko0lmivuotias lähihuoltajuuteen, mutta ei kaksivuotiasta muutoin kuin poikkeustapauksessa (äidillä vakavia elämänhallintaongelmia).

        Eipä tuossa puolessa vuodessa ehdi kuin saada asian vireille ja tapaamisen lastenvalvojalle asian tiimoilta.... Kovasti varmat tuntuvat tunteet olevan kun on puoli vuotta tapailtu (lienee jonkinlainen synonyymi entisajan seurustelulle, jossa oli niitä tunteitakin mukana). Sanoisin, että aloittajan kohdalla on kyse jonkinlaisesta paosta pois menneestä, joka muistuttelee tutuissa nurkissa ahdistavasti. Uusi tapailukumppani on oivallinen silta jättää menneet. Mutta kun on se lapsikin. Ja sillä se toinen huoltajakin. Jeppistä jee jee on oikeassa. Etävanhempi voi muuttaa tunteidensa perässä mihin haluaa eikä koira perään hauku. Se eksä tietty haukkuu, mutta niinhän ne aina.


      • miesvm_1967x

        "Olisiko kommentit näin tuomitsevia jos kyseessä olisi rakkauden perässä toiselle paikkakunnalle muuttava etävanhempi? Lopputuloshan on sama..."

        Ei tosiaan ole. Lapsen tuttu koti, ympäristö ja ihmiset säilyvät samoina jos etävanhempi muuttaa. Lisäksi etävanhemmalla on todennäköisemmin vanhalla paikkakunnalla omaisia tai ystäviä joiden luona voi olla lapsen kanssa olla vierailun aikana mikäli lähivanhemmalla on uusi kumppani ettei voi mennä vanhaan kotiinsa vierailulle. Vähän eri asia lähteä vieraalle paikkakunnalle kun tuskin voi exän uuteen kotiin mennä tai onhan tunnelma varmasti vaivautunut jos se uusi mies möllöttää olkkarissa. 250km on muuten pitkä matka hakea ja palauttaa pikkulapsi viikonlopun aikana, molemmat ajaa 500km tai toinen 1000km.

        Sen lisäksi että ap on huono ja itsekäs äiti niin hän on kadonnut myös todellisuudentajunsa, älkää nyt yllyttäkö häntä.


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        "Olisiko kommentit näin tuomitsevia jos kyseessä olisi rakkauden perässä toiselle paikkakunnalle muuttava etävanhempi? Lopputuloshan on sama..."

        Ei tosiaan ole. Lapsen tuttu koti, ympäristö ja ihmiset säilyvät samoina jos etävanhempi muuttaa. Lisäksi etävanhemmalla on todennäköisemmin vanhalla paikkakunnalla omaisia tai ystäviä joiden luona voi olla lapsen kanssa olla vierailun aikana mikäli lähivanhemmalla on uusi kumppani ettei voi mennä vanhaan kotiinsa vierailulle. Vähän eri asia lähteä vieraalle paikkakunnalle kun tuskin voi exän uuteen kotiin mennä tai onhan tunnelma varmasti vaivautunut jos se uusi mies möllöttää olkkarissa. 250km on muuten pitkä matka hakea ja palauttaa pikkulapsi viikonlopun aikana, molemmat ajaa 500km tai toinen 1000km.

        Sen lisäksi että ap on huono ja itsekäs äiti niin hän on kadonnut myös todellisuudentajunsa, älkää nyt yllyttäkö häntä.

        "niin hän on kadonnut " fix kadottanut. Huonon ja itsekkään lainasin ap:n omasta aloituksesta.

        Niin voi olla pakenemistakin mutta vaikeuksien pakeneminen ei yleensä ole paras keino ratkoa ongelmia vaikka kuinka ahdistaisi. Lastaan hän ei kuitenkaan ajattele täältä katsoen lainkaan, toki emme tiedä mitä kaikkea asiaan sisältyy mutta silti.


      • äitinä2000luvulla
        miesvm_1967x kirjoitti:

        "Olisiko kommentit näin tuomitsevia jos kyseessä olisi rakkauden perässä toiselle paikkakunnalle muuttava etävanhempi? Lopputuloshan on sama..."

        Ei tosiaan ole. Lapsen tuttu koti, ympäristö ja ihmiset säilyvät samoina jos etävanhempi muuttaa. Lisäksi etävanhemmalla on todennäköisemmin vanhalla paikkakunnalla omaisia tai ystäviä joiden luona voi olla lapsen kanssa olla vierailun aikana mikäli lähivanhemmalla on uusi kumppani ettei voi mennä vanhaan kotiinsa vierailulle. Vähän eri asia lähteä vieraalle paikkakunnalle kun tuskin voi exän uuteen kotiin mennä tai onhan tunnelma varmasti vaivautunut jos se uusi mies möllöttää olkkarissa. 250km on muuten pitkä matka hakea ja palauttaa pikkulapsi viikonlopun aikana, molemmat ajaa 500km tai toinen 1000km.

        Sen lisäksi että ap on huono ja itsekäs äiti niin hän on kadonnut myös todellisuudentajunsa, älkää nyt yllyttäkö häntä.

        Minä en enää naisena tajua miksi muut naiset ja äidit enää edes itkevät kun isät ei tapaa lapsiaan. Sehän on jo laissa ja kaikissa oikeusistuimissa todettu, miehen ja isän oikeuksia ei ole olemassakaan.. naiset äiteinä tekevät mitä lystäävät. Muuttavat toiselle paikkakunnalle kokeilemaan siipiään ja kun kaikki sitten meneekin pieleen niin isä onkin olemassa taas mutta vain sen aikaa että äiti löytää uuden isin. Minun mielestäni äidin pitäisi ottaa lapsi täysin taloudellisesti vastuuseensa jos muuttaa toiselle paikkakunnalle eron jälkeen. Ja tämä voisi vähentää kynnystä erota niin helposti. Ja isyyspetoksiakin tapahtuu nykyisin niin paljon että naisten pitäisi joutua tajuamaan mitä seurauksia tuolla kaikella on.


      • Tosipanomiäs
        miesvm_1967x kirjoitti:

        "Olisiko kommentit näin tuomitsevia jos kyseessä olisi rakkauden perässä toiselle paikkakunnalle muuttava etävanhempi? Lopputuloshan on sama..."

        Ei tosiaan ole. Lapsen tuttu koti, ympäristö ja ihmiset säilyvät samoina jos etävanhempi muuttaa. Lisäksi etävanhemmalla on todennäköisemmin vanhalla paikkakunnalla omaisia tai ystäviä joiden luona voi olla lapsen kanssa olla vierailun aikana mikäli lähivanhemmalla on uusi kumppani ettei voi mennä vanhaan kotiinsa vierailulle. Vähän eri asia lähteä vieraalle paikkakunnalle kun tuskin voi exän uuteen kotiin mennä tai onhan tunnelma varmasti vaivautunut jos se uusi mies möllöttää olkkarissa. 250km on muuten pitkä matka hakea ja palauttaa pikkulapsi viikonlopun aikana, molemmat ajaa 500km tai toinen 1000km.

        Sen lisäksi että ap on huono ja itsekäs äiti niin hän on kadonnut myös todellisuudentajunsa, älkää nyt yllyttäkö häntä.

        Itsekästä.Tilaa edes ilmaiset Aku Ankat! http://tinyurl.com/4akuankkaa


      • Isäpappa
        äitinä2000luvulla kirjoitti:

        Minä en enää naisena tajua miksi muut naiset ja äidit enää edes itkevät kun isät ei tapaa lapsiaan. Sehän on jo laissa ja kaikissa oikeusistuimissa todettu, miehen ja isän oikeuksia ei ole olemassakaan.. naiset äiteinä tekevät mitä lystäävät. Muuttavat toiselle paikkakunnalle kokeilemaan siipiään ja kun kaikki sitten meneekin pieleen niin isä onkin olemassa taas mutta vain sen aikaa että äiti löytää uuden isin. Minun mielestäni äidin pitäisi ottaa lapsi täysin taloudellisesti vastuuseensa jos muuttaa toiselle paikkakunnalle eron jälkeen. Ja tämä voisi vähentää kynnystä erota niin helposti. Ja isyyspetoksiakin tapahtuu nykyisin niin paljon että naisten pitäisi joutua tajuamaan mitä seurauksia tuolla kaikella on.

        Hyvin sanottu. Minä olen muuttanut kaksikin kertaa lapseni äidin muuton takia.


    • Niinmutku

      Kuka haluaa lapsen riesoikseen ja miksi kun vois antaa toisen huolehtia, ihmettelen, kun kerran on uusi rakkaus jonka kanssa voi tehdä uuden vauvan?

    • Asrtyg

      Äärettömän itsekästä toimintaa jota ei voi kuin ihmetellä. Kyllä isällä mahdollisuudet lähivanhemmuuteen on. Kaikille parasta jos nämä tuuliviirit eivät hankkisi lapsia ollenkaan. Lapsen paras pitäisi olla etusijalla

    • etäisäolenmyös

      Jos lapsi on sinulla ja toisella vain jokatoinen viikonloppu,niin toisesta tulee etähuoltaja ja suomenlaki on yleensä äidinpuolella,silloin x tulee etäisä,kaikki matkakulut menee puokkiin,mikään ei estä muuttamasta.....

      • Isäpappa

        Mistä päättelet, että aloittajan lapsi on isällä vain joka toinen viikonloppu? Hänhän sanoi, että "molemmat ollaan tasaveraisia vanhempia". Mielestäni se tarkoittaa vuoroviikkoja.


      • ongelmasiirtyis6vuotta
        Isäpappa kirjoitti:

        Mistä päättelet, että aloittajan lapsi on isällä vain joka toinen viikonloppu? Hänhän sanoi, että "molemmat ollaan tasaveraisia vanhempia". Mielestäni se tarkoittaa vuoroviikkoja.

        Sivusta: vuoroviikkohoito toimii kunnes lapsi menee kouluun. Hoitopaikka kahdessa kunnassa on ihan mahdollinen. Eli luovut lähivanhemmuudesta, vaihdatte vuoroviikkoiluun ja lapsi reissaa viikonloppuisin. Ei ihan paras systeemi mut parashan olis jos jompi kumpi miehistä muuttais lähemmäs toistaan. Ootko exälle muuttoa ehdottanut?


      • Isäpappa
        ongelmasiirtyis6vuotta kirjoitti:

        Sivusta: vuoroviikkohoito toimii kunnes lapsi menee kouluun. Hoitopaikka kahdessa kunnassa on ihan mahdollinen. Eli luovut lähivanhemmuudesta, vaihdatte vuoroviikkoiluun ja lapsi reissaa viikonloppuisin. Ei ihan paras systeemi mut parashan olis jos jompi kumpi miehistä muuttais lähemmäs toistaan. Ootko exälle muuttoa ehdottanut?

        En mä kyllä näe mitään periaatteellista syytä, miksei vuoroviikot toimisi myös koululaisella, mikäli molemmat vanhemmat asuvat järkevän matkan päässä koulusta.
        Jos lapsi menee koulun jälkeen välillä äidin ja välillä isän luokse, niin eihän siinä ole reissaamista yhtään sen enempään kuin koulunkäynnissä yleensäkään.


      • Isäpappa
        Isäpappa kirjoitti:

        En mä kyllä näe mitään periaatteellista syytä, miksei vuoroviikot toimisi myös koululaisella, mikäli molemmat vanhemmat asuvat järkevän matkan päässä koulusta.
        Jos lapsi menee koulun jälkeen välillä äidin ja välillä isän luokse, niin eihän siinä ole reissaamista yhtään sen enempään kuin koulunkäynnissä yleensäkään.

        Aloittajan tapauksessa tietenkään ei oikein onnistu jos vanhemmat asuvat kaukana toisistaan. Mutta ihan yleisesti ajattelin.


    • neuvotelekaa

      Et siis muuta jos lähivanhemmuus menee. Onko uudella suhteellasi mahdollisuutta muuttaa sinun luoksesi?
      Miten tapaamiset ovat, jos tapaamisia on enempi, kuin joka toinen viikonloppu, on fifty-fifty mahis, et sinä tai etä on se lähi. Riippuen olosuhdeselvityksistä ja molempien omista perusteista.
      Jos tapaamisia on joka toinen viikko tai vähemän. Ei tuo matka ole mikään este, muutollesi. Jollei exäsi löydä super perusteita vaateilleen. Tässä kohtaa teidän tulee tosin miettiä noita tapaamisen järjestelyitä ja muita asioita.
      Muuton toiselle paikkakunnalle, ei ole asia, jonka etä voi estää. Tapaamiset, on kuitenkin järjestettävä, lapsen etua katsoen. Huoltajuutta etä voi aina hakea missä tilanteessa tahansa. Tässä tilanteessä exäsi on säikähtänyt, sitä viedäänkö lapsi häneltä pois. Mutta jos järjestätte tapaamiset ja oikeudet etälle, kuin tänäpäivänä, hän tuskin tulee huoltajuusvaateitaan loppuun asti vaatimaan.

    • Kohvll

      Lähi voi muuttaa mutta lapsen muuttoon tarvitaan molempien suostumus. Kyllä näitä isänkin hyväksi on päätetty ja hyvä niin

    • surkuipana

      Et saa lapsen kirjoja siirrettyä ilman toisen suostumusta eli en suosittele muuttoa. Lisäksi sossut on nykyisin niin isiin päin kallellaan että riippuu tuomarista mitä päättää, mutta sossut suosittelee ISÄÄ.

      • Isäpappa

        Jos etä on isä, niin mihinkään ei tarvita hänen suostumustaan. Näin se valitettavasti on tässä "tasa-arvon" maassa.


    • huhuujärki

      Sen muuton pitäisi olla este heti kun sitä rupeaa edes ajattelemaan. Mieti miltä sinusta tuntuisi jos sinä olisit se etä? Ja ennen kaikkea, lapsi tuntee jo muutenkin ikävää ja pahaa oloa niin millainen rakastava äiti haluaa oman onnensa tähden tehdä noin lapselle?

    • awefghh

      Aloittaja, jos teet sen, niin lapsesi aikuiseksi kasvattuaan alkaa vihaamaan sinua, koska vein oikeuden isään ja he joutuivat alistumaan uuden miehen pelisääntöihin. Raamatussakin lukee "älä erottuasi varsinkaan mene uusiin naimisiin"

      • agergaeg

        Kuunnelkaa mun tarina.. Äitini muutti ekana 350km päähän exästään, sitten kun minä ja veli kävimme ala-asteen siellä. Äiti löysi rikkaan miehen. Ja muuttii 450km päähän toiselle puolelle suomea. Minä ja veli matkustimme joka kuukausi bussissa tuhat kilometriä isäämme katsomaan. Ja uusiaperheessä tuli ongelmia, ja äitini ratkaisin asian hylkäämällä minut isälleni, jotta saisi itse elää rikasta elämää. Homma ei toiminut ja he erosivat ja kyllä sitten taas kelpasin äidille. Hän toivoi minusta arkkitehtia jotta voisin rakentaa hänelle talon valmistuttuani (oma etu taas mielessä). sairastuin lopulta psykoositasoiseen masennukseen koska äitini vaati minulta täydellisyyttä ja sitten skitsofreniaan. olen lukenut että stressi altistaa skitsofrenialle ja sitä minulla on sairaan äitini takia ollut.

        muutin karkuun äitiäni, mutta hänen miesystävänsa sai uskoteltua minulle etä minut on raiskattu ja kusin hommat puhumalla asiasta muille. joudun äidin edulvalvomaksi, koska hän osaa juonia sosiaaliviranomaisten kanssa edut aina omaan hanskaansa. olen äidille henkinen turva, kun hän haluaa kiristää miesystäväänsä tai meitä lapsia. haukkumalla milloin ketäkin. eikä hän pärjää ilman minua vaan alkaa valittaa sairauksiaan.

        en tiedä miten selviän moisen hirviö äidin kanssa, olen rukoillut niin pitkään eikä jeesukselta tule mitään apua. miettikää äitini kieroja juonia. aivan samanlainen ihminen kuin ap.


      • Oppeliini1

        Voi poloinen ageraeg!
        Voisitko mitenkään muuttaa KAUAS äidistäsi? Saat nähdä että paranisit kaikista sielunongelmistasi kun sinun ei tarvitse olla missään tekemisissä tuon manipuloivan naisen ja sen mieskatraiden kanssa. Vain jätä heidät kaikki!

        Sinulla on vielä monta hyvä vuotta edessäsi, nyt jo viimeistään on korkein aika jättää äitisi omiin oloihinsa. Se tulee pärjäämään loistavasti ilman sinua ja sinä vielä paremmin ilman sitä!

        Vain keskittäydy nyt ja tulevaisuudessa itseesi, opintoihisi, työhösi, harrastuksiisi ja mene täysillä eteenpäin. Jos vielä löydät hyvän ammattikuuntelijan, aina parempi.


    • harkintaa

      Elä hyvä ihminen muuta puolenvuoden seurustelun jälkeen miehen perässä. Tuskin tunnette toisianne etäsuhteen ollessa kyseessä. Tutustu kunnolla ei tule pettymyksiä. Sinulla on työpaikka ole onnellinen. Tänäpäivänä se ei ole itsestäänselvyys. Tutustukaa toisiinne paremmin ei tule pettymyksiä.

    • sieLUU

      Täällä oli kuin varoituksena näkyi Poliisi sivulal ja nettikeskustelun säännöt
      Kun mietin että en voikirjoittaa mitä mielessäni tein Jannikalle
      ja tahdoin sanoa että joka sekunnista jona hän Sebedeuksen
      reikäänsä antoi tökkiä
      ehkä s eoli jotain sellaista että olisin nostanut hänet naamastaan ilmaan.

      Niin en voi tehdä sellaista Minkäänlaista väkivaltaa ei voi harjoitta enkä ole koskana harjoittanut. Hän vain
      kun löysin että olimme Kuningatar Margaret ja Kuningas Alexander 1200 luvulla
      ( en kyllä ole avian varma
      Tonista olen varma, hän oli Kuningas Alexander tunnistaa muotokuvasta
      Mutat Kuningattaresta en ole löytänyt muotokuvaa

      Löysin sitten olin salome, kalastajan vaimo 2000 luvulla
      joka synnytti opetuslapset Johannes ja Jaakob
      On selvää, Toni oli Zepedee Nimi sopisi edelleenkin

      niin kohteleeko sitten siten että jättää kidutettavaksi,
      raiskattavaksi ja ja ryhtyy elämään nuoren tytön kanssa

      jannikan laulu että hän puolusta akuin kotka rakastettuaan mikä Tonilel omistettu ( Siva laulu on yhtä roskaa kuin Tonin Nukuttaja laulu

      jannika lupaa siinä rakastaa vu8osisatoja tai ikuisesti ? vai miten se oli Tonia,
      Toni lupasi Nukuttaja laulussa että tahtoisi kaiken ja loppuun asti ja ikuisuuden elää sen tytön kanssa joka hänen Nukuttaja , joku yhden yön juttu?
      koska ei tyttöä esitelty vaimona tai tyttöystävänä

    • sieLUU

      ja tuolalulkona Muslimi jakoi nyt lappusiaan
      Rakkautta kaikille
      muslimit vapauden lojaalisuuden
      Rauhan puolesta

      ( onko lojaalisuutta anta a raiskata Saint maria Salome

      Ihminen ei kestä yhtä raiskausta.
      En kestä sek murto osan kajoamista.
      Olen neitsyt J a olin suuressa kunniassa, myös.
      Toni esim lauloi minulle "Käännä' se pois" biisin
      He kaikki lauloivat minulle, koska olen Kristinuskon perusta

      ( Marko Poetsin lauloi minulle "Dreaming Wide Awake "
      Olin sen videon muusa.. se valkoisiin pukeutunt tyttö.
      Edellisessä elämässä pukeuduin valkoiseen
      Gaaloissa.. Broadwaylla.. Olin tanssija Amerikassa kuusi vuotta..
      ( enole avian varma.. olinko gaaloissa ja Broadwaylla... Tutkin sitä

      1930 luvun vaihteessa.

      "rakkaus maatanen kohtaan on osa uskoa"
      ( Toni yms asiat vievät fiilikseni.. )

      Pyhä Profeetta ( rauha ja Allahin siunaus hänelle )

      se on hyvä.. Muhammad Rauha ja Allahin siunaus hänelle

      "Tämä kuukausi, tama maa ja tama päivä ovat pyhiä, ja Jumala on tehnyt jokaisen ihmisen elämän, omaisuuden ja kunnian pyhäksi. Toisen elämän riistäminen, omaisuuden varastaminen ja kunnian loukkaminen on yhtä väärin kuin tämän päivän, tämän kuukauden ja tämän maan pyhyyden häpäiseminen. Käskyni tänään ei ole tarkoitettu vain tämän päivän ajaksi. se on tarkoitettu jatkumaan ikuisesti"

      lukee tuossa lappusessa..

    • sieLUU

      Islam on kiinnittänyt huomiomme rauhan saavuttamisen keinoihin; Rauhan saavuttaminen vaatii, että ihmiset ovat rehellisiä väitteissään.
      ..rauhan saavuttaminenvaatii myös että emme kateellisina vilkuile muiden vaurauksia"

      Mietin just luin Ehnrooth kirjaa "Vinoon varttunut tyttö"
      Hänen päiväkirjaa.. Kertoi juuri saaneensa hevosen ja tunsin kateutta!
      Kiinnostaa, että tunsinko oikeassa elämässä
      en tiennyt hänestä mitään
      Oliko hän 8 vuotta vanhempi?

      Ratsastin 8 vuotiaasta...

      Jossain vaiheessa minua kiinnosti, että olin kasvattanut Puolan arabian hevosia
      edellisessä elämässä.. Löysin sen....

      mutten enää jaksa edes kertoa
      kun ei ollut kenen kanssa jakaa se kun se oli SUURta

      niinkuin ne Wide Awake videot yms

      mina kerronnäistä asioista nyt kuin ne nyt minusta tuntuvat-
      ei miltään
      Toni9 esim teki mittättömäksi ja tyhjäksi historiamme

      että löydän 800 vuotta vanhan maalauksen, jossa ilmeisesti olin kuvattuna,
      Tonin kanssa niissäkin asioissa oli suuret tunteet

      Siinä näkyy myös Parta Sami, ja Niilo, Apulannan roudari
      ( ihan selvästi tunnistettavissa )

      Minulta on mennyt fiilikset kaikista asioista
      800 vuotta vanha maalaus.. Kuningas Alexander siinä
      Uskon että se on myöhemmin tehty, että taustalla

      "Taikapallon Ruhtinaan" kuten Toni itse lauloi..
      ( silloin vielä olivat sUURia ne asiat
      Minusta ainakin
      ja kun yleisöä oli paljon hekin välittivät ehkä
      että se laulu , sanat sieltä peräisin

      ett Toini oli se, Taikapallon Ruhtinas
      Kuningas ( Pallo näkyyyy Valtikassa
      ( " ei ole valtikkaa enää.. ei Kuninkaalla eikä Kuningattarella ? lauloi

      ( Sivulla Alexander lll Glorious Skotlannin Kuningas 1200 luvulla.

      Taustalla nöyrän näköinen, kuten olin

      mutta mitenkä sen selvittää olinko se minä. Olen sen näköinen edelleen.

      Ei vaan ole nmitään fiiliksiä.
      j asitten! että olimem Zepedee ja Saint maria salome

      ja että olin valaistunut, ( 21 vuotiaasta ) ja tein parhaani hengellisenä ihmisenä

      Mutat Toni ei antanut minulle mitään.
      Ismo ei antanut mitään.
      He kaikki tahtoivat navanalus tasolla olevalle tytölle kaikkea
      ( "Zombiet"
      vaurioiduin hetkestä toiseen
      tunteet pasta tuhoutuyivat,
      sydämestä ( yksi hetki sitä oli Villen luona
      vein hänelle kirjeitä ( hän oli veljeni 1400 luvulla
      Ja 1700 luvulal sisareni poika Herttuattaren poika..
      Kun olin Lady sarah

      hän sanoi sinäkö niitä kirjeitä olet tuonut
      säästin ne antaakseni ne poliisille 2
      Sydämeni särkyi Tunsin todella järkyttävää tuskaa
      menin avian sumussa jonnekin, bussiin nousin ja maaseudulle
      joss amonta tuntia tunsin samaa tuskaa

      tuhaNSIOA VUOSIA SYDÄMESSÄ OLLUT IHMINEN, sielu
      8 sellaisia olivat tunteet

      mutta sydämestäkin putosi tunne jalkovälin tasolle
      Eloonjäämis taso

      en oiekasti välitä jos Toni saa ne söypät mistä lauloi
      että "sisällä kasvaa söyp "
      ( ei sellaisia voi laulaa
      sen lisäksi fudaisin hänta vain naamalleen
      jos olisi mahdollista mutat en tietenkään sitä voi ikinä tehdä

      ( en pysty tuntemana myötätuntoa tms
      täysin mahdotonta ihmistä kohtaan
      Joka on tähti siksi että on ollut kuningas
      ( hän its elauloi Faarao..
      faarao hiekkaan uppoaa..
      että ei vaan olisi kristinuskolle velkaa

      mutta käyttää kristinuskon keksintöjä
      sähköjä, autoja jne levyjä, tv tä

    • sieLUU

      käyttää Kristinuskon sielua
      sielunsa tuhansia vuosia Kristuskon
      Jeesusken opin
      Raamatun ansiosta sielunsa sivistynyt yms

      ne tunteet mitä ovat tunen elämä tai äly ym kaikki

      hänen tytsä aatteli vaan että siva vähänb niinku räjäyttää mailman
      eikö se ole se Luoja jumala
      että hän sai reikäänsä Zepedeen

      on niitä vaimoja ollut muitakin Kuten oli sisareni, 1700 luvulla,
      Toni oli Ogilve opettaja jonka kanssa herttuatar Fitzgerald avioitui.
      Mutat he eivät loukanneet eivätkä tuhonneet minun elämää.

      Minulal oli aviomies ( joka Ismo Alanko nykyään
      ja joka olisi voinut ajallaan välittää minusta

      Voisihan hän nyt vaikak tänään välittää

      Voimmeko löytää siihen fiiliksen

    • sieLUU

      Minua kiinnostavat ne menneet ajat, koska asiat olivat kunnossa.
      Kehitystä tapahtui ja Kristinusko oli suuri.
      ja jaksoin elää siellä
      ( tiedän, emtiä tunteeni olivat mitäoikeat tunteet ovat

      miten voisinkoskaan enää niitä tuntea
      Onko jannika sama, nyt ja sitten kun hänet olisi joukkoraiskannut
      vaikka lauma miehiä joka päivä kuusi vuotta
      hä'n laulaisi, ja keinuttelisi persettään?
      Minä en olisi tehnyt sitä
      en edellisessä elämässäkään Olen siveä mielinen, koska olen Pyhä

      En olisi käyttänyt perse sanaa koska en ole koskaan ollut niin alhainen
      en olisi loukannut Muita enkä tuhonnut omaa herkkää pyhää autuasta
      rakkaus elämää

      ( Olin oikeasti siveä, kehittynyt, pyhä
      ja minua kunnioitettiin ( näin esim Villen vieressä mallitytön, kauniin
      jonka ilmeestä näin että hän koetti jaksaa sitä..

      että olin "puhdas" he olivat kaikki kunnioittavia ( esim
      neum,anin laulun tyyliin " Levoton Tuhkimo"

      ismo sitten lauloi jotakin..... mitä hän lauloi..

      "Timanttisilmä ja kulta suu.."
      Kun olin 21..
      me muut mennään rukoilemaan rahapyhäkköön...

      "Nuori kaunis ja sekaisin
      mä meen eteiseen "


      Olin 21 v valaistunut
      Olin oikeasti kypsempi kuin ne itsekkäät hirviöt joita esim amman tilaisuuksissa
      Nuori tyttö vaikkapa joka vain röyhkeästi puhui mitä vain,
      ei kunnioittanut,m koska minulal ei ollut ismon tai Tonin tukea

      Minä rakastin heidän musiikkia ja sitä elämää
      Minä olin joka vaadin korkeatasoisuutta esim music videoissa

      en jaks apuhua teille
      kun he tahtoi vain vahingoitta minua hetkestä hetkeen
      kerrottiin et olin Ammaa ylhäisempi

      "Rock on saanut juodakseen ja syödäkseen ja kyllikseen "
      hän vain kadehti hengellistä ihmistä
      Jolla oli rakkaus ja tunteet

      Ja jonka kuului olla "suuri" yms kaikkea
      mistä ja minkä voimasta ovat tähtiä
      Koska ovat alkuukristittyjä
      Jeesuksen läheisiä
      " teen teistä kansojen hallitsijoita " sanoi jeesus
      opetuslapsilleen
      Ei kuka vaan voi tähdeksi ryhtyä
      he ovat vanhoja sieluja

      mikä tekji heistä niin pahoja.
      ( en tahtonut paljon mitään 8 olla syrjässä jossakin
      mutta säilyttää sieluni

      he eivät ala kehittää jotain herkkyyttä rakkautta
      minun raiskaamisen perustalta
      Minulla ei ole mitään fiiliksiä tuolle Muslimien lappuselle
      ne muslimit olivat vain kateellisia kun kristittyjen sielu loistava
      Ja hindulaiset
      ( minun piti valaistuna selvitä
      koko mailman ihmiset sielut ovat minun alapuolella
      oikeasti, kun olen valaistunut olen niitä ylhäismpiä

      en tiijä onko mitään järjestystä tai kilpailua
      Näin unen joss asanottiin että olisin kolmantena!! pääsemässä taivaaseen!!!!
      Minulel sanottiin kerottu kokoajan että olin Jeesuksen voittaja
      enemmän kuin Jeesus

      mut minua ei kiinnosta mikään
      ( se että en ole väkivaltainen, että en saisi karmaa
      sitä olen noudattanut
      Mutat he oli niin pahoja, hylkäyksessään
      Toni ja ismo yms
      että en jaksanut tuntea ( enkä voinut valita )
      inhimillisiä oikeita tunteita

    • sieLUU

      Luen nyt tuota karinehnrooth "Vinoon varttunut tyttö"
      siinä on joku ihminen jota nyt jaksan Luke a tuon kirjan
      ( joku voisi tarjota vaikak pizzan, ei ole rahaa,

    • sieLUU

      Eikä tule Jeesukselta mitään apua... Luki tuolla jonkun kirjoituksessa..
      Eihän sitä tiedä vaikakhän pitäisi meitä terveenä
      onhan sekin paljon
      Kiitos Jeesukselle siitä

    • sieLUU

      ai minun pitää pitää Jeesus terveenä? Jos olen häntä ylhäisempi

      Jeesuksen pitäisi olla täydellinen Hyvä

      Jos Jeesus on inkarnoituneena
      ( kuten Krishnakin sanoi.. että kun hän on inkarnoitunut, he ylönkatsovat hänen maallista muotoa, kehoa

      ( pitäisi elää rakkaudesta, on minun ymmärrys ollut

    • jhdfd

      Harkitse muuttoa vielä hyvin tarkkaan. Olet seurustellut vasta puoli vuotta uuden miehen kanssa. Mikä pakko olisi muuttaa hänen luokseen? Miksei hän voi muuttaa "sinun" kaupunkiisi? Itse suhtaudun aina epäilevästi, jos mies ajattelee näissä asioissa itsekkäästi. Loppujen lopuksi mies saattaa olla kovinkin mielenterveysongelmainen, tai yrittää hallita sinua, elämääsi. Olisit hyvin turvaton lapsen kanssa vieraalla paikkakunnalla.

    • sieLUU

      Voisitteko tarjota ruokaa!
      [email protected]

      Ei meillä ole Jeesuksen kanss amitään kilpailua,
      jeesu oli Joel, Israelin katuvalot täällä ollessan.
      28 vuotiaaksi eli.
      En ole varma. !!

    • sieLUU

      Israelin Katuvalot Ruorin taka Vimeo

      esimerkiksi.
      MinuA se ei kyllä inspiroi.
      MinÄ tarvitsin sen oikean
      16 vuotiaasta-20 rakastuin punkkaripoikana
      ja myös Ismoon Lamourha levyyn

      Kirjoitin ismolle
      Ismo Vastasi;;;;;; Ihminen, mikä se on

      Kultasilmä ja timanttisuu

      Punkkaripoikana rakastuin.
      ( Joka oli Shakespeare,, ollut ja kuningaskin, tietysti
      että en väärää henkilöä palvonut.
      16-20 vuotiaana.

      Siitä eteenpäin oli elämää Sieluna

    • sieLUU

      Punkkaripoikaan rakastuin ( oli erittäinvaikea kirjoittaa. )

      Se oli vakavaa. Nykyuään mikään ei ole vakavaa.

    • sieLUU

      Punkkaripoikaan rakastuin oli vaikea kirjoittaa

    • sieLUU

      Jeesus on kelvannut yhä Papeille ja uskoville,
      niin kai he hänestä pitävät.

      Jumalanpalvelukset.. Niissä on vain Kuninkaallinen musiikki..

      olin kuninkaallinen...
      Pitäisikö minun kirjoittaa sitten, kun on jostain syystä fiilis siihen?
      Voisiko joku tarjota ruokaa
      ( Jostain syystä ei ole ikinä ollut rahaa kun ollut jotakin tapahtumia,
      Maailmankylä esimerkiksi.
      Viime kerralla sain siellä ruuan

    • justdoit86

      rakas kuuntele omaa sydäntäsi. Lapsi on onnellinen kun äiti on onnellinen. Älä nöitä vanhoja harppuja jotka varmaan kuoleekin yksin! Sulla on oikeus onneen ja sun lapsellas lähi-isään! Mulla on tuttu joka lähti 1kk erosta uuden miehen matkaan ja olleet nyt yhdessä 9vuotta ei tuo puoli vuotta kerro mitään !!! älkää olko lapsellisia!

      • Isäpappa

        Lapsi tuskin on onnellinen siitä, että toisesta vanhemmasta tulee tosi etäinen. Tiedän omasta kokemuksesta. Tietysti siitäkin selviää hengissä ja huonot kokemukset tietysti vahvistavat, mutta itse en ainakaan tietentahtoen halua väkisin aiheuttaa omalle lapselleni huonoja kokemuksia ja ongelmia. Ei hyvät vanhemmat sellaista halua.


      • kukaonlapsellinen

        Ei puoli vuotta kerrokaan mitään, siinä olet tosiaan oikeassa. Ei siinä ajassa edes opi tuntemaan toista kunnolla. Mun mielestä ap:llä ei ole mitään oikeutta riistää lapseltaan mahdollisuus tavata isäänsä niin usein kuin lapsi haluaa. Miten se muka onnistuu 250 km:n välimatkalla? Muuttakoon mies ap:n luokse jos häntä ei mikään sido kotipaikkakunnalleen. Lasta ei pidä erottaa koskaan, ikinä kummastakaan vanhemmasta.


      • olgaJ
        Isäpappa kirjoitti:

        Lapsi tuskin on onnellinen siitä, että toisesta vanhemmasta tulee tosi etäinen. Tiedän omasta kokemuksesta. Tietysti siitäkin selviää hengissä ja huonot kokemukset tietysti vahvistavat, mutta itse en ainakaan tietentahtoen halua väkisin aiheuttaa omalle lapselleni huonoja kokemuksia ja ongelmia. Ei hyvät vanhemmat sellaista halua.

        Samaa mieltä. Etenkin tässä tapauksessa, jossa isä huolehtii lapsestaan. Ihan eri juttu, jos tekisi sen hampaat irvessä, tuskin ollenkaan, tai olisi kokonaan unohtanut lapsensa.

        Täysin eri juttu, jos ap:n itsensä olisi pakottavasta syystä, kuten työpaikan vuoksi vaihdettava paikkakuntaa.


    • arjaarki

      Viitaten toisissa ketjuissa oleviin kirjoituksiini suomalaismiesten laiskuudesta hoitaa lapsiaan, niin liiton aikana kuin sen jälkeenkin, ehdotan, ettet muuta ainakaan muutamaan vuoteen vielä minnekään. Jos tai kun isä hoitaa ja tapaa säännöllisesti lastaan, kantaa hänestä vastuuta, se on ihme, ja sitä pitää arvostaa ja kunnioittaa.

      Lapsikin on vielä hyvin pieni, vasta 2,5 vuotias. Todella haitallista lapsen kehityksen kannalta "siirrellä" häntä edes joka toinen viikonloppu 500 km. Miten olit ajatellut lapsen saavan viettää aikaansa isänsä kanssa? Eikö se mielestäsi ole tärkeää? Miksi uusi tuttavuutesi menisi isä/lapsi suhteen edelle?

      Mies muuttaa sinun luoksesi (samalle paikkakunnalle) jos sanot, ettet voi muuttaa lapsen takia hänen luo. Jos mies ei muuta, hän ei ole suhteenne arvoinen. Mikäli miehellä on jokin todella pätevä syy, miksi ei voi muuttaa paikkakunnallenne, niin siinä tapauksessa vain odotellaan, ja jatkatte entiseen malliin.

    • Ööjfth

      Olisit onnellinen että lapsellasi on isä joka välittää. Niitä joilla asia ei ole noin, on enemmän kuin uskotkaan. Nyt teet todella pahan tempun niin isälle kuin lapsellesi. Nyt valot päälle ja ajattele hetki lastasi. Tuollaisen matkan kulkeminen käy jossain vaiheessa raskaaksi ja lapsi kärsii sinun itsekkyytesi takia

    • sieLUU

      Ismolla ei ole mitään rakkautta laulaessaan "rakkaus on kieli jolal vaikenen
      Näin että hän heinäpellolle työhön

    • sieLUU

      Rakkat lapset, rakkaat pienet, teidän St Salome on nyt nelos huoneess alhaalla
      Mu8tat olen sielläkin viisaampi kuin kaikki kympit yms. !!!!
      Terveisin Jumalan kanssa,
      jeesuksen Jeesuksen
      !!!!
      Ismonkanssa, me rakennetaan ne 100 maatilaa ja taloa ja ravintolaa!
      Mutat me aloitetaan kahden
      Kiitos Muslimeille
      Hinduille Kristityille
      Jaksetaan tämäkin päivä
      Tervehdykseni!!!

    • sieLUU

      ei meillä oikeasti ole rakkautta. ajattelin vaan sanoa niin.
      Ismokin varmaan ajatteli että rakkaudesta on turvallista puhua.
      Hän on tosi sairas
      tavalla joka sumentaa joka sekunnin

      Voisiko ismon kaverit auttaa? Kirjoitta minulle
      Julietk... suomi24.fi

      Meillä onpaljonparempi olo, kunensinjuodaan mehua, ja jutskaillaan
      ja sitten vasta lauletaan koko maailman rakkaudesta
      tai rakennnellan maatiloja ympäri Suomen

      sittenvasta ismo tekee taas kunnon musiikia

    • sieLUU

      Ismo sinulal on valta sairaus
      Lauloit, Tuun sun luo,
      tuut mun luo
      Kuumaan rakkauteen
      Kylmään totuuteen
      Arjen pyhyyteen"
      Mutat unohdit olennaista on toteutta se oikeasti

      tai ne viisaat sanat ovat typeriä
      miten voit olla niin seko?
      lauloit korkealla oikein ajatellen

      ( valta sairaus Lauloit;; " heikkous valta ajanoaa,
      kuka voi sen janon sammuttaa,
      rakkaus voi"

      Minä en voi olla se rakkaus ehkä
      , mutta sinun pitää huolehtia minustakin,
      että mitä minä tarvitsen
      ethän huolehtinut pelkästä vaimosta, vaan lapsistakin

      Heikkous janoaa valtaa
      Meidän neitsyt olemus tahtoo nyt jähmettyä koska emme tiedä
      mitä sitten seuraa "Sä leijut taas,
      mua vetää puoleensa maa"
      Ismon neitsyt kuu on varovainen
      Kuu Neitsyessä?
      ( luulin että se on kauriissa.. )

      Neitsyt Kuu on velvollisuudentuntoinen
      vastuuntuntoinen
      Järkevä Huolehtiva

      Näen että menee polvilleen Ismo?
      Ismoko? Mutat ei meidän niinkään suureellisesti tarvi tavata
      Kävellään vaan, ja istutaan tuoleilla
      ( ensin pitää tavta!!!!!! ei ole muuta mahdollisuutta
      "Tuut mun luo,
      tuun sun luo"
      j aoikeasti Siis miten se sovitaan???
      Sovittiin kerran Nosturin eteen
      Mutat ei ehditty jutella kuin pari minuuttia.
      Ei sa a olla niin kiire. Pitää sopia toinen tapaaminen.

      ei voi olal kuuma rakkaus, eikä totuus kahdess aminuutissa
      Eikä' arjen pyhyys

      se on epäloogista
      Se on rikkonut tasa painon ja järjen yms
      niin että laulaa sitten että rakastan vaikenen kaikilal kielillä

      pitää aloittaa yksinkertaisesta olennaisesta ensimmäisestä askeleesta

      ( polvistuminen ei kiinnostanut
      ei ole valta ( se mikä on on että voi hyvin.
      Eikö lastenkin suhteen ole niin?
      He tarvitsee ruokaa kolme kerta apäivässä,
      vaatteet yms
      Välittää siitä miten voi , miltä tuntuu

      Minä en tiedä miltä tuntuu kun olemme yhdessä
      Tuskin tahdot silloin polvistua
      niin miksi polvistut nyt? mielessäni

      lähdetään todellisuudesta
      todellisuus pohjalta, perustalta
      samoin Toni,
      joka teke ekaikenlaisia sairaita videoita

      ne olisi olleet miljardi kerta a parempia, jos olisi ensin tavattu.

    • sieLUU

      anteeksi tuo oli liiajn pitkä
      ei pysty olemaan tasa painoinen kun ei toimita terveesti
      Nyt sovitaan vaan tapaaminen

      ei me sitten olal ehkä hirveästi
      eisitä voi tietää
      mutat eikö se ole parempi olo

    • sieLUU

      saa lapset syödä neljäkin kertaa päivässä , en niin tiedä lapsista.
      tai viisikertaa? ( Lasten pitää saada proteiinia ?
      Pitää syöttää tarpeeksi.

      Eikä voi asua vessassa ihminen kun siellä ei9 ole tuuletusta, jos ei ole.
      Ikkuna pitää olala ja tuulettaa.

      ( minulalon vähän flunssa, niin on vähän himmeä olo.
      Se menee kohta ohi,
      Ja muistan että terveys on ihana

      ismo joku koetta suhtautua että tuo oli kiva mitä sanoin
      Mutta mina en tahdo olal tekemisissä! häne
      kanssa
      vieraan ihmisen

      "vieraita silmiä
      sylejä suita "

      eikö meidäntunteet kerro Jos luottaa Jumalaan ja tunteisiin
      ( mutat ei negatiivisiin, pahoihin Kuten torjuminen
      mINULAL ON OIKE ATUNEN KUN TAHDON TAVATA SE ON RAKKAUS
      tORJUMINEN ON
      nIINKUIN SIELLÄ KIRJASS ALUKI ETTÄ
      RAKKAUS ON KAPPALEITA TOISTENSA PUOLEEEN VETÄVÄ VOIMA
      vIHA ON KAPPALEITA TOISISTAAN pois työntävä voima
      jA RAKKAUS jUMALASTA JA VIHA SAATANASTA.

      eT PYSTY OLEMAAN TERVE KUN TORJUT
      Voit olal terve kun tapaat normaalisti

      mINÄ OLEN TERVE KOSKA MINULAL ON OIKEA ajattelu
      Jeesus Jumala Jumalan ja jeesuksen opetukset

      ei ne opeta torjumana apua pyytävää
      Mut m,inul on jo paha olla!! Olen tunteva

      Tunteet ovat jotka vaihtelevat

    • sieLUU

      Meillä on myös normaali järki
      Minä en torjunut sitä jonka mielestä oli kiva, mitä kirjoitin

      Hän voi vaikak kirjoittaa sähköpostiini ja voin vastata
      Minusta olisi kiva että kirjoitatisivat ihmiset.
      Kirjoittaisivat. Olen joskus saanut 8 konekirjoituksesta
      Pitää opetella uudestaan??

    • sielUU

      että olen tavis..
      Mutat kristinusko oli taviksillekin
      Jeesus sanoi että kaiken minkä olette tehneet jollekin näistä pienimmistä olette tehneet minulle
      Mutat en pysty uhrautumaan tai rakastamaan
      koska turmelitte
      Tonia se naurattaa

      siksi heitä rangaistaan koska se ei ollut hhauskaa
      herkimmät tunteet, voimakkaimmat tunteet
      janormaalit tunteet, joilal voi esim
      olla nunna näen sen nunnan mielessäni jolel kirjoitin
      Lintulan Luostariin, joka vastasi
      hymyilee...

      Joka hetkestä jona teillä oli ihmeellinenvalta vaurioittaa Pyhää, Neitsyttä
      tullaan rankaisemaan
      heitä jotka vahingoittivat

    • sieLUU

      Flunssa voi välillä olla hyvä
      Tähdillä ei ole flunnssaa koskaan.
      he eivät ymmärrä elämää

      jeesuskin ehkä uhrautui kantamaan tavallisen ihmisen kokemuksia yms
      ) mina en just nyt jaksa uskoa enkä tajuta
      Mutta muistan ne rakkauden tunteet jotka olleet yms
      ( siis en usko rakkauteen......
      Ismo lauloi "Uskon rakkauteen...

      mitä se oli ( silloinoli vioelä ne tunteet päässä aivoissa
      sielussa
      "Uskon rakkauteen

      ( minulle se voisi olal aja aautolla
      ei mennä ihmisten näkyville se hikoamaan sai

      ( olen herkkkä siinä on toivoa!
      Jeesus kun on tama flunnsa!
      se on huomenn a poissa.
      ei ole ollut kuin kerran vuodessa ja yhden päivän flunssa yleensä.
      Ei mitään flunssaa tarvi olla

      ( Isoäidillänikään ei ollut flunssa akoskaan!
      Eli 98 bvuotiaaksi.

      ( tahdon että heitä rangaistaan
      Tästäkin hetkestä
      Jona he olivat jonkun naisen kanssa
      osasivat sopia tapaamisen yms
      mutta tämän Pyhän kanssa eivät

      heillä ei ole myötätuntoa
      heidän naisilla ei ole , ei ylevyyttä
      Jaksan vielä, vaikak en ole puolta tuntia seurustellut.
      ei ole ollut yhtäkään ihmisuhdetta
      ( et tahtonut portolle
      "Kuka teki huorin " kirjoitit

      Kuka tappoi tuulen
      kuka kuristi vedet ja metsät tms
      meren kalat

      Välitit minusta paljon, kun olin tunteva, terve sielu
      ne tuhannet vuodet kehittynyt
      "Uskon rakkauteen,
      vuosissata vuosissadan j


      minulal OLI ne tunteet
      oli sekin "Viet mut niin syvään
      rakkauden tilaan "

      Ei ole toivotonta
      koska parisielu Ismon on se tumamtukkainen
      eikä s3ellainen äiti Ducchesse tyyppinen
      ällöttävä Eeva tyypppinen

      tajusin just että se oli eeva se Orlando elokuvan näyttelijä
      ja se ( ihmettelin pukuloistoi ei tehnyt mitään vaikuusta )
      kun näin nyt pätkän
      Muistan koin sen kammottavan kalseaksi elokuvaksi

      en ikinä valitse sitä Eevaa
      jolal ei ole mitään rakkautat tunteita jne
      Jumala rakentaa parantaa
      tunteeni sieluni entiselleen

      hän ei myöskään hyöduy raiskaamisestani
      hän oli varmasti kutenmuutkinnaiset pelkkä paholainen joka antoi raiskauttaa sen jolla oli tunteet herkkyys
      neitsyen

      he ei hyödy siitä koskaan olisek murto osasta toiseen absoluuttisin tajuntani varmuus
      en edes pidä Eevasta ja adamista
      ehkä olen vaikakRadhan
      tai Lilithin ehkä olinkin heidän lapsi

      mina en oikeasti tahdo enää nähdä sellaista Adam tyyppiä ajaneena pyöränsä katokseen kun sataa että en päässyt sinne
      se rreaakalainen ei tajunnut
      et vaikak oli oikeen harteikas
      ni en pitänyt hänestä
      ett minulla on tunteet
      Hän ei tajunnut sen vertaa se adam
      rukoilen ettei hänkään ole joka jotain

      he olikaikki raiskaajia
      se on taas suuri typerä suuri juttu

      elämä on vaan tavata
      minun pitää syödä nukkua
      Jumala vain tietää miten ratkaista kaikki

      mina tahdon tavata
      eikö voisi tuottaa ilahduttaa sillä
      Voisi olal melko järkevä ihminen
      niiden rasittavien pienten itsekkäiden uskomattoman epä älyllisten
      jälkeen jotak loukkasivat ja
      herkkää joka ei kehta aloukata heitä
      kertomalla että
      yhden luota lähdin koska hän opettaa internetissä vaikak oli täysin sairas ja todella epä älyllinen ja epä looginen
      ja inhottava otus
      En nähnyt itsevarmuudessa silti värähdystäkään

      Mies on aika kusipäinen olio?
      Hänen nimike oli joku Apostoli
      en muista mikä
      mutta olin huolissani, että opettaa! facebookissa
      vaikak oli todella sairas ja epä älyllinen
      Kirjoittaminenvoi olal voimallista
      jos jotkut pienjet häneen uskoivat

      Hän oli mitättömyys
      Joak srk n aamiais jonossa katsoi sentin pasta silmiini
      Oksettavaa
      Jos olisi joku
      ei olisi ällöttäviä silmiään

      tajuatteko
      iljettävyys tahtoo katso0a silmiin
      lähempäää kuin rakastettu

      hän tahtoi vaattensakin laittaa samaan pyykkiin koneeseen
      enkä kehdannut kieltäytyä
      nolata
      Päätin vain heitää ne vaatteet pois kun ne pyörineet hänen hikisen paidan kanssa
      ( laivuopkra asunnosta kyse Isoss aasunnossa
      Ahdistellut ei Huoneessa sain olal
      Mutta häön oli sairas Aspergen
      ja silti esiintyy oepttajana

    • sieLUU

      Jeesus on hyvä! jeesus jaksaa kaiken!!!

    • enmuuttaisi

      Ei ehkä noin lyhyen seurustelun jälkeen kannata lapsen kassa muuttaa miehen luo. Jos aloittajalla on työpaikka siellä uuden rakkaansa asuinpaikkakunnalla, niin hanki oma asunto sieltä ja jatka seurustelua ainakin vuosi vielä. Sitten tiedät mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Ja jos aprikoittaa, ei kannata tehdä silloin päätöksiä. Vaikka toivoit ettei itsekkyydestä muistuttaisi, mutta on aika itsekästä kuitenkin muuttaa lapsen kanssa noin kauas lapsen isästä, joka haluaa olla lapsensa elämässä läsnä.

      Muutin itse aikanani työn perässä lähes 100 kilometrin päähän lasten isästä. Se ei ollut sekään hyvä ratkaisu näin jälkeenpäin ajatellen. Vaikka muutin työn takia, en miehen takia. Uuden miehenkin löysin aikoinani, mutta hän ei ollut hyvä isä lapsilleni. Aikanaan erosin sitten hänestäkin.

      Jos minulta kysytään, niin ei kannata suinpäin lähteä uuden rakkauden perään. Eikä minkään muunkaan perään jos työ ja elämä on siinä nyt asiallisesti järjestettynä.

    • rakennusinsinööri

      tässä on nyt katsottava, mitä raamattu sanoo. olette solmineet pyhän avioliiton, jonka vain kuolema erottaa. sinun tulee mennä miehesi luo ja tehdä rippiä huoruuden synnistä, koska olet tapaillut toista miestä. lisäksi sinun on oltava miehellesi alamainen ja vietävä lapsesi hänen luokseen, jos hän niin sanoo.

    • leipääntynyt

      minkähän takia jätit miehesi ja tapailet toista. vaikuttaa kakaramaiselta puuhailulta. onko uudella miehellä kenties isompi pippeli, kuin edellisellä.

    • rtfghujyikolp
    • sieLUU

      Tervehdys! Flunssa meni ohi,
      Ismosta ei ole vielä kuulunut
      Mietin kysyä olisiko teillä maatila antaa,
      tai se paikka missä nukkua?
      että voisin laittaa rahan aatelispuvun ompelimiseen
      Jeesus on valkopukuinen..
      [email protected]

    • sieLUU

      aamulla koin että on raakaa että nuorten pitää mennä kouluun
      tahtoisin perustaa paikan missä olisi kotiopettajat.
      pelastaisin muutaman lapsen koululaitokselta

      Voisiko Ismo minun kanssa

    • sieLUU

      he tulevat tänne silmät loistaen
      Tahtovat ajaa autoilla ja saastuttaa yms
      Synnyttävät hirvittävät määrät lapsia

      Anteesi että kirjoitin huonosi, kirjoitusvirhein
      Mutta todella kummallista että yhden maan annetaan terrorisoida lähettämällä kansalaisensa kaikkalle velkaisiin maihin
      Minäkin olen asunnoton
      ja nyt he kilpailevat täällä asunnoista
      Kyse on kristillisestä rakkaudesta
      ja sitä ei ole oikeaSTI

      SE oN VAIN VaNHAN TAVAN MUKA9ISTA
      oLEtte oppineet JEESUKSEN opin mukaan
      Nyt noilel Syyrialaisile myös on opetettava Jeesuksen käskyt
      että tulemme täällä toimeen

    • sieLUU

      ne 7000 voivat mennä takaisin sinne Syyriaan.
      En tahdo mitään väkivaltaisuutta tietenkään,
      ja kiellän käyttämästä kristiuskon keksintöjä aseita
      ihmisten surmaamiseen.
      Mutta tuossa taopauksessa, että yksi maa terrorisoi kaikkia muita
      Miksi sellaisen valtion annetaan olla?

      • miesvm_1967x

        Mee ite syyriaan sekopää ja lopeta spammaaminen jo heti alkuun :D


    • egdgdgd

      Olen samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa siitä että maltti on valttia isoissa elämän päätöksissä mutta eri mieltä siitä että puolessa vuodessa ei ehdi tutustua kunnolla. Eihän kukaan ulkopuolinen tiedä mitä kahden ihmisen välillä tapahtuu. Itsellä on ainakin kokemusta että suhde on syventynyt muutamassa kuukaudessa sellaiselle tasolle etten ole päässyt siihen toisessa suhteessa vuosienkaan aikana. Elämä voi joskus heittää asioita suhteeseen niin että siinä käydään jo läpi vaikka mitä. Ei se aika ole ainoa mikä suhteen tason määrittelee..
      Mutta kun on pieni lapsi kyseessä niin jäitä silti hattuun, nauttikaa toisistanne ja rakkaudesta vielä hetki ilman yhteenmuuttoa, kyllä te ehditte asua yhdessä loppuelämän vielä :)

    • Äiti82

      Kysyin lastenvalvojalta juuri että voiko äiti muuttaa lapsen kanssa toiselle puolelle suomea jos yhteishuoltajuus ilman isän lupaa. Kyllä voi. Ulkomaille ei voi muuttaa. Voisiko lapsi olla viikonloput vaikka isällä ja ajaisitte aina puoliväliin molemmat?

      • Et_Silleen

        Äideillä on aina niin helppoa nuo.
        Jos isällä on lähihuoltajuus, niin mikään ei onnistu ilman lapsen äidin lupaa.


    • Ckuggkoh

      Toki voi muuttaa mutta asian voi riitauttaa. Jos eroamisesta vielä lyhyt aika ja sopimuksia tehtäessä on annettu ymmärtää että muutto ei ole suunnitelmissa niin voi voi.. Todella itsekästä toimintaa ja jos isä olisi muuttamassa lapsen kanssa niin kylläpä puhuttaisiin k***päästä.. Sellainen se äitikin on joka näin tekee.

    • pompom_

      Jaa-a. Ystäväni mies on päättänyt erota, ja muuttaa muutaman sadan kilsan päähän. Heillä on kaksi pientä lasta. Lasten huoltajuudesta mies puhui sen verran, ettei ota lapsia mukaan, eikä tiedä milloin ja miten pystyy heitä tapaamaan. Voisiko äiti riitauttaa asian ja estää isää muuttamasta? Voisiko pakottaa ottamaan vastuuta lapsistaan? No eipä tietenkään. Vaikka vastuu lapsista ja kaikesta kaiken aikaa painaisikin.

      Tuollaisia tapauksia on pilvin pimein. Joskus ajattelen, että isän tällainen päätös on lasten sekä heidän äitinsä kannalta paljon parempi kuin omien oikeuksien puolustaminen päinvastaisessa tapauksessa, äiti haluaa muuttaa lasten kanssa.

      • Et_Silleen

        Kyllä äitikin voi hylätä lapsen. Huostaanottoon vaan.
        En kyllä voi ymmärtää vanhempia jotka haluaa lapsistaa eroon, mutta kyllä heitäkin taitaa olla. Enemmän kyllä on äitejä, joiden mielestä on ihan ok ettei mies näe lapsiaan, mutta kun äideiltä itseltään kysyy, niin lapsista ei voi olla erossa kuin pari päivää kerrallaan. Raha kyllä sit kelpaa siltä etältä, joka ei saa kuin välillä vilkaista lapsiaan, ja rahaa vaaditaan vielä sitä enemmän mitä vähemmän toinen vanhempi saa lapsia nähdä.


    • päiväkerrallaan__

      Et_Silleen

      Äidillä on biologinen side lapsiinsa, isällä ei. Siksi on aivan luonnollista, että äiti hoitaa ja huolehtii. Se on lapselle tärkeämpää kuin isän huolenpito. Lapsi on kiintynyt ennen kaikkea äitiinsä, ja kärsii huomattavasti enemmän äidin huomion ja rakkauden puutteesta kuin isän. Lapsi kärsii myös enemmän äidin mahdollisista henkilökohtaisista ongelmista huomattavan paljon rankemmin kuin isän. Esimerkkinä päihteet.

      Fiksu isä ymmärtää, että äiti on hänen lapsilleen tärkein ihminen. Isä ei voi korvata äitiä. Jos tähän joudutaan, niin seuraukset sitä pahemmat mitä nuorempi lapsi. En tietenkään tarkoita tilanteita, joissa lapsen äiti EI kykene (oikeasti) huolehtimaan lapsesta. Seuraavaksi paras vaihtoehto on isä.

      Lapsen kasvatus vaatii resurssit, rahaa.

      • Isäpappa

        Tjaa, uskotko että lapsi muistaa kovinkin pitkään sen ajan kun hän oli kohdussa?


    • die_mutter

      Isäpappa
      Sikiö reagoi äidin tunteisiin jo raskausaikana. Kuulokin kehittyy raskauden puolessa välissä. Syntymän jälkeen lapsen vuorovaikutus kehittyy nimenomaan äidin kanssa, ensimmäisen kolmen elinvuoden aikana. Kuten kaikki tiedämme, lapsi oppii ilmaisemaan itseään puheella vasta yhden ikävuoden jälkeen. Sitä ennen kaikki on tunteiden ja kokemuksen varassa. Vaikka emme aikuisena muistakaan tunteitamme sikiökauden ja ensimmäisten kuukausien ajalta, niin niistä jää silti jälki kehoomme ja mieleemme. Siksi äidin ja vauvan yhteys ja suhde on vauvan kannalta tärkein.

      • Isäpappa

        Kyllä sikiö reagoi, mutta väitän että suurempi merkitys tulee vasta syntymän jälkeen. Silloin kumpi tahansa (tai molemmat) vanhemmista voi olla läheinen. Tärkein on ehkä juuri syntymä ja lapsen reagointi siihen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe