Mitä katse sinulle kertoo

katse.vangitsee

Miehen tai naisen katseesta sen näät.
Mitä näät, yrität varmaan tulkita !

121

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toi oli nuorena.
      Älä ole naurettava.

      H.

      • tuiotus

        Onko katseesi tyhja eloton.


      • tuiotus kirjoitti:

        Onko katseesi tyhja eloton.

        "tuiotus"

        Ei ole.
        Katseeni on filmi-nauhaa, jonka joskus joudun katselemaan uudelleen.

        Pitikö nimmarisi olla tuijotus?

        H.


    • En hevillä peukuta facebookin profiilikuvia.

      Kirjoitin juuri kirjeen eräälle facebookin ystävälle, että et ole profiilikuvassasi se suloinen ja tempperamenttinen nainen, jonka tunnen livenä.

      Ihmiset näkevät itsensä erilailla kuin muut. Pitävät kuvia hyvinä vaikka ne on voivat olla kaikkea muuta kuin hyviä.

      Laitoin jokuaika sitten facen profiiliin kuvan itsestäni jossa en ollut lainkaan kuvauksellinen vaan leikittelin kuusen juuressa kiikkustuolissa istuvaa mummelia.

      Ei yhtään peukutusta vain hyvän ystäväni Tiinan viesti, "mitähän minä nyt tuosta sanoisin" ; )

      Eli kuva ei ollut ystävienkään mukaan odotusten mukainen liian ruma. Usein kuvat jotka keräävät kymmeniä peukutuksia ovat vain imartelua sillä henkilö ei ole kuvassa lainkaan se persoona kuin hän on livenä.

      Tässä tapauksessa kuva oli vakavan näköisestä naisesta katse kohti tuntemattonta otsa ja nenä dominoi kuvaa ja leuka supistui kapeaksi kolmioksi, suu oli kiinni ja suun ympärillä olevat rypyt korostuivat.

      • "korppis"

        Ai, tää oli sun aloitus...
        Olisit heti antanut ymmärtää.

        H.


      • hunksz
        hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Ai, tää oli sun aloitus...
        Olisit heti antanut ymmärtää.

        H.

        Onks noi toiset sun nimmareitakin?
        Niin on samaa orpoo perhettä :)
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Onks noi toiset sun nimmareitakin?
        Niin on samaa orpoo perhettä :)
        H.

        Minulla alkaa hahmottua kuva sinusta.

        Kaikki mitä kirjoitat kertoo sinusta.

        Olet pahin puskailija.


      • korppis kirjoitti:

        Minulla alkaa hahmottua kuva sinusta.

        Kaikki mitä kirjoitat kertoo sinusta.

        Olet pahin puskailija.

        "korppis"

        Etköhän sinä ole minut hahmottanut jo aikoja sitten.
        Ihan turhaan kuvaat minua puskailijaksi.
        Miksi turhaan?
        Senkin sinä tiedät.

        yst.

        H.


      • antasitny
        hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Etköhän sinä ole minut hahmottanut jo aikoja sitten.
        Ihan turhaan kuvaat minua puskailijaksi.
        Miksi turhaan?
        Senkin sinä tiedät.

        yst.

        H.

        Korppis ei oo saanu sulta tarpeeks huomioo ja rakkauden tunnustuksii ;)))


      • kaunisssmrs

        Miksi pitäisi peukuttaa? Minä en odottele kenenkään peukuttelevan kuviani. Mä oon mikä oon ja sillä siisti. Ihan tyytyväinen itseeni, muut olkoon mitä mieltä hyvänsä.


    • näin-on-

      katse kertoo kaiken,
      sitä näkee
      -rehellisyyttä
      -epäluotettavuutta
      -ystävällisyyttä
      -vihamielisyyttä
      -kireen
      -haaveissaan eläjän ym.

      -katse kertoo kaiken

      • 1eero

        Joo, kertoo kaiken pitää katsoa sillä silmällä...vaikka ruoka-annosta, ilme paljastaa, luulisin.


    • Vissivarmaa

      Katse ei kerro yhtään mitään juuri sinuun liittyvää.

    • Psykoterapeutitar

      En katso ihmistä silmiin!

      • nuormieli

        "Psykoterapeutitar" (katso ihmistä silmiin) Silmät kertoo kaiken, silmät on sielun peili.


      • Silmät.on.kuolleet

        Ilmeet paljastaa enemmän kuin tuhat ryppyä naamassa.


      • Psykoterapeutitar

        En katso, kun en halua nähdä!


      • 1eero
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        En katso, kun en halua nähdä!

        Koira hermostuu jos sitä tuijottaa silloin se kääntää katseensa pois, en tarkoita sinua.


      • Psykoterapeutitar

        Mutta oikeaan osuit!


      • 1eero kirjoitti:

        Koira hermostuu jos sitä tuijottaa silloin se kääntää katseensa pois, en tarkoita sinua.

        Voi, onneksi minun koirani innostuu ja valpastuu kun sitä katsoo silmiin. Se tietää, että kohta tapahtuu jotain hyvää ja jännää.
        Muuten sillä on surumieliset isot silmät, joilla se hurmaa, no, ainakin minut monesti päivässä.


      • 1eero
        rosaliiin kirjoitti:

        Voi, onneksi minun koirani innostuu ja valpastuu kun sitä katsoo silmiin. Se tietää, että kohta tapahtuu jotain hyvää ja jännää.
        Muuten sillä on surumieliset isot silmät, joilla se hurmaa, no, ainakin minut monesti päivässä.

        Oma koira on eriksee mutta ei vieras ihminenkää tykkää tuijotuksesta ei ihme jos terapeuttikaan.
        Minkä merkkinen koira sulla on oon pentuja katellu erimerkkisiä, seka merkkinenkin kävisi jos tietäis miltä se isona näyttää, mutta sen luonteen kanssa pitää olla tarkka, katseen kestävä.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Oma koira on eriksee mutta ei vieras ihminenkää tykkää tuijotuksesta ei ihme jos terapeuttikaan.
        Minkä merkkinen koira sulla on oon pentuja katellu erimerkkisiä, seka merkkinenkin kävisi jos tietäis miltä se isona näyttää, mutta sen luonteen kanssa pitää olla tarkka, katseen kestävä.

        Ota eero Tanskandoggi. Itsellä ollut 3 dogia (kaks tiikeriä ja yks keltainen).
        Kerrassaan yli-mahtava koira. Luonne ystävällinen. Sylikoiria. Koko on vaan niin valtava, että eivät mahdu kokonaan syliin, mutta hoitavat asian siten, että etutassut on lattiassa ja peppu sylissä :)
        Tässä näet eri ikäisiä Tanskandoggeja. Oi että kun tuli ikävä omia koiria, kun katsoin noita kuvia.
        https://www.youtube.com/watch?v=OZ6VFblgPmA


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ota eero Tanskandoggi. Itsellä ollut 3 dogia (kaks tiikeriä ja yks keltainen).
        Kerrassaan yli-mahtava koira. Luonne ystävällinen. Sylikoiria. Koko on vaan niin valtava, että eivät mahdu kokonaan syliin, mutta hoitavat asian siten, että etutassut on lattiassa ja peppu sylissä :)
        Tässä näet eri ikäisiä Tanskandoggeja. Oi että kun tuli ikävä omia koiria, kun katsoin noita kuvia.
        https://www.youtube.com/watch?v=OZ6VFblgPmA

        Jaa hevosen puolikas, kyllä noita näkee kävelyttäjillä luonne varmaan sopuisa, pakko olla toisalta jos se laittas veneessä keskellä järveä ranttaliksi konhta oltas uimasillaa. No merkin valinta on kesken tarkkaa tutkistelua, aina joku puute.


      • Eikaulapantaa

        Ota eero lemmikiksi nainen, omena tai päärynävartaloinen. Hellittelisit ja taluttaisit.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Jaa hevosen puolikas, kyllä noita näkee kävelyttäjillä luonne varmaan sopuisa, pakko olla toisalta jos se laittas veneessä keskellä järveä ranttaliksi konhta oltas uimasillaa. No merkin valinta on kesken tarkkaa tutkistelua, aina joku puute.

        Sanoin aina, että Tanskandoggi on "köyhän miehen hevonen". Aina tykännyt hevosista ja kun hevonen ei oikein sisätiloihin sovellu, niin dogi oli sitten sopiva vaihtoehto.
        Meillä on ollut yhtäaikaa kaks Tanskandoggia ja toisella kerralla oli yks Tanskandoggi ja toisena koirana Newfoundlandinkoira. Veneessä koirat olivat ihan iisisti. Eivät saaneet hepulikohtausta. Hyvin meni venematkat saareen.


      • 1eero
        Eikaulapantaa kirjoitti:

        Ota eero lemmikiksi nainen, omena tai päärynävartaloinen. Hellittelisit ja taluttaisit.

        No joo koira on helppo ostaa välittäjiltä, miten varmaan naisten välittäjiä löytyy ennen sen hoiti puhemiehet nykyään netti.


      • niinpäjoopa
        1eero kirjoitti:

        Koira hermostuu jos sitä tuijottaa silloin se kääntää katseensa pois, en tarkoita sinua.

        Ei muuten hermostu. Tänäänkin olen katsonut koirani nappisilmiä. Juttelikin takaisin omalla koirankielellään.


      • 1eero kirjoitti:

        Koira hermostuu jos sitä tuijottaa silloin se kääntää katseensa pois, en tarkoita sinua.

        Meidän rotillaurkki ei käännä katsetta vaan tuijottaa herkeämättä takaisin. Pakko väistää itse ettei koira koe haasteena.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Meidän rotillaurkki ei käännä katsetta vaan tuijottaa herkeämättä takaisin. Pakko väistää itse ettei koira koe haasteena.

        pöh, rotikkaurkki


      • 1eero kirjoitti:

        Oma koira on eriksee mutta ei vieras ihminenkää tykkää tuijotuksesta ei ihme jos terapeuttikaan.
        Minkä merkkinen koira sulla on oon pentuja katellu erimerkkisiä, seka merkkinenkin kävisi jos tietäis miltä se isona näyttää, mutta sen luonteen kanssa pitää olla tarkka, katseen kestävä.

        Sekamerkkisestä eli monirotuisesta saa monesti hyvän ja kiltin koiran.
        Omissa jaloissani pyörii tenavien koira ressu, beagle. Se on aika uskollinen mutta metsästysviettiä silläkin on pupujussien perään varsinkin.


    • Katse voi todella vangita, kerran yhdet silmät vei mennessään.

      Joillakin on niin iloiset silmät, ne huomaan varmasti. Onkohan syntymälahjaa. Surulliset silmät saa miettimään, miksi niin surulliset silmät, onko aina, vai vain tänään. Uteliaat silmät lupaavat lapselle hyvää elämää, aikuisella uteliaat silmät voivat kertoa myös laskelmoinnista.

      Katseella voi kevyesti valehdella mutta silmillä ei koskaan. Sielun peili, juu, juu, mutta joudetaanko me kiireiset koskaan silmiä rauhassa katselemaan. Sielunpeilit vilahtavat vain ohi.

      Pälyilevät silmät, jotka katsovat kohti mutta eivät silmiin (Putin) ovat vastenmieliset. Sellaisista silmistä ei voi löytää inhimillisyyttä, lämpöä ripaustakaan.

    • otaota

      Tui tui

    • onhansenniinkin

      Eräs mies sanoi minulle, silmäsi tummuvat kun katsot minua, se on kiihottavaa. Hän näki mitä ajattelin häntä katsoessani.

      • ent.siivoojaparka

        Lehmienkin silmistä näkee, koska niillä on kiima-aika.
        Ei se pupillien laajeneminen ilman muun ilmeen ja kroppakielen näkemistä (siis pelkkien silmien näkeminen) muutes kaikkea kerro. Minulla oli yksi muslimi työkaveri, joka suuttui hyvin herkästi ja tulisesti. Silloin hänen muutenkin tummat silmänsä muuttuivat aina ihan mustiksi.


    • k-kk

      Unohtakaa tommoset tuli ja sini ja suru silmät on olemassa elämääkin suurempi taiteenlaji.
      Nimittäin pitkät hitaat katseet, miten monesti olen huomannutkaa olevani pitkän tuijotuksen kohteena.
      Kun silloin uskaltaa kattoa ,vaikka ohimennenkin takasin niin helposti huomaa , tutkivan epäuskon sekaisen säälin vaihtuvan orastavaan kiukkuun joka sammuu alistuneeseen sääliin.
      Onkohan muut aviomiehet kokeneet saman?
      Onkohan tommoset katseet naisten syntymälahjoja vai opitaanks ne jossain koulus.

    • 1eero

      Missä kohtaan sut.
      Kun nään, silmäsi nuo.
      Sun valtaan jään.
      Sun katse on polttava mä vankiksi jään.
      Silmäsi nuo mut valtaan sai.
      Miksi sinut mä näin, oon vankisi sun.
      No, haaveilla saan. Omasta päästä noin äkkiä.

      • matone

        liero liero
        et kai ole
        kkkk kiero


      • k-kk
        matone kirjoitti:

        liero liero
        et kai ole
        kkkk kiero

        Kaikkihan me olemme
        luojan lapsia
        Toiset harmaina jotkut
        ilman hapsia
        Miksi me enää näin vanhoina
        liikkuisimme aivan vainoharhoina
        Kun iltaisin katson peiliin
        näen miehen joka ei kuulu teiliin.
        Irtonaiset heitot ,ilman faktoja ,mitäpä siitä hyödyt kerro mulle miksi jaksat vaeltaa perässäni ja syytelet asioista joita en eres ymmärrä.


    • Silmistä näkee onko sydän kotona.

      • k-kk

        Meilläpäin sanotaan ,valot palaa mut ketään ei oo kotona.


      • k-kk kirjoitti:

        Meilläpäin sanotaan ,valot palaa mut ketään ei oo kotona.

        Juu, olen minäkin tuon joskus kuullu.


      • k-kk
        siilimuori2 kirjoitti:

        Juu, olen minäkin tuon joskus kuullu.

        Toisinaan on yläkerran matot kasassa, sama asia.


      • siilimuori3

        Niin tai ei ole kaikki muumit laaksossa. Tai kaikki inkkarit kanootissa.


      • k-kk

        Kuinka monta siiliä täl palstalla mahtaa olla kun kolmonen vastas ?
        Aina kun haluun saara tolkkua ihmisen puheista ja tarkotusperistä niin kehonkieltä mä seuraan ,en silmiä.


      • Piuhat.paikoillaan
        siilimuori3 kirjoitti:

        Niin tai ei ole kaikki muumit laaksossa. Tai kaikki inkkarit kanootissa.

        Kukahan noita sanontoja oikein on keksinyt? Mä sanoin nuorena idiooteista, että ei oo kaikki piuhat paikoillaan:))


      • Piuhat.paikoillaan kirjoitti:

        Kukahan noita sanontoja oikein on keksinyt? Mä sanoin nuorena idiooteista, että ei oo kaikki piuhat paikoillaan:))

        Jaa-a,vaikea sanoa. Meilpäin oli ihan yleistä sanoa et tolla ei taia olla oikein ruuvit paikoillaan. Tai pönttö viheltää.


    • Kyllä täällä vaan yks on. Ehdin vaan jo kirjautua ulos välillä. Yleensä katse ei valehtele. Vaikka näkee kyllä pinttyneimmissä piireissä sitäkin.

    • Kyllä siinä on mielikuvitus suuressa roolissa, jos ensisilmäyksen tai katseen perusteella alkaa ihmisiä jaotella. Mistä sen sitten tietää, kenen kanssa synkkaa paremmin, mistä sen tietää. Se vaan tulee se tunne jostain. Kaikkien kanssa kannattaa ainakin yrittää tulla toimeen.
      Toiset on hyviä näyttelemään, ja toiset näyttää tomppelilta, vaikka on kuinka viisaita.
      Katse kertoo ja mielikuvitus sepittää.

    • RakastuinMuttaEnIkuise9

      Katse kertoo paljon: onko ihminen rehellinen, vahvistaako katse sanoja vai näkeekö, että puhuu peetä.
      Jos ihminen ei tohdi katsoa silmiin, en luota häneen. Oikeastaan en halua olla sellaisen tyypin kanssa tekemisissä.

      Kerran kohtasin ohimennessä ihmisen, ja katseemme lukkiutuivat, eikä erottu koko viikonloppuna, vaan vietimme sen yhdessä samoin kuin jonkin aikaa sen jälkeenkin työaikaa lukuun ottamatta.

      • ent.siivoojaparka

        Ei pidä paikkaansa.
        Ammattivalehtelijat tapittavat oikein liioitellusti silmiin, että näyttäisivät vakuuttavammilta.
        Monesti se luimuilu voi olla pelkästään arkuutta ja ujouttakin. Yksi likan ensimmäisiä poikakavereita oli mielestäni vähän luihun oloinen, kun livisti mennä tuosta hallin läpi tervehtimättä ja kohti katsomatta. Oli hän kuitenkin minuun päin vilkaissut, koskan oli valittanut likalle, että sun mutsis on ihan kamalan pelottava, kun hän oikein tunsi miten se porasi silmänsä hänen lävitseen.
        Minulla on usein niin, että samalla kun puhun, niin katson sivullepäin silleen putiinimaisesti, että pysyy ajatukset siinä, mitä olen sanomassa.


    • Heikunkeikku

      Sanonpahan minäkin mielipiteeni. Luin tuon edellisen immeisen viestin, joka kirjoitti, että "Jos ihminen ei katso silmiin, en luota häneen."
      Kirjoitan esimerkin omasta ystävästäni. Olemme hyvin paljon keskusteet tuosta silmiin katsomisesta ja kasomattomuudesta.
      Ystävälläni on kuulovamma. Paha kuulovamma. Melkein kuuro. Toisella korvalla hän ei kuule laisinkaan yhtään mitään (vasen korva), oikealla korvalla kuulee vain hyvin huonosti, vaikka korvassa on kuulokoje.
      Ystäväni lukee huulilta. Hän siis ei voi katsoa silmiin, koska tuijottaa tarkasti huulia. Hän on kertonut moniakin eri tapauksia, mutta mainitsen nyt vain yhdestä. Ystävällä oli kansakoulussa hyvä ystävä. Samalla luokalla. Välitunnit olivat aina yhdessä.
      Kun ystäväni meni ensimmäistä kertaa kaverinsa kotiin ja tapasi kaverin äitin, niin äiti oli jälkeenpäin Kieltänyt lastaan olemasta enää kaveria tämän kuulovammaisen kanssa. Äiti oli sanonut, että näkee heti, että hän on epäluotettava, koska ei katso silmiin.
      Eikö kamalaa. Ystävälleni on aina ollut arka paikka tämä kuulovamma, eikä hän siitä ole tahtonut muille kertoa. Minä tutustuin oppikoulussa tähän ystävääni ja siitä lähtien olemme olleet ystävyksiä.
      Pitäisi muistaa, ennen kuin liian vahvasti tuomitsee toisen ihmisen pelkän katseen takia, että syitä voi olla monia miksei henkilö silmiin katso.

      Tästä mun kirjoituksesta tulisi liian pitkä, jos vielä kirjoittaisin ex-narsistimiehestäni, että miten hän TIESI minkälaisia muut olivat pelkän silmiin katsomisen jälkeen. Uskomatonta, mutta totta. Loppuaikana jouduin jo fundeeraamaan, että millä Tavalla katson häntä silmiin, koska hän veti omat johtopäätökset silloisista silmieni liikkeistä. Koska oli mustasukkainen, niin hän Tiesi, että valehtelen, kun sanoin, että en ole ollut muiden miesten kanssa.
      Ym. Ym.
      Eri asia jos Tahallisesti vaikkapa flirttailee jonkun kanssa ja pitkittää katsomista osoittaakseen, että hei oon kiinnostunut, tule tanssiin hakemaan:)

      • ent.siivoojaparka

        Noinhan se on, että sitä näkee ja kuulee, mitä itse tilaanteeseen sopivasti haluaa kuvitella näkevänsä ja kuulevansa.
        Minulla oli sellainen, joka katsoi velvollisuudekseen olla aina ajan tasalla, missä akka luuhaa. Omat kulkunsa olivat kuin käärmeen jäljet kallioilla. Hän tiesi myös kysymättäkin missä olin ollut, mutta muodon vuoksi kuulusteli kuitenkin nähdäkseen valehtelenko.
        Sattui joskus sellaisiakin, mille ei silloin osannut nauraa, mutta jälkeenpäin kyllä. Kerrankin kuuli minun sanoneen olleeni rantakaljoilla, kun sanoin olleeni rantakallioilla. Iski leuan pois sijoiltaan...


    • ajatus_

      katse on "sana. lause"

    • Näyttelijöille katse on työväline. Olin eilen katsomassa Kätilön.
      Miten taitavasti Krista Kosonen ym näyttelijät osaavatkaan käyttää silmiään ja katsettaan,
      Yhdellä katseella voi kertoa melkein tuhat sanaa ja ainakin tehokkaasti ilmaista tunnetta.

      Rakastuneen naisen katseessa, no miksei miehenkin, on jännää pilkettä, iloa ja lämpöä ja kaipausta ja kaikkia muitakin rakastuneen ihmisen tunteita. Ehkäpä pointti on se, että vain rakkauden kohde osaa nuo salaperäisyydet katseesta tulkita.

      • "rosaliin"

        Muista kuitenkin että kyseessä on filmattu nuoriso-näytelmä.
        Näytelmä, joka ei ole ihan 60
        Meidän pitää enää vain nyökytellä hyvän-tahtoisesti.
        Kuten mummo tai pappa konsanaan.

        H.


      • meneeoikein
        hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Muista kuitenkin että kyseessä on filmattu nuoriso-näytelmä.
        Näytelmä, joka ei ole ihan 60
        Meidän pitää enää vain nyökytellä hyvän-tahtoisesti.
        Kuten mummo tai pappa konsanaan.

        H.

        Kolmella iiillä..tuo nimimerkki....


      • meneeoikein kirjoitti:

        Kolmella iiillä..tuo nimimerkki....

        "meneeoikein"

        Ei se minun vikani ole.

        H.


      • meneeoikein
        hunksz kirjoitti:

        "meneeoikein"

        Ei se minun vikani ole.

        H.

        Sinähän sen väärin kirjotit.


      • meneeoikein kirjoitti:

        Sinähän sen väärin kirjotit.

        "meneeoikein"

        Niin kirjoitinkin.
        Mutta tietenkään en väärin..

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Muista kuitenkin että kyseessä on filmattu nuoriso-näytelmä.
        Näytelmä, joka ei ole ihan 60
        Meidän pitää enää vain nyökytellä hyvän-tahtoisesti.
        Kuten mummo tai pappa konsanaan.

        H.

        Hyvä H
        Elokuva kertoo kuitenkin kappaleen suomalaista historiaa, joka sai tarkistamaan tietojani, ja se on jo paljon se. Jotkut osuvat sanonnat (en tiedä ovatko Ketun vai Jokisen) ovat tänään soineet päässäni, mutta niin käy usein kun katselen mieleenpainuvaa elokuvaa. Osuvat sanat osuvassa paikassa aina huvittavat tai naurattavat, ainakin kutkuttavat mieltä.
        Eipä ole haitaksi tällaiselle fossiilille katsella nuorisonäytelmiäkään, avartaa näkemystä, toivon mukaan.
        Yksi, kaksi tai kolme iitä, ei mitään väliä.


    • Näin huononäköinen saa harvan katseesta selvää, eikä aina viitsi silmiä siristää ja pitkään tuijottaa.
      Jos toinen iskee silmää tai kohottaa hauskasti kulmakarvojaan, niin oletan hänen olevan jotensakin hyvällä tuulella. Leikkisällä jopa, yhteisymmärrystä ilmassa.

    • Mullapa on vasemmassa silimässä isompi sokeapiste kuin teillä muilla :).

      • pohjaton

        Minullapa on toisen silmän pohjassa reikä, sano tohtori!


      • pohjaton kirjoitti:

        Minullapa on toisen silmän pohjassa reikä, sano tohtori!

        Paikattiiniko se?


    • nuormieli

      Katsekontakti on jotain mitä ei oikeastaan voi tai osaa sanoin kuvata, minä sain viime keväänä kokea jotain sellaista josta vieläkin "uneksin" olimme miesystäni kanssa erään ryhmän mukana kylpylälomalla ja meidän ryhmässä oli yksi uusi tulokas minun ikäiseni hauska "poikamainen tyyppi" jonka kanssa koin sellaisia katsekontakteja et olin hukkua niihin katseisiin, aina katseemme etsi toisen katsetta, juttelimme paljon mut ihan asia linjalla olihan minulla oma seuralainen mukana, jos olisin ollut "vapaa" olisi se ollut menoa, vieläkin joskus ihmettelen miten katseet voi kohdata niin syvästi ja tunteikkaasti.

      • silmäsi-siniset

        nuormieli....ymmärrän, mistä kirjoitat, koska tuosta muistui oma reissuni erääseen kylpylään ja olin yksin ilman seuralaista, siis miestäni. Voi, siitä on jo vuosia.

        Olinkohan jotain 45v, mutta selkä oli leikattu, joten pääsin kuntouttavaan hoitoon kylpylään, jossa oli paljon sotaveteraaneja. Kaikki he olivat tuttuja toisilleen, koska heillä oli pysyvä "hoitotakuu", joten tapasivat vuosittain.

        Paikalliset naiset tulivat bussilasteittain illan tansseihin, koska tiesivät ajankohdan näiden veteraanien saapumiselle ja kyllä siinä puujalka ja kainalosauvat unohtui useimmilta miehiltä.

        Niin, mitä tuo minuun vaikutti, oli se, että nämä naiset olivat erittäin mustasukkaisia näistä miehistään, joten sain kuulla, että mitä tänne noin nuoria on otettu? Olinhan tietenkin hotellin asukkaana saanut tutustua jo porukkaan ja en ollut vähäisin, johon "silmäniskuja" sateli, kuten myös illan tansseihin, joten kyllä niillä matkoillakin voi tavata mielenkiintoisia ihmisiä.

        Nyt ei enää silmiin katsominen tehoa, eikä mikään flirtti ja itsekään en katsele ketään silmiin tulkitakseni, mitä sieltä sisältä löytyy? No, ehkä joskus on jokin asia tullut seurattua lapsenlapsieni silmistä, mutta silloin on ollut myös kysymys: puhutko nyt totta?


    • Woih

      Yritin. Väärin meni.

    • 1eero

      Päivä pelastetu , silmälasit löytyi

      • Vähintään joka toinen päivä on minullakin silmälasien etsiminen edessä. Viimeksi oli ensimmäiset varalasit hukassa, ne joita pidän pihatöissä. Kukahan nuo keittiön alakapan taakse piilotti.


    • Viatonsivullinen

      Kehonkielistä yksi osa, katse ja ilmeet, luulen että ehkä tärkein,
      silmät. Liian vähän tulee kiinnitettyä huomiota ihmisten silmiin, tuijotus
      kun ei ole fiksua. Kasvot ovat paremminkin kokonaisuus, ilmeineen, puhetyyli, ääni. Ihminen, siinä se on ja siitä lähtee tutustuminen.

      • nuormieli

        Tuijotus ei todellakaan ole fiksua, mut siinä onkin suuri ero tuijotuksella ja katsekontaktilla, katsekontaktissa katse kertoo kaiken, sanat on turhia.


    • nuormieli

      Joskus katse voi kertoa enempi kuin 1000 sanaa! "Woih" kirjoitti yritin väärin meni, miten niin väärin? yrittänyttä ei "laiteta" olen kuullut tuommoisen sanonnan en vain osaa oikein hahmottaa mitä tarkoittaa tuo "laiteta".

    • Joo. On se jännää et silmät voivat kertoa eriä mitä suu.

    • 1eero

      Voi voe on mulläa katse ķatse kumma oon savolainenn

      • Nii, savolaisen silimiin kahtojalla on vastuu itellään kahtojalla.


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii, savolaisen silimiin kahtojalla on vastuu itellään kahtojalla.

        Voi teitä!, älkää nyt pilatko minun unenomaista tulkintaani tuon katseideni kohteen lähettämistä singnaaleista. Ei ollut savolainen EI.


      • hyvinkönäköö

        Katsooko 1eero pullonpohjaklaseilla?


    • mimmimum-mi

      Kyllä minä tykkään katsoa...ja myöskin pidän että katsotaan silmiin... mieluimmin kuin rintoihin...se on kiusallisempaa...heh

    • nuormieli

      Voi teitä, älkää nyt pilatko minun unenomaista tulkintaani tuon katseideni kohteen lähettämistä singnaaleista, ei ollut savolainen ei sinnepäinkään.

      • Nii, sun katseittesi kohde taisikin olla sellainen kylpylöitten auervaara ;). Menoahan sulla näytti olevan vaikka oli oma seuralainen mukana. Mitäs tähän sanot ;)?


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii, sun katseittesi kohde taisikin olla sellainen kylpylöitten auervaara ;). Menoahan sulla näytti olevan vaikka oli oma seuralainen mukana. Mitäs tähän sanot ;)?

        No se meno jäi kyl vain noihin katseisiin, siksihän ne vieläkin mielessäin käy silloin tällöin. Tulevana keväänä taas sama "poppoo" lähtee kylpemään et ans kattoo nyt.


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii, sun katseittesi kohde taisikin olla sellainen kylpylöitten auervaara ;). Menoahan sulla näytti olevan vaikka oli oma seuralainen mukana. Mitäs tähän sanot ;)?

        Ai et auervaara ne "haistan" kyl jo kaukaa, auervaarat ja muutkin vaarat saa minulta "piu paut" niitähän nyt kykkii joka puskissa.


      • nuormieli kirjoitti:

        No se meno jäi kyl vain noihin katseisiin, siksihän ne vieläkin mielessäin käy silloin tällöin. Tulevana keväänä taas sama "poppoo" lähtee kylpemään et ans kattoo nyt.

        No näyttää siltä et ei se mihinkää jäänyt kun vieläki polttelee ja jatkoa odotat.


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        No näyttää siltä et ei se mihinkää jäänyt kun vieläki polttelee ja jatkoa odotat.

        Hih!, niinpä poltteleekin mut sehän pitää mielen vireänä, ainut paha asia on et odottavan aika on pitkä.


      • nuormieli kirjoitti:

        Hih!, niinpä poltteleekin mut sehän pitää mielen vireänä, ainut paha asia on et odottavan aika on pitkä.

        No hyvä kun myönnät etkä ihtiäs petä sinä mielessä. Varustaudu kuitenkin pettymykseen. Jos sillä silimänvilikuttajalla onkin jo toinen naaras okuläärissä.


      • nykyaikaista
        siilimuori2 kirjoitti:

        No hyvä kun myönnät etkä ihtiäs petä sinä mielessä. Varustaudu kuitenkin pettymykseen. Jos sillä silimänvilikuttajalla onkin jo toinen naaras okuläärissä.

        ..tai uros..


      • nykyaikaista kirjoitti:

        ..tai uros..

        Nii, mistä sitä koskaan tietää.


    • nuormieli

      Kiitos "siilimuori" varoituksestasi totta on jos toinen naaras on jo kerennyt merkkaamaan tämän uroon minä väistyn kauniisti takavasemmalle, mottoni on toisen omaan en koske. Nyt lähden käymään kaupassa, aion tehdä juustokakun viinimarjoista ja tuorejuusto puuttuu.

      • No joo, hyvä periaate. Mut saanko vielä ihan iliman mittään arvolatausta kysyä et kun sun mottos on et toisen ommaan et koske, kuitenkin suot silimienvilikuttelun itsellesi vaikka sulla on oma kaveri mukana vai?


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        No joo, hyvä periaate. Mut saanko vielä ihan iliman mittään arvolatausta kysyä et kun sun mottos on et toisen ommaan et koske, kuitenkin suot silimienvilikuttelun itsellesi vaikka sulla on oma kaveri mukana vai?

        Joo vilkuttelun suon itselleni kuten myös miesystävälleni, jos jotain vakavampaa syntyisi siitä kertoisimme kyllä heti toiselle. Tällainen ns. etäsuhde ei voi eikä saa ollakaan liian OMISTAVA eikä SITOVA.


      • nuormieli kirjoitti:

        Joo vilkuttelun suon itselleni kuten myös miesystävälleni, jos jotain vakavampaa syntyisi siitä kertoisimme kyllä heti toiselle. Tällainen ns. etäsuhde ei voi eikä saa ollakaan liian OMISTAVA eikä SITOVA.

        No sinä varmaan sitten kerroit et se silmänvilkuttaja teki sinuun niin suuren vaikutuksen et koko välin oot kaivannut ja kuumotellut ja odotat näkeväs uudelleen. Etkös kertonutkin :D?


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        No sinä varmaan sitten kerroit et se silmänvilkuttaja teki sinuun niin suuren vaikutuksen et koko välin oot kaivannut ja kuumotellut ja odotat näkeväs uudelleen. Etkös kertonutkin :D?

        Hyvää huomenta!, siinäpä miettimistä kerroinko vaiko en. ARVAA.


      • nuormieli kirjoitti:

        Hyvää huomenta!, siinäpä miettimistä kerroinko vaiko en. ARVAA.

        Huomenta. No riippunee tietenkin siitä, kuinka vapaa suhteenne on kerroitko vai et. Tai sillain millä tasolla ite olet henkisesti nykyiseen etäsuhteeseesi sitoutunut.


      • älytöntä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Huomenta. No riippunee tietenkin siitä, kuinka vapaa suhteenne on kerroitko vai et. Tai sillain millä tasolla ite olet henkisesti nykyiseen etäsuhteeseesi sitoutunut.

        Miks sä roikut toisen nilkassa ku rakki, mitä tuokaan sulle kuuluu..


      • älytöntä kirjoitti:

        Miks sä roikut toisen nilkassa ku rakki, mitä tuokaan sulle kuuluu..

        No kyllä se siinä mielessä kuuluu kun asia tuodaan julkiselle keskustelupalstalle ja nuormieli osoittaa vastineensa minulle. Muussa mielessä yksityisesti ei tietenkään kuulu.

        Mitä minun kommenttini muuten sinulle kuuluu ;).


      • älytöntä
        siilimuori2 kirjoitti:

        No kyllä se siinä mielessä kuuluu kun asia tuodaan julkiselle keskustelupalstalle ja nuormieli osoittaa vastineensa minulle. Muussa mielessä yksityisesti ei tietenkään kuulu.

        Mitä minun kommenttini muuten sinulle kuuluu ;).

        Julkinen palsta.


      • älytöntä kirjoitti:

        Julkinen palsta.

        Noni, nyt pääsit asian ytimeen :D


      • älytöntä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Noni, nyt pääsit asian ytimeen :D

        Ei silti tartte tentata.


      • älytöntä kirjoitti:

        Ei silti tartte tentata.

        Onkos se tenttaamist jos mua kiinnostaa mitä hän noista asioista ajattelee? Minua aina kiinnostaa ihmisten ajatuskuviot.


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        Onkos se tenttaamist jos mua kiinnostaa mitä hän noista asioista ajattelee? Minua aina kiinnostaa ihmisten ajatuskuviot.

        Kuules "siilimuori" jos näkisit minun sisimpääni ja ajatuksiini hämmästyisit varmaankin, en ole ollenkaan niin "kevytkenkäinen" kuin luulet, raskain askelin astelisin jos toista tarkoituksella loukkaisin tai pettäisin.


      • utelu
        nuormieli kirjoitti:

        Kuules "siilimuori" jos näkisit minun sisimpääni ja ajatuksiini hämmästyisit varmaankin, en ole ollenkaan niin "kevytkenkäinen" kuin luulet, raskain askelin astelisin jos toista tarkoituksella loukkaisin tai pettäisin.

        Mitenkäs se tarina jatkuu?, odotan mielenkiinnolla.


      • nuormieli kirjoitti:

        Kuules "siilimuori" jos näkisit minun sisimpääni ja ajatuksiini hämmästyisit varmaankin, en ole ollenkaan niin "kevytkenkäinen" kuin luulet, raskain askelin astelisin jos toista tarkoituksella loukkaisin tai pettäisin.

        Eihän täällä kukkaan kenenkään sisimpään pääse katsomaan muulta kuin niiltä osin mitä itse kukainenkin kirjoittaa ja itsestään antaa. Vai oletitkos sinä päässeesi minun sisimpääni kun olit sitä mieltä että täällä työajalla helposta työstä kirjoitan?Tai ylipäätään työmoraaliini? Sinulla oli siitä heti jo valmis tietämys ja mielipide vaikka en koskaan ole täällä maininnut et töistä näpytelisin. Tai etä toisiame tuntisimme.

        Sinä kuitenkin itse täällä kerroit ihastuneesi kylpyläreissulla silmienvilkuttajaan niin että odotat toista reissua jotta pääset jatkaan ;D. Ja itse kerroit että sinulla on miesystävä. Minä esitin vain tarkentavia kysymyksiä, jotka sitten loukkaanutneena otat vastaan.


      • utelu kirjoitti:

        Mitenkäs se tarina jatkuu?, odotan mielenkiinnolla.

        Niin minäkin :D.


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        Eihän täällä kukkaan kenenkään sisimpään pääse katsomaan muulta kuin niiltä osin mitä itse kukainenkin kirjoittaa ja itsestään antaa. Vai oletitkos sinä päässeesi minun sisimpääni kun olit sitä mieltä että täällä työajalla helposta työstä kirjoitan?Tai ylipäätään työmoraaliini? Sinulla oli siitä heti jo valmis tietämys ja mielipide vaikka en koskaan ole täällä maininnut et töistä näpytelisin. Tai etä toisiame tuntisimme.

        Sinä kuitenkin itse täällä kerroit ihastuneesi kylpyläreissulla silmienvilkuttajaan niin että odotat toista reissua jotta pääset jatkaan ;D. Ja itse kerroit että sinulla on miesystävä. Minä esitin vain tarkentavia kysymyksiä, jotka sitten loukkaanutneena otat vastaan.

        Kirjoitinkin jos näkisit minun sisinpääni) emmehän me kumpikaa näe toistemme sisintä ja hyvä näin. Anteeksi "siilimuori"jos olen loukannut sinua!.

        Tarinoilla on taipumus loppua ja tämä tarina on nyt loppu, lisään kuitenkin sen verran että tämä ei ole tarina se on tosi.


      • nuormieli kirjoitti:

        Kirjoitinkin jos näkisit minun sisinpääni) emmehän me kumpikaa näe toistemme sisintä ja hyvä näin. Anteeksi "siilimuori"jos olen loukannut sinua!.

        Tarinoilla on taipumus loppua ja tämä tarina on nyt loppu, lisään kuitenkin sen verran että tämä ei ole tarina se on tosi.

        Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Halusin vain että huomaat yhtäläisyydet. Meillä ihmisillä on taipumus kehittää toisten ympärille oman mieleikuvituksemma mukaan sellaistakin tarinaa mikä ei pidä paikkaansa, aina tilanteen ja joskus tarpeemme mukaan. Anahan silmien vilkkua vaan :D. Itse tiennet sopivaisuutesi rajat


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Halusin vain että huomaat yhtäläisyydet. Meillä ihmisillä on taipumus kehittää toisten ympärille oman mieleikuvituksemma mukaan sellaistakin tarinaa mikä ei pidä paikkaansa, aina tilanteen ja joskus tarpeemme mukaan. Anahan silmien vilkkua vaan :D. Itse tiennet sopivaisuutesi rajat

        Siinähän se tuli, siilimuorin tenttaamisen syy.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siinähän se tuli, siilimuorin tenttaamisen syy.

        Aha. Ja se syy sun mielestä oli?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Aha. Ja se syy sun mielestä oli?

        No lähinnä tuli mieleen tuosta mainitsemastasi yhtäläisyydestä ja puolustelusta silmien vilkkumiseen (ja muuhun mitä kirjoitit) flirttailusi palstan miesten kanssa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No lähinnä tuli mieleen tuosta mainitsemastasi yhtäläisyydestä ja puolustelusta silmien vilkkumiseen (ja muuhun mitä kirjoitit) flirttailusi palstan miesten kanssa.

        Yhtäläisyydestä ja puolustelusta silmien vilkkumiseen...huoks. Sinä se olet oikein oikeinymmärtämisen mestari.

        Ai et oikein olen lirttaillu? Miten minun juttuni palstan miehille eroaa muusta kirjoittelusta, kerros nyt tuntomerkit?


    • ghimhs

      Mun suvussa kulkee semmoinen vika naisilla että vanhemmiten sokeutuu täysin
      - itselläkin jo toinen silmän mykiö poistettu ja elän keinolinssin kera.
      Jotenkin piinaavaa mutta silti toivon että edes joitakin toimintoja säilyisi jos vanhaksi elää, no osaan jonkin verran soittaa ja sukkia ja lapasia olen kutonut niin monta paria, että osaan kutoa vaikken näkisikään.
      Monien mielest vammaisuus on hyvin halveksittavaa ja ihmisten käytös usein myös sen mukaista. Toisaalt jotenkin huvittavaa että viel likiseittenkymppiset on ainalukevinaan #toisten katseita ja niiden merkityksiä" - ajattelisin että riihenseinästä irtirevityn pirun näköisenä kummasti pysyy erakkona vanhoilla päivillään - ei kaipaa edes kenenkään säälinosoituksia - vainoistakin saanut ihan tarpeksi elonsa aikana.

      • quando

        Tämä tapahtui Kairossa, olin silloin 32v. ja yksin kulttuurimatkalla. Istuin muutaman ihmisen kanssa Sheratonin baarissa (se halvempi asuin siellä) Lähdin kysymään kämppiksen vointia huoneeseen kun joku tarttui käteeni ja sanoi, älä mene, vastasin katseeseen ja sanoin tulen kyllä takaisin. Seuraavana iltana illallinen todella kauniissa ravintolassa ns. pitkän kaavan mukainen viettely-yritys, joka kaatui yhteen lauseeseen, hän katui varmasti heti, mutta herrasmiehenä saattoi hotellille.
        Jos katse voi sisältää intohimoa ja sen kokevat molemmat, eikö siihen pitäisi kuulua se minkä molemmat ovat kehonkielellä jo luvanneet koko illan.


      • Huono.viettely
        quando kirjoitti:

        Tämä tapahtui Kairossa, olin silloin 32v. ja yksin kulttuurimatkalla. Istuin muutaman ihmisen kanssa Sheratonin baarissa (se halvempi asuin siellä) Lähdin kysymään kämppiksen vointia huoneeseen kun joku tarttui käteeni ja sanoi, älä mene, vastasin katseeseen ja sanoin tulen kyllä takaisin. Seuraavana iltana illallinen todella kauniissa ravintolassa ns. pitkän kaavan mukainen viettely-yritys, joka kaatui yhteen lauseeseen, hän katui varmasti heti, mutta herrasmiehenä saattoi hotellille.
        Jos katse voi sisältää intohimoa ja sen kokevat molemmat, eikö siihen pitäisi kuulua se minkä molemmat ovat kehonkielellä jo luvanneet koko illan.

        Mikä se lause oli? Mulle yks mies sanoi että hänen tekis mieli pillua, kun oli heittänyt minut kotiin autollaan. Arvaa saiko pillua?


      • Huono.viettely kirjoitti:

        Mikä se lause oli? Mulle yks mies sanoi että hänen tekis mieli pillua, kun oli heittänyt minut kotiin autollaan. Arvaa saiko pillua?

        Korutonta kertomaa :DD


      • nuormieli
        siilimuori2 kirjoitti:

        Korutonta kertomaa :DD

        Niin oli!.
        Kaunis kieli kauas kantaa,
        kaikki kehut korjaa kotiin,
        kainosti kestää kommenttimme,
        keveästi kumartaapi,
        kiitokset kalliit kansiin koriin,
        kunnes koittaa kutsu kumma,
        kustantaja kuule kuiskaa,
        koittaa kokoon koota kaikki.


      • nuormieli kirjoitti:

        Niin oli!.
        Kaunis kieli kauas kantaa,
        kaikki kehut korjaa kotiin,
        kainosti kestää kommenttimme,
        keveästi kumartaapi,
        kiitokset kalliit kansiin koriin,
        kunnes koittaa kutsu kumma,
        kustantaja kuule kuiskaa,
        koittaa kokoon koota kaikki.

        rehellisesti reiälle
        reilusti rääppiäisille
        rivot rieskat raukoille
        riettaat reetat raitille
        reitit rehdisti rahalle
        rouville riittää reinot


      • nuormieli

        "Siilimuorin" runo loppui, rouville riittää reinot. No en ookkaan mikään rouva, mut reinot on mulle liian suuret, ainot mulla ainoot on,
        korkkareissa kopsuttelen,
        lenkkareissa lenkit lentää,
        lattialla lattajaloin,
        juoksut jussilla juksentelen.


      • quando

        Se lause ei liittynyt minuun, vaan hänen elämäänsä Egyptissä ja silloin oli tapetilla hiv/aids, eikä tiedetty vielä miten suhtautua. Hänellä ei tietenkään sitä ollut, mutta suhde sikäläiseen naiseen oli ollut, joten riskiä en ottanut.
        Mieleen on näköjään jäänyt - eli kyllä katse on vaikutuksiltaan voimakas, kun palikat loksahtavat kohilleen.


      • quando

        Ei liittynyt minuun, mutta hänellä oli ollut suhde sikäläisen naisen kanssa, silloin HIV/AIDS keskustelu oli alkuvaiheessa ja pelättiin tartuntaa kovasti, no minulle tuli heti mieleen kaikki taudit
        Mutta tosiaan mieleen jäi - katse on voimakas viesti, kun oikea hetki ja kohde kohtaavat.


      • nuormieli
        quando kirjoitti:

        Ei liittynyt minuun, mutta hänellä oli ollut suhde sikäläisen naisen kanssa, silloin HIV/AIDS keskustelu oli alkuvaiheessa ja pelättiin tartuntaa kovasti, no minulle tuli heti mieleen kaikki taudit
        Mutta tosiaan mieleen jäi - katse on voimakas viesti, kun oikea hetki ja kohde kohtaavat.

        No nyt meni kyl entistä sekavammaksi, ei haittaa, mut se on aivan totta katse voi olla voimakas viesti joka kertoo jopa enemmän kuin sanat .
        Katse voi olla surullinen, kaipaava, tyhjä, halveksiva, vihainen,.....
        siihen voi sisältyä ihailua, rakkautta, intohimoa, kunnioitusta, kiintymystä ja joskus valitettavasti vain pelkkää himoa. (paitsi, himoava katse herkulliseen ruokaan on sensijaan ihan ok)


    • zirikl

      Ongelmakenttiä aina ihmisyhteisöissä riittää
      - toisten mielestä seksuaalisuus on vahvasti häiritsevää jos joukko on koolla muissa merkeissä vaikkapa työ, kuoro, msiikin opiskelu
      - rötöstely ja hyväksikäyttö, pettäminen niin rakkaudessa ja talous-ja raha-asioissa pistää kyllä myös vihaksi, masennukseksi ja suruksikin - mitäpä hyödyttää laulunluritukset rakkaudesta jos vain vihan maailmojen kohtaamista on seurauksena - yhtä tyhjän kohtaamista kui täytetty kana tyhjennettyjen muniensa kaa takapenkillä koulussa. Vielä vakavampaa on aseistettujen kohtaaaminen kaikkine muine vippaskonsteineen - ja jos yhteisö vaan tyytyväisenä höröttää rajattomuuttaan ja alakulttuuriaan, jokinhan aina pitäis
      erottaa ihmisenä olo elukoista - sirkuttelipa sitten silmillään tai äänellään.
      Se siitä särkevyydestä - yhtä tylsää kuin politiikan ja uskontojen bisnesmaailmat sydäntenmurskaajina - silleen vähän scifiä välillä oikeassa arjessakin. Voittoja tai rankkoja tappioita - aina ei reilun pelin henkeä löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe