Tapaamisajat

Ängry81

Lapsi on kohta 2 vuotta. Erosta 3 kk. Lapsi ei oppinut tuntemaan isäänsä kun perhe oli vielä ehjä. Lapsen isälle tuli harrastukset yms tärkeimmiksi. Joten hoidin lapsen alusta asti yksin. Eron jälkeen kävimme sosiaalitoimessa sopimassa tapaamiset lapselle isän kanssa ja heidän mielestä tärkeä lähteä rakentamaan isä-lapsi suhtetta kun lapsella oikeus isäänsä. Lapsi tapaa 1 kerta viikossa 7h ajan isänsä. Ja sopimuksessa on että isä hakee ja tuo. Nyt minun pitäisi alkaa joustaa kun isä ei pystykkään hakemaan vaan isovanhempi hakis. Eihän tuolloin isä-lapsi suhe kehity. Sama kuin ite hyppyyttäisin lasta samallailla muilla hoidossa ja kävisin koko ajan harrastuksissani. Mitä mieltä te muut olette tälläisestä miten toimisitte

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhdfd

      Noudattaisin sopimusta. Ellei isä hae ja tuo, niin lapsi pysyy luonani. Itse voisin toki joustaa, mutta lapselle se ei välttämättä ole hyväksi. Tietysti on niinkin, että lapselle kehittyisi suhde isovanhempiin, mutta sitäkin voisi kehittää isän läsnäollessa.

    • säännötjoskuspakollisia

      Sopimus mikä on tehty niinsen mukaan joutuu menettelemään,jos toiselle sovi niin silloin tapaaminen peruntuu Jos joku muu hakee niin joutuu senkin ilmoittamaan jotta lapsi ei ole heitteellä...

    • Yh-myös

      Onkohan isällä mikä syy, ettei pääse itse hakemaan? Kyllä minusta näissä tapaamisasioissa joutuu joustamaan puolin ja toisin lapsen elämän varrella. Eri asia on tietty, jos isä ei halua "tavata" lastaan.

      • ängry81

        Toinen työ mitä tekee joskus normi työn lisäksi. Tässä toisessa työssä on joustavuus mahdollista. Jos isä tapaa 1 päivänä 7h ajan niin voi hyvinki olla sen vapaana. Tapaamispäivä perjantai jolloin normaalisti tää työ alkaa ja on vkl:pun. Viikolla on yks päivä vapaa kummastakin työstä muttei voi ottaa lasta silloin ku omia asioita nii paljon..joustavuus kyllä tietenki kuuluu asiaan, mut tulevaisuudessa. Ensin isän opittava että hänen on kannettava vastuu lapsesta silloin ku lapsi hänellä. Niinkuin minulle toitotettu että minä olen vastuussa yksin lapsesta kun lapsi minulla..


      • miesvm_1967x
        ängry81 kirjoitti:

        Toinen työ mitä tekee joskus normi työn lisäksi. Tässä toisessa työssä on joustavuus mahdollista. Jos isä tapaa 1 päivänä 7h ajan niin voi hyvinki olla sen vapaana. Tapaamispäivä perjantai jolloin normaalisti tää työ alkaa ja on vkl:pun. Viikolla on yks päivä vapaa kummastakin työstä muttei voi ottaa lasta silloin ku omia asioita nii paljon..joustavuus kyllä tietenki kuuluu asiaan, mut tulevaisuudessa. Ensin isän opittava että hänen on kannettava vastuu lapsesta silloin ku lapsi hänellä. Niinkuin minulle toitotettu että minä olen vastuussa yksin lapsesta kun lapsi minulla..

        Jaa että sulle on oikein toitotettu että vastuu on sinun kun lapsi on sinulla. Eikö tuo nyt ole ihan itsestäänselvä asia :D Ja että isä jaksaa oikein vaivaiset 7h viikossa katsoa lastaan. Jätkähän on ihan perseestä XD


      • arjaarki
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Jaa että sulle on oikein toitotettu että vastuu on sinun kun lapsi on sinulla. Eikö tuo nyt ole ihan itsestäänselvä asia :D Ja että isä jaksaa oikein vaivaiset 7h viikossa katsoa lastaan. Jätkähän on ihan perseestä XD

        Juuri noin. Käytännössähän tuo tarkoittaa, ettei halua kantaa vastuutaan edes 7h viikossa. Sekin pitäisi sysätä äidin kontolle.

        Juuri tällaisia yhdessä olevia ja eronneita pareja Suomi on pullollaan. Hyvä esimerkki siitä miksi tuossa toisessa ketjussa lasten asumiseen elatusmaksuihin ei Ruotsin malli sovi. Suomessa isät tykkäävät olla vapaita, käydä baareissa, tavata kavereitaan, harrastaa jne. Lapsi ei saa olla esteenä. Ruotsalaiset miehet tuntevat vastuunsa paremmin, ja ovat muutenkin sosiaalisempia, ymmärtävät lasten tunteita ja hallitsevat paremmin vuorovaikutustaidot. (En puhu nyt sinusta miesvm_1967x. Sinä olet harvinainen poikkeus).


      • MiettiiHän
        arjaarki kirjoitti:

        Juuri noin. Käytännössähän tuo tarkoittaa, ettei halua kantaa vastuutaan edes 7h viikossa. Sekin pitäisi sysätä äidin kontolle.

        Juuri tällaisia yhdessä olevia ja eronneita pareja Suomi on pullollaan. Hyvä esimerkki siitä miksi tuossa toisessa ketjussa lasten asumiseen elatusmaksuihin ei Ruotsin malli sovi. Suomessa isät tykkäävät olla vapaita, käydä baareissa, tavata kavereitaan, harrastaa jne. Lapsi ei saa olla esteenä. Ruotsalaiset miehet tuntevat vastuunsa paremmin, ja ovat muutenkin sosiaalisempia, ymmärtävät lasten tunteita ja hallitsevat paremmin vuorovaikutustaidot. (En puhu nyt sinusta miesvm_1967x. Sinä olet harvinainen poikkeus).

        " Hyvä esimerkki siitä miksi tuossa toisessa ketjussa lasten asumiseen elatusmaksuihin ei Ruotsin malli sovi."

        Ei tietenkään "ruotsin malli" sovi sellaisissa tapauksissa, joissa isät eivät halua ottaa vastuuta lapsistaan, mutta kun läheskään aina näin ei ole.

        Itse tulee käytyä baareissa kun ei ole muutakaan tekemistä. Tietenkään en käy silloin kun lapsi luonani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe