Peugeotin huono suunnittelu, surkea huoltotoiminta ja virheiden maksattaminen asiakkaalla kostautuu nyt ikävinä puheina ja juoruina. On kuitenkin hyvä, että huonot kokemukset tulevat julkisuuteen. Näin jokainen voi sitten itse harkita asioita omalta kantiltaan.
Paha kello kauas kuuluu!
30
<50
Vastaukset
- Eiongelmia
Ja tarkoittat nyt varmasti peugeoottia?olen ainakin siinä käsityksessä että ranskikset ovat lopultakin onnistuneet vähän parantamaan laatuasn, kun taas muutamilla muilla merkeillä on hajoamidia ja niihin liittyviä takuuongelmia - ja vaikka nämä ridkit ovat vain harvoin realisoituneet, niin goodwillin menetysbon ollut iso.
- JereTnen
No kyllä tässä varmasti pösötintä tarkoitetaan. Lyhytikäiset dieselit ovat kyllä sellainen juttu, ettei siihen PSA:n lisäksi kukaan muu pysty. Ei edes Dacia.
- Vaginaattoritori
Paitsi volkkari ja sen suuttimet
- kiinnostaisi-enemmän
Toisenlaisia kokemuksia minulla. Nyt on tullut joku uusi hieno peugeot. Näin liikenteessä. Harmi kun malli meni ohitse, mutta kaunis oli kaikinpuolin. Sporttinen jonkun verran, mutta kuitenkin tyylikäs ja menevän näköinen. Kuka tietää mikä malli se on?
- RMB
Se oli varmaan beessin ruskea 403, jolla Mikko Kuustonen ajeli. Helsingin keskustassa "Kesäauto"-ohjelmassa.
- Columbo_cab
Bessi ei ole ruskea, etes sitä et tiiä
- RMB
Columbo_cab kirjoitti:
Bessi ei ole ruskea, etes sitä et tiiä
Sinun koirasi Bessi ei välttämättä ole ruskea, mutta beessi toisin sanoen beige on.
Googletus: beessi. (väri) vaaleanruskea, sama kuin beige.
Ohjelma ei ollut "Kesäauto" vaan "Kesäkuski".
Columbolla oli vaalean harmaa 1959 mallinen cabriolet.
Vasemmassa ovessa on Bessin kynnen jäljet.
- hmmmmn
Sama trolli jatkaa kirjoitteluaan ja jotkut hölmöt vielä uskovat tähän profeettaan.
- hooijjaah
Peugeot on kyllä eri tutkimustenkin mukaan heikkolaatuisin merkki... mutta sinulla on sitten varmaan parempaa tietoa, onnea vaan!
- hmmmmn
Taidat olla ihan täysi käki. Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Kaikki tietävät, että suomi24:n keskustelut ovat lähinnä trollien temmellyskenttä. Harvoin näkee oikeaa keskustelua. Lopeta saman änkyttäminen.
- SelvääPösöainesta
Ja tuolla vuodatuksellasiko kuvittelet Pösön muuttuvan laatumerkiksi, heh?
- Ihmefilosofiaa
Jokainen sen tietää. Peugeot on paska ja sen hankkimalla olet kusessa yllättävien korjausten kanssa ikuisesti.
- hyvääkin-varmaan-on
Huoltotoiminta on kotimaista ja se ei ole peugeotin syy. Minulla on vähän sama käsitys huoltotoiminnasta tässä eteläisessä suomessa. Ainakin on huoltofirmoja joihin en ainakaan vie autoa. Että totta jossain määrin, mutta uskoisin että melko paikallisia ilmiöitä. Peugeottia voi huoltaa muutkin että eipä tarvitse olla sidottu nykyään mihinkään määrättyyn firmaan.
- Peugeot205.1989.480000km
Huollosta en tiedä kun olen itse huoltanut jo 26 vuotta. Samaa autoa...
Varaosapuoli ei toimi ollenkaan Peugeotin ja Citroenin maahantuojilla. Muissa merkeissä alustanumeron perusteella löytyy se oikea varaosa noin 5-10 eri vaihtoehdosta, mutta näillä hulttioilla ei löydy. Eihän ne pysty edes alustanumeron perusteella sanomaan, milloin kyseinen auto on tehty!
Jossakin Helsingin seudulla oli varaosaliike Kai Knuutila. Siellä vakuutettiin, että Peugeotiin ja Citroeniin saa oikeat varaosat alustanumeron perusteella aivan samoin kuin muihinkin merkkeihin, mutta virallisten maahantuojien varaosapalvelu on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä. Minäkin sain sieltä oikeat varaosat, vieläpä puoleen hintaan siitä, mitä ne marmoritiskillä olisivat maksaneet. Valitettavasti vain Kai Knuutila lopetti eikä jatkajaa tietääkseni ole tullut. Jos joku tietää paremmin, ilmoita, kiitos! - Peugeot205.1989.480000km
Suunnittelumokat unohtui. On niitäkin, mutta millä valmistajalla ei olisi.
- SebLöe
Mitä aloitusprovo mahtanee voittaa tuolla paskanjauhamisella?
Ajettavuus ja suunnittelu on varmasti VW Golfin, Focuksen tasoa ja tekniikka on luotettavampaa....ainakin Golfiin nähden.
Eikö SW 308 ole erityisen tilava, eikä silti ole tingitty matkustajien mukavuudesta.
Miksi Pösön vaihtoarvo on heikko, siihen varmasti on monta selitystä....ainakaan merkkiä ei pahemmin maahantuoja mainosta....mainonnalla on suuri merkitys....aivopesua.- MattiJu
Omat kokemukseni pohjautuvat 407 malliin. Halpoja ostaa käytettynä, mutta kalliita korjata. 1,6HDi-moottorin lyhyt kestoikä on suurin ongelma.
Pikkuvikojen kanssa saa hengailla korjaamolla pahimmillaan viikoittain.
Nykyisin ajan uudella japanilaisella autolla.
- toyhonsan
Ostakaa japanilaisia merkkejä ne kestää ja ovat luotettavuus tilastojen kärjessä joka maassa,nää pösöt ja pirkkamersut on täysiä susia.
- Mikätahansamuu
Mutta kun ei me haluta.
Jos sinä haluat niin kiva. Ei kaikki halua. - Pösöonpaska
On kuitenkin parempi tietää, kuin kuvitella.
- SebLöe
Nyt aloitusprovo selkisi, sehän on tojotero.
Huollattaa tojonsa 15.000 välein, joten viat peitetään huolella...on kokemusta neljän tojon omistaneena.- Seleväpelle
No mikäs adhdi, se siinä? Sinulla ei ole kokemusta mistään!
- ERommel
Tojotat huolletaan tosiaan 15.000km välein, mikä on harvinaisuus... taitaa olla ainutlaatuista.
- fafadfaf
Pösöt huolletaan 10.000km:n välein, jotta motit kestäisi.
- jjkkjhh
Tällä palstalla pahan kellon kalke kuullaan helposti vain trollien mekastuksena. Tavallaan ymmärrän tuon psykologian, mutta toisaalta lukijan kannattaisi nyt kyllä laajentaa otostaan ja varmistaa taustoja.
- SebLöe
Tojotalla taitaa olla ainoana automerkkinä huollot 15.000 km välein, siinä on pelkkä faktaa.
Kuka toisin väittää paljastuu heti provoksi.
- A-PLoik
Merkkihuolto vaihtoi autooni (1,6 HDI) turbon, joka kesti alun toista kuukautta, kunnes hajosi. Merkkihuolto vaihtoi turbon uudelleen takuuna. Tällä kertaa kesti vain kaksi viikkoa ja taas turbo rikki. Tällä kertaa merkkikorjaamon juipit vaivautuivat ottamaan öljypohjan irti ja totesivat moottorin olevan erittäin likainen ja öljypumpun imusihdin olevan täysin tukossa. Lisäksi nokka-akseleissa oli pahoja vaurioita. Moottori oli tässä vaiheessa käytännössä korjauskelvoton ja kun toimivia vaihtomoottoreitakaan (1,6HDI) ei purkaamoilta löytynyt, päätyi sinänsä hyvä auto kovin varhaisessa vaiheessa paalaamoon.
- gsgfgsgf
Mikä merkkihuolto? Nimeä tiskiin!
- KauranenH
Siihen asti Pösöllä pääsee suht kivasti, kunnes merkkihuollon juipit päästää pellin alle. Sen jälkeen auto on mennyttä. Pösön vehkeissä on oltava asiantuntemusta paljon ja se valitettavasti puuttuu tämän päivän mekaanikoilta. Kolmen Peugeotin kokemuksella.
- Noblesparalos
Peugeotin merkkihuolto osaa vaihtaa öljyt, suodattimet ja jarrupalat.
Sensijaan kytkimen, jakoketjun turbon tai ilmastointikompressorin vaihto on viisainta teettää jossakin ihan muualla.
Oma auto suorastaan rikottiin paikallisen Peugeot-huollon toimesta kaakkois-Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1693090Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242101- 232044
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901875Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?711583Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se261336Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371242- 81231
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan341201Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61188