Onko naisia jotka ei meikkaa?

Ollenkaan

Hei. Olen 30-vuotias nainen ja en ole ikinä meikannut. Okei, ehkä pari kertaa oon kokeillu äitin meikkejä joskus teininä.

Mutta siis en käytä mitään meikkiä koskaan. En yksinkertaisesti tajua miten useat naiset jaksavat melkein joka päivä maalata hirveät sotamaalaukset naamaan?

Ihokin pysyy tosi hyvässä kunnossa kun joka päivä ei levitä hirveetä kerrosta meikkivoidetta (likaa) naamaan. Ja eikö meikit maksakin hirveitä summia?

Ja sitten mua naurattaa, kun useilla naisilla ei tunnu olevan mitään käsitystä miten meikataan. Väärin nypittyjä kulmia, väärän väristä meikkivoidetta ym . :D

Mut siis hei, onko muita? Vai oonko harvinaisuus?

148

3546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YtrewQQwerty

      Oot harvinaisuus :)

      • Kiitilini

        En kans meikkaa nuorena asiakaspalvelussa Meinasin joka päivä


    • eimeikkiihmistähuononna

      Aika outo on kirjoituksesi.On paljon asioita mistä jotku tykäää ja sitten toiset taas ei.Jos joku tykkää vähän meikata että näyttää paremmalta,niin mitä sitten?! Kaikilla ei esim.ole virheetöntä ihoa ja on hyvä,että on meikkivoiteita millä ihoa voi parantaa.Meikkaus ei huononna kenenkään ihoa,kun iho putsataan hyvin.Meikki ei ole kallista ja kaikkihan on suhteellista..

      • torityöntekijämaksulline

        jos näen meikatun naisen,tulee mieleen heti maksullinen tai ilmainen panokone.itse en ainakaan maalipyttyyn sormiani laita epäillyttää heti


      • enmeikkaa
        torityöntekijämaksulline kirjoitti:

        jos näen meikatun naisen,tulee mieleen heti maksullinen tai ilmainen panokone.itse en ainakaan maalipyttyyn sormiani laita epäillyttää heti

        Sitähän miehet toivoo. Nimittäin että suomalaiset meikkaisi enemmän ja näin "hoitaisi" ulkonäköään. Vertaavat meitä aina venäläiseen naiseen jotka meikkaa ja puunaa itseään. Mukava kuulla että he ovat kaikki maksullisen naisen näköisiä. Siis venäläiset.


      • näin
        torityöntekijämaksulline kirjoitti:

        jos näen meikatun naisen,tulee mieleen heti maksullinen tai ilmainen panokone.itse en ainakaan maalipyttyyn sormiani laita epäillyttää heti

        Tuppukylän tori,vanhat äijät .Ettehän te mitäään saakkaan!


      • lieju
        torityöntekijämaksulline kirjoitti:

        jos näen meikatun naisen,tulee mieleen heti maksullinen tai ilmainen panokone.itse en ainakaan maalipyttyyn sormiani laita epäillyttää heti

        Torityöntekijä jos kouvola,harmi kun ei ole henkilö nähnyt kuin peltoa ja maatilaa.Lantako hyvännäköistä?


      • kotimainenmaaliputty
        enmeikkaa kirjoitti:

        Sitähän miehet toivoo. Nimittäin että suomalaiset meikkaisi enemmän ja näin "hoitaisi" ulkonäköään. Vertaavat meitä aina venäläiseen naiseen jotka meikkaa ja puunaa itseään. Mukava kuulla että he ovat kaikki maksullisen naisen näköisiä. Siis venäläiset.

        käyn venäjällä joka viikko en ole nähnyt yhtään maksullisen näköistä naista.mutta suomessa niitä asuu.niiltä saa kaupanpäälliseksi jopa kupan ym.tunnen paljon suomalaisia naisia joilta saa rahalla.mutta en tunne venäläisiä maksullisia enkä maalattuja.aika on nyt 3000 luvulla.ja suomi on siinä ajassa jo


      • enmeikkaa
        kotimainenmaaliputty kirjoitti:

        käyn venäjällä joka viikko en ole nähnyt yhtään maksullisen näköistä naista.mutta suomessa niitä asuu.niiltä saa kaupanpäälliseksi jopa kupan ym.tunnen paljon suomalaisia naisia joilta saa rahalla.mutta en tunne venäläisiä maksullisia enkä maalattuja.aika on nyt 3000 luvulla.ja suomi on siinä ajassa jo

        Miksi sitten suomalainen meikattu nainen on maksullisen näköinen mutta venäläinen ei? Suomalainen mies kehuu miten venäläinen nainen meikkaa. Mies ei ole koskaan tyytyväinen. Reppanat.


      • ootko
        kotimainenmaaliputty kirjoitti:

        käyn venäjällä joka viikko en ole nähnyt yhtään maksullisen näköistä naista.mutta suomessa niitä asuu.niiltä saa kaupanpäälliseksi jopa kupan ym.tunnen paljon suomalaisia naisia joilta saa rahalla.mutta en tunne venäläisiä maksullisia enkä maalattuja.aika on nyt 3000 luvulla.ja suomi on siinä ajassa jo

        Kupan saaja,sinähän tavan maksullinen ?


      • jaahastaas
        enmeikkaa kirjoitti:

        Sitähän miehet toivoo. Nimittäin että suomalaiset meikkaisi enemmän ja näin "hoitaisi" ulkonäköään. Vertaavat meitä aina venäläiseen naiseen jotka meikkaa ja puunaa itseään. Mukava kuulla että he ovat kaikki maksullisen naisen näköisiä. Siis venäläiset.

        Ai toivoo vai? Vai että osa toivoo? Minä suomalaisena miehenä esim. en erityisemmin toivo, mutta jokainen tekee itsellään kuten tahtoo.

        Voisiko olla että on kun on iso joukko ihmisiä niin joukkoon mahtuu myös paljon erilaisia mielipiteitä ja ihan kaikilla ei ole rajattomasti aikaa tahi edes kiinnostusta käydä huutelemassa niitä joka paikassa?

        Mielenkiintoinen on myös tuo loppulauseesi siitä että on mukava kuulla venäläisten naisten näyttävän maksullisilta. Mitäpä tuohon voi sanoa muuta kuin että kieroutuneista asioista toiset onnensa joutuvat kaivamaan mutta onhan sentään hyvä että tuo sentään rajoittuu pääsi sisälle eikä suoranaisesti vahingoita muita.


      • Toropainen
        enmeikkaa kirjoitti:

        Sitähän miehet toivoo. Nimittäin että suomalaiset meikkaisi enemmän ja näin "hoitaisi" ulkonäköään. Vertaavat meitä aina venäläiseen naiseen jotka meikkaa ja puunaa itseään. Mukava kuulla että he ovat kaikki maksullisen naisen näköisiä. Siis venäläiset.

        Joo varsinkin uimahalleissa ja kylpylöissä näkee Venäläisiä naisia täysissä sotamaalauksissa ;(


      • Meikittömyysonhyve
        enmeikkaa kirjoitti:

        Sitähän miehet toivoo. Nimittäin että suomalaiset meikkaisi enemmän ja näin "hoitaisi" ulkonäköään. Vertaavat meitä aina venäläiseen naiseen jotka meikkaa ja puunaa itseään. Mukava kuulla että he ovat kaikki maksullisen naisen näköisiä. Siis venäläiset.

        Ei miehet sellaista toivo. En ainakaan minä. Minusta itsensä maalaaminen on typerää. Mielestäni runsaasti värjätty ja kokonaan voidevärillä peitetty naisen naama on ruma ja epäluonnollinen. En menisi lähelle.
        Erityisesti nykyään muotia olevat räikeät huulivärit ovat luotaan työntäviä ja saavat käyttäjänsä näyttämään sirkuspelleltä. Joskus näkee jopa tv:ssä esiintymässä naishenkilön, jolla on arvostettu virka ja korkea koulutus, mutta silti naamaan on läiskäisty sateenkaaren värit. Siinä tilanteessa henkilön puheet ja ulkonäkö menevät täysin ristiin ja tulee ainoastaan mieleen ajatus siitä, että jos tosiaan olet niin fiksu, kuin mihin puheesi ja virkanimikkeesi viittaa, niin miksi silti olet niin tyhmä, että esiinnyt naurettavan näköisenä.
        Toinen nykymuoti, joka mielestäni on naurettava, ovat mustat kynnet. Mustakyntisestä naisesta tulee mieleen taitamaton käsityöläinen, joka on niin tökerö, että on kolauttanut vasaralla jokaikiseen sormeensa. Ja vielä molemmissa käsissä. Näky on kaikkea muuta kuin kaunis. Sellaisen naisen kun näkee, niin välitön assosiaatio on, että hänen henkiset voimavaransa ja käden taitonsa ovat vähäiset.
        Ehostus siis kielii käyttäjästään, mikä naisten tulisi ymmärtää ottaa huomioon sotamaalausta suunnitellessaan.


    • blahplah

      Kirjoitat kuin joku teini. Olet onnekas siitä, että sinulla on hyvä iho. Jos nyt alkaisit kuitenkin meikata, tekisit takuulla virheitä etkä välttämättä huomaisi niitä kuin katsoessasi myöhemmin vanhoja valokuvia, jos koskaan.

      Mutta joo, tunnen ihmisiä, jotka eivät meikkaa tai meikkaavat hyvin vähän/harvoin. Useimmilla heistä on hyvä iho eikä meikkaaminen kiinnosta, eivätkä he tavoittele mitään tiettyä visuaalista ilmettä.

      • enjuurimeikkaa

        Olen jo vanhempi nainen. En ole koskaan hukannut aikaa liikaan meikkaamiseen. Ihollani oli nuorempana jonkunverran finnejä joten pikkusen niitä peittelin peitepuikoilla jos oli jotain erityistä menoa. Tosin huulipunaa olen alkanut vanhemmiten käyttää jotta saan väriä kasvoihini. Juhliin, tansseihin jne laitan ripsarin ja poskipunan.
        Värivoiteet vanhentavat ja nuorempana käytin todella vähän huonon ihoni takia mitään peittäviä värivoidekerrostumia koska halusin että ihoni hengittää.
        Olen toki kaunis nainen ja en siksikään juuri mitään meikkiä tarvitse.


      • suhnamen

        olet oikea nainen miehen makuun siis oikean miehen.olisi kiva tavata oikea nainen


      • kaunis-puhdas-iho-on
        enjuurimeikkaa kirjoitti:

        Olen jo vanhempi nainen. En ole koskaan hukannut aikaa liikaan meikkaamiseen. Ihollani oli nuorempana jonkunverran finnejä joten pikkusen niitä peittelin peitepuikoilla jos oli jotain erityistä menoa. Tosin huulipunaa olen alkanut vanhemmiten käyttää jotta saan väriä kasvoihini. Juhliin, tansseihin jne laitan ripsarin ja poskipunan.
        Värivoiteet vanhentavat ja nuorempana käytin todella vähän huonon ihoni takia mitään peittäviä värivoidekerrostumia koska halusin että ihoni hengittää.
        Olen toki kaunis nainen ja en siksikään juuri mitään meikkiä tarvitse.

        Sama täällä, en juuri meikkaa. Ehostaa joutaa tehdä sitten kun on aikaa ja alkaa näyttää vanhentuneelta ja värittömältä. Nyt jotkut ihmettelevät että kun on hienon värinen huulipuna. Minulla ei ole ollut huulipunaa, mutta en siitä maininnut, että ei pahoita mieltään. Kehutaan kauniiksi ja ihaillaan. Olen vähän kyllästynyt moiseen.


    • sat.u

      Mä en oo koskaan meikannu, mut mä olenkin vasta 28-vuotias. En meikkaa, koska en tajua miksi pitäisi meikata. En edes osaa meikata, kun ei ole koskaan ollut mitään motivaatiota opetella.

    • Hannelekkin

      Meikkaan harvoin joskus juhliin ja todella vähän, mutta arkisin en koe tarvetta. Samaa oon mäkin pohtinu että miten ihmeessä joku jaksaa joka päivä tälläytyä vaikka vaan koulua varten?

    • KaunisNäinkin

      Minäkään en meikkaa, paitsi välillä vähän julatilaisuuksiin. Meikkivoidetta en ole käyttänyt kuin pari kertaa, vaaliehdokaskuvauksia varten. Olen 41. En ymmärrä miksi yritetään luoda ryhmäpaine meikkaamiseen. Harvempi kenellä on niin ruma naama että sitä pitää peittää.
      Olen huomannut että mitä enemmän nainen meikkaa sitä epävarmempi hän on omasta ulkonäöstä.
      Sama juttu on hiusten väri. Värjätyt hiukset ovat usein epäsiistin ja halvan näköisiä, harva kampaaja tekee oikeasti hyvän värjäyksen. Lisäksi värjäys on kallista, aikaa vievää ja hiusvärit allergisoi. Onko se oma hiustenväri oikeasti niin vasteenmielinen?

      • kateelliset

        Minä en käy koskaan juhlissa, enkä tanssimassa ,kuitekin haluan ehostaa.Oma asiani on, ei ole ylivoimaista.


    • Arsk59

      Hohhoijaa !

      Te suomiakat olette kyllä täysin toivottomia ! Etelämaalaiset naiset sentään haluavat olla naisen näköisiä ! Te oikein rehvastelette rähjäraijaisuudellanne !

      • eivenakoita

        Puhdas kauneus on paras. Meikkipommit YÄÄÄÄKKK ja kääk. Tahmaisia. Ei tee mieli suudella.


    • EnOlePyytänytSaadaSyntyä

      Itse opettelin jo hyvin nuorena meikkaamaan, koska sain koko ajan kuulla lähipiiriltä valitusta, kuinka on kalpea ja tummat silmänympärykset. Hyvät elämäntavat siis ja aina nukkunut tarpeeksi, mutta se nyt vaan joillain on luonnostaan ja kulkee suvussa jonkin verran. On se silti kamalaa joskus 13 vuotiaana koko ajan kuulla, että on väärän näköinen ja minkälainen PITÄISI olla. Nyt sitten kun on jo vuosia joka päivä meikannut, niin ei enää itsekään tunnista meikitöntä naamaa omakseen ja annas olla jos joku muu sen näkee, "oletko sairas?!" Aina sama laulu. Ei se niinkään harmita, että on ottanut tavaksi meikata, mutta se harmittaa edelleen, ettei maailmassa saa olla sen näköinen kuin on. Aina valitetaan eikä se ole kivaa.

      • virheetöniho

        venäläiset naiset eivät luonnollisia. en meikkaa. mieheni tykkää ja muutkin miehet kehuvat luonnollisuuuttani. upeat silmälasit korostavat kasvojani.iho on kuin nuoren tytön.


    • Meikitön

      Olen 48-vuotias ja alle 10 kertaa koko elämäni aikana mulla on ollut mitään meikkiä. Ne kaikki kerrat ovat olleet sellaisia että olen käynyt ammattimeikkaajan luona (jos on ollut jotkut isot juhlat, tai jokin muu erityinen tapahtuma, ja tietysti ennen häitä kävin meikattavana). Itse en ole itseäni meikannut yhtään kertaa.

      Olen ehdottomasti paremman näköinen meikin kanssa mutta olo tuntuu koko ajan todella oudolta ja vieraalta. Ikään kuin olisin jonkun muun nahoissa. Esim. inhoan meikkivoiteen tuntua iholla, ja luomivärin tuntua luomilla. Niin ja huulipunaa!

      Minulla on onneksi ihan hyvässä kunnossa oleva, hehkeä iho. Silmäripset ja kulmat ovat minulla täysin vaaleat joten kerran kuussa käyn värjättäyttämässä ne. Niin kasvoni saavat jotain ryhtiä.

      Tykkään kyllä kauneudenhoidosta muuten eli käyn usein kasvohoidossa, manikyyrissä, pedikyyrissä ja hierottavana. Ostan hyviä ja kalliita ihonhoitotuotteita.

      Vaan meikkaamaan en ole ikinä oppinut eikä varmaan tähän ikään tultua kannata enää opetellakaan. Ainakin säästyy mukavasti aikaa joka päivä! :-)

    • Zarinaz

      Aika monesti olen meikitön ja töihin en jaksa meikata. Kyllä meikkaan juhliin, että sellasiin en voi mennä meikittä. Oma meikki tyylini on hillitön. Sitten en ymmärrä näitä jotka eivät voi mennä minnekkään ilman meikkiä tai olematta päivääkään.

    • ms_suvaitsevaisuus

      Pidätkö itseäsi jotenkin parempana ihmisenä kun sinun pitää kirjoittaa tästä asiasta? Minusta tuntuu, että sisimmässäsi halveksit ihmisiä, jotka ehostavat eli korostavat parhaita puoliaan tai häivyttävät omasta mielestään pieniä virheitä. Mitä sitten jos jotkut meikkaavat ja jotkut eivät? Eiköhän tässäkin asiassa ole jonkinlainen kultainen keskitie. Sopivasti, liioittelematta. Jotkut tietenkin vetävät törkeästi överiksi meikkaamisella ja jotkut luomuilevat rusoposket voisivat todellakin tehdä jotain perusjuttuja saaden kasvoistaan huomattavasti freesimmät.
      Jos meikkaa, tulee se puhdistaa aina pois. Silloin ei siitä suurimmalle osalle meistä ole mitään suurempaa haittaa. Pääasia lienee kuitenkin hyvä hygienia ja omasta itsestään huolehtiminen. Näin tulee arvostaneeksi myös kanssaihmisiään.

    • kalpeaakalpeampi

      Mummoni ei ole meikannut, äitini ei ole meikannut, minäkään en ole meikannut, jotain kokeillut tosin. Siskoni meikkaa vain bilettäessään, ja varsin kevyesti. Katsele ympärillesi. Toki sen useinmiten näkee, kuka meikkaa ja kuka ei.

      Omasta mielestäni kulmakarvojen nyppiminen ei kuulu kategoriaan meikkaaminen. Karvat ajelen, mikään apina en sentään ole. Harmaat suortuvat peitän kasviväreillä. Ja saatan käyttää korvakoruja ja jopa kynsilakkaa. Tosin jälkimmäisestä koetan päästä kokonaan eroon. Ja juuri ajan takia (geelimyrkkysysteemit ei sovi allergiselle). Ainakin itselläni meikkeihin menisi omaisuus, kun olen niin monelle kemikaalille allerginen. Pitäisi olla tosiluomua.

      Ihon kunto ei suoraan korreloi meikkaamattomuuteen. Vanhenemismuutokset alkavat kunnolla näkyä vasta nelissäkymmenissä. Eli nyt sinulla on naururyppyja. Ja jos et ole suojannut ihoasi auringolta, niin kymmenen vuoden päästä näytät juuri sen ikäiseltä kuin olet (nimimerkillä kokemusta on). Ihon kollageenin tuotanto sattuu romahtamaan siinä vaiheessa. Samoin et ole meikkaamattomuudesta huolimatta suojassa esim. vaihdevuosilta. Eli siinä vaiheessa saattaa uudestaan alkaa tulla esim. finnien kanssa ongelmia. Meikkaamattomuudesta huolimatta vanhempana joutuu tavalla tai toisella panostamaan ihonhoitoon, jollei halua näyttää kassialmalta, etenkin jos on ihonhoitoa laiminlyönyt aiemmin. Itse esim. keväällä mikroneulasin ja otan uuden sarjan pimeimpään syksyaikaan. Tuottaa myös vaivaa löytää sopiva ihovoide, kun hormonit heittelee.

      Ajan kuluttamisesta olen samaa mieltä. Tosin sitähän voi mennä hukkaan vaikka mihin. Ja rutiini on aina nk. helppoa toimintaa. Joku viettää röökillä yhteensä tunnin päivässä, toinen kuntosalilla kaksi tuntia päivässä. Jonkun on juostava 15 km päivässä ja sen jälkeen joutuu pesemään ja kuivaamaan hiukset. Eli sinänsä aika -niminen käsite on suhteellista. Tosin omasta mielestäni aikaansa ei ole pakko kuluttaa värin levittämiseen naamalle. Toisaalta ei myöskään sen arvostelemiseen, jos joku sitä tekee.

    • ;))) Sinua Kaunis Nainen kiitän kivasta kirjoituksestasi ;)))
      Ainakin minun mielestäni Nainen on Kauneimmillaan ilman mitään meikkiä ;)))
      Onhan niitä onneksi olemassa vielä nykyäänkin NAISIA jotka eivät meikkaa ja siten pilaa luonnollista kauneuttaan ;)))
      Siis luonnollisesti KAUNIS NAINEN ja sellainen Nainen tehoaa ainakin minuun täysin eri tavalla kuin vahvasti meikattu ja paljon huulipunaa laittanut mimmi ;)))
      Onnea Sinulle kun et meikkaa ;))) Sinä varmasti valloitat monen miehen sydämen aitoudellasi ;))) Ainakin minut valloitat milloin tahansa kun vastaani kävelet ;)))
      Iloa, onnea ja nautintoja koko elämääsi sekä makeita hymyjä kaikille Sinun Ihanan naiseutesi suloisille huulille ;)))

    • Siloposki

      Olen nyt 65 vuotias ja elänyt elämäni ilman meikkiä, mitä nyt kokeillut puolenkymmentä kertaa. Aloin noudattamaan äitini ohjetta pestä kasvot päivittäin pelkällä vedellä ja karttaa meikkejä. Hänen ihonsa oli vielä kuollessaan 93 vuotiaana täysin virheetön ilman mitään syviä ryppyjä. Kasvoja kaunistivat ainoastaan naurusta syntyneet hienoiset juovat. Minunkin ihoni saa usein ihmetystä aikaan kun se on niin siloinen ja kimmoisa. Kauneus kumpuaa sisältä eikä kalliista meikkikerroksesta.

      • näin

        Mulla on taas ollut aina huono iho,käytän meikkiä tai en, ei ole siitä parantunut.Peitän niitä virheitä meikkivoiteella, en millään paksulla.Huulipunaa antaa vähän väriä ,onko siinä jotain pahaa?Ripsiväriä vähän ,ei näytä väsyneeltä niin.


      • Siloposki

        Tarkoitukseni ei ollut todistaa että tapani on ainoa oikea. Kerroin vain miten itse on elämässäni "taaplannut". Pakko lisätä tähän että, haaveilin nuorena alkavani meikata kunhan lapsirumba rauhoittuisi, mutta toisin kävi, jouduin käyttämään "rillejä" ja vikani ei sallinut "piilareiden" käyttöä... Joten siihen kaatuivat toiveet kauniisti meikatuista silmistä... Hyvin on kuitenkin elämä sujunut. Sama rakas vierelläni vieläkin kulkee, 47 vuosi menossa...


      • sdyughio

        Öh, minä käytän "rillejä", mutta ei se ole silmien meikkaamista mitenkään estänyt. Vai onko niin, että sinulla on niin huono näkö, ettet näe meikata itseäsi peilistä? Sitten onkin jo vähän hankalampaa kyllä.


    • mimosa007

      Ihanaa, että löytyy ihmisiä, jotka eivät meikkaa. Joka aiheesta vetää herneen nenään, on todennäköisesti alhaisella itsetunnolla varustettu vatipää. Itse meikkaan satunnaisesti, mutta olo on parempi, kun ei ole paskaa (siis meikkiä) naamassa. Turhamaisuuteenhan tuo ihmisten tälläytyminen pohjimmiltaan perustuu. Toisinaan on kiva hupsutella eli ehostautua. Lisää rohkeita naisia tähän maahan, jossa huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä on valitettavan paljon.

    • fwefew

      On vaan hyvä jos ei meikkaa ja silti näyttää hyvältä.
      Meikin tarkoitus on vain peitellä rumuutta, jos rumuutta ei ole niin ei tarvetta meikata.

      • ilkeät

        Oootko kouvolasta ,kun noin v....taaa


      • kouvola

        Tähänhän se loppuikin se pas...n jauhaminen .


    • Ziipuli

      Täällä toinen meikitön :P
      Olen 27v. ja kokeillut meikkejä muutamia kertoja. En ole kokenut niitä itselleni sopiviksi ja iho tuntuu tukkoiselta jo kevyenkin meikin alla. Ihoni ei ole koskaan ollut hyvä ja esim. peruskoulun aikaan olisi kyllä kieltämättä ollut mukavampaa peittää finnit meikillä, kuin kävellä ympäriinsä näyttäen siltä kuin olisi ammuttu haulikolla kasvoihin. Iän myötä ihon kunto on onneksi parantunut. Itse koen pärjääväni hyvin ilman meikkiä, mutta tämä on kiinni jokaisen omista valinnoista. Liioittelematon, persoonallisella otteella tehty meikki kyllä näyttää kivalta :)

    • saunapuhdas_aina

      Minun rakkaani ei meikkaa. Eikä hänen tarvitse, on onnekseen luonnollisen kaunis. Vielä 50-vuotiaana hyvä iho. Toisaalta hän on käynyt kosmetologilla säännäöllisesti nuoresta lähtien hoitamassa ihoaan.
      Minä pidän, kun hänen kauneutensa ei perustu purkkiin. On oma itsensä aina.

      • ihosairaus

        Luonollinen kaunis,mutta jos joku on saanut ihon ,joka ei ole sitä,miksi sitä ei saisi ehostaa,ettei ivata meikkipelleksi?


      • näin

        Se vielä,minkään äijien vuoksi ehosta ja kyllä kerkeää tekemään muutakin ,kuin pailiä vahtaa.


      • hrhttrht
        ihosairaus kirjoitti:

        Luonollinen kaunis,mutta jos joku on saanut ihon ,joka ei ole sitä,miksi sitä ei saisi ehostaa,ettei ivata meikkipelleksi?

        On tietenkin miehiä jotka hokee luonnollisen kauneuden perään mutta joukossa myös sairaan mustasukkaisia yksilöitä ja älähtävät heti jos jonkun miehen katse viipyy liian kauan.


      • näin

        Saunapuhdas _aina kouvolan palstoilla kirjoitelija.-__________


      • saunapu_tai_ei_yhtä_hyvä
        ihosairaus kirjoitti:

        Luonollinen kaunis,mutta jos joku on saanut ihon ,joka ei ole sitä,miksi sitä ei saisi ehostaa,ettei ivata meikkipelleksi?

        En kiellä enkä tuomitse meikkaajia. Puhuin vain omasta rakkaastani, kun aloittaja kysyi että onko meikkaamattomia. Minun puolestani jokainen tekee niinkuin tykkäsi. Aiemmassa suhteessa siippa meikkasi ihan "normaalisti" ja sekin oli ok, hänen juttunsa.

        Enkä ole kouvolasta saatikka sinne kirjoittelisin, jos se nyt jollekulle jotain merkitsee.


    • Huoliteltu

      No itse olen meinannut jostain kakskymppisestä.
      Mulla kans luonnostaan tummat silmänaluset ja näytän terveemmältä ja iloisemmalta näin.
      En tietenkään mrikkaat jos vaan kotona.
      Kyllä nuo meikit suojaa myös ihoa.

    • 26-v

      En minäkään ole koskaan meikannut, pääasiassa koska en ole viitsinyt opetella ja olen laiska ja käytän aikani mieluummin muuhun kuin naamaani. En halua nousta aamulla minuuttiakaan aikaisemmin vain meikkaamaan tai laittamaan tukkaani (tosiaan, en laita edes tukkaani ikinä, pesen ja harjaan ja siinä se). En ole kaunis, ihan perusruma, akneiho täynnä mustapäitä teinistä asti, mutta hyvin olen ilman meikkiä pärjännyt, en koe olevani sen takia erilainen kuin muut. Tosin en ole muutenkaan koskaan ollut mitenkään naisellinen enkä välitä, mitä mieltä muut ovat ulkonäöstäni. Miehiltä olen saanut kehuja meikittömyydestä, ei ole kukaan koskaan valittanut tai sanonut että tee nyt jotain tolle naamalles. Että näillä mennään. Ei meikkaamisen pitäisi olla mikään oletusarvo, että totta kai nainen meikkaa, kun ei kaikki halua meikata. Minusta on suorastaan huolestuttavaa, että ala-asteikäiset tytöt jo alkavat meikata - ihan kuin jo lapsena pitäisi olla ulkonäkö päällimmäisenä mielessä. Minä ainakin haluan käyttää aikani muuhun kuin ulkoisen kuoren rakentamiseen, ja minusta naisellakin pitää olla siihen oikeus. Tärkeintä on, että saa itse valita, haluaako meikata vai ei.

    • eivaanhuvita

      Ennen lapsia mutta en enää piiiiiiiitkiin aikoihin ole meikannut

    • KallionorppaN

      Olen 29-v. Ostan meikin ja kampauksen, jos haluan erityisestä syystä hupsutella. Olen tehnyt sen jo kahdesti. Molemmilla kerroilla olo ei ollut oma itseni ja baarissa olleet äijät meni niin halpaan kuin on mahdollista. Harrastuksissani naaman kuosilla ei tee mitään. Kalastuksessa kalat ei arvioi saalistajaa naaman perusteella taikka puutarhassa myllääminen tai marjojen poimiminen. Luonto ei arvostele sinua vaan ihmiset. Ainakin olen tyytyväinen siihen, ettei tarvitse katsoa joka ilta rahojen valumista viemäriin vesilaskun kera. Ekolokista ja taloudellista ;)

      Ostan kaupasta vain yhden putelin ja se on luontaistuotteista tehty kasvojen kuorinta, joka käy kasvonaamiosta ja päivittäisputsaajana. Kaveriksi joku naamarasva. Sitäkään en joka ilta tee. Hyvin toimii.

      Tukka rasvottuu niin helposti hoitoaineesta, ett en käytä muuta kuin shampoota. Saippuaa iholle harvase päivä, eikä aina koko vartalolle. Pesen vain hikisimmät paikat.

      Niin se vanha kansa sanoi, että vesi vanahin voitehista.

    • nomakeup

      En meikkaa, oon siis vähän yli 20v. Mutta se johtuu siitä, kun on niin rasvainen iho ja oon liian laiska meikkaamaan. xD Ihailen kyllä heitä, jotka osaavat meikata hillityn kauniisti korostaen omia piirteitään.

      • ripsariton

        Olen 49 v enkä ole koskaan meikannut.


      • et ole harvinaisuus ... itse täytän pian 42v enkä ole koskaan meikannut enkä aio meikata. Se ei vaan ole minun juttuni. En pidä "sotketusta" naamasta...en edes osaa käyttää meikkejä enkä liioin sellaisia omista. Joskus äärimmäisen harvoin olen kokeillut mutta rumalta näytti ja pesin heti sotkut pois...


    • fgjkghvnfgvb

      Jaa jaa. Minä puolestaan en ymmärrä ihmisiä, jotka kokevat olevansa jotenkin toisin valitsevien yläpuolella. Tekeekö meikkaamattomuus sinusta jotenkin paremman ihmisen? Onko se sinulta jotenkin pois, että toiset meikkaavat? Mikä sinä olet arvostelemaan toisten meikkaustaitoja, kun et itse tiedä asiasta tirin taria? Oletko tullut ajatelleeksi, että on ammatteja, joissa huoliteltu ulkonäkö ja ehostus kuuluvat asiaan - eikä kyse ole maksullisista naisista? Jos paiskot tallilla hevonsitä luulusta ulos, ehostuksella ei niin väliä - mutta esim. monet asiakaspalavelu tehtävät edellyttävät laittautumista.

      Luultavasti lähipiirissäsikin on ihmisiä, jotka ajattelevat sinut nähdessään, että voisi tuokin "luonnon kaunis" tehdä jotain naamataululleen. Eivät kuitenkaan sano mitään, koska kunnioittavat sinun valintaasi olla naturel.

    • Se vähän riippuu... Joka päivä en jaksa laittaa edes hoitavaa värivoidetta (eipä se iholla edes näy), ja jos piristystä haluan, niin huulipunaa ja menoksi. Ripsiväriä en ole vielä opetellutkaan käyttämään, mutta onhan mulla aikaa kun ikääkin on vasta 21... Yleensä tykkään olla naturelli, mut joskus on kiva laittaa se värivoide ja huolitella huulet ;) Eikä se musta pakkeliturpaa tee.

    • KITTYV

      Olen yli viiskymppinen enkä kans yleensä meikkaa.En osaiskaan.Äitini ei meikannut käytti ainoastaan huulipunaa,joten ehkä siittä sain oppini.Mun mielestäni se on oma valinta meikkaako vai ei sillä jokainenhan tekee sen varmaan itsensä vuoksi?Eikö?
      En ainakaan meikkais kenenkään miehen takia...

    • Jumalan_lapset

      eivät yleensä meikkaa lainkaan. Siellä on tosi kauniita ja luonnollisia nuoria ja vanhempiakin naisia.

      Jumalan lapsiin voi tutustua esim. nettiosoitteessa www.rauhanyhdistys.fi

    • meikittäparas

      Olen kohtapuolin 55 ja en ole koskaan meikannut!
      Hyvin on ollut luonnolliset syntyneet meikit käsillä, miehet kuolanneet perään ja vielä tänä päivänäkin tullaan sanomaan että "luonnollinen nainen kaunis".
      Meikki kuulemma haisee inhottavalle, niin miehet on sen kertoneet aina mun ikäajallani!
      Ja meikitön nainen ei tee yllätyksiä luonnollisen kauneuden takia!
      Oompa ollu onnellinen, ei ole tarvinnu meikkien lumoissa miehiä bongailla,,jeee!

    • dfdffghh

      Jotkut meikkaavat liikaa ja eräät ei ollenkaan.Tyttäreni ei meikkaa, korkeintaan kynsilakkaa ja hiukset laittaa. Mutta hänellä onkin luonnostaan hyvä ja tasainen iho ja selkeät piirteet, söpö tyttö...joten meikki tekisi hänestä vain hassun näköisen. Itse meikkaan hillitysti, korostan parempia puoliani, mutta meikkaamiseni on sellaista, että monet eivät edes huomaa, että olen meikannut...Hyvä meikki ei näy ja kaikki eivät tarvitse meikkiä. Runsas meikki on koomista ja tekee naisesta vain elähtäneen ja vanhan näköisen. Karmeimpia ovat nuo superblondit, joilla on hirvittävä raskas musta meikki silmissään ja ällöttävän punaiset huulet....heistä ei ota selvää, kuuluvatko sirkukseen vai ovatko muuten vai tärähtäneitä..

      • maalipönttö

        "Runsas meikki on koomista ja tekee naisesta vain elähtäneen ja vanhan näköisen"

        Kyllä minä ainakin ihailen taitavasti tehtyjä meikkejä, vaikkapa silmämeikkejä, joissa on montaa sävyä ja duochromeja ja taitavat rajaukset. Ja piristyn, jos näen jollakulla sinistä huulipunaa. Kaiken ei tarvitse olla niin vakavaakaan.

        En nyt viittaa juuri sinuun, mutta ihmiset ovat välillä niin järisyttävän tosikkoja mitä tulee ns. pinnallisiin asioihin kuten meikkaamiseen ja pukeutumiseen. Yhtäältä tuomitaan pinnallisuus ja toisaalta otetaan ulkonäköasiat hirveän vakavasti.


    • neitinaturelli

      Minäkään en meikkaa. Olen 48 v nainen, hyvä iho. Menen töihinkin ilman meikkiä.
      Joskus saatan laittaa vähän ripsiväriä, jos baariin lähtisin. En osaa edes laittaa luomiväriä, enkä mitään rajauksia.
      Kulmat nypin siistiksi ja käyn säännöllisesti parturissa.
      Nautin olostani ja tunnen oloni kotoiseksi ilman meikkiä. Ei mitään muuta syytä.
      Rakastan olla puhdas.

    • no_voi_perse

    • Luonnonkaunisfem

      En meikkaa...en osaa,ei kiinnosta.ei ole rahaa moiseen. En tarvitse meikkiä.

    • 3223232332323

      nainen on parhaimmillaan villin yön jälkeen kun aamulla herää ja nainen vieressä meikit valuneet ja sotkeituneet ja tukka on räjähtänyt. uskomattoman seksikäs näky.

    • espoo11111111

      Minun 51 v avovaimo ei meikkaa eikä käytä edes huulipunaa

    • IlmanMeikkiä

      Arkena en meikkaa. Mulla on hyvä iho ja muutenkin viihdyn meikittä..

    • N20__

      En meikkaa, edes juhlatilaisuuksiin. Syynä lähinnä laiskuus ja ehkä myös osaamattomuus. Ulkonäkö siedettävä näinkin, joten miksi vaivautua :D.

    • Eimeikkiä

      Kyllä naiset on ottaneet hirveän urakan todellakin ulkonäkönsä kanssa. Joskus ihmetyttää, kun miehet voi olla ihan omina ittenään, ihan vapaasti ainakin monet; vyötärön ympärys aika laillakin ylimitoitettu ja olemus muutenkin vähän niin ja näin. Eläinkunnassa urokset ovat komeampia ja niiltä vaaditaan jos minkälaista tanssiesitystä ja höyheniensä esittelyä, laulua ym. naaraita miellyttääkseen. Vapauttaisi aika paljon energiaa ja aikaa ihmissuhteiden, levon ym. hyväksi, jos hyväksyisimme enemmän luonnollisuutta myös naisten ulkonäössä.

    • Varmaan myös pukeudut lökäpöksyihin ja käytät korottomia kenkiä? Ja tukka on tietenkin lyhyt.

    • ajatteleaivoillasi

      Meikkaaminen on ehostusta, korostetaan parhaita puolia että nainen olisi puoleensavetävä. Kenellä tahansa on oikeus meikata (esim. miesmuusikot) ja se on toki myös naissukupuolen mahtava luontoisetu. Jotkut vaan ei lämpene meikkipelleille (vrt.Amy Nicoletto) vaan käyvät kuumana enemmän Sonja Kailassaari-luonnollisemmalle lookille. Surullista kun jotkut naiset ei VOI olla ilman parin sentin meikkikerrosta. Meikkaaminen vie kohtuuttomasti aikaa ja rahaa vuodessa ja rääkkää ihoa. Jotkut meikkaa, jotkut ei. Vanhoillislestadiolaisilla, mennoniitoilla tai amisheilla harvemmin on sotamaalausta.

    • meikitönmeikkis

      Olen joskus meikannut, mutten koskaan niin että joka päivä ja varsinkaan mitkään täydet sotamaalit. Nyt en kuitenkaan ole enää aikoihin meikannut ollenkaan, en edes juhliin. Olen kyllä osannut meikata ihan maltilla, mutta toisaalta ei siitä meikistä mitään kummoista eroa ole tullut naamaan, varsinkin kun jo iltapäivällä isoin osa meikistä on karsiutunut jonnekin. :D Mielestäni olen ihan ok ilman meikkiä, en ole ihan tyypillisen suomalaisen kaltainen kalvakka ja väritönkään. Ripset ja kulmat ovat tummahkot, huulissa luonnollista punaa. Iho on ainoa ongelma, hyvästä hoidosta huolimatta ja monia kokeiluja kokeiltuna sitä ei ihan hyväksi saa, mutta toisaalta ei sitä meikilläkään luonnollisennäköisesti peittoonkaan saa. Lisäksi silloin kun meikkasin, oli iho huonompi kun joutui tehokkaammin putsaamaan tai jäi huonosti putsatuksi. Nyt on vain pientä kiiltoa, pientä punerrusta, pieniä "epäpuhtauksia" jotka ei kaukaa näy. Ikäisekseni uskoisin meikittömyyden auttaneen siinä ettei ole juurikaan iän tuomaa rupsahdusta naamassa vielä näin 44-vuotiaana, ei ryppyjä, tummia tai pussittavia silmänalusia.

    • urts

      On niitä sellaisiakin jotka eivät meikkaa niinku vaikka femakot.

    • No_make_up-91

      Et ole ainoa. Minä olen 24 vuotias nainen ja en meikkaa. Enkä pidä sitä minään ihmeenä.

    • Allerginen

      Olen joskus varsinkin työn takia meikannut paljonkin,eikä löytynyt aineita jotka eivät ärsyttäneet ihoa/silmiä.Kun pystyin lopettamaan sen olen käyttänyt perusvoiteita enkä meikannut lainkaan.Sopivat tuotteet ovat löytyneet kokeilemalla, mutta niitäkin löytyy.

    • pakkeliapintaan

      Oma naiseni ei ole meikannut aikoihin vaan on oma kaunis itsensä ilman pakkelia ja pidän hänen ulkonäöstään kuin myös hänestä itsestään muutenkin.

      Jos oikein sanoisin niin rakastan häntä ennen, nyt ja tulevaisuudessa - myös ilman meikkiä ja varsinkin ilman.

      Taidan olla onnekas kun tällainen nainen osui kohdille, mutta reilu 30 vuotta yhdessäoloa on vain ollut nautittavaa eikä muutamat mishäppeninkit vuosien varrella muuta tätä tuntemusta.

    • Mimmiliininen

      Opettajana ollessani meikkasin ja laitoin hiukset siistimmin luokkakuvauspäiväksi. Päivän ekan tunnin lopulla (pitämäni n.40min jälkeen) eräs mukava kaveri hoksasi jotain ja huikkasi ihmetyksensä kaikille muillekin kovaan ääneen: "Toi on meidän ope, hei kattokaa se on meidän oma ope!!"

    • Kemiläinen86

      Tykkään taas, että nainen ei meikkaa tai käyttää väriä todella vähän. Aina sitten ollutkin puolisona sellainen ns. eloveena tyttö.

      Joskus näkee rajuja värityksiä.

    • Naine52v

      Mun pitäs meikata, ainaski ihotautilääkärin mukaan. Oon työtön ja sairastan yleistä ruusufinniä. Olen ratkaissut asian työttömänä ollessani, että valvon yöllä ja nukun päivällä, joten minun ei tarvitse meikata, koska pidän verhot kiinni päivällä. Jos saisin työpaikan, niin melkoinen ongelma edessä. Ellei sitten kävisi niin hyvä tuuri työpaikan suhteen, että saisin pelkkää yövuoroa ja voisin nukkua päivät.
      Mun kasvojen iho on ihan kammottavan näkönen, mutta oon ite tottunut tähän, joten en meikkaa. Toivon tietenkin, että saisin työpaikan, missä ei tarvitsisi näyttää kasvoja ollenkaan. Mutta luulen, että sellaiset työpaikat ovat melko harvassa.
      Meikkaminen on minusta jokaisen oma valinta.

    • real-89

      Itse oon 26vuotias ja en meikkaa :D

    • Avioliitonautuus678

      Naiseni ei meikkaa, mutta minä kyllä.

    • 4MotionV6

      Voimoni ei juurikaan meikkaa vähän ripsiväriä ja joskus huulipunaa. Luonnonkaunis ei tarvi meikkiä

      • hullut

        Jumalauta!


    • niipä

      minä olen 25-vuotias ja en meikkaa koskaan, en ole meikannut ennen enkä meikkaa nytkään. en näe siinä mitään järkeä tosin ne jotka kokevat sen hyödylliseksi niin heille se ilo suokoon kunhan ei tulla mulle tyrkyttää.

    • dfererer

      Kyllä naisen pitää aina vähän meikata, se kuuluu naisellisuuteen...överiksi ei pidä mennä, mutta kautta aikojen naiset ovat itseään hieman laittaneet. Minusta täysin meikkaamaton tai hiuksiaan mitenkään laittamaton on mies.....Jos ei meikkaa, on naisen edes hiuksiaan laitettava, jotta olisi nainen.

    • känsakainen

      et oo harvinaisuus olen nuorena meikannut nyt oon luomu olen kohta 50 vuotias ja bubiinkin menen luomuna ja löysin bubista miehen luomuna iho on kuin 20 vuotiaalla eikä mene meikkeihin rahaa enkä laita edes huiksia on lyhyt suora malli ei m ene väriin tai lakkoihin rahaa luomu on paras

      • dferere

        Oikeinkirjoitus ei ole valitettavasti hallussa, mutta onhan se joakaisen oma asia, jos ei meikkaa...Kyllä sopiva ehostus kyllä kaunistaa. Harva suomalainen on niin luonnonkaunis. Eri juttu ovat nuo etelämaalaiset, joilla jo luonnostaan tummat paksut hiukset, pitkät ripsest, ruskeat silmät ja tasainen iho..me olemme vähän punakoita, hiukset ovat ohuemmat jne...


    • eevamummo

      Meikkaaminen on kivaa, oma hetki ja tulos on aina parempi kuin ilman värejä! En katsoisi mustavalkoista telkkariakaan enää, väriä pitää olla.

    • huoliteltu

      Olen eläkkeellä ja meikannut koko ikäni ja edelleen joka päivä. Minusta se on kohteliasta kaikkia kohtaan olla huoliteltu ja hoidettu ulkonäöltään. Olin työelämässä 48 vuotta enkä koskaan aamulla lähtenyt ilman meikkaamista töihin. Laiskallehan tämä malli ei sovi, koska joutuu nousemaan vuoteesta aikaisemmin ja siis tekemään töitä itsensä eteen.

      • WTF666

        Rispektii !!! Pointti: kohteliasta !!!


      • MrMale

        Huoliteltu!
        Tuo oli parasta mitä aiheesta on kirjoitettu.
        Jatka samaan tyyliin, ehkä tulet vielä vastaan :)


    • Karvelo

      Täällä on jopa naisia jolla kasvaa parta. Karvoitukseni tai sen puute häiritsee serkkuani.

    • t-m-n

      Jo 45v. enkä meikkaa muuta kuin joskus vähän peiteväriä mustiin silmänalusiin ja jos "menoja" niin vähän ripsaria. Kuiva iho ei tykkää liioista meikeistä enkä pidä paksupakkelinaamoja erikoisen hyvän näköisinä.
      Ymmärrän kyllä iho-ongelmien takia meikkaavat tai meikkaamatta jättävät. Itselläni psoriasis.
      Lisäksi meikit ovat tuhottoman kalliita eikä minulla ainakaan ole varaa niitä ostella enää itselleni, tytön meikkeihin menee ihan tarpeeksi ja hänellekin olen sanonut että yrittäisi joskus olla ilman, ainakin kotona. Kun nuorena opetellaan meikkaamaan joka päivä niin eihän sitä ilman tunnista edes itse itseään ja varmasti on orpo olo.
      Tehköön jokainen tavallaan tai mihin rahat riittää. Pääasia että itsellään on hyvä olla. Ihan sama mitä ukot tai toriukot on mieltä. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.

    • 12345x

      On. Ammattikoulussani useampi naispuolinen henkilö ei meikannut ollenkaan.

    • meikitön

      Olen 68-vuotias ja minulla on hyvä iho juuri sen takia, etten meikkaa. Minulla oli kyllä huulipuna omissa häissäni, mutta se jäi puolisoni taskuun ja litistyi, enkä ole uutta ostanut. Teininä kokeilin kyllä ripsiväriäkin ja kulmakynää. Hiuksia en ole värjännyt koskaan. Minä en vain tykkää meikata, enkä käyttää hajuvesiä enkä korujakaan kuin ihan pieniä. Olen kuitenkin puhdas ja luonnollinen; vaatteet ostan sellaiset, joista tykkään, maksoivatpa minkä verran tahansa. Minulla olisi varaa ostaa myös meikkejä, mutta ne eivät tunnu kuuluvan persoonaani.
      Hyväksyn kuitenkin meikkaamisen; sehän on jokaisen oma asia. Ihmettelen kuitenkin, kun nykyvanhemmat, jopa isovanhemmat, kannustavat lapsia meikkaamaan, värjäämään hiuksiaan ja käyttämään monenlaisia koruja.

    • Meikkaamaton

      Hei!
      Kyllä meitä varmasti on olemassa muitakin kuin minä täällä ja sinä siellä. En ole oikeastaan koskaan meikannut. Käytän vain aloe vera -tuotteita, kuten kasvoille päivä- ja yövoiteita, mutta varsinaista meikkausta en harrasta. Haluan olla luonnollinen. Muutoinkin ajatusmaailmani on sitä, että meikkaukseen kuluu turhaan aikaa ja haluan olla se, mikä olen. En esimerkiksi meikkaisi miellyttääkseni miehiä, vaan kuten sanoin, olen se mikä olen ja jos ei kenelle sellaisenaan kelpaa, ei ole pakko tupata seuraani.
      Hyvää jatkoa sinullekin!

    • luciddreamer

      Olen 25v enkä ole vieläkään "kova meikkaamaan". Nykyään menen meikkivoiteella ja kulmavärillä, jotta peitän tummat silmänympärykset ja luon vähän eloa värittömiin kulmiin. Huulipunaa laitan ehkä kerran viikossa väripilkuksi. Ripsiväriä viitsin laittaa pari kertaa kuussa jos sille päälle satun, silmänrajaukset ja muut lisäykset vielä harvemmin. Mutta minulla on myös hyvä iho enkä tavoittele mitään erikoista meikillä, vain vähän väriä muuten aika pliisuun naamaan :D
      Monet hakevat inspiraatiota lehdistä ja trendeistä, monet peittelevät virheitään (liiaksikin välillä kun näkyy niitä pakkelinaamareita), ja jotkut tykkäävät "luonnollisesta" meikistä tai ei meikeistä ollenkaan. Ihmisiä on moneksi.

    • Erja1967

      Olen 48-vuotias enkä meikkaa juuri koskaan ja elämä soljuu samalla tavalla. Meikki ei määrittele minua mitenkään.

    • WTF666

      Tämä on nyt taas näitä typeriä yleistyksiä, tyyliin en koske maalipurkkiin yms. Se nyt on vaan katsottava naisessa ensin sinne pään sisälle kuitenkin. Vaikkakin meikkaaminen SAATTAA kertoa arvomaailmoista, mutta nekin on hyvin monisäikeisiä, esim. joku meikkaa huonon ihon takia, toinen voin omaksi ilokseen, puolisoa varten, löytääkseen puolison, huonon itsetunnon takia, ehkä vain totuttu tapa,..... Jos ajatusta äärimmilleen venyttää, niin onko kaunistautuminen aina sitte huono asia? Haluaako joku mies esim. pieruverkkareissa viihtyvän, hielle haisevan, karvaisen naisen, jonka hiukset on kuin harakan pesä ja naama kuin petolinnun perse? Vaikka ulkonäkö ei minun kriteeristössäni ole ensisijalla, arvostan silti naista, joka hieman viitsii vaivautua minun ja itsensä sekä tuttavapiiriemme takia. Kuitenkin olen valinnut puolisoni ensisijaisesti älyn, välittömyyden, persoonallisuuden ja muiden sisäisten arvojen takia.

      • Shaipuaa

        Anteeksi nyt, mutta miksi meikittömyys mielestäsi tarkoittaa sitä, että nainen on karvainen, haisee hielle, tukka on takussa ja verkkarit päällä? Meikittömällä naisella voi olla kauniit vaatteet, hiuksen laitettu, suihkussa käyty ja dödöä sipaistu kainaloon, ihokarvatkin poistettu. Ei meikittömyys merkitse sitä, etteikö nainen huolehdi ulkonäöstään!


      • shj
        Shaipuaa kirjoitti:

        Anteeksi nyt, mutta miksi meikittömyys mielestäsi tarkoittaa sitä, että nainen on karvainen, haisee hielle, tukka on takussa ja verkkarit päällä? Meikittömällä naisella voi olla kauniit vaatteet, hiuksen laitettu, suihkussa käyty ja dödöä sipaistu kainaloon, ihokarvatkin poistettu. Ei meikittömyys merkitse sitä, etteikö nainen huolehdi ulkonäöstään!

        Komppaan edellistä:)


      • erivastailija
        Shaipuaa kirjoitti:

        Anteeksi nyt, mutta miksi meikittömyys mielestäsi tarkoittaa sitä, että nainen on karvainen, haisee hielle, tukka on takussa ja verkkarit päällä? Meikittömällä naisella voi olla kauniit vaatteet, hiuksen laitettu, suihkussa käyty ja dödöä sipaistu kainaloon, ihokarvatkin poistettu. Ei meikittömyys merkitse sitä, etteikö nainen huolehdi ulkonäöstään!

        Luin tuon kommentin eri tavalla, siinä oli "Jos ajatusta äärimmilleen venyttää, niin onko kaunistautuminen aina sitte huono asia?".

        Yleensä keskusteluissa käytetään näitä ääripäitä tukemaan omaa kantaa, vaikka totuus on harmaa ja elämä vihreä.


    • meikiton

      Olen 27v ja en meikkaa. En omista edes meikkejä. En ole koskaan nyppinyt kulmakarvoja. Olen varmaan alle 10 krt meikannut koko ikäni aikana ja sekin tarkoittaako huulikiilto, puuteri ja ripsari ei muuta

    • useimmiten

      sotamaalauksia aina lankkaavilla vuotaa venttiilit korvien välissä.

    • mirrorsböc

      Sinunlaisen naisen kun löytäisi. Meikkaaminen on ajanhukkaa ja sillä nimenomaan ihminen osittaa turhamaisuutensa ja omahyväisen itsekkyytensä.

    • Mobbby82

      Mä taas ihmettelen, miten niin moni suomalainen nainen tuolla kadulla kävelee vastaan kasvojen iho kiillellen, punakkana, kulmat rehottaen, tukka menneille vuosikymmenille jumittuneena ilman mitään meikkiä.

      Meikkaan joka ikinen aamu ja se on samanlainen rutiini, kuin hampaiden pesu; ensin peiteväriä silmien alle, kulmiin väriä, meikkipuuteri (meikkivoidetta en käytä), silmiin rajaukset luomiväri, ripsiväri ja huulikiilto. Aikaa menee 10min, kun kaava on tuttu ja rutiinit hallussa.

    • susan66

      täällä yks joka ei meikkaa

    • Tiiti_90

      Olen kaksvitonen nainen, en meikkaa arkisin lainkaan. Juhliin laitan yleensä ripsiväriä, joskus huulipunaa ja pahimpiin finneihin vähän peitepuikkoa.

      Teininä meikkasin paljonkin ja siihen meni myös runsaasti rahaa. Nyt oon kohta seitsemän vuotta ollut enimmäkseen meikittä. En koe tarvitsevani sitä, olen tyytyväinen ulkonäkööni ilmankin ja haluan käyttää aikani ja rahani muihin asioihin. :) Silti en tuomitse meikkaavia naisia. Mieltymyksensä kullakin!

    • Njhhhhj1

      Kyllä meikki kaunistaa, eikä siihen mene kuin viitisen minuuttia.

    • Ristus_notta

      Minoon 37 vuotias nainen, enkä oo ikinä meikannu, en meikkaa, enkä tule koskaan meikaamaan !!! Aamuusin lypsän lehemät enkä pese käsiäni sen jäläkeen. Sipaasen myös hiukan lantaa kainalooni, kun se teköö niin perkeleen hyvää sielä. Teininä puhkoin finnit talikolla, enkä oo koskaan tarvinnu pinsettejä mihkään. Kulmakarvoohin piiloottelen pakastevihanneksia evähäksi peltotöihin. Kyllä ne on turhamaasia nua kaupunkilaas akat. Miks miähet ei kiinnostu musta??

    • oooooooooioiiiiiiiiikiki

      Rupesin käyttämään ripsiväriä ja hieman poskipunaa 45-vuotiaana. Sitä ennen en meikannut.

      Olen siinä mielessä onnekas, että kulmakarvani ja ripseni ovat tummat ja ihoni erittäin hyvä. Yleensä kuulin kommentteja, että kun sulla on niin hyvät värit niin sun ei tartte meikata.

      Ikää tullessa lisää kaipasin hieman, siis vain hieman väriä lisää.

      Sitä en usko, että meikki pilaisi ihon. En usko, että sillä on ihon rypistymiseen mitään vaikutusta, paitsi joidenkin meikkivoiteiden aurinkosuoja toki voi hidastaa rypistymistä.

      Mielestäni siitä, meikkaako nainen vai ei, ei voi tehdä mitään päätelmiä naisen persoonallisuudesta, turhamaisuudesta, itsetunnosta tms.

      On naisia, jotka kerta kaikkiaan ovat paremman näköisiä meikeissä, toisilla ei ole niin suurta eroa. Itse kuulun jälkimmäisiin, mikä ei tarkoita, että mikään kaunotar olisin.

      • gfjgns

        Silmämeikin käyttö voi tuoda huononnusta silmänympärysalueelle. Ei se kemikaalien käyttö ihan täysin turvallista ole jatkuvalla syötöllä, ja meikki pitää poistaa tosi hellävaraisesti, ettei venyttele ja vanuttele herkkää silmänympärysihoa. Harva sen niin hellästi ja silti tarkasti osaa pois ottaa. Itse näen selkeän eron itseni ja pikkusiskoni välillä, nelikymppisiä ollaan. Sisko meikannut koko ikänsä lähes joka päivä (on just sellainen joka ei voi kauppaankaan mennä ilman meikkiä) ja minä en ollenkaan. Arvata saattaa, kummalla on iho ja silmänympärykset paremmassa kunnossa.


    • nomakeup

      Olen 41 vuotias, enkä meikkaa. Joskus 17 - 18 vuotta sitten meikkasin ( luomiväri, kasvovoide ) mutta en enää. En käytä kasvovoiteitakaan. Ei meikkaus eikä kasvovoiteiden käyttö ole välttämätön. Ihon kuorinta kerran viikossa riittää minulle.

    • meikitön

      Mun vaimoni ei ole koskaan meikannut,mitä nyt kynsilakkaa käyttää. Eli aloittaja ei ole harvinaisuus. Ja näyttää hyvältä ilman meikkiä.

    • Theresa1991

      Ite käytän ripsiväriä. Ja silmänalusille käytän meikkivoidetta koska ne ovat hieman tummat.

    • uho

      Ei naisen tartte meikata olenkaan eikä käytää sukkahousuja ne on ihan turhia.

    • heli81

      Itse olen 34-vuotias nainen ja en pysty käyttämään silmämeikkejä ollenkaan.olen allerginen.itsekkin inhoan meikattuja naisia.eivät ole omia itsejää. Näyttelevät vaan.

    • luonnollinen.nuori.mies

      Nainen on kauniimpi ilman meikkiä kuin meikattuna. Valitettavasti meikkaamattomia on harvassa.

    • taatu

      minä en meikkaile ollenkkaan,meikit tahtoo kuivua tuolla meikkipussukassa.

    • khjhkkhlhl

      Onpas täällä paljon meikkaamisen vihaajia, vaikka naiset ovat jo antiikinajoista lähtien kaunistaneet itseään monin eri tavoin. Nyt monelle tämänkin ketjun kirjoittajista tuo meikkaaminen on synti ja häpeä..Suurin osa naisista meikkaa, mutta se meikkaaminen on niin hillittyä ja luonnollista, ettei sitä edes huomaa. Ei sitä tarvitse missään sotamaalauksessa lähteä kauppaan, eikä meikkaava nainen ole mikään hutsu.

      • luulen

        Ne on kateellisia omaan elämään kyllästyneitä,ei minkään näköisiä :


    • pitää.yrittää

      Et oo ainut. Tunnen monta jotka ei meikkaa ja itekään en. Meikki ei kaunista ihmistä. Se vaan peittää todellisen kauneuden. En vihaa meikkaamista mutten myöskään kannata.

    • XYZA

      62 v enkä juuri oo meikkaillut kuin joskus nuorena juhlimaan lähtiessä ja omiin häihin pikkasen väritin huulipunalla etc. Iho onkin pysynyt hyvänä, ei vaivaa finneistä tms. paukamista. Mieskin on tykännyt kun ei vaimon naama ole täynnä pakkelia, uskaltaa suikata suukon milloin mieleen juolahtaa.

    • Khjhh

      Katukuvasta kyllä erottaa ketkä meikkaa ja ketkä ei....

      • punaa

        Nythän tässä aletaankin meikkaamaan oikein kunolla,saa idiootit ruikuttaa omaa pahaa oloaan.


    • Mcnakkki

      Koska nakki

    • luamua

      En meikkaa. Olen yli kuusikymppinen ja omistan ikäisekseni ihan siedettävän naamataulun. Nuorempana huomasin kyllä, että esim. tansseissa kävi selvästi parempi viuhka, kun veti kunnon pakkelit naamaan. Omiin häihini meikkautin itseni ja pojan häihin pari kuukautta sitten, kun teetin samalla kampauksen. Olen aina protestoinut sitä vastaan, että ihmissuhteita rakennetaan ulkonäön perusteella, koska se on täysin valheellinen pohja minkäänlaisen suhteen rakentamiselle.
      Olen siis meikittä ihan katseltavan näköinen eukko ikäisekseni, ja ajatella, mitkä rahat olen säästänyt, kun melkein ainut ostoaine on huulirasva, jota on pakko käyttää aina joskus. Eikä paljon kulu kampaamoonkaan, koska minulla on pitkät hiukset, joita sisareni aina joskus tasailee. Eläköön luomu, vaikka minun kaltaiseni ihmiset aiheuttaisivat valtavasti työttömyyttä, niin että meikkailkaa ja käykää vaan kampaajalla te muut.

      • outoa

        Ai ihmissuhteiden vuoksiko sitä nykyisin meikataan,en tiennytkään.


      • samaaluamua
        outoa kirjoitti:

        Ai ihmissuhteiden vuoksiko sitä nykyisin meikataan,en tiennytkään.

        Eikö ihminen muka koristaudu näyttääkseen paremmalta muiden, erityisesti vastakkaisen sukupuolen silmissä? Jos asuu yksin suuressa talossa peninkulman päässä muista ihmisistä ja tekee etätyötä tietokoneella, niin tuleeko meikattua?


      • rtyuifghj
        samaaluamua kirjoitti:

        Eikö ihminen muka koristaudu näyttääkseen paremmalta muiden, erityisesti vastakkaisen sukupuolen silmissä? Jos asuu yksin suuressa talossa peninkulman päässä muista ihmisistä ja tekee etätyötä tietokoneella, niin tuleeko meikattua?

        Kyllä tulee. Meikkaan myös lähikauppaan, vaikken todellakaan ole iskemässä kassalla istuvaa henkilöä (ja onhan tuo vanhakin kumppani jo olemassa).


    • aitominä

      Hei! Oon 65v. enkä koskaan ole meikannut. Kysyin kerran mieheltäni, miksi rakastui minuun? Oot luonnollinen koska et meikkaa. Yksi syy oli se. Kiitos rakas!

      • sentään

        Kylläpä on lapsellista ikääntyjää!


    • MiesTäälläVastaa

      Aloittajan juttu oli ihan asiallinen. Ei kaikkien tarvitse meikata vain koska muutkin meikkaavat. Kukin tehköön tavallaan. Itse pidän molemmista, meikkaamattomista ja meikkaavista. Liian erottuvista sotamaalauksista en pidä. Minuakin häiritsee ajatus joutua suutelemaan paksua pakkelikerrosta naisen sijasta. Moni tyttö ja nainen peittää omat viehättävät piirteensä pakkelin alle luullessaan niitä virheiksi kasvoissaan. Jotkut naiset kauhistelleet, kun olen nähnyt heidät ilman pakkelia eivätkä usko vaikka kehun miten hyvältä näyttävät luonnollisina.

    • Latva-Piirtola

      Hmm. Onhan noita sokeita ja mykkiä jonkin verran.

    • luomujaylpeäsiitä

      ite 27-vuotias ja en juurikaan meikkaa. Joskus on hauska hullutella ja saattaa olla kausia kun meikkaan useampana päivänä peräkkäin (ehkä vaan kotona omaksi iloksi ja miehen). Meikit ON kalliita ainakin sille joka tienaa vähän huonommin/ollenkaan. Omasta ja muidenkin mielestä olen kaunis sekä ilman meikkiä mutta myös meikattuna, eritavoilla vain.

    • EIP

      Jos naiset käsittäisivät miltä he näyttävät meikattuna miehen silmissä uskon ettei yksikään nainen KOSKAAN meikkaisi. Aina kun näen meikatun naisen käännän mieluummin pääni muualle koska se näyttää TODELLA luonnottomalta ja vastenmieliseltä. Värjätyt hiukset, sama juttu.

      • todella

        Laita kaapu naamalles, ettet näe mitään.Nykyisin on melkein kaikilla värjätyt hiukset.Mummotkin meikkaa,tv esiintyjät on meikattu ym.sulla on varmaan erittäin vaikeaa elämässä.


      • srdtyuio

        Se vain tarkoittaa, ettet tunnista meikattua meikkaamattomasta. Siis huomaat vain ne meikatuiksi, joilla meikki erottuu selvästi.


    • katik57

      Et todellakaan ole harvinaisuus eli liity seuraan ja ollaan iloisesti meikittömiä.

    • irtårtåråtåtr

      Joillekin meikittömyys käy, mutta aika harvalle. Tyttäreni ei käytä meikkiä, mutta hänellä onkin tasainen, kuulas iho ja tummat kulmat luonnostaan.Hän laittaa kynsiään, hiuksiaan ja joskus huulikiiltoa... Hiuksia hän värjää ja on siten naisellinen. Minusta nainen, joka ei laita itseään mitenkään on yhtä kuin mies....paitsi jopa nykyajan miehetkin laittavat hiuksiaan...useat naiset kävelevät rönttövaatteissaan tukka hapsottaen, naama rutussa äkäisen näköisenä ja hyvin luontaantyöntävänkin näköisenä, kaukana naisellisuudesta..

    • eräs.nainen

      Nuorena vedin kamalat sotamaalaukset naamaan päivittäin. Nykyään en jaksa meikata ollenkaan. Näytän väsyneeltä ilman meikkiä mutta so what. Juhliin tai joskus viikonloppuisin vaivaudun meikkaamaan ja se tietenkin kaunistaa melko paljon. Huomasin myös, että miehiltä saa enempi huomiota vähän meikattuna kuin meikittä, mutta kiva kun saa olla rauhassa arkena. En halua herättää huomiota joten en todellakaan käytä esim. korkokenkiä. Hiuksia en värjää mutta olen sinänsä onnekas, että luonnostaan on selvä väri päässä eikä maantienharmaa.

      • voiii

        Meinaatko että ukkojen vuoksi korkokenkiä käytetään?


      • kylläääää

        Kyllä. Tai sitten täytyy olla kaheli päästänsä pilatakseen jalkansa korkkareilla. Se on ihan tutkittu juttu, että ne pilaavat jalan.


    • VladDracuka

      Olen 17-vuotias enkä meikkaa, vaikka kaikki kaverini meikkaavat. He ja kaikki muut elämässäni paitsi isäni "painostavat" minua meikkaamaan, mutta en näe siinä mitään muuta kuin ajanhaaskausta! En tajua kuinka jotkut voivat käyttää tuntikausia meikkaamiseen!

    • Kalpeanaama

      Minulla on melko tummat kulmakarvat, mutta hyvin vaaleat ripset. Vanhemmiten on tullut tummat silmänaluset. Näytän paremmalta, jos laitan hieman ripsiväriä ja peitän tummat silmänaluset.

    • Ripsivärijoutsen

      Olen aikoinani loukkaantunut onnettomuudessa, ja meikkaamalla saan korostettua sinänsä sieviä piirteitäni ja häivytettyä onnettomuuden aiheuttamia jälkiä. Ei ole mukavaa olla ihmisten typerän tuijotuksen kohteena pienen erilaisuuden takia, naureskeltoot mieluummin sitten vaikka taitavasti tehdylle meikilleni. En kyllä sinänsä ihan hahmota, mitä kummallista tai huvittavaa meikkaamisessa olisi (edes niiden miespuolisten kohdalla) vielä vuonna 2015...

    • Kiesussssssss

      Itseasiassa meikkivoide vaan suojaa ihoa pakkaselta, auringolta ja ilmansaasteilta. Kun sen puhdistaa oikein, siitä ei ole haittaa iholle. On jokaisen oma asia haluaako meikata vai ei, mutta ei siinä ole mitään hypetyksen arvoista jos ei halua meikata.

    • Anonyymi

      Meikki suojaa ihoa. Jos ei muuten meikkaa kannattaa se värivoide ees laittaa ettei ennen aikaisesti vanhene kyl sen erottaa ihon rypyistä onko meikkaava vai aina ilman. Meikki suojaa niin paljon. T.kosmetologi

      • Anonyymi

        Nykyään on tosiaan esim. meikkivoiteita, missä on mukana kunnon suojakertoimet. Varsinkin kun on couperosa/rosaceaiho, mikä pitää aina suojata auringolta (myös kylmältä tosin), niin kesällä helppoa kun laittaa meikkivoidetta missä suojakerroin 50 ja saa samalla punaisen naaman piiloon. Silmänalusien peitevoide suojaa myös auringolta. Pahin ihon vanhentaja on aurinko, tupakka myös toki. Siihen ei Suomessa vieläkään ole oikein "herätty", että ensimmäinen ja tärkein asia on suojata iho olosuhteilta, kuten auringolta.
        Sellainen varoitus kuitenkin, jos on ruusufinni (rosacea), niin ei kemiallista aurinkosuojaa. Se pahentaa tilannetta. Aurinkosuojan pitää sisältää ns. fysikaalisia aineita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe