pakolaiset

rehtireipas

Pakolaiset Tervetuloa--
Ihmisillä on hätä ottakaamme heidät luoksemme,,
Syyriässä kaikki kohta raunioina ja alkaa uudelleen rakennus.
Pakolaiset suunnittelevat uudet talot ja me teemme ja myymme syyriään.
Samalla saamme vanhusten hoitajia heistä..
Eli Mustola kyykerin koulu kaasila kuusjärvenkoulu.
Pakolaisia vastaan ottamaan.
Pitäisi jonkun ruveta organisoimaan patjoja ja tila vaatteita nyt jo.

239

1500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • organisoitua

      Lopetahan pakolaisia suoltavan rikollisorganisaation mielistelysi mahdollisimman nopeasti

      • tosisuomalainen

        suomen kannattaisi tehdä venäjän kanssa sopimus että,kaikki pakoloiset kotoutetaan siperian suolakaivoksiin opettelemaan rehellistä työntekoa.se rehellinen työntekohan ei muuten kuulu islamilaiseen kulttuuriin.


    • ammattia

      Muuraja "moniosaajan" majoitukset puuttuivat listasta.

    • Odotellaanpa_vain

      Kyllä ainakin isiksen porukka kuuli tuon kutsun ja tuleehan se tänne kutsumattakin!

      • uskonkuntalit

        Naiset ja lapset ja perheet. Ei nuoria jätkiä, jotka tulevat vaan kierrokselle maasta toiseen, kännykkä korvalla rahastamaan ja lomailemaan. Vieläpä joka maassa sama henkilö voi olla paperien mukaan eri ikäinen, herätkää viimein päättäjät ja muutkin.


    • Tere_tulemast

      Pakolaiset on tervetulleita myös Outokumpuun teiltä löytyy valtavasti tyhjiä asuntoja sekä valtio maksaa viulut. Kummaa venkaamista toisten IHMISTEN hädällä Okulaisilta, ette ole sen parempia ihmisiä kuin esim Kontiolahtelaiset. He vetää veroeurot työntekijöiden palkoista sekä osan valtionkorvauksesta kunnan kassaan.

      Rasisteja teissä on suurin osa joka nykypäivän suomessa on katoavaa kansanperinnettä, muutaman sukupolven päästä myös Okussa. Monikansallisuus on tullut jäädäkseen ja minä ja monet muut pidämme rumbaa yllä juurikin maailman muuttumisen puolesta. Tunnen paljon entisiä pakolaisia ja he on kunnon ihmisiä hyvin koulutettuja ja töissä sekä maksavat veronsa kiltisti Suomeen. Monet herranketkut Sipilästä lähtien luikuroivat veronmaksussaan sekä rikkaimmat lurjukset muuttaa veroparatiiseihin.

      Nyt "kaupunkilaiset" asennemuutosta tekemään siinä ette häviä ollenkaan, maailma muuttuu ja jäätte pian yksinäiseksi jyrkkine asenteinenne.

      • peruskumpulainen

        Ei me olla rasisteja. Aina tänne on tullut ihmisiä muualta.


      • Työläisenkakara
        peruskumpulainen kirjoitti:

        Ei me olla rasisteja. Aina tänne on tullut ihmisiä muualta.

        Minäkin olen kaivosmiehen kakara. Kaivosmiehen joka tuli leivän perään ilomantsin salolta menetti terveyden ja parikymmentä vuotta sitten kuoli. Itsellä jostakin kumman syystä tullut Okusta kotipaikkaa vaikka synnyinkin paikkakunnalla.

        Vaikka isien kaltaisia tulijoita oli paljon heidät otettiin silloin aikoinaan avosylin vastaan toisin kuin nykypäivän ihmisten vastaanotto (pakolaiset). Kylmiä ovat Outokumpulaiset vaikka juuret on ties missä ja voisi ajatella olevan toisin.

        Pakolaisia pelätään ja kammotaan viimeiseen asti. Rasismia entisten kaivosmiesten lapsilta järkyttävää touhua sillä kaikki synnymme maailmaan alasti ja se missä rääkäisemme ensimmäiset tahdit ei saa vaikuttaa käytökseemme toisiamme kohtaan.


      • viistoista

        Millä sitten elätte kun me kaiken maksajat olemme kadonneet?


      • Työläisenpentu
        Työläisenkakara kirjoitti:

        Minäkin olen kaivosmiehen kakara. Kaivosmiehen joka tuli leivän perään ilomantsin salolta menetti terveyden ja parikymmentä vuotta sitten kuoli. Itsellä jostakin kumman syystä tullut Okusta kotipaikkaa vaikka synnyinkin paikkakunnalla.

        Vaikka isien kaltaisia tulijoita oli paljon heidät otettiin silloin aikoinaan avosylin vastaan toisin kuin nykypäivän ihmisten vastaanotto (pakolaiset). Kylmiä ovat Outokumpulaiset vaikka juuret on ties missä ja voisi ajatella olevan toisin.

        Pakolaisia pelätään ja kammotaan viimeiseen asti. Rasismia entisten kaivosmiesten lapsilta järkyttävää touhua sillä kaikki synnymme maailmaan alasti ja se missä rääkäisemme ensimmäiset tahdit ei saa vaikuttaa käytökseemme toisiamme kohtaan.

        Työläisen kakara kirjoitat asiaa, minäkin olen samalla tavoin alasti kaivosmiehen perheeseen syntynyt enkä koe Okua kotipaikakseni. Kylmiä ihmiset on synnyinkunnassa, järkyttää lukea näitä mielipiteitä joiden kohteeksi minäkin koin joutuneeni ennen poismuuttoani. Harvakseltaan käyn paikkakunnalla ja ikuisen leiman olen ilmeisestikkin otsaani saanut sellaista ylimielistä luotaantyöntävää on käytös kohdallani. Synnyin ja kasvoin paikkakunnalla mutta en ole muuta pahaa tehnyt kenellekään. Peruskoulun koulukiusattuna kävin kun oli pakko ja 17 vuotiaana maailmalle läksin paremman tulevaisuuden perään, enkä katunut ole päivääkään.

        Suora kysymys, Miksi Outokummussa ei saa kaikki samanarvoista kohtelua, miksi katsotaan kieroon osaa paikkakunnan asukkaita. Minä en ole suinkaan ainoa joka "rasismin" kohteeksi on joutunut syyttä suotta kantasuomalaisten tenavana.

        Antakaa joku / jotkut järkevä kiihkoton vastaus... Kiitos


    • nopeasti

      kyykerinkylätalo pystyy majoittamaan varmasti patjamajoitukseen 300 pakolaista tulisihan se viimeinkin järkevään käyttöön

      • työtön_

        Varmasti. kukas sen lystin maksaa ? Entäs muun ylläpidon.
        En kannata pakolaisten ottamista tänne, omat asiat ensin kuntoon.


      • Työtön2
        työtön_ kirjoitti:

        Varmasti. kukas sen lystin maksaa ? Entäs muun ylläpidon.
        En kannata pakolaisten ottamista tänne, omat asiat ensin kuntoon.

        Kaupunki maksaa kylätalon ylläpidon nytkin joten näin jatkossakin...


    • koekenttä

      Kyykerin kylätalo sopii hyvin pakolaisten majoitukseen. On tupakkipaikka valmiina. Reipasta oleskelua luvassa. Vain yksinäisille nuorille miehille. Naiset, lapset ja vanhukset. Autetaan , jos autetaan sitten kotimaihinsa. Niillä nuorten miesten avustusrahoilla.

    • REHTIREIPASJJ

      AJATELKAA TUHAT PAKOLAISTA PERHEITÄ..KYMMENEN LUOKKAA LISÄÄ ..
      KYMMENIÄ TYÖPAIKKOJA...HETI VAAN HESASTA HAKEE JA VOIS VAIKKA RUOTSISTAKIN KÄYDÄ..YKSINÄISIÄ NAISIAKIN VOIS TUODA EMÄNNIKSI TALOON KUN EI NOI SUOMEN MIMMIT MAALLA VIIHDY,,

      • ottamatonpoika

        tervetuloa kaikki 20-50v naiset ilman lapsia jippiiiiii!!!!!!


    • tuppukylä

      "Turistit, tulkaa tuppukylään tänne

    • Pakolaismatkailu

      Pakolaiset voisi ottaa turisteiksi vanhalle kaivokselle. Näyttäisi tilastot huisin myyviltä kun joka päivä 100 - 150 turistia olisi käynyt tutustumassa tähän helmeen.

    • Lisää_ongelmia

      Mihis se moskeija sitten rakennetaan.....kirkonmäellä...?

      • Anonyymi

        Vanha kaivostorni käy kaikkiin tarkoituksiin, sieltä voi viskoa alas jos ei ole Koraanin mukainen sukupuoleltaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha kaivostorni käy kaikkiin tarkoituksiin, sieltä voi viskoa alas jos ei ole Koraanin mukainen sukupuoleltaan

        Vääräuskoisen persun kommentti varmasti, koraanin opit saaneet ovat kaikkein suvaitsevampia ja suuri Islam rauhan uskonto kaikkialla.. Tulkaa rauhassa persutkin pizzalle ei teitä kukaan visko millään ja sukupuoleen katsomatta palvelu pelaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha kaivostorni käy kaikkiin tarkoituksiin, sieltä voi viskoa alas jos ei ole Koraanin mukainen sukupuoleltaan

        Persut on kuin pikkupoikia kaikine pelkoineen mutta uskaltautukaa syömään rohkeasti niin pääsette pelostanne lähimmäistä kohtaan. Olemme mekin omassa maassamme pelänneet pommeja, vihollisen jatkuvia likvitointi joukkoja ja katsoneet perheiden teurastamista läheltä.


      • Anonyymi

        Muutetaan toinen luteruksen kirkoista moskeijaksi, niin Persutkin alkavat käydä tutussa paikassa totuttelemassa maahanmuuttajiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutetaan toinen luteruksen kirkoista moskeijaksi, niin Persutkin alkavat käydä tutussa paikassa totuttelemassa maahanmuuttajiin.

        persu rasisteja ei voi noin julmasti sopeuttaa kukaan...


    • Dubaintulijainen

      Keretissä on jo torni valmiina. Sinne voisi rakentaa maamme ensimmäisen suurmoskeijan. Rikkaat arabimaat rahoittaa hankkeen.

      • röhönauru

        tämä on oikeasti hauskin idea pitkään aikaan.


    • Outoakansaa

      Pimeitä olette Okulaiset ei raha kelpaa kun pakolaisten sijoituksesta on kysymys, jutut laukkaa laidasta laitaan ja asia unohtuu.

      Ihmisillä on hätä ja he tarvitsee apua onko se liian monimutkainen asia Okulaisten aivoille työstää oikeat johtopäätökset. APUA mitä se kertoo teille --->>> ei koske meitä parempia ihmisiä ??? auttakoot muut. Perke...le kummaa porukkaa olette...

      • Kun-kerran-itsekin

        Okulainenhan sinäkin olet. Ainakin osoitteen mukaan olet, tai täältä viestiäsi lähetät.
        Ota itse ehdotuksestasi koppi, äläkä muita syytä.
        Jos sattuisit asumaan muualla, tee hyvä työ sitten siellä, älä meitä okulaisia syyllistä.
        Sananvapaus on sinulla ja minulla.


      • neuvoton

        Moraalitonta on ihmisten hädällä rahastaa. Oma tunto ei salli sitä.
        Mutta ei ole rahaa auttaakaan. Voi miten kärsinkään tästä.


      • PKsta_kajahtaa
        Kun-kerran-itsekin kirjoitti:

        Okulainenhan sinäkin olet. Ainakin osoitteen mukaan olet, tai täältä viestiäsi lähetät.
        Ota itse ehdotuksestasi koppi, äläkä muita syytä.
        Jos sattuisit asumaan muualla, tee hyvä työ sitten siellä, älä meitä okulaisia syyllistä.
        Sananvapaus on sinulla ja minulla.

        Mikä on osoitteeni kun kerran luulet sen tietäväsi, kiva munkin olisi se tietää!!!

        Kerran pari olen ohikulkiessani käynyt siellä teidän ilonanne taitaa ed keikasta olla parisen vuotta. Seuraan mielenkiinnolla Pohjois-Karjalan kuntien sivuja ja kommentoin silloin tällöin sillä pohjalla mitä muut sattuu kirjoittamaan.

        Moraalitonta touhua kieltäytyä auttamasta muita kun siihen olisi paikkakunnallanne loistavat mahdollisuudet, asenteenne vaan sotii hyvää vastaan. Asennevammasta voi parantua jos haluaa....


      • Sipilät

        Ei ne tänne tule, ei ole sykettä.


    • Nappeli

      Hyvä esimerkki siitä että maahanmuuttajat pyörittävät kunnan taloutta menestyksekkäästi on Närpiö. Rautavaaralla ja meillä ei tajuta mahdollisuutta paremmasta huomisesta pelkäämällä pahinta, suurin osa pakolaisista on kunnon kansalaisia ja tekevät työtä elääkseen kun sellaiseen annetaan mahdollisuus. Mitkä verotulot jää meiltäkin saamatta kun haraamme vastaan. Väki vähenee Okussa vuosi vuodelta ja syntyvyys ei nouse muutoin kuin nuorien ihmisten lisääntymisenä väestörakenteeseen. Okun väestö kun on suurelta osin kuudenkympin ja kuoleman välillä joten lapsia on turha odottaa

      http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/84459-rautavaaralla-pelataan-pakolaisia-narpio-elaa-heista

      • Aasiasta-ei-Afrikasta

        Eihän ne Närpiön maahanmuuttajat olekaan tuolta Afrikan mantereelta, vaan Aasian mantereelta, jossa on jo perinteisesti totuttu, että oma elanto hankitaan OMALLA TYÖLLÄ, eikä toisten tekemällä työllä.
        Närpiöläiset valitsijat ovat olleet tässä asiassa paljon muita viisaampia.


    • maahan

      Niin ja kaikki köyhät jää sinne kun Rahaa omistavat lähtee pois... ostetaaan niille vielä vaikka Audit ...en tartte mennä yleisillä ...eikä polkupyörällä ? eiks jeh !?

      • ilmaan

        Jos tulijalla on rahaa, saa varmaan ihan itse ostaa audin tai Toyotan. Vai pitäisikö kieltää?


    • suvaitseva

      Outokumpuun sopii runsaasti pakolaisia asumaan

    • tulevapakolainen

      saattaa se mieli muuttua siinä vaiheessa kun ISIS:in rahoittamat "pakolaiset" alkavat leikkaamaan paikallisilta naisilta kurkkuja auki. Johan nuo tällä tavalla viittovat pohjoisessa ohi käveleville suomalaisille kuulemma.

    • rotukoneistaja

      Outokumpuun ei tule pakolaisia näillä näkymin.
      Outokumpua kannattaisi markkinoida Valkoisena kaupunkina, WHITE ONLY!!! -kyltit sisääntuloteille. Saattas ne tontit ja asunnot käydä paremmin kaupaks.
      Näissä vastaanottokeskus paikoissa alkaa kohta muuttoliike alkuasukkaiden puolelta.

      Kun vain saisi tämän "whitetrash" porukan täältä jonnekin.

    • Kontiolahdellakin

      Ihmeesti siellä väkiluku kasvaa ja muuttoliikettä on kuntaan päin.

    • myöhässäkö

      Koska paikalliset herää ja luovuttaa asuntonsa reippaille maahahanmuuttaja nuorille

    • sanmimmi

      Kaivosmiehen poika osui asiaytimeen. Ei pakolaisista pidä tehdä pelotetta.
      Kaivosmiehen pojan kaltaisia tarvttaisiin nyt enemmän.
      Miksi pelätä.

    • ei_mun_kotiini

      En halua tänne yhtään.
      En vaan halua.
      ja mulla on oikeus miun ommiin tunteisiin

      • maahan.muuttanut

        Minä ja perheeni ollaan ollaan jo täällä. On oltu jo monta kymmentä vuotta.
        Onko meidän nyt lähdettävä pois, ettei mielesi pahoitu?


      • ei_mun_kotiini

        Voitte lähteä, heippa.
        Ei paljon mieli pahoitu siitä.
        Jos muuttoapua tarviaa, laitan kavereita tulemaan, suomalaisia.

        Jos itse tahdon nähdä muun maan kansalaisia; ostan matkani itse
        samoin olemisen siinä maassa. Enkä ala ruinuamaan apua vaikka jossain
        Turkissa että auttakaa, olen köyhä enkä voi sille itse mitään.


      • maahan.takaisin.muutin
        ei_mun_kotiini kirjoitti:

        Voitte lähteä, heippa.
        Ei paljon mieli pahoitu siitä.
        Jos muuttoapua tarviaa, laitan kavereita tulemaan, suomalaisia.

        Jos itse tahdon nähdä muun maan kansalaisia; ostan matkani itse
        samoin olemisen siinä maassa. Enkä ala ruinuamaan apua vaikka jossain
        Turkissa että auttakaa, olen köyhä enkä voi sille itse mitään.

        Et taida olla sitten ollenkaan rasisti. Minä muuten olen ihan suomalainen maahanmuuttaja.
        Sinun kotiisi en haluakaan tulla. Kiitos lämpimästä hengestä, joka sinun sanoistasi hohtaa.


      • ei_mun_kotiini

        Ole hyvä vaan.
        Et taida erottaa maahanmuutajaa ja pakolaista toisistaan.
        Enkä kyllä sinua oo tänne kustumassakaan, ei ole sitä pelkoa.


    • hiekkaneeekeri

      spr kuulemam jo etsii paikkoja okusta! itse ehdottaisin kalattoman hiekkamonttuja, telttamajoitus. Siellähän ne sitten tuntisivat olonsa hyvinkin kotoisaksi, hiekan keskellä !!

    • 25-67

      Ennemmin tai myöhemmin meidänkin on otettava pakolaisia kuntaamme
      Kannattaa alkaa jo asennoitumaan

      • en_asennoidu

        Miksi.. ei ole mikään pakko ottaa enempää sossupummeja mitä meillä on jo nyt- inhimillinen ajatus mutta kuka haluaa oikeesti jakaa asuntonsa pakolaisen kanssa.
        Suurlähetystöt on näitä varten olemassa, joutuvat tekemään palkkansa eteen töitä.

        Eiköhän se pidä homma alottaa maan hallituksesta, eikä kustantamalla monen tonnin kuukausituloja kurdeille.


      • hyvä-esimerkki
        en_asennoidu kirjoitti:

        Miksi.. ei ole mikään pakko ottaa enempää sossupummeja mitä meillä on jo nyt- inhimillinen ajatus mutta kuka haluaa oikeesti jakaa asuntonsa pakolaisen kanssa.
        Suurlähetystöt on näitä varten olemassa, joutuvat tekemään palkkansa eteen töitä.

        Eiköhän se pidä homma alottaa maan hallituksesta, eikä kustantamalla monen tonnin kuukausituloja kurdeille.

        Älä asennoidukaan. Sinun kaltaisia sydämettömiä ihmisiä tarvitaan varoittavina esimerkkeinä.


      • en_asennoidu

        Tiedän aika monta ihmistä ketkä ei tahdo pakolaisia mutta eivät uskalla sanoa sitä ääneen. Leimautumisen pelosta ja suhteessa omaan työelämään.
        Näille kun pitäsi olle syli auki että tuokaa tänne köyhyytenne ja kirpunne.
        Sanon sitten heidänkin puolesta että EMME HALUA heitä tänne.

        Ja sinullako on jo varattu huoneet heitä varten, kaapit täynnä ruokaa ja auto antaa käyttöön, rahasta puhumattakaan. Niinhän ? Ja itse kustannat ?

        Meille ei tule yhtään.


    • katua.saa.tyhmyyttä

      No niin! Nyt on nähty, mitä pakolaiset saavat aikaan. Isis tulee niin että ryminä käy, mikäli Putin ei saa pysäytetyksi.
      Ajatelkaas, kuinka asunnot halpenevat Okussa, jos pakolaiset täyttää paikkakunnan. Niin on käynyt monessa paikassa. Kukaan muu kuin pakolainen ei enää tule Outokumpuun. Mikään ei mene enää kaupaksi ja saatte vahtia nuoria naisianne partioiden voimin, ettei heitä raiskata. Muslimit kulkevat veitset vyön alla leikatakseen kaulat vääräuskoisilta.

      Tätäkö haluatte Outokumpuun?

      Ettekö ymmärrä? Tämä on INVAASIO, eikä tulijoilla ole mitään hätää todellisuudessa. He ovat takuuvarmasti elintasopakolaisia. EI naisia tai heidän pentujaankaan pidä ottaa, sillä jo kolmevuotiaasta lähtien islam opettaa kaulankatkaisuun vääräuskoisilta.
      Herätkää suvakkipahvit. Raha ei auta, kun kaulanne katkaistaan.

    • Pakolaista

      Kuuleman mukaan yhtä koulua laitetaan jo pakolaisille...

    • Työ.kuntoisille

      Outokumpuun saapuvat maahanmuuttajat ovat jo kesällä valmiina töihin.
      Sopivia töitä.
      Ojanperkaaminen.
      Puistojen raivaaminen.
      Metsänraivaaminen vesurilla.
      Talvella töitä.
      Lumenluonti vanhuksien pihoilta.
      Puiden pilkkominen sekä sisälle kantaminen.
      Kattolumien poistaminen.

      Näin yhteiskunta alkaa hyötymään maahanmuuttajista nopeasti.

    • Pakolainen-ulosheitetty

      Tervetuloa tänne rasistien pesään, Outoonkumpuun. Tänne kaivataan juuri noin 200-300 raavasta raiskauskykyistä miestä jotka saavat syntyvyyden nousuun ja asunnot täyttyy.

      Tulee kaupunkiin elämää ja piirin pienikin saa tekemistä ja jutunaiheita riittävästi...

    • miksimiksisiis

      Tästä turvallisuus uhasta vielä maksamme korotettuina veroina ja loppu elämän kestäville henkisille kivuille ja säryille,.. on psykoterapeuteille töitä tiedossa.. ja yhteiskunta tietysti maksaa

    • mimimErkki

      Opettakaa sitten ajoissa tytöt mamujen tavoille jos pakolaisia halajatte, katse alaspäin ja vain päivävalossa ulos, jos sittenkään yksin. Se on kääntynyt niin että meidän tyttöjemme pitää oppia olemaan niin että eivät tule raiskatuksi.

      • Todella_Sairasta_touhua

        Susidirektiivi oli vähän samanlainen (tai sen aiheuttamaa).
        Ihmiset reservaatteihin, jotta susilla olisi tilaa liikkua!
        Nyt - suomalaiset kotiarestiin, jotta maahanmuuttajat saavat riehua rauhassa.


      • Lisää_jatkoa
        jatkoaEdelliseen kirjoitti:

        http://juhakarjalainen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/208024-turvapaikanhakijoiden-sopeuduttava-ei-suomalaisten-tyttojen
        Tämä puheenvuoro on täyttä asiaa.

        Suomalaisittain sairas mielipide, toki kannatan maassa maan tavalla menoa mutta. Suomalaisten on myös opittava että myös MAMU on ihminen ja sitä kohtaan pitää käyttäytyä kuin oman maan kansalaisen kanssa ollessa. Ei vika ole yksin tänne pakon edessä tulijoissa.

        Pois rasistinen mieli ja yleinen hyväksyntä kaikille se ei paljon maksa, pitäähän teitä Okulaisiakin sietää vaikka olette ihmeellinen outo kansa muiden joukossa. Tiedän että moni repii herneen nenäänsä mielipiteeni vuoksi, totuutta kun ei ole kiva saada kasvoilleen. Miettikää miltä MAMUista tuntuu kun Suomalaiset käyttäytyy samalla mielipitäällä rasistisesti heitä kohtaan ???


      • nikkiMikki
        Lisää_jatkoa kirjoitti:

        Suomalaisittain sairas mielipide, toki kannatan maassa maan tavalla menoa mutta. Suomalaisten on myös opittava että myös MAMU on ihminen ja sitä kohtaan pitää käyttäytyä kuin oman maan kansalaisen kanssa ollessa. Ei vika ole yksin tänne pakon edessä tulijoissa.

        Pois rasistinen mieli ja yleinen hyväksyntä kaikille se ei paljon maksa, pitäähän teitä Okulaisiakin sietää vaikka olette ihmeellinen outo kansa muiden joukossa. Tiedän että moni repii herneen nenäänsä mielipiteeni vuoksi, totuutta kun ei ole kiva saada kasvoilleen. Miettikää miltä MAMUista tuntuu kun Suomalaiset käyttäytyy samalla mielipitäällä rasistisesti heitä kohtaan ???

        Ei ole kysymys rasismista vaan siitä pitääkö Suomalisten alkaa elämään mamujen takia toisin kuin mihin ovat tottuneet. Oikeutensa on myös kantaväestöllä, vaikka joskus näyttää että ollaan viimeisenä listalla.


      • nikkiMikki
        nikkiMikki kirjoitti:

        Ei ole kysymys rasismista vaan siitä pitääkö Suomalisten alkaa elämään mamujen takia toisin kuin mihin ovat tottuneet. Oikeutensa on myös kantaväestöllä, vaikka joskus näyttää että ollaan viimeisenä listalla.

        Anteeksi kirj.virhe Siis Suomalaisten


    • mimimpentti

      Ei pakolaisia kiusaamaan meidän tyttöjä

    • Älkää-peljätkö

      Raiskaajat ovat jo keskuudessamme. Heistä ja muista huorintekijöistä tyttäriämme varjelkoon.
      Valkoisia ovat naamaltaan ja synnittömiä sanoissaan, vaan jumalattomia omissa ja tuttaviensa asumuksissa. Heitä varokaa!

      • Peljätkää

        Näin puhuu lestadiolaisisi joka käyttää lapsiaan hyväksi... siis lestadiolaisia valkonaamoja peljätkäämme...


    • Hirveesti.pakolaisia

      Kyllä on noita pakolaisia kummussa valtavasti. 1970 luvulla oli yksi perhe Chilestä.
      Vieläkin muistan. Olivat niin mukavia ihmisiä.

      • 70-luku

        Muistan heidät. Perdo ja Ester sekä Astorgat, en ole varma tuliko nimet ihan oikein.


    • persuonperseestä

      Missä on kunnan virallisen rasistin mielipide?

    • ellity

      olen 68 vuotias vanhus, ottaisin mielelläni jonkun pakolaistytön auttamaan siivouksessa, olen kova puhumaan, suomen kielen taitokin tulisi siinä samalla!

    • minä.olen.nuori

      18 v pakolaistyttö. Kävisinkö minä siivoojaksi?
      Laita puhelin numero tai osoite.

    • kledju

      Terveisiä täältä isommalta kirkolta. Täällä on jo satamäärin pakolaisia. Suurin osa juuri nuoria jätkiä. Kulkevat laumoissa ja huutelevat naisille. Naiset eivät uskalla enää lähteä minnekkään ilman meitä ukkoja. Pilalle menee ne paikkakunnat joihin noita mutiaisia tulee per.. Takaisin ne pitää lähettää ennen kuin tulee suurempia rettelöitä. Ei meidän ihan kaikkee tarvii hyväksyä mitä "ylhäältä annetaan."

    • Tervetuloavaan

      Laitoin SPR:lle viestiä Okun tiloista mm.Kuusjärven koulusta etc..jospa niitä saisi tänne. Hädänalaisia on autettava.

    • enpäkaipaapakolaisia

      Ei tarvitse mennä kuin Joensuuhun niin näkee nuoria miespakolaisia pahimpaan tuskaan.
      Ärsytti kaupassa kun tukkivat käytävät nähtävästi tahallaan kun eivät antaneet tietä, jouduin kiertämään. Meuhkaisivat ja hypistelivät tavaroita, oli iso joukko. Jossain ovat maistelleet irtokarkkeja ja panneet suustaan takaisin hyllyyn, toivottavasti ei pidä paikkaansa, netistä sellaista sai lukea. Noita katsellessa en kyllä ihmettele vaikka tuollaistakin tekisivät.

      • ettäjotta

        Tämä oli äskettäin tapahtunut juttu työpaikallani. Mamu vai mikä oli, räki pitkin seiniä, teki mieli puuttua asiaan, mutta sitä ei olisi tietenkään hyvällä katsottu jos olisin niin tehnyt. Kyseessä oli terveydenhuoltolaitos. Ihmistavat kiitos!


      • No.ohho
        ettäjotta kirjoitti:

        Tämä oli äskettäin tapahtunut juttu työpaikallani. Mamu vai mikä oli, räki pitkin seiniä, teki mieli puuttua asiaan, mutta sitä ei olisi tietenkään hyvällä katsottu jos olisin niin tehnyt. Kyseessä oli terveydenhuoltolaitos. Ihmistavat kiitos!

        Johan on ihmetyöpaikka tai sinä olet ihmetyyppi!
        Kuvittelet, että asiattomaan käyttäytymiseen puuttumisesta ei pidettäisi?
        Onko teillä todella sellaiset säännöt, ettei asiattomaan käyttäytymiseen ei tarvitse puuttua.
        Onko kysymys Turun psykiatrisesta vanhustenhoitoyksiköstä?
        Minä luulen, että sinä kuvittelet omiasi ja uskottelet muille.


    • Welcome

      Laitoin sitä minäkin SPR:LLE viestiä jo aikaa sitten,että Outokummussa löytyisi tyhjää tilaa aivan mainiosti pakolaisille.

    • On.se.perkele

      Kauppojen käytävät tukkivat ja rahansa kaikenmaailman herkkuihin käyttävät. Toissa jouluna oli Jenssissä kauppa täynnä venäläisiä.
      Nauroivat vaan pilkallisesti porukoissaan.
      Vähän kunnioitusta tovoisin. Olen sotaveteraanin lapsenlapsi ja meitä ei voi verrata.
      Nytkin poltetaan kaikenmaailman hotelleja vain niiden takia.

    • Jeesuskristitty

      Kristittyjä voisi ottaakin. Heistä ei ole ollut harmia.

    • partajeesuskin

      Noilta nurkiltahan Jeesuskin taisi olla kotoisin.
      Ristiin piti naulata tämäkin vääräuskoinen ennenkuin kristinusko syntyi.

    • 23-98-66

      Juutalaiset ja kristityt tervetuloa

    • juutalaiset

      taisivat Jeesuksen hengiltä ottaa?
      Että eikun lisää vaan.

    • Nippelii

      Uskonnot pitäisi kieltää joka puolelta maapalloa, loppuisi suurin osa sodista ja ihmisillä olisi paljon parempi olla ja elää.

      Uskonnot ihmisten keksimää vilkkaan mielikuvituksen tuotetta ja hyvä syy sotia.

    • AIkamoinen.sota

      Melkoinen sota saattaisi uskontojen lopetuksesta syntyä.
      Kaikenlaiset uskomukset ovat syvällä ihmisten ja kulttuurien muistoissa. Niinkuin vaikkapa joulu ja joulupukki.

    • utelias.kysyy

      Hirmuinen on kohkaaminen kuukausia näilläkin palstoilla pakolaisista ollut.
      Kuinka monta kaduillemme on ilmestynyt?

    • kledju

      Satuin siwaan samaan aikaan ählämiryhmän kanssa. Kaikilla oli isot tukut 500 € seteleitä kuminauhalla kiedottu rullalle. Joku niistä unohti kuitin ottoautomaattiin ja näytti olevan 89000 € tilillä. Mitä hätää ne ovat kärsimässä.??

      • ujdelk

        Eikö Okulaisille sitten kelpaa raha, vaikka ählämiltä. Eikös rahamiehet juuri pitäisi pelastaa paikkakunnalle kuluttajaksi hyödynsaajina kaupat ja yrittäjät.

        Miksi Okussa harataan aina kaikkea uutta vastaan, paikkakunta muistuttaa elävää museoo ulkoisesti sekä asukkaiden muodossa. Outo erottuva vanhanaikainen museopaikkakunta joka hävettää mainita synnyinkuntanaan, monesti sanonkin sen todellisen eli KUUSJÄRVI joka on oikea ja virallinen synnyinpaikkani. Asun etelässä mutta seuraan kumpulaisten toilailua täältä ja muutaman vanhan hyvän ystävän kautta.

        Asuinpaikkakunnallani on eri kansallisuuksien edustajia ja he ovat mainio väriläiskä muiden joukossa, muutama hyvä ystäväkin on heistä minulle tullut. Eikä sen mukavampia ihmisiä ole kuin ulkomailta tulleet. Jääköön kansallisuudet mainitsematta sillä samanlaisia IHMISIÄ me kaikki olemme ihonväriin ja sukupuoleen katsomatta...


    • whitefinland

      Kaikki nuotioon kaatuneet tulevat poistumaan samantien.

    • kledju

      Tuollahan nuo valokuvaavat toinen toisiansa hienoissa muotivaatteissa kalliilla älykännyköillä. Hädänalaiset......

    • Eläsinäkin

      Rehtiä porukkaa nuo muslimit ovat. Heidän joukkoonsa sopii myös rikollisia. Heitä varten meillä on esim. Suojelupoliisi ja sen kansainväliset yhteydet.
      Pelko ja asioiden liioittelu pilaa vielä monen ihmisen elämän.
      Pelko leviää kuin kulovalkea ja sen vaikutuksia ei kukaan edeltäkäsin tiedä.
      Omassa kotimaassaan heillä on lukematon määrä toisiaan vastaan taistelevia ryhmiä. Mihin ryhmään itse kuuluisit jos pitäisi valita.
      Järkevä valitsee väliaikaisen poistumisen maastaan jos vastassa on armeijaan pakottaminen tai peräti kuolema.

    • sotapakolaiset

      Entinen yhtiön yläsauna olisi sopivalla paikalla.
      Siinä olisi tilaa helposti 100 turvaan tulijalle.
      Pistäkää rattaat pyörimään.
      Valtiohan maksaa kulut.

    • sinneVain

      Joo hyvä bisnes :)

    • Kp12

      Outokumpu kaipaa tummasilmäisiä sutturoita. Ei nuoria kundeja. Kundit menkööt etelään. Naisista on todella pula.
      200 ensialkuun. Majoitus hoitunee.

    • Rsjwjwjjw

      Outokumpuun ei tarvitse ainuttakaan isisin tai arabimaan mutakuonoa oleskelemaan kauppoihin kun ei edes omat asiat kaupungilla ole kunnossa. Mitä pakolaisia nämä olevinaan ovat kun uudet vaatteet ja puhelimet kourassa kuljetaan kaduilla. Tietääkseni sotaa lähtee pakoon naiset ja lapset eikä 30v miehet nämä kansan rikastuttajat raiskaavat ja eläävät veronmaksajien rahoilla kun porsaat pellossa tämä roskajoukku pakolaisia ei tee muuta kun raiskaavat ainut oikea ratkaisu pakolais ongelmaan olisi keskitysleiri missä aseistetut vartiat. Miksi suomeen edes otetaan pakolaisia venäjäkin laittoi matut pihalle niin miksi tämä käytäntö toimisi suomessa. Mutta jokaisella päättäjällä on pää niin syvällä perseessä että ei tajua suomen olevan ongelmissa muutenkin mutta soppaa sekoittamaan tottakai muutama matu sinne tänne kannattaisi hoitaa oman maan asiat kuntoon ensin ennekun muita aletaan holhoomaan ei suomalasetkaa miehet sotaa pakoon lähteneet vaan taistelivat isänmaan puolesta urheasti että suomesta kasvaisi jälkipolville vauras ja hyvinvointi maa mutta toisin kävi taitaa päättäjät joutua pää pölkylle kohta ja niin ne matutkin ellei aleta ottaa sitå päätä pois perseestä voin lyödä vaikka vetoa että ainakin yli puolet ellei kaikki outokumpulaisista ole sitä mieltä että ei kuule tule yhtään isisin terroristiä tai lastenraiskaajia kaupunkiin.

    • Allkoekoe

      Samaa mieltä ei yhtään matua kaupunkiin olevinaan tuovat rahaa tuoha ne suomalaisetki veronmaksajat ja pomot enemmän ku nää satiasiet mitkä lisääntyy kun torakat

      • Uhkaavaa

        On taas raiskauksista unelmoivilla rasisteilla kyrvät nousseet tanaan kuin Hitlerin tervehdyksessä.
        Älkää kuvitelko, että muut ovat samanlaisia kuin te.
        Olette pelottavia.


    • jälkeenjäänyt

      malmit kyllä lähtee kaivokselta millä me sitten tullaan toimeen

    • S.Uvakki

      Rasismille kasvot = Outokummun kaupunki, hyvä hyvä te osaatte ja ulkopaikkakuntalaiset saa nauraa teille...

    • ei.kaupunki

      Ei Outokummun kaupunki tai outokumpulaiset ole rasisteja.
      Rasisteja ovat ne muutamat natsiajatteluun hurahtaneet.
      Heistä on meille paljon haittaa.
      Leimaavat koko paikkakunnan.

      • Isä-aurinkoinen

        Sitten meidän on kallis aika pistää natsit ruotuun ja näyttää että olemme samalla tavoin hyviä ihmisiä kuin muutkin...


    • Herman.gör

      Senkun ottavat pakolaisia. Minua ei kiinnosta pätkääkään teidän kiistelynne. Suvakit katselevat nenävarttaan pitkin rasisteja. Suvakit ovat niin "sivistyneitä", nuo toiset juuri puusta laskeutuneet, tuntevat suurta ylemmyyttä suuresta maailmoja syleilevästä suvaitsevaisuudestaan.

      • Joo.Kyllä

        En minä nenävarttani pitkin rasisteja katso.
        Minä suvakkina tuomitsen rasismin.
        Jos laillisuuden ja isämmaan puollustajat (kaksi virhettä) eivät tiedä: rasismi on Suomessa lailla kielletty ja YK:n ihmisoikeuksien julistuksen vastaista.
        Me suvakit emme ole yksin, emmekä väärällä puolella. Rasistit ovat väärällä puolella.


      • suomenryöstäjät
        Joo.Kyllä kirjoitti:

        En minä nenävarttani pitkin rasisteja katso.
        Minä suvakkina tuomitsen rasismin.
        Jos laillisuuden ja isämmaan puollustajat (kaksi virhettä) eivät tiedä: rasismi on Suomessa lailla kielletty ja YK:n ihmisoikeuksien julistuksen vastaista.
        Me suvakit emme ole yksin, emmekä väärällä puolella. Rasistit ovat väärällä puolella.

        Mitään puolia ei ole. Olemme suomalaisia.
        Sipiläkin kerää "piiloon" omaisuuttaan ja vähät välittää tavallisesta suomalaisesta ja ei myöskään muslimista, samoin tekevät muutkin rikkaat. Pesevät kätensä kuin Pontius Pilatus. Työntävät pakolaisetkin tavallisen kansan elätettäviksi.
        Rikkaat rahastavat pakolaisillakin. Rahat otetaan tavalliselta Suomen kansalaiseslta, jotka joutuvat säästökuurille.
        Herrat lähtee lopulta pakoon , kuin rotat uppoavasta laivasta. Verojahan he eivät maksa Suomeen, vievät loputkin ja ajavat Suomen suohon.
        Mannpettureita ovat nämä miljoonamiehet ja joutaisivat vastuuseen teoistaan.
        Pakolaiset tuovat rahastajille lisää rahaa. Bisnes kukoistaa muussakin , kuin näillä jotka tuovat veneillä näitä pakolaisia toisiin maihin. Täälläkin rahastetaan, mutta maksajana on köyhtynyt Suomen kansa.


    • syyriakyllä

      Syyrialaisia kyllä. Mieluummin naiset ja lapset ensin. Syyriassa ei ole naisilla enää mitään oikeuksia.
      Muut muslimimaat hoitakoon irakilaiset ja Afganistanista tulevat.

    • OmaKansaTervemenoa

      Otetaan 30, muslimimiehiä, perheenyhdistämiset, 60-100muslimiestä lisää, oikeamielisyyden hurmiontilassa innolla otetaan tänne eikä puhettakaan mitä näille meidän vääräuskoisille tyttärille käy näiden miesten käsissä.

    • Clislii

      hyväuskosii ootta nuorii miehii jotta puutteessa olevat uskonhörhöjen naiset saa kerranki kutaa kerraksees naisii tääl jo on

      • SuvaitaanVähemmän

      • Isätäällä
        SuvaitaanVähemmän kirjoitti:

        https://vimeo.com/146428448

        Kaikille haluaville tulee kyllä riittämään.

        Äitis on tuossa etukenossa!
        Tunnistin.


      • Niinonkin
        Isätäällä kirjoitti:

        Äitis on tuossa etukenossa!
        Tunnistin.

        Me ollaan koko perhe idioottinatseja.
        Se tuntuu runkatessa hyvältä. Vihaan kaikkia!


    • tämäonjytky

      Nythän niitä on tulossa , 30 kpl näin aluksi. Mitä Timo Soini edellä, sitä meidän omat persut perässä.

    • en_kannata

      EI.
      En tahdo enkä halua pakolaisia tänne.

      Ihan vaan siitä syystä ETTÄ EN HALUA.

      Meillä on jo ihan riittävästi ryssiä ja mustalaisia joiden eläminen me maksetaan

      En tunne sympatiaa mitään Syyriaa kohtaan, itse ovat tilanteensa aiheuttaneet, miksi hlev ottaa ne rättipäät siten tänne.

      Ai niin- onhan täällä vielä paljonnaisia ja lapsia raiskaamatta.

    • JärjettömyysKunniaan

      Mitä isot edellä, sitä pienet perässä, viis seurauksista.

    • HuomennaRatkeaa
    • kupattuaan9jääyksi

      Kepulaiset haluaa tänne lisää yhteiskunnan elätettäviä.
      Heillä on kymmenien vuosien kokemus veronmaksajien kuppaamisesta, et voi niistä keinoista edes uneksia.
      Kepu kuppaa ja olet maksajana

    • KoikMänee

      Suomessa on 350.000 ihmistä maksurekisterissä !

      Voisiko sellaisia tulla sinne ja saada vaikka vuoden ilmaisen asuminen ?

    • Muuttoedessä

      Me ainakin muutetaan pois paikkakunnalta johonkin mamu vapaaseen kuntaan jos tänne otetaan pakolaisia.(2 hyvää veron maksajaa vähemmän okussa). Oon kuullut että ei olla ainoita lähtijöitä jos näin käy.

    • UKKpuisto

      On näköjään muutettava pois. Jos Outokumpu mamutetaan moniosaajilla.
      Suuntaamme mamuvapaaseen paikkakuntaan melko pian.

      Outokumpu menettää 2 veronmaksajaa

      • Valtuustovapisee

        Nyt tuli paha uhkaus.
        Luuletko, että Suomessa on paikkakuntaa, jossa ei olisi maahanmuuttajaa?
        Tyhmyys ei ole puolustus.


      • TulevaisuuttaKohti

        Tämä voisi olla se paikkakunta mihin ihmiset, veroja maksavat muuttavat!
        Mikäli näin rohkeasti täällä uskalletaan kulkea omaa tietä, talous on turvattu nyt ja tulevaisuudessa. Muuttoliike tulee Suomessa vain suurenemaan ja mikäli Suomen sisältä löytyy paikkakunta mikä uskaltaa vastustaa miehitystä, tulevaisuus on taattu.


      • Uuteenkotiin

        Hurraa, olisiko tämä totta, voisiko Suomessa tosiaan olla paikkakunta mikä uskaltaa kulkea omaa tietä, me harkitsemme Outokumpua kodiksemme, jos tämä pitää paikkansa muutamme teille!


      • AVARUUSAIKANA

        Ei Outokummussa muotiteta ihmisiä.Saa olla oma itsensä ja ilmoittaa mielipiteensä.
        Ei tunnu haittaavan ketään. Omia teitä on kuljettu jo 1959 vuodesta lähtien.
        Ikäjakauntuman vääristymän korjaamiseesa muuttoliike toivottavaa.


      • mimmi.nen
        TulevaisuuttaKohti kirjoitti:

        Tämä voisi olla se paikkakunta mihin ihmiset, veroja maksavat muuttavat!
        Mikäli näin rohkeasti täällä uskalletaan kulkea omaa tietä, talous on turvattu nyt ja tulevaisuudessa. Muuttoliike tulee Suomessa vain suurenemaan ja mikäli Suomen sisältä löytyy paikkakunta mikä uskaltaa vastustaa miehitystä, tulevaisuus on taattu.

        Kunhan veroäyri lakkaa pelottamasta tulijoita. Maahanmuuttajia ei korkea äyrinhinta haittaa.


      • oletko.älykkö
        Valtuustovapisee kirjoitti:

        Nyt tuli paha uhkaus.
        Luuletko, että Suomessa on paikkakuntaa, jossa ei olisi maahanmuuttajaa?
        Tyhmyys ei ole puolustus.

        Ettekö oikeasti osaa olla haukkumatta toisinajattelijoita tyhmiksi. Se on ensimmäinen argumentti jos mielipide vähänkään poikkeaa omasta. Lienetkö sama henkilö joka täällä haukkuu jokaisessa ketjussa maahanmuuttokriittisiä valopäiksi, tyhmiksi ym..
        Tunnet varmaan olevasi hyvin, hyvin sivistynyt?


      • Nytpahoitinmieleni
        oletko.älykkö kirjoitti:

        Ettekö oikeasti osaa olla haukkumatta toisinajattelijoita tyhmiksi. Se on ensimmäinen argumentti jos mielipide vähänkään poikkeaa omasta. Lienetkö sama henkilö joka täällä haukkuu jokaisessa ketjussa maahanmuuttokriittisiä valopäiksi, tyhmiksi ym..
        Tunnet varmaan olevasi hyvin, hyvin sivistynyt?

        Minua haukut tyhmäksi! Jo on laitaa.


    • Rikastus

      Kaikki haluavat voisivat muuttaa arabimaihin, siellä sitä riittääkin ihmettelemistä miten kulttuuri on rikasta kun nainen on alemmassa asemassa kuin koira.

    • suurmufi

      Luuletko olevasi joku Älykkö aloittaja.
      Rikastus alkaa piakkoin

    • Nappaaniin

      Ottaa kyllä päästä niin kovasti.

    • Suomalainen112

      Minun mielestäni pakolaisia voi tulla Suomeen jos he oppivat meidän tavoille ja tulevat myös oikeasti turvaa hakemassa. Raiskauksia en hyväksy tai epäkunnioittavaa käytöstä. Muuten ei mitään ongelmaa.

      • elämäseonkuinsilkkiävaan

        Näin varmasti monen muunkin mielestä asia on. Pitää vain nyt keksiä, kuinka ja kuka niille opettaa meidän tapamme, lakimme jne. sekä saa heidät jopa sopeutumaan elämään niiden mukaisesti. Ja kuka kustantaa kaikki viulut, jotka heistä aiheutuu. Sitten voimmekin elää onnellisena elämämme loppuun asti kuin sadussa ikään. Vilkaisehan joutessas kuinka paljon prosentuaalisesti törkeät rikoksen ovat lisääntyneet viime turvapaikkaturistien tulon jälkeen ja tietysti se kuinka monessa tekijänä on ollut muu kuin kantasuomalainen. Jo yksikin tapaus on liikaa jo siinäkin mielessä, että elämme jo nyt velkarahalla ja nuo tapaukset ja niiden selvittely kaikkine kuluineen on yhteiskunnalle todella kallista kaikki muut heistä aiheutuvat kulut. Monesti hoidon tarve esim. raiskauksien uhreilla kestää heidän loppuelämänsä ajan, siihen kuin mietit sairaanhoito-, mielenterveydenhoitokulut, työkyvyttömyydestä aiheutuneet kulut, mahdollisesti laitoshoitokulut jnejnejne- tiedän tarkkaan tapauksen, jossa uhri kärsi raiskauksen jälkeen lopun elämäänsä ja joutui turvautumaan lopulta myös laitoshoitoon pelkojensa vuoksi, kunnes tappoi itsensä ja valtio huokasi helpotuksesta, kun yksi kulurasite oli vähempänä.


      • Mitästehdään
        elämäseonkuinsilkkiävaan kirjoitti:

        Näin varmasti monen muunkin mielestä asia on. Pitää vain nyt keksiä, kuinka ja kuka niille opettaa meidän tapamme, lakimme jne. sekä saa heidät jopa sopeutumaan elämään niiden mukaisesti. Ja kuka kustantaa kaikki viulut, jotka heistä aiheutuu. Sitten voimmekin elää onnellisena elämämme loppuun asti kuin sadussa ikään. Vilkaisehan joutessas kuinka paljon prosentuaalisesti törkeät rikoksen ovat lisääntyneet viime turvapaikkaturistien tulon jälkeen ja tietysti se kuinka monessa tekijänä on ollut muu kuin kantasuomalainen. Jo yksikin tapaus on liikaa jo siinäkin mielessä, että elämme jo nyt velkarahalla ja nuo tapaukset ja niiden selvittely kaikkine kuluineen on yhteiskunnalle todella kallista kaikki muut heistä aiheutuvat kulut. Monesti hoidon tarve esim. raiskauksien uhreilla kestää heidän loppuelämänsä ajan, siihen kuin mietit sairaanhoito-, mielenterveydenhoitokulut, työkyvyttömyydestä aiheutuneet kulut, mahdollisesti laitoshoitokulut jnejnejne- tiedän tarkkaan tapauksen, jossa uhri kärsi raiskauksen jälkeen lopun elämäänsä ja joutui turvautumaan lopulta myös laitoshoitoon pelkojensa vuoksi, kunnes tappoi itsensä ja valtio huokasi helpotuksesta, kun yksi kulurasite oli vähempänä.

        Olet kuullut, että joku ulkomaalainen on raiskannut suomalaisen?
        Noita tapauksia on muutamia.
        Oletko tutustunut todellisuuteen, jossa suomalaiset miehet raiskaavat suomalaisia naisia.
        Ulkomaalaisten osuus on todella pieni: 0,8%.


      • elämäseonkuinsilkkiävaan
        Mitästehdään kirjoitti:

        Olet kuullut, että joku ulkomaalainen on raiskannut suomalaisen?
        Noita tapauksia on muutamia.
        Oletko tutustunut todellisuuteen, jossa suomalaiset miehet raiskaavat suomalaisia naisia.
        Ulkomaalaisten osuus on todella pieni: 0,8%.

        Minun sisareni raiskattiin, joten kyllä, olenpa hyvinkin kuullut tapauksesta.
        Tekijä oli median käyttämien ilmaisujen mukaan ihonväriltään kantasuomalaista tummempi mies, joka puhui murtaen englantia. Lisäksi voin kertoa, että häntä kutsuttiin pakolaiseksi. Kokeileppa lotota oliko tekijä syntyperäinen suomalainen.
        Toistan nyt itseäni: Jo yksikin tapaus on liikaa.


      • nimi.kö
        Mitästehdään kirjoitti:

        Olet kuullut, että joku ulkomaalainen on raiskannut suomalaisen?
        Noita tapauksia on muutamia.
        Oletko tutustunut todellisuuteen, jossa suomalaiset miehet raiskaavat suomalaisia naisia.
        Ulkomaalaisten osuus on todella pieni: 0,8%.

        Nytkin ruotsinlaivalla sattunut joukkoraiskaus ei ole ruotsalaisten tekosia. He ovat maahan muuttaneita lähi-idästä ja Afrikasta tulleita nuoria miehiä joilla osalla oli ruotsin kansalaisuus. Ei ole MV-lehden kertomusta.
        Mutta kai tämäkin kuittaantuu sillä että raiskaahan ne ruotsalaisetkin ?


      • Syylliset
        nimi.kö kirjoitti:

        Nytkin ruotsinlaivalla sattunut joukkoraiskaus ei ole ruotsalaisten tekosia. He ovat maahan muuttaneita lähi-idästä ja Afrikasta tulleita nuoria miehiä joilla osalla oli ruotsin kansalaisuus. Ei ole MV-lehden kertomusta.
        Mutta kai tämäkin kuittaantuu sillä että raiskaahan ne ruotsalaisetkin ?

        Ruotsissa on lainsäädäntö, jonka mukaan raiskaukseen syyllistyneet tuomitaan syntyperään katsomatta.
        Samanlainen on meillä Suomessa.
        En hyväksy kenenkään tekemää raiskausta.


    • sossunähläm

      valtuuston kokous tänään klo 18.00.esityslistalla maahantunkeutujien ottaminen outokummun veronmaksajien eläteiksi.tervetuloa

    • lainanhoitoon

      Voihan Sipilän hallitus ottaa lisää lainaa.
      Maksajia tulee tuleville veloille rajojen yli mustanaan.
      Siis ei huolta huomisesta.

    • lisälainat

      lainanhoitoon. Juuri totuus esiin

    • kofkokfo

      Millähän mielikuvituksella Outokummussa uskotaan, että niitä lapsiperheitä (joita on tullut tosi vähän) riittäisi muka kaikille kunnille. Kaikki ovat jo varanneet vain lapsiperheitä, mutta kun tosiasia on, että sijoitettavista 90 prosenttia on miehiä. Ehkä yhden lapsiperheen antavat malliksi.

    • pöllö.aloittaja

      Ja paskat niillä on mitään hätää muusta kuin siitä, miten paljon pystyvät elättämään itseään suomalaisten verirahoilla. Ainoatakaan todella hädässä olevaa ei ole tänne tullut.
      Aoittaja on todella hölmöistäkin hölmöin möläytellessään ajatuksiaan ilmoille, jotka ovat ihan hänen oman päänsä typeryydestä kehittyneitä.

    • noislam

      Massoittain muuttavat muslimit eivät koskaan integroidu länsimaiseen kulttuuriin, katsokaa vaikka ruotsin tilannetta ( objektiivisesti) suvaitsetteko saman myös suomeen?

    • Massoittain

      muuttavat muslimit.
      Objektiivisesti suvaitsetko pikkuvalheen?
      Pakolaiset eivät ole muuttaneet minnekään. Etsivät turvapaikkaa tai sitten parempaa elintasoa.
      Kannattaa olla tarkkamarkka.

    • Jopo60

      Tuollanen määrä nuoria terveitä miehiä olis komiasti puolustanu omaa maataan vihollista vastaan. Käpykaartilaisia ja karkureita koko poppoo.

    • huolestunut_okulainen

      Kukas ottaa vastuun kun tämmöinen mamu erehtyy raiskaamaan naisen tai lapsen?minun mielestä ensin pitäisi päättää kuka vastuun kantaa ennenkuin pakolaisia ruvetaan ottamaan..vai ovatko ne henkilöt syyllisiä jotka tätä ajatusta kannattava??

    • Vastausta

      Se, joka tekee rikoksen, on vastuussa teostaan.
      Aika yksinkertaista. Meillä on sellainen lainsäädäntö; kukin vastaa omista teoistaan.

    • ottaisvat.opikseen
    • Toisaalla

      "Liittokansleri Angela Merkelin mukaan Saksan yritykset rakentaa monikulttuurinen yhteiskunta ovat "täydellisesti epäonnistuneet""

      "Ranskan presidentti Nicolas Sarkozy on liittynyt kasvavaan maailman johtajien joukkoon julistaessaan monikulttuurisuuden ajatuksen ja vallitsevan maahanmuuttajapolitiikan epäonnistuneeksi."

      "Britannian pääministerin David Cameronin mukaan ajatus monikulttuurisuudesta on epäonnistunut. Cameronin mielestä vuosia jatkunut liiallinen suvaitsevaisuus on johtanut eri kulttuurien eristäytymiseen ja pelkoon puuttua vähemmistöissä pesivään rasismiin."

      Ongelma ei olekaan vähemmistö joka näkee maahanmuuton ongelmana, vaan rasismi maahanmuuttajien keskuudessa alkuperäisasutusta kohtaan. Yhteiskuntaa jossa monikulttuurisuus toimii, ei ole olemassa, haluammeko vapaan ja turvallisen maan vai monikulttuurisen.

      https://www.youtube.com/watch?v=EAgxKVYDytI

    • kumpiko

      Tervetuloa kaikki jotka haluatte tulla kuten aloittaja sanoo. Pitäähän pysyä ajan hermolla, muualla aletaan jo katumaan liian löysää pakolaispolitiikkaa, meillä mennään jälkijunassa, vasta suvaitsevaisuuden huippukohdassa.
      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001157431.html

    • suvaitaankokaikki

      Kulttuurin rikkautta...

      Kansanedustaja, psykologi Sarah Champion johti puoluerajat ylittävää tutkimusta Iso-Britanniassa lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tilanne on pahentunut massamaahanmuuton takia vuoden 2014 jälkeen.

      Tuolloin vuonna 2014 raportoitiin yksityiskohtaisesti puolentoista vuosikymmenen ajalta seksuaalisen hyväksikäytön uhrit pelkästään yhdestä kaupungista:
      ainakin 1 400 lapsiuhria Englannin Rotherhamin kaupungissa!

      Keväällä 2016 Champion on julkaissut uuden ohjelman lapsiuhrien auttamiseksi ja ilmoittanut laskelman 500 000 lapsiuhrista joka vuosi.

      ”Lapsia olivat käyttäneet seksuaalisesti hyväksi miehet, jota tulivat pääosin Pakistanista”, raportissa todetaan.

      ”Tarpeeksi ei toimittu tunnistamaan tapahtumaa, ei lopettamaan tapahtumia, ei suojeltu lapsia, uhreja ei tuettu eikä vangittu tekijöitä”, poliisitoimen tarkastajat moittivat.

      Poliisiviranomaiset puolustautuivat sanomalla, että heitä moitittaisiin rasisteiksi, jos he ottaisivat vastaan rikosilmoitukset pakistanilaismuslimien raiskausjengeistä.

      Lähteet: Mirror, Huffington post, Dare2Carelimien raiskausjengeistä.

    • nimi.kö
    • aaaccc

      Saas nähdä tuleeks sieltä teroja tahikka raippareita, todennäkösyydet on sitä vastaan että sieltä tulis rauhaarakastavia työntekijöitä.

    • maahantunkeutujat

      https://ar-ar.facebook.com/people/عمار-الزيادي/100006515387104

      Kenties tuleva naapurisi. Herätkää

      Sama mies ehdollisessa parasta aikaa irtopääkuvien takia ja tulomaassaan etsintäkuulutettu sotarikoksista. Hädänalainen pakolainen?

    • 2030

      2030

    • helvettionirti

      saisivat painua sinne mistä ovat tulleetkin :D :)))

      • Missähelvetti

        Missä helvetti on irti? Täällä Suomessako?
        Onko teillä kotona helvetillinen riita meneillään?


    • persuttuli

      Me perussuomalaiset tulimme Suomeen ennen ketään muuta.
      Jokunen susi saattoi olla ja mammutti ennen meitä.

    • otetaantaas

      Vellihousulla tuossa naapurissa iso riita akka huutaa niinkuin hinaaja

      • Anonyymi

        Moposuttaria syytä sättiä, taas teki ison pöljäntyön tammikuussa, auto ja moottoripyörä pannaan piiiitkäksi aikaa


    • Anonyymi

      Ensi talvi meneekin persuilla pakolaisten toimia seuratessa...

      • Anonyymi

        Älä yhtään yritä. Skineillä on hyvät suhteet persuihin. Kauan kaivattu kunnallisvaalien nyrkki on valmis iskuun!
        Täällä ei suvakit pitkään inise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä yhtään yritä. Skineillä on hyvät suhteet persuihin. Kauan kaivattu kunnallisvaalien nyrkki on valmis iskuun!
        Täällä ei suvakit pitkään inise.

        persujohtajisto yrittää epätoivoisesti omat mokansa peitellä maahanmuuttovastaisella keskustelulla, eihän Keskuntankaan kerää rasistista ainesta ympärilleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        persujohtajisto yrittää epätoivoisesti omat mokansa peitellä maahanmuuttovastaisella keskustelulla, eihän Keskuntankaan kerää rasistista ainesta ympärilleen?

        https://youtu.be/DK0sX_6BD50

        Katso ja kysy Simolalta tai sitten Antikaiselta.


    • Anonyymi

      Varatkaahan käteistärahaa pakolaisillenne, ettei valaksi tarvitse kustantaa. Luuletteko te että käykki käyvät yhteisvastuullisesti maksamaa, ei veikkonen suomalainen on niin laska, ettei se kehtaa enää edes omaa pyllyänsä pyihkiä, vaan pyihittäisi sen toisilla, luuletteko, että ne ilmaiseksi, kun ei ne kehtaa tuntitöissä, kuin luurata.

    • Anonyymi

      nyt ruppee pakolaisvastainen kerho bussikin oleen maalissa, kyllä johtopersut luulee pääsevänsä ääni saaliille sitä kautta rikkauksia itelleen kansan kustannuksella. turhaan meni koko hoito! Keskustan edustaja saa jatkokauden, saa olla ylpeä että Outokumusta yksi oikea edustaja, eikä näitä puskasta haukkujia joista täällä saa lukea liikaakin.

      • Anonyymi

        Naurua pidättelin kun ohi ajoin...
        Terveisin expersuakka


      • Anonyymi

        on se näky kun ahtautuvat kaikki taivaanrannan maalarit tuohon persdösään, varmaan johtopersut syöttää skeidaa mikin kautta saavan hurmostilan muutenkin päihtyneille rasisteille joita tuolla ainoastaan nähdään. tavallinen porukka jää pois ja äänet vähenee vaikka miten johtopersut kiihottaa matkustajia rasismi saduillaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se näky kun ahtautuvat kaikki taivaanrannan maalarit tuohon persdösään, varmaan johtopersut syöttää skeidaa mikin kautta saavan hurmostilan muutenkin päihtyneille rasisteille joita tuolla ainoastaan nähdään. tavallinen porukka jää pois ja äänet vähenee vaikka miten johtopersut kiihottaa matkustajia rasismi saduillaan

        kyllä tulee tavallisille kanslaisille leima otsaan kun vaaliauton lähellä pyörii, eiole mitään rajaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurua pidättelin kun ohi ajoin...
        Terveisin expersuakka

        Mopo ei käynnisty, pitää lisätä promilleja, jos sitte piäsis ajamaan. Apupyörät ja parkkipaikalla ekaks hajotuksii. Perruutuksii ja sitte etteenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurua pidättelin kun ohi ajoin...
        Terveisin expersuakka

        Mopolla pidää ajaa mutta henki ei saa haista vanhalle viinalle, pulloja varottava menemästä pinnojen väliin


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei pakolaiset täällä pysy, kuten ei entisetkään.
      Kun on saatu asunnot ym.. kuntoon niin aletaan tehdä lähtöä ruuhkasuomeen.

    • Anonyymi

      Olen Persuissa vain sen takia että päästään ottamaan kontaktia lakuistapeleistä ja ajetaan kaikki pitsakarvakädet kovalla voimalla Okusta pois. Otetaan Oku takaisin vaikka aidolla Persuväen voimalla laitetaan luukut pitsapaikkojen oviin ja ikkunoihin että uskovat että ollaan tosissaan täällä karjalan pääkaupungissa että lähette takaisin tai viiään Persujen leijonaporukalla!

      • Anonyymi

        Äänestän Persuja vain rehdin pakolaispolitiikan takia ja luotan Persu voimaan että paikat puhdistuu...


      • Anonyymi

        Mopolla ei saa ajaa kun pullot kilisee ja juopottelee, apupyörät ei siinä auta. Son kävelyksi nyt


      • Anonyymi

        Kommenteista näkee etteivät penalin terävimmät kynät ole asialla.. Persut eivät sellaisia ole eivätkä sellaiseksi näköjään halua..

        Pizza maistuu teillekin ja mainitsemanne maahanmuuttajat hyvät sellaiset myös tekevät, millainen ruuanlaittotaito löytyy esim sulta veikkaan että keität vedenkin pohjaan ??..
        Vouhottaa voi kun ei muuta annettavaa ole, vaihtoehtoja ei persut tunne eikä äly riitä mitään esittämään..


      • Anonyymi

        Bussi on jo värissä, kyllä johtopersut osaa eikun ääniä lisää ja matut sinne mistä tulleet....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenteista näkee etteivät penalin terävimmät kynät ole asialla.. Persut eivät sellaisia ole eivätkä sellaiseksi näköjään halua..

        Pizza maistuu teillekin ja mainitsemanne maahanmuuttajat hyvät sellaiset myös tekevät, millainen ruuanlaittotaito löytyy esim sulta veikkaan että keität vedenkin pohjaan ??..
        Vouhottaa voi kun ei muuta annettavaa ole, vaihtoehtoja ei persut tunne eikä äly riitä mitään esittämään..

        Oli sitten mopoilija tai smurffi jotka yrittää haitata Perussuomalaisia ei paljon lilliputit paina


      • Anonyymi

        Puheet on kovia mutta kun tosipaikka tulee niin menee sormi suuhun ja loikitaan karkuun kuin puput


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli sitten mopoilija tai smurffi jotka yrittää haitata Perussuomalaisia ei paljon lilliputit paina

        Mopolla kunniaan ja maineeseen pullo kerrallaan. Jos parkissa ei autoja, niin hanaa. Persuja haukkumaan kun kiire ja kova jano promilleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopolla kunniaan ja maineeseen pullo kerrallaan. Jos parkissa ei autoja, niin hanaa. Persuja haukkumaan kun kiire ja kova jano promilleja

        perssit mopoilijoiden kimpussa vaihteeksi kun ei pakolaisia näköpiirissä, justiinsa tämän takia en anna ääniä persuille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        perssit mopoilijoiden kimpussa vaihteeksi kun ei pakolaisia näköpiirissä, justiinsa tämän takia en anna ääniä persuille

        Tämän mopoilijan paniikki johtui kun akka huutaa, että ei hutikassa rattiin. Ja poliiseja haukkuu rasisteiksi, Ymmärretyistä syystä.
        Nyt on jo joka aloituksessa promillet mukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän mopoilijan paniikki johtui kun akka huutaa, että ei hutikassa rattiin. Ja poliiseja haukkuu rasisteiksi, Ymmärretyistä syystä.
        Nyt on jo joka aloituksessa promillet mukana

        persuut luulee saavan kannatajia haukkumalla aina jotain, nyt on joku mopoviikari joutunut pers hyökkäksen uhriksi. tuskin kukaan tervejärkinen poliisia rasitiksi kutsuu, kun persurikollinen joka aina poliisin kanssa tekemisissä.


    • Anonyymi

      Luotan johtopersuihin että viherpunikkien leikit loppuu tuholaiset aina muuta kun asiaa!!

      • Anonyymi

        johtopersut tekee tiliä ja yrittää ylempään yhteiskunta luokkaan mutta kun on saapas ja persu niin ei voi käydä unessakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        johtopersut tekee tiliä ja yrittää ylempään yhteiskunta luokkaan mutta kun on saapas ja persu niin ei voi käydä unessakaan

        Johtopersuilla menee hyvin ja lisää Persuiksi haluavii koko ajan lissää. Ei tää yks persuvihaaja saa ku lissää väkee persuhi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopersuilla menee hyvin ja lisää Persuiksi haluavii koko ajan lissää. Ei tää yks persuvihaaja saa ku lissää väkee persuhi

        Siltä sammuu mopo aina Agrin koholla, apupyörillä kysyntä ku iso maha ja ikäki painaa promilleiden ohell


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopersuilla menee hyvin ja lisää Persuiksi haluavii koko ajan lissää. Ei tää yks persuvihaaja saa ku lissää väkee persuhi

        Niin pitkään menee johtopersuilla hyvin kun saavat riittävän tyhmiä äänestäjiä ympärilleen pyörimään.
        Hätä on persuissa ollut niin kauan kun täältäkin saa lukea, äänestys kadosta ja kun uusia äänestäjiä ei saa viisastuneiden tilalle jää tyhjiö vain jäljelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pitkään menee johtopersuilla hyvin kun saavat riittävän tyhmiä äänestäjiä ympärilleen pyörimään.
        Hätä on persuissa ollut niin kauan kun täältäkin saa lukea, äänestys kadosta ja kun uusia äänestäjiä ei saa viisastuneiden tilalle jää tyhjiö vain jäljelle.

        Taitaa hätä löytyy parkkipaikalta eikä muisto häviä vaikka uudet promillet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa hätä löytyy parkkipaikalta eikä muisto häviä vaikka uudet promillet

        kun lukee täältä Outokummun tapahtumia niin saa kuvan että Okun Persut ottaa kovasti alkoholia viikonloppuisin ja ajelee mopoilla sitten kommentointiripulista päätellen osa promille jutuista päätellen myy alkoholiako jossain agrin tiloissako?


    • Anonyymi

      Keskustalla ei ole pakolaisia vastaan mitään eikä tulekkaan, vaikka olen kuullut ja näihnyt että muutamalla Persulla on pakolais vastaisuus runsain mitoin niin suurinosa aidoista Persuistakin haluaisi syödä aitoa ja oikeaa lähi-idän ruokaa... Onhan meidän kylän pitsa yrittätkin kotoutuneet Outokumpuun mahtavasti ja menestystäkin on tullut vaikka kylä oli välillä käännetty ylös alaisin katuremontin takia. Mitä opimme kaikki tästä että nämä kovat ulkomailta suomeen tulleet yrittäjät ovat kotoutuneet mainiosti eikä he ansaitse rasismia kenenkään puolueen taholta. Olen kuullut kyllä Perussuomaisten taholta kateelisuutta pitsa yrittäjiä kohtaan mutta vakavampaa konfliktia ei ole ikinä ollut joka on hienoa että Persutkin on mukana uudessa kehityksessä monikulttuuriseen Outokumpuun.

      • Anonyymi

        Persut juurikin käy syömässä pizerioissa ja ruoka on hyvää ei siis Persuja saa syyttää. Olen itse nähnyt monta persua siellä syömässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut juurikin käy syömässä pizerioissa ja ruoka on hyvää ei siis Persuja saa syyttää. Olen itse nähnyt monta persua siellä syömässä.

        Mitä muistan nämä muutamat veijarit pitserian alkuajoista niin he haukkuivat Okun pitserioita kovin, mutta mukavaa että asiat ovat nykyisin kunnossa ja hekin ovat päätyneet ei rasismille tilanteeseen.
        Olen iloinen Persujen puolestanne kun huomasitte että on erimaalaisia hyviä ihmisiä on Outokummussa.


    • Anonyymi

      On vihan lietsontaa persuihin liittää rasistisuus. Puolueen linja on. Kestääkö taloutemme tätä pakolaispolitiikan harjoittamista. Pysymmekö tulevaisuudessa hyvinvointivaltioiden joukossa??????????????
      Kehittyykö maastamme pikkuhiljaa elintason laskumaa???????????????Verojen kiristyminen viittaa juuri siihen. Ihmiset eriarvoistuvat vauhdilla. Kiitos taannoinen polttoaineen veron korotus.
      Maailmalla riittää aina autettavia, mutta onko viisasta uhrata hyvinvointimme sen hyväksi? Jakele omaisuutesi maailman hädän lievittämiseen, niin olet yksi uusi autettava.
      Missä on todellinen suhteellisuuden taju. Realistisuuus.

      • Anonyymi

        Kohta tulee isompi porukka ilmastopakolaisia Outokumpuunkin kun katu rupeaa olemaan kunnossa, joita suomen on otettava EU määrää vaikka suomessa pieni piiri häärää.


      • Anonyymi

        Tuskin Perussuomalaisista on koko maata asuttamaan kun suomi tarvitsee asukkaita lisää on tosiasia ja työntekijöitä lisää maahan että vaurastumme koko maana kun syntyvyyskin nollan luokkaa. Vaikuttaa että pienen ympyrän porukan vaikea ymmärtää että varakkaammat yrittäjät tarvitsee halpoja työntekijöitä joka vuosi enemmän eikä vastikkeettomia loisia kuluttamaan maan rerursseja. Toinen vaihtoehto olisi sotaaika jossa kaikki sulkeutuu tietyn klaanin heimon hallintaan alueittain maakunnittain, mutta tuskin armeijaa ja sotaa käymättömistäkään saa mitään irti maassa missä ennestään huutava pula jo ammattisotilaista jotka pitäisi tuottaa suomeen ulkomailta sitten... Scenaariot ovat hyvin ristiriitaisia jos jotain pitäisi oikeasti tehdä asian hyväksi niin hiljaisuus vain on ja kun pelkällä uholla ja sos rahalla ei etene asiat Perussuomalaisissakaan jos eivät rupea kauniisti neuvottelemaan muiden puolueiden kanssa rakentavasti niin ongelmiin voisi ratkaisu löytyä yllättävän läheltä! Tämä aika on tuuliajolla oloa ja paikkansa etsintää kyllä tänne äkkiä muistakin maista ammattiapua rupeaa viikottain tulemaan jos Suomalaiset eivät tätä historiallista tilannetta ratkaise yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin Perussuomalaisista on koko maata asuttamaan kun suomi tarvitsee asukkaita lisää on tosiasia ja työntekijöitä lisää maahan että vaurastumme koko maana kun syntyvyyskin nollan luokkaa. Vaikuttaa että pienen ympyrän porukan vaikea ymmärtää että varakkaammat yrittäjät tarvitsee halpoja työntekijöitä joka vuosi enemmän eikä vastikkeettomia loisia kuluttamaan maan rerursseja. Toinen vaihtoehto olisi sotaaika jossa kaikki sulkeutuu tietyn klaanin heimon hallintaan alueittain maakunnittain, mutta tuskin armeijaa ja sotaa käymättömistäkään saa mitään irti maassa missä ennestään huutava pula jo ammattisotilaista jotka pitäisi tuottaa suomeen ulkomailta sitten... Scenaariot ovat hyvin ristiriitaisia jos jotain pitäisi oikeasti tehdä asian hyväksi niin hiljaisuus vain on ja kun pelkällä uholla ja sos rahalla ei etene asiat Perussuomalaisissakaan jos eivät rupea kauniisti neuvottelemaan muiden puolueiden kanssa rakentavasti niin ongelmiin voisi ratkaisu löytyä yllättävän läheltä! Tämä aika on tuuliajolla oloa ja paikkansa etsintää kyllä tänne äkkiä muistakin maista ammattiapua rupeaa viikottain tulemaan jos Suomalaiset eivät tätä historiallista tilannetta ratkaise yhdessä.

        Hyvin kuvailtu eri asioita joihin voisi joutua suomi jos hommat menee huonoksi ja herättely idea mitä pitäisi tehdä jos yhteinen ratkaisu löytyisi, aika rajua tekstiä kylläkin mutta voi olla hyvä niin rupeaa monet miettimään miten hyvin asiat ovatkaa nyky suomessa.


      • Anonyymi

        Persut ja rasismi on synonyymi josta ei pääse yli ei ympäri.

        TERVETULOA PAKOLAISET SANKOIN JOUKOIN OUTOKUMPUUN.

        Tilaa on ja tyhjiä asuntoja pilvin pimein joiden omistajat saavat kaipaamaansa vuokratuottoa, kaupat ja palvelut lisäävät myyntiään...
        Pakolaiset tuovat pelkkää hyvää tullessaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ja rasismi on synonyymi josta ei pääse yli ei ympäri.

        TERVETULOA PAKOLAISET SANKOIN JOUKOIN OUTOKUMPUUN.

        Tilaa on ja tyhjiä asuntoja pilvin pimein joiden omistajat saavat kaipaamaansa vuokratuottoa, kaupat ja palvelut lisäävät myyntiään...
        Pakolaiset tuovat pelkkää hyvää tullessaan..

        "Tilaa on ja tyhjiä asuntoja pilvin pimein joiden omistajat saavat kaipaamaansa vuokratuottoa, "

        Vladimir Putinko maksaa vuokran ja elämisen, vaiko veronmaksaja??????????????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ja rasismi on synonyymi josta ei pääse yli ei ympäri.

        TERVETULOA PAKOLAISET SANKOIN JOUKOIN OUTOKUMPUUN.

        Tilaa on ja tyhjiä asuntoja pilvin pimein joiden omistajat saavat kaipaamaansa vuokratuottoa, kaupat ja palvelut lisäävät myyntiään...
        Pakolaiset tuovat pelkkää hyvää tullessaan..

        Kuulostaa hyvälle!! kun tulin aikoinaan Outokumpuu niin alussa oli vaikeata kaikessa mutta useat paikalliset ihmiset auttoivat ja sitten olinkin omillaan menestyvä yrittäjä tähän päivään asti ei korona ole vaikuttanut juuri ygtään asiakas määriin hyvällä paikalla. Olen kuullut että kantasuomalaisilla Outokummussa on kokonainen bussi käytössä, miksei he mene metsään mustikkaan, lakkaan ja sieneen kun siinä voi hankkia suuria tuloja ilman veroja. Bussissa on runsaasti tilaa mustikoille ja sienille ja mukavakaveri porukka yhdessä tekee työt ja myy hyvällä voitolla. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvälle!! kun tulin aikoinaan Outokumpuu niin alussa oli vaikeata kaikessa mutta useat paikalliset ihmiset auttoivat ja sitten olinkin omillaan menestyvä yrittäjä tähän päivään asti ei korona ole vaikuttanut juuri ygtään asiakas määriin hyvällä paikalla. Olen kuullut että kantasuomalaisilla Outokummussa on kokonainen bussi käytössä, miksei he mene metsään mustikkaan, lakkaan ja sieneen kun siinä voi hankkia suuria tuloja ilman veroja. Bussissa on runsaasti tilaa mustikoille ja sienille ja mukavakaveri porukka yhdessä tekee työt ja myy hyvällä voitolla. Miksi?

        En ymmärrä vieläkään kaikkea suomesta, mutta suomi on hyvö paikka asua ja yrittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tilaa on ja tyhjiä asuntoja pilvin pimein joiden omistajat saavat kaipaamaansa vuokratuottoa, "

        Vladimir Putinko maksaa vuokran ja elämisen, vaiko veronmaksaja??????????????????

        Alku on tietysti vaikeaa kun uusi kulttuuri opeteltava ja rahattomuus mutta kaikki sieltä tulleet haluaa itsensä ja perheensä elättää ilman rasitetta mistään saadusta se on kunnia asia. Olisi hienoa jos kantasuomalaisillakin olisi sama päämäärä mutta voihan he kohta ruveta opettelemaan kun EUn tuki rahat vähenee loppua kohden kokonan mikä työ olisi elannon eteen hyväksi. Tosi asiahan on että jatkuvaa lainarahalla mässäilyä ei voi jatkaa loputtomiin maa velkaantuu ja onkin velkaantunut korviaan myöten että luottoluokka tippuu nopeaa tahtia. Parempi olisi nyt ruveta ennakomaan tulevaa jos kaikki eivät osallistu talkoisiin hanakkaasti vaan huutelee toreilla ilman määränpäätä miten tästä edetään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ja rasismi on synonyymi josta ei pääse yli ei ympäri.

        TERVETULOA PAKOLAISET SANKOIN JOUKOIN OUTOKUMPUUN.

        Tilaa on ja tyhjiä asuntoja pilvin pimein joiden omistajat saavat kaipaamaansa vuokratuottoa, kaupat ja palvelut lisäävät myyntiään...
        Pakolaiset tuovat pelkkää hyvää tullessaan..

        Eikö sossusta saa muuten vuokralaisia, pitää velkarahalla ottaa muukalaisia rikkaista arabimaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alku on tietysti vaikeaa kun uusi kulttuuri opeteltava ja rahattomuus mutta kaikki sieltä tulleet haluaa itsensä ja perheensä elättää ilman rasitetta mistään saadusta se on kunnia asia. Olisi hienoa jos kantasuomalaisillakin olisi sama päämäärä mutta voihan he kohta ruveta opettelemaan kun EUn tuki rahat vähenee loppua kohden kokonan mikä työ olisi elannon eteen hyväksi. Tosi asiahan on että jatkuvaa lainarahalla mässäilyä ei voi jatkaa loputtomiin maa velkaantuu ja onkin velkaantunut korviaan myöten että luottoluokka tippuu nopeaa tahtia. Parempi olisi nyt ruveta ennakomaan tulevaa jos kaikki eivät osallistu talkoisiin hanakkaasti vaan huutelee toreilla ilman määränpäätä miten tästä edetään...

        Todettakoon aluksi , etten ole rasisti, koska mielikuvani ymmärretään usein väärin kielteiseen pakolaisuuteen liittyen.

        Oletko koskaan ajatellut ihmislajin ongelmia ja niiden ratkaisujen mahdolllisuutta. Tavallaan Suomen historia käy tästä esimerkkinä. Niin, ajatellen ihmisen elinympäristön kehittämistä, niin sitä ei tee kukaan muu kuin elinympäristössä asuvat ihmiset. Taas toisaalta ihmisen luontaiseen käyttäytymiseen liityy, miten ihminen herkästi ohjaantuu valmiiksi rakennettuun / vaurastettuun elinympäristöön eli mennä siitä yli missä aita on matalin.

        Todellisuus on. Jos Suomalaiset olisivat käyttäytyneet historiansa aikana kuin tämän päivän ihminen - hyväksi käyttää toisen ihmisen käsien työ elinympäristön kehittämiseen, niin koko Suomea ei nyt olisi. Suomalaiset / isämme ja me olisimme ripoteltuna pitkin maailman eri maissa.

        Aivan sama mielikuva yritystoiminnassa tai perhepolitiikassa ja siten koko elinympäristön rakentamisessa. Väitämpä - tulevaisuus on todisteena - miten tulevaisuudessa ihmislajin elämä ongelmpituu vain entisestään. Kukaan ei halua rakentaa ja vaurastuttaa synnyinmaansa elinympäristöä, vaan nettiä selaten ohjaantuu ihmislajin elinympäristöön, jossa on valmiina mahdollisimman vauras elintaso.

        Siis ihmiseltä on lähes surkastunut piiiiiiiiiiiiitkäjänntteisyys ajatteluna ja käyttäytymisenä. Tavallaan ihminen - koko laji - on kehityksessään pysähtynyt irallisuuden asteelle - vaikka - taas terve ihmisen kehitys edellyttää juurtumista ja juuriensa tuntemusta. Juuri tämä alue ongelmoittaa / epävarmentaa tämän päivän ihmisen mieltä.

        Lyhyesti. Jos haluaisimme kehittää koko ihmislajin elinympäristöä - maapallon, niin tämä edellyttää joka maan paneutumaan omiiin elinympäristönsä ongelmiin ja ymmärryksen laajentumisen kautta ratkaisemaan niitä.
        Siis ihmisen hyvinvoinnin vaalimiseen ja sen kehittämiseen ei ole ratkaisu muuttaa toiseen maahan / paremapaan valmiiksi rakennettuun elinympärstöön.

        Jokainen - joka haluaa tutkia - niin Suomi ei voi säilyttää tätä elintasoa ja ihmisen hyvinvointia tällä tiellä, jolle se on lähtenyt. Lasku on maksettava ja rahat / verovarat ei riitä. Pahinta tässä kaikessa on se, miten asiat toteutuvat erittäin hitaasti - mutta varmasti toteutuen - ajan saatossa.
        Aivan kuin jokainen syöpälaji tehden viimein etäispesäkkeitä ja ihmisen viimein menehten niiden aktivoitumiseen / rasitukseen.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todettakoon aluksi , etten ole rasisti, koska mielikuvani ymmärretään usein väärin kielteiseen pakolaisuuteen liittyen.

        Oletko koskaan ajatellut ihmislajin ongelmia ja niiden ratkaisujen mahdolllisuutta. Tavallaan Suomen historia käy tästä esimerkkinä. Niin, ajatellen ihmisen elinympäristön kehittämistä, niin sitä ei tee kukaan muu kuin elinympäristössä asuvat ihmiset. Taas toisaalta ihmisen luontaiseen käyttäytymiseen liityy, miten ihminen herkästi ohjaantuu valmiiksi rakennettuun / vaurastettuun elinympäristöön eli mennä siitä yli missä aita on matalin.

        Todellisuus on. Jos Suomalaiset olisivat käyttäytyneet historiansa aikana kuin tämän päivän ihminen - hyväksi käyttää toisen ihmisen käsien työ elinympäristön kehittämiseen, niin koko Suomea ei nyt olisi. Suomalaiset / isämme ja me olisimme ripoteltuna pitkin maailman eri maissa.

        Aivan sama mielikuva yritystoiminnassa tai perhepolitiikassa ja siten koko elinympäristön rakentamisessa. Väitämpä - tulevaisuus on todisteena - miten tulevaisuudessa ihmislajin elämä ongelmpituu vain entisestään. Kukaan ei halua rakentaa ja vaurastuttaa synnyinmaansa elinympäristöä, vaan nettiä selaten ohjaantuu ihmislajin elinympäristöön, jossa on valmiina mahdollisimman vauras elintaso.

        Siis ihmiseltä on lähes surkastunut piiiiiiiiiiiiitkäjänntteisyys ajatteluna ja käyttäytymisenä. Tavallaan ihminen - koko laji - on kehityksessään pysähtynyt irallisuuden asteelle - vaikka - taas terve ihmisen kehitys edellyttää juurtumista ja juuriensa tuntemusta. Juuri tämä alue ongelmoittaa / epävarmentaa tämän päivän ihmisen mieltä.

        Lyhyesti. Jos haluaisimme kehittää koko ihmislajin elinympäristöä - maapallon, niin tämä edellyttää joka maan paneutumaan omiiin elinympäristönsä ongelmiin ja ymmärryksen laajentumisen kautta ratkaisemaan niitä.
        Siis ihmisen hyvinvoinnin vaalimiseen ja sen kehittämiseen ei ole ratkaisu muuttaa toiseen maahan / paremapaan valmiiksi rakennettuun elinympärstöön.

        Jokainen - joka haluaa tutkia - niin Suomi ei voi säilyttää tätä elintasoa ja ihmisen hyvinvointia tällä tiellä, jolle se on lähtenyt. Lasku on maksettava ja rahat / verovarat ei riitä. Pahinta tässä kaikessa on se, miten asiat toteutuvat erittäin hitaasti - mutta varmasti toteutuen - ajan saatossa.
        Aivan kuin jokainen syöpälaji tehden viimein etäispesäkkeitä ja ihmisen viimein menehten niiden aktivoitumiseen / rasitukseen.

        Markku Lievonen

        On hyviäkin uutisia että suomi ei enää kiinnosta pakolaisia, kun elintaso laskee koko yhteiskunnalla eikä ole varaa enää perusrakenteiden ylläpitoonkaan ja kantaväestöllä ei ole enää mitään varastettavaakaan jäljellä kun heidät on verotettu tyhjiksi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvälle!! kun tulin aikoinaan Outokumpuu niin alussa oli vaikeata kaikessa mutta useat paikalliset ihmiset auttoivat ja sitten olinkin omillaan menestyvä yrittäjä tähän päivään asti ei korona ole vaikuttanut juuri ygtään asiakas määriin hyvällä paikalla. Olen kuullut että kantasuomalaisilla Outokummussa on kokonainen bussi käytössä, miksei he mene metsään mustikkaan, lakkaan ja sieneen kun siinä voi hankkia suuria tuloja ilman veroja. Bussissa on runsaasti tilaa mustikoille ja sienille ja mukavakaveri porukka yhdessä tekee työt ja myy hyvällä voitolla. Miksi?

        Ja bussilla on hyvä hakea pakolaisia rajalta sitä varten on bussin kuullemma hommanneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja bussilla on hyvä hakea pakolaisia rajalta sitä varten on bussin kuullemma hommanneet

        Tuskin yhtään ulkomaan elävää tänne haluavat tuua, ihan omaan virkistys käyttöönhän he sitä varustelivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todettakoon aluksi , etten ole rasisti, koska mielikuvani ymmärretään usein väärin kielteiseen pakolaisuuteen liittyen.

        Oletko koskaan ajatellut ihmislajin ongelmia ja niiden ratkaisujen mahdolllisuutta. Tavallaan Suomen historia käy tästä esimerkkinä. Niin, ajatellen ihmisen elinympäristön kehittämistä, niin sitä ei tee kukaan muu kuin elinympäristössä asuvat ihmiset. Taas toisaalta ihmisen luontaiseen käyttäytymiseen liityy, miten ihminen herkästi ohjaantuu valmiiksi rakennettuun / vaurastettuun elinympäristöön eli mennä siitä yli missä aita on matalin.

        Todellisuus on. Jos Suomalaiset olisivat käyttäytyneet historiansa aikana kuin tämän päivän ihminen - hyväksi käyttää toisen ihmisen käsien työ elinympäristön kehittämiseen, niin koko Suomea ei nyt olisi. Suomalaiset / isämme ja me olisimme ripoteltuna pitkin maailman eri maissa.

        Aivan sama mielikuva yritystoiminnassa tai perhepolitiikassa ja siten koko elinympäristön rakentamisessa. Väitämpä - tulevaisuus on todisteena - miten tulevaisuudessa ihmislajin elämä ongelmpituu vain entisestään. Kukaan ei halua rakentaa ja vaurastuttaa synnyinmaansa elinympäristöä, vaan nettiä selaten ohjaantuu ihmislajin elinympäristöön, jossa on valmiina mahdollisimman vauras elintaso.

        Siis ihmiseltä on lähes surkastunut piiiiiiiiiiiiitkäjänntteisyys ajatteluna ja käyttäytymisenä. Tavallaan ihminen - koko laji - on kehityksessään pysähtynyt irallisuuden asteelle - vaikka - taas terve ihmisen kehitys edellyttää juurtumista ja juuriensa tuntemusta. Juuri tämä alue ongelmoittaa / epävarmentaa tämän päivän ihmisen mieltä.

        Lyhyesti. Jos haluaisimme kehittää koko ihmislajin elinympäristöä - maapallon, niin tämä edellyttää joka maan paneutumaan omiiin elinympäristönsä ongelmiin ja ymmärryksen laajentumisen kautta ratkaisemaan niitä.
        Siis ihmisen hyvinvoinnin vaalimiseen ja sen kehittämiseen ei ole ratkaisu muuttaa toiseen maahan / paremapaan valmiiksi rakennettuun elinympärstöön.

        Jokainen - joka haluaa tutkia - niin Suomi ei voi säilyttää tätä elintasoa ja ihmisen hyvinvointia tällä tiellä, jolle se on lähtenyt. Lasku on maksettava ja rahat / verovarat ei riitä. Pahinta tässä kaikessa on se, miten asiat toteutuvat erittäin hitaasti - mutta varmasti toteutuen - ajan saatossa.
        Aivan kuin jokainen syöpälaji tehden viimein etäispesäkkeitä ja ihmisen viimein menehten niiden aktivoitumiseen / rasitukseen.

        Markku Lievonen

        Voi olla vaikea pitää elintasoa jos persussuomalaiset loisii ja pakolaise tekee kaikki työ, valtio lisää työperäistä muuttoa lähivuosia paljon kun EU määrää.. Ilmastonmuutoksen aiheuttamaa muuttoa tulee suomeen väistämättä kun EU jakaa vastuita pientä korvausta vastaan myös suomeen..


      • Anonyymi

        Persut ovat itsekeskeisiä rasisteja siitä ei pääse yli ei ympäri.

        Meidän hyvinvointivaltiomme kestää muutaman tuhat uutta kansalaista elintason juurikaan muuttumatta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat itsekeskeisiä rasisteja siitä ei pääse yli ei ympäri.

        Meidän hyvinvointivaltiomme kestää muutaman tuhat uutta kansalaista elintason juurikaan muuttumatta..

        Totta. Kestää, mutta koko ajattelutapa on väärä ajatelen maailmassa ongelmien ratkaisemista / lievittämistä.

        Eihän nämä pakolaisaallot edes koskettaneet maailmalla olevia hädänalaisia ihmisiä. Todellisuus vain on - jota sokea ihminen kaiketi tahtoo - miten Suomessa verotus tulee kiristymään vuosi vuodelta ja samaan aikaan mm terveyspalvelut heikkenevät. Esim. tällä
        hetkellä ei mediassa - vielä - tiedoteta, miten vakavissa sairauden hoitamisessa huomioidaan jo ihmisen asema. Kehen kannattaa satsata kalleita hoitoja ja kehen ei. Tämä on jo vahva oire elintasomme heikkenemisestä.
        Aivan sama mielikuva kuin perheessä talouden suunnittelemattomuus. Ostellaan sitä ja tätä ja tuokin on mahdolista vielä ostaa ja maksella - luotolla. Tulee päivä, jolloin havaitaan, ettei maksukyky riitä talouden pyritämiseen - mutta liian myöhään ajatellen velkojen määrää.

        Raha on tänä aikana tekijä, joka kaataa monen yksittäisen ihmisen talouden kuin yös koko maan.
        Itse en usko alkuunkaan, miten Suomessa muutettaisiin tätä kurssia - elintasomme alas ajamista. Ihmisen tulee ensin kokea ja nähdä kunnes muuttaa ajatteluaan ja käyttäytymistään. Ei usko, ennekuin näkee romahduksen/sa. Aivan prikulleen kuin alkoholismi. Alkoholisoitumisen alku/ puoli vaiheissa on naurettavaa edes ajatella alkoholisoitumisesta/an. Herääminen yleensä tässäkin tapahtuu liian myöhään.

        Ihminen on ihmeellinenn otus !?

        Markku Lievonen


    • Anonyymi

      Toisen suositumman Keskustan kansanedustajan mukaan paljon enemmän pakolaisia olisi oikein?

      • Anonyymi

        Mutta en tahdo loukata kesKUSTAA, siksi äänestän isänmaallisia, jääköön arvailun varaan ketä tai keiden porukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en tahdo loukata kesKUSTAA, siksi äänestän isänmaallisia, jääköön arvailun varaan ketä tai keiden porukkaa

        Varmaan SKDL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan SKDL

        Suomenkristillisdemokraattinenliitto eli SKDL


    • Anonyymi

      Tervetuloa vaan pakolaiset, väriä tarvitsemme uudelle kadulle ja varsinkin rollaattorikaistalla on tilaa.

      Oma väki vähenee noin 100 hengen vuosivauhdilla joten meillä on tilaa ja asuntoja kaikkien tarpeisiin..

      • Anonyymi

        Sossu maksaa vuokrat ja eli kulut. Tervetuloa
        Kantakumpulaiset kiristäkää vyötä


    • Anonyymi

      Miettimistä hallituspuoluieden äänestjille.

      Voiko yksi hallitus - yksi ihminen - pääministeri - tehdä EU neuvottelusopimuksen tukipaketista? Paketin sisällön jokainen jo tiennee.

      Miten ylipäätänsä on mahdollista päättäjien toimia ja tehdä päätöksiä, jota kertakaikkiaan romuttavat Suomen elintasoa. Heijastuu verotuksen korotuksin - ostokyvyn alennuksin - joka alueelle. Kaiken kukkurasi voittaja / Suomen verotuksen kautta kerättyjen varojen saaja onn toinen - rikkaammat valtiot.

      Tutkikaa nyt ihmeessä miten tässä on vahvasti samankaltaisuutta ihmisen käyttäytymisessä kuin alkohollismiin ohjautuminen. Siis tietoisesti ohjautuen - ja ihmisen / äänestäjien tahtotilaa toteuttaen.
      Tässä tilanteessa terveen ihmisen mieli reagoisi kieleisesti hallituspuolueisiin / vaiutuksiin. Aivan samalla tavalla kuin alkoholin väärinkäyttöön terve mieli reagoi kielteisesti ja sairas mieli positiivisesti ohjatuen siten alkoholismiin.

      Onko puoluesidonnaisuus niin vahva tekijä / riippuvaisuus, ettei siitä ihminen pääse irti. Puoueettomana ajattelijana ei ole kokemusta. Sinä tiedät. Miksi puolueesi annat ongelmoittaa arkeasi holtittomalla rahavirtojen käytöllä? Mitä kiksejä tästä saat? Mielihyvää.

      Markku Lievonen

      • Anonyymi

        Et ole sitten huomannut, että asia käsitellään eduskunnassa syksyllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten huomannut, että asia käsitellään eduskunnassa syksyllä?

        Kyllä. Mutta, huomioitko, miten hallituksen tulee olla yksimielinen ja jo nyt on jo merkkejä, miten näin tulee myös tapahtumaan.
        Tilanne olisi aivan toinen, jos Sanna Marin olisi tuonut ehdotuksen jota käsiteltäisiin avoimesti.
        Tulet näkemään lopputuloksen, joka on järkyttävä Suomen taloutta / verotusta ajatellen. Todettakoon, miten Katri Kulmuni oli ministerinä ollessaan oikealla tiellä todetessaan jokaisen maan maan saada hoitaa itsenäisesti koronavirukseen liittyvän taloutensa hoitamisen.
        Sanattoman viestinnän kautta voi todeta, miten Kulmuni ohjaantui ongelmiin. Heikko itsensilmaisukyky ei kestänyt painetta - joka tuli nimenomaan pääministerin taholta.
        No, Vanhanen on vain pelinappula ja sietävissä kuin litran mitta.

        Suomen kannalta olisi kumota / vesittää koko EU sopimus. Miljardit tarvittaisiin oman talouteme hoitamiseen. Siinä on riittävästi työn / suunnittelu sarkaa.

        Ps.
        Uskomattomia unelmia hallituspuolueiden kannatajilla - aivan kuin alkoholilstin tiellä olevalla ihmisellä.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mutta, huomioitko, miten hallituksen tulee olla yksimielinen ja jo nyt on jo merkkejä, miten näin tulee myös tapahtumaan.
        Tilanne olisi aivan toinen, jos Sanna Marin olisi tuonut ehdotuksen jota käsiteltäisiin avoimesti.
        Tulet näkemään lopputuloksen, joka on järkyttävä Suomen taloutta / verotusta ajatellen. Todettakoon, miten Katri Kulmuni oli ministerinä ollessaan oikealla tiellä todetessaan jokaisen maan maan saada hoitaa itsenäisesti koronavirukseen liittyvän taloutensa hoitamisen.
        Sanattoman viestinnän kautta voi todeta, miten Kulmuni ohjaantui ongelmiin. Heikko itsensilmaisukyky ei kestänyt painetta - joka tuli nimenomaan pääministerin taholta.
        No, Vanhanen on vain pelinappula ja sietävissä kuin litran mitta.

        Suomen kannalta olisi kumota / vesittää koko EU sopimus. Miljardit tarvittaisiin oman talouteme hoitamiseen. Siinä on riittävästi työn / suunnittelu sarkaa.

        Ps.
        Uskomattomia unelmia hallituspuolueiden kannatajilla - aivan kuin alkoholilstin tiellä olevalla ihmisellä.

        Markku Lievonen

        Tähän pohjoismaiseen demokratiaan kuuluu, että asioista voidaan keskustella.
        Teillä saksalaisen 30-luvun demokratian ihainnoivilla keskustelua ei sallita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän pohjoismaiseen demokratiaan kuuluu, että asioista voidaan keskustella.
        Teillä saksalaisen 30-luvun demokratian ihainnoivilla keskustelua ei sallita.

        Tarkoittanet syksyllä jo lukkoonlyötyjen asioiden tiedottamista. Koko EU sopimushan on jo valmis paketti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän pohjoismaiseen demokratiaan kuuluu, että asioista voidaan keskustella.
        Teillä saksalaisen 30-luvun demokratian ihainnoivilla keskustelua ei sallita.

        Tutki väitettäni. Sosialismi ajatteluun ei kuulu vapaa vuorovaikutteinen keskustelu. Mitä vahvempi sosialistinen ajattelu sitä karmeampi lopputulos.
        Oliko Neuvostoliitossa vapaata keskustelua?
        Onko Venäjällä vapaa vuorovaikutteinen keskustelu?
        Tai Kiinassa puhumattakaan Pohjois- Koreasta!

        Ihminen on niin ihmeellinen otus, miten käyttäytymiseen liityy merkittävästi ajattelu. Demokratia on monasti pilkkasana näissä asioissa - käytännössä. Ihmisessä vallan halu aktivoituu juuri sosialistisessa ajatelussa ja tuohon valitettavasti juuri liittyy, ettei kaunis elinympristö / Kommunismi / sosialismi koskaan tule toteutumaan - pääsemaan kukkaan ja kukoistukseen koko ihmislajin kesksuudessa. Ainoastaan teoriassa ja toteutettuna vain vankilanomaisessa muodossa. Kiitos ihmisen turmeltuneisuuden perus - tilan.

        On yks hailee onko ihminen Venäläinen, Suomalainen, Kiinalainen, Japanilainen - tummaihoinen tai vaalea jne.... sosialismin vaikutus ajatteluun on aivan sama vaikutteinen.

        Ymmärtänet edes asioiden kulusta sen verran ajatellen tätä vasemmisto - ajattelu - hallitustame, miten esim. EU sopimuksen käsittelyä ei tehty tilanteessa, jolloin se oli voimakkaimmin ihmisen tietoisuudessa. Täällä päin on sanonta, Rauta on taottava silloin kun se on kuuma. Nyt hallitus / pääministeri on kylmän raudan seppiä - ja tietoisesti. Sosialistiseen ajatteuun liityy juuri vastustajan / kansan väsyttäminen. Tutki historiaa.

        Huomioiden ihmisen käyttäytyminen ja esim. mielen alueet, niin erittäin tärkeää ihmiselle / elinympäristölle on miten asiat tulisi tehdä / paneutua vain ja ainoastaan akuutti vaiheessa. Silloin kun rauta on kuuma. Aivan kuin sairauksien hoitamisessakin. Lopputulos siten on paras mahdollinen. Niin, JOS käsiteltävä asia on vakava.Taas leväperäisyys asioiden hoidossa ilmentää ettei asia kiinnosta - ole tärkeä.
        Jokainen, jolla on näkökyky ainakin havainnoi, miten pääministeri toimi ja haluaa tietoisesti ettei paketin sisältöä käsitellä tarkoin. Jos olisitoisin,niin hän nimenomaan - asian tärkeyden tähden - olisi sen käsittelyn ajoittanut toisin.
        Sosiallistista käyttäytymistä ja erikosiesti myös vaikutukseltaan - kansa / me maksamme.

        Markku Lievonen


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei edes promille hätää kärsivistä pääse maahanmuuttajiksi.
      Silläkin rahalla mikä täällä uhrataan auttaisi todella paljon paikan päällä.
      Kumma kun näitä "hyväosaisia" säälitellään ja unohdetaan suuri joukko jolla ei mene niin hyvin.

    • Anonyymi

      Älkää sotkeko Sinistä puoluetta näihin persujen jotain rajaa kampanjoihin pakolaisia ulkomaalaisia vastaan, olen muuttanut Outokumpuun vuosia sitten ja äänestän Sinisiä kun he auttavat Outokumpua monella tapaa siis äänestäkää vain Sinisiä sillä saadaan persut pois kunnallispolitiikasta!!!!

      • Anonyymi

        Sinisten rauhallisen pakolaispolitiikan ansiosta saamme uusia kansainvälisiä asukkaita Outokumpuun ja sitä kautta asukasluvun nouseminen, vain äänesi antamalla voit vaikuttaa hyvään päätöksen tekoon niin kun Energian kauppa teki selväksi että pieni puolue voi voittaa kaikki taakseen yhteis ymmärryksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinisten rauhallisen pakolaispolitiikan ansiosta saamme uusia kansainvälisiä asukkaita Outokumpuun ja sitä kautta asukasluvun nouseminen, vain äänesi antamalla voit vaikuttaa hyvään päätöksen tekoon niin kun Energian kauppa teki selväksi että pieni puolue voi voittaa kaikki taakseen yhteis ymmärryksessä.

        Totuus kuuluu sinulle annathan äänesi Siniselle edustajallesi 2 3 4 5 parannetaan yhdessä Outokumpua muutto ystävälliseksi tulevaisuudessa ihonväriin katsomatta!


    • Anonyymi

      Outokumpuun mahtuu

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe