Silmälasit Tallinnasta. Kannattaako? Suosituksia?

Soome_prillipoju

Esitänpä taas tämän aika-ajoin toistuvat kysymyksen, koska tuoretta tietoa en ole löytänyt: vieläkö kannattaa hakea rillit Tallinnasta? Tarvitsen hyvälaatuiset monitehot, ja kahden eri liikkeen tarjous on 800 € nurkilla (laadukkaat linssit laadukkaat kehykset vissiin aurinkorillit vahvuuksilla kaupan päälle). Luulisi Tallinnasta pääsevän huomattavasti tuon hinnan alle - vai miten on?

Ainakin muutama vuosi sitten rillien ostaminen Tallinnasta oli huomattavasti huokemapaa kuin Suomesta, mutta tämän hetken hintatasoa en tiedä, joten kysyn täältä: paljonko olette maksaneet (hyvistä) monitehorilleistä Tallinnassa?

Onko suosituksia hyvästä liikkeestä? Eagle Vision on minulle entuudestaan tuttu, mutta missään muussa optikkoliikkeessä en Tallinnassa olekaan asioinut.

83

17794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghtuyihjkg

      Tottakai kannatta ostaa tallinnasta sieltä ne tilaa suomalaiset optikkoliikkeetkin kun aina joutuu viikon odottelemaan ja ulkomailta saa halvemmalla ja muutamassa tunnissa.Omat suomessa ostetut lasit siis sangat hajosi espanjassa ja vein ne korjattavaksi vastaus oli ei näin halpoja kannata edes korjata ja suomessa ne maksoi maltaita,pikkasen tuli taas huijattu olo.

      • nytnäkevä

        Uskon, että pitemmän päälle tulee edullisemmaksi käydä silmien laser-leikkauksessa Suomessa. Nykyisin tehdään moniteho/ hajataitto/ym. -leikkauksia päiväkirurgisesti.
        Itse pelkäsin monta vuotta silmäleikkausta (turhaan) ja jouduin hankkimaan kalliita moniteholaseja. Jotain silmälaseja minullakaan ei korjattu, vaikka piti olla "takuu".


      • swery
        nytnäkevä kirjoitti:

        Uskon, että pitemmän päälle tulee edullisemmaksi käydä silmien laser-leikkauksessa Suomessa. Nykyisin tehdään moniteho/ hajataitto/ym. -leikkauksia päiväkirurgisesti.
        Itse pelkäsin monta vuotta silmäleikkausta (turhaan) ja jouduin hankkimaan kalliita moniteholaseja. Jotain silmälaseja minullakaan ei korjattu, vaikka piti olla "takuu".

        Voi sen saman leikkauksen tehdä virossakin alle puoleen hintaan.
        Miksi maksaa Suomeen karmeita summia kun voi Virossa pikkurahalla saada saman.
        Kela korvaukset saa samalla tapaan kuin Suomessa tehdystäkin leikkauksesta.. suhteessa korvaus on vielä enemmän kun työ on halvempi virossa.


      • Jannnnpe
        swery kirjoitti:

        Voi sen saman leikkauksen tehdä virossakin alle puoleen hintaan.
        Miksi maksaa Suomeen karmeita summia kun voi Virossa pikkurahalla saada saman.
        Kela korvaukset saa samalla tapaan kuin Suomessa tehdystäkin leikkauksesta.. suhteessa korvaus on vielä enemmän kun työ on halvempi virossa.

        tottahan toki, ja jos itsellä on pinsetit ja terävä kalaveitsi niin voi sen leikkauksen huoleti tehdä itsekin. Säästyy Kela Korvaukset ja Silmä Lasit.


      • Anonyymi
        nytnäkevä kirjoitti:

        Uskon, että pitemmän päälle tulee edullisemmaksi käydä silmien laser-leikkauksessa Suomessa. Nykyisin tehdään moniteho/ hajataitto/ym. -leikkauksia päiväkirurgisesti.
        Itse pelkäsin monta vuotta silmäleikkausta (turhaan) ja jouduin hankkimaan kalliita moniteholaseja. Jotain silmälaseja minullakaan ei korjattu, vaikka piti olla "takuu".

        Kaikki on suhteellista, tunnen erään Silmäseman kirurgin jolta tiedustelin asiasta, niin kertoi n. 5000€ saat leikkauksen. Ei siis tarvitse silmälaseja sen jälkeen. Saa sillä rahalla laseja muutamankerran ostaa ja riski on aina pienempi.


    • ikännäköinen

      Jos Tallinnasta ostaa silmälasit, niin missä ne sangat sovitetaan asiakkaalle sopiviksi linssien laiton jälkeen.
      Suomalaiset optikkoliikkeet ottavat siitä hinnan, jos ei laseja ole heiltä hankittu.

      • OnnistuuKyllä

        Kyllä ne sangat voidaan sovittaa ennen linssien laittoakin!


      • sdfeggetge

        Ei minulta ainakaan ole koskaan kysytty, mistä olen lasit ostanut, kun olen säädättämässä käynyt. En usko, että ne mitenkään voi muistaa kaikki asiakkaansa ja kehysmallinsa...


      • silmäl
        sdfeggetge kirjoitti:

        Ei minulta ainakaan ole koskaan kysytty, mistä olen lasit ostanut, kun olen säädättämässä käynyt. En usko, että ne mitenkään voi muistaa kaikki asiakkaansa ja kehysmallinsa...

        Kyllä minulle on sanottu, että vain heidän liikkeestä ostettuja kehyksiä säädetään ja korjaillaan. En usko, että sankoja voi ensiluokkaisesti sovittaa ennen linssien laittoa.
        Tietysti jos Tallinnaan menee useasti, voi niitä siellä säädättää jatkossa.


      • juoppo-mummi

        Ne voi sovitella naamaan sopiviksi NYRKILLÄ. :)


    • kömppä

      Vana viru katu, silmajaam tai sinne päin, muutama vuosi sitten monitehoista 220€ vastaavat täällä yli 500€. miellyttävä palvelu, maksoin visalla, lasit tulivat lentopostina
      viikossa. paras minulle tähän mennessä,mukana Thaimaa ym.

      • Esimerkiksi-juurikin

        Jep Vana Viru 11 Silmajaam. Siellä olen asioinut jo 8 - 9 vuotta. Monitehot kaikilla herkuilla 250 - 350 merkki-kehyksineen, tummennuksilla 20 - 30 euroa päälle tai ottaa aurinkolasit vahvuuksilla siihen erikseen. Suomipaketti 800 - 1000 euroa. Siellä 250 - 400 euroa. Palvelu suomeksi. Näöntarkastus aina eli hieno säätö, ilmainen. Sangat sovitetaan jo siinä mutta voit käydä uudelleenkin ja saat ilmaisen sovituksen.
        Lasit voi maksaa siellä ja ne tulevat luotettavasti postina. Tai anna käsiraha ja mene uudelleen. Siinä samallahan ne tulevat testatuiksi.
        Kukin suomalainen löytää Tallinnasta "oman" liikkeensä ja "oman optikkonsa. Jos epäilee, kannattaa "kilpailuttaa ja käydä useammassa paikassa. Mutta eipä ne tuosta enää halvemmaksi voi tulla laadun kärsimättä.


      • silma

        Ostin juuri kahdet lasit: näyttöpäätelasit ja monitehot Silmajaam optikasta, yht. 470€. Olen tyytyväinen ostokseeni, maksoin lasit tilatessa ja tulivat postissa sovitusti. Sangat soviteltiin ostovaiheessa ja säädöt tuntuu hyvältä. Minulla oli silmälääkärin määräys lasien suhteen, joten näöntarkastusta ei tehty optikolla.


      • wink.wink
        silma kirjoitti:

        Ostin juuri kahdet lasit: näyttöpäätelasit ja monitehot Silmajaam optikasta, yht. 470€. Olen tyytyväinen ostokseeni, maksoin lasit tilatessa ja tulivat postissa sovitusti. Sangat soviteltiin ostovaiheessa ja säädöt tuntuu hyvältä. Minulla oli silmälääkärin määräys lasien suhteen, joten näöntarkastusta ei tehty optikolla.

        Niinhän me kaikki keskustelijat ostamme lasimme sieltä koplin silmäasemalta ja nostelemme vanhoja keskusteluketjuja..


      • ketjunnostaja
        wink.wink kirjoitti:

        Niinhän me kaikki keskustelijat ostamme lasimme sieltä koplin silmäasemalta ja nostelemme vanhoja keskusteluketjuja..

        Mistä voi ostaa virolaisen kukkopillin?


      • Anonyymi
        ketjunnostaja kirjoitti:

        Mistä voi ostaa virolaisen kukkopillin?

        Suosittelen täytettyä haukkaa !!!


    • Herbert_H

      Minulla on nyt kolmet viimeisimmät lasit Nisseniltä, Tallinna jäi kakkoseksi vaikka asioinkin siellä melko usein.

    • Soome_prillipoju

      Keskustelun aloittaja jatkaa: Rillit on juuri käyty hankkimassa Eagle-Visionista, Pärnu mnt 10. Palvelu oli kaikin puolin ensiluokkaista ja monitehoille tuli hintaa hieman yli kolmasosan siitä, mitä Suomesta ostettuna olisi tullut maksamaan. Rilleihin tuli laadukkaat japanilaiset moniteholinssit ja tyylikkäät kehykset. Koko hela hoito postitetaan minulle parin viikon sisällä.

      Lämpimät suosittelut tälle paikalle! Näinä aikoina olisi toki hienoa tukea suomalaisia yrityksiä, mutta kyllä se raja jossain kulkee. Minun oli varsin helppoa tehdä ostopäätös kun säästöä tuli yli 500 €.

    • optika_nisti

      Totta, ei raha puussa kasva ja mulla sama kokemus !

    • PäiviKirsi

      Tilasin omilla vahvuuksilla VanaViru 11 hiomolta moniteho HOYA lasit, jotka ovat todella halvat ja hyvät . Klikkailkaapa sivuille: http://silmajaam.ee/silmälasilinssit . Maksoin laseista yhteensä n.165euroa (vastaava linssi malli Suomessa 300euroa , hintaan sisältyi kovapintakäsittely ja heijastuksenesto) linsseineen omilla vahvuuksillani. Lasit tulivat kotiin 2viikossa . Suosittelen todellakin tilaamaan tuolta . Luotettava suomenkielinen palvelu . Myös muut kaverini ovat innostuneet. Riippuu tietenkin kehyksestä ja siitä, millaiset lasit haluaa, mutta joka tapauksessa jää halvemmaksi kuin Suomessa Instrusta tai Silmäasemaltä ostettaessa . Käykää katsomassa hintoja.

    • Lumiin

      Tietääkö joku tästä silmälasiliikkeestä jotain Eurooptika?

    • Oakley

      Hankin joskus 90- luvulla vanhan kaupungin prillipoodi opticuksesta. Ei taida olla enää olemassa?

      Onko kokemusta merkkikehyksistä, olen itse tykästynyt Oakleyhin mutta tulee 600 paukku peruslinsseillä. Jenkeissäkin noi maksaa melkein saman. Tietääkö joku Tallinnan hintatason Oakleyn sangoille? Taitaa olla 350 huitteilla Suomessa.

    • Rahalla

      Hammashoitoa saa sieltäkin.

      • Hammassärkyä

        Kertokaa hyviä hammashoitoloita !!
        Asia on ajankohtainen


    • Glassesshop.com =D Suosittelen lämpimästi!

      Oon tilannut jo viidet lasit tuolta ja ollut erittäin tyytyväinen.
      Suomessa on aikamoiset kiskurihinnat, tuolta huomattavasti halvemmalla.

      Muuta ei tarvia tietää kuin oma rilliresepti. Laseja pystyy virtuaalisesti sovittamaan kun uppaa oman kuvansa. Kehyksistä löytyy myös tarkat mitat joita on helppo verrata omiin nykyisiin... Ei oo kovin vaikeata. Oon säästänyt satasia siitä lähtien kun löysin kys. nettikaupan, ja turvallinen on.

      Vink vink. Tällä koodilla -50% ensimmäisestä tilauksesta: INVJLFMD29T3R

    • pimpimpui

      Ei enään kannat

    • Rillipieru

      Niin, matkahan sinne Tallinnaan ei maksa mitään (varsinkaan jos tullaan kehän ulkopuolelta), eikä siellä oleilu syömisineen, juomisineen ja tuliaisineen. Kun ne ynnää silmälasien hintaan, niin saman setin saa Suomesta halvemmalla tarkastuksineen ja lasien sovittamisineen päivineen. Sekä mahdolliset reklamaatiot toimivat omalla kielellä sekä jälkiasennukset.
      Uudet tehokkaammat ja laadukkaammat linssit, muotikehykset ja/tai merkkikehykset Suomessa ja maailmalla; oli ne sitten silmälasikehykset, -linssit tai aurinkolasit, maksavat ne melkein saman maasta riippumatta. Jos saat jostain halvalla tallaisen tuotteen, on se mitä suurimmalla todennäköisyydellä väärennös tai varastettu. Ikävä kyllä, merkit ja laatu vain maksaa. Et saa aitoa uusinta Guccin laukkuakaan ale-laarista tai uusinta patentoitua moniteholinssiä pilkka hinnalla. Vanhemman sukupolven moniteholinssejä kylläkin.
      Hyvä, jos löydät mieleisen mallin ja -linssin vanhemmasta tuotannosta, mutta se on tietysti jokaisen päätettävissä mitä pitää tärkeänä. Laadukas näkeminen on osa laadukasta elämistä :)

      • Boonusta.kehiin

        Kuka pieree mitenkin. Mutta hyvin organisoitu Tallinnan matka perheen tai porukan kera voi olla hyvinkin tuottoisa. Ei kai monikaan lähde hakemaan pelkkiä silmäaseja kun voi ostaa muutakin. En, en todellakaan tarkoita alkoholia ja tupakkaa jos niitäkään ei kannata sivuuttaa ostos listalta. Ostaa vaikka sukulaisille tai tutuille. Alkaen meikit, vaatteita jne. Kannattaa miettiä seuraavan 6 - 12 kuukauden "tarpeet" mitä joutuisi ostamaan ylihintaisessa suomessamme ja rämäyttää kaiken ostosreissulla Tallinnaan.


    • Likinäköinen

      Suomessa hyviä tarjouksia, ostin Synsamilta linssit 50 % ja mielestäni oli alle Tallinnasta joitakin vuosia sitten hankkimani.

    • ehdottomasti.EI

      Ehdottomasti EI, eikä mitään muutakaan tuolta rosvolandiasta.

      • isäAurinkoinen

        Moskovan trolli on taas vauhdissa. Hyviä haukkumisia vaan. Ja ruplapalkka juoksee.


    • Rillit

      Ostin Tallinnan Instrusta moniteholasit ja niissä oli lukualue väärässä kohtaa. Palautin lasit ja onneksi rahatkin palautuivat tililleni.

      • klasit

        joo mulle kävi samoin . en saanut rahoja takaisin eikä peruttu kauppoja. jouduin sielä uudelleen näkötarkastukseen sain sitten uudelleen thdyt lasit/linssit. h. 340e moniteho.värivaihtuu samanlaiset suomessa yli800e.
        hammaslääkärin osoitetta kaipaan kuka on käynyt?


    • Kahdet.ostettu

      Ilman muuta, olen ostanut jo kahdet erittäin tunnetusta suomalaisesta kauppaketjusta, jolla on liikkeet sekä Suomessa että Virossa. Tuotteet ovat täysin samoja ja niiden vertailu hintoineen oli helppoa ao. nettisivuilla: Suomen hinta oli juuri tuo vajaa 800€ ja Virossa täysin samat vähän päälle 300€. Kaiken kukkuraksi lasit tehtiin Suomessa ja palvelu oli hyvää suomen kielellä ! Liike löytyy Tallinnan Stockkan yläkerrasta ja silmien tarkastus lasien määrittämiseksi kuului hintaan. Mukavasti esim. Viking linen tarjouksella päiväseltään ehtii vielä muutakin katsomaan Tallinnassa. Suosittelen.

      • Kahdet.ostettu

        Vielä jäi mainitsematta, että pieniä säätöjä olen teetättänyt Suomen liikkeissä takuuseen ilman eri veloituksia, kun tuotteet ovat siis täysin samoja. Miksi ihmeessä siis ostaa Suomen hinnoilla, jos budjetit eivät salli.


      • tärinä.on.tosi

        Ostin lukulasit hintaan 21€.


      • Anonyymi

        Olen myös ostanut samasta paikasta ja hyvät tuli!


    • brillipää

      Ostin Suomesta Silmäasemalta yksteholinssit kaikilla herkuilla, voimakas likinäkö tulivat maksamaan 616€ toiset tulivat ns. kaupanpäälle s-bonukset.Mitä tuo toiset lasit kaupanpäälle oikeasti tarkoittaneekaan?!
      Seuraavat haen Tallinnasta.Kiitos vinkeistä!

    • Lasitko

      Onneksi en tarvitse laseja.

      • nollamikänolla

        Erittäin tärkeä tieto!


    • jormais

      Kallista on ostaa virosta..itse ostin 110 intiasta ja lasit ollut jp parivuotta ja tosihyviä..samoin käyn hammaslääkärillä siellä ..tosi tyytyväinen..ja hei heput, sieltä saa palvelua

    • 97köyhä

      Itse kerran tilasin briteistä lähetin vain tiedot sinne ja maksoiko yhteensä 40e? Ja parin päivän sisällä oli laatikossa mutta ihan perus lasit vaikka tehoa löytyikin

    • edullista-helppoa

      Jos laseja vaihtaa kahden vuoden välein on kyllä jo 300 liikaa. Itse suosin nettikauppaa (Favoptic), ei tarvitse maksaa liikkumisesta mitään. Lasit saa sovitukseen kotiin. Linssit on varmasti monen mittapuun mukaan halvat, eikä kehyksissä merkkilisää. Mutta koska itselleni tärkein on lasien ulkomuoto, ei merkit, on edullisin ja helpoin vaihtoehto omani.

      Näöntarkastus paikalliselta optikolta 20 eur ja tähän lasit (yksitehot) nettipalvelun kautta yht: 69 €.

      • hkzxy

        näin on olen tilannut sieltä monitehot . h,160e hyvin on toiminut .


    • John_mox

      Kuulin juuri yhdeltä tutultani, jolla sisko ollut alle 8 vuotta myyjänä/optikkona pienessä liikkeessä Helsingissä. Kk-palkka hänellä 3300 !!!! Siis opistotason koulutuksella noin suolainen tuntiliksa -huhuh. En kyllä elätä enään yhtään liikettä Suomessa, jos kerran varaa maksaa tekijöille noin paljon. Itse toimin rak.inssinä haastavassa, hektisessä työssä ja tulot vain 2800 /kk.

      Ensi kuussa ollaan menossa Viroon. Hankin varmasti lasit samalta matkalta. Yhtään euroa en tuo enää Suomeen noille helpon huijareille.

      • vastaava

        Bitumieristäjä urakalla 4000-6000€/kk
        Telineasentaja urakalla v.60000€/vuosi
        Kannattaisiko herra rakennusinsinöörin ottaa duunarin töitä vastaan tai alkaa vastaavaksi työnjohtajaksi ja tienata 80k€/vuosi


      • Rillipieru

        Pienenä tarkennuksena sinulle John_mox, että optometristin (optikko) koulutus on AMK tutkinto. Optisen myyjän tutkinto on näyttönä suoritettu myyjän ammattitutkinto / kaupallinen tutkinto. Ja se näkyy kyllä palkassa, joka on PAM:n taulukkopalkka (korkeimmillaan n.1900€/kk ilta, vkl-lisät).
        Optikon työ on myös vastuullista, niin kuin myös insinöörinkin. Voi olla, että monikaan ei pärjää optometristin koulutuksessa... Saati osaa määrittää näköä, hioa linssejä, katsoa piilareiden sopivuutta, havaita sairauksia silmissä tapahtuneiden muutosten perusteella...


      • selittelyjä
        Rillipieru kirjoitti:

        Pienenä tarkennuksena sinulle John_mox, että optometristin (optikko) koulutus on AMK tutkinto. Optisen myyjän tutkinto on näyttönä suoritettu myyjän ammattitutkinto / kaupallinen tutkinto. Ja se näkyy kyllä palkassa, joka on PAM:n taulukkopalkka (korkeimmillaan n.1900€/kk ilta, vkl-lisät).
        Optikon työ on myös vastuullista, niin kuin myös insinöörinkin. Voi olla, että monikaan ei pärjää optometristin koulutuksessa... Saati osaa määrittää näköä, hioa linssejä, katsoa piilareiden sopivuutta, havaita sairauksia silmissä tapahtuneiden muutosten perusteella...

        No eiköhän nuo kaikki opistokoulutukset ole muuttuneet amk:si. En kyllä itsekään tiedä ketään amk-pohjaista tekijää joka on netonnut työstään noin hyvin uransa alussa.

        Ja jos vastuullisesta työstä puhutaan, niin eiköhän tuolle viivalle sovi moni muukin ala, kuten hoitoala ja juurikin rakennesuunnittelu (inssit).

        Jos tuntiliksa myyntityöstä ja yhden valmiin laitteen asetuksien säätelystä yli 20 Eur, niin kyllä on vaan on reilusti ylipalkattua hommaa.

        Tämä tieto ratkaisi ainakin itselleni paljon. Miksi elättää YLI myyjää, joka puolet päivästä tekee ammattiaan vaativaa työtä ja puolet päivästä lorvii.... sori, eli myy.


      • selittelyjä
        vastaava kirjoitti:

        Bitumieristäjä urakalla 4000-6000€/kk
        Telineasentaja urakalla v.60000€/vuosi
        Kannattaisiko herra rakennusinsinöörin ottaa duunarin töitä vastaan tai alkaa vastaavaksi työnjohtajaksi ja tienata 80k€/vuosi

        Kyllä tuollaisista rehellisistä pas--töistä pitääkin maksaakin. Kysymys olikin varmaan siitä, että saman tason koulutuksella yhtä vaativista töistä maksetaan noin räikeästi eri tavalla. Kuka sellaista haluaa ruokkia jos voi valita toisin. En minä ainakaan.


      • suhteellisuudentaju
        selittelyjä kirjoitti:

        Kyllä tuollaisista rehellisistä pas--töistä pitääkin maksaakin. Kysymys olikin varmaan siitä, että saman tason koulutuksella yhtä vaativista töistä maksetaan noin räikeästi eri tavalla. Kuka sellaista haluaa ruokkia jos voi valita toisin. En minä ainakaan.

        HAH. Miten niin saman koulutustason? Optometristin tutkinto vaivaiset 210 op, kun esim. teknisen alan, kuten rakennuspuolen inssin tutkinto kestää 240 op.

        Optometristi, siis ihminen joka myy niitä kehyksiä ja tutkii valmiilla optiikalla näkösi ansaitsee valmistuttuaan n. 2600-2800 eur, kun taas insinöörin kk palkka on aloittavalla n. 2300-2500. Kummatkin vastuullisia töitä, sillä erotuksella, että jos optometristi mokaa, on kyse yhden ihmisen huonoista laseista. Kun taas inssi mokaa, on vaakalaudalla kymmenien, ellei satojen tai tuhansien ihmisten turvallisuus.

        Eli miettikää joo mistä oikein maksatte mitäkin. Jos kerran kuluttaja itse saa valita maksaako palvelulisää satoja euroja per lasit, kannattaa varmaan harkita ostamista muita reittejä pitkin. Minä ainakin suuntaan omat lasiosostokset tästä edespäin Tallinaan tai verkkokauppaan. Optometrisille voin vielä hyvin maksaa hänen ammattityöstään, mutten myymälän myyjänä työskentelystä.


    • Viron_kävijä

      Parasta on kuitenkin käyttää Instrumentariumia..
      Katsot instru.fi sivulta tai Instrun Suomen liikkeestä mallit sangoista mitkä haluat..
      Sitten vaan instru.ee ja sieltä kielivalinnaksi suomi.. sama poka mallisto käytössä joten malli on helppo valita.
      Pokat on instrussa virossa ja suomessa saman hintaisia mutta linsseissä hurja ero.
      Sitten vaan laivalla viroon aamulla ja instruun käymään tekemässä tilaus ja illalla kotiiin (parhaimmillaan matkan hinta alle 15 euroa)
      alle 2 viikkoa niin tulee soitto että saa hakea ja uusi halpa matka viroon hakemaan.

      Itse tein tuon muutama vuosi sitten , suomessa olisi ollut hinta reilut 700€ , tallinnassa samat pokat ja samat linssit 360€. Tytöt puhui suomea joten ei edes väärinkäsityksiä päässyt tulemaan.
      Matkojenkin jälkeen jäi vielä n. 300€ muuhun tarkoitukseen.

      Siellä on myös niitä optikko liikkeitä joista saatat päivässä kahdessa saada lasit mutta laatu ei kyllä sitten ole välttämättä hyvää.

      Samalla reissulla kannattaa käydä ostamassa reseptilääkkeet virosta kun pyytää vaan lääkäriltä EU reseptin.. hinnat paljon halvempia ja niistäkin saa kelakorvauksen suomessa. Jos Suomalais lääkäri kieltäytyy antamasta EU reseptiä (niinkun on käynyt, vetoavat että ohjelmisto ei taivu sen tekemiseen) niin samalla voi käydä virossa lääkärillä hakemassa reseptin.. (ottaa suomalaisen reseptin mukaan niin lääkäri tunnistaa sen kyllä) .. tästäkin lääkäri käynnistä saa suomessa kela korvauksen..
      Lääkärin palkkio virossa 30-50€ josta kela maksaa 19 euroa takaisin..

      Meidän suomalaisten kannattaa siirtää kaikki mahdollinen ostostoiminta viroon niin pitkäksi aikaa kun sipilän hallitus meitä suomalaisia kyykyttää.. annetaan sipilälle sitä mitä se tilaa.

      • sinne_sitten

        En edes tienyt Instrun olevan jo Virossa. Kiitti vinkistä.


      • vinstru

        Meneekö Instrulla niin huonosti että pitää täällä mainostaa?


      • JaapatiJaahas

        "Instru mainostaa Instrua Virossa"....mitäs huonosti menemistä tuossa on?

        Taisi lipsahtaa sulta toi sun vakiofraasis nyt vähän väärään kohtaan?


      • vinstru
        JaapatiJaahas kirjoitti:

        "Instru mainostaa Instrua Virossa"....mitäs huonosti menemistä tuossa on?

        Taisi lipsahtaa sulta toi sun vakiofraasis nyt vähän väärään kohtaan?

        "Täällä" tarkoitti tietysti Suomi24 sivustoa. Mitä muuta se voisi tarkoittaa?


    • ykskertariitti

      postimyyntilasit on vaikeaa itse sovittaa, pitää merkata pupillin kohta ja se ei aina onnistu..

      • goneWOK

        Höpö-löpö. Pyydät sen mittauksen optikolta.


    • klasit

      Ei kannata lähteä Viroon asti silmälasien takia. Yhdet lasit oon sieltä ostanut,mutta pomoni suosittelemana rohkenin ostamaan monitehot nettikaupasta. Kuullostaa hullulta,mutta hyvät kaupat tein ja hinta oli naurettavan pieni. Lasit ovat kuitenkin laadukkaat ja kestänyt hyvin jo kolme vuotta. Nettisivuilta saa kerralla valita kolmet pokat,jotka lähetetään ilmaiseksi kotiin sovitettavaksi.Täällä ei kai mainostaa,mutta F-kirjaimella alkaa

    • myyjän_ylihintaa

      Lääkärien keskimääräiset kuukausiansiot n. 3300 euroa. Ja siis nämä myymälässä seisoskelevat optikot saa siis saman?? Hah. Kuka näkee jotain mätää tässä yhtälössä?

      Lääkäreillä (lis.) koulutus kestää 6 vuotta, optikoilla vaivaiset 3,5 vuotta. Ei siis edes täyttä 4 vuotta mitä monet amk-koulutukset kestää.

      Ja näitäkö me elätämme ostamalla lasit Suomesta? Huvittavinta, että samaan aikaan ihmettelemme lääkäreiden palkkioita?!!

      Herätkää jo tajuamaan mistä maksatte! Laseja ei tarvitse ostaa edes Virosta, ne voi tilata myös netistä. Eikä niitä iiriksen paikkoja (oikea mitan nimi: silmäterien keskiöväli) todellakaan tarvitse mitata itse, ne mitataan optikolla, ja kerta riittää.
      Siis tämä mitta ei elä ja vaihtele!

      Älkää enää turhaan maksako pelkästä palvelusta 2-300 eur extraa/ per lasit.
      Se vaan on typerää.

    • vaarao

      Se on nyt todistettu , että köyhän ei kannata ostaa ,,halpaa,, Suomesta . Luotettavan oloisesta Speksavers liikkeestä ostetut kiinalaiset monitehot olivat silkkaa soopaa (269€) . Olemme ostaneet Virosta sieltä viimeiset 15 vuotta , itselle kolmannet lasit , vaimolle samoin . Saimme tänään vaimoni kanssa silmälasit virosta , hyvät ovat . Aiemmin kaava on ollut , että otimme reseptin Suomesta , nyt uskalsin ottaa myös näöntarkastuksen sieltä . Näöntarkastus 0€ , varilux moniteholisnssit 165€ , kehykset 29 € . Hienosti meni , omat lasit ovat jopa tarkemmat kuin vaimoni Suomen reseptillä hankkimat . Tyttärelle on sieltä ostettu kahdet lasit . Itse olemme ostaneet lasit Silmajaam Optikasta , palvelu pelaa hyvin suomeksi , ja hinnat ovat todella edulliset .

      • TarkkaKukkaro

        Kerrankin hyvä syy lähteä Tallinnaan. En periaatteestakaan halua elättää näitä kotimaisia paikkoja, jos hintaerot jopa 300 eur per lasit. Kiitos vinkeistä.

        Huvittavinta, että tunnen optikon, joka ostaa aina halvinta tai maksattaa vaikka mielummin ostoksensa muilla, eikä todella kannata itsekään pienyrittäjiä Suomessa. Miksi siis tukisin hänenkään omaa..

        Kyllä tuolla säästetyllä erotuksella törsääkin mielummin Tallinnassa paikallisiin palveluihin.


    • jopiska

      Tallinnan Solariskeskuksessa Estonian Puiesteellä on Fortuna Optika. Osta lasisi mistä hyvänsä, mutta älä sieltä! Takuu annetaan, mutta se ei pidä kun jotakin sattuu. Ja sattuuhan sitä, huonosti tehdylle työlle. Palvelu pelaa suomeksi kun ostat - kielitaito katoaa kun pitäisi korjata...

      • HalbOnHea

        Tuossahan ei ole mitään outoa virolaista asiakaspalvelua. Tuo kuuluu aivan normaaliin palveluun. Pääasia on, että hinta halpa ja tuote halb.


    • Raasuja

      Tietääkö joku tästä silmälasi liikkeestä jotakin kuin Europtika osoite Pärnu mn17 Tallinna. Minkälaista palvelua saa ja onko edullinen lasi liike?
      Jotkut kehuvat, että edullisesti saa lasit ja myös Suomen kielellä??

      • Tapanikon

        Europtika Pärnu mnt 17 , Tallinn . Yrityksen tilanne : Konkurssissa


      • Raasuja

        Koska mennyt "konkkaan"?


    • KK_77

      En suosittele Tallinnan Instrua. Ostin silmälasit, mutta niitä ei osata vääntää sopiviksi. Pokat oli jo sovitettu, mutta ne hajotettiin pajalla. Linssit laitettiin uusiin pokiin, joita ei osata vääntää sopiviksi.

      • KK_77

        Ylipäätään sankojen muokkaaminen taitaa olla Tallinnan Instrussa ihan vieras asia. Yksi myyjä sanoi, että mikä ongelma siinä on, että lasit ei pysy päässä ollenkaan, kun linssit on kuitenkin sopivat. Siis millä vuosisadalla silmälaseja piti pitää kiinni? Virossa 2000-luvulla ilmeisesti.


    • Tarvonen

      Ostin silmälasit speksavers liikkestä,mielestäni en olivat kalliit . Mutta , kävin tuttavani kanssa vana-viru liikkeessä Tallinnassa ,josta hän hankki lasit , hämmästykseni on suunnaton kun vertailin hintoja,merkkitavarat olivat HUOMATTAVASTI halvemmat kuin speksavers liikkeessä.Itse laskin että olisin saanut lasini noin 300 e halvemmalla jos olisin viitsinyt istua laivassa .Liike myy pääasiassa merkkilinssea. Tuttavani moniteholinssien (hajataitto) hinta merkkipokilla oli 320 euroa. Suomessa olisi joutunut maksamaan samoista laseista normaalipokilla yli 600 euroa. Aika kannattava ostos! Palvelu oli hyvää, lasit saa noin kolmessa viikossa ja ne joko lähetetään postitse tai ne voi itse hakea.

    • Parturinen

      Tallinan Vanavirun kanta-asiakkaana voin lämpimästi suositella sitä putiikkiia , olemme aina saaneet siellä aivan ensiluokkaista palvelua . Näöntarkastus ei maksa mitään ja on takuulla yhtä hyvä kuin Suomessa ja matkahan sinne Tallinnaan ei maksa mitään . Taas äsken olen ostanut lasit tuolta ja yhtä hyvin näkee kun nisseninkin rilleillä , hintaa vaan oli pari satkua vähemmän . Lasit tulivat luotettavasti postina 2 viikossa .

    • kaiksesta_irti

      Matka bonuskupongeillakin 5 ekee ja vaatii satkun ostokset laivasta.Siis sitoutumista ao yhtiöön. Noh onhan sieltä muutakin tuotavaa kuten apteekkitarjoukset ja niistäkin kliendikaart /kanta-asiakaskortti-
      Ja kaikenlainen palvelu vielä edullista : suutari/räätäli,korjauspalvelu, terveydenhoito http://www.kela.fi/hammashoito (mennään jopa Unkariin hammashoitoon)
      http://www.hs.fi/kotimaa/a1443323188395
      itsensä helliminen jne

    • aikanaan.kannatti

      Enpä tiedä, näyttää tallinnan optikot ja silmälasiliikkeet vähenevän silmissä. Niissäkin harvoissa mitä vielä löytyy, näyttäisi olevan asiakaskato ja valikoimatkin sairaan pieniä, johtuu varmaan siitä että lähes kaikki tallinnalaiset hakevat lasinsa tällähetkellä halvemman hintatason suomesta.

    • sattum

      Joku halua säilyttää vanhat kehykset . Niin minäkin . Kehys on erittäin hyvässä kunnossa . Silmälasien ostaminen Suomessa on helvetin kallista , olisin joutunut maksamaan 240e . Onneksi on muuallakin hengitettävää ilmaa . Tallinnassa vana-viru Silmajaam optikassa maksat vain 110e omiin kehyksiin (matka Tallinnan 5e) . Mina sain alta viikon omat postitse . Ystävänikin tilasi myös korkealaatuiset monitehot ja nekin OK . Suosittelen . Yhteenvetona voi sanoa , että molempien linssien vaihtaminen vanhaan kehykseen voi olla hyväkin ratkaisu .

      • pätäkkää.löytyy

        Asioivatko länkkärit paljonkin tuossa liikkeessä, länkkärit pullottavine lompakkoineen ja hulvattomine rahankäyttöineen nostavat hintoja. Miksi myydä edullisesti, kun länkkärin lompuukissa on limiittiä.


      • Boikottia.pukkaa

        Oukei, ihan hyvää keskustelua tuo viestisi. Ihmettelen kuitenkin suuresti, miksi tuolla on aikaisemmin osta osta tästä linkistä viestejä, virolaiset mainostajat lähettelee ilmaispalstalla linkkejään. Joten sunkin ihan hyvä viesti meni boikottiin tuolle firmalle.


    • Anonyymi

      Esimerkiksi-juurikin
      26.10.2015 23:06

      Jep Vana Viru 11 Silmajaam. Siellä olen asioinut jo 8 - 9 vuotta. Monitehot kaikilla herkuilla 250 - 350 merkki-kehyksineen, tummennuksilla 20 - 30 euroa päälle tai ottaa aurinkolasit vahvuuksilla siihen erikseen. Suomipaketti 800 - 1000 euroa. Siellä 250 - 400 euroa. Palvelu suomeksi. Näöntarkastus aina eli hieno säätö, ilmainen. Sangat sovitetaan jo siinä mutta voit käydä uudelleenkin ja saat ilmaisen sovituksen.
      Lasit voi maksaa siellä ja ne tulevat luotettavasti postina. Tai anna käsiraha ja mene uudelleen. Siinä samallahan ne tulevat testatuiksi.
      Kukin suomalainen löytää Tallinnasta "oman" liikkeensä ja "oman optikkonsa. Jos epäilee, kannattaa "kilpailuttaa ja käydä useammassa paikassa. Mutta eipä ne tuosta enää halvemmaksi voi tulla laadun kärsimättä.
      Kommentoi
      silma
      10.3.2017 21:19

      Ostin juuri kahdet lasit: näyttöpäätelasit ja monitehot Silmajaam optikasta, yht. 470€. Olen tyytyväinen ostokseeni, maksoin lasit tilatessa ja tulivat postissa sovitusti. Sangat soviteltiin ostovaiheessa ja säädöt tuntuu hyvältä. Minulla oli silmälääkärin määräys lasien suhteen, joten näöntarkastusta ei tehty optikolla.

      • Anonyymi

        Taitaa olla mainos,boikottiin menee tuokin firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla mainos,boikottiin menee tuokin firma.

        Boikotoikaa vaan, kyllä meidän firma tienaa.


    • Huomenna lähden Tallinnaan tilaamaan Varilux S sarjan tummenevat moniteholasit , Suomessa linssit 799, Tallinnassa vanaviru liikkessä alle 400

      • Anonyymi

        Varo etei vaan olis tuoteväärennös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varo etei vaan olis tuoteväärennös.

        Uskalsin osta . Kauneus on katsojan silmissä. Hyvin näen. Maailma on nyt vielä kauniimpii.


    • Anonyymi

      Pärnusta eesti optika 3 v sitten, essilor linssit ja sangat () italia
      n 380 euroa. Suomessa linssit noin 300 euroa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe