Praha, yksin.

Ypöyksinäinen

Hei, olen lähdössä yksin Prahaan 10.10 4:ksi yöksi Tjäreborgin matkalle ja hotelli on Atlantic. Yleensä perhe on mukana ollut kaikilla lomareissuilla. Mies kun osaa englantia paremmin, kuin mä ja lentokenttäasiat on hoitanut.
Oon aivan nuija noissa jutuissa. Onko kukaan muu menossa samana päivänä ja samalla lennolla? Lento lähtee klo. 19.50 ja Finnairilla.
Mua jännittää!! Miten pärjään yksin.

11

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasta.palanneet

      Mitenkäs se menikään? Olet lähdössä matkatoimiston matkalle ja kerrot lähteväsi yksin.

      No me palasimme vaimoni kanssa viikon matkalta viime perjantaina. Siis itse järjestetyltä reissulta. Lentokentällä et tarvitse kieltä koska mennessä ilmeisesti odottaa matkatoimiston kyltillä varuistettu henkilö ja pois lähtiessä laukut on jonotettava ja selvitettävä tiskillä vaikka tekisi lähtöselvityksen netissä. Prahan kentällä on automaatteja mutta Finnairin lennoille niitä ei voi hyödyntää merkittävästi. Jos matkustat kentältä itse, voin kertoa tarvittaessa tarkat ja varmasti paikkansa pitävät ohjeet busseista kaupunkiin ja takaisin. Siinäkin on mahdollisuus joutua maksamaan oppirahoja.

      • Vasta.palanneet

        Jatkan vielä hieman. Katsoin juuri, että sinun hotelli Atlantic on erinomaisella paikalla aivan Namesti Republicin aukion lähellä. Siitä on hyvät yhteydet metrolla, ratikoilla, ja busseilla minne tahansa. Osta metroasemalta 72 tunnin lippu 310 korunalla (n 11,50 euroa) ja saat vaikka asua julkisissa. Lippua ei tarvitse leimata kuin ensimmäisen kerran julkiseen mennessä, josta alkaa tuo 3 vrk:n aika. Tietysti pitää nähdä vaivaa julkisen reitteihin tutustuessa. Metro (3 linjaa, A. B ja C) on erittäin nopea. Hotelliltasi on kaikkiin keskeisiin kohteisiin 0,2 - 1,5 km:n matka, jonka ripeäkinttuinen heittää tuossa tuokiossa. Edellyttäen että osaa lukea karttaa. Mikään Minna Kaupin tasoinen suunnistaja ei tarvitse olla, mutta suuntavaistosta on hyötyä. Katujen nimet ovat poikkeuksellisen hyvin näkyvissä ainakin kulmauksissa.


      • EiOpasta

        Eihän näissä matkatoimistojen lento hotelli paketeissa ole mitään eroa, jos ne olisi ostanut itse erikseen..., muuta kuin hinta.


      • Vasta.palanneet
        EiOpasta kirjoitti:

        Eihän näissä matkatoimistojen lento hotelli paketeissa ole mitään eroa, jos ne olisi ostanut itse erikseen..., muuta kuin hinta.

        Eivätkö ne järjestä edes menokuljetusta kentältä hotelliin? Olin viimeksi n. 10 vuotta sitten tuollaisella reissulla Wienissä ja silloin veivät. Muuten piti tulla toimeen omillaan. Kävimme silloin jonkun suomalaisen matkatoimiston järjestämällä matkalla Bratislavaan. Sen jälkeen ei ole kokemusta


      • EiOpasta
        Vasta.palanneet kirjoitti:

        Eivätkö ne järjestä edes menokuljetusta kentältä hotelliin? Olin viimeksi n. 10 vuotta sitten tuollaisella reissulla Wienissä ja silloin veivät. Muuten piti tulla toimeen omillaan. Kävimme silloin jonkun suomalaisen matkatoimiston järjestämällä matkalla Bratislavaan. Sen jälkeen ei ole kokemusta

        Näyttäisi olevan lisäpalveluna saatavissa
        "Lisäpalvelut Tässä kohteessa tarjolla mm: Kohdekuljetus, Lippuja eri nähtävyyksiin"
        Lento Hotelli paketeissa ei yleensä ole mitään muuta kuin nuo.
        Ryhmämatkoilla kuljetuksia on yleisemmin, mutta nekin on muuttunut usein lisämaksulliseksi.


      • Vasta.palanneet
        EiOpasta kirjoitti:

        Näyttäisi olevan lisäpalveluna saatavissa
        "Lisäpalvelut Tässä kohteessa tarjolla mm: Kohdekuljetus, Lippuja eri nähtävyyksiin"
        Lento Hotelli paketeissa ei yleensä ole mitään muuta kuin nuo.
        Ryhmämatkoilla kuljetuksia on yleisemmin, mutta nekin on muuttunut usein lisämaksulliseksi.

        Prahaan menijä - varsinkin ydinkeskustaan, jossa Atlantic sijaitsee - ei tarvitse ryhmäkuljetusta. Parinkymmenen metrin päästä lentokentän ulostulo-ovesta lähtevät bussit. AE bussi (Airport Expres johon liput myy kuljettaja hintaan 60 zkr eli n 2 eur) lähtee muutamien minuuttien välein - ehkä illalla hieman harvemmin - ja pysähtyy 3:ssa kohtaa matkalla, mm Namesty Republicilla, josta Atlanticiin on matkaa Na Porici katua n 200 m. Toinen vaihtoehto on 10 min välein lähtevä bussi numero 119, mutta se vie metroasema Nadrazi Veleslaville, josta metrolla vaihdon kautta Nam Republicille. Tätä en suosittele myöhäisillalle, koska väsymys alkaa painaa ja on työläämpi. Taksi on suorapiirteisin ja maksaa n 600 zkr eli hieman yli 20 eur. Me matkustamme aina julkisilla, koska siten pääsee heti paikalliseen tunnelmaan. Olen 66 nuori ja vaimoni vielä 5 v nuorempi. Jos olisin vapaa ja ypöyksin myös, voisin lähteä oppaaksi ilman mitään velvoitteita. Jäi vähän harmittamaan ettemme ehtineet yhteenkään oopperaesitykseen. Olisi ollut Puccinia ja Verdiä. Muuta musiikkia kyllä koimme.


    • Ypöyksinäinen

      Hei, ap täällä. Ei Tjäreborg järjestä kuljetusta hotellille. Matka kun on noin lyhyt. Sain ystävältä hyvän linkin taksikuljetukseen, jonka voin tilata etukäteen jo täällä Suomessa. Kuulemma turvallinen ja maksaa n. 20€. Mä oon niin "maalta" joka ei Helsingissäkään oo kulkenut ratikoilla, ehkä kerran elämässäni. Ja kartan olen jo hankkinut ja opiskellut sitä, niin kaikki nähtävyydet ne tärkeimmät näyttää olevan kävelyetäisyyden päässä. Sehän on parasta liikkua jalan, näkis kaikkee muutakin ja kun yksin olen, niin aikaa on.
      Elämäntilanne nyt kun on sellainen, niin ajattelin tosiaan yksin lähteä.. Irtiotto kotimaasta, vaikka todella jännittää. Oon öisin herännyt miettimään, että voi apua jos mut vaikka mut ryöstetään ym.
      Maalaisjärki päässä, olenhan syntyjään maalta :)
      Kiitos vastauksista ja lisää saatte laittaa tälle yksinäiselle travellajalle..

      • Vasta.palanneet

        Jalan on hyvä liikkua. Tuskin liikut kovin kaukana majapaikastasi, josta vanhaan kaupunkiin on lyhyt matka. Sitä paitsi v-kaupungin alueella ei ole julkista liikennettä. Ryöstetyksi tuleminen lienee melko epätodennäköinen ellei poikkea joillekin sivukujille. Katselimme juuri äsken kuvia matkaltamme samalla hillitysti lasin Riesling valkoviiniä maistellen. Kyllä näyttivät kuvat hyviltä. Valokuvissa kiinnittää huomiota yksityiskohtiin joita ei näkemisen paljouden keskellä tule huomatuksi. Neljä päivää on kyllä lyhyt aika. Tehokkaasti käytettynä siinä ajassa saa kyllä paljon irti. En tosin tiedä mitä matkaltasi odotat. Jokaisella kun ovat omat odotuksensa


    • Äiti2012-14

      Pystytkö linkittämään taksifirman osoitteen?

    • kävisiellä

      En suosittele. Raiskaavat jo katseellaan tsekit -ja perheen pienimmät

    • 2_kertaa_käynyt

      Tässä taxifirma, ollaan käytetty 2 kertaa edes-takaisin ja toimii! Maksu kuljettajalle matkan päätteeksi halutulla valuutalla. http://www.lentokentta-praha.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe