VR antautui ammattiliittojen edessä. Liikenne seisoo kuin kuin Jyrin Kyrp_ koko perjantai päivän. Ei muuta kun Hki aseman baariin kattelee nuoria naisia VR töihin Karsbergin oluelle.
VR_nosti_kädet_pystyyn
37
238
Vastaukset
- VRT_VR_johdon_palkkiot
– Palkansaajat pitävät kohtuuttomana, että laskusuhdanteessa yritysjohto saa leväperäisten palkitsemisjärjestelmien ja osingonjaon kautta kymmenien prosenttien korotuksia vuosiansioihin kun taas palkansaajien korotukset ovat lähellä nollaa.
Irtisanomisperusteiden uudistaminen ja yt-lain täsmentäminen.
– Tuotannolliset ja taloudelliset perusteet laillisten irtisanomisten osalta pitää uudistaa. Monet yritykset ilmoittavat tänään miljoonien voitoista ja huomenna alkavat satojen työntekijöiden yt-neuvottelut tuotannollisilla ja taloudellisilla perusteilla. - Kukapeukutt_omaayritystä
https://www.linkedin.com/company/vr-track-oy
Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei itse. Sisäsiistiä.- Tämälinkkionhyvä
Täältä näkee kuinka VRTrack,in irtisanomat insinöörit työllistyy uudelleen.
- Työnsikädenhousuunsex
VR kyseli työntekijöiltä kuka osallistui mielenilmaukseen. VR Group laatii irtisanottavien nimilistoja.
- näitämamutselaahot
- Pasilanhomopojilta
Wow mitä yllätys drinkrsuja koko kuuman kesän. Onneksi työpaikka on taattu kivan kuvan takeena.
- VesaMonMAronaisankannatt
Kysymys joukkoliikenteen kilpailuttamisesta ei koske vain VR:n ostoliikenteen leikkauksista "vapautuvia" raideyhteyksiä, vaan kysymys on laajemmasta tarkoituksesta VR:n monopoliaseman poistamiseksi kaukojunaliikenteestä. Onneksi kuitenkin myös hallituspuolueiden eduskuntaryhmissä on voimia, jotka pyrkivät vaikuttamaan toiseen suuntaan.
Ajatukset eivät kuitenkaan ole vain ministeri Bernerin, vaan niillä on ollut sijansa liikenne- ja viestintämisnisteriössä jo aiemmin. Muistanette kokoomusministeri Kimmo Sasin aikana laaditun raportin ”Tie auki taivasta myöten”.
Rautatieliikenteen haavoittuvuutta lisättiin ensin leikkaamalla sen ostoliikenteestä 13,5 miljoonaa euroa. Yhteensä ostoliikennettä leikattiin 15 miljoonalla, joista loppuosa kohdistui mm. tutkimus- ja kehittämistoimintaan. Bussiliikenteestä ei leikattu euroakaan. Näin käytännössä katkaistiin ihmisten mahdollisuus kulkea Tampereen pohjoispuolella raiteilla itä-länsi –suunnassa. Valtio neuvottelee ELY-keskusten kanssa korvaavasta liikenteestä, mutta asia on vielä suunnitteluasteella.
Liikenneministeriössä kaavaillaan, että VR:n monopoliaseman purkaminen voidaan aloittaa jo kevään 2016 aikana tehtävällä selvityksellä. Tämä halutaan tehdä mm. seuraavilla tavoilla:
1) Avaamalla LVM:n ja VR:n välinen suoraostosopimus tarvittaessa väkipakolla,
2) Uudelleen arvioimalla kunnossapito- ja kalustokysymykset niin, että valtion kalustovarallisuus annetaan yksityiseen käyttöön,
3) Jakamalla (rata)kapasiteettia,
4) Muuttamalla viranomaisten ja myös VR:n organisaatioita, omistusta ja rooleja.
Valtion politiikka on puhtaimmillaan ideologista yksityistämistä.
Kilpailun vapauttaminen voidaan tehdä käytännössä ainoastaan antamalla valtion omistuksessa oleva junakalusto (tavalla sekä hinnalla tai toisella) yksityisten toimijoiden käyttöön. Tavaraliikenne on ollut vapautettuna vuodesta 2007 alkaen, ja juuri kalustoinvestointien kalleus on ollut syy, ettei kilpailevaa liikennettä laajemmin ole syntynyt. Yksityiset toimijat eivät ole halunneet ottaa kalustoriskiä.
Kyse on suomalaisten kansallisvarallisuudesta. Kyse on myös yhtiöstä, joka tuottaa valtiolle tuloa sekä hoitaa liikennöintiä alueilla, jonne yksikään markkinaehtoinen tomija ei ikinä asetu.
Toisin sanoen: VR toteuttaa myös eduskunnan liikennepoliittisessa selonteossa määriteltyä tahtoa.
Ministeriön suunnittelemassa mallissa – jossa markkinoille olisi ns. vapaa pääsy – onkin vaikea ajatella, että mikään yhtiö vapaamuotoisesti harjoittaisi nykyisenkaltaista velvoiteliikennettä.
Toteutuessaan suunnitelmat johtaisivat haja-asutusalueiden liikenneyhteyksien vähenemiseen entisestään, kansallisvarallisuuden jakoon yksityisille toimijoille, valtion osinkotulojen pienenemiseen sekä työntekijöiden työehtojen heikkenemiseen.
Vesa Mauriala
Raideammattilaiset JHL:n puheenjohtaja - Maaseudun_alasajo
Uudet rataoperaattorit haluavat vain kannattavat linjat itsellensä. Heillä ei ole mitään intressiä operoida maaseutulinjoja. Tulevaisuudessa saadaan kaivaa kiskoloita ylös maasta. Työllistäähän sekin! Ihmiset pakkaantuvat isoihin kaupunkeihin, kun yhteydet vai heikkenevät entisestänsä. Ihmetyttää tämä kaupungistumisvimma. Kuka sitä ajaa. Ihmetellä täytyy miksi Keskustapuolue myös liputtaa voimakkaasti maaseudun ratalinjojen alasajoa. Heiltä häviää samalla kannattajakuntakin ja äänestäjät aivan varmasti. Se mitä VR osalta pitäisi tehdä on erottaa 700 kallis- palkkaisinta johtajaa YT menettelyjen kautta. Se on nopea prosessi. Samalla vapautuu 800 miljoonaa euroa vuositasolla VR:n palvelujen ja laadun kehittämiseen.
- OpetusonPetriPuikkonen
Petrin edessä konttaa vielä koko VR reikäpäät Stockmannilta, Carlsbergiltä, Elisalta,Itella, Soneralta, Hankala,Hurmerinta yms. Ylpeys tulee lankeemuksen edellä. Pää tulee vetävän käteen.
- Markku_Eestiä-Iisalmi
Iisalmelainen kansanedustaja Markku Eestilä (kok.) näkee mielenkiintoisen yhteyden VR:n kannustinjärjestelmän ja lakkautettujen junavuorojen välillä. Periaatteellisella tasolla hän pohtii, josko VR:n kannustinjärjestelmä olisi osasyy tehtyihin ratkaisuihin.
VR:n kannustinjärjestelmään tutustunut Eestilä kiteyttää asian seuraavasti: ”Jos lakkautat huonosti kannattavan junavuoron, yhtiön liikevoitto paranee ja ydinhenkilöiden palkka nousee.”
– Torstain täysistunnossa pyysin puheenvuoroa, mutta en sitä saanut. Olisin tiedustellut liikenneministeriltä sitä, että ovatko VR:n yksipuoliset junavuorojen lakkauttamiseen liittyvät ratkaisut hyvän hallintotavan mukaisia, Eestilä sanoo.
Eestilä ruoti VR:n toimintaa myös kolumnissaan Iisalmen Sanomissa lauantaina. Hänen mukaansa markkinaehtoisuus taitaa ratayhtiössä olla etusijalla ja palveluvelvoite unohtuu.
Niiltä tahoilta, joita junavuorojen lakkautukset koskevat, ei kysytä mitään. Esimerkiksi Kajaanille ja Iisalmelle Helsingin junavuoroa koskeva ratkaisu tuli niin sanotusti täysin puskista.
Valtioneuvoston periaatepäätöksen mukaisen VR:n lyhyen tähtäimen kannustinjärjestelmän piiriin kuului viime vuonna noin 155 henkilöä.
Toimitusjohtajan lisäksi kannustinjärjestelmä koskee konsernin muuta johtoryhmää, esikuntatoimintoihin liittyviä toimitusjohtajan suoria alaisia sekä muuta johtoa.
Lisäksi tulospalkkioon ovat oikeutettuja liiketoimintavaikutuksiltaan merkittävissä esimies- ja asiantuntijatehtävissä toimivat henkilöt.
Konsernin tai yksikön liikevoitto on yksi mittareista. Niitä ovat myös muut strategiaa ja yksikkökohtaisia tavoitteita tukevat tulokset.
Kannustinjärjestelmän mukaiset enimmäispalkkiot tavoitteen mukaisesta suorituksesta ovat ylemmällä tasolla 30 prosenttia ja alemmalla tasolla 25 prosenttia vuosipalkasta.
Poikkeuksellisen hyvästä suorituksesta palkkiomahdollisuus on johtotasolla 50 prosenttia. VR-konsernin johtotasoon laskettiin viime vuonna kuuluvaksi kaikkiaan 108 henkilöä.
Toimitusjohtaja Mikael Arolle maksettiin viime vuonna bonusta edelliseltä vuodelta 256 487 euroa. Hänen varsinaiset palkkatulonsa olivat viime vuonna 541 800 euroa.
VR Yhtymä Oy eli VR Group ylsi viime vuonna varsin hyvään tulokseen. Konsernin tilikauden voitoksi kirjattiin 67,5 miljoonaa euroa.
VR Groupin yhteiskuntasuhde- ja ympäristöjohtaja Otto Lehtipuu, onko konsernin kannustinjärjestelmällä ja junavuorojen lakkauttamisella minkäänlaista kohtalonyhteyttä keskenään?
– Matkustajaliikenteessä kilpailutilanne on kova. Olemme joutuneet laskemaan hintoja, jotta juniin saataisiin matkustajia. Tappiolla toimiminen ei ole kestävä tie. Junavuorojen lakkauttamiseen vaikuttaa kilpailutilanne eikä kannustinjärjestelmä.
– Matkustajaliikenteessä markkinatilanne on muuttunut yleisen taloustilanteen, heikentyneen työllisyyden ja kaukoliikenteen markkinoilla kiristyneen hintakilpailun vuoksi.
Kilpailu linja-autoliikenteen kanssa on Lehtipuun mukaan heijastunut selvästi VR:n kaukoliikenteen matkustajamääriin ja liikevaihdon kehitykseen. - OssiMartikainenLapinlaht
Tyly ennuste VR:lle – ”Monopoli kuolee omiin kouristuksiinsa”
VR:n liikenteen karsiminen vie junayhtiön tuhoon, Ossi Martikainen sanoo.
Koko rautateiden henkilöliikenne pitäisi avata kilpailulle, pitkäaikainen maakunnallinen keskustavaikuttaja, Lapinlahden kunnanhallituksen puheenjohtaja Ossi Martikainen kirjoittaa Suomenmaan blogissaan.
Martikainen ihmettelee, miksi suomalaiset rakastavat monopoleja.
– Niitä markkinoidaan tasa-arvolla ja turvallisuudella, mikä ei kestä ollenkaan kriittistä tarkastelua. Monopoliasema laiskistaa ja pöhöttää, Martikainen kirjoittaa.
Monopoliasema laiskistaa ja pöhöttää
MARTIKAINEN pitää VR:n tapausta murheellisena.
Hänen mukaansa VR on vaikeuksissa, koska kilpailu, joka ei ole päässyt rautatielle, tuleekin maantien kautta.
Uudet, hinnoittelultaan joustavat bussiyhtiöt keräävät matkustajat.
– Tähän sitten vastataan niin, että karsitaan VR:n liikennettä edelleen.
Tällaisella toimintatavalla tuo yli satavuotias monopoli lopulta kuolee omiin kouristuksiinsa, Martikainen povaa. - Miksi_Mikael_Aro_eroa
Eikö viiden mijoonan tili riitä viidessä vuodessa miehelle joka käyttää vain purjehduskenkiä.
- EipysykynäMAronkädessä
http://www.rautatiematkustajat.fi/Monopolin_jatkosopimus2013.pdf
Ei pystynyt tuotakaan sopimusta Mikael Aro allekirjoittamaan. - Junnu_ketju_insinöörit
Ruotsin markkinoilla mahdollisuuksia enemmän kuin esteitä. Tulijoilla on annettavaa - ja opittavaa.
Kun Ruotsiin lähteen VRT Euroopan kärkeä 2010 jälkeen valmistuneita insinöörejä niin nuoruus ja into ei korvaa ammattitaitoa. Ammattitaitoon kuuluu kokemus. Rahaa palaa hotelliasumiseen ja lentolippuihin työhön perehdyttäminen ja diskuteeraminen noviiseille alaoitetaan Ruotsissa. Helmikuussa selviää että VRT tulos on miinuksella ja parisataa irtisanotaan jostain. Suomalaiset ovat aina Ruotsissa sotalapsia ja gävla finne igen. On naivia luulla että Ruotsissa arvostetaan gävla finneja muuta kuin halpatyövoimana.. - Henrik_Öhrnell_big_wise
Varför söker sig
svenska konsultföretag
internationella partners?
Konkurrensen är hård! - twiittejätänäänvrstä
#VR:n pk-seudun #lähiliikenne taas kaaoksessa. Mikael Aro saisi maksaa #bonuspalkkionsa takaisin matkustajille.
Työpaikka jossa ei ikinä tarvitse pelätä potkuja: VR:n tiedottaja. #junat #vr #satoitaipaistoi - twiittejäedelleen
Henrietta Lehtonen uudelleentwiittasi
Mara Wilson @MaraWritesStuff 3. syyskuuta
"Dogs are assholes"
DOG PERSON: YOU'RE an asshole!
"Cats are assholes"
CAT PERSON: Yeah - viestintätänäänbissellä
Meidän mahtavat tyypit @HanniMarin ja @henriettaHki kertovat #VR'n sisäisestä viestinnästä #summit #intra15
- insinöörityötasotutustu
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/22211/Tikkala_Maija.pdf?sequence=1
Vain 2vuoden kokemuksella projektipäälliköksi. Missä kaikki kokeneet irtisanotut kokeneet rata ammattihenkilöt. - OlenylpeäysäriVRnuori
http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/aineistopalvelut/tilastot/rautatietilastot/junien_tasmallisyys#.Vh_0AivXSFo
Tätä haetaan kiihkeästi että vielä ehditään saada satojentuhansien eurojen kultaiset kädenpuristukset irtisanoutuessa vapaaehtoisesti. - Johdon8Miljpalkkioperutt
Otto Lehtipuu harmittelee johdon tulospalkkioiden menetystä.
Valtion talousarvioehdotuksessa on useita rautatieliikenteeseen liittyviä esityksiä. Niillä on vaikutuksia VR Groupin toimintaan, asiakkaisiin ja palveluun.
Junaliikenteen ostot
Ostomäärärahoihin ehdotetaan yhteensä 12,3 miljoonan euron leikkausta, ja pääosa leikkauksista on kohdennettu junaliikenteeseen. Tämä merkitsee noin 30 prosentin vähennystä vuoden 2015 junaliikenteen ostoihin. Budjettiehdotuksessa on todettu, että liikkumista pyritään ohjaamaan kestäviin liikennemuotoihin − ostoliikenteen leikkausten kohdistaminen junaliikenteeseen on selkeästi ristiriidassa tämän linjauksen kanssa.
Johdon palkkiothan oli n.8 miljoonaa euroa. - MitenVRjohtoryömii
Pelasaanko Otto Lehtipuu omat polvinahkansa kontatessaan sääliä kerjätessään työntekijöiden haalareissa johdon tulospalkkion 8 millin varmistamiseksi. VR johdon sääli on sairautta. Nyky johto ei tunne yhtään 70-luvulla töissä olleita huippu ammattihenkilöitä. Nämä virtuaalihenkilöt sukeltaa vielä tosi syvään.
- Nuorieitunnepelisääntöjä
Työmaailmasta on tullut entistä hektisempää. Resurssit pienenevät. Risaisemmalla ja rikkonaisemmalla pitäisi saada enemmän aikaiseksi.
Kun ihmisten käytös ja tapa suhtautua hankaliin asioihin muuttuu kyyniseksi, pitäisi hälytyskellojen soida työpaikalla.
– Ei ole enää nykypäivää johtaa töitä niin, että käsketään pitämään turpa kiinni ja hoitamaan tehtävänsä. Innostuneita ihmisiä saadaan niin, että arvostetaan työntekijöitä ja käydään aitoa vuorovaikutusta heidän kanssaan, työhyvinvoinnin ja johtamisen dosentti Marja-Liisa Manka Tampereen yliopistolta kertoo.
– Voisi sanoa, että alamaisuus käsitteenä on mennyttä aikaa.
– Tunteet ovat tärkeitä tänä päivänä. Tämänlainen neutraalius on yleistä esimiestyössä. Vuorovaikutteinen yhteys esimiehen välillä syntyy, että on positiivista tunnetta mukana. Tarkoitan tällä ihan elekieltä, kuten katsekontaktia ja hymyilyä, Manka puolestaan kertoo.
Nuoret kaipaavat usein sparrausapua
Kun työmaailma on koventunut, ei helppoa ole myöskään johtajilla ja esimiehillä. Esimiehen päätehtävä olisi varmistaa, että muiden työ sujuu. Työpaikalla on kuitenkin useita eri elämäntilanteessa olevia ja eri taustan omaavia ihmisiä, joilla on erilaiset tarpeet ja huolet.
Etenkin nuoret ja intoutuneet ihmiset eivät tunnista aina omia rajojaan ja kuluttavat itsensä sen vuoksi loppuun. Esimiehestäkin saatetaan odottaa liikoja.
– Nuoret eivät osaa työnteon pelisääntöjä, koska nuorilla ei ole vielä kehittynyt työelämätaitoja. Siitä esimiesten pitäisi huolehtia, Manka kuvailee.
– Vanhemmat tietävät miten työtä tehdään. He tykkäävät tuoda itsenäisesti uusia ideoita ja organisoida työtä itsenäisemmin ja tehdä työtä omaan tahtiin omalla tavallansa.
Toisaalta kokenutkin työntekijä voi stressaantua jatkuvista muutospaineista työpaikalla. Kykyä sietää muutoksia voidaan parantaa positiivisella vaikuttamalla työn mielekkyyteen.
– Kaikkia sukupolvia yhdistää se, että ilmapiiri on se voimavara ja lähtökohta kaikille.
Syyllisen etsiminen on väärä tapa lähestyä ongelmaa
Yksinkertaistettuna työyhteisössä pitäisi tunnistaa yksilöiden vahvuudet ja saada luovuus kukkimaan sitä kautta. Negatiivinen mieliala lietsoo entisestään huonoa mielialaa.
Positiivinen suhtautuminen töihin ei tarkoita kuitenkaan sitä, ettei työpaikan ongelmiin tulisi puuttua. Työntekijän olisi pystyttävä kertomaan esimiehelleen, jos jokin ei toimi.
– Heikkoutta ei välttämättä uskalleta näyttää. Mieluummin ylimyydään itseään. Toiset jatkavat pidempään, mutta pidemmän päälle kaikilla tulee seinä vastaan. Lopulta tämä näkyy työn tuloksissa.
Esimiesten taas tulisi pystyä tarjoamaan puitteet sille, että työ tuntuu turvalliselta ja sitä pystyy ennakoimaan. Mitä enemmän ilmapiiri tuntuu vaikealta ja hankalalta, sitä enemmän työn teko tökkii.
– Toiveikkuus on voimavara ihmisillä. Toiveikkuutta voi kasvattaa. Se on uskoa sitä, että voi vaikuttaa asioihin eikä kukaan ole ajopuu. Kun voi vaikuttaa asioihin, niin siitä voi saada voimaa ja vireyttä. - Hulvatontamenoaennenkin
Toimivasta junakalustosta tehdään nauloja. VRT Kp7 ja kp8 puuvartiset työkalut katkottiin ja työkalut muuten deaktivoitiin, polttomoottoreihin pantiin hiekkaa tulpanreikiin männänpäälle, Kouvolan käskystä koneita varastettiin ja myytiin omaan laskuun kilpailijoille, osa päätyi johdolle omaan käyttöön. Varastoalueilla RHK vaihteiden osia tuhottiin säpinöillä ja polttoleikkaamalla.
- ISVRRluottomiesPmpoltti
Tka6 166 on myyty Viroon. Ratakuorma-auton viime vaiheet Suomessa olivat moninaiset. Käytöstä poiston jälkeen se oli romuttaja Simo Siekkelin käytössä Pieksämäellä siirtelemässä romutettavaa kalustoa. Tämän jälkeen se päätyi Maansiirto Veli Hyyryläisen omistukseen, mutta ennen Kouvolaan siirtoa koneen hytti ehdittiin polttaa ilkivaltaisesti. Hiiltynyt Tka seisoi Voikkaan ratapihalla pari vuotta, mutta nyt se aiotaan laittaa kuntoon Virossa. Uusi omistaja osti Teräspyörältä varaosahytin, joka puolestaan on peräisin Tka6 163:sta. Teräspyörä hankki hytin vuonna 2009 kuhmoislaiselta korjaamolta, jonka pihassa se seisoi.
- VR_Q3_tulos_on_kaamea
Seuratkaa ilmoittelua. Johto joutuu maksamaan takaisin 8 miljoonan tulospalkkiot.
- 5v-25Me_johdon_palkkiot
Velvoiteliikenteeseen on käytettävissä 20 miljoonaa euroa josta vain 3/4 on käytössä.
Kas ihmettä, koskakohan tästä on sovittu - ja miksi summa löydettiin vasta nyt?
Onko aiempina vuosina monopolisopimuksen 3.12.2009 jälkeen jäänyt nyt siis viiden vuoden aikana ajamatta 25 miljoonan euron edestä velvoitejunia? Tämä on mahdollista vain Suomessa jossa häntä (VR) heiluttaa koiraa (Omistajaohjaus, LVM jne.) mielensä mukaan. - twitter.com_on_perhe
Twittwr.com on niille joille ei ole koiraa,kissaa,aviopuolisoa,avopuolisoa,rekisteröityä parisuhdetta niin se on perheen korvike. Selailepa VR ahkerimpia twiittaajia naisia ja miehiä. Miten voivat twiitata Livin Aki Härkönen tai Matti Levonen työaikaikana koko päivän . Töistä viis. Ennen seksin korvike oli flipperi. Nyt se on twitteri. Kukaan näistä koko ajan twiittaajista ei voi mennä kotiin illalla ja kertoa lapselleen että twiittsin 25 kertaa työpäivän aikana. Kun näillä VR:nkin huippu twiittajilla ei ole ollut ikinä aikaa tehdä niitä lapsia. Todennäköisesti siitä ei olisi edes kovalla yrittämälläkään tullut mitään.
- pikku_Matti_Maken_bestis
https://twitter.com/mattilevomaki?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author
tämä äijä tuulettaa kunnossapitoa - VR_konttaa_kohti-FenniaR
Valtion liikenneyhtiö VR jatkaa vielä vuoden ajan junaliikennettä reiteillä, joilla junien kulku oli tarkoitus lopettaa.
Reitit Joensuu–Nurmes, Tampere–Keuruu, Jyväskylä–Haapamäki–Seinäjoki ja Pieksämäki–Joensuu saavat siis jatkoaikaa.
”Junaliikenne jatkuu näillä reiteillä ensi joulukuuhun asti. Se ei kuitenkaan jatku nykymuodossaan, vaan todennäköisesti joitakin junavuoroja joudutaan poistamaan näiltä väleiltä. Tämä täsmentyy lähiviikkojen aikana”, kertoo liikennepalvelut-yksikön johtaja Mikael Nyberg liikenne- ja viestintäministeriöstä.
Lakkautusuhan alla olleita reittejä ei enää osteta VR:ltä, vaan VR joutuu hoitamaan ne julkisen palvelun velvoitteen perusteella eli niin kutsuttuna velvoiteliikenteenä.
Se on vastine sille, että VR:llä on toistaiseksi yksinoikeus eli monopoli henkilöjunaliikenteeseen.
Nybergin mukaan reittien kohtaloa arvioidaan ensi syksyllä uudelleen, kun suunnitelmat rautateiden henkilöliikenteen avaamisesta kilpailulle etenevät. Raiteille saattaa tulla uusia junayhtiöitä monopolin purkautumisen jälkeen jo vuonna 2017.
Nybergin mukaan on ”ihan mahdollista”, että uudet toimijat tarjoaisivat palvelua vähän liikennöidyillä reiteillä.
Junaliikenne on supistumassa, sillä hallitusohjelman perusteella rautatieliikenteestä säästetään 13,5 miljoonaa euroa. Junavuorot vähenevät ensi vuonna reiteillä Riihimäki–Lahti, Hanko–Karjaa, Kouvola–Kotkan satama ja Kajaani–Oulu.
”Nämä vähennykset pysyvät voimassa”, Nyberg sanoo.
Helsingin seudulla säästöt aiheuttivat syksyllä suuren porun, kun ilmoitettiin, että Siuntioon ja Inkooseen menevä Y-juna lakkaa kulkemasta. Myöhemmin kuitenkin HSL ja Siuntio sopivat VR:n kanssa liikenteen jatkamisesta.
Pienemmät, junan yhdistämistä ja parin pysäkin poistamista koskevat säästöt Helsingin seudun junissa toteutuvat.
Hallituksen raha-asiainvaliokunta hyväksyi torstaina liikenne- ja viestintäministeriön ja VR:n vuosiksi 2016–2019 tekemän junaliikenteen ostosopimuksen.
Sopimus koskee sekä Helsingin seudun liikennettä että kaukoliikennettä. Sen arvo on 110 miljoonaa euroa eli 27,4 miljoonaa euroa vuodessa. - husogh834
Jos johtajia yms nenänkaivajia on enemmän kuin varsinaisia asioita tekeviä työntekijöitä, niin ei mikään firma voi menestyä. Tottakai johto pitää olla, mutta järkevissä mitoissa.
Rautatiemaailman johtaminen on yksinkertaista rautalankahommaa, johon ei kannata palkata liian koulutettua väkeä. Liian koulutettu väki huomaa äkkiä olevansa ylikoulutettuja pyörittelemään rautalankamalleja. Osa turhautuu ja osa alkaa keksimään omia piirileikkejä. Toki vr on hyvä ponnahduslauta monelle project-managerille, harvassa yrityksessä saa näin vapaasti suunnitella mitä ihmeellisimpiä hankkeita, vailla minkäänlaista todellisuustajua. Moni välijohtaja onkin yrityksessä vain muutaman vuoden, tekee muutaman kivan projektin joka näyttää cv:ssä kivalta, ja ponnahtaa sitten muualle.
Varsinainen rautatiemaailma, toimiakseen, ei tarvitse yhtään manageria tms nenänkaivajaa. Mallia voi katsoa esim onnibussin organisaatiokaaviosta, siellä ei ole turhia nenänkaivajia, ja toimii. - Turhaketurvalaitesähköas
Näitä tyhjäntoimittajia ammattimiehiä riittää VRTrakissä irtisanottaviksi Helsingistä Pasilaan neljä rinnaan rivissä koko ajan. Kysy vaikka Katjalta. Nämä Parviaisen paskat ovat vaikeuttaneet VRT johdon elämää vuosikausia. Milloinkahan VRT johto huomaa että ovat irtisanoneet viimeisen ammattimiehensä 2010 jälkeen valmistuneiden insinööripellejensä edestä.
- kp6kilpailutusratkeaa
http://www.epf.fi/fi/yhteystiedot/yhteyshenkilöt
epf ja Komsor allianssi voittaa radan kunnossapitoalue 6 kunnossapidon 2016-2021. Lisää irtisanottavia VRTrack työmiehiä Itä-Suomessa riittää. VR johdon tulospalkkio paranee. Nyt jo 12 miljoonaa vuodelta 2015. Varmaa tietoa MaketRamMaketLivi original narsisminews. - MaisaMainionVR
http://www.junat.net/fi/
Missä VR Mikke Aron digitalisaatio - RATA2016VRT_Floppi
Antti Vehviläinen twiitti
Opiskelija teki ohimennen sen mihin VR ei miljoonienkaan avulla pystynyt
Vastaus
@AnttiVehvi Hienoa että uusia palveluja syntyy! #VR n reaaliaikaiset juna- ja asematiedot ja Junat kartalla
Ei taida olla VRGroup yrityskuva olla korkealla Liikennevirastossa ja miten merkonomitytöt vastailee Liikenneviraston ylijohtajalle. Voi olla että rahavirta tiukkenee ja kilpailu vapautuu etuajassa. Nuoret DI:t heittelee sinunkauppoja viraston johtajille vaikka eivät ole ikinä nähneetkään vanhoja rouvia. NykynuortenVR it naisten tehtävä on viihdyttää johtoa. Koodaamisesta VR it henkilöt eivät ikinä ole ymmärtäneet yhtäänmitään. Valintaperusteet perustuneet johdon viehättämiseen työajan jälkeen.
Miten voi olla koko VRGroup teinit täynnä itseään käyttäytyä kuin Euroopan kärkeä 2016. - Hallituspaikatonmennyttä
Mikael Aro
Syntynyt 1965
Toimitusjohtaja VR
Hallituksen jäsen EK
Hallituksen jäsen Palta
Hallituksen jäsen Varma
Tavallaan tuo kertoo myös SAK:n, STTK:n ja Akavan arvostuksista. Ne haluavat vahvistaa valtaansa. Nurinkurista kyllä, näin vieläpä tapahtuu sellaisen poliittisen hallituksen aikana, joka on parhaansa mukaan yrittänyt leikata korporaatioiden mahtia.
Vallankeikausta neuvottelijat perustelevat sillä, että palkansaajien osuus työeläkemaksujen maksajana kasvaa. Halpa hinta hallituspaikoista!
Palkansaajapuoli ottaa maksaakseen 1,20 prosenttiyksikköä nykyistä suuremman työeläkemaksun ja vastaavasti työnantajien maksuosuus alenee 1,20 prosenttiyksikköä. Vielä kaksi tällaista sopimusta, ja työnantajat heitetään eläkelaitoksista tykkänään.
Mikä käytännön merkitys tällä on?
Työeläkelaitokset hallinnoivat lähes 200 miljardin euron sijoitusvarallisuutta. Jos omaisuus jaettaisiin hallituspaikkamuutosten suhteessa, palkansaajat saivat viikonloppuna yli 30 miljardia suuremman kakunpalan peukalonsa alle kuin mitä työnantajat.
Otetaan esimerkiksi työeläkeyhtiö Varma, joka on pankkiiri Björn Wahlroosin silmäterä. Varman hallituksen nykyinen puheenjohtaja on Wahlroosin ystävä Berndt Brunow. Varman hallituksessa on lisäksi Wahlroosin pankeissa palkkajohtajina työskentelevät Petri Niemisvirta ja Ari Kaperi.
Varman hallituksessa on 12 jäsentä. Hallitukseen kuuluu kolme työnantajajärjestöjen edustajaa ja kolme palkansaajajärjestöjen edustajaa. Vuonna 2020 palkansaajien hallituspaikat nousevat neljään ja työnantajaedustajien paikat laskevat kahteen.
Eläkeyhtiön hallitus käyttää valtaansa esimerkiksi valitessaan tai vapauttaessaan yhtiön toimitusjohtajan tai muita tärkeitä johtajia. Palkansaajajärjestöt saavat nyt suuremman vallan näissä ratkaisuissa.
Hyvä jo nyt totutella ajatukseen vaikka siitä, että Varmaa voi tulevaisuudessa pomottaa ex-valtiovarainministeri Antti Rinne tai Jutta Urpilainen. Rinne tunsi jo työmakkinapomona olleessaan vetoa eläkeyhtiö Eläke-Fennian johtoon, mutta päätyikin Sdp:hen.
Varman hallitus päättää yhtiön sijoitussuunnitelman. Hykerryttää jo etukäteen kuvitteellinen tilanne tulevaisuudessa, kun Varma ryhtyy kotiuttamaan sijoituksiaan hedgerahastoista ja veroparatiiseista parantaakseen maailmaa ja aloittaa esimerkiksi pelastamalla Outokummun terästehtaan.
Kiva pikku punapääoma. - S-kunnossapito-loppuu
http://www.vrtrack.fi/fi/vr-track/kunnossapito/sahkokunnossapito/
Menneen talven Nokia lumia, käy kuin kp6, ketään ei kiinnosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2513669Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2631273Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591208- 841046
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931000eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93935Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56916En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117870- 169863
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814