emconcor ja migreeni

kroonikko

Olen syönyt pari kuukautta emconcor 5 mg/vrk migreenin estolääkkeenä ja alussa migreenit vähenivät mutta nyt tuntuu taas lisääntyvän , millaisia annoksia olette syöneet em. lääkettä migreenin estoon ja onko auttanut , mietin pitäsikö nostaa annosta ? lääkäriä on hankala saada tällä hetkellä kiinni ja mietin uskallanko nostaa annosta aivan omasta päätöksestäni ?
Olisi hyvä lukea myös muiden tietoja em. lääkkestä ja myös sivuvaikutuksista ?
Itselläni on kohtauksia noin 20 kertaa kuukaudessa ja estolääkket kokeiltu suurin piirtein kaikki , olen 60 v nainen , mistä apua ?

2

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migvalidi

      Vähän infoa

      - Max suositeltava annos 20 mg/vrk
      - Annoksen nosto hitaasti ( 1/4 tabletti kahden viikon ajan, eli annos yht. 7,5 mg)
      - Nostossa verenpaineen ja sykkeen seuranta
      - Vaikutus kohtausten määrään?
      - Tarvittaessa nosto 10 mg:aan (tämän enempää en nostaisi ilman lääkärin konsultaatiota)
      - Vaikutus kohtausten määrään? Jos ei muutosta vieläkään, niin todnäk ko. lääke on sulle turha.

      En kuitenkaan lähde suinpäin kehottamaan sinua nostamaan annosta, että teet sen omalla vastuullasi. Mieluummin kuitenkin lääkärin kautta.

      Itse nostin annoksen 5 mg -> 7,5 mg -> 10 mg n. 4 viikon aikana. Ilmoitin tämän lääkärille ja hän sanoi sen olevan ok, mikäli vp ja syke ei lähde putoamaan liikaa. Lääke normaalisti jo pudottaa hieman sykettä. Mulla normaali 60-65 ja lääkkeen kanssa km. 50-55.

      Ko. beetasalpaajan (bisoprololifumaraatti) sivuvaikutuksia itselläni on ollut vain kuivasilmäisyys. Kiusallinen oire varsinkin piilolaseja käyttävälle. Luin juuri, että beetasalpaajat voi aiheuttaa myös keuhkoatelektaaseja, eli keuhkoputken romahtamista ja keuhkojen hapettomia tiloja. Olen itse seurannassa, koska keuhkoistani löytyi viimeviikolla kaksi sellaista, joihin ei ole löytynyt sairaudellista syytä, eli beetasalpaaja voi olla syynä.

    • kroonikko

      Tuon migreenin hoito tuntuu olevan vähän että itse saat hoitaa itseäsi, neuropolille ei pääse kun sanovat että migreenin hoito kuuluu perusterveydenhoitoon jossa ei taas tietämystä migreenistä ja tuntuu että itsellä on enemmän tietoa migreenistä kuin lääkärillä , tuo kuivasilmäisyys on kyllä hankalaa kun tuntuu että on silmät tosi arat ja kitkaiset . Nyt migreeni kohtauksia on n 15 /kk ja mietin nostaako emconcornea vai lopettaa vai jatkaa samalla annoksella ? Hyvä kuitenkin tietää että tarvittaessa voisi nostaa tuohon 10 mg/vrk , Atacandia olen ottanut 8 mg (yksistään ei auttanut) kun en ole uskaltanut jättää pois, kurjaa testailla noita lääkkeitä kun apua ei saa oikein mistään . Tuo beetasalpaaja ilmeisesti aiheuttaa hengästymistä ? Onko sinulla emconcor vähentänyt kohtauksia ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe