Valmennuskurssit lääkikseen

Nanna-97

Moi!

Oon tässä hakemassa lääkikseen ens keväänä ja mietin vähä valmennuskurssille menoo. Oon vertaillu eri valmennuskurssifirmoja: mm. Huippuvalmennusta, Lääkisvalmennusta, Valmennuskeskusta, MaFyä, Kandikustannusta ja Eximiaa.

Haluisin kuulla kokemuksii valmennuskursseilla olleilta. Erityisesti toi Lääkisvalmennus ja Kandikustannus kiinnostavat (kun ovat vähän pienempiä firmoja, vaikuttavat ehkä siltä, et saisi henkilökohtaisempaa opetusta). Lääkisvalmennuksen nettisivuilla on lupaavaa infoa, myös KKoy on vakuuttava.

Kertokaa aitoja kokemuksia ja mielipiteitä, mitä suosittelisitte? Oon aina ollu hyvä bi,fy ja ke :ssa, mut kaipaisin vähä valmennusta lisäks.

24

7423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LääkisMyösKiikarissa

      Millaisia numeroita olet nyt lukiossa saanut noista kyseisistä aineista?

    • Nanna-97

      Ysejä ja kymppejä. :)

    • huusiann

      Rupea suomenruotsalaiseksi niin et tarvitse valmennuskurssia koska sisäänpääsy on niin helppoa. Ruotsinkielisille ei edes järjestetä valmennuskursseja koska niille ei ole tarvetta. Mieti mitä säästöä kun ei tarvitse maksaa eikä opiskella valmennuskurssia ja silti pääsee opiskelemaan lääkikseen.

      Suomalaiset ovat kyllä maailman tyhmin kansa.

      • ararkisto

        Miksi ruotsinkielisistä yli 50% pääsee opiskelemaan yliopistoon /korkeakoulluun mutta suomenkielisistä vain 30%?

        Oli syy mikä tahansa se on VÄÄRIN!

        -
        Suomenruotsalaiset oppilaat lukevat läksyjä keskimäärin laiskemmin kuin suomenkieliset, kertoo Hufvudstadsbladet. Lehden tieto perustuu tuoreeseen väitöskirjaan, jossa tutkittiin 15-vuotiaiden asennoitumista koulutyöhön neljässä eri maassa.
        Ruotsalaistutkija Anna Dallin tekemä tutkimus osoittaa Hbl:n mukaan, että 75 prosenttia Suomen koulujen ruotsinkielisistä oppilaista käyttää läksyjen lukemiseen päivittäin alle puoli tuntia. Suomenkielisillä oppilailla vastaava osuus oli vain 37 prosenttia.
        Tutkimusta varten haastateltiin yli 800 oppilasta Ruotsissa, Suomessa, Indonesiassa ja Australiassa.
        Suomenruotsalaisten oppilaiden asenteet koulua kohtaan olivat Hbl:n mukaan kaikkein kielteisimpiä.
        Tutkijan mukaan syynä saattaa olla se, että ruotsinkielisiä jatko-opiskelupaikkoja on suhteellisesti enemmän eikä niistä tarvitse kilpailla niin ankarasti.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288429692234.html

        IL - Luonnontiede ei sujunut suomalaisnuorilta
        Kielivähemmistö otti kevyemmin Keskiviikko 11.4.2012 klo 03.13

        Opetushallituksen tuore arviointi osoittaa, että 15-vuotiaat peruskoululaiset hallitsivat vuonna 1998 asiat paremmin.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041115432065_uu.shtml

        YLE: Yliopistojen ovet aukeavat helpommin ruotsinkielisille
        Ruotsinkieliset nuoret pääsevät helpommin opiskelemaan yliopistoihin ja korkeakouluihin kuin suomenkieliset nuoret. Ruotsinkielisten kiintiöillä ja helpotuksilla turvataan ruotsinkielisten palveluita. Tulevaisuudessakaan koulutusmahdollisuudet eivät ainakaan heikkene, kun ruotsinkielisten lääkärien, juristien ja opettajien koulutusta ollaan lisäämässä.

        Tänä syksynä Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan ruotsinkielisten kiintiöön pääsi opiskelemaan kahdeksan pistettä heikommilla tuloksilla kuin suomenkieliselle puolelle. 30 opiskelijan ruotsinkielisten kiintiöstä täytettiin vain 26, loppujen koepisteet olivat liian huonoja.
        http://yle.fi/uutiset/yliopistojen_ovet_aukeavat_helpommin_ruotsinkielisille/5432237

        --- Vain 26 ruotsinkielistä läpäisi kokeen. Kaikkia paikkoja ei täytetty koska taso oli niin huono.

        Suomenkielisellä puolella ei ikinä jää paikkoja täyttämättä koska pääsykokeen läpäisijöitä on aina ENEMMÄN kuin paikkoja.

        SIINÄ ON JUURI SE MERKITTÄVÄ ERO JA OSOITUS PRIVILEGIOISTA

        Suomenkielisellä puolella on aina enemmän opiskelijoita jotka pääsisivät opiskelemaan osaamisensa puolesta mutta opiskelupaikat täyttyvät jo paremmista opiskelijoista. Moni suomenkielinen jää opiskelun ulkopuolelle koska ei mahdu sisäänotettujen ryhmässä vaikka olisi mutten täyttänyt pääsyvaatimukset. Näin ei käy ruotsinkielisellä puolella, kaikki jotka hallitsevat riittävän osaamistason pääsevät sisään koska raja tulee vastaan vasta opiskelijoiden osaamistason kohdalla.


    • Toisella-sisään

      Minä kävin Eximian valmennuskurssin. En nyt tiedä kuinka fantastinen se oli, mutta suosittelen sinua silti käymään jonkun valmennuskurssin, kyllä niistä aina varmasti saa jotain. Tärkeimpänä se varmuus, että tämänkaltaisia asioita ja tällä tasolla pitää osata.

      Itse hain kahdesti, ensimmäisellä kerralla kävin sen kurssin ja toisella opiskelin itsenäisesti, toki käytin myös niitä edellisen vuoden kurssilta saatuja materiaaleja hyväksi.

      • Kurssiiii

        Oma Eximian kurssini tänä vuonna ei ollut mikään huikean mullistava kokemus, opettajat kuitenkin pääasiassa osaavia, eli kai siitä apua oli koska pääsin sisään. Eximian kurssilla tehtävät kokeet olivat välillä turhan vaikeita, sen verran ettei kukaan (koko Suomessa) osannut osaa tehtävistä, irtopisteitä osa sai. En voi suositella, mutta en myöskään osaa suositella muita valmennuskursseja koska en voi puhua kokemuksella. Luultavasti suurin osa kursseista samanlaisia.


      • Nanna-97

        Mä oon aina vähä suhtautunu kriittisesti isoihin valmennuskurssifirmoihin (eximia, valmennuskeskus, huippuvalmennus). Oon googlaillu niistä nyt tosi paljon, ja porukan kokemukset vaihtelee suuresti... Siks mua nyt alkoi kiinnostaa noi pienemmät firmat: kandikustannus ja lääkisvalmennus. Onko kellään kokemuksia niistä? Niiden hinta on ainaki verrattaen paljon edullisempi.


      • Nanna-97

        Nii ja kiitos kaikille kommenteista! :) Kyllä varmasti kurssille ois hyvä mennä.


    • Nanna-97

      Joo! Kyllä mäkin olen ajatellut, että kurssista voisi olla hyötyä. :) Just sitä varmuutta ja pääsykokeesen keskittymistä.

      Mutta onks todella nii et kukaan ei oo ollu Lääkisvalmennuksella tai Kandikustannuksella? :D Pitäis pian varata kurssi, jos meinaa, ja ois kiva kuulla oikeaa palautetta.

    • mikkimulperi

      Olen ajatellut ilmoittautua Valmennuskeskuksen Lääketieteen valmennuskurssille- Takuu Marraskuu Helsinki 2015-2016.

      Jos täältä löytyy joku joka on ilmoittautunut tai ilmoittautumassa k.o kurssille, niin laita minulle sähköpostia, niin saadaan molemmat alennusta kurssista!
      Molemmat saavat 5 % alennusta (kolmen porukka saa 10% ja neljän- tai useamman porukka 15 %).

      [email protected]

    • mannaa000

      mä kävin kandikustannuksen valmennuskurssin ja tykkäsin kovasti.olin vuoden välivuodella ja pääsin kurssin jälkeen suoraan sisään. Opet oli siellä tosi hyviä

    • dgfhuhytry

      Kandiakatemia tai valmennuskeskus.
      Mutta mene vasta, kun olet kunnolla opiskellut kaikki kurssit itsenäisesti läpi. Ummikkona turha mennä mihinkään kurssille.

    • Sisäänpäässyt

      Moi, kävin eximian valmennuskurssin viime vuonna hkissä ja voin suositella. Opettajat osasivat vastata hyvin kysymyksiin ja muutenkin auttaa mulle vaikeissa asioissa. Tehtävät oli kans mun mielestä hyviä ja tarpeeks haastavia. Ite pitää tietty myös lukea mut kurssista oli hyötyä.

    • huusiann

      Pappa betalar!

      Who cares!

    • laakis2015

      Hei! Kirjoitin itse nyt keväällä 2015 ja pääsin Oulun lääketieteelliseen ensimmäisellä yrityksellä. Ahkera yliopillaskokeisiin luku ( niiden järkevä asettelu) ja eximian valmennuskurssi olivat avain pääsyyn. Valmennuskurssille mennessä asiat olivat jo todella hyvässä hallussa. (Kemia L, Fysiikka E, Biologia L) Valmennuskurssilla asiat kuitenkin kerrattiin vielä alusta asti ja materiaalit olivat ihan okei. Eniten plussaa oli kuitenkin harjoituskokeista. (Kurssilla 2 kpl) Ensimmäisessä kokeessa olin ihan hukassa ja tein kaiken väärin. Toisessa harjoituksessa korjasin kaikki virheeni ja sain loistavat pisteet. Pääsykokeessa tiesin sitten heti miten vastata ja mistä aloittaa ( yleiset tehtävätyypit) ja onnistuin kerralla.
      Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ilman kurssiakin pääsee sisään ja helposti! Vuosikurssillani on monta ekalla haulla päässeitä, jotka eivät ole kurssia käynneet. Tee lukusuunnittelma ja pysy siinä. Opiskele kaikki asiat ja älä luovuta missään vaiheessa. Puoli vuotta on lyhyt aika raataa täysiä verrattuna viiden vuoden säheltämiseen.
      En suoranaisesti suosittele valmennuskurssia. Saman asian ajaa vanhojen pääsykoetehtävien tekeminen (itse tein vuosien 2014-2001 kokeet läpi) ja omat stimuloidut pääsykokeet.

    • TohtoriNo

      Onko kenelläkään kokemusta korkeakouluun.fi lääkiksen kurssista? Riittääkö itseopiskelumateriaaliksi?

    • anni9k

      Mua kiinnostaisi tuo Lääkisvalmennuksen kurssi myös. Jos vaan löyty kokemuksia, niin olisi kiva kuulla.

    • Kermaperseetvalmennus

      JOS lukiosta on alle viisi vuotta, niin turhaa on.

      Ja jos on vähemmän, niin et varmaan huomannut että olit juuri kolmen vuoden suomen valtion tarjoamalla valmennuskurssilla. Mitään uutta ei opeteta.

      Ole hyvä.

    • Kurssitrahastusta

      Jälkikasvuni maksoi juuri tänä keväänä itsensä kipeäksi Valmennuskeskuksen kurssilla ja jäi lääkiksestä silti muutamalla pisteellä :( Heidän oppinsa johtivat lähinnä harhaan. Nyt hän ei aio osallistua millekään kurssille, vaan panostaa itsenäisesti. Itse pääsin aikanani lääkikseen ensimmäisellä yrityksellä ilman kursseja :) Itsestä se kuitenkin viime kädessä on kiinni:)

      • Kumpulastapäiväävaan

        Mä suosittelen kemian ja fysiikan perusopintoja ihan avoimessa yliopistossa... Parasta valmennusta lääkikseen ikinä!!! No niin hyvää kesän jatkoa. Terveisin fil yo


    • Lääkikseenekal97

      Suosittelen lämpimästi mafy-valmennusta. Kyseisellä kurssilla oli aina 2 opettajaa maksimissaan noin 20 oppilasta kohtaan. Kurssilla periaatteessa ei käydä yhteisesti mitään yleistä saarnaa aihepiireistä, vaan tehdään tehtäviä kovalla sykkeellä, sillä parhaiten pääsee sisään laskurutiinilla.

      En kirjoittanut yossa älliä mutta kovalla työllä sain itselleni laskut kuntoon biologian ohessa. Tein töitä noin 30-38h/vko.

      Mafyssa oli harkkakokeita yoiden jälkeen kerran viikossa ja jokainen oli kattava ja helppo tai perkuleen vaikea. Samaan aikaan kurssilla annettiin ns. pääsyrajoja, joilla pääsisi sisään.

      Mafy on vaativa kurssi ja vaatii kaiken huomion, mutta sen avulla pääsin Treelle 165,5 pisteellä. Monet käyvät nämä eximiat ja huippuvalmennukset, mutta yksilöllisyys puuttuu molemmista (niin olen kuullut). Kävimme 5 kaverin kanssa mafy ja 2 pääsi lääkikseen ja kaksi hampaalle. Yhdellä jäi muutama piste sisäänpääsystä. Toivottavasti tämä auttoi muita tulevia medisiinareita:D

    • Köyhätyttö

      Moi!

      Mun mielestä noi on kaikki turhan kalliita. Itse en pysty yli 800e laittamaan valmennuskurssiin. Ainoa joka järjestää sillä hinnalla on Hybridia, oletteko kuullut siitä/kellään kokemuksia? Taitaa olla uusi järjestäjä. Sivut on ainakin hyvät ja opet vaikuttaa kivoilta.

    • VahvaSuositus

      Lääksivalmennuksen kurssilla olleena voi vahvasti suositella. Opettajat ammattitaitoisia ja opetus juuri sellaista mitä lupaavat: ei väkisin pänttäämistä, vaan oppimistekniikat kunniaan. Pienemmän firman etuna juuri tuo henkilökohtaisuus ja mahdollisuus "kustomoituun" valmennukseen. Nettisivujen mukaan ovat myös muuttaneet uusiin kurssitiloihin, joten pitäisi puitteetkin olla kunnossa.

      • Joo, samat kokemukset tuosta Lääkisvalmennuksesta. Ja ne tilat on kivat. Jos en pääse tänä vuonna, niin se on ihan oma moka eikä valmennuskurssin syytä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe