Käytetyn Peugeotin ostaja ottaa kovan riskin!

Surkeeta

63

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaunolaT
      • hmmmmn

        Sulla ei edes ton hintaseen autoon ole edes varaa, niin pitäisit suusi kiinni.


    • etjtjetjtte

      307 ja varsinkaan juuri 407 ovat mallit joita on turha moneen liikkeeseen edes tarjota vaihdossa.308 ja laatuaan huomattavasti parantanut 508 sitten kärsivät noiden mallien maineesta

      • Patonkitehtaanlelu

        508 käyttää malleissaan pääasiassa juuri tuota (1,6 HDI) paskakonetta, joka laukeaa varmasti, kuin aikapommi.


      • 508gthimottaa
        Patonkitehtaanlelu kirjoitti:

        508 käyttää malleissaan pääasiassa juuri tuota (1,6 HDI) paskakonetta, joka laukeaa varmasti, kuin aikapommi.

        Miten niin pääasiassa tuota konetta. Löytyy myös bensat ja 115, 120, 140, 150, 163, 180 ja 204 dieselit.


    • Timojussi

      Tuon öljypohjakuvan jälkeen... voiko autoon teettää uuden öljypohjan, jossa poistoproppu olisi alimmaisena?

      • PaSkAhansesiinä

        Jaa ja silläkö poistuisi turbon putkeen unohtunut öljysihti? Minun ranskalaisesta löytyi mystinen sihti imukanavasta, kun kolmas ahdin rikkoutui.


    • FyrkFinns

      Itse asiassa, käytetyt Peugeotit eivät ole kalliita. Sitten kun amisjätkän palkoilla haetaan Saksasta joku lähes uusi bemari tai mersu, silloin huutaa lompakko tyhjyyttään ja kun sille sitten annetaan runtua oikein kunnolla ja kone paljastaa todelliset ajokilometrinsä, silloin menee isi pankkiin takaamaan vekseliä. Ranskisauton saa uutena edullisesti ja käytettynä pilkkahintaan, ja kilometrit pitävät kutinsa kun ei tarvitse lähteä merta edemmäs autokaupoille.

    • SebLöe

      307 Pösö on hyvä ja luotettava, samoin 308...ei näissä malleissa ole ylimääräisiä vikoja.
      Ajoin n. 90.000 307:lla ja riitti normaali vuosihuolto, ei ylimääräisiä reissuja pajalle.
      Viimeisessä vuosihuollossa oikeanpuoleinen koiranluu vaihdettiin ainoana ylimääräisenä osana koko aikana.
      Muutama polttimo ja takapolttimoita paloi ehkä normaalia enemmän...ehkä pari vuodessa.
      308 24.000 ajettu, ainoa vika takuun tunnistinantura joka on termostaattiin interoitu ja olisi maksanut tuollaiset pari kymppiä.
      Että en ymmärrä päivittelyitä sähkövioista...tietysti niitäkin voi tulla, mutta niinhän kaikille nykyautoille.

      • HyvinPelasi

        No oli mulla kerran 307:ssa joku sähkölaite rikki, olisko ollut takatuulilasin pyyhkimen moottori. olisko ollut parisataa. Ja yhteen aikaan takaluukku aukesi vain kaukosäätimestä. Sepä olikin ohjelmallinen juttu ja hoitui odottaessa eikä maksanut. Tais olla Valeon sähköt, sepä pelotti ensimmäiset kymmenen vuotta mutta totuus on että Boschit volkkarissa teettivät paljon enemmän työtä, mm. kerran auto pysähtyi kehälle ja startti ei inahtanutkaan. VW:ssä oli myös helmaruosteita mutta sehän olikin siihen aikaan vielä normi peltiä ja 307 lienee ollut sinkkipeltiä, niin ettei voi verrata.


    • sekopäävwkuski
      • SebLöe

        Ei kannata näyttää täällä tyhmyyttään, kun ei varmasti itselläsi ole minkäänlaista kokemusta....mutu tuntumat ja niiden perusteella kommentit ovat todella tyhmiä.
        Mitä palstalla ylipäätään tekevät ne joiden tarkoituksena on pelkkä parjaus?


    • Boschinsähköt

      Nöytti olevan Boschin osia edellisessä PSA-autossani. Siitä huolimatta kesti. Joku mikähän tuulettimen vai pyhhkijän moottori siitä kerran rjpesi kääntämään mutta ei se kallis ollut. Muuten selvittiin vuosihuolloilla.

      • KorjaamoJK

        Boschin osia on useimmissa autoissa ja trukeissa...

        Nämä pikkukorjaukset eivät ole kovinkaan kiinnostava keskustelun aihe. Niitä tulee kaikissa autoissa, mutta sellaiset viat, joiden seurauksena koko auto joudutaan romuttamaan on toinen ja paljon isompi juttu. Ja valitettavasti juuri siinä on Peugeotin ongelma.


      • VAGongelma

        Viittaatko nyt DSG.-tyyppisiin vaihteistovikoihin vai TSI-tyyppisiin jakoketjun katkeamisiin? En ole pököteissä kumpiinkaan törmännyt. Joku täällä levittää kuvaa kuraisesta öljypohjasta, mutta niin se on että nykyajan turbokoneet kaipaavat öljynvaihdot ajallaan ja myös kunnolliset öljyt ja suodattimet. Hinnat-alkaen-suodattimet ja -öljyt pelaavat vain tuurilla, ja ylivuotisten öljyjen käyttö ei enää nykymoottoreissa ole viisasta.


    • Vitutusta

      5600 euroa vielä maksamatonta autolainaa. Nyt tuo makaa pihan perällä korjauskelvottomana. Jobbari tarjosi 700 euroa.

      • Nomuttatuota

      • eisiinämitään

        Lottoaisin mieluummin, kuin alkaisin tilailemaan jostakin epämääräisestä ulkomaan kolkasta moottoria...


    • girlsdo

      Ei kannattaisi kiroitella mitään autosta jos ei ymmärrä enempää,kun sika tuulimyllystä

      • kiroitella

        Sinä olet sitten niitä tuulimyllyeksperttejä, heh?


    • kokemustaon

      pösön autoissa liikaa rikkoutuvia järjestelmiä ja hienouksia. toinen omistaja haukkaa säännönmukaisesti paksusti paskaa.

      • Hyvä_auto

        Olen toinen omistaja. 407 Hdi 1,6 -09. Ostin 67tkm. ajettuna. Nyt 160 tkm. Vain egr-venttiili vaihdettu. Muutoin vain normihuollot, paitsi öljyn vaihto 10tkm. välein.


      • Aikanäyttää
        Hyvä_auto kirjoitti:

        Olen toinen omistaja. 407 Hdi 1,6 -09. Ostin 67tkm. ajettuna. Nyt 160 tkm. Vain egr-venttiili vaihdettu. Muutoin vain normihuollot, paitsi öljyn vaihto 10tkm. välein.

        Katsotaan oletko samaa mieltä auton hyvyydestä kun mittarissa on 40tkm lisää.


      • Hyvä_auto
        Aikanäyttää kirjoitti:

        Katsotaan oletko samaa mieltä auton hyvyydestä kun mittarissa on 40tkm lisää.

        No siihen menee meidän ajoilla n. 1,5 vuotta. katsotaan sitten.


    • DieselDennis

      Ellei sitten ole auto-expertti. Kyllä Peugeotin dieseleillä voi päästä vieläkin sinne 300... 500.000 kilometriin, mutta silloin pitää osata ennakoida tiettyjä asioita ja tehdä tiettyjä korjauksia/muutoksia moottoriin. Huoltokirjalla pääsee vain Kuusakosken jonoon...

    • palanut206gtiuutena

      uusi pösö se kestää siistiä ja varovaista ajoa 20tkm ja sitten pyörälaakerit, vetoakselit ja kaikki alustan osat uusiksi ja taas huoletonta ajoa seuraavat 20tkm, jotain sähkövikoja tietenkin on ja kaikki nesteet tekniikasta enempi tai vähempi vuotaa mutta pikku juttuja, kyllä psa vahva tuotetakuu parsii pikaliimalla ja silkoonilla että takuuajan jälkeen voi sitten itte koittaa korjata paremmin ne sentin ranskis toleranssit mutta ei kaikki autot ole täydellisiä, jos mersu joskus mainosti: autoilu tarvii esikuvia, psa: tarvii se myös varoittavia esimerkkejä: sitikka ja pösö

      • Silkkaapaskaa

        Kyllä sieltä löytyy paljon kalliimpaakin korjattavaa melkoisen nopeasti, kuten kytkin, lämmityslaite, turbo, ohjaustehostin, ilmastointi jne.


      • papmkk

        Tänään käytin katsastuksessa 10 vuotta vanhan 307 SW 1.6 bensa. Meni taas ilman huomautuksia läpi kuten aikaisempina vuosina. Ennen katsastusta kahden polttimon vaihto ei muita toimenpiteitä. Missä vaiheessa tästä autosta hajoaa kaikki edellä luetellut osat sillä ne on kaikki toistaiseksi alkuperäisiä? Osaisi siten paremmin varautua rahanmenoon.


      • ggdniinnojoo
        papmkk kirjoitti:

        Tänään käytin katsastuksessa 10 vuotta vanhan 307 SW 1.6 bensa. Meni taas ilman huomautuksia läpi kuten aikaisempina vuosina. Ennen katsastusta kahden polttimon vaihto ei muita toimenpiteitä. Missä vaiheessa tästä autosta hajoaa kaikki edellä luetellut osat sillä ne on kaikki toistaiseksi alkuperäisiä? Osaisi siten paremmin varautua rahanmenoon.

        Paljonko autollasi on ajettu?


      • papmkk

        n. 150 000. Kaikki käytännössä Kehä III:n sisällä joten luulisi kytkimen, jarrujen ym. joutuvan koville. Toki jarrupaloja ja levyjä onkin vaihdettu. Akku on alkuperäinen, mutta taidan vaihtaa sen varmuuden vuoksi.

        Ai niin, on tuohon kohta vaihdettava takaluukun kaasujouset eli varmaan vuoden sisällä.


    • EXpösöman

      Pösö kestää hyvin varastointia ja säilytystä viileässä, kuivassa hallissa. Ongelmia syntyy jatkuvan käytön ja kilometrien seurauksena. Peugeot on täynnä haperoiksi mitoitettuja osia, nivelistä kytkimeen ja vilkun viiksestä lämmityslaitteeseen. Hyvin varovaisella käytöllä voi päästä jopa 100.000 km asti ilman suuria korjauksia, mutta siitä se "eroosio" sitten alkaa täydellä voimallaan.

      • EristäjäEerik

        Oma pökötti kesti 170tkm moottoritieajoa kunnes sitten laukesi. Ihmettelen millä toiset ovat kelanneet jopa 300tkm pösön mittariin. Olisikohan vaihtomoottorilla?
        Kertokaa


      • Selitystässä
        EristäjäEerik kirjoitti:

        Oma pökötti kesti 170tkm moottoritieajoa kunnes sitten laukesi. Ihmettelen millä toiset ovat kelanneet jopa 300tkm pösön mittariin. Olisikohan vaihtomoottorilla?
        Kertokaa

        Toiset koneet kestää, toiset ei, siinä se selitys.


    • M0T

      Köyhän ei kannata ostaa käytettyä Peugeotia!

      • niskakarvat

        No mikä sitten on se paras valinta köyhälle?


      • Kokeiltuon
        niskakarvat kirjoitti:

        No mikä sitten on se paras valinta köyhälle?

        Toyota Corolla bensakoneella. Se kestää isältä pojalle ja pojalta isälle.


      • LuuserivalintaToko
        Kokeiltuon kirjoitti:

        Toyota Corolla bensakoneella. Se kestää isältä pojalle ja pojalta isälle.

        Ruostuu kyllä, mutta omistaja tekee kaulakiikun ennen sitä.


    • upslaneconom

      Tuskinpa on suurta riskiä, omistaa halba pösö! Suorastaan suurta säästöä talouteen!!

    • ylläriviat

      Käytetty pösö on riski bisnestä yli satasta ei kannata maksaa!

      • Näinonnärreet

        Satasen pösöä saattaa joutua korjaamaan 7000 eurolla, kuten minulle kävi.

        Pösöä ei kannata ostaa kalliilla eikä halvalla.


      • Lauantaikännit
        Näinonnärreet kirjoitti:

        Satasen pösöä saattaa joutua korjaamaan 7000 eurolla, kuten minulle kävi.

        Pösöä ei kannata ostaa kalliilla eikä halvalla.

        Monesko olut on menossa?


      • Sunnuntaikännit
        Lauantaikännit kirjoitti:

        Monesko olut on menossa?

        Oluet jäi kyllä pitkäksi aikaa väliin, kun pököttiä kunnostettiin oikein olan takaa. Ja myytiin kyllä sitten saman tien pois.

        407 -07 HDI 1,6 150tkm ajettuna oli täydellinen pommi. 30tkm aikana siitä hajosi lähes kaikki, mikä mikä vaan oli kallista korjata. Peugeotin korjaamiseen käytetyn rahan voisi yhtä hyvin polttaa.


      • gdfgsfs

        Ilmiö on hyvin omakohtainen kokemus ja tuttu.

        Ei enää ikinä ranskalaista!


      • paskaonpaska

        Vanha pösö kannattaa laittaa paaliin, eikä suinkaan korjata. Vaikka korjaisit kaikki ranskalaisen autosi viat sanokaamme 6000 eurolla, on romusi arvo silti 2000 euroa.
        Tästä syystä yli 100tkm ajetut ja yli viisi vuotiaat pösöt kannattaa hävittää ennen kuin täyden leviämisen vaihe alkaa.


      • MaarionK

        Tuossa on syy siihen, miksi käytetty Peugeot muuttuu arvottomaksi.


    • gsdffdgfgg

      Halpa pösö muuttuu nopeasti arvottomaksi.

      • JoOn1

        Vaihdossa Volkkariin saa enempi kuin mitä maksoi uutena, näin on markkinat :)


    • Kesoil

      Minä yritin vaihtaa 508 HDi 1,6 pirssini uuteen Passatiin, kun ranskanpulla saatiin vihdoin kuntoon pitkän korjaamokauden päätteeksi. Surkeat 7200 euroa tarjottiin 2012-vuotisesta siististä, mutta toki epäluotettavasta pösöstä.

      • EipäTaidaKannattaa

        Uutena 25000 euroa maksanut auto on 4,5 vuoden iässä arvoltaan noin 10000 arvoinen.

        Siihen kun lasketaan hyvityksessä autoliikkeen voittotavoite, niin ollaan aika lähellä 8000 euroa.

        Että onhan se vähän alakanttiin, mutta ei paljon.


      • Kesoil

        Ja kun korjaat auton hankintahinnaksi 32.000 euroa laskelmaasi ja lasket uudelleen, niin sitten ymmärrät kuinka pohjattoman tyhmää on ostaa Peugeot-merkkinen auto.


      • SamaHomma
        Kesoil kirjoitti:

        Ja kun korjaat auton hankintahinnaksi 32.000 euroa laskelmaasi ja lasket uudelleen, niin sitten ymmärrät kuinka pohjattoman tyhmää on ostaa Peugeot-merkkinen auto.

        Sama ongelma se on muillakin merkeillä.

        Kun ostat varustellun auton, maksat kaikenmaailman varusteista ekstraa, mutta kun autoa ollaan vaihtamassa, niillä ei olekaan juuri merkitystä.

        Perusmalli 508.sta maksoi tuon 25000 vuonna 2012 ja ilmeisesti hyvityshinta on laskettu sen mukaan.

        Ja peugeotin ostaminen on todella viisasta, käytettynä. Kun joku ostaa juuri isolla rahalla korjatun auton, alle torihintojen, niin sitä sanotaan hyväksi kaupaksi.


      • Halpaoli

        Juuri noin. Ostin viime keväänä 2300 eurolla Peugeot 508 2,0HDi -02 aj 168tkm. Auto oli siisti ja hyvin huollettu. Renkaat olivat lopussa, mutta siinä kaikki korjausta vaativat virheet.


      • Rehtiukko

        Taisit saada -02 vuonna prototyypin, sillä 508 tuli 2011 julkisille markkinoille.


    • jhjhkljhkjh

      Käytetystä Pösöstä ei kannata maksaa muutamaa tonnia enempää. Nuo kympin hinnat tulevat pikkuhiljaa alaspäin, kun vaan jaksaa odottaa. Kysyntää kun ranskalaiselle merkille ei enää juuri ole.

    • Palskinmäki

      Pösö on yksi kalleimmista automerkeistä. Kuvittelit kenties tehneesi hyvät kaupat, mutta kun tarjoat omaa ranskatartasi vaihdossa, paljastuu karu totuus. Heikko laatu ja vikaherkkyys näkyy valitettavasti jälleenmyyntihinnoissa ikävästi paalaamoon asti.

      • OliskoNäin

        No olisko sulla esittää edes jonkinlaista karkeaa laskelmaa siitä, mikä on peugeotin, jonkun kokoluokan, elinkaarikustannukset, verrattuna jonkun samaa kokoluokkaa edustavan, toisen automerkin, kustannuksiin.


      • gdgdgdfg

        Kun katselin korjaamokuitteja lompakostani kuluvan vuoden huhtikuusta. Kuittien määrä teki mielen apeaksi. Pösö on lähes kuukausittain huollossa tai korjauksessa. Ei mitään isompaa, mutta lähemmäs 3000 euroa yhteensä.


      • KerroRohkeasti

        Mikä pösö on kyseessä ja mitä kaikkea korjattiin?

        Itse ajan 20 vuotta vanhalla ja en saa mitenkään menemään auton ylläpitoon yli tuhatta euroa vuodessa. Kustannuksessa on mukana renkaat ja tuulilasit ja öljynvaihdot ym pakolliset kulut.


      • Rehtiukko
        gdgdgdfg kirjoitti:

        Kun katselin korjaamokuitteja lompakostani kuluvan vuoden huhtikuusta. Kuittien määrä teki mielen apeaksi. Pösö on lähes kuukausittain huollossa tai korjauksessa. Ei mitään isompaa, mutta lähemmäs 3000 euroa yhteensä.

        Korjaamon kuitti on 1-2 A4 lehteä. Kuinka kauan normiukko haluaa arkistoida niitä lompakossa. Taisivat olla sun koulubussin kuitteja.


    • Autoilussa voi myös kulkea toiseen suuntaan Ostin vuosi sitten 800 eurolla (lähes uudet kesä ja talvirenkaat mukana.)26.vuotta vanhan Peugeot 309.ajettu 145 tuhatta.Nokka remmi vaihdettu viimmeksi 2001.ajettu 70tuhatta tällä nokkaremmellä.Hyvä vielä mutta keväällä ajattelin vaihtaa.Laitan sen 3.vuoden päästä museorekisteriin.Mukava 2.auto ja tulee halvaksi pitää ,ja kuka ne ajo päivät laskee mitä eläkeläinen ajelee.Siihen asti kun otetaan sateliittipaikannus asia tietysti muuttuu.Ja siihen kai sitä tähdätään, päästään dikitaalisesti menot (vakoilemaan.)

      • TaloudellinenLaskelma

        Kannattaa muistaa että tuollaisella autolla ei vedetä 30 tkm vuodessa ajosuoritteita. Eikä mikään lapsiperheen auto.

        Mutta, autot tarpeen mukaan, eläkeläiselle varmasti ihan hyvä peli sunnuntaiajeluun.


    • Huono_merkki

      Peugeoteissa pitää hyväksyä tietty määrä pikkuvikoja. Ajotietokoneen näyttö himmenee, ohjaustehostin sylkee öljyä pihalle, turvavyön palautusjousi kuoleentuu, iskunvaimennus on löysä uusillakin vaimentimilla, moottori syö öljyä.

      Lisäksi pitää hyväksyä hiukan puutteelliset ajo-ominaisuudet.

      Ikävintä on se, että Peugeotin hyvityshinta vaihtotilanteessa on aina huono.

    • Kokemuksia on yli 20 vuotta kahdella 309 destä.(molemmat pensakone,1,3,ei nokkaremmen vaihtoja) molemmilla ajettu ilman koneen avaamista yli 350 tuhatta.Ensimmäisen laitoin sivuun kun sai halvalla toisen samanlaisen.Päivittäiset työmatkat 25tuhatta km.vuodessa.Normaali kulutus osat vaihdettu tarvittaessa.Varma toiminen, ei ruoste vikoja.(aina öljyt vaihdettu omalla pukilla ja lämpöiset öljyt ruiskutettu auton pohjaan.(todellinen ympäristö teko,käytännössä sinne maantielle ne huuhtoutuu.)Nyt kolmannella jatketaan, maantiellä ja sillä pystyy ajamaan ylintä nopeusrajoitus nopeutta.(eläkeläisenä)
      Mutta tämä autotallissa oleva 2008 mallinen 207.farmari.Seisoo lämpöises tallis.Ajettu alle 60 tuhatta.Ensimmäinen vika katsastuksessa jokin kaasuttimen läppä väärassä asennossa.No menin merkki huoltoon että laitetaan kuntoon,samalla kysyttiin että tehdäänkö muuta.Sanoin että viikko sitten katsastusmies on katsonut kaikki.Mutta voihan ne lamput katsoa, ettei ole sillä aikaa ole sammuillut.No se on sitten se C huolto. Enhän minä vanhalla autolla ajajana tiennyt mikä on C.huolto.Mutta kassalla opin, se C.huolto maksoi 277.euroa.Jaha,maltoin mieleni.Mutta kun samalla reissulla kotimatkalla menin näyttämään uusinta katsastukseen niin abs jarruvalo syttyi jota se ei ollut ikinä ennen tehnyt.Kysyin katsastus mieheltä mitä tehdään kun näin on käynyt,kuitit oli kädessä.Sanoi ettei uusia vikoja etsitä ja jos sillä ei ole vaikutusta liikenneturvallisuutee.Kun käynnisti udelleen niin ei palanut eikä vika näkynyt tietokoneella.Seuraavava päivänä lähdin huoltoliikkeeseen kysymään mitä se C.huollossa tarkoittaa ABS jarrujen herkistäminen tarkoittaa kun ne syttyi myös tulomatkalla.Sain samanlaisen vastauksen kuin politiikoilta.Asiaa jäätiin seuraamaan ja 3.kuukauden päästä se vika kuitattiin pois,(ilmainen kuittaus)ja oli kuulemma jarru polkimen anturi rikki.joka pitäis vaihtaa.ja se maksaa.Sanoin etten nyt ainakaan vielä vaihda, vaan katson kuinka rikkinäinen anturi pelaa.Se on toiminut niin ettei se katsastusmiehelle ole 4,jänä vuonna syttynyt,mutta saan sen syttymään jos äkkiä painan jarrua voimakkaasti.Että sellainen rikkinäinen anturi.Nyt öljyn vaihdon yhteydes ostin sen 30 euron huolto tarjous tarkastuksen.Jako hihna pitäis vaihtaa toista kertaa.(sitä ei voi riskeerata.)Pitäis kuulemma vaihtaa etupyörön laakeri.Kyllä katsastus mieheltä otan varmistuksen ja vika lapun ensin ennenkä lakeri vaidetaan.Autolla ajettu alle 60.tuhatta kilometriä.Jarrunesteet pitäis vaihtaa joka toinen vuosi. Omas käyttö autos on jarrunesteet vaihdettu kun on juotunut jarruremonttia tehdä (noin 15-20.vuoden välein.Kyllä taidan lopettaa tarjous tarkastukset,ja katsoa itse ja katsastuksen yhteydes mitä vaihdetaan.Saa nähdä voinko antaa edes viimmeisenä tuomiopäivänä tietämättömälle myytyä C.huoltoa anteeksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe