Luntouttava työtoiminta Imatralla

paperimiessalosaaresta

Mitäs työttömät tekee noissa kuntouttavissa työtoiminta pajoissa?
Saako sinne oikein tulla katsomaan kun työttömät luuserit kerrankin tekevät jotain?

99

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orjuussuomessa

      Tekisitkö töitä ilman palkkaa ?? ---- minä en

    • urponvuoksi

      Ota kortit mukaan ja mee rinkiin.

    • Niinii9

      Ei kannata tulla katsomaan kun hyvin harva tekee siellä jotain ja suurin osa on siellä vain kuluttamassa aikaa. Elikkä käyvät tupakalla, syövät siellä, pelaavat korttia ja lukevat lehtiä. Noin ainakin on puupajalla.
      Ompelimossakaan ei oikein tehdä töitä ja keikkapajalla olevat lähtevät aika usein kotiin etuajassa kun ei aina ole hommia. Siivous pajalla puolet tekee hommia ja puolet eivät

    • mainosklikkaus

      Taas trollin avaus. Onko tällä palstalla mitään moderointia?

      • Kuluttaja

        Tottahan tuo on. Kaikki ketkä ovat olleet edes vähän aikaa siellä tietävät sen


      • trollololol
        Kuluttaja kirjoitti:

        Tottahan tuo on. Kaikki ketkä ovat olleet edes vähän aikaa siellä tietävät sen

        No mitäs jos vaikka tekisit asialle jotain?Turha tuota paskaa on täällä jauhaa.


      • ABC123123209

        Eikös niiden pajojen ohjaajat ja heidän esimiesten pitäisi puuttua siihen. Eikä muiden


    • urponvuoksi

      Miksi täällä pitäisi modejen totuuksiin puuttua?

    • lkjkjjhu

      Luntouttava? Satais pian lunta.

    • Kahrenssi

      Pitää koettaa tehdä jotain, ettei tuu karensssiiiiiia

      • Kyllä_kai

        noiden kuntouttavaan työpajatoimintaan komennettujen pitäisi jo alkaa ymmärtää ettei heistä ole enää mihinkään. Ei sinne pajalle ketään komenneta siksi että oikeasti kuntoutuisivat vaan siksi että tilastot kaunistuisivat. Tehokkaampaa olisi laittaa luuserit oikeille työpaikoille ja sellaiseen kuriin että taito ja etenkin asenne korjaantuisivat. Enkä tarkoita työpaikoilla mitään paperitehtaita vaan pieniä pajoja joissa joutuu vielä tekemäänkin jotain. Jos ei muuta niin paikkojen siivoamista ja talvella lumitöitä ainakin.


    • Hävytöntä

      Kyllä työpajoihin pakotetaan aivan tavallisia työhaluisia ihmisiä. Työppäri haluaa kaunistella tilastoja. Kun muuta paikkaa ei haluta järjestää, vaikka ihmisellä on monta tutkintoa ja on ollut monessa työpaikassa ja suoriutunut tehtävistään hyvin. Tällä hetkellä ei ole tarpeeksi työpaikkoja koulutetuillekaan joten työpajoille joutuvat, vaikka siellä ei mitään uutta opi eikä saa palkkaa.
      Näin meidän verorahoilla kiusataan kunnollisia kansalaisia. Maahanmuuttajille järjestetään paljon parempi elämä kuin kantasuomalaisille. Hävytöntä.

    • eipalkkaa

      onneksi työvoimapulaan tuodaan pakolaisia - suoraan lähi idästä ,,,minne ne menee töihin ?????? - vai aikooko kela-lomailla vaan ??
      - no mutta kuitenkin virallisen totuuden mukaan työvoimapula vaivaa suomea...jne.
      - miksi siis todellisuudessa tilastoja kaunistetaan työ -hiki-pajoilla ?? ilman palkkaa aikuiset on seillä on päivähoidossaa !!
      - en minäkään tekisi ilman palkkaa töitä...... tekeekä ahneet kepu-sdp-kokoomus koijjarit itse ilman palkkaa töitä???

      • mansikkala123

        Et tekisi ilman palkkaa töitä. Vähän kyllä epäilen. Elikkä jos olisit työttömän asemassa ja sinut komenettaisiin tuonne pajalle niin sinä ottaisit karenssin. Helppoa se on sanoa


      • Niiinpä
        mansikkala123 kirjoitti:

        Et tekisi ilman palkkaa töitä. Vähän kyllä epäilen. Elikkä jos olisit työttömän asemassa ja sinut komenettaisiin tuonne pajalle niin sinä ottaisit karenssin. Helppoa se on sanoa

        Kyllä täällä uhoajia riittää mutta luonto antaa äkkiä periksi työkkärin virkailijarouvan lukiessa pelisäännöt venkulalle.


      • ulkonasyteemistä

        aitoa vedätystä ja venkulointia,,,, esim. mulla karenssi päällä ja kuntouttavaan käy tie,,, ja on jo mennyt 8kk ja mulle etsitään yhä jotain ns. kuntouttavaa paikkaa,,,, olen siis nyt ei työtön, vaikka mitään ei tapahdu,,, montakohan sataa tuhatta on asemassani!!?? - tilastot näin kaunistuu.

        Mutta pakolaisbisnekseen riittää rahaa - miksi ??? kela loma turistit saa rahaa. - kuka maksaa noi lomat ? ( massa-työttömyys maaassa, voi vain lomailla..työpaikkoja ei ole...).


    • Jelppoarahaa

      Minulta kysyttiin työkkärissä että haluatko että etsimme sinulle työtä vai haluatko itse etsiä.
      Sanoin että itse.
      Rahaa tulee ja töitä ei tarvii ettii eikä ne oo ees yrittäneetkää pistää mihinkää :D
      Välillä soittavat ja kyselevät miten menee ja kun sanoo että tiedossa on yksi mahdollinen paikka niin toivottavat vaan hyvää päivän jatkoa!

      • sprsuomi

        kyllä se kuntouttava tulee sullekin, odotat vaan...
        - mutta jos alat pakolaiseksi, niin saat kaikki edut eikä karenssi yms. kyykytys huuhaa typ tms kallonkutistus sinua uhkaa.
        - vain pakolaisille kakiki on ilmaista.... ja työt ei vaivaa vapaa-aikaa...


      • työttömyyseioleomavika
        sprsuomi kirjoitti:

        kyllä se kuntouttava tulee sullekin, odotat vaan...
        - mutta jos alat pakolaiseksi, niin saat kaikki edut eikä karenssi yms. kyykytys huuhaa typ tms kallonkutistus sinua uhkaa.
        - vain pakolaisille kakiki on ilmaista.... ja työt ei vaivaa vapaa-aikaa...

        Kysymys on vain siitä , että ei ole niitä työpaikkoja. Ei ne ihmiset siellä pajatyösdä ole sen huonompia kuin muutkaan. Se on HYVÄ että saa lisätuloa siitä. Tuntuu oksettavalta tuo ihmisten haukkuminen.Kyllä ihmiset tekisivät niitä ns. oikeita töitä , jos niitä olisi. Työttömyys ei
        ole ihmisen oma vika! Mutta toisen haukkuminen on ihmisen oma vika.


      • korruptiosuomi
        sprsuomi kirjoitti:

        kyllä se kuntouttava tulee sullekin, odotat vaan...
        - mutta jos alat pakolaiseksi, niin saat kaikki edut eikä karenssi yms. kyykytys huuhaa typ tms kallonkutistus sinua uhkaa.
        - vain pakolaisille kakiki on ilmaista.... ja työt ei vaivaa vapaa-aikaa...

        se pakolaisen elämä on paljon turvatumpaa ja elintaso korkeampi, kuin suomen suomlaisen työttömän ! -----miksi on näin ?
        onko pakolaiset maksaneet veroa tähän maahan,,,, tms ? -vai onko kyseessä bisnes verovaroin, päättäjien tulonjaon, tms, lahjontaa-korruptiota, tms ? laajaa asumisella- asumistuella keinottelua ? -huuhaa rappio hallinto maassa, tms ?

        Kauhee on kuunnella uutisista pakolais pakkosyöttö monikulttuuri propagandaa, aivan samanlaista se on kuinpervon homouden pakkosyöttö viime vaalikaudella - homoutta ja monikulttuuria ajetaan kuin käärmettä pyssyyn - miksi ???


      • 8vtyötön
        sprsuomi kirjoitti:

        kyllä se kuntouttava tulee sullekin, odotat vaan...
        - mutta jos alat pakolaiseksi, niin saat kaikki edut eikä karenssi yms. kyykytys huuhaa typ tms kallonkutistus sinua uhkaa.
        - vain pakolaisille kakiki on ilmaista.... ja työt ei vaivaa vapaa-aikaa...

        Ei tavii sinne mennä eikä tuu karenssiakaan!
        Niille ku siel sanoo vaa tarpeeks kovaa että en mene ni eivät rupea sanomaan vastaan!
        Kerran ehottivat ja sanoin että sinne en orjaksilähe ja löin nyrkin pöytää.
        Ei tavinnu mennä eikä tullu karenssiakaan.


      • Virkailija
        8vtyötön kirjoitti:

        Ei tavii sinne mennä eikä tuu karenssiakaan!
        Niille ku siel sanoo vaa tarpeeks kovaa että en mene ni eivät rupea sanomaan vastaan!
        Kerran ehottivat ja sanoin että sinne en orjaksilähe ja löin nyrkin pöytää.
        Ei tavinnu mennä eikä tullu karenssiakaan.

        Valehtelet tai sitten et kerro kaikkea.

        TE-toimisto tarjoaa sinulle työtä tekemällä työtarjouksia. Myös työnantaja voi tarjota sinulle työtä suoraan. Jos kieltäydyt tarjotusta työstä ilman pätevää syytä tai työsopimus kariutuu oman menettelysi takia, karenssi on 60 päivää. Jos työ olisi kestänyt enintään kaksi viikkoa, karenssi on 30 päivää.

        Pajatoiminta lasketaan myös työksi vaikka se ei olekkaan tavallista työtä


      • 8vtyötön
        Virkailija kirjoitti:

        Valehtelet tai sitten et kerro kaikkea.

        TE-toimisto tarjoaa sinulle työtä tekemällä työtarjouksia. Myös työnantaja voi tarjota sinulle työtä suoraan. Jos kieltäydyt tarjotusta työstä ilman pätevää syytä tai työsopimus kariutuu oman menettelysi takia, karenssi on 60 päivää. Jos työ olisi kestänyt enintään kaksi viikkoa, karenssi on 30 päivää.

        Pajatoiminta lasketaan myös työksi vaikka se ei olekkaan tavallista työtä

        Ei oo missään vaiheessa ollu karenssia vaikka ovat tarjonneet töitä ja olen kieltäytynyt! Eivätkä ole tarjonneetkaan pitkään aikaan mitään töitä/pajaa


      • pakkokuntoutus

        kumma juttu, kun käytännössä on niin, että jos kieltätyy, niin karenssi napsahtaa heti.....
        - että taidat olla erikoistapaus???? tms ???? tai puhut fuulaa tms.. ???
        -mut normaali työtön saa karenssia heti.
        - ja halvat kuntoutus-mielentervyspalvelut alkavat jossain hikipajalla, tai typ toiminnassa, se on terapiaa ilman terveydenhuollon ammattilaisia.
        - siis merkonoomit lääkärinä ja pikakoulutetut lähihoitajat psykiatreina, jne.
        - tällaistä se on meno suomen auswitswitseissa, siel kapot määrää...karenssin uhalla.
        - ja on edelleen elinkautisia karensseja menoss monella.. kova tuomio !!!


    • ABC123123209

      Yksinkertaisesti menet tai tulee karenssi. Ei auta itkut eikä nyrkin hakkaus pöytään

    • kyykytystyöpaja

      työttömät maksaa veroa aina ns. eduistaan.. työttömät köyhät siis tukee pakolaisbisnestä !!! ja pakolaista ei uhkaa karenssi ja työpaja nöyryytys.

    • suvaitsevainenn

      Tuollaiset huuhaa työpajat pitäisi lopettaa ja nekin rahat ohjata pakolaisten tukemiseen. Samoin kaikki tuet pois mokomalta roskasakilta. Maahanmuuttajissa on tulevaisuus!

      • Kulmahousu

        Saska on ihana ja vielä kuningas!


      • pskanenhomma

        pakko monikulttuuria ja homoutta, siitä se peräreikä repää ja kulttuuri kehittyy, tai mieli ja lakanat pskautuu ?


      • syvältäprsiistä
        pskanenhomma kirjoitti:

        pakko monikulttuuria ja homoutta, siitä se peräreikä repää ja kulttuuri kehittyy, tai mieli ja lakanat pskautuu ?

        suomen henkinen tuho on ollut super naivismi, ahtisari halonen linja, naivin tollouden linja. ja sittenhalosen tupin peräpano politiikka. homoillen parempiin päiviin. kyl haisee pahalta toi pakkomonikulttuuri ja pakkohomous.


    • työttömyysvamma

      Onko työtön vammainen ? Kun pitää kuntouttaa.

      • palkatontyö

        Varmaankin on.
        Itse olen 56v, ja olen kai ikäni puolesta tosi vammainen kun en kelpaa oikeisiin palkka töihin.
        Minua kuntouteteaan kuntouttavassa työtoiminnassa, olen siis ilman palkkaa muka töissä, jotta oppisin nöyryyttä, tms? En oikein ymmärrä mikä tässä on se idea. Mutta ainakin kaunistuu työttömyys tilastot, kun nyt en ole työtön, vaan kuntouttavassa, palkattomassa toiminnassa. On pakko näin työtä leikkiä, kun karenssilla uhataan.
        JA kai tämä työllistää paljon kuntouttavan työtoiminnan hallintoa ?? - saavat varmaan oikeaa palkkaa ?


      • toistaiseksivielätöissä
        palkatontyö kirjoitti:

        Varmaankin on.
        Itse olen 56v, ja olen kai ikäni puolesta tosi vammainen kun en kelpaa oikeisiin palkka töihin.
        Minua kuntouteteaan kuntouttavassa työtoiminnassa, olen siis ilman palkkaa muka töissä, jotta oppisin nöyryyttä, tms? En oikein ymmärrä mikä tässä on se idea. Mutta ainakin kaunistuu työttömyys tilastot, kun nyt en ole työtön, vaan kuntouttavassa, palkattomassa toiminnassa. On pakko näin työtä leikkiä, kun karenssilla uhataan.
        JA kai tämä työllistää paljon kuntouttavan työtoiminnan hallintoa ?? - saavat varmaan oikeaa palkkaa ?

        Minusta tuo kuntouttava työtoiminta on ikänsä töitä tehneen, mutta nyt syystä tai toisesta työttömäksi jääneen ihmisen nöyryyttämistä. Olen itse ollut joskus aikoinani jossain diipadaapa valmennuksessa työnhakua varten. Mitään hyötyä siitä ei ollut sellaiselle kaverille joka on aina itse työpaikkansa löytänyt, mutta pakkohan se oli karenssin uhalla viikko vetelehtiä penkkiä kuluttamassa.


      • kyykytyskuntoutus

        kun aikuisia ihmisiä "kuntoutetaan", siis kyykytetään ns. terapia töissä, palkatta, niin aikuisen ihmisen on otettava tässä leikissä se sairaan potilaan rooli ja välteltävä kaikkea työtä ilman palkkaa. Siis leikitään vaan.
        ilman tätä leikkiä tulee karenssi.


      • palkatonarbeitmachtfrei

        Totta puhut, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa se tollon rooli. Ja Kuka sitä nyt tekisi jotain hikipajatyötä, jos ei saa palkkaa.
        Orjuus ei nääs ole ollenkaan pop. Vaikka sdp-kokomus-kepu-vihreät haluaisi omaa kansaa kyykyttää.
        Ja ahne ek- mtk haluaisi huutolaissystemin, niin sitten saisi edullista työvoimaa ja rikkaat voisi vielä paremmin.


      • Minua_taas
        palkatontyö kirjoitti:

        Varmaankin on.
        Itse olen 56v, ja olen kai ikäni puolesta tosi vammainen kun en kelpaa oikeisiin palkka töihin.
        Minua kuntouteteaan kuntouttavassa työtoiminnassa, olen siis ilman palkkaa muka töissä, jotta oppisin nöyryyttä, tms? En oikein ymmärrä mikä tässä on se idea. Mutta ainakin kaunistuu työttömyys tilastot, kun nyt en ole työtön, vaan kuntouttavassa, palkattomassa toiminnassa. On pakko näin työtä leikkiä, kun karenssilla uhataan.
        JA kai tämä työllistää paljon kuntouttavan työtoiminnan hallintoa ?? - saavat varmaan oikeaa palkkaa ?

        silloin tällöin kysytään ratkaisemaan jokin firman ongelmista eikä tarvitsisi edes pienellä palkalla tehdä. Mutta kun olen luonut itselleni olosuhteet joissa lisäraha ei enää muuta mitään, olen kieltäytynyt kohteliaasti kunniasta. Aktiivinen työssäoloaika kannattaa kerätä pääomia ja elää jatkossa pääomatuloilla vaikka sellainen ei Suomen sosialistisessa systeemissä toivottavaa olekaan.


      • kansakyykkyyn

        suomessa on kepu-kokoomus-sdp sosialismi, joka jakaa rikkaille lisää, ja samaan aikaan leipäjonot pitenee. elintasokuilua rakennetaan. kaverit jätetään ( suomalaiset).
        - rikas väki vihaa omaa kansaa ja haluaa ulkomailta monikulttuuria. -ja homoutta. jne. pervoa. - tähän on tultu. - se on keisarin uudet vaatteet halos-tuppi idealismia, verovaroin.......


    • normaalieppu

      Siellä voi tavata vastavalmistuneen insinöörin matonkuteita leikkaamassa, voi vittu tätä maan touhua mistään laista edes perustuslaista ei ole minkäänlaista turvaa kun on kysymyksessä kantasuomalainen, jolla ei näyttäisi olevan muuta kuin velvollisuuksia. Maahan tunkeutuneille kehitysmaalaisille löytyy miltein joka lakipykälästä porsaanpersereikä millä asioita saadaan ajettua ja kielteisiä päätöksiä pitkitettyä valovuosia.

      • LopJhytsad2

        jotain tässä maassa on pahasti vialla kun alle kakskymppisiä parhaassa työiässä olevia jannuja pistetään kuntouttavaan työtoimintaan...?!
        Mikä mättää? Kotontako se lähtee kun ei vaadita mitään? Rahaa tulee ja elämä hymyilee kun on se uusin iLuuri? Sit kun tartteis lähtee maailmalle kokeilemaan siipiä niin voi voi kun on raskasta...buhuu.

        Kattokaa peiliin sieltä löytyy vika. Velttoja paskoja ootte tehkää jotain!


    • työttömienkyykytys

      Säälittävää on ollut tuo malli hoitaa ( peitellä ), massa-työttömyyttä.
      työttömiä leimataan ja nimitellään jukisesti. se on vihapuhetta työttömiä vastaan. Tämä terrori voi jatkua, kun työttömällä ei ole oikeusturvaa, eikä taloudellisia mahdollisuuksia puolustautua, niin se vihapuhe ja kyykytys vaan jatkuu.
      Suomen omaa kansaa kohdellaan huonosti, kyykyttäen. Esim työttömäniä orjuuttetaan, kuntoutetaan ilman palkkaa. Alistetaan kuntoutettavan sairaan osaan kuntoutumaan.
      Kyykyttäminen jatkuu ja elättä suuren hallinnon, siis ne kapot.
      tem ministeriö kuluttaa rahaa hukkaan, raha häviää hallintoon.

      • valtakaatuu

        Jossain kohtaa tulee kapina..... hankala kun vaatii aina raakoja otteita takoa nöyyyrttä rikkaiden ahneiden päähän.


      • tulonsiirrotrikkaille

        Oman kansan kurjistaminen ei voi jatkua näin,,
        sdp-kokomuskepu-rkp-vihreät on suomen itse alasajaneet.


      • Lauri21

        Älä unohda perussuomalaisia


      • sdpkepu

        sdp-kokomuskepu vihreät rkp on alasajosta vastuussa.
        (((persut ovat vasta ensimmäiset kuukaudet hallituksessa ))).
        Mutt noi vanahat puolueet ovat jo 25v suomea alasajaneet ja tulos alkaa jo näkyä !!! Monikultuuri homous työttömyys suomi on sdp-kokomus visio ???


      • Maksanut
        sdpkepu kirjoitti:

        sdp-kokomuskepu vihreät rkp on alasajosta vastuussa.
        (((persut ovat vasta ensimmäiset kuukaudet hallituksessa ))).
        Mutt noi vanahat puolueet ovat jo 25v suomea alasajaneet ja tulos alkaa jo näkyä !!! Monikultuuri homous työttömyys suomi on sdp-kokomus visio ???

        En enää ikinä äänestä persuja koska ovat tuollaisia takin kääntäjiä


      • saunantaakke

        mitä hittoa itket, pitäisikö nyt jonkun tulla siulle kotiovelle töitä tarjoamaan? v*tuttaa tuommonen asenne että aina e on jonkun muun syy kun suksi ei luista, tällä kertaa dp-kokomuskepu vihreät vaan ei se peilistä tuijottava avuton tirisijä..


      • kokoomuskivaa

        puhut itsestäsi ? tunnet siis itsesi ?


      • kokomushora

        Se on saastainen ja likainen ihminen. Varmaan kokomuskepunuorihomo.


    • c..2015

      Jos olet pajalla niin homous maailmassa ei ole ykkösongelmasi. työttömyys ja saamattomuutesi on.

      • moraalitonpervous

        On se vakava ongelma kun homo tuppi jahtaa lapsia ja nuoria ja kannustaa homouteen, on kuin tarja halosen inkarnaatio....


    • arvaakukako

      Hei Aloittaja :opettele ensin kirjoittamaan ennen kuin avaudut täällä
      Työllisyyspajalla ne opettaa.......... mene pian sinne

      • vaaranpaikka

        arvaakukako nimim.
        olet ahne kokoomusselkärangaton,
        joten varo, sinut ja kaltaisesi ahneet liiskataan kuin käärmeet.


    • Taudinoireet

      Nyt on taas tullut aika ottaa valta pois ahneilta, kokoomuskepusdp herrakansalta. Kun tässä Ahneuden maassa alkaa olla jo köyhällistöä niin paljo.
      Asiat ei vaan enää toimi.
      Maa on suossa. rajat vuotaa. brysseli määrää. Itsenäisyys on menetetty, leipäjonojen saaristot liian suuria ja leipäjonot pitkiä, ja henkinen ahneuspervous lisääntyy. Homoilemalla kurjuuteen ja monikultuurilla terrorismiin ideolgia tuhoaa maan varmasti.

    • karmeetasdppolitiikkaa

      Noita hiki- ja kyykytyspajoja on useita ja erilaisia, jopa uskonnolliset järjestöt ja eksote toimii tällä harmaalla alueella.
      Tilastoja kaunistellaan, ihmisiä sijoitellaan, pois tilastoista......
      Mutta vakava massa-työttömyys ongelma on yhä hoitamatta.

      Hallitusten on ollut kivempi askaroida vaikka eu asioiden, kreikkatakuiden, pakolaisten, homouden, yms viihteen kanssa.
      Näin Suomeen on saatu vaan hikipajojen saaristo ja leipäjonojen saaristot.

    • Ei.mitään.kuntoutuksia

      vaan RÖITÄ ja rahhoo täällä trvitaan.

    • jönssi41

      Sain kuulla että kun kumppanuustalo suljetaan ja pajat siirretään eri paikkoihin niin potkut annetaan noin 3-5 henkilölle jotka ovat työskennelleet kumpanuustalolla

      • huuuhaaaasuomi

        kaupungit saa sakkoa työttömistä, niin ne haluaa siksi sijoitta työttömät jonnekin pois, ja piiloon. Siis eri nimikkeelle puuhaamaan jtkn, kun rehellisiä töitä ei ole palkalla.
        Tää peli johtaa huuhaa sijoituksiin ja palkattomaan askarteluun, siis arbeit macht frei kuntoutukseen.......
        Uskomaton tilanne !!!


      • keisarinuudetvaatt

        Kaupungit joutuu maksamaan kelalle ja siksi kaupungit nyt yrittää sijoittaa työttömiä palkattomiin kuntoutuksiin, yms. huuhaa huttuun. Kun muutakaan ei ole.
        Ollaan käytännössä palattu huutolaisaikaan. Kuka halvimmalla poistaa työttömät kurjat tilastoista, se saa kyykytys bisneksen hoidon, jne..

        rahaa riittää vain pakolaisbisnekseen.
        Työttömät Suomalaiset on unhoitettu.


      • rahapulanmaa

        Rahasta ei ole pulaa kun on rahaa tuohon pakolaisbisnekseen !
        Mutta Maksakoon ne maatamme tuhoavat avustushörhöt ja avustettavat turistit itse omat kulunsa. Vuositasolla tämä show maksaa jo n. 2 miljardia !!!

        Joten nyt suomalaiset, nettomaksajan rooli seis, ja pidetään omista eduista ja palkoista kiinni.
        Ja hallitus vaihtoon, jos homma ei toimi suomalaisten eduksi.


    • ABC123123209

      Suomella menee tosi huonosti mutta asioita kaunistelemalla maailma luulee että ei meillä välttämättä hirveän huonosti mene

    • kenenasialla

      Politikot ei uskalla puhua massa-työttömyydestä

    • ahnekokoomusmaa

      presidenttikin pyöristellee pikku huuliaan tv haastattelussa, ja höpöttää omiaan.
      hallintoa ja poliittisia pölkkypäitä riittäää.
      mutta asiat ei hoidu, suomi sukeltaa, työttömyys vaivaa, ahneus kukoistaa.

    • kotipesäensinkuntoon

      Pakolaiset elää hotelleissa lomilla, kaikki on ilmaista ! Työt ja karenssit ja ilmaistyö ei vaivaa ja haittaa lomailua.
      Ek ja mtk iskee ahneesti suonta ja vie verorahaa kärkihankkeisiin. Esitetään ahneita tulonsiirtoja valtion omaisuudesta suomen rikkaille. Eu vie rahaa liikaa. jne.

      Rahat on vähissä, ollaan nettomaksajina eu puuhissa. Suomalainen työtön menettää ansiosidonnaisen, lyhenee 100pv. Ja töissä oleva menettää lomarahat.
      Olen ihmetellyt, miksi suomen eri hallitukset aina ajaa ulkomaalaisten etua. Mutta vain suomi kansalainen on maksanut veroa tähän maahan, niin siksi olisi etuoikeutettu etuihin ja hyviin palkkoihin.
      Siksi nyt tarvitaan suurta muutosta, ja politikkoja jotka ajaa suomalaisten asiaa.

      Olisiko nyt se suuri tarve perustaa kansallinen puolue, ajamaan tavallisten suomalaisten etua ?
      - polittisesti neutraali, ( ei vas, ei oikesto ), mutta taloudellisesti itsenäisesti kotimaata ja kantaväestön hyvinvointia kehittävä puolue.

    • kallissoomalane

      Ykainkertaista rakas Watason. Maahanmuuttajat ei kuulu liitoihin ja tyytyy alle 10 e tuntipalkkoihin.

    • Muutostatehdään

      Kakun jako käynnissä.
      Työläinen, anna osuutesi nyt pakolaisille, sekä kepulle kokoomukselle, ek-mtk kärkihankkeisiin, jne..
      Menossa on tavallisten ihmisten elintason lasku, sekä työmarkkinan alasajo.
      Halpatyömaaksi muutetaan suomi. Verorahat haaskataan eu toimiin, jne

    • kokoomuskivaapolitiikkaa

      työvoima lepää työttömänä ja virallisesti suomessa on muka työvoimapula.
      Kehittynyttä politiikkaa siis.

      • poliittinenpula

        monta hallituskautta on jo menty tällä työvoimapula valheella


      • velkainenhomousmaa

        useita hallituksia on ollu ja tärkeät jutut on ollu homouden, työvoimapulan ja monikulttuurin ympärillä.
        Mitään järkeviä ajatuksia ei ole ollut.
        Siksi suomi on nyt suossa.


    • verovaroinbisnestä

      Nyt on pulaa jo kuntouttavistakin ( orjatyö -ilman palkkaa ) paikoista.
      Esim. jos saat karenssin, niin siitä ei sitten millään pääse pois, kun ei ole ns. toimenpiteitä tarjolla enää.
      Viekas systeemi ! Suomi on totaalisessa alasajossa !
      Ja vain pakolaisbisnekseen riittää loputtomasti rahaa.
      ( vuositasolla jo noin 1,5-2,5 miljardia menee pakolaishyysäykseen...joka on tulonsiirto verovaroista keinottelu bisnekseen...)

    • PLobo56

      Kuulin tänään huhun että työn vuoksi alkaa pyörittää vastaanottokeskusta?!
      Siis huhu mut onko oikeesti totta?? Tietääkö kukaan onko perää?

    • Rahaaonturismiin

      Työttömyyttä varmaan saadaan nyt pakko monikulttuurisesti lisääntymään, kun tuodaan lepäävää työvoimaa lisää.
      Suomi on rikas maa kun voi maksaa ilmaiset lomat pakolaisturisteille.
      Joten nyt te töissä käyvät ahkerat, tehkää lisää töitä, ja tinkikää lomakorvauksistanne ja palkoista ja maksakaa suurta pakolaisveroa.

    • massatyöttömyysmaa

      Maanantai ja uusi työtön viikko alkamassa.

      Tämä kokoomus eu suomi ei toimi. Ylisyönyt liian rikas ja liian suuri hallinto ei tunne ja halua tietää, miten oma maa makaa.

      Työttöminä on yli miljoona suomalaista.
      Työttömyyttä on yritettyy peitellä tilastokikkailulla. eräs virallinen luku on 860 000.
      Mutta mutta , monilla eri nimikkeillä on ihmisiä ilman palkka-töitä. Niin se todellinen luku on paljon suurempi.

    • orjuus2015

      tääl karensissa. Ja kun kysyin miten pääsee pois karenssista, niin ainoa keino olisi ollu mennä kuntoutumaan mukamuka töihin, siis ilman palkkaa,,,,
      Ei vuonna 2015 oikein enää tunnu normaalilta työ ilman palkkaa. EN usko että ahneet kokoomuskeputkaan tekee töitä ilman palkkaa, tai sdp porvarit ???

      Ennemmin kolkkaan jonkun ahneen kokomuskepun tai otan päänahan , kuin orjaksi alan. Tästä se lähtee. Vatuloidaan nyt.

      • työtönminäkin

        Kerro työstä ilman palkkaa? Kyllä minun mielestä tuostakin maksetaan, jos vain vaivaidut menemään sinne, sama sosiaaliturva mikä maksetaan kotiinkin. Olisiko sinun malli sitten se, että yöt valvotaan ja päivät nukutaan samalla rahalla.

        Sitten samaan aikaan ihmetellään pakolaisvirtaa Suomeen? Olisiko syynä liian hyvä sosiaaliturva?

        Vatuloi, älä valita!!


      • periaattenmiehet

        Ne on nää periaatteenmiehet mitkä vetoaa työehtosopimuksiin ja suosituspalkkoihin. Mielummin kärvistelee karenssissa kotona kuin menee johonkin "ilmaistyöhön". Seuraavaks ihmetellään kun pakolaisista aletaan kouluttamaan rakennusmiehiä.
        Periaatteenmiehet makaa edelleen kotona ja odottaa jos joku tulis tarjoamaan 20 €/tunti töitä, kun liittokin niin vaatii.


      • eiorjaksikiitos

        ek ja mtk ahneet kepukokoomus periaatemiehet ei tee mitään ilman palkkaa. Miksi tekisi ? Kun esim. omistamisesta saa hyvän kulukorvauksen, hehtaaritukea, kesannointipalkkion, investointitukea yhä lisää omistamisen mahdollistamiseksi, jne...
        Virkamiehet nostaa palkkaa ja etuja, ja ei tee ilman palkkaa mitään. jne.
        Ja miksi työttömän työmiehen ainoastaan pitäisi orjaksi alkaa ???
        Miksi muutkaan ryhmät ei tee töitä ilman palkkaa ? Miksi ?

        Kannattaa ennemmin harventaa joitain ahneita ek mtk tukisyöttiläitä, ja ottaa suoraan sieltä, kun siellä on aivan liikaa.


      • orjakapina
        työtönminäkin kirjoitti:

        Kerro työstä ilman palkkaa? Kyllä minun mielestä tuostakin maksetaan, jos vain vaivaidut menemään sinne, sama sosiaaliturva mikä maksetaan kotiinkin. Olisiko sinun malli sitten se, että yöt valvotaan ja päivät nukutaan samalla rahalla.

        Sitten samaan aikaan ihmetellään pakolaisvirtaa Suomeen? Olisiko syynä liian hyvä sosiaaliturva?

        Vatuloi, älä valita!!

        ilman palkkaa työ on orjuutta.
        Orjuuden aika on ohi.


      • eipäämäärää

        Jo israelin valittu kansa pakeni työtä egyptin orjuudesta.
        jumalallinen kansa ei alistu orjuuteen. Yhä vielä yli 90% ortodoksijuutalaisista on työttöminä israelissa, jumalallinen rotu ei työtä tee.

        Nykyisen kepukokoomu sdp baabelin tornin rakennustyömaalla, ( pervo pakko-homous-pakko-monikultuuri-pakko-työvoimapula...), ei ole kiva olla orjana. projekti on niin järjetön ja yläpäästä laho.


    • säästötseis

      rahaa ei riitä kuin pakolaisbisnekseen, siis suuriin tulonsiirtoihin verovaroista.
      Joten myös palkkojen ja etujen on parannuttava ja työttömyys korvauksin noustava.
      -On täysin turhaa säästää, jos on varaa pakolaisbisnekeseen ja ulkomaan asioihin....

      • palkankorotukset

        Samaa mieltä olen. Nyt kun näyttää rahhaa olevan, niin suomalaisten etuja ja palkkoja tulee voimakkaasti korottaa !


      • palkatalas

        Älkää unta nähkö. Sen takia niitä tänne haalitaan, että niistä koulutetaan halpaa työvoimaa suomeen. Ensi vuonna jo halutaan aloittaa rakennusmiesten koulutus. Työnanjat on onnessaan kun saavat työvoimaa parin euron tuntipalkalla ja mitkä ei älyä vaatia muitakaan etuja.


      • massatyöpula

        mitäs lukuisat uudet rakennusmiehet rakentaa, kun noi nykyisetkin on aika monet työttöminä - kun ei ole tötä.......


    • Casso

      Menin kuntouttavaan työtoimintaan oma-aloitteisesti kun en saanut muutakaan työtä. Siinähän sai valita työajan. Joku taisi olla työpajalla vain päivän viikossa, minä olin neljä päivää. Kunta tarjosi kahvit, aterian ja maksoi matkakulut asunnon ja työpaikan välillä.

      Monta teknistä hommaa siellä tuli opeteltua ja välillä oli mukavaa virkistystoimintaa; käytiin makkaranpaistossa, osallistuttiin paikallisiin pilkkikilpailuihin, käytiin koskenlaskussa läheisellä joella (kumiveneillä) ja keilaamassa keilahallilla. Työpaja tarjosi myös (työpajatoiminnan ulkopuolella) ilmaiset lasketteluliput ja -välineet läheiselle laskettelurinteelle. Lasketella sai ilmaiseksi niin paljon kuin huvitti. Ja tietenkin uusin ihmisiin oli kiva tutustua. Toisaalta jo yksikin negatiivisen elämänasenteen omaksunut henkilö toi raskaan ilmapiirin ympärilleen.
      Oli myös maksutuon terveystarkastus terveyskeskuksessa.

      Kun olin jäänyt työpajatoiminnasta pois, niin työpajaohjaaja sairastui, ja minut kutsuivat tuuraamaan häntä. Sitä pestiä kesti n. 1,5 kk. Olin kyllä liian lepsu siihen hommaan - en estellyt jos joku pajalainen keksi vain jonkunkun syyn lähteä pois työpajalta kesken päivän. Mutta siellä oli eräs taitava työtön rakennusmies työpajalla, ja hänen kanssaan tehtiin yhdessä hommia. Ja hän neuvoi minulle monta teknistä hommaa ja niksiä, joista on ollut hyötyä myöhemmässä elämässä. Hankin myös tulityökortin - työpaja maksoi kulut.

      Nyt olen jo 60 vee, ja ei tässä enää kovin monia työvuosia taida olla enää jäljellä. Kunnanjohtaja taisi vaikuttaa paljolti siihen, että se työpajatoiminta meidän kunnassa lopahti.

      Työpajatoiminnassa on kyse paljolti siitä, miten sinä asennoidut siihen hommaan. Ei sinne kannata mennä korttia pelaamaan, koska sitä "ikävän torjuntaa" voi tehdä muuallakin.

      • verovaroinleikitään

        sä olitkin malli partiolainen, alistuva nöyrä lammas, tollaisista nöyristä ne päättäjät tykkää, on helppo hallita kesyjä lampaita.

        ja hyvä oli että kuntoutus oli noin kattavaa, viihdettä vaan. Oli kuin pakolaishyysäys puuhaa. lomilla vaan.


      • pajaorja

        Valinnoista on kyse. joku valitsi pajatoiminnan ja se selvästi paransi elämänlaatua. Sinä valitset kotona valittamisen. Oletko onnellinen?


      • orjanmieli

        kuohitun alistujan elämä on .... on mitä on


      • Casso
        verovaroinleikitään kirjoitti:

        sä olitkin malli partiolainen, alistuva nöyrä lammas, tollaisista nöyristä ne päättäjät tykkää, on helppo hallita kesyjä lampaita.

        ja hyvä oli että kuntoutus oli noin kattavaa, viihdettä vaan. Oli kuin pakolaishyysäys puuhaa. lomilla vaan.

        Työpajatoiminnasta pitäisi vapauttaa tietyt negatiivisesti elämään suhtautuvat henkilöt. He luovat erittäin raskaan ilmapiirin koko työtoiminnan ylle. Näille "kohtalonsa nurkujille" mikään ei ole oikein mitenkään.

        Heidät pitäisi myös vapauttaa armeijasta, sillä taistelutilanteessa he luovat tappiomielialaa joukkohin - he eivät ole voittajatyyppejä. He ovat itsesääliin käpertyviä oma kohtalonsa nurkumisen vankeja.


      • ahneenpskanenloppu

        ennemmin ahneet sairaat köyhien kyykyttäjät ja nimittelijät, kuten sinä, pitää vetää vessasta alas - kun se ahneus on sairaus, syntti ja jumaton maailmankuva . -siis häpäe sinä ahne raukka !!! häpeä ja kärsi......


    • ammattinapakolaisuus

      Työttömät ei kuluta. Ei ole varaa palveluihin.
      Työttömät ja rahattomat on kuin avo-vankilassa, tuhlaa aikaa ilman rahaa.
      Ja Kokoomus kiva palvelut ei ole bisnes, kun ei ole kuluttajia.
      Ei oo rahhoo.

      Itse ajattelin alkaa pakolaiseksi. Kun silloin Kaikki edut tulee, eikä ole töistä eikä moniammatillisesta typ-sdp terrorista haittaa. Jopa asunto järjestetään ja ruokaa, vaatteita, vapaa-aikaa ohjattua, tuttava perha, yms vapaaehtosita pimpsaa, hanuria, jne, jne
      Täyss ylläpito., Voi lomailla ja viettää vapaa-aikaa.

    • pakollaonnistuujakaminen

      massa-työttömyys vaan jatkuu, kun työttömistä ei ole mitään uhkaa tai vaaraa ahneille valtaa pitäville.
      Jos työttömistä olisi uhkaa ja pelkoa olisi, niin kokoomus-kepu-sdp nöyrtyisi ja jakaisi elintasoaan.

      jos haluttaisiin, niin massa-työttömyys ja leipäjonot olisivat lopetettavissa !!!

      • ahneuspolitiikkaa

        Työttömyys on etu rikkaille. Siksi työttömyyttä ei lopeteta vaan ylläpidetään.


    • Toimimatonhallinto

      Suomen ylisuuri ja liian kallis hallinto systeemi tarvitsee karsintaa ja pakko-kuntoutusta.
      Leipäjonoja on Suomessa liikaa ja työttömyyttä on liikaa.
      Työtön ei ole sairas, vaan se huono syrjäytynyt hallinto on sairas.

    • kokoomussuomi

      Työvoimaa tuhotaan säälittä leipäjonoihin ja massa-työttömyyteen

    • ikävätotuus

      massa-työttömyys on ollut päällä jo 1990 L. alusta.
      Asiaa ei ole hoidettu.
      Noi hallintopuolueet on oman kansan pettäneet ja työttömät jättäneet.

    • lunttimaisuutta

      Ei pidä luontoutua tämän maailman mukaan.

    • suomenalasajoa

      työttömät on heitteillä. hallinto ei toimi.

    • ahneustalkoidensuomi

      Olisiko yleislakko tai muu kriisi jo paikallaan - kun ahneet ei luovu itse mistään.....

    • Kokoomushumppa

      Leipäjonossa mä seison, yössä yksinäin,
      ahneesti pökkien kokomuskepu mua hanuriin vetää,
      olen sumalainen, ahneusraiskattu suomalainen, olen suomalainen,
      eu pervous ja kokoomus kepu mua syvälle hanuriin vetää.
      ahneus aatos näin entää kun ahneuspskalentää.

    • vastuutonhallinto

      politikot on yrittäneet olla hiljaa massa-työttömyys ongelmasta.
      ja kaikenlaista muuta kivaa vastuutonta huttu juttua on nostettu esiin.
      Mutta massa-työttömyys on vieläkin hoitamatta.

      Säälittävää on että massa-työttömyys ongelmaa on myös yritetty hoitaa jonain työttömien mielenterveys ongelmana. kuntoutusta, hikipajoja, jne..typ terrori, jne.
      ja kun tämä on yhteiskunnallinen tulonjako ongelma, palkka- ja työpaikkapula ongelma, eikä työttömän yksilön mielenterveys ongelma......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe