Olen työskennellyt 7 vuotta kiinteistösihteerinä ja minua ei lakkaa hämmästyttämästä se miten aikuiset ihmiset hoitavat asioitaan räyhäämällä ja haistattelemalla.
Luuletteko, että asianne etenevät tällä tyylillä yhtään sen paremmin?
Jos tilaat isännöitsijäntodistusta ja sanon sinulle, että toimitusaika on muutama päivä (riippuen tietysti firmasta, meillä pieni firma ja muutama päivä maksimissaan on ollut se tavoite) ja hintaa on XX euroa niin tilaus ei todellakaan valmistu tai hinta alene kun rupeat vähättelemään työtämme sanomalla, että olen vain nappia painava apina, kopiopaperi ei voi maksaa niin paljoa, paikassa X sait issarin halvemmalla/ilmaiseksi ja että sinun nyt vain on pakko saada se issari HETI/parin tunnin kuluessa. Kyse ei olekkaan siitä, ettäkö minulla kestäisi kaksi päivää tulostaa jotain papereita vaan siitä, että minulla on PALJON muutakin (joskus jopa tärkeämpää) tekemistä ja isännöitsijäntodistus käy sekä kirjanpitäjällä että isännöitsijällä ennenkuin sen voin sinulle toimittaa. Se ei ole kiinni siitä, että olen laiska lehmä, joka ei osaa priorisoida asioita.
Jos naapurisi elää ns. pahatapaista elämää ja olet jälleen valvonut yön niin kaikki sympatiani on puolellasi. Se myötätunto vain karisee kummasti kun soitat väsyneenä asiakaspalveluun ja alat välittömästi keuhkota siitä kuinka meidän pitää häätää tämä häiriköitsijä tai sitten vaihtuu isännöitsijä. En tiedä millaisessa satumaailmassa jotkut ihmiset elävät, mutta ketään ei voi "vaan häätää" puhelinkeskustelun perusteella. Kun kehotan sinua täyttämään kirjallisen häiriöilmoituksen niin se ei ole minun puoleltani minkäänlaista vittuilua vaan sillä tavalla asiat hoidetaan täällä oikeassa maailmassa. Niin paljon kun se meitäkin välillä ärsyttää, ettemme voi vaan potkia kaikenmaailman vuokranmaksunsa laiminlyöviä ja yleisiä tiloja sotkevia/hajottavia narkkariporukoita pellolle taloyhtiöistämme niin se ei vain mene niin. Edelleen, asia ei etene sillä, että huudat minulle ja uhkailet korvausvaatimuksilla*/isännöitsijän vaihtamisella.
(* korvausvaatimuksia muutenkin turha esittää isännöitsijätoimistolle jos naapurisi on toiminnallaan sinulle jotakin taloudellista haittaa aiheuttanut, ne ovat täysin sinun ja naapurisi välisiä asioita)
Kun soitat asiakaspalveluun ja tavoittelet taloyhtiösi isännöitsijää, joka on vaikkapa varattuna tai muusta syystä ei pääse puhelimeen juttelemaan kanssasi niin sinulla on mahdollisuus jättää soittopyyntö.
ENSINNÄKIN minä asiakaspalvelussa laitan aina soittopyynnöt eteenpäin, mutta en voi vastata siitä milloin isännöitsijä soittaa takaisin sinulle. On ihan täysin aiheetonta soittaa minulle muutaman tunnin kuluttua ja vaahdota kuinka isännöitsijä ei ole soittanut ja syyllistää minua asiasta. Minä en voi pakottaa ketään soittamaan teille. Tottakai menen nykimään hihasta jos isännöitsijä ei ole huomannut soittaa, mutta minä en voi heidän tekemisiinsä vaikuttaa. En ole esimiesasemassa, he delegoivat minulle asioita eivätkä noin yleisesti tykkää siitä kun joku sihteeri tulee heille kertomaan mitä tehdä.
Toisekseen, soittopyyntöä jättäessä minua on ohjeistettu kysymään mitä asianne koskee. Mikään asia ei ole niin "luottamuksellinen", ettäkö sitä ei voisi minulle asiakaspalveluun kertoa. Minä en kysy soittonne syytä uteliaisuuttani tai koska haluan naureskella tai juoruilla selkänne takana vaan koska isännöitsijät ovat minua pyytäneet ottamaan soiton syyn selville, ihan jo senkin takia, että jotkut asiat (esimerkiksi vastike, lainanmaksu yms) ovat enemmänkin kirjanpitäjien heiniä ja joissakin asioissa minäkin voin auttaa, joten se olisi sinullekkin vähän turhaa jäädä odottelemaan isännöitsijän soittoa kun asian voisi hoitaa myös heti minun kanssani.
Kiitos!
Rakkaat asiakkaat
19
<50
Vastaukset
- aaabnnklg
Täyttä asiaa.
- MikkiHiiriMeriHädässä
Erittäin hyvä kirjoitus. Tsemppiä ja jaksamista kaikille muillekin samassa "liemessä" oleville. Pidetään tiukka ja asiallinen linja jatkossakin, kyllä näitä häiriintyneitä aina riittää, valitettavasti.
- 0hm0
No miksi sitä isännöitsijätodistusta ei saa aikaiseksi esimerkiksi kahdessa tunnissa jos asiakas on valmis maksamaan siitä vaikka 2000 euroa?
(ei tietenkään ole valmis maksamaan ja voi painua v1ttuun) - karkkipirkko
Hyvä! Olen jo eläkkeelle jäänyt isännöitsijä, mutta tunnistan tuon asiakastehtävissä olevan ongelman täysin. Asiakaspalvelussa olin itsekkin.
Miksi pitää ylipäätään huutaa omaa turhautumistaan kenellekkään? Mene ja huuda metsään.
Kiinteistösihteerit tekevät oman käsitykseni yleensä mukaan hyvää työtä. Miksi pitää huutaa? Eikö sivistyneeseen kulttuuriin kuulu asiallinen ja rauhallinen keskustelu.
Jos haluat asiallisesti jotain, saat sen. Näin on ainakin minulla toiminut.
Raivoissaan toiminut toimii, kuin 3-vuotias lapsi. Äiti ojentaa.- aspa666
On tosiaan erikoista kuvitella asioiden hoituvan jotenkin nopeammin/paremmin/sujuvammin kun kovaan ääneen vaatii ja mekastaa. Parhaat tapaukset saattavat ilmoittaa saaneensa huonoa asiakaspalvelua ja ennustavat työsuhteen päättyvän pikaisesti. Hupaisaa on se, että näitä sankareita on olemassa ihan oikeasti.
Mistä lie kaivavat oppinsa.
Arvostan itse osaavaa asiakaspalvelussa työskentelevää ammattilaista. Harmi kyllä, useimmat eivät.
- alanjättänyt
Asiallinen kirjoitus ja täysin totta. Koko isännöintiala saa muutenkin liikaa täysin asiatonta ja negatiivista kritiikkiä osakseen.
- kukkasin
Asiakaspalvelussa 20 vuotta eikä kukaan asiakas ole minulle huutanut eikä nimitellyt!! Kyllä se vain on palvelijasta itsestään kiinni miten asiakkaat häneen suhtautuvat. 8 vuoden kokemus sihteerinä toimimisesta: kyllä pomojen perään pitää katsoa. Jos minä otin soittopyynnön niin myös varmistin että siihen on vastattu. Isännöintitodistus pitäisi todellakin tänä päivänä hoitua vain nappia painamalla - tietenkin tämä vaatii oikeat ohjelmistot. Jos asiakkaat eivät miellytä niin kehottaisin vaihtamaan alaa. Yleensä epämiellyttävään palautteeseen syy löytyy sieltä isännöintitoimistosta ikävä kyllä.
- 0hm0
Se isännöitsijätodistus nyt vaan ei synny nappia painamalla ja vaikka syntyisikin, niin se allekirjoitus (vastuu) siinä maksaa.
- hupsis7
Taloyhtiön tiedot, tehdyt remontit, hallituksen esitys 5 -vuodeksi, huoneistokohtaiset remontit, lainojen tilanne, maksetut vastikkeet. Tässä kaikki isännöintitodistuksen tiedot. Kyllä taloushallinto-ohjelmista nämä kaikki tiedot pitää löytyä. Ilmeisesti vikaa on kiinteistösihteerissä jos isännöitsijä ei tarkastamatta uskalla tietoja allekirjoittaa. Allekirjoitus normaalisti vie aikaa sekunnin
Ihan turha selitellä. - jjjhkk
Varmaankaan kyseessä ei ole se, että itse allekirjoittaminen kestäisi niin pitkään, että tuo issarin hinta olisi jonkinlainen tuntitaksa. Vaan kun isännöitsijäntodistus on VIRALLINEN ASIAKIRJA. Totta helvetissä vastuuntuntoinen isännöitsijä sen tarkistaa ennenkuin pistää nimeään alle.
Älä viitsi olla niin helvetin typerä? - kukavastas
Kerro yksikin oikeustapaus missä isännöitsijä olisi joutunut vastuuseen isännöitsijätodistuksen tiedoista - kyllä ne osaavat vastuun siirtää hallitukselle. Ja hallitus se "helvettiin" joutuu ikävä kyllä
- 36vuodenkokemus
Kirjoituksestasi päätellen et ole alalla, eikä sinulla ole isännöintialan kokemusta.
- 36vuodenkokemus
hupsis7 kirjoitti:
Taloyhtiön tiedot, tehdyt remontit, hallituksen esitys 5 -vuodeksi, huoneistokohtaiset remontit, lainojen tilanne, maksetut vastikkeet. Tässä kaikki isännöintitodistuksen tiedot. Kyllä taloushallinto-ohjelmista nämä kaikki tiedot pitää löytyä. Ilmeisesti vikaa on kiinteistösihteerissä jos isännöitsijä ei tarkastamatta uskalla tietoja allekirjoittaa. Allekirjoitus normaalisti vie aikaa sekunnin
Ihan turha selitellä.Ja mistähän sinäkin viisautesi ammennat?
- HallitusAmmatti
kukavastas kirjoitti:
Kerro yksikin oikeustapaus missä isännöitsijä olisi joutunut vastuuseen isännöitsijätodistuksen tiedoista - kyllä ne osaavat vastuun siirtää hallitukselle. Ja hallitus se "helvettiin" joutuu ikävä kyllä
Tiedän tapauksen, jossa isännöintitodistukseen oli laskettu väärin jäljellä oleva yhtiölainaosuus. Tämä paljastui uudelle osakkaalle asunnon ostamisen jälkeen. Kyseessä oli muutama tuhat euroa, jonka isännöitsijä korvasi osakkaalle.
Tämä ei kyllä ollut oikeustapaus, koska isännöintiyhtiö korvasi vahingon kiltisti.
Anteeksi kaikkien 1. puhelimeen vastaajien puolesta. Isännöitsijät Vantaalla ovat mitä ovat. Sihteerien / puhelimeen vastaajien vika ei ole, että ovat "lapasia" esim"Raimo ja Teijo" &co.
- MENE-SIIVOOJAKS
ANTEEKSI VAAN JOS HÄIRITSEN TYÖN TEKIJÄÄNI OLETPA HIEMAN VÄÄRÄLLÄ ASENTEELLA TUOSSA TEHTÄVÄSSÄ AMMATTILAINEN HOITAA HOMMAN ENNEN KUIN SIITÄ SOITETAAN KYLLÄ SE ISÄNNÖITSIJÄ LÄHTEE YHDELLÄKIN PUHELULLA YLEENSÄ TARVITAAN KOLME KOKEMUSTA ON PASKOISTA JOILLE RAHA KELPAA MUTTA TYÖT JÄTETÄÄN HALLITUKSELLE. SINUN PITÄISI YMMÄRTÄÄ ETTÄ OLET MEIDÄN RENKI ETKÄ ISÄNTÄ
- jojojojojojojo
Mikäs ihmeen kirjoitustaidoton ja onneton höperö täällä pyörii. Opettelehan nyt ensialkuun käyttämään capslockia ja. Varmaan menee ensivuoden puolelle, kun sen hallitset.
Keväällä ja kesällä 2016 opettelet pilkkujen ja pisteiden käytön. Kyllä se siitä.
Äläkä enää unohda ottaa niitä lääkkeitä! - kkhkhkh
Minä en ole tuollaisen kirjoitustaidottoman juntin renki. Mä olen vastuussa työnantajalleni, joka maksaa minun palkkani. Jos joku esimerkiksi juuri tuollaisella asenteella luulee saavansa minulta minkäänlaista palvelua niin ei kannata kyllä pidätellä hengitystään.
- Vastaus-
Mene Siivoojaks
mistä isännöitsijä tietää korjauttaa jotain, jos talosta ei kukaan ilmoita korjaustarpeesta?
Ei isännöotsijälläkääm ole toimivaa kristallipalloa.
Jos olisi, ei töitä enää tarvitsisi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671576eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1481569En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311282Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä651260- 421085
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100880Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60734Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42667Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155636