Peugeot ei kelpaa vaihdossa, koska

Automyyjäxx

27

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TimoKala

      Minulla on 2,0 HDI ajettuna 260tkm. Kyllähän se rutisee ja kalkattaa jo aika pahoin varsinkin kylmänä, mutta matka jatkuu. Edellinen 406 HDI 2,0 sen sijaan oli aivan toista maata. Siinä eivät kilometrit tuntuneet. Yli puolen miljoonan ajettuna vain kyllästyin autoon ja vaihdoin sen uuteen 407 2,0 HDI:iin.

      Yritin juuri vaihtaa uuteen 508:aan, mutta myyjän mukaan on parempi, että hävitän nykyiseni jonnekin muualle. Tämä on tilanne. Voi olla, että nyt merkki vaihtuu.

      • SebLöe

        Osta Volsu, mitä sitä sen enempää miettimään...päästöongelmien lisäksi tulevat kaupantekijäisiksi DSG-ongelmat ja TSI-ongelmat...hyvä kauppa.


    • romutuspalkkio

      307 ja 407 ovat tasan 1500 euron arvoisia

      • SebLöe

        Millä kokemuksella päästelet ilmoille mielipiteitä?


      • hjjkhkjhkjhkjhj

        Omalla kokemuksella. Ostanut autoja muutaman sata vuoden aikana.


      • tattarinkunkku

        nolla pois niin sitten aika lähellä, joku aika sitten paaliinkaan eivät kelvanneet mistään hinnasta: liikaa obgelmajätettä


    • Ollil1

      Ranskalaiset autot ovat hyviä, parempia ja varsinkin mukavampia kuin sakemannien ja nipponeiden. Suomalaiset ei vaan tajua sitä vaan ostetaan Golffeja kun naapureillakin on sellainen. Mene käymään etelä euroopan maissa,vaikka Italiassa, siellä on paljon pösöjä, enempi kuin volkkareita.

      • sdfsdfsdfsdfsd

        Jokuhan alkaa nyt väittämään että tuo johtuu siitä että pösö on onneton talviauto.

        Mutta, pakko sanoa että 406 on loistava talviauto. Mitä huonommaksi keli menee, sen paremmalta auto tuntuu. Lämpö ei ole koskaan loppunut kesken, millään kelillä. Eikä ne öljytkään ole tulleet moottorista ulos, kun sitäkin kohta joku alkaa tarjoamaan ongelmaksi. 405 oli myös hyvä, ja muistikuvat on olemassa että 305 oli myös kohtuullinen talviautona.

        Olen omistanut autoja varmaankin parikymmentä kappaletta ja talviautoina Passat ja 626, olivat oikeasti huomattavasti heikompia esityksiä. Muut omistamistani autoista oli niin eri ikä- ja kokoluokkaa että vertailu niihin ei ole reilu, mutta huonompiahan ne micrat ym pikkuautot on.


      • hkhkjhkljhk

        Jokainen tietää että 406 oli hyvä ja kestävä auto. Mutta älä hämäänny, 307 ja 407 ovat kaikkea muuta kuin kestäviä ja samoja oireita jo 308/508 malleissa. Rikkoutuvat moottorit ovat nyt Peugeotin suurin ongelma.


      • sdfsdfsdfsfsdfsdf
        hkhkjhkljhk kirjoitti:

        Jokainen tietää että 406 oli hyvä ja kestävä auto. Mutta älä hämäänny, 307 ja 407 ovat kaikkea muuta kuin kestäviä ja samoja oireita jo 308/508 malleissa. Rikkoutuvat moottorit ovat nyt Peugeotin suurin ongelma.

        307 ja 407 jää minulta ostamatta. Kolmen vuoden päästä tulee 10 vuotta yhteistä matkaa täyteen tuon 406:n kanssa ja silloin sillä on ikää jo 21 vuotta, joten olen ajatellut että tuossa kohtaa on viimeistään aika päivittää tuoreempaan.

        Mutta mikä vaihtoehdoksi. 308 farkkuna olisi mielessä, mutta millä moottorilla?

        1.6 diesel on ainakin vaihtoehdoistani poissa, samaten 1.6 bensaturbo. Eli jäljelle jää 2 litrainen diesel ja 1.6 vapaastihengittävä VTi moottori.

        2 litraista dieseliä ei saa kuin automaattina, ja siitä en oikein innostu, ihan sen vuoksi että jos se laatikko vikaantuu, kustannukset on suuremmat kuin manuaalin korjaamisessa. VTi moottorissa taas oli, ainakin alkuvaiheessa, venyvä jakoketju.

        Todennäköisin valintani tulee olemaan tuo VTi moottori, jospa olisivat saaneet tuon ketjun jo kestämään siinä vaiheessa.


      • Ollil1

        Älä enää kattele niitä vanhanajan vapareita. Mulla on ollut nyt vuoden käytössä uusi 308stw 1.2 litrasella bensaturbolla, antaa tehoa mukavasti 130hp. Tämä on ihan selkeästi paras auto mitä mulla on ollut ja on ollut Hondaa, Bemaria, Audia,volvoa, mazdaa. Ei mitään vikoja vielä, vähävikaisuuden voi todeta Peugeot foorumista mikä on aika tyhjä vikakertomuksista Vagarena palstaan verraten.
        Ko. Malli on muuten parhaillaan Tuulilasin 30tkm kestotestissä, odottele raportin julkaisua jos epäilyttää, itse olen varma hyvästä arvostelusta.


      • sdfsfsdfsfdsdfsdfsdf
        Ollil1 kirjoitti:

        Älä enää kattele niitä vanhanajan vapareita. Mulla on ollut nyt vuoden käytössä uusi 308stw 1.2 litrasella bensaturbolla, antaa tehoa mukavasti 130hp. Tämä on ihan selkeästi paras auto mitä mulla on ollut ja on ollut Hondaa, Bemaria, Audia,volvoa, mazdaa. Ei mitään vikoja vielä, vähävikaisuuden voi todeta Peugeot foorumista mikä on aika tyhjä vikakertomuksista Vagarena palstaan verraten.
        Ko. Malli on muuten parhaillaan Tuulilasin 30tkm kestotestissä, odottele raportin julkaisua jos epäilyttää, itse olen varma hyvästä arvostelusta.

        Katselen kyllä ennemmin vanhanajan vapareita, kuin näitä uusia pikkuturboja. Perusteluina:

        -viritysaste on vaparissa huomattavasti matalampi, en ole ihan vakuuttunut siitä, miten noissa turboissa kestää sylinterit ja männänrenkaat muut paikat, satojentuhansien km ajoa

        -turboahdetussa on sittenkin enemmän hajoavia osia, itse ahdin ja sen vesipumppu, varmasti jotakin muutakin, varmaan välijäähdytinkin löytyy

        -tehoa en kaipaa, ja... 1,6 vaparissa on 120hv, ahdetussa 1,2 litraisessa 130hv, ero ei ole mielestäni merkittävä, olkoonkin että ahdetussa vääntöä on varmasti paremmina ja tasaisemmin läpi kierrosalueen

        -ihan ostohinta, pikkuturbot on vielä suht uusia autoja, itse ostan auton 10 vuoden iässä ja ajan sillä toiset 10 vuotta, ihan sen vuoksi että arvonalennus on turhan suuri uudemmissa autoissa (vaikka köyhä olenkin, olisi tilillä rahaa ostaa vaikka uusi auto, en vain halua tehdä sitä)

        Aika näyttää miten noiden pikkuturbojen kestävyyden kanssa käy. Tuollainen 30tkm kestotesti ei ole kuitenkaan Suomen olosuhteissa kuin ensimmäiset 10% auton koko elinkaaresta.

        Mutta.... varmasti erittäin miellyttävä auto, ei vaan ole nyt vielä ainakaan minulle ajankohtainen.


    • BensaToyotamielessä

      Pösön bensakoneet ovat täynnä erilaisia ongelmia ja kulutuslukemat omituisen korkeita. Pösön dieselin voisin ostaa, mutta siitä pitäisi saada FAP-purnukka pois, samoin EGR kiinni. Ei taida vaan olla mahdollista...

      • 16hdi

        1.6hdi myllyä löytyy myös ilman FAP systeemiä.


    • dfgfdgdfgf

      Peugeot kelpaa vaihdossa niin, että huh. Oma 406 myytiin heti! Kun autoa vaihdoin. Tuo 407 malli ei todellakaan ole mikään huono. Kestävä auto kysessä.

      • sdfsdfsdsdfsdfsd

        407 on varmasti kestävä auto perustekniikaltaan, mutta niitä pikkuharmeja näyttäisi luetun perusteella olevan liiaksi. Itse voisin elää lähes kaiken muun kanssa, mutta ne lämmityslaitteen läpät ylittää kipukynnyksen.


      • dfgfdgdfgf
        sdfsdfsdsdfsdfsd kirjoitti:

        407 on varmasti kestävä auto perustekniikaltaan, mutta niitä pikkuharmeja näyttäisi luetun perusteella olevan liiaksi. Itse voisin elää lähes kaiken muun kanssa, mutta ne lämmityslaitteen läpät ylittää kipukynnyksen.

        Ei kyllä ole oikein mitään ihmeellistä ollut 407:ssa. Läpät kyllä on vaihdettu. Se oli kertakärsimys ja enää ei ole ollut ongelmia asian kanssa.


      • tiedosta_kiitollinen
        sdfsdfsdsdfsdfsd kirjoitti:

        407 on varmasti kestävä auto perustekniikaltaan, mutta niitä pikkuharmeja näyttäisi luetun perusteella olevan liiaksi. Itse voisin elää lähes kaiken muun kanssa, mutta ne lämmityslaitteen läpät ylittää kipukynnyksen.

        Mitähän pikkuharmeja on tulossa, kun omalla Pösöllä on nyt ajettu 160 tkm. Egr-venttiili on vaihdettu äskettäin. Muita harmeja ei ole ollut. 407 1.6 hdi fap -09


      • Nämähännemenee
        tiedosta_kiitollinen kirjoitti:

        Mitähän pikkuharmeja on tulossa, kun omalla Pösöllä on nyt ajettu 160 tkm. Egr-venttiili on vaihdettu äskettäin. Muita harmeja ei ole ollut. 407 1.6 hdi fap -09

        No moottorihan tossa laukee ihan kohta, sen lisäksi alapallonivelet paukkuu, ohjaustehostin alkaa nypyttämään ja sylkäsee öljyt pihalle, sitten hajoaa ne lämmityslaitteen läpät ja sen päälle pyöränlaakerit :)

        Tuossa nuo "pikkuharmit" aika kattavasti lueteltu mitä 407:sta löytyy.


      • TaniM

        Ylivoimaisesti kallein koskaan omistamani auto on juuri 407 1,6 HDI. Kohtuu edullinen ostaa käytettynä, mutta hirveän paljon korjattavaa ja 230000km kohdalla hajosi koko moottori. Dieseliksi erikoisen lyhytikäinen.
        Tunarit merkkihuollossa on Pösön arkipäivää. Ihme jos saat korjaamolta auton ehjänä.


      • Halba_huolto
        TaniM kirjoitti:

        Ylivoimaisesti kallein koskaan omistamani auto on juuri 407 1,6 HDI. Kohtuu edullinen ostaa käytettynä, mutta hirveän paljon korjattavaa ja 230000km kohdalla hajosi koko moottori. Dieseliksi erikoisen lyhytikäinen.
        Tunarit merkkihuollossa on Pösön arkipäivää. Ihme jos saat korjaamolta auton ehjänä.

        Itse olen kyllä käyttänyt merkkihuollossa, Helsingistä vähän kauempana kuin Porvoo mutta lähempänä kuin Lahti. Aina on hommat tehty todella hyvin, viat on joka kerta löytyneet ja hinnoittelu on ollut erittäin kohtuullista.


      • Hockvivi

        Mulla on ollu yli 5v 407 vm06 2l bensa. Lämmityslaite remppa alkuun otti pattiin. Sitten on ala"pallot" ja takapyöränlaakerit tarvinnu vaihtaa. Eli kuluvia osia tuon lämppärin jälkeen. Öljyä vie mutta en sanois että konkurssiin asti. Lämmin talvella ja mukava ajella. Kulutus sekalaisessa ajossa 7,5l luokkaa, ehkä matkaa 80-120km/h tulee hienoisesti enempi kuin kaupunki ajoa. En pidä kalliina autona omistaa. Hankintahinta käytettynä varusteisiin nähden alhainen, joshan on jälleenmyyntihinta viel alhaisempi. Ostakaapa vaikka tsi/tfsi/dsg auto ja kertokaa paljonko oli korjauskulut kun mittarissa on 250tkm. 508 pösö ois jo alla, mutta kun on menny thp ja yleensäkin noi jakopään ketjut huonoon suuntaan. Siksi täytyy ny katella joku "järkevällä" koneella oleva peli seuraavaks. Vaikka mersu!


      • tiedosta_kiitollinen
        Nämähännemenee kirjoitti:

        No moottorihan tossa laukee ihan kohta, sen lisäksi alapallonivelet paukkuu, ohjaustehostin alkaa nypyttämään ja sylkäsee öljyt pihalle, sitten hajoaa ne lämmityslaitteen läpät ja sen päälle pyöränlaakerit :)

        Tuossa nuo "pikkuharmit" aika kattavasti lueteltu mitä 407:sta löytyy.

        Nuo pikkuharmit tiesinkin, ilmastointilaite on näissä uudemmissa malleissa eri valmistajan. Osaatko kertoa millä kilometreillä nuo muut pikkuharmit esiintyvät, kun olen tällä autolla ajanut jo 90tkm. Öljyt olen kyllä vaihtanut 10tkm välein. Onko muita pikkuharmeja tiedossasi. Mitä vuosimallia Pösösi oli/on?


      • ksdjfkssdfsdf

        Minulla on 1997 mallinen pösö, en tule tuota 407:aa ostamaan, juuri noiden syiden vuoksi, joita luettelin. Tuo lista on mieleeni rakentunut ihan lukemani perusteella.

        Ilmastointilaite on toki uudemmassa 407:ssa eri valmistajan (Behr), mutta läppien kääntömoottorit ovat samat kuin vanhemmassakin (Visteon) versiossa. Ja vaikka noiden moottoreiden tehoa laskettiinkin jossakin vaiheessa, niissä on edelleen potkua sen verran että se riittää katkaisemaan sen läppäakselin. Itseasiassa tuo hajoava läppäkin taitaa olla sama varaosa, kummankin valmistajan lämmityslaitteeseen.

        Lukemani perusteella noi 1.6 litraiset diedel moottorit alkaa hajoilemaan noin 200tkm ajosuoritteella. En osaa ottaa kantaa siihen, auttaako kuinka paljon tuo lyhyt öljynvaihtoväli, tai mikä on oikeasti hajoamisen aiheuttaja. Öljyihinhän se jotekin kulminoituu.

        Nettiautossa on tällä hetkellä yksi konevikainen 407, tuolla moottorilla, ja mittarilukema on 206tkm,


      • sammakodesign
        TaniM kirjoitti:

        Ylivoimaisesti kallein koskaan omistamani auto on juuri 407 1,6 HDI. Kohtuu edullinen ostaa käytettynä, mutta hirveän paljon korjattavaa ja 230000km kohdalla hajosi koko moottori. Dieseliksi erikoisen lyhytikäinen.
        Tunarit merkkihuollossa on Pösön arkipäivää. Ihme jos saat korjaamolta auton ehjänä.

        "Ihme jos saat korjaamolta auton ehjänä" eihän ehjää pösöä saa edes uutena tehtaalta !!! jokunen vika jo niissä, kun ovat sen verran ajelleet että kuljetusrekkoihin saaneet se riittää PSA:lle volaa meidän tuotteemme liikkui ihan omalla moottorilla !!! ainakin sata metriä


    • ranskanlaatua

      Peugeotistani (1,6HDi / 185.000km) otettiin öljypohja auki puhdistusta varten ja onneksi otettiinkin. Pumpun sihdissä oli erittäin paksu kerros kokkareista likaa ja sitä samaa karstaista mustaa töhkää oli kauttaaltaan moottorin sisäpuolisissa rakenteissa.
      Huoltomies ei sanojensa mukaan ollut koskaan ennen nähnyt näin likaista moottoria ja ihmetteli, ettei moottori ollut jo rikkoutunut öljynkiertohäiriöön.

      Miksei Peugeotin huolto-ohjelmaan kuulu moottorin alakerran puhdistusta, koska se selvästi sitä vaatii säilyäkseen ehjänä?

      • dsfsdfgsdfsdf

        Minkälaista öljyä tuossa moottorissa käytettiin ja minkälaisella vaihtovälillä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe