taiteilija vaatii taidetyötä ja kk palkkaa

ioweutoi

rikkaat vievät rahaa, eikä niillä idiooteilla ole tajua siitä mitä on taide.
rikkaat varastavat rahaa

miksi taiteiljan pitää alistua heihin?
köyhänä ja lyötynä?

valtio maksaa palkkaa muille palkan saajille, mutta taide on jätetty pois. miksi en saa kuukausipalkkaa?
jos en saa palkkaa, niin se ei tarkoita, että minua saa sortaa. kaikenlaiset militantty idiootit - pillukytät, supot, armeijat väkivaltaisesti hoitavat tehtäviään ja estävät taiteiljan työntekoa.

palkatta ei saa olla eikä saa tehdä työtä eikä valtio anna mitään taidetyötä.

mitä sitten pitää tehdä?
kun kaikki on kiellettyä.
eikä valtio ota kantaa ja kun ottaa niin se musertaa köyhää taiteiljaa
eikö taiteilja älyä vaatia kuukausipalkkaa, jotta elämän laatu parenisi?
raha on oikeutenne kun kerran kaikki suomessa on kiellettyä mm taiteen teko
vaatikaa rahaa!!!

ei enää poliitikoiden sortoa!

15

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupajuu16

      Ei kanssa mene minun kaaliini. Ensinnäkin tekee teokset hiki hatussa ja sen jälkeen pitää itse maksaa, jos haluaa gallerioihin työt esille ja myydyistä töistä menee vielä provisio!! Eihän laulavat artistitkaan maksa, että pääsevät esittämään omia kappaleita, vaan heille maksetaan.

      • propetius

        Niin tai laitetaan veronmaksajat maksamaan näyttökorvauksia teoksista joita kukaan ei käy katsomassa.


      • dssdfsdfsdf

        monessa maassa maailmalla on niin, että galleria maksaa taiteilijalle palkkaa

        suomessa ei ole niin.

        galleria vuokrat ovat 1000 eurosta 5000 tuhanteen helsingissä


      • sfsfsfsfd

        venäjällä ei tarvitsee maksaa galleria vuokria, kanadassa...


    • lskjfsljflkaöfjlkas

      ymmärsin puheiden perusteella että monessa maassa pieni osa tekee apurahalla ja nauttii tuloista, mutta suuri osa tekee muuta työtä...hyvä jos taiteeseen liittyvää...

      naiset voivat myydä muutakin
      mutta miehellä on vaikeaa...jos ei haluaa tehdä raakatyötä ja jättää taiteensa siihen

      melkein kaikki haastattelemani ihmiset kertoivat, että he ovat köyhiä...ketä tapasin, tuskin rikkaat erehtyvät meatingeihin tällämain

      toisissa maissa apuraharaati koostuu itse taiteilijoista eikä muiden alojen päättäjistä, ongelmana on se, että valitsevat tiettyjä tyyppejä, tosin kuten nytkin...sekä perifeerinen eriarvoisuus kuten suomessa, pohjoinen saa vähemmän kuin etelä koska päätäntä elin on helsingissä

      • sfjklsdjfjsf

        ymmärsin, että toisissa maissa taiteen arvostus on korkeammalla kuin suomessa - aasia, amerika, venäjä...ihmiset todella tilaavat taidetta ja ovat kiinnostuneita, mitä ihmiset kertovat...


    • Mä-oon-ihan-pihalla

      Ottaa ilmeisen lujille. Kannattaisikohan miettiä sellaista vaihtoehtoa, että kouluttautuisit alalle jolla on mahdollisuus työllistyä.
      Valtio ei muuten maksa palkkaa muille palkan saajille (oik. palkansaajille). Valtio maksaa valtion palveluksessa oleville.
      Olen kuvitellut, että hyvä tuote myy (melkein) itse itsensä. Päteekö tämä myös taiteeseen?
      Kun tunnut olevan perillä siitä mikä on taidetta, joten voisitko valaista minua tyhmää, rikasta ja varasta hiukan? Samalla olisi kiva saada tietoa hyvän ja huonon taiteen eroista, etten enää sotkeutuisi huonoon.
      Luuletko, että kykenisit selvittämään asian lyhyehköllä, vaikkapa parillatuhannen merkin vastauksella?

      • Hghhj

        Olen insinööri, enkä ole tehnyt päivääkään insinöörin töitä. Valtion pitää maksaa minulle insinöörin palkka.......


      • Zipporax

        Minäkin olen kirvesmies, mutta en koskaan oppinut työtäni niin, että joku suostuisi maksamaan siitä. Minäkin haluan valtion maksavan minulle apurahaa.

        Voinhan minäkin rakentaa taloja apurahalla, jotka ovat asuinkelvottomia, mutta joissa jotkut voivat nähdä jotain erinomaisen hienoa viidensadan vuoden kuluttua.


      • nkdsjfoie

        minäkin olen ihminen ja minun on käveltävä joka päivä omin jaloin, valtion pitää maksaa minulle kansalaispalkkaa


      • Filehile

        Olen kalastaja. Veneessäni on pohjassa ammottava reikä ja verkot ovat repeilleet. Tankki on tyhjä ja pilssipumppu ei toimi. Valtion pitää täyttää kalasammioni, tai maksaa kuukausipalkkaa. Miksi minun pitää mennä kylmälle merelle? Jo on aikoihin eletty, miksi minulle ei makseta kuukausipalkkaa, jotta voin hakea kalani tiskiltä?


    • oiueoiueoiroiweu

      "Ottaa ilmeisen lujille. Kannattaisikohan miettiä sellaista vaihtoehtoa, että kouluttautuisit alalle jolla on mahdollisuus työllistyä".

      ala jolla on ollut ja tulee olemaan aina töitä: ruokakauppias (pizza kuten turkkilaiset), hautaurakoitsija, kampaaja, pesijä, siivoja, rakennusmies, jokunen vossikka, mutta kun logistiikka teknistyy, niin siinä ei pysy kunnolla, ellei nauttii ratin pyörittämisestä.

      "Valtio ei muuten maksa palkkaa muille palkan saajille (oik. palkansaajille). Valtio maksaa valtion palveluksessa oleville."

      sain toisen käsityksen, nimenomaan, että valtio hallitsee kaikkea. "et pieraisee ilman lupaa", jopa yritysneuvojat ovat valtion palkansaajaa.

      "Olen kuvitellut, että hyvä tuote myy (melkein) itse itsensä. Päteekö tämä myös taiteeseen?"

      Hyvä tuote on ruoka, kun ihmisellä on nälkä. Länsimaissa nälkä ei ole olennaisin. Kylläinen ihminen ruoan jälkeen tekee mitä? - Hän katsoo TV:tä, lukee kirjaa, pelaa videopeliä... Kyseiset asiat edustavat kulttuuria, josta pitää maksaa rahaa, samalla tavalla kun sinulle taiteilija maksaa, kun olet töissä vaikkapa vaatenaukalon pitäjänä.

      Taiteen muotoja on erilaisia. Toinen ei jaksa pelata videopeliä tai katsoa nettiä.

      • Mä-oon-nyt-ymmärtänyt

        Tuopas selvitti paljon. Luin kommenttisi kolmesti, tein siitä yhteenvedon ja totesin, että olet vahva kuin eetteri tuulessa ja tilanteesi on oikeasti paha.
        Kommenttisi voisi olla taidetta, mutta jos se on sitä, niin tuota on vaikea muuttaa rahaksi, koska se ei ole riittävän puhuttelevaa. Yritin löytää siitä jotakin, en tiedä mitä, mutta olipa tuo nyt mitä tahansa, niin sitä ei siinä ollut.
        Suosittelen, että käyt nyt sen ala-asteen ja katsot sitten miltä maailma näyttää. Hyvin jos käy niin olet jonain päivänä lukiossa. Se nyt on niin epätaiteellista ja pikkuporvarillista kuin kuuden minuutin muna.
        Älä menetä toivoasi, koska vaikka kaikki voi mennä suunnitellusti, niin voi hyvinkin käydä hyvinkin ja sinusta sen sijaan tulee lapiomies kaupungin teknisen palvelukeskuksen palkkalistoille. Siinä se käden jälki näkyy, ellei kukaan pese sitä pois.


      • oiueoiueoiroiweu
        Mä-oon-nyt-ymmärtänyt kirjoitti:

        Tuopas selvitti paljon. Luin kommenttisi kolmesti, tein siitä yhteenvedon ja totesin, että olet vahva kuin eetteri tuulessa ja tilanteesi on oikeasti paha.
        Kommenttisi voisi olla taidetta, mutta jos se on sitä, niin tuota on vaikea muuttaa rahaksi, koska se ei ole riittävän puhuttelevaa. Yritin löytää siitä jotakin, en tiedä mitä, mutta olipa tuo nyt mitä tahansa, niin sitä ei siinä ollut.
        Suosittelen, että käyt nyt sen ala-asteen ja katsot sitten miltä maailma näyttää. Hyvin jos käy niin olet jonain päivänä lukiossa. Se nyt on niin epätaiteellista ja pikkuporvarillista kuin kuuden minuutin muna.
        Älä menetä toivoasi, koska vaikka kaikki voi mennä suunnitellusti, niin voi hyvinkin käydä hyvinkin ja sinusta sen sijaan tulee lapiomies kaupungin teknisen palvelukeskuksen palkkalistoille. Siinä se käden jälki näkyy, ellei kukaan pese sitä pois.

        Kuuden minuutin munaa en suosittele, koska kannattaa panostaa laatuun. Laatua löytyy perheestä. Valitettavasti nuoret nykyisin tahtovat pikamunia, eikä laitokset kuten koulut, tarhat, kasarmit, eivät opeta sen, mitä on aito perhe, koska asia ei ole heidän juttunsa, tietsä..., siksi on paljon idiootteja maailmassa, joiden ainoa muna on videopeli, sen sijaan, että panostaisivat löytämään AITOA tyttöystävää ja perustaa AITOA perhettä jo 18 vuotiaana. Kukaan professori idiootti tahdo opettaa, että menkää lasten tekoon, koska professori kadottaa asiakkaita, joita opettaa. Esimerkiksi laulaja Tom Jones tuli isäksi 18 vuotiaana, vaikka en sano, että Tom mulkku oli hyvä isä.


      • Tätä-en-jaksa-jatkaa
        oiueoiueoiroiweu kirjoitti:

        Kuuden minuutin munaa en suosittele, koska kannattaa panostaa laatuun. Laatua löytyy perheestä. Valitettavasti nuoret nykyisin tahtovat pikamunia, eikä laitokset kuten koulut, tarhat, kasarmit, eivät opeta sen, mitä on aito perhe, koska asia ei ole heidän juttunsa, tietsä..., siksi on paljon idiootteja maailmassa, joiden ainoa muna on videopeli, sen sijaan, että panostaisivat löytämään AITOA tyttöystävää ja perustaa AITOA perhettä jo 18 vuotiaana. Kukaan professori idiootti tahdo opettaa, että menkää lasten tekoon, koska professori kadottaa asiakkaita, joita opettaa. Esimerkiksi laulaja Tom Jones tuli isäksi 18 vuotiaana, vaikka en sano, että Tom mulkku oli hyvä isä.

        Et suosittele, vaikket tiedä siitä mitään. Parempi se on kuin kolmen.
        Mutta, kuten sanoin, ensin ala-aste loppuun. Voipipa jopa olla, että opit kirjoittamaan kin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe