Millainen kuulokoje meluisaan ympäristöön.

puolikuuro

Minulla idex indeo merkkiset kojeet,olleet noin neljä vuotta ja nyt tuntuu että eivät enää riitä.ouksin kuulokeskuksessa käsketään vain laittaa volyymia isommalle :) .Jokainen kuulovammainen tietää ettei se auta jos meinaa puheesta saada selvä.Palaverit menee enimmäkseen harakoille kun ei kuule kuin lähimmät kommentit.Olen työssä jossa aika kova melu.Minkälaisia kojeita ja kokemuksia niistä teillä jotka joutuu olemaan melussa ainakin työpäivän verran päivässä. Ei ole varaa mennä yksityiselle joten kuulokeskusta pommittamalla voisi koittaa saada uudemmat kojeet.Toinen on tuo tinnitys joka siis pahenee päivän aikana,on huminaa ei onneksi vinkumista,onko jotain konstia jota voisi kokeilla.?Kuulonalenema on luokka n.60 db

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajaa

      Tarkoitin tietysti Widex merkkiset kojeet

    • phonak

      hei! mulla on myös kuulon alenema 60% luokkaa?? ja tinnitys!! mutta mulle annettiin "käyttöön" phonak merkkiset!! ja hyvin on ääni mailma ollut luonnollinen?? ja säädöt saatu!! saamaan kaavaan "kuulo käyrän"! mukaan luontevaksi? mutta tietenkin siihen vaikuttaa mikä se kuulon alenema tyyppi on...??? mulla sisä korvassa kuulo luun luutumaa??? ja oikee kuulee vain korkeimmat äänet... !:( mutta kiitän lks/kuulokeskusta!! hienosta hoidosta! toki oyksia kun leikkasivat oikeen korvan "kuulevaksi" muttei pysyväksi...??

    • 12jake

      Mulla oli myös Widex Indeot, kylläkin ne pienempikokoiset Passion-nimellä, joissa voluuminsäätöä ei ollut, vaan piti hankkia erillinen kaukosäädin. Mulla myös loppui niistä teho 4-5 vuoden käytön jälkeen.
      Ei siitä voluumin lisäyksestä kauaa iloa ollut, koska myös häiriöäänet vajvistuvat samalla. Mutt kuulontutkija kyllä halutessaan pystyy säätämään ko kojeitakin niin, ett puheäänitaajuudet voimistuu ja muut äänet eivät. Mutta laitteen omasta säätimestä tuollaista säätöä ei pysty itse tekemään.

      No sain kinuttua itselleni saman valmistajan paljon uudemmat ja kehittyneemmät Clear Fusion-kojeet nyt keväällä. Ja nyt tehot ja voluumit riittää. Ja muutenkin eri äänien erottelu ja ennenkaikkea suuntakuulo ovat kuin toisesta maailmasta.

      Jos et tiedä, niin Inteon-malli on tullut markkinoille jo vuonna 2005, eikä ole siis nykyaikaisten kojeiden tasolla kaikilta osin. Äänen laatu sinänsä niissä on kyllä erinomainen, mutt tehot ja erottelukyky sekä suunta ovat jälkeenjääneitä nykyaikaisiin kojeisiin verrattuna.

      Jos siis olet edelleen työelämässä aktiivisesti, niin kerro se kuulontutkijallesi, jottei eläkeläisenä sinulle vaatimattomampia kojeita tarjoaisi.

      Toiseksi. Alkuvuosi on parempi aika kojeiden uusimiselle/saamiselle kuin loppuvuosi, jolloin määrärahat niiden hankkimiseksi ovat Kuulokeskukseltakin huvenneet vähiin tai peräti olemattomiin...

      Eli kärvistele hetki ja yritä uudelleen tammi-helmikuussa ;)
      Niin minäkin toimin...

    • 12jake

      Näissä Widexin Clear Fusioneissa on muuten erinomaisen hyvä taustaäänien häiritsevyyden vähennys ja ihan automatic.
      Sen lisäksi näihin saa neljä eri ohjelmistoa, joita voi käsin vaihtaa, jos haluaa. Mulla on käytössäni tietty se normaali Masteriksi kutsuttu ja sen lisäksi mukavuus, musiikki ja T-asema nimiset ohjelmat. Niiden vaihtamiseen ei tarvita erillistä säädintä. Molemmista kojeista löytyy nappula ohjelmien vaihtoon.

      Ja painotan uudelleen näiden kojeiden erinomaista suuntakuuloa.
      Mulla toinen korva liki kuuro, mutt näillä kuulen hyvin myös sen puolen äänet ja nimenomaan sillä liki kuurolla korvalla.
      Eli kuulen hyvin mistä suunnasta äänet kuuluvat.
      Erinomaisen mukava asia esim sinfoniakonserteissa, joissa käyn paljon ja oopperoissa ja teatterissa, joissa käyn myös usein.
      Eikä muuten oo ollenkaan paha asia kokouksissa ja neuvotteluissa työssä. Kuulen tarkalleen kuka puhuu ja/tai soittaa, jne.. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe