Masennus ja ahdistus

Wildmay

Olen maanviljelijä. Mä olen henkisesti aivan loppu. Mies on myös aivan loppu. Mä tahdon mennä lääkäriin, mutta tiedän että hoidoista ei oo apua jos mieskin ei mene. Ja sehän ei halua mennä, koska sieltä saa hullun leiman. Mä en tiedä mitä tehdä. En haluais lähteä pois, koska mulla on tässä elämässä niin paljon kiinni enkä todellakaan tahtois luovuttaa. Suhde toimis jos molemmat olis oikeesti onnellisia. Joka päivä saan kuulla siitä että mitään en tee oikein. Ahdistaa lähes koko ajan. Ehkä tunnin päivässä on sellanen ok olo... ei tää voi mennä näin... mä oon vasta alle 30...

50

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxczxcasdzxc

      Johtuukohan ongelmasi masennuksesta vai miehestäsi?

    • Wildmay

      No masennus on ehkä alkanu miehestä, koska ei kulje töissä ja pelaa vaan kaiken ajan mitä mahdollista ja vähän mahdotontakin... Mä oon yrittäny tukea ja antaa olla omassa arvossaan mutta raja se on munki kestävyydellä.. aina oon kärsiny masennuskausista mutta koskaan ei oo ollu näin mieltä raastavaa ja painavaa ahdistusta mitä nyt on ollut kuukauden...

    • Toimeksi

      Mee sinne lääkäriin. Et voi tietää auttaako jos et käy. Taloudellisiin ja muihin järjestelyihin on olemassa myös suunnitteluapua. Ensin itse pinnalle sitten voit katsoa voitko auttaa toistakin.

    • nipsj

      Voin kokemuksella sanoa että tossa tilanteessa kannattaa miettiä jo kannattaako tuollainen suhde. Jos mies ei ole yhteistyökykyinen tuon vertaa teidän kummankin hyväksi niin haluatko oikeasti kärsiä vain hiljaa? Tee onnesi eteen se mikä täytyy vaikka tuntuisi pahalta. Auttaisiko jos vain yrittäisit selittää miehelle että mitään hullun leimaa ei tosiasiassa saa vaan avun hakeminen hyödyttäisi teitä kumpaakin? Älä aja itseäsi loppuun...

    • zgsfhxhxhxhxhxsh

      Kokeile magnesiumia ja omega-3:sta, et häviä kuin muutamia euroja. Mikäli yöunet ei toimi niin D-vitamiinia.

      • Jeespropa

        Osta sää kuule pelle Pastirolia: https://www.youtube.com/watch?v=YKCDXkxnnpQ


    • tuossa-jotain-sekavaa

      maanviljelijä .... ja ei tee mitään....

      onkohan kirjoittaja seonnut päästään... vai valittaa turhasta...

      • Wildmay

        Niin no sähän et voi tietää mun todellista tilannetta.. tälläkin hetkellä makaa sängyllä vaikka elukat huutaa ruokaa... Mä en jaksa aikuista ihmistä koko ajan komentaa töihin...


      • no-vittuako
        Wildmay kirjoitti:

        Niin no sähän et voi tietää mun todellista tilannetta.. tälläkin hetkellä makaa sängyllä vaikka elukat huutaa ruokaa... Mä en jaksa aikuista ihmistä koko ajan komentaa töihin...

        kutsut sitä maanviljelijäksi jos se on paskaloinen.


      • Wildmay

        Niin no mehän ollaan maidontuottajia eli maanviljelijöitä...


      • elämäjatkuuu
        Wildmay kirjoitti:

        Niin no sähän et voi tietää mun todellista tilannetta.. tälläkin hetkellä makaa sängyllä vaikka elukat huutaa ruokaa... Mä en jaksa aikuista ihmistä koko ajan komentaa töihin...

        Parempi ottaa yhteys pankkiin, myykää koko tila tai eroa ja ilmoita kuntaan että hakevat elukat teuraaksi.


      • Wildmay

        Mä en taas ymmärrä tälläsiä tyyppejä.. eikö sitä vaan voi olla hiljaa jos ei oo mitään asiallista sanottavaa? Koska kaikesta luopuminen ei vaan onnistu sormia napsauttamalla.. ja ei se kunta niillä elukoilla mitään tee


      • Jeespropa

        Älä noista sosio-tapauksien kommenteista välitä...


    • Wildmay

      Niin ja mä syön vaikka minkälaisia vitamiineja eikä niillä oo mitään vaikutusta... lääkäriajan oon varannu ens viikolle... eilen illalla tuli taas pelkkiä syytöksiä kuinka kaikki on väärin ja mä oon täys paska.... tätä on ollu kaks vuotta, alko sen jälkeen ko mies jäi pitkälle sairaslomalle. On nyt siis ollu jo puoltoista vuotta taas töissä tavallaan... käy siellä sitten ko ihteään huvittaa...

      • Onneksi_eronnut

        Ei vitamiinit mikään ihmeratkaisu olekaan, vaikka jotkut niin luulee. Tosin se etu niistä on, että heikoilla ollessa ruokailukin on monesti huononlaista, mikä taas heikentää vointia ennestään. Toivotan voimia ja asioiden selviämistä!


      • Jeespropa

        Rupee oleen melko surrelistisen koomista jo, kun ravintohörhöt opastelee maatilanemännälle jotain *n vitamiineja uupumukseen ja avioliittokriisiin...


    • kassuliini

      Taitaa olla nyt niin että sinun on syytä ottaa mieheen etäisyyttä. Kun hän alkaa nimitellä ja huutaa, poistu heti paikalta. Älä jää kuuntelemaan, älä huuda takaisin vaan poistu tilanteesta ja pidä pääsi pystyssä. Hänellä on paha olla ja hän purkaa sitä sinuun. Silti sinun ei tarvitse sitä sietää. Sinun täytyy suojella itseäsi. Siksi teit oikein kun tilasit lääkärille ajan.
      Suostuisiko mies jonkinlaiseen pariterapiaan? Voisit kysyä lääkäriltä neuvoja tähän asiaan.
      Tilanteesi on kyllä mutkikas; tulee kyllä pakostakin mieleen että asumusero olisi paikallaan mutta sanot että et sitä haluaisi ja se on ymmärrettävää. Koska teillä on maanviljelystä ja karjaa, sinulla on koti ja työpaikka eikä siitä niin vain lähdetä tyhjän päälle.
      Ainut ratkaisu näyttäisi olevan se, että saisitte miehen kanssa suhteen toimimaan. Miehellä on siis jonkinlainen peliongelma? Onko tietokoneella koko ajan?
      Kun hän syyttelee sinua, voisit kokeilla sitä, että menet rauhallisesti hänen eteensä ja sanot että tiedätkö kuinka pahalta tuo tuntuu. Älä korota ääntä sillä jos sen teet, hän ottaa sen haasteena ja saat entistä pahemman syytöstulvan vastaasi. Mutta jos pysyt tyynenä, hän menee hämilleen ja joutuu ottamaan myös asiallisesti kantaa. Se olisi hyvä alku jatkaa keskustelua ilman tunnekuohuja.
      Minä toivon sinulle parempaa jatkoa! Ja muista ettei sinun tarvitse kannatella sekä häntä että itseäsi. Yritä vähentää stressiä minimiin.

      • Wildmay

        Sehän ei halua minkäänlaiseen pariterapiaan koska sieltä tulee vaan hullunleima... ja on tietokoneella koko ajan.. jos keskustelu aihe on sellainen mikä ei herraa miellytä niin lopputulos on sellainen lapsellinen en nää, kuule tai puhu mitään... nyt tässä vaan sitä lääkäriä odotellessa ja toivon että tulis sellanen saikku että vois ottaa hevoset mukaan ja lähteä vanhemmille siks aikaa ja antaa ukon päättää miten jatketaan.. oon valmis ottamaan sen riskin että haluaa tauon jälkeen erota mutta suoralta kädeltä en oo vielä tätä suhdetta valmis poikki laittamaan... vois siis melkein sanoa että lääkäri tällä hetkellä määrää millanen mun tulevaisuus on.. Mä oon tän asian kanssa taistellu kohta 2 vuotta ja nyt alkaa vasta mitta olla täynnä....


      • desfre

        Mies on perheen pää: Sää kuuntelet sitä ja pidät turpas kii, ja et jätä sitä.


      • nipsj

        Ai satna... Älä vaan alistu millään lailla vaikka miehes kuinka sanois pahasti.... Nyt ajattelet vain ja ainoastaan omaa parastasi! Vaikka elinkeino kärsisi siinä samalla. Varmasti tiedät että tuhoat itsesi jos sama jatkuu... :(( Liian moni nainen vaan alistuu kohtaloonsa tällaisissa parisuhteissa... Itselläni meni pahoinpitelyyn asti mutta monella muulla ei tarvitsisi kun vaan osaa ajoissa pistää pelin poikki.


      • Wildmay

        No oli mullakin edellinen suhde sellanen että toisella alkoholiongelma ja päissään oli väkivaltanen että ehkä sen takia nyt oon valmis vähän enemmän kestämään koska muuten kaikki on hyvin... asenteessa vain on vikaa


      • Pääkans
        desfre kirjoitti:

        Mies on perheen pää: Sää kuuntelet sitä ja pidät turpas kii, ja et jätä sitä.

        Niinhän kai se tekeekin?


      • Kiirunainen
        Wildmay kirjoitti:

        No oli mullakin edellinen suhde sellanen että toisella alkoholiongelma ja päissään oli väkivaltanen että ehkä sen takia nyt oon valmis vähän enemmän kestämään koska muuten kaikki on hyvin... asenteessa vain on vikaa

        "muuten kaikki on hyvin" Mikä siis on hyvin? Ei sinun todellakaan tarvitse kuunnella haukkumista jatkuvasti ja yksin kantaa vastuu koko karjasta ja tilasta. Lähde tiehesi ja tee eläinlääkärille ilmoitus, että karja on huonossa hoidossa. Kukaan muu kuin sinä ei voi tilannettasi muuttaa.

        Jos välttämättä jostakin syystä haluat vielä tähän mieheen panostaa, anna hänelle uhkavaatimus. Tee oikein paperille luettelo, mitkä asiat on muututtava (luettelosta tulee pitkä ja sitä on mahdollista täydentää tarpeen mukaan!) ja jos hän sen hyväksyy, ole tarkkana, että myös pitää. Yksikin poikkeama, ja häivy. Älä jää kuuntelemaan selityksiä, syyttelyitä tai anteeksipyyntöjä. Jos hän ei vaatimuksiasi hyväksy, lähde heti, muutoin tilanne vain pahenee päivä päivältä.

        Tiedät nämä asiat varmaan itsekin, mutta ehkä jonkun pitää ne sinulle sanoa.


    • Onneksi_eronnut

      Ymmärrän tilanteesi siltä osin, että kun kummallakin on vaikeaa, niin yhdessä on sitten enemmän kuin tuplasti vaikeaa. Omat vaikeutensa vielä kestää, mutta kun on puoliso kuormittamassa lisää, niin tilanne on sietämätön. Sinun on järkevää on hoitaa omat asiasi nyt. Yksipuolisen kärsimisen pitkittäminen ei hyödytä mitään. Saat varmasti ratkaisumalleja siihen, miten selvitä asioista puolison kanssa. Itse olen eronnut, ja sekä itselläni että exällä on kummallakin diagnooseja. Yhteiselämästä ei olisi tullut mitään. Exäni taitaa olla kaksisuuntainen, vaikka se toinen puoli on ilmeisesti hoitamatta. Itse en jaksa niistä kumpaakaan puolta hänessä. Omat mielialani liikkuvat pienemmällä syklillä, ja kaikki muutokset stressaavat. Tarvitsen vakaan kumppanin (tai ei kumppania lainkaan), en jojoa.

      Hullun leimaa on kohtuullisen turha pelätä. Itse olen tehnyt mitä hullumpia temppuja (ei ole enää mitään menetettävää), ja tässä silti yhä edelleenkin olen, omillani. Tosin pikkupaikkakunnilla hoito on monesti leimaavaa, eli siinä voitte olla oikeassa. Itse olen asunut sekä pikkukylässä ja pääkaupungissa. Helsingistä en edes uskalla muuttaa tässä vaiheessa pois, kun hyvin alkanut asioiden hoito romahtaisi siihen. Olisiko teidän mahdollista saada lähetettä vaikka johonkin toiseen kaupunkiin? Eikös hoitopaikkaakin voi nykyään valita? Meinaan, että jos kävisi naapurikaupungin mielenterveystoimistossa, niin silloin ei olisi oman kylän juoruhenkilöillä niin paljon vettä myllyssä.

      • Wildmay

        Mä itse en niitä puheita pelkää koska pystyn avoimesti ongelmasta puhumaan mutta on sekin ongelma että ei muka ole ongelmaa...


    • wolfff

      Mä ehkä tuohon suosittelisin tekemään jotain mieltä virkistävää. Jos löydät jonkun uuden harrastuksen tai muun asian mihin voit purkaa pahaa oloasi tai kenties ystävän, jonka kanssa voit puhua asioista. On toki vaihtoehto pariterapiat ja yksilöterapia. Voimia! :)

    • Wildmay

      Mieltähän piristää todella paljon epäilys astmasta... on niin voimat kaikki että en enää ees tiiä mitä tekisin...

    • kassuliini

      Jos sinulla on astma, karjan pito ei kyllä helpota asiaa.
      Kirjoitat, että lääkärissä käynti nyt määrittää mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Minä kyllä luulen tietäväni mitä lääkäri tekee: Hän ehkä määrää mielialalääkkeitä mielesi ''piristykseksi''.
      Sanot että saikku olisi tarpeen. Muista pyytää sitä äläkä anna periksi. Onko sinulla mahdollisuutta pyytää maatalouslomittajaa jos sitten lähdet vanhempiesi luokse pitämään lomaa jotta saisit levätä? Varsinkin kun mies on sellainen että karjanhoito näyttäisi olevan enimmäkseen sinun vastuulla.
      Siis muista pyytää saikkua!

    • Jeespropa

      Sano ensimmäiseksi miehelle, että lopettaa sinun syyttelyn asioista; että se on väärin ja uuvuttaa sinua?

      Jos ei lopeta / halua myöntää niin vähän jo paska mies, tai aika linkussa sitten oma pää.

      Jos ei terapointi huvita, niin sitten pitää puhua kahden kesken? Ehkä se voisi olla parempikin konsti? Jos ei johda mihinkään / vie eteenpäin, niin sitten pitäisi varmaan miettiä perustavampia ratkaisuja?

      Kuulostat tosi hienolta naiselta, monella ei ole tuollaista. Voimia.

      • Jeespropa

        Kone-/peliriippuvuus on ehkä joku pakokeino tms. hänellä kaiken keskellä?

        Kyllä noista pitää voida puhua jotenkin, ei ne muuten aukea... Koita sinä tehdä joku aloite, ja anna myös miehelle tilaa, yritä ymmärtää hänen vajavuuksiaan (kuten olet jo tehnytkin), vaikeuksia puhua.

        ?


      • Ylpeähullu

        Itselleni tuo tietokoneella istuminen on juurikin merkki masennuksesta. Toiset käyttää alkoholia, itse hukutan sen paskan olon pelaamiseen. Neuvoja on monenlaisia, mutta sinä tunnet miehesi parhaiten.

        Keskustellessasi kuitenkin olisi hyvä muistaa, että miehelläsi on varmasti jo todella syyllinen ja paha olla (kaikenlainen hiemankin 'laiskuuteen' viittaava syyttely vain pahentaa tilannetta valtavasti)

        Hulluksi leimautuminen on ymmärrettävä pelko, mutta masennus on todella yleinen sairaus, johon löytyy hyvä apu nykypäivänä, oli se apu sitte terapiaa tai lääkehoitoa. Molempi parempi kylläkin.

        Ainahan voitte varata ajan yksityiselle lääkärille tai psykiatrille, jos ette halua paikallisessa terkkarissa käydä.

        ÄLÄ LÄHDE MIEHESI MASENNUKSEEN MUKAAN!(helpommin sanottu kuin tehty)

        Yhdessä te selviätte tästäkin :)


    • rankkaliittotakana

      Hei. Lääkäriin nyt, onko työterveyttä? Masennus tarttuu. Onko puolisosi narsistinen? Ja lääkärissä anna palaa, varaa pidempi aika ja puhu asioista niiden oikeilla nimillä. Saat varmasti apua oli lääkäri sitten kuka tahansa ja häneltä sitten lähetteen eteenpäin. Jos et saa apua niin kriisikeskuskin on hyvä paikka aluksi, siellä voi purkaa tuntojaan ja sieltä saa ohjausta. Myös seurakunnan diakoniatyö on hyvä vaihtoehto, sinne pääset ehkä nopeimmin. Onnea matkaan :)

    • Wildmay

      Lääkärissä käyty. 2viikkoa saikkua ja joku lääke tuli helpottamaan paniikkikohtausten tapaisia ahdistuskohtauksia. Lääkäri sano suoraan että mun tilanne ei parane jos ei mies mene hoitoon. Anto sitä varten jonkun peliriippuvuuteen erikoistuneen psykiatrin numeron ja mun osalta sit laitto psykiatrille viestiä että ottaa yhteyttä ja pääsisin puhumaan jollekin. Nyt suunnittelen sit pikku reissua kaverin luo että pääsee hengittämään

      • Ylpeähullu

        Itsellän pelaaminen väheni automaattisesti 'normaaliin' masennuksen mentyä ohi. Älä tunne syyllisyyttä, vaikka otat aikaa itsellesi ja sinun voinille, olet sen ansainnut :)

        Karjan pito on raskasta työtä, johon moni meistä ei pystyisi. Saannen kysyä mitä lääkettä sait? Citalopram ja paroxetiini saattaa alussa huonontaa vointia, mutta sen pitäisi mennä pian ohi. Kirjoittiko lääkäri sinulle bentsoja (rauhottavia) siksi aikaa pahimpaan hätään ja ahdistukseen?

        Jatka kirjoittelua tänne mikäli se helpottaa oloasi. Minua kiinnostaa sinun ja miehesi vointi. Eikä edes psykiatrinen sairaala ole pelottava paikka, vaikka elokuvista sellaisen käsityksen saa.


    • kassuliini

      Hyvä! Kuulostat paljon piristyneemmältä.
      Jos sait mielialalääkettä niin varmaan lääkäri sanoi että se alkaa vaikuttamaan kahden tai kolmen viikon käytön jälkeen.
      Parempaa jatkoa!

    • Wildmay

      Sain sepram 20mg enkä mitään muuta.. olo oli iltapäivällä ok mutta nyt en taas jaksa uskoa mihinkään ko yritin oikeesti keskustella niin sit alko syyttely jankkaamisesta ja tivaamisesta niin päätin lopettaa enkä enää tiedä mitä teen... mä tiedän että tässä ei vaan oo mitään järkeä mutta en vaan tunnu osaavan lopettaa...

    • maajussievp

      Itselläni oli pari vuotta sitten syöpä ja pitkän sairasloman jälkeen on ollut erittäin vaikea tarttua maatilan töihin. Mulla todettiin keskivaikea masennus nyt elokuussa ja olen vieläkin sairaslomalla. Heti sain lääkitystä ja psykoterapiaa ja olo on jo parempi, mutta ahdistun hirveästi jos on pakko kävästä konehallilla tmv. Kerään voimia muutaman päivän ja sitten kun olen siellä käynyt niin olen rättiväsynyt. Lisänä muutamia muitakin sairauksia, joten olen ihan henkisesti valmis luopumaan viljelystä. Taudin kuvaan kuuluu mulla myös sosiaalinen ahdistuneisuus. Eilen kävin konemessuilla testatakseni itseäni; ihmiset eivät nyt ahdistaneet, mutta en myöskään saanut erityistä kicksiä messuilta kuten aiemmin.

      Mun mielestä lääkitys on ehkä pienin juttu. Sen avulla pystyy käymään psykoterapeutilla ja työstämään omia tunteita päänupissaan. Itsekin haluaisin nopeasti eroon lääkkeistä, mutta realistisesti varmaan vuosi pari menee niillä.

      Aika vaikea on neuvoa muita muuten kuin kääntymään asiantuntijoiden puoleen, koska kaikki tapaukset on hyvin yksilöllisiä piirteitä omaavia. Terapeuttini mm. huomautti, ettei minun konehalliani pelkää kukaan muu ihminen :)

    • Wildmay

      mulla on eka psykiatri aika maanantaina. lääkäri ei koskaan mulle bdi-testin tulosta kertonu, mutta ko tein sen testin kotona uudestaan niin pisteitä tuli niin paljon että masennus on luokiteltu vakavaks... kattelen nyt mitä toi sepram tekee.. eilen illalla ahdisti, mutta se ei ollu niin repivää ahdistusta mitä normaalisti on ollu.. katellaan..

    • Wildmay

      Eka psykiatrikäynti oli ok lähdin sen jälkeen viikoks karkuun kaikkea ja kotiin palattuani päädyttiin miehen kanssa eroon... että ihan kivasti menee...

    • etww

      No, on se ainakin askel muutokseen , hyvä kun otit sen itse. Siispä muuta muulle, toiselle paikkakunnalle ja elä omaa elämääsi.

    • Wildmay

      nyt mua vaan naurattaa koko ajan.. isän kanssa tovi keskusteltiin elämästä ja aikuisuudesta ja se totes että tää voi olla se mun paikka aikuistua ja sit päätin sisuuntua että mähän en näin helpolla luovuta.. ja puhuttiin uudestaan asioista ja päätettiin että kyllä tää saadaan yhteisvoimin taas toimimaan :) voi olla aikuisen elämä vaikeeta, mutta se tässä on positiivista että mies menee vihdoin lääkärin puheille :)

      • Jeespropa

        Hienoa!!

        Masentuneisuudessa ja mielenrisaisuudessa ei ole mitään hävettävää tai erityisen mystistä. Terve ihminen menee yleensä vähän rikki, kun riittävästi asiat elämässä hajottaa ja väsyttää. Yhdessä ja toisten avulla päästään silloin ylös- ja eteenpäin...

        Apua hakiessa olisi tärkeää saada ilmaistua asiat / olot mahdollisimman kattavasti ja suoraan. Se ei ole aina helppoa. Kuitenkin auttaa, kun tietää, että lääkärillä on vaitiolovelvollisuus jne., on vain oma etu saada asioita auki ja eteenpäin. Siitä ne lähtee selviämään.


    • qwertyabc

      Tälläkään palstalla joku kirjoittaja ei tiedä pilkun käytöstä virkkeessä. Sama kirjoittajako?

      • Jeespropa

        Jep, ihan sama.


    • Wildmay

      En oo toviin tänne mitään laittanu eikä tätä varmaan enää kukaan lue, mutta kerrompa kuitenki.. Eli miehen kanssa virallinen ero (ei siis oltu naimisissa, mutta kai kaikki ymmärtää) tuli 3kk sitten. Muutin kotiseudulle ja jatkoin hoitoja täällä. Masennus on muuttunut vaikeaksi. Lääkitys vaihdettiin ja nyt käyn depressiohoitajalla lähes viikottain.. Elämässä kaikki vielä ihan sekasin, mutta sissin luonteellani meen vaan eteenpäin :) Olen myös tavannut kivan uuden miehen jonka kanssa vielä ollaan vain ystäviä, mutta aika näyttää...

      • Nimim.Jeespropa

        Olet sitkeä ja todella sympaattisen oloinen nainen. Voimia ja kaikkea hyvää sinulle edelleen jatkoon. Ja kirjoittele vain; kyllä näitä aina luetaankin, jotkut tiiviimmin, jotkut (kuten yllekirjoittanut) satunnaisemmin...


      • SamassaVeneessä

        Varoittaisin vain noista lääkkeistä, SSRI-lääkkeet ei pitkän päälle toimi, kuten ei oikeastaan mikään. Ne lamaa tunteet mutta teho voi loppua. Lepo, ravinto, liikunta, mielekäs elämä kaiken a ja o (ja välissä EI L ja K eli ei alkoholia).


    • itsetuhoisuuttako

      En vain tajua naisia, valitetaan alkoholisteista, ja itse ne haluatte????

      • Puskatohtori

        Joo-o. Teiän pitää alkaa viljellä hamppua. Pellollinen aluks, helppo homma ja kate kohillaa. "HYVÄT hamput" pellon keskelle jemmaa. Lakkaa ahistamasta ja loppuu ressi.
        ;>


    • Wildmay

      tässä ei oo kyllä mulla ollu alkoholistista tälläkertaa kyse... kokeilin lääkettä ja teki niin huonon olon, että en voi syödä sitä.. päätin että aion parantua ilman. vaikka lääkäri sanookin, että ei oo mahdollista vaan lääke on mun tilanteessa pakollinen. omasta mielestä taas tartten vaan paljon positiivisia asioita elämään ja uuden kunnollisen miehen. ainahan mä oon ollu vähän masentunu, mutta esim depressiohoitaja on sitä mieltä että mun pitäs olla vaan saikulla enkä sais tehä töitä ko oon niin uupunu.. olin viikon "lomalla" (ei siis vaan tarjottu töitä) niin en saanu yhtään mitään aikaseks. eli oon mielummin töissä ja saan tehtyäki jotain ko vaan lorvin ja oon tekemättä mitään, että varmasti menee viimesetki järjen rippeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe