Mikkelinpäivä seurat

Mikonpoika

Missä pidetään tänä vuonna mikkelinpäivän kokoukset?

118

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Jos oikein ymmärsin pääkaupunkisssa .
      .
      3.-5. 2015. klo .12:00-18:00 H:ki kirstityt toivottaa tervetuloa.

      • Parta-Lomeus

        Riitapukarit pysyköön pois noista Mikkelinpäivän seuroista; nyt siellä tehdään painavia päätöksiä sakramenttiasiassa! Yksimielisyys on voimaa !


      • SepeteusParkki
        Parta-Lomeus kirjoitti:

        Riitapukarit pysyköön pois noista Mikkelinpäivän seuroista; nyt siellä tehdään painavia päätöksiä sakramenttiasiassa! Yksimielisyys on voimaa !

        Kumman joukon pitäisi olla pois? Kummat ovat riitapukareita?
        a. Sakramenttiseparatistit, jotka haluavat ihmisoppiin luottaen irrottaa herätysliike Evankelisluterilaisesta kirkosta omaksi lahkoksi vai
        b. Perinteestä kiinni pitävät, jotka haluavat jatkaa sakramenttien osalta samaa tapaa, jota on käytetty koko herätysliikkeen olemassaolon ajan ja pysyä luterilaisen kirkon herätysliikkeenä?


      • Mariia2
        Parta-Lomeus kirjoitti:

        Riitapukarit pysyköön pois noista Mikkelinpäivän seuroista; nyt siellä tehdään painavia päätöksiä sakramenttiasiassa! Yksimielisyys on voimaa !

        Mietis vähän taaksepäin asioita.
        Kun vanhemmilta oli Jeesus hukassa,mistä he Hänet löysivät? Vastaus,temppelistä.
        Ja oliko siellä kaikki uudestisyntyneitä?Vastaus,ei ollut,silti Jeesus sanoo,Minä olen siellä,missä Minun Isänikin on.
        Ajatelkaa vähän syvällisemmin näitä asioita.


      • teuta
        Mariia2 kirjoitti:

        Mietis vähän taaksepäin asioita.
        Kun vanhemmilta oli Jeesus hukassa,mistä he Hänet löysivät? Vastaus,temppelistä.
        Ja oliko siellä kaikki uudestisyntyneitä?Vastaus,ei ollut,silti Jeesus sanoo,Minä olen siellä,missä Minun Isänikin on.
        Ajatelkaa vähän syvällisemmin näitä asioita.

        Niinkö syvältä kuin saa ta na Eevaa kiristäen ,että kun Eeva myöhemmin synnytti kainin .hän oli karvainen ,häijjy /paha. niin paha että myöhemmin tappoi veljensä.
        Onko tämä tarpeeksi , syvällinen HUOMAUTUS. ,,Mariia 2.


      • teuta
        Parta-Lomeus kirjoitti:

        Riitapukarit pysyköön pois noista Mikkelinpäivän seuroista; nyt siellä tehdään painavia päätöksiä sakramenttiasiassa! Yksimielisyys on voimaa !

        Ei kai sulla mitään sitä vastaan ole että ,huomautuksesi on ala arvoinen ,
        Ensinnä jo sen tähden että sinulla ei ole mitään kanttia sanoa suuntaan
        tai toiseen mitä Kristitty tekee . No toiseksi ei mullakaan mutta asittenkin
        olen ajatellut että sinäkin olisi fiksu ,,mutta ei


      • teuta
        SepeteusParkki kirjoitti:

        Kumman joukon pitäisi olla pois? Kummat ovat riitapukareita?
        a. Sakramenttiseparatistit, jotka haluavat ihmisoppiin luottaen irrottaa herätysliike Evankelisluterilaisesta kirkosta omaksi lahkoksi vai
        b. Perinteestä kiinni pitävät, jotka haluavat jatkaa sakramenttien osalta samaa tapaa, jota on käytetty koko herätysliikkeen olemassaolon ajan ja pysyä luterilaisen kirkon herätysliikkeenä?

        Ihmispalvojat ,pitää olla pois , siis katso ilm..22:9 siinä on kirjoitettu tiukasti
        ihmisin tukijan kohtalo tai esitetty ÄLÄ TEE NIIN.


      • IhanaEvankeliumi

        Ai, että pois pois pois kuulemasta Jumalan sanaa ja uskomasta evankeliumia?

        Mitä luulette, kumpi herra sanoo; pysykää poissa sieltä missä Jumalan sanaa julistetaan syntisille?

        Avauksen keskustelu ilmentää vakavaa juopaa esikoislestadiolaisessa liikkeessä.
        Tärkeintä Jumalan sanassa on sen kuuleminen ja vastaanottaminen USKOSSA.
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut. Tämä kutsu on tänäänkin voimassa
        jokaiselle meistä.

        Ei ole lainkaan varmaa, tunteeko ihminen Kristuksen Herranaan ja Vapahtajanaan vaikka on kuulunut esim. esikloislestadiolaisiin koko ikänsä. Tie Kristuksen tuntemiseen sydämessään on usein hyvin pitkä. Hengellisessä opetuksessa on usein paljon rikkaruohoja peittämässä Kristuksen kuulijoiden näköpiiristä. Moni
        julistus ei yllä sille tasolle, että syntinsä tunteville loistaisi Kristuksen kirkastetut
        kasvot ja JUmalan suunnaton armo, ja syntien anteeksiantamus uskon kautta.
        Kuulijan lähtevät samassa tilassa kuin tullessaankin, korkeintaan entistä ahdistuneempina siitä etten minä tekoineni riitä ansaitsemaan armahdusta.
        Synnintunto ja ahdistus synneistä jatkuu lakihenkistä julistusta uskoessa.
        Evankeliumi sen sijaan vapauttaa syntisen taakoistaan Jeesuksen uhrin tähden joka yksin uskolla otetaan vastaan.


      • UskoKristukseenPelastaa
        Mariia2 kirjoitti:

        Mietis vähän taaksepäin asioita.
        Kun vanhemmilta oli Jeesus hukassa,mistä he Hänet löysivät? Vastaus,temppelistä.
        Ja oliko siellä kaikki uudestisyntyneitä?Vastaus,ei ollut,silti Jeesus sanoo,Minä olen siellä,missä Minun Isänikin on.
        Ajatelkaa vähän syvällisemmin näitä asioita.

        Mariia2 on saanut tuta Kristuksen evankeliumin salaisuuden sydämessään.
        Tämä lahja on mittaamattoman arvokas. Kiitos Jeesus!

        Kristinusko ei ole uskoa ihmisiin, eikä seurakuntiin, vaan uskoa JUMALAN
        Sanaan. Ja koko Jumalan sana kulminoituu Jeesukseen Kristukseen, hän on
        lain täyttymys ja syntisen syntien sovitus, - USKON kautta. EI TEKOJEN kautta!


      • ujnhgrc
        teuta kirjoitti:

        Ei kai sulla mitään sitä vastaan ole että ,huomautuksesi on ala arvoinen ,
        Ensinnä jo sen tähden että sinulla ei ole mitään kanttia sanoa suuntaan
        tai toiseen mitä Kristitty tekee . No toiseksi ei mullakaan mutta asittenkin
        olen ajatellut että sinäkin olisi fiksu ,,mutta ei

        luder/lutherin laki on saatanaa palveleville!
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        herrojaan jumaloivien saatanallisuutta:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        "teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin "

        luterilaiset ovat ilmeisesti huorista syntyneitä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10686019#comment-55509101
        "teu.
        4.6.2012 11:15
        Nainen on Hengellinen huora ,...."

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        ...Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein .

        LUTERILAINEN, LESTADIOLAISENAKIN ON ELUKKA, "TEU" NIMIMERKIN ANTAMAN TIEDON MUKAAN.
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        IHMISYYDEN KIELTÄNYT luterilainen on elukka, tämän tiedon mukaan hevonen:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10890966
        TEU.
        5.9.2012 22:28
        "Eläimet koulutetaan , sen tuhatvuotisen valtakunnan aikana taivas kelpoiseksi
        ei mistään selviä lukumäärä eikä oikeen lajitkaan , mutta HEVONEN ON 1 "

        Siis; "''Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'"
        tunnustuksenne mukaan olette elukoita ja ravi sellainen elukka ollenee pääpiruna!


    • 60lukuanähnyt

      Yksimielisyys on yleensä hieno juttu, mutta nyt sitä ei taida löytyä. Lisäksi yksimielisyyttä tärkeämpi on puhdas Jumalan sana ja oppi. Tämä "yksimielisyys" mikä on samanlaista pakotettua ja propagandan tuotetta kuin oli kommunistimaissa, ei taida kantaa todellisuudessa pitkälle. Mutta ehkä tarpeen seurakunnalle joka on vaihtanut Jumalan kunnian ihmiskunniaan ja saavat sitten seurata jalustalle nostamiaan johtajiaan, meni syteen tai saveen.

      • teuta

        Olet oikeassa ,jos Herra mme JEESUS ei ole mitään , mutta jotkut vaan ,
        sanon siitä että ihminen on ihminen vaikka se olisi LV:t ihminen se on
        ei voi mitään ( sama se oli ryssä vaikka voissa paitettiin ,Ryssä vain
        jäi ettekai te ymmärrä kun ette halua , tämän kitjoitin Parta lomeukselle.


    • teuta

      Jos tarkoitat meikää en lähde sinne .
      .
      Toiseksi se mitä sanot painavista päätöksistä , ei ykspulinen ole tosi
      päätös , olen tehnyt laskelman ,että molempia taitaa olla sama määrä
      jotkut vain luulee että heitä on enemmistö , mikä se on kun lasketaan .
      Adressi se oli 1605 aikuista , meidänkin lapset on 1-4 niinkuin etupäässä ,
      Jos ajattelemme 1605x4 = n.6500 henkilöä
      .
      jos teitä on n.6700 as .summa on 13.300as, ei Es lessuja enää enempää olekkaan
      Mitä siitä riitelem'än ,,kynhan vain ei joudu Lahkolaisuuteen ?.

      • teutanjutut

        Siis sitä saattojoukkoa eivät ole olleet itsekään tunnustamassa uskoa


      • teuta
        teutanjutut kirjoitti:

        Siis sitä saattojoukkoa eivät ole olleet itsekään tunnustamassa uskoa

        Mitähän saattojoukkoa tarkoitat.?


      • teuta
        teutanjutut kirjoitti:

        Siis sitä saattojoukkoa eivät ole olleet itsekään tunnustamassa uskoa

        No et kai sinä tarkoita ,sellaista että mennään vain hesaan ja kannatetaan
        jotain mäskiä, ÄLKÄÄ hyvät ihmiset sillä lailla , Kun vapahtajamme alkoi tehdä
        Hyvää Saarnatessa ,ei hän lainkaan maininnut , siinä yhteydessäjotai LV:t .
        .
        Olen ,kauan jo ihmetellyt mitä noi tiukkikset miettivät ,tuskin mitään järkevää.
        Ja kun sen tietää olisiko jotain haluja Hesaan.
        Vaikka se vanha kotikaupunki onkin , siellä on MUUTETTU niin paljon , ettei
        mikään ole enää kuin 60 luvulla . voi ,voi ..
        .
        Yksi muuttaja oli TK. toinen oli AP. kolmas on TI. ja oppipojat : miettikää .
        Eikö teillä ole tullut asiasta mitään näkemyksiä. Minulle on tullut paljon .
        Kertokaa minun esteeni en taida sen tähden tulla. Kun saatte vain aikaan ihmis
        juttuja kokoaika ,Ettehä vain ole uhottaneet JEESUSTA. kun vain LV:t rakastatte.
        .
        Kerron joskus lisää .


    • teuta

      Kun nyt olen kuunnellut tuota RH. ta en lainkaan ole pahoillani ,etten lähtenyt
      ei siellä oikeesti mikään parantunut ,ei hänen puhe eikä jotkut sana käänteet.
      siihen se meni taas,, selvästi on näkyvissä että tiukkikset puhuu ensin ,ja vasta
      sitten , HP,SS, ja joku muu.

      • kuulijja

        onneksi ss ei puhunut


    • Pave-

      Valitettavasti lauantain päiväseurat olivat propagandaa, joka tähtäsi tulevaan sakramenttiasian käsittelyyn Mikkelinpäiväseuroissa. Kyseinen puhuja (RH) on usein pitänyt aivan loistavia seuroja ja tuonut pohdiskeltavaksi mielenkiintoisia näkökulmia raamatuntulkintaan. Nyt kyllä puhe saarnan teksteineen tähtäsi vain yhteen ennalta valittuun päämäärään - vanhinten neuvot ovat pyhän hengen neuvoja - tämän vuoksi sakramentit pitää ottaa käyttöön ja irrottautua kirkosta.

      Saarnassa oli monia asioita, jotka eivät olleet totta esim. yksimielisyys. Sakramenttiasiassa ei todellakaan vallitse minkäänlainen yksimielisyys seurakunnassa eikä saarnaajien keskuudessa. Sakramenttien käyttöönotto tulee jakamaan seurakunnan kahtia, onko asia sen arvoinen? Lisäksi myös vanhimmat ovat ihmisiä jotka tekevät virheitä - kaikki heidän sanomansa ei ole pyhästä hengestä todellakaan. Lisäksi sakramenttityöryhmää ei perustettu valmistelemaan sakramenttien käyttöönottoa, vaan selvittämään ensin sen vaikutuksia.

      Sakramenttien käyttöönotto on vastoin kirkkolakia, tähän meitä kehoitetaan. Ja pyhän hengen valkeudessa?

      Näin ikävästi saatana saa kristittyjä hajalleen ja toisiaan vastaan näinä viimeisinä aikona, kun islamistit väkivalloin ottavat jalansijaa kaikkialla.

      • teuta

        Kiitos -Pave-viestisi on helppo ymmärtää .


    • Totuudenpuolesta

      Sakramenttien omiin käsiin ottaminen voi olla vastaan kirkkolakia mutta ei vastoin Kristuksen lakia.

      • teuta

        Mistä ? totuudenpuolesta voi sanoa , jos sanot Kirkosta ja kirkko laista ,
        miten saat sen munkalattua KRISTUKSEN myönteiseksi . Ja oletko varma
        asiasta ,Kerro vielä Kristuksen kirkko laki .


      • Pave-

        Kristuksen lailla ei nyt ole tekemistä tämän sakramenttiasian kanssa. Kristuksen laki yksinkertaisesti on: Usko Jeesukseen Kristukseen kaikesta sydämestäsi ja kaikesta mielestäsi niin pelastut.

        Kristus ei eriyttänyt itseään eikä opetuslapsiaan mistään, vaan saarnasi synagoogissa. Ja vaikka synagooga oli muuttunut kauppapaikaksi, Kristus ei suinkaan lähtenyt sieltä pois, vaan alkoi puhdistaa sitä ja ajoi kauppiaat pois. Siinä on Kristuksen malli tähän sakramenttikysymykseen.

        Jos kirkko on maallistunut, meidän tulisi noudattaa Kristuksen esimerkkiä tässä. Sakramenttien omiin käsiin ottajat ovat perustelleet myös niin, että se voidaan jakaa puhtain käsin. Puhtain käsin??? Eikö tämä jo kerro riittävästi millä lähtökohdilla asioita viedään eteenpäin.


    • Totuudenpuolesta

      Kenelläkään omasta puolestaan ei tietääkseni ole puhtaita käsiä vaan ainoastaan paskaiset kädet mutta Kristuksen tähden kädet on puhtaat. Missään ei ole sanottu, että sakramenttien jakaminen olisi sidottu johonkin paikkaan tai jollekin kirkolle paitsi Kristuksen maailmanlaajuiselle kirkolle, minkä muodostavat kaikki Jumalan lapset. Niinpä sakramenttejä voi toimittaa niin kirkossa kuin rukoushuoneella ja kenenkä miespuolisen kristityn toimesta tahansa, joka suorittaa ne vain riittävällä vakavuudella ja arvokkuudella.

    • Pave-

      Mitä vikaa on kirkossa nautitussa ehtoollisessa ja miksi pitää purkaa se käytäntö, joka on ollut koko herätysliikkeen synnystä saakka? Miksi ei voida käydä ehtoollisella muiden syntisten kanssa ja halutaan näin muodostaa parempien kristittyjen ehtoollinen? Luther on ollut oppi-isänä liikkeen alusta saakka, miksi nyt halutaan pyyhkiä Lutherilla pöytää? Mikä on jatkossa opin perusta?

      • Armoitettu

        Pave,
        Olen kanssasi samaa mieltä.

        Tänään sain helvetti tuomion hyvin läheltä, kun kerroin, että minulle tuli suorastaan pahoinvoiva ja oksettava olo, kun kuuntelin pätkän RH saarnaa. On kammottava tunne, että tulee ikuinen ero lähinten ihmisten kanssa. Minulla on sama olo kuin Seppo Kulju sanoi Lahdessa seurakuntakokouksessa. Tässä seison, enkä muuta voi.

        Nyt paahtaa SP kiihkoilija laulavalla tyylillään. Suljin kuuntelun. Minulla todella nousee huuto Auta Herra Jeesus.

        Miksi Lapin miehet eivät voi myöntää, että tekevät pahaa työtä?


      • piip55

        Ikävä kuunnella SP:n valittavaa ääntä. Mies on aivan selkeästi kadottanut uskon Kristukseen. Vaihtanut sen hernekeittoon ilman sattumia, sääli.
        Päiväseuroja en kuullut, oli tärkeämpää tekemistä, saamistani viesteistä päätellen
        ei tullut vahinkoa, mutta taisi olla tuskallista istua ja kuunnella tökeröitä perusteluja sakramenttikaappauksen puolesta.


      • sääliksikäy
        Armoitettu kirjoitti:

        Pave,
        Olen kanssasi samaa mieltä.

        Tänään sain helvetti tuomion hyvin läheltä, kun kerroin, että minulle tuli suorastaan pahoinvoiva ja oksettava olo, kun kuuntelin pätkän RH saarnaa. On kammottava tunne, että tulee ikuinen ero lähinten ihmisten kanssa. Minulla on sama olo kuin Seppo Kulju sanoi Lahdessa seurakuntakokouksessa. Tässä seison, enkä muuta voi.

        Nyt paahtaa SP kiihkoilija laulavalla tyylillään. Suljin kuuntelun. Minulla todella nousee huuto Auta Herra Jeesus.

        Miksi Lapin miehet eivät voi myöntää, että tekevät pahaa työtä?

        Ulkona ovat koirat ja velhot

        se ei auta vaikka ulkoa osaa raamatun mutta vain sydämen uskolla me autuaaksi tulemme ja suun tunnustuksella

        täällä rietas on herra,


      • Armoitettu
        sääliksikäy kirjoitti:

        Ulkona ovat koirat ja velhot

        se ei auta vaikka ulkoa osaa raamatun mutta vain sydämen uskolla me autuaaksi tulemme ja suun tunnustuksella

        täällä rietas on herra,

        Itse teistänne nousevat raatelevaiset sudet, jotka eivät laumaa säästä...
        Todella olen nyt säälittävä voin pahoin ja päänsärky on valtaisa, syy, tämä hengellinen, henkinen väkivalta, joka nyt tapahtuu.

        Syytäkin on käydä sääliksi, koska kyllä mieluummin olisin terve ja iloisisin hengenelämästä.


      • teuta
        sääliksikäy kirjoitti:

        Ulkona ovat koirat ja velhot

        se ei auta vaikka ulkoa osaa raamatun mutta vain sydämen uskolla me autuaaksi tulemme ja suun tunnustuksella

        täällä rietas on herra,

        Se sana seisoo sinussa , sanoo virrenkirjoittaja SP. on montakertaa sanonut nuo sanat ,että itse teistänne nousevat ne Raatelevaiset SUDET, jotka eivät laumaa
        Säästä .... Kuka uskoo vielä häneen , joka henkistä väkivaltaa tekee ja nyt tapahtuu
        Jo meilläkin jossa ollaan Rauhallisessa ympäristössä oltu ..
        .
        Saatikka sitten Ruotsissa , jossa väki on melkein loppu ,jos sieltä 2750 as. vielä löytyy, niin onko se joku kristillisyys enää, Siihenkö on mentävä Suomessakin
        ennen kuin täällä herätään.Ehkä meitä enää 13'500 as.kristittyjä.vähenee
        kaiken aikaa , ,Sitten toi kirkko ,varokaa ettette joudu tekemään uusiksi
        Tarkoitan Sitä ero jupakkaa joka on meneillä.


      • suolestajasyvältä
        teuta kirjoitti:

        Se sana seisoo sinussa , sanoo virrenkirjoittaja SP. on montakertaa sanonut nuo sanat ,että itse teistänne nousevat ne Raatelevaiset SUDET, jotka eivät laumaa
        Säästä .... Kuka uskoo vielä häneen , joka henkistä väkivaltaa tekee ja nyt tapahtuu
        Jo meilläkin jossa ollaan Rauhallisessa ympäristössä oltu ..
        .
        Saatikka sitten Ruotsissa , jossa väki on melkein loppu ,jos sieltä 2750 as. vielä löytyy, niin onko se joku kristillisyys enää, Siihenkö on mentävä Suomessakin
        ennen kuin täällä herätään.Ehkä meitä enää 13'500 as.kristittyjä.vähenee
        kaiken aikaa , ,Sitten toi kirkko ,varokaa ettette joudu tekemään uusiksi
        Tarkoitan Sitä ero jupakkaa joka on meneillä.

        Teuta se sana lukee raamatussa ja todellakin pitää paikkansa itse teitänne nouseene sudet jotka laumaa säästä. Teutahan ois ihan mahtava saarnaaja kannattaa pistää hakemus menee
        Hah


    • Totuudenpuolesta

      Voimme ottaa kirkosta vastaan kaikki sakramentit, jos ne vaan toimitetaan Jumalan Sanan mukaisesti eli niin, että miespappi suorittaa toimitukset ja ehtoollinen saadaan vanhan kaavan mukaan.

      • teuta

        UHOTAT , vielä sen ,että mitään ei oteta ,kaikki on lahjaa ,eli siihen sanon
        jos saadaan, kun meillä on niin paljon vaatimuksia tässä asiassa muistutan
        että nykyisinkin on vapaana Ehtoollinen ,mutta ei haluta käyttää , Se on sen
        vuoksi pahin . Siis pahin se ,että aletaan katsomaan karsaasti toista ihmistä
        "kuinka me voimme mennä Ehtoolliselle tuomoisten kanssa ,
        .
        Se tulee vielä katsojalle kalliiksi uskotteko , tämä on aivan selvästi puoluellinen
        katsanto kanta , , Mitä -pave- Sanoikaan ensimmäisessä viestissä . Oliko
        jotain teeskentelystä , Sakramentin Huukuilusta .


    • ÄlkääHätäilköNyt

      Padasjokinen saarnaaja oli sanonut rehellisesti, että ainoa päämäärä on päästä eroon ev.lut. kirkosta. Tämä oli rehellinen kannanotto. Olemmehan me vanhemmat kuulleet
      jo - 60 luvulta asti, kuinkas kamala kirkkomme on. Siis kirkon vastainen propaganda
      on jo tehnyt tehtävänsä. KUn iisaksonilaiset johtajat pääsivät töihin he alkoivat nopeasti ajamaan koko liikettä eroon kirkosta Amerikan ja Kanadan malliin. Helpompi hallita kun vain pieni samanhenkinen (kaiken tietävä ja erehtymätön) ryhmä päättää liikkeen kaikista opillisista ja käytännöllisistäkin kysymyksistä.

      Nyt on ev.luterilaisten tärkeätä pysyä maksavina jäsenenä, voidakseen vaikuttaa esim. rukoushuoniden käyttöön, kun liike joka tapauksessa jakaantuu, sanotaan
      arviolta parin kolmen vuoden sisällä.

      • teuta

        Voi sen UR: n sanaksi tuntea , missä heidän kirkko on ?
        vai eikö sitä saa kysyäkkään , Hyvä kello kaus kuuluu paha vielä kauemmas.


    • Stuberg

      PAAVALIN KIRJE ROOMALAISILLE

      13. Luku
      1. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
      Sananl. 8:15-16 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
      16. Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
      Dan. 4:22 Sinut ajetaan pois ihmisten seasta, ja kedon eläinten parissa on sinun asuinpaikkasi oleva; sinä joudut syömään ruohoa niinkuin raavaat, ja sinä olet kastuva taivaan kasteesta; ja niin on sinulta kuluva seitsemän aikaa, kunnes tulet tuntemaan, että Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja antaa sen, kenelle hän tahtoo.
      Joh. 19:11 Jeesus vastasi: Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi.
      Tit. 3:1. Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
      1Piet. 2:13 Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
      2. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
      Sananl. 24:21-22 Pelkää, poikani, Herraa ja kuningasta, älä sekaannu kapinallisten seuraan.
      22. Sillä yhtäkkiä tulee heille onnettomuus, tuomio - kuka tietää milltoisille niinkuin toisillekin.
      3. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
      4. sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
      5. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
      6. Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
      Luuk. 20:25 Niin hän sanoi heille: Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on.
      7. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
      Matt. 22:21 He vastasivat: Keisarin. Silloin hän sanoi heille: Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on

      • KysymykseniKuuluu

        Stuberg
        3.10.2015 20:57
        PAAVALIN KIRJE ROOMALAISILLE
        13. Luku

        Liittyvätkö kopioimasi jakeet mielestäsi tämän avauksen aiheeseen?
        Jos liittyvät niin saisinko lisäselvitystä?


      • Stuberg

        No ei se kyllä ihan avaukseen liity,sikäli kyllä että siellä mikkelinpäivän kokouksissa käsitellään varmaankin sitä sakramentti asiaa,ja mun mielestä siinä pitäisi olla esivallalle kuuliainen ,koska kuulumme kirkkoon,niin pitää kuunnella myös kirkon päämiehiä,ja ottaa ehtoollinen kirkossa johon kuulumme,eikä lähteä perustamaan mitään omia.


      • KysymykseniKuuluu
        Stuberg kirjoitti:

        No ei se kyllä ihan avaukseen liity,sikäli kyllä että siellä mikkelinpäivän kokouksissa käsitellään varmaankin sitä sakramentti asiaa,ja mun mielestä siinä pitäisi olla esivallalle kuuliainen ,koska kuulumme kirkkoon,niin pitää kuunnella myös kirkon päämiehiä,ja ottaa ehtoollinen kirkossa johon kuulumme,eikä lähteä perustamaan mitään omia.

        Kiitos, tuo oli hyvä vastaus. Tämä yli 100 vuotta jatkunut epäluuloisuus ja vihamielisyys evankelisluterilaista oppia ja kirkkoa vastaan on nyt päättymässä
        esikoislestadiolaisten häviöön. Esikoislestadiolaisuudessa olisi tarvittu uskonpuhdistus jo aikapäiviä sitten. Sama koskee yksilöä, joka mennä jöllöttää
        välittämättä mitään esimerkiksi puolisonsa taholta tulevista tämän tarpeita koskevista viesteistä.

        Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii, sormet sanoo so, so, so. Näin ei saisi kristillinen yhteisö toimia, vaan sen on Kristuksen sanan ja Jumaklan armon kautta aikuistuttava vastuuseen evankeliumin lähetystyöstä uskosta osattomien pariin ja oltava aina valmis vastamaan kunkin ajan tuomiin haasteisiin. Liike joka pyörii vain omissa ympyröissään muka lahjakkaana kaiken tietävänä ja erehtymättömänä, ei voi kasvaa eikä kehittyä. Kehittyäkseen yhteisö tarvitsee myös kritisoivaa palautetta ja sen huomioimista toiminnoissa ja opetuksissa.


      • Totuudenpuolesta
        Stuberg kirjoitti:

        No ei se kyllä ihan avaukseen liity,sikäli kyllä että siellä mikkelinpäivän kokouksissa käsitellään varmaankin sitä sakramentti asiaa,ja mun mielestä siinä pitäisi olla esivallalle kuuliainen ,koska kuulumme kirkkoon,niin pitää kuunnella myös kirkon päämiehiä,ja ottaa ehtoollinen kirkossa johon kuulumme,eikä lähteä perustamaan mitään omia.

        Kirkko ei ole esivalta. Esivallalla tarkoitetaan valtiota.


      • teuta
        Totuudenpuolesta kirjoitti:

        Kirkko ei ole esivalta. Esivallalla tarkoitetaan valtiota.

        Esivalta on KAIKKI jotka on määrävässä asemassa ,,Siis Esimiesasemassa siitä
        Käytetään nimitystä Hallitus mies ,,ja sitten vielä enemmän ne jotka on esimer-
        kiksi Kuningas ,tai Ruhtinas tai piispa , ja pienemmät .
        .
        Rukous täytti sydämmen ja siinä oli Esivaltaamme aina siunaa ,anna alamaiset ,
        esimiehilleen kuuliaisia olla ,ja keskenänsä Rauhassa ja soovinnossa elää .
        Se tarkoittaa koko ketjun , Ei pelkästään Esimerkisi Ruhtinas .
        .
        JESAJA 39;Baabel UT:n käyttämä kreikk. muoto on Babylon , *Babylonia*Oli
        ollut Assyrian ylivallan alaisena , Mutta oli MERODAK- BALADANIN Johdolla itsenäistynyt muutamiksi vuosiksi. . Lähettämällä tässä kerrotun kirjeen sekä
        lahjoja hän nähtävästi pyrki , Saamaan Hiskian Liittolaisekseen , Assyriaa vastaan tgässä yhteydessä , HERRA ilmoitti Hiskiaalle Jesajan kautta ,että Juudaalla oli edessään BAABELIN PAKKOSIIRTOLAISUUTEEN JOUTUMINEN . Tämä toteutui
        n.100 vuotta sen jälkeen -.
        :
        JAE 6. Katso ,päivät tulevat ,jolloin kaikki mitä sinun talosssasi on ja mitä sinun isäsi on koonneet tähän päivään asti viedään Baabeliin ;
        Ei mitään jää jäljelle , sanoo HERRA,
        .
        Jae 7. Ja sinun omia poikiasi ,jotka sinusta polveutuvat ,ja jotka sinulle syntyvät
        Viedään Hovipalvelijoiksi Baabelin Kuninkaan palatsiin. .


    • Iltalypsyllä

      Jos saarnaajalla on puhtaat jauhot pussissaan, niin hänelle antaa Jumala puhuttavaa "avaa suusi niin minä täytän sen", eikä tarvitse käyttää inhimillisiä tehokeinoja. Kyllä on vaikeata kuunnella vingutusta joka alkaa ensimmäisestä lauseesta, ja josta haistaa heti lypsämisen meiningin. Tunnen myötähäpeää. Saarnan jälkeen miettii että mitä jäi ihan oikeasti käteen.

      Vilpillisyys, oman kunnian tavoittelu, oman asian ajaminen keinolla millä hyvällä, nämä jää väkisinkin päällimäiseksi tunteeksi sellaisesta puheesta, ei Jumalan kunnia. Toivon sydämestäni että Jumala voisi avata puhujille mikä on Hänen tahtonsa ja että he nöyrtyisivät hänen edessään. En voi kieltää ettenkö itsekin syyllisty jopa vihan tunteisiin tälläisissa tilanteissa, sehän on väärin ja syntiä. Siksi toivon että Herra itse puhdistaisi minut ja meidät kaikki hengellään ja Jumalan sana olisi ainoa ojennusnuora seurakunnassa.

      • teuta

        Yksi on hyvä "HERRA"ja se tieto on kohdallaan
        Toinen ; Huomenna on uusi päivä ja uudet miehet .


      • mietiskeleväinen

        Samat on mietteet täälläpäin. Syyllistämistä jopa sillä, että erimielisyys murehduttaisi saarnaajien sydämet. Toki on oikein ja autuaallista pyrkiä yksimielisyyteen ja sopuun, mutta ei keinolla millä hyvänsä.

        Kuinka mahtaa käydä niiden harvojen uudistusta vastustavien saarnaajien? Ajatellaanko niin, että heillä ei nyt ole luottamusta L.... ja että he eivät ole kuuliaisia kun eivät taivu "yhteisen ymmärryksen alle" ja tottele "Pyhän Hengen ilmoitusta" ?


      • UskokaaYstävätJeesukseen

        Lainaan aluksi "Iltalypsyä:

        "Kyllä on vaikeata kuunnella vingutusta joka alkaa ensimmäisestä lauseesta, ja josta haistaa heti lypsämisen meiningin. Tunnen myötähäpeää. Saarnan jälkeen miettii että mitä jäi ihan oikeasti käteen.

        Vilpillisyys, oman kunnian tavoittelu, oman asian ajaminen keinolla millä hyvällä, nämä jää väkisinkin päällimäiseksi tunteeksi sellaisesta puheesta, ei Jumalan kunnia. Toivon sydämestäni että Jumala voisi avata puhujille mikä on Hänen tahtonsa ja että he nöyrtyisivät hänen edessään. En voi kieltää ettenkö itsekin syyllisty jopa vihan tunteisiin tälläisissa tilanteissa, sehän on väärin ja syntiä. Siksi toivon että Herra itse puhdistaisi minut ja meidät kaikki hengellään ja Jumalan sana olisi ainoa ojennusnuora seurakunnassa."
        _______

        Kiteytit hyvin tämän esikoislestadiolaisia puhujia vaivaavan ongelman.
        Lähtökohtaisesti syy on Jellivaarassa asuvan johtoroikan väkivaltaiset
        menetelmät herätysliikkeen muuttamiseksi edesmenneen August Iisaksonin toivomalla tavalla. Iisaksonin opetukset ja ajatukset menivät suomalaisiin
        esiukoislestadiolaisiin kuin häkä päähän, 1960 luvulla. Ruotsissa oli tuolloin
        voimakas johtaja Jönsson nimeltään, hän ei taipunut Iisaksonin kokoaman
        porukan edustaman lakihenkisen ajattelun taakse. Suomessa oli tuolloin
        ainoastaan kaksi lähetysmiestä, jotka eivät edustaneet tätä Iisaksonin kantaa.

        Tuolloin liikkeestä erkaantuui jonkin verran porukkaa Iisaksonin edustamaan
        ajatus- ja oppisuuntaan. Pääosa kuitenkin kätki ajatuksensa ja Jönssonin johtama
        evankeelisempi kanta voitti Suomessakin.

        Nyt kun johtoryhmä sitten vaihtui Jönssonin kuoltua, tämä ryhmä (uskon että valittiin edesmenneen David Björkin johdolla) edusti ja edustaa edelleen August Iisaksonin kantaa, niin nämä suomessa(kin) 60-luvulla tappion kokeneet heräsivät uuteen toivoon. Muistan jo nuorena miten vastenmielinen ja ahdistava
        oli David Björkin edustama pakko-rippioppi. Varmaan siinä oli paljon muutakin, mutta tuo oli erityisden raskasta nuorelle että syntien anteeksianto oli aina ripin takana. Ei siis USKON kautta ja JEESUKSESSA KRISTIUKSESSA. Puhtaasti siis tekovanhurskautta. Usko syntien anteeksiantamiseen oli puhujalle suoritetun ripin takana.

        Sama henki joka 1960 luvulla ahdisti uskovia, tekee taas voimakkaasti työtään:

        Jes. 28:9 "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?
        Jes. 28:10 Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -
        Jes. 28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,
        Jes. 28:12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka." Mutta he eivät tahtoneet kuulla.
        Jes. 28:13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.


      • NäinUskon

        Nimimerkki "iltalypsyllä" on oikeassa, ja kuvaa hyvin sitä mitä itsekkin koen. Vain sillä erotuksella, etten kuuntele montaa lausetta tuollaista puhetta.

        Mutta mutta, ... moni puhuja puhuu vastoin parempaa tietoaan ja ymmärrystään lapinvanhinten pelossa.


      • teuta
        NäinUskon kirjoitti:

        Nimimerkki "iltalypsyllä" on oikeassa, ja kuvaa hyvin sitä mitä itsekkin koen. Vain sillä erotuksella, etten kuuntele montaa lausetta tuollaista puhetta.

        Mutta mutta, ... moni puhuja puhuu vastoin parempaa tietoaan ja ymmärrystään lapinvanhinten pelossa.

        Näin uskon " samoin ajattelen : Moni puhuja puhuu vasten tietoja ja ymmärryst ään, LV:t pelossa . varmaan ne pelkää vielä AI.
        Niin minäkin sanon ja Rukoilen että kaikille tulisi JUMALAN TAHTO ESIIN.


    • Totuudenpuolesta

      Itse en ymmärrä sitä, että miksi tämä sakramenttien omiin käsiin ottaminen on niin kauhea mörkö niin monelle ihmiselle. Kait sen luulis olevan pelkästään hyvä asia, mitä useammassa paikassa ehtoollisen saa. Tuntuu niin käsittämättömältä, että omiin käsiin ottamisesta nousee näin kauhea poru. Jos joku lähtee seurakunnasta pois sakramenttien takia, hänellä itsellään ei siinä tapauksessa ole kaikki kunnossa. Annetaan ihmisille vapaus ottaa sakramentit vastaan niin kirkossa kuin rukoushuoneellakin. Rakastetaan toisiamme.

      • teuta

        Niin , Kun tapahtuu asia jossakin Esimerkiksi Joensuu Heti on
        Sakraali yhteys poikki se tarkoittaa : vaikka kuinka olisi hyvää tahtoa
        Sitä mahdollisuutta suorittaa molemmissa EI YKSINKERTAISESTUI ole
        .
        Minusta tämä on se Rankin puoli Ja se tarkoittaa sitä ,että yhdessä
        paikkakunnassa kun se tehdään se on poikki muuallakin , Siis älkää
        hyvät ihmiset luulko ,että on yhtään vaihtoehtoja kun se rytinä alkaa
        se vie koko käden ..Ehkä molemmat ..


      • SepeteusParkki

        Totuudenpuolesta kirjoittaa edellä "jos joku lähtee seurakunnasta pois sakramenttien takia, hänellä itsellään ei ole kaikki kunnossa". Juuri näin. Miksi joku haluaa pois ev lut seurakunnasta ja lähtee muodostamaan omaa lahkoa / kirkkokuntaa? Es lest ei ole seurakunta, vaan herätysliike seurakunnan sisällä. Mikä mättää, kun entinen tapa ei kelpaa ja halutaan oma sisäpiiri - oma oikeaoppinen seurakunta? Miksi ei olla seurakunnan sisällä valona, vaan yritetään mennään vakan alle piiloon?
        Ehtoollisen vietto puhtaasti maallikkovoimin ei ole kristillisen kirkon toimintaa.


      • Totuudenpuolesta
        SepeteusParkki kirjoitti:

        Totuudenpuolesta kirjoittaa edellä "jos joku lähtee seurakunnasta pois sakramenttien takia, hänellä itsellään ei ole kaikki kunnossa". Juuri näin. Miksi joku haluaa pois ev lut seurakunnasta ja lähtee muodostamaan omaa lahkoa / kirkkokuntaa? Es lest ei ole seurakunta, vaan herätysliike seurakunnan sisällä. Mikä mättää, kun entinen tapa ei kelpaa ja halutaan oma sisäpiiri - oma oikeaoppinen seurakunta? Miksi ei olla seurakunnan sisällä valona, vaan yritetään mennään vakan alle piiloon?
        Ehtoollisen vietto puhtaasti maallikkovoimin ei ole kristillisen kirkon toimintaa.

        Omasta mielestäni ehtoollisen vietto puhtaasti maallikkovoimin on kristillisen kirkon toimintaa. Olisi joka tapauksessa hyvä, jos näistä sakramennti-asioista ja muistakin voisimme puhua täysin avoimesti seurakunnassa. Olisi tärkeää, että vastapuolet voisivat esittää täysin vapaasti omat kantansa ja perustella ne Raamatun valossa. Tämä kaikki kun tapahtuisi vielä rauhassa ja rakkaudessa, niin silloin olisimme jo aika pitkällä. Hyvää yötä, Jeesus myötä, älkäämme unohtako lähetystyötä...


      • teuta
        Totuudenpuolesta kirjoitti:

        Omasta mielestäni ehtoollisen vietto puhtaasti maallikkovoimin on kristillisen kirkon toimintaa. Olisi joka tapauksessa hyvä, jos näistä sakramennti-asioista ja muistakin voisimme puhua täysin avoimesti seurakunnassa. Olisi tärkeää, että vastapuolet voisivat esittää täysin vapaasti omat kantansa ja perustella ne Raamatun valossa. Tämä kaikki kun tapahtuisi vielä rauhassa ja rakkaudessa, niin silloin olisimme jo aika pitkällä. Hyvää yötä, Jeesus myötä, älkäämme unohtako lähetystyötä...

        Kun eilen tuli tieto ETTÄ P-joen saarnaaja sanoi Rehellisesti ,,väärin oli se mitä
        sanoi EV.LUT kirkosta pitäisi päästä eroon .
        .
        Teuta sanoo:Mitä hyödyttää Erokirkosta kun joutuu ojasta allikkoon ,eli
        .....................Kirkosta => Vapaakirkkoon =>USA;n eli Amerikan mallin mukaan ,
        tästä tuli mieleen kuinka paljon saarnaajat vaikuttamassa asiaan , onko niin
        että ei kukaan tiedä mitä tehdään ,mutta TEHDÄÄN kun on alkuun lähdetty ,
        Eroon vaan ,se ei paljasta niin paljon kuin se ,että tilanne Ev-lut kirkossa voi
        johtua paljon siitä että on on alettu vieroksumaan kirkkoa .Kristityt.
        .
        Vaikka olisi pitänyt koettaa muuttaa vieraita käsityksiä aikanaan siellä ,Oikoa
        asioita ,niin että nyt olisi kenties toisin ,,tarkoitan esim. sitä kun 1970 kirkon toimielimiin päästettiin kommarit , ehkäpä vain kristittyjen passiivisuuden takia
        Eikö se ollut valvomattomuutta kristityiltä , ja nyt lähdettäisiin pakoilemaan.
        kun omat voimat alkaa loppua . Tähän antaa vastausta hyvin se ,että mikä
        lesta lainen LLL:nolisi jos hän nyt heräisi henkiin , EI MIKÄÄN LESTA , koska
        eläissään hän kielsi oman nimensä taake kerääntymisen ,VAAN EVL -kirkko.


    • piippaa

      oletteko tässä taloustilanteessa ihan täysillä mukana?sipilä haluaa matuja suomeen 50.000 ja te sikiätte kuten sipiläkin?pp

      • Totuudenpuolesta

        Kukapa nyt täysillä olisikaan mukana, tuskin sinäkään? Mamut ovat lähimmäisiämme siinä kuten kaikki muutkin. Sikiäminen on hyvin Raamatun mukaista: "lisääntykää ja täyttäkää maa".


      • niintärkeetä

        Teuta antaa almuja ja siunaa rb kanssa


      • teuta
        niintärkeetä kirjoitti:

        Teuta antaa almuja ja siunaa rb kanssa

        Joo kyllä annan ,kun kohde on sopiva , Nämä mamut ei ole ansainneet sen eteen mitään , vaan he on averistä perheistä ja taitaa tulla omillaan toimeen ,
        Parempi niin onkin koska Sipiläkin on siunannut heille suuremmat tulot kuin
        40% suomalaisia . siinä on epäsuhde /paise joka pitää puhkaista ennen kuin se
        tekee todella pahaa ..


    • maanantaipäivänsaarnaaja

      Laestadius piti kahdenlaisia saarnoja kuuntelijoiden sielun tilan mukaan, valtakunnallisissa seuroissa on tullut tavaksi pitää kahdenlaisia seuroja saarnaajien sieluntilan ja viikonpäivän perusteella, on lauantaalaiset ja pyhät. Nuort.illan jälkimmäinen oli esimakua tästä päivästä.

      • SunnuntainaKristuksesta

        Toiset saarnaajat saarnaavat KRISTILLISYYDESTÄ JA LUOTTAMUKSESTA LIIKKEEN EREHTYMÄTTÖMÄÄN JOHTORYHMÄÄN, SIIS VÄÄRÄÄ SEURAKUNTAOPPIA. MUUTAMAT SAARNAAVAT USKOSTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.

        Liike on jakaantunut lapin opillisen sekoilun vuoksi kahtia. Siitä on kysymys.


      • teuta

        LLL: Piti kolmenkin laisia saarnoja ,1, oli niille Rehellisille varkaille, Siveille huo rille
        Raittiille juomareille. ja viina porvareille ,jotka Tulivat kirkkoon pyntättynä hyviin
        vaatteihin ja joiden Jumalan p alvelus alkoi klo 10:00.
        .
        sitten jumalan palvelus niile jotka oli jo saanut Hengellisen parannuksen ja niin
        heidän jumalan palvelus alkoi Klo,18:00 , ja heillä oli Omat Saarnat.
        .
        Sitten sellaiset saarnat joissa hän tuomitsi Nikodeemuksen , tai Arimatialaisen
        tai jonkin muun Josta OLI kristityt sanoneet ,että HE OLI KUIN YKSI MEISTÄ:
        .
        Sunnuntaina,Kristukseta: NIIN TEKEE TOISET SAARNAA ristillisyydestä. Ja
        luottamuksesta lappiin , aivan väärää seurakunta oppia , muutamat ..
        USKOSTA KRISTUKSEEN ,en tiedä joko on jako käynyt ,mutta kovaa
        vauhtia on menossa siihen suuntaan.


      • leebus

        minulla ei ollut mahdollisuutta kuunnella nuorteniltaa, viittaat tuossa nuortenillan jälkimmäiseen, oliko siellä jotain mielenkiintoista?


    • Rauhansisko2

      Asun paikkakunnalla missä 100% kannatus sakramenttinsa omiin rukoushuoneeseen ottamiseen!!! Myös ympäröivissä seurakunnissa sama juttu. Ilolla odotamme että meillä alkaisi ensimmäisenä ehtoollisen jakaminen omalla rukoushuoneella!!!

      • teuta

        Voi pimeyttä ,missä teidän silmänne on ,,vai oletteko ollut saamatta sitä
        Jeesuksen Silmä voidetta jota Hän on Ilmestyskirjan 3:18 puhunut ...
        .
        Lukisit nyt edes ettei sitten, tarvitse kun kaikki on myöhäistä..
        Ei tuommoista yksimielisyyttä olekaan jota Rauhansoisko 2 sanoo.


      • ÄläLuotaToiveisiisi

        Mistä sinä tuon prosenttiluvun tiedät? Olet siis valmis luopumaan uskosta johon olet Kastettu?


      • teuta
        ÄläLuotaToiveisiisi kirjoitti:

        Mistä sinä tuon prosenttiluvun tiedät? Olet siis valmis luopumaan uskosta johon olet Kastettu?

        Minä sanoisin samaa ,tuo % luku ei ole sata varma , ja mikä tärkeintä
        siihen saa valmistautua ,mitä suuremmalla mielenkiinnolla mitä tapahtuu
        Jos Kristityllä ei ole Vapauteen valmistumista ,mihin sitten , sen haluan
        kuitenkin tulla perille tuomaan ,Että Jumalan sana on ainoa joka vetää
        Ei mikään muu , LV:t on tehnyt paljon pahaa ,sen näkee jokainen .
        .
        Katsotaan eilinen pv.saarna ,mitätön
        .
        eilinen ilta saarna samaa rataa, vinku ..
        .
        TÄNÄÄN ,,HP. Erittäin Puhdasoppinen saarna , kuuntelin miellään
        Ja niin moni muukin on sen kertonut jo. Sellaisen tämän kokouksen eteen
        se on ihme jollei se hoida kaikkea sitä ,mitä pitää aamen,


      • teuta

        SISKOLLE : Nyt vähän rauhallisemmin , kun keskustelet jonkun kanssa.
        pitää otta se naapurin Naapurikin huomioon ja miten sitten jos matka
        on vähän pidempi ,ja varevi ei tullutkaan tänään , kesällä sen ymmärtää
        .
        Koska , monilla on mökki tai ystävällä on mökki , ja olen mennyt sinne on
        turha puhua että joskus voi laistaa , mutta en minkään ymmärrä joka pyhä.
        Meillä oli joskus mökki (isälläni) kun siellä tuli minun käytyä 1-2 v.
        .
        joskus 69 kesällä tein jonkinlaisen risumajan ja sitten kävin useammin
        mutta ei se johtanut kovin paljon poissaoloihin ,,Silloin isäni oli tarkka
        65-68 ei koskaan jäänyt pois Jääkärin kadulta sittemmin 1-2 vuodessa
        .
        Useimmin hän lämmitti saunan joka päivä jos oli mökillä ,no sitten tuli
        sellainenkin aika että kun kesäloma oli neljä viikkoa hän kävi joka toine
        sunnuntai Rukoushuneella , silloin alkoi bensan hintä kivuta ylös
        .
        Vaikkei matka ollut 84 km suuntaansa ja 12 km ruksaan .tuli siitä kuitenkin
        192km sunnuntain ajoa . joten kullä ne rasitti ..minä muutin heinolaan 1971
        Risumökki jäi , ja olisi sinne ollut matkoja enemmnkin kuin 200 km.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Minä sanoisin samaa ,tuo % luku ei ole sata varma , ja mikä tärkeintä
        siihen saa valmistautua ,mitä suuremmalla mielenkiinnolla mitä tapahtuu
        Jos Kristityllä ei ole Vapauteen valmistumista ,mihin sitten , sen haluan
        kuitenkin tulla perille tuomaan ,Että Jumalan sana on ainoa joka vetää
        Ei mikään muu , LV:t on tehnyt paljon pahaa ,sen näkee jokainen .
        .
        Katsotaan eilinen pv.saarna ,mitätön
        .
        eilinen ilta saarna samaa rataa, vinku ..
        .
        TÄNÄÄN ,,HP. Erittäin Puhdasoppinen saarna , kuuntelin miellään
        Ja niin moni muukin on sen kertonut jo. Sellaisen tämän kokouksen eteen
        se on ihme jollei se hoida kaikkea sitä ,mitä pitää aamen,

        4,10 -15 Ilta saarna SK , olen kuullut Häneltäkin tuoreempia versioita.
        Meni osaltaan vanhojen toistoksi , mitä tulee LV:t Neuvoihin ,ne on heidä
        antamia ei Jeesuksen Kristuksen , ei Pyhän Hengen ,sillä luulo on luuloo .
        .
        5.10-15. päivä saarna toisinto aika paljon jostakin aikaisemmasta jossakin
        olisiko ollut Joensuussa , kumpikaan ei pysynyt tekstissään , pitää koetaa,
        jos joku vielä panis paremmaksi , odotin SS. eilen oli Missä tänään Vai OLISIKO
        ILLALLA; ? Kaiken kaikkiaan näyttää sille että tiukkikset alakaneet Lipsua,


      • teuta

        Ilta saarna UR. samanlaista tuskan paradusta kuin muillakin tiukoilla
        en paremmin sano. Ps. 84. oli teksti, ja pysyi tekstissä kokolailla


    • Kuuntelijavain

      Teille on HP tullut jumalaksi. Surullista.

      • Kuulijavain

        HP ei ole tullut kenellekään jumalaksi, joillekin on kylläkin LV:t tulleet jumaliksi. HP on ahdistettuna monelta puolelta ja saarnaa raamattuun perustuvaa sanaa. En halua missään nimessä henkilöpalvontaa, se on väärin. On Jumalan asia jos kirkastaa sanaa jonkun kautta, mutta se ei ole puhujan kunniaksi vaan lahjojen antajan. HP ei ole vielä koskaan vaatinut kuuliaisuutta itseään kohtaan. Tätä asiaa voi verrata joihinkin kuuliaisuuden vaatijiin.


      • Armoitettu
        Kuulijavain kirjoitti:

        HP ei ole tullut kenellekään jumalaksi, joillekin on kylläkin LV:t tulleet jumaliksi. HP on ahdistettuna monelta puolelta ja saarnaa raamattuun perustuvaa sanaa. En halua missään nimessä henkilöpalvontaa, se on väärin. On Jumalan asia jos kirkastaa sanaa jonkun kautta, mutta se ei ole puhujan kunniaksi vaan lahjojen antajan. HP ei ole vielä koskaan vaatinut kuuliaisuutta itseään kohtaan. Tätä asiaa voi verrata joihinkin kuuliaisuuden vaatijiin.

        Juuri näin. Minun pahoinvointini jo vähän helpottui, kun sain puhtaita murusia Herran pöydästä. Armon kerjäläinen.


      • teuta
        Armoitettu kirjoitti:

        Juuri näin. Minun pahoinvointini jo vähän helpottui, kun sain puhtaita murusia Herran pöydästä. Armon kerjäläinen.

        Nyt pitäisi tuoda tosiasiat esiin , nimittäin ensi lauantaina Jatkaa saarnaajat
        kokousta ja siellä on luvattu kuulla kaikkia ,.
        .
        Mutta ei se tarkoita sitä ,että huonomia päätöksia nuijitaan lukkoon , Siis
        jos oikein ymmärssin jokainen saa tulla kuulluksi ..
        .
        Sitten päätös on oma asia joka ,,Menköön Isän ,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen .
        Ja päätös ei ole vieraan valtio kansalaisten , vaan oman maan kansalaisten ..
        .
        Siis onko vapaaehtoisia ottamaan asioista selvää. Aivan Suomen puitteissa.
        että tuo Kuuleminen menisi ,oikeaan Päätökseen .


    • teuta

      Haluan tuoda esiin seuraavaa, kun 1874 =>ja jälkeen oli esikoiset vahvasti
      J.Raattaman,tukemana ,kului 25 vuotta kun hän kuoli ,se oli 1899, Ja silloin
      Johto Ryhmä oli valinnut J .Purnun , Seurajaksen Se oli tehty JR:n aloitteesta
      ja JOHTO RYHMÄ valitsi hänet yksimilisesti.
      .
      Niin täälläkin pitäisi asian puitteissa tulisi olla, pienenpi johto ryhmä joka
      saisi potkuja ismmaltä Ryhmältä ja sitten tosi isolta ryhmältä ..
      Se voisi mennä Näin , 9 miestä tulisi valita Lähetys miehistä ja he olisi ylin raati.
      Toinen poppoo olisi olisi 19 seuraavaa valnta, kaikista. ja ja kaikista Saarnaajista
      valittu 49 siksi että äänesrtyksen mennessä tasaan ,tulpos ei olisi tasaan vaan
      jokaisen Äänestyksen tulos olisi aina valmis luku ,,
      .
      Samalla päästäisiin kaikista nurinoista , kiinnostaako. .

    • teuta

      Meidän toisessa , siinä esikois palstassa jossa Tyhmelin
      on seriffi Ilmoittaa seuraavaa , Kun illalla luetaan Lähetyskirje on
      siinä kohta , Olemme ottaneet sakramentin omiin käsii ?-.
      .
      Se luetaan joko ilta seuroissa virren jälkeen tai Lestaadiuksen jälkeen.
      .
      Mitä' Vatulointia tämä on tiukkikset ? En paremmin sano..
      tuntuu aivan hullulta ,kuinka voi noin menetellä-.

      • teuta

        Osoittautui provoksi ,


      • ÄlkäätHosuko
        teuta kirjoitti:

        Osoittautui provoksi ,

        Tätä asiaa ovat monet provoilleet jo vuoden ajan. Aina joku kertoo muka totena että NYT otetaan Sakramentit omiin käsiin!!

        Liipaisimet ovat herkässä, - puolin ja toisin.


      • teuta
        ÄlkäätHosuko kirjoitti:

        Tätä asiaa ovat monet provoilleet jo vuoden ajan. Aina joku kertoo muka totena että NYT otetaan Sakramentit omiin käsiin!!

        Liipaisimet ovat herkässä, - puolin ja toisin.

        Niin se lähti PV. seltä ,tyhmeliiniltä


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Osoittautui provoksi ,

        Muttei niin ,että ei olisi ollut touus kuitenkin mukana .
        PV. oli tarkka ja kertoi sen minka oli kuullut . .


      • ÄlkäätHosuko
        teuta kirjoitti:

        Muttei niin ,että ei olisi ollut touus kuitenkin mukana .
        PV. oli tarkka ja kertoi sen minka oli kuullut . .

        Muun muassa eri paikkakunnilla saarnaajat ovat saarnanneet, että nyt aletaan.
        Huhut nettipalstoilla ovat kertoneet samaa, - nyt se tulee.

        Toiset levittävät huhua toivossa ja toiset levittävät pelossa.

        Se nyt tiedetään, että joku paikallisosasto tämän ev.lut. kirkosta eroamisen tulee aloittamaan, seurauksista välittämättä. Entä lähetystyö kirkon kanssa? Entä katekismusrippikoulut, joissa edes kristinuskon perusteisiin tutustutaan.

        Liikkeellämme kun ei ole oppia lainkaan, vaan oppi tulee aina sen mukaan, kuka
        on puhujan paikalla ja ketkä ovat jäseninä Gällivaren johtotroikassa.

        "Sinun täytyy, sinä et saa, jos teet sinua rangaistaan. Ellet luota lapinvanhimpiin pilkkaat Pyhää Henkeä!" Tällainen oppi, jota suurin osa saarnaajistamme julistaa,
        ei tiedä vielä mitään siitä, millainen on evankeliumi Kristuksesta joka meille Raamatussa ilmoitetaan.

        Omavanhurskaus on saastuttanut todella vaarallisella tavalla esikoislestadiolaisen opetuksen. Kun sitten sanovat Laodikean tavoin, että me emme enään mitään tarvitse, meillä on jo puhtaat kädet, ja erehtymätö oppi ja johtajisto. Lisäksi ne harvat saarnaajat jotka vielä evankeliumia puhtaana julistavat torjutaan, ei tuosta tilasta ole oikein helppo selvitä.

        Room. 10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        Room. 10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."


      • JeesusonHerra

        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Kun yo. Kristuksen oppia vertaa esikoislestadiolaiseen oppihäkkyrään, lakeineen, vaatimuksineen ja ihmisten normaalia elämää rajoittavine isän säädöksineen,
        niin totisesti hirvittää. Onko se sitten ihme että porukoilla on fasadi (teatterinaamio) kasvoillaan hengellisessä elämässään ja seuratilaisuuksissa. Kun sitten lukee facebookista millainen heidän oikea elämänsä on, niin ei tunnista henkilöä muusta kuin nimestä. Hyvä että on oikeakin elämä arjessa, mutta miksi
        tuo hengellinen puoli on irtautunut jo valovuoden päähän oikeasta elämästä ja sen haasteista? Eivätkö esikoislestadiolaiset huomaa sitä, että Raamatunkin ihmiset elivät uskovina ihan tavallista elämää, tavallisten ihmisten parissa. Eivät he mihinkään ghettoon sulkeutuneet ja tekeytyneet fariseusten lailla muita pyhemmiksi.

        Omahyväisyyden ja itseriittoisuuden metsään on menossa koko esikoislestadiolaisuus johtajiensa johdolla. Ja näitä harhaanjohtajia
        pitäisi Jeesuksen seuraajienkin nyt alkaa sitten kumartelemaan ja heihin luottamaan?! Sellaista vaihtokauppaa ei kukaan Jeesuksen tunteva tee.


      • teuta
        ÄlkäätHosuko kirjoitti:

        Muun muassa eri paikkakunnilla saarnaajat ovat saarnanneet, että nyt aletaan.
        Huhut nettipalstoilla ovat kertoneet samaa, - nyt se tulee.

        Toiset levittävät huhua toivossa ja toiset levittävät pelossa.

        Se nyt tiedetään, että joku paikallisosasto tämän ev.lut. kirkosta eroamisen tulee aloittamaan, seurauksista välittämättä. Entä lähetystyö kirkon kanssa? Entä katekismusrippikoulut, joissa edes kristinuskon perusteisiin tutustutaan.

        Liikkeellämme kun ei ole oppia lainkaan, vaan oppi tulee aina sen mukaan, kuka
        on puhujan paikalla ja ketkä ovat jäseninä Gällivaren johtotroikassa.

        "Sinun täytyy, sinä et saa, jos teet sinua rangaistaan. Ellet luota lapinvanhimpiin pilkkaat Pyhää Henkeä!" Tällainen oppi, jota suurin osa saarnaajistamme julistaa,
        ei tiedä vielä mitään siitä, millainen on evankeliumi Kristuksesta joka meille Raamatussa ilmoitetaan.

        Omavanhurskaus on saastuttanut todella vaarallisella tavalla esikoislestadiolaisen opetuksen. Kun sitten sanovat Laodikean tavoin, että me emme enään mitään tarvitse, meillä on jo puhtaat kädet, ja erehtymätö oppi ja johtajisto. Lisäksi ne harvat saarnaajat jotka vielä evankeliumia puhtaana julistavat torjutaan, ei tuosta tilasta ole oikein helppo selvitä.

        Room. 10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        Room. 10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Room.10:9-11. tekstiksi.
        .
        Todellisesti (ei vain pään tiedolla ja "Ratkaisulla " , vaan uudestisyntymisessä)
        Uskoon tullut ei voi olla suullaan tunnustamatta ja kertomatta toisille siitä armosta . Jonka on saanut "Me emme voi olla Puhumatta siitä " ks. Apt. 4:20,


      • Stuberg

        Paavalin esiintyminen Korintissa

        1 Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin. 2 En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. 3 Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana. 4 Puheeni ja julistukseni ei pyrkinyt vakuuttamaan viisaudellaan vaan ilmensi Jumalan Hengen voimaa, 5 jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan.

        Ihmisviisaus ja Jumalan viisaus

        6 Viisautta me julistamme siihen kypsyneille, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailmanajan kukistuvien valtiaiden viisautta. 7 Me julistamme Jumalan salaista, kätkettyä viisautta, jonka hän jo ennen aikojen alkua on määrännyt meidän kirkkaudeksemme. 8 Sitä ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut, sillä jos he olisivat sen tunteneet, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa. 9 Me julistamme, niin kuin on kirjoitettu,
        mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.
        10 Meille Jumala on sen ilmoittanut Hengellään, sillä Henki tutkii kaiken, myös Jumalan syvimmät salaisuudet.

        11 Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on. 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan Jumalan oman Hengen, jotta tietäisimme, mitä hän on lahjoittanut meille. 13 Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla. 14 Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla. 15 Hengellinen ihminen sen sijaan pystyy tutkimaan kaikkea, mutta häntä itseään ei kukaan voi tutkia.

        16 -- Kuka tuntee Herran mielen, niin että voi neuvoa häntä?
        Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        seuraava luku


      • AikoihinOnEletty

        "1 Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin. 2 En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. "

        Ka niihä tuo on!

        Mutta miksi tämän ajan esikoislestadiolaisuudessa priorisointi ei ole Kristuksessa, joka sovitti maailman itse itsensä kanssa, eikä lukenut meille meidän syntivelkaamme. Sen sijaan sääti Jeesuksen seuraajille viran saarnata tästä sovinnosta.

        Esikoislestadiolasisduudessa kasiken keskus on tuo esikoislestadiolaisuus, sen kerrotaan olevan kristillisyys ja myös opissa erehtymätön, vaikka tätä erehtymättömyyttä ei kuikaan voi Raamatulla perustella. Vielä karmeampaa ovat väitteet joiden mukaan esikoislestadiolaisuutta johtava klikki on opissa erehtymätön ja seurakunnan arvostelun yläpuolella kaikissa toimissaan ja opetuksissaan.

        On erikoista ettei vieläkään moni ole herännyt, vaikka edellä kuvasamani julkea harhaoppi (de facto) on jo näin pitkälle ja syvälle päässyt pesiytymään liikkeessä.
        - Miksi?
        - Miksi kristityt eivät valvo liikkeessä julistettavaa opetusta?
        - Ei lapinmaan seurakunta mikään liikkumaton kappale ole, lakihenkiset miehet
        ovat valloittaneet jo 1990 luvulla Jellivaaran seurakunnan ja tekevät sieltä käsin jatkuvasti hajoittavaa työtään, kiinnittävät kuulijoita itseensä ja lestadiolaisuuteen, kun pitäisi kiinnittää YKSIN Kristukseen.


      • PiipPaapPuup
        AikoihinOnEletty kirjoitti:

        "1 Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin. 2 En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. "

        Ka niihä tuo on!

        Mutta miksi tämän ajan esikoislestadiolaisuudessa priorisointi ei ole Kristuksessa, joka sovitti maailman itse itsensä kanssa, eikä lukenut meille meidän syntivelkaamme. Sen sijaan sääti Jeesuksen seuraajille viran saarnata tästä sovinnosta.

        Esikoislestadiolasisduudessa kasiken keskus on tuo esikoislestadiolaisuus, sen kerrotaan olevan kristillisyys ja myös opissa erehtymätön, vaikka tätä erehtymättömyyttä ei kuikaan voi Raamatulla perustella. Vielä karmeampaa ovat väitteet joiden mukaan esikoislestadiolaisuutta johtava klikki on opissa erehtymätön ja seurakunnan arvostelun yläpuolella kaikissa toimissaan ja opetuksissaan.

        On erikoista ettei vieläkään moni ole herännyt, vaikka edellä kuvasamani julkea harhaoppi (de facto) on jo näin pitkälle ja syvälle päässyt pesiytymään liikkeessä.
        - Miksi?
        - Miksi kristityt eivät valvo liikkeessä julistettavaa opetusta?
        - Ei lapinmaan seurakunta mikään liikkumaton kappale ole, lakihenkiset miehet
        ovat valloittaneet jo 1990 luvulla Jellivaaran seurakunnan ja tekevät sieltä käsin jatkuvasti hajoittavaa työtään, kiinnittävät kuulijoita itseensä ja lestadiolaisuuteen, kun pitäisi kiinnittää YKSIN Kristukseen.

        Voi kyllä olemme valvoneet, kyllä on Lapin miehiäkin höykyytetty on kakuniisti aneltu, mutta ei. Nyt on vallalla mielisairaat miehet, jotka pitäisi piekmminkin toimittaa pakkohoitoon. Mutta, kun seurakunta muodostuu myös mielenvikaisista, niin mitä on tehtävissä.

        Vain ylijumala voi asiat parhaaksi kääntää.


      • AikoihinOnEletty
        PiipPaapPuup kirjoitti:

        Voi kyllä olemme valvoneet, kyllä on Lapin miehiäkin höykyytetty on kakuniisti aneltu, mutta ei. Nyt on vallalla mielisairaat miehet, jotka pitäisi piekmminkin toimittaa pakkohoitoon. Mutta, kun seurakunta muodostuu myös mielenvikaisista, niin mitä on tehtävissä.

        Vain ylijumala voi asiat parhaaksi kääntää.

        Kauniisti on varmasti aneltu, sitä en epäile. Nyt on vain niin, että johtajille olisi pitänyt kertoa jo 1990 luvulla että he ovat seurakunnassa palvelijoita, eivätkä suinkaan isäntiä joilta anellaan armopaloja. Esikoislestadiolaisessa johtamisessa on MAAILMAN TAPA käytössä, johtajat kukkoilevat ja tekevät päätöksiään, vaikka päätäntävälta Kristuksen seurakunnassa on seurakunnalla.


      • pientärajaa
        PiipPaapPuup kirjoitti:

        Voi kyllä olemme valvoneet, kyllä on Lapin miehiäkin höykyytetty on kakuniisti aneltu, mutta ei. Nyt on vallalla mielisairaat miehet, jotka pitäisi piekmminkin toimittaa pakkohoitoon. Mutta, kun seurakunta muodostuu myös mielenvikaisista, niin mitä on tehtävissä.

        Vain ylijumala voi asiat parhaaksi kääntää.

        Varo sanojasi ettei tarvitse iankaikkisesti katua syntymäpäiväänsä


      • Leiff
        AikoihinOnEletty kirjoitti:

        Kauniisti on varmasti aneltu, sitä en epäile. Nyt on vain niin, että johtajille olisi pitänyt kertoa jo 1990 luvulla että he ovat seurakunnassa palvelijoita, eivätkä suinkaan isäntiä joilta anellaan armopaloja. Esikoislestadiolaisessa johtamisessa on MAAILMAN TAPA käytössä, johtajat kukkoilevat ja tekevät päätöksiään, vaikka päätäntävälta Kristuksen seurakunnassa on seurakunnalla.

        Olet varmaan oikeassa , tai ainakin minun mieli on samaa ,johto on Johdossa on vikaa ,vikaa, vikaa . Ja totuus on että monet pahat olisi jäänyt tekemättä kuten
        1998 valitettava pahanlainen tulehdus .. ja monet Ihmismielen määrittelyt ,.
        .
        ja ne monet raha kassit jotka he on saaneet mukaan. Jos nyt ero tulee ,he ei koskaan saa enää kassia täyteen ,ei koskaan , meitä on täällä oppositiossa ainakin 6500. as.
        jos mietitään sitä kun EL .sanoi se on pienitokka vain ONKO. tästä voi jokainen
        olla jotain mieltä .


      • PiipPaapPuup
        pientärajaa kirjoitti:

        Varo sanojasi ettei tarvitse iankaikkisesti katua syntymäpäiväänsä

        Totuuden ilmoitin. LV:pia en palvo, he ovat synnin saastuttamat kunnian himoiset, pahat työmiehet. Herra Jeesus on ainut synnitön saarnaaja ollut tämän maan päällä.
        Pilkka Pyhää Henkeä vastaan on synti, jota ei anteeksi anneta. Jos LV:t asetetaan Jumalaa korkeammalle mistä silloin on kyse?


      • puhvelipoika
        PiipPaapPuup kirjoitti:

        Totuuden ilmoitin. LV:pia en palvo, he ovat synnin saastuttamat kunnian himoiset, pahat työmiehet. Herra Jeesus on ainut synnitön saarnaaja ollut tämän maan päällä.
        Pilkka Pyhää Henkeä vastaan on synti, jota ei anteeksi anneta. Jos LV:t asetetaan Jumalaa korkeammalle mistä silloin on kyse?

        Heh Heh tuokin on vääryys että sanotaan että lv on asetettu Jumalan yläpuolelle taitaa joillakin Irja A ja Kari olla sittenjumalana aivan vastaava veto.


      • Rukoilkaamme

        Puhvelipoika höpäjää vastoin totuutta:"Heh Heh tuokin on vääryys että sanotaan että lv on asetettu Jumalan yläpuolelle taitaa joillakin Irja A ja Kari olla sitten jumalana aivan vastaava veto.

        Miksi he ns. lapinvanhimmat ovat asettuneet sekä selvän Jumalan sanan, että seurakunnan yläpuolelle, herroiksi asettuen vaatimaan luottamusta itseensä?
        Tällainen toiminta ei ole esikoislestadiolaisuudessa hyväksyttävää toimintaa.

        Jo aikanaan Hilda Parkajoki ilmaisi näiden liikkeen piirissä toimivien hurmahenkien mielipiteen rovasti Lars Lestadiuksesta, tämä muistiinpanossa mainittu tapahtui 1853-1854 vuodenvaihteessa.:

        "Silloin oli kauhean suuret seurat Sakon talossa. Matarengista, Tärännöstä, Jellivaarasta, Kittilästä oli ihmisiä Sakon talossa. Kolme riihtä lämmitettiin lämpimiksi, niissäkin oltiin yötä. Oli saarnamiehenä myös Parka-Heikki. Ja täällä on silloin kristillisyys tutkittu, ja sitten on synnit julistettu anteeksi. Raattamaa sen aloitti. ....

        *) ... Laestadiuksella se on ollut semmoista papinhoitoa. ...

        Mutta Kitkiöjoessa se tutkittiin sitten Sakon talossa ja kattottiin?, jatkaa Hilta Parkajoki, ?että ihmisillä on oikeus Jumalan puolesta tojistaa synnit anteeksi.
        ____________

        Mitä Irja Askola ja Kari Mäkinen tähän kuuluvat?

        Kumpikaan näistä ei usko, ei elä, eikä opeta evankelisluterilaisen tunnustuksemme mukaisesti! Me kaikki tunnustavat kristityt tuomitsemme HEIDÄN opetuksensa ja toimintansa.
        ______________

        Ellei esikoislestadiolaisuudessa olisi tuollaista erehtymättömäksi julistettua junttahallitusta, niin me pohjoiskalotin esikoislestadiolaiset olisimme edelleen
        kaikissa näissä maissa evankelisluterilaisen kirkon herätysliike. Näin on ollut alusta saakka. Tämä on kirkon sisäinen herätyliike, - EI MIKÄÄN KIRKKO.

        Ironista nimittää tällaisia opetuksia luterilaisuudeksi. Eristäydytään muista ihmisistä ja toisista kristityistä. Julistetaan kristillisyyttä, kun pitäisi julistaa
        Kristusta. Uskotaan erehtymättömiin ihmisiin erehtymättömän joukon johtajina, ja erehtymättömään joukkoon, vaikka Raamattu, Paavalin sanoin, nimenomaan kieltää uskomasta mitään muuta, - kuin sen mikä Raamatusta voimme lukea.

        Joka huuta opettaa, sellaista mitä Raamattu ei todista, hän olkoon kirottu.
        Kovat sanat. Kiitos Jumalalle että monet saarnaajistammekin ovat jo heränneet huomaamaan tämän ruotsinlappiin pesiytyneen, ja liikkeessämme laajalle levinneen iisaksonilaisuuden. Itselleni asia kirkastui ensimmäisessä lähetyksessä kun nämä veijarit tulivat Suomeen. Heti he aloittivat kristittyjen jakamisen kahtia
        ja ryhtyivät erottamaan Kristuksen evankeliumia julistavia saarnaajiamme.

        Ikävä tilanne. Tiedän että moni rakas ystävämme kannattaa ruotsinlapin johdon toimia ymmärtämättään. He eivät tutki Raamattua, eivätkä lue sitä. He uskovat
        satuun, jonka mukaan ruotsinlapista on aina apu tullut. Joskus tuli, mutta nyt tulivat hajoittajat samasta paikasta. - Johto on vaihtunut! Miten tämä on niin monilta jäänyt huomaamatta?! He eivät seuraa opetusta!


      • OikiasaOnPPP
        PiipPaapPuup kirjoitti:

        Totuuden ilmoitin. LV:pia en palvo, he ovat synnin saastuttamat kunnian himoiset, pahat työmiehet. Herra Jeesus on ainut synnitön saarnaaja ollut tämän maan päällä.
        Pilkka Pyhää Henkeä vastaan on synti, jota ei anteeksi anneta. Jos LV:t asetetaan Jumalaa korkeammalle mistä silloin on kyse?

        Joo, ei Jeesukseen uskova voi kunnioittaa ihmisiä, tai heidän muodostamiaan yhdistyksiä ohi Kristuksen.

        Tässä on todella outo kuvio menossa. Uskotaan aina vain lapista tulevaan pelastukseen, vaikka johto siellä on muuttunut ja johtoryhmä edustaa iisaksonilaisuutena tunnettua oppia, siis ihmisen tekemistä vanhurskaaksi
        ruotsinlappiin ja sen erehtymättömään erehtymättömään johtoon luottamalla.

        Kysymys on ainoastaan pienen ruotsalaisen valtataistelusta, kun ovat vallankahvaan päässeet, kunniaa ja rahaa virtaa, niin ehän sellaisesta asemasta voi Kristuksen hyväksi luopua. Esikloislestadiolaisten toiminta ei todellakaan ole kansainvälistä työtä ja toimintaa yhdessä toisten kristittyjen kanssa sielujen voittamikseksi Kristukselle.

        Liikkeestä on tullut itseään ruokkiva, sisään lämpiävä, iseään ja johtajiaan ylistävä, muista kristityistä ja Kristuksen lähetyskäskystä luopunut järjestö. "Mitäs muista kun vaan itselle ja omalle porukalle lämmintä riittää." Tätä tarkoitusta varten tarvitaan johtoryhmän mielipiteitä yksimielisesti totteleva, arvostelukyvytön
        porukka.

        Viimeinen herätyshuuto esikoislestadiolaisuudelle kuuluu enään Suomesta. Tämäkin siunauksena siitä, että jotkut esikoislestadiolaiset lähtivät Inkeriin ja Balttian maihin, kertomaan heille Jeesuksesta. Siellä moni esikoislestadiolainen tapasi itsekkin Jeesuksen ja ymmärsi vasta miten pahoin esikoslestadiolaisuus
        oli jo silloin käpertynyt itseensä ja lämminnyt sisäänpäin.


      • Leiff
        puhvelipoika kirjoitti:

        Heh Heh tuokin on vääryys että sanotaan että lv on asetettu Jumalan yläpuolelle taitaa joillakin Irja A ja Kari olla sittenjumalana aivan vastaava veto.

        Ei ole IA ja KM. lainkaan sama ,kosko he ei ole käyneet Norbottenissa koskaan
        Puhumassa mitään ? Nämä on ja meinaa ensi vuonna taas pyytää . Toivotaan ettei
        vaan missään nimessä , siitä ei ole ollut mitään hyötyä 20 vuoteen .
        .
        Pahaa on saaneet vain aikaiseksi kaiken aikaa . EN TÄTÄ SANO SEN PAREMMIN..
        Koska ihmis määritykset on vain pahasta. Ja he on niitä tehneet koko aikana paljon,
        Ellei he tiedä ,niin sanon kuitenkin ,,Taivaallisten vanhimpien määrä tuli täyteen
        Silloin kuin Paavali Mestattiin , vain Benjaminin Suku kunta ei ollut ennen edustet-tuna. mutta sen jälkeen oli kaikki .
        .
        Siis mitä ihmettä Ruotsalaiset nyt hakee , ei tartte selittää tiedän muutenkin , ja osaan arvella enemmän vähintään saman kuin he, Mikään ei ei ole muuttunut siitä
        Kun AI kulki 1937 lähtien ,ja hänen piti 1948 jäädä pois, olen kertonut näistä asioista
        aika kauan , kaikki pitäisi olla jo selvää , Mutta ei Nämä vanhimmat tekee törkeää
        työtä , Ja Tiukkikset uskoo kaiken mäskin mitä heille syttävät. .


      • Leiff
        PiipPaapPuup kirjoitti:

        Totuuden ilmoitin. LV:pia en palvo, he ovat synnin saastuttamat kunnian himoiset, pahat työmiehet. Herra Jeesus on ainut synnitön saarnaaja ollut tämän maan päällä.
        Pilkka Pyhää Henkeä vastaan on synti, jota ei anteeksi anneta. Jos LV:t asetetaan Jumalaa korkeammalle mistä silloin on kyse?

        Pyhän Hengen Pilkasta, minkin oletan .


    • teuta

      ":1-5. "PAITSI JEESUKSEN KRISTUKSEN ,JAHÄNET RISTIIN NAULITTUNA", ks. Kor. 1:10-18
      Vaikka Paavali Krintoon mennessään tunsikin heikkoutta ja pelkoa hänen julistuk-sessaan vaikutti Pyhän Hengen VOIMA , ja niin sinne syntyi lyhyessä ajassa huomat-
      tavan suuri uskovien seurakunta . HERRA oli aikaisemmin sanonut paavalille , että
      Hänen voimansa tulee täydelliseksi Inhimmillisessä heikkoudessa ,(2 Kor ,12:9. )
      ja vertaile 1 Piet. 4:11.

    • teuta

      1Kor. 2:6-16. Hengestä syntymistä vailla oleva LUONNOLLINEN /SIELULLINEN IHMINEN.
      Vert, Juud. 19. (" he ovat sielullisia ,Henkeä heille ei ole " )ei käsitä Jumalan Armoa ja totuutta .Hengen valaisematihmiset tajuavat niitä..
      .
      Luther sanoo: "Kukaan ihminen ei ymmärrä Raamatusta Piirtoakaan . Ellei hänessä
      ole Jumalan Henki , Kaikkien ihmisten sydän on pimentynyt . Vaikka he kykenisivätkin esittämään ja sanomaan kaiken , mitä Raamatu sisältää , he he eivät silti voi todella tuntea ja tajuta sitä ... Sekä Raamatun kokonaisuuden että sen jokaisen osan ymmärtämiseen tarvitaan Pyhää Henkeä ." WA,18:609 ..
      .
      Vert. Ilm,5:1--5.9. "MEILLÄ ON KRISTUKSEN MIELI": Ei vielä täydellisesti , mutta kylläkin perustavasti . Pyhän Hengen uudistavan ja pyhittävän työn tarkoitus ja päämäärä on
      muuttaa kristittyä yhä enemmän Kristuksen kaltaisuuteen ja mieleen ..
      Ks. Matt. 13:33 ; 2 Kor , 3:17-18.

      • OllaanpTarkempiaTeuta

        Kristuksen kaltaisuus on kyllä sellainen arvo, jota en ole löytänyt Raamatusta.
        Enkä usko Lutherinkaan sellaisesta puhuneen. Kristinuskon piirissä vaikuttavat uus-uskonnot leikkivät kovasti Kristuksen kaltaisuutta, tekemällä muun muassa petollisia ihmeitä joka sitten kokoaa kansaa jota nämä ihmeidentekijät sitten rahastavat tullakseen rikkaiksi tässä maailmassa.

        Sen sijaan Paavali puhuu paljon siitä, kuinka hän on kaiken farisealaisena hankitun
        vanhurskautensa hylännyt ja ahkeroi sen perään että hän KRISTUKSEN OMAKSEEN VOITTAISI. Paavali jolla oli armolahjojakin vaikka muille jakaa, ei hän niitä julistanut
        voittaakseen itselleen rahaa ja maista kunniaa, vaan hän Jeesusta Kristusta ristiin naulittuna. Tämä Kristus taas oli juutalaisille pahennus. Paavali joutui juutalaisten
        taholta vainotuksi nimenomaan ristiin naulitun Kristuksen tunnustamisen vuoksi.

        1. Kor. 1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        1. Kor. 1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

        1. Kor. 1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        1. Kor. 1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.


      • Stuberg

        Edellinen luku, Kirje filippiläisille
        Kirje filippiläisille 2

        1. Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
        2. niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
        3. ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
        4. ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
        5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
        13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
        14. Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
        15. että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
        16. tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
        17. Vaan jos minut uhrataankin tehdessäni teidän uskonne uhri- ja palvelustoimitusta, niin minä kuitenkin iloitsen, ja iloitsen kaikkien teidän kanssanne;
        18. samoin iloitkaa tekin, ja iloitkaa minun kanssani!
        19. Toivon Herrassa Jeesuksessa pian voivani lähettää Timoteuksen teidän tykönne, että minäkin tulisin rohkaistuksi, saatuani tietää, kuinka teidän on.
        20. Sillä minulla ei ole ketään samanmielistä, joka vilpittömästi huolehtisi teidän tilastanne;
        21. sillä kaikki he etsivät omaansa eivätkä sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on.
        22. Mutta hänen koetellun mielensä te tunnette, että hän, niinkuin poika isäänsä, on minua palvellut evankeliumin työssä.
        23. Hänet minä siis toivon voivani lähettää heti, kun olen saanut nähdä, miten minun käy.
        24. Ja minä luotan Herrassa siihen, että itsekin pian olen tuleva.
        25. Katson kuitenkin välttämättömäksi palauttaa luoksenne veljeni, työkumppanini ja taistelutoverini Epafrodituksen, teidän lähettinne ja auttajan minun tarpeissani.
        26. Sillä hän ikävöi teitä kaikkia ja on kovin levoton siitä, että olitte kuulleet hänen sairastavan.
        27. Ja hän olikin sairaana, kuoleman kielissä; mutta Jumala armahti häntä, eikä ainoastaan häntä, vaan myös minua, etten saisi murhetta murheen päälle.
        28. Lähetän hänet sentähden kiiruimmiten, että te hänet nähdessänne taas iloitsisitte ja minäkin olisin murheettomampi.
        29. Ottakaa siis hänet vastaan Herrassa kaikella ilolla, ja pitäkää semmoisia kunniassa;
        30. sillä Kristuksen työn tähden hän joutui aivan kuoleman partaalle, kun pani henkensä alttiiksi tehdäkseen minulle sen palveluksen, mitä te ette voineet tehdä.


      • KuulehaSieTotuutta

        Stuberg, ymmärrätkö sinä mitä luet?

        5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        _____________________

        1. Kukaan miehen siittiösolusta siinnyt ihminen EI OLE Jualan kaltainen.

        2. Moni leikkii rehennellen Jumalaa, vaikka on pelkkä maan matonen, kasa multaa.

        3. Jeesus Kristus OLI JUMALA, mutta hän suostui tulemaan ihmiseksi lunastaakseen
        meidät lain kuolemaan tuomitsemat synneistämme, Jumalan lapsiksi,- iankaikkisen elämän perillisiksi.

        Ihmisen ja Kristuksen (joka on kaikkivaltias pyhä Jumala), välinen ero ei ole millään mittarilla mitattavissa, se on niin suuri.

        Jumalan omiksi me voimme syntyä Hengestä, USKON JA KASTEEN kautta Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta väite jonka mukaan ihminen voisi tulla JUmalan kaltaiseksi edes vähäisessä määrin, muutoin kun uskon kautta Kristuksessa Jeesuksessa, on ihmisten mielikuvituksissa syntynyttä harhaoppia.


      • Stuberg

        Täytyy kyllä sanoa et,en ymmärrä läheskään kaikkia mitä luen.


      • KuulehaSieTotuutta

        Nyt on kysymys edellisestä Raamattu lainauksestasi. Mikä on se pointti mitä sillä halusit viestittää.


      • Stuberg

        Sitä vaan,et ,kun nuo joille ei kelpaa kirkon antimet vaan katsovat omaa parastaan tekevät sitä itsekkyydessään ja turhan kunnian pyynnössä olla parempia ,kuin muut.


      • Leiff
        Stuberg kirjoitti:

        Sitä vaan,et ,kun nuo joille ei kelpaa kirkon antimet vaan katsovat omaa parastaan tekevät sitä itsekkyydessään ja turhan kunnian pyynnössä olla parempia ,kuin muut.

        Niin minustakin ,näin ne tekee ,ja se ei ole Uskoa .. se on LUULOA.
        Ja mikä on luuloa sitä ei paljon kannata noterata ei oikein miksikään.


      • Leiff

        Matt. 13:33. Vielä hän esitti heille vertauksen : " Taivasten valtakunta on kuin hapate . Kun nainen sekoittaa sen kolmeen vakalliseen jauhoja , ja koko taikina happani. ".
        .
        HAPATUS Kuvaa Jumalan valtakunnan armon (sananan ja Pyhän Hengen ) sisäi-
        sesti muuttuvaa ja uudistuvaa vaikutusta , joka ulottuu ihmisen henkeen ,sieluun
        ja ruumiiseen . Hapatus ei Raamatusa aina ole pahan vertauskuva, .
        .
        3Moos 7:13, ja 23:17. säätivät Uhreja , joihinkuului hapantaikinasta leivottuja kakkuja . Ne kuvasivat jokapäiväisen elämän pyhittämistä Herralle , sillä hapanleipä oli arkipäivän leipää .
        .
        Luther : " Niikuin hapatus ei heti hapata koko taikinaa ,niin Armo. . . ei heti leviä'
        kokotaikinaan ,vaan se hapattaa vähitellen koko Ihmisen . . . Ensin sydämen ja sitten koko Ruumiin ja sen jäsenet," WA,2,414.


      • KuulehaSieTotuutta
        Stuberg kirjoitti:

        Sitä vaan,et ,kun nuo joille ei kelpaa kirkon antimet vaan katsovat omaa parastaan tekevät sitä itsekkyydessään ja turhan kunnian pyynnössä olla parempia ,kuin muut.

        Aha, sitäkö tahdoit sanoa. Kiitos vastauksesta. Oikeassa olet kuomaseni.

        Tosiasiassa tässä on paljon isommista antimista kysymys, kun vain kirkon antimista. Sakramenteissa on näet Jeesus Kristus ITSE, elävänä ja kuolleista ylösnousseena Herrana.

        Kristus on itse perustanut Kirkkonsa ja asettanut siihen Sakramentit, joissa hän on tänäänkin läsnä voimana joka tekee kuolleista eläviä, syntisistä pyhiä, vääristä vanhurskaita ja saastaisista puhtaita.

        Jos ja kun joku ei usko evankelisluterilaisen kirkon jakamissa Sakramenteissa olevan Jeesusta Kristusta, on vika hänen omassa uskossaan, ei siis kirkossa, eikä sen jakamissa Sakramenteissa.

        Ihminen voidaan manipuloida sopivissa olosuhteissa uskomaan kristinuskon näkökulmasta katsottuna hyvin kummallisiin asioihin. Lapinkuottamukseen, "elävään kristillisyyteen" Jeesuksen Kristuksen asemasta, lihan pyhittymiseen, Jumalan tahdon täyttämiseen jalostuneen lihan voimalla, jne. Muutamia kummajaisia mainitakseni.

        Kun jo toista sataa vuotta on tehty propagandaa evankelisluterilaisen kirkon muka väärästä opista, niin olisihan se ihme ellei tällainen työ kantaisi joskus hedelmääkin.
        Happamia ovat evankelisluterilaisen kirkon vastaisen työn hedelmät, verrattuna raikkaaseen Kristuksen tuoksuun, Jumalan armoon ja syntien anteeksiantamiseen Kristuksen tähden, - uskon kautta ilman tekoja. Tämä ei ole ihmisen mielen mukaista, saada Jumalalta PELASTAVA armo ilman ansioita, SIKSI IHMISET HAIRAHTUVAT NIIN HERKÄSTI TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN, sellaiseen JOSSA VOI ITSEKKIN TEHDÄ AINAKIN JOTAKIN AUTUUTENSA ETEEN.


      • Stuberg

        4:3 Sillä aika tulee, jona ei he voi terveellistä oppia kärsiä, vaan omain himoinsa jälkeen kokoovat itsellensä opettajat, että heidän korvansa syyhyvät, tämä on Paavalin kirje Timoteukselle neljäs luku ja kolmas jae.


      • Anonyymi
        KuulehaSieTotuutta kirjoitti:

        Aha, sitäkö tahdoit sanoa. Kiitos vastauksesta. Oikeassa olet kuomaseni.

        Tosiasiassa tässä on paljon isommista antimista kysymys, kun vain kirkon antimista. Sakramenteissa on näet Jeesus Kristus ITSE, elävänä ja kuolleista ylösnousseena Herrana.

        Kristus on itse perustanut Kirkkonsa ja asettanut siihen Sakramentit, joissa hän on tänäänkin läsnä voimana joka tekee kuolleista eläviä, syntisistä pyhiä, vääristä vanhurskaita ja saastaisista puhtaita.

        Jos ja kun joku ei usko evankelisluterilaisen kirkon jakamissa Sakramenteissa olevan Jeesusta Kristusta, on vika hänen omassa uskossaan, ei siis kirkossa, eikä sen jakamissa Sakramenteissa.

        Ihminen voidaan manipuloida sopivissa olosuhteissa uskomaan kristinuskon näkökulmasta katsottuna hyvin kummallisiin asioihin. Lapinkuottamukseen, "elävään kristillisyyteen" Jeesuksen Kristuksen asemasta, lihan pyhittymiseen, Jumalan tahdon täyttämiseen jalostuneen lihan voimalla, jne. Muutamia kummajaisia mainitakseni.

        Kun jo toista sataa vuotta on tehty propagandaa evankelisluterilaisen kirkon muka väärästä opista, niin olisihan se ihme ellei tällainen työ kantaisi joskus hedelmääkin.
        Happamia ovat evankelisluterilaisen kirkon vastaisen työn hedelmät, verrattuna raikkaaseen Kristuksen tuoksuun, Jumalan armoon ja syntien anteeksiantamiseen Kristuksen tähden, - uskon kautta ilman tekoja. Tämä ei ole ihmisen mielen mukaista, saada Jumalalta PELASTAVA armo ilman ansioita, SIKSI IHMISET HAIRAHTUVAT NIIN HERKÄSTI TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN, sellaiseen JOSSA VOI ITSEKKIN TEHDÄ AINAKIN JOTAKIN AUTUUTENSA ETEEN.

        Niin kuten esimerkiski kääntyä j a tehdä parannus, kumma kun Raamattukin suosittelee sitä ainoana mahdolisuutena periä parempi osa, eikö ole ihme sekin !!

        Kun sinä olet ilmeisesti tarinoittesi perusteella tullut ihan nukkuessasi uskoon, niin kerrotko miltä se aamulla tuntui se yöllä itsekseen salaa uskoontulo, vai saiko tuntua, oliko sekin omaa vanhurskautta jos tuntui joltain?


    • Leiff

      Minun Raamatuni kertoo Timoteukselle lähetetyn ,ensimmäisen ja
      Toisen Kirjeen ,kummasta otit sanasi ,tiedustelen siksi että kummastakaan
      ei täsmää jae eikä lauseet. Voi tietenkin olla niin että en siksi vielä ole
      löytänyt oikeaa paikkaa. .

    • stuberg

      Toinen kirje 4 luku jae 3

      • LEIFF

        Joo aivan 2Tim .4:3. Sillä aika tulee ,jolloin he eivät kärsi tervettä Oppia ,
        van omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        TEKSTI ON 1938. RAAMATUSSA .
        .
        SITTEN 1642 RAAMATUSTA, 2tIM 4:3. sILLÄ AIKA TULEE/JONA EI HE VOI TERVEELLISTÄ, OPPIA KÄRSIÄ, :vAAN HE KOKOVAT ITSELLENS , OPETTAJAT
        OMAN HIMONS JÄLKEEN .4. ETTÄ HEIDÄN KORVANS,SYHYVÄT / MUTTA
        HE KÄÄNTÄVÄT KORVANS POIS TOTOOTUDESTA /JA HEIDÄN TURHIIN
        JUTTUIHIN KÄÄNTÄVÄT ..


    • Leiff

      Aivan ,niin 2TIM4:1-5. Lue sanat Raamatustasi ,
      .
      Selitystä : Vannominen / Vannottaminen , KS.: Matt.5:33-37. selitys. Raamattua on
      selitettävä Raamatulla : JUMALA ITSE antoi valallisia lupauksia Esim:Luuk. 1:73. ;
      Apt . 2:30 ; Hebr, 6:16-17. , .JEESUS suostui antamaan valallisen vakuutuksen ( Matt.
      26:63-64 ). Paavali vakuutti valan tapaan:"Minä kutsun Jumalan sieluni todistajaksi , että..." .2Kor 1:23 ). Enkeli vannoi Jumalan kautta (Ilm.10:5 ). Hebr. 6:16. ). "Ihmiset vannovat suurenpansa kautta , ja vala on heille asian vahvistus ", .Näoiden Raamatun
      kohtien valossa tässä oleva Jeesuksen sana EI KIELLÄ VALAA OIKEUDEN EDESSÄ TOTUUDEN VAHVISTAMISEKSI , vaan ainostaan muun vannomisen .
      .
      Luther: (isokatekismus , 2.käsky selitys ): "Me emme saa vannona pahan (valheen )
      tulemiseksi tai tarpeettomasti : mutta hyvän tukemiseksi ja lähimmäisemme asian editämiseksi meidän on vannottava . Tämä on. . .hyvä työ, jolla Jumala tulee ylistetyksi , totuus ja oikeus vahvistetuksi , valhe kumotuksi ,...Riidat asetetuksi . Tässä näet JUMALA Itse puuttuuu asiaan ja erottaa oikean väärästä , hyvän ,Pahasta"..
      .
      jatkan .Tim.
      Kristuksen valtakunnassa ,on kaksi vaihetta , : Nyt Seurakuntakautena .on ARMON-
      VALTAKUNTA: Hänen toisen tulemisensa jälkeen on Tuhat voutinen valtakunta.
      Siitä sitten jossakin yhteydessä lisää.

    • Anonyymi

      Huvittaa jotenkin että aikuiset uskovaiset ihmiset on Suomi24 Sivustolla puimassa näitä asioita. Kasvakaa aikuisiksi ja nähkää kasvotusten.

      • Anonyymi

        Kasvotustenko se paremmin onnistuu asioiden puiminen. Laita nyt kuitenkin yksikin tosiasia tai peruste, miksi Esikoislestadiolaiset pääsisivät muka taivaaseen, ainoina oikein uskovina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvotustenko se paremmin onnistuu asioiden puiminen. Laita nyt kuitenkin yksikin tosiasia tai peruste, miksi Esikoislestadiolaiset pääsisivät muka taivaaseen, ainoina oikein uskovina?

        Väitettiinkö siinä niin? Etkö osannut lukea, vai etkö ymmärtänyt lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitettiinkö siinä niin? Etkö osannut lukea, vai etkö ymmärtänyt lukemaasi?

        Olit hyvittunut, että lestadiolaisuuteen liittyviä asioita puidaan suomi24 -sivustolla.
        Käskit tai neuvoit kasvamaan aikuisiksi ja näkemään kasvotusten.

        Ei väitetty kirjoituksessasi mitään. Mutta minäkään en väittänyt mitään. Minulla oli kuitenkin pieni aavistus, että tuollaista tekstiä saataisi kirjoittaa oikea esikoislestadiolainen, eikä joku trolli tai vastaava.

        Ja koska esikoislestadiolaisuudessa pidetään kyseistä porukkaa ainoana taivaaseen menevänä ainoana oikein uskovana joukkona, ajattelin kysyä onko esimerkiksi sinulla joku tosiasia tai peruste kerrottavana kyseisen uskon tueksi.

        Ei sen vakavampaa, ei ollut syytä vetää hernettä nenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit hyvittunut, että lestadiolaisuuteen liittyviä asioita puidaan suomi24 -sivustolla.
        Käskit tai neuvoit kasvamaan aikuisiksi ja näkemään kasvotusten.

        Ei väitetty kirjoituksessasi mitään. Mutta minäkään en väittänyt mitään. Minulla oli kuitenkin pieni aavistus, että tuollaista tekstiä saataisi kirjoittaa oikea esikoislestadiolainen, eikä joku trolli tai vastaava.

        Ja koska esikoislestadiolaisuudessa pidetään kyseistä porukkaa ainoana taivaaseen menevänä ainoana oikein uskovana joukkona, ajattelin kysyä onko esimerkiksi sinulla joku tosiasia tai peruste kerrottavana kyseisen uskon tueksi.

        Ei sen vakavampaa, ei ollut syytä vetää hernettä nenään.

        Ei, en ollut huvittunut. Enkä ole lestadiolainen. En edes kirjoittanut tuota viestiä aikuistumisesta. Anonyymi tarkoittaa nimetöntä ja tullee automaattisesti kaikille rekisteröimättömille, ei ainoastaan minulle. Tuliko yllätyksenä? Sinä oletat jo valmiiksi asioita, etkä nähdäkseni ole edes hakemassa aitoa keskustelua. Sinuakin on monesti ihmetelty, miten aikuinen viettää aikaansa jatkuvasti täällä? Sikäli yhdyn tuohon huvittuneeseen kirjoittajaan. Lukemani perusteella laitan sinut samaan kategoriaan vaiton kanssa. Vaikka luulet teissä olevan paljon eroa, sivusta katsoen samankaltaisuuksia on enemmän.

        -Aina palstalla
        -Aina oikeassa
        -Ei kestä yhtään arvostelua
        -Mielestään virheetön Jumalan sotamies
        -Valtava tarve olla aina oikeassa
        -Muista saa sanoa mitä vain
        -Etsitään toisten kirjoituksista ainoastaan vikoja,
        ei koskaan rakentavaa kommenttia.


    • Hyvä tapa ja tieto kulkee laajalle.

      • Anonyymi

        Kuuleppas vaitovainen!
        Miksi et kysy teutalta (padasjoenukolta) miten irtautua näistä hömppäsivuista.
        Nimittäin tämä kirjoittelu saattaa aiheuttaa joillekin riippuvuutta.


    • Anonyymi

      Eihän se ole irtautunut kun vasta edellä on kirjaillut pitkästi vanhaan tyyliinsä !

      Siitä ei nyt puhunut kuinka Jeesuksella on aina suussaan kastevesi vauvaa varten !!

    • Mitäs lapsenvahteja te maitoparta naperot luulette olevanne. 🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe