Nopea laihduttaminen

Outolintu2015

Olen 13v tyttö ja oon päättäny alottaa laihduttamaan .
Mikää tavallinen laihdutustapa ei auta mulla joten päätin aloittaa sellasen että syön päivässä pari porkkanaa tai omenaa ja yhen piltin ja painan nyt 50.5 kg ja oon pitkä 154cm

19

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.s.s.s.s

      Tässä iässä _ei_ saa alkaa laihduttaa. Et ole mitenkään ylipainoinen, ihan normaali. Minä itse olen kanssa 13, ja kun kerran siihen laihdutuskierteeseen päädyin (nelos-vitosluokan kesällä laihduin kilon), niin hyvin vaikeaa on siitä ulos päästä. Itselläkin aina mielessä että oli paljonkos kaloreita missäkin on jne. En syö enää ollenkaan karkkia tai roskaruokaa, olen kasvissyöjä jne.
      Ja laihduttaessahan pitää oppia sellainen elämäntapa, jota voi noudattaa koko elämän, ja tuohan ei sellainen ole. Mulla vaan vinkkinä, että jos haluat muutoksia kroppaan niin aloita liikunta/urheilu! (: Ei mitään pakkopullaa, vaan ihan fiiliksen mukaan käy vaikka tekemässä pieni juoksulenkki, tee vatsalihasliikkeitä, kyykkyjä, venyttele ja syö hyvää terveellistä, monipuolista ruokaa. Ei mitään herkkumättöö tai tota toista ääripäätä...
      Ja tulokset eivät näy heti. Jos haluat ns.pysyviä tuloksia niin kärsivällisyys on valttia. Ja muista: kaunista ei ole olla luurangonlaiha, vaan terveen ja hyvinvoivan näköinen. Onnellisuus on tärkeämpää kun maksimaalinen laihuus. Oikeasti, älä lähde tuohon anorektiseen laihduttamiseen, se ei kannata.
      Ihan huvikses vaan, usko mua.

    • Outolintu2015

      Joo, saatat olla oikeessa ,mutta en vaa vois sille mitään että aina ahistaa esim koulus :-(
      Olin jopa laihtunut viime vuodesta 2kg ihan huomaamatta ja sain terkkarilta kunnon kuulustelun.....

    • iojqjodf

      Olet vasta lapsi joten kehosi muokkautuu kokoajan. Tuollaisella minimalistisella syömisellä paino alkaa aluksi nousemaan(!) koska keho menee säästöliekille. Kohta olet väsynyt koska kropassa ei ole energiaa tai polttoainetta ja iho menee huonoon kuntoon. Oikeasti jos haluat ajatella tulevaisuutta, syö paljon kasviksia, proteiinia(kanaa, lihaa, kalaa) Urheile! Siitä tulee hyvä fiilis. Urheilullinen, terveellinen kroppa on paljon kauniimpi kuin kuihdutettu.

    • nyttolkkua

      Tuntematta perimääsi veikkaan, että kasvat vielä pituutta.
      Pituuskasvusi loppuu liian aikaisin, jos alat laihduttaa.
      Laihduttaminen ei kannata teini-iässä, varsinkaan kun liikakiloja ei ole.

    • Kokenut_konkari

      Kuukautisesi arvattavasti ovat jo alkaneet? Niiden alkaminenhan riippuu rasvakudoksesta, ei pituudesta. Eli jos nyt laihdutat, menetät sen mahdollisuuden, että kasvaisit vielä muutaman sentin. En muista omaa pituuttani menkkojen alkaessa. Olin varmaan sinua lyhempi. Kasvoin vielä lähes 10 cm pituutta menkkojen alun jälkeen. Eli pari vuotta menkkojen alusta voi vielä kasvaa. Kun olet nyt syömättä, et enää kasva.

      Ymmärrän, miten ikävältä tuntuu saada muotoja, etenkin kun on lyhyt (muistan itse). Pitkään kroppaan kaikki muodot asettuvat ihan toisella tavalla. Lyhyessä kaikki korostuu. Joka tapauksessa syömistapasi voi koitua hengenvaaralliseksi. Syömishäiriöllä ei kannata leikkiä. Syömishäiriö kehittyy helposti laihdutuksen seurauksena (kokemusta on). Anoreksian sijaan voit saada bulimian tai ahmimishäiriön. Kun ihminen on syömättä (pari porkkanaa tai omenaa ei ole oikeaa syömistä), on sen jälkiseurauksena helposti ahmiminen ja entistä suurempi itseinho.

      Toinen dieettiisi liittyvä ilmiö on se, että syöt omat lihaksesi. Ihan turha tuijottaa vaa'an lukemia, kun se, mitä lähtee, on lihakset. Sen jälkeen energian kulutus on entistä alemmalla tasolla. Et jaksa kovin pitkään huonolla syömisellä. Sen jälkeen joko ahmit tai sairastut. Jossain vaiheessa kuukautisesi jäävät pois (siihen riittää elimistön stressitila, vaikka rasvakudosta olisi vielä riittävästi, nälkiintyminen on stressi keholle ja mielelle). Kuukautisten puuttuessa menetät luukudosta, eli jossain vaiheessa seurauksena on osteoporoosi. Hormonien puute laskee myös mielialaa.

      Tällä hetkellä kärsit todennäköisesti sekä kalsiumin että raudan puutteesta, B-vitamiinien puutteesta, rasvojen puutteesta (tarvitaan mm. rasvaliukoisten vitamiinien imeytymiseen että hormonien rakennusaineeksi), rasvaliukoisten vitamiinien puutteesta (D ja A). Tuhoat elimistöäsi.

      Kehokin muokkautuu vielä teini-iän jälkeen, eikä välttämättä huonompaan suuntaan. Nyt ei ole oikea aika pelleillä syömisen kanssa, pilaat terveytesi ja tulevaisuutesi. Mene terkkarin puheille. Terveellisellä perusruualla voit kiinteyttää kehoasi ja lisätä lihasmassaa. Nyt toimit nurinkurisesti. No, tajuat asian ehkä vuosikymmeniä myöhemmin.

    • Pissisxx

      Mä oon 16 v ja painan 41 kg (165 cm) ja jatkan laihduttamista, tavoite on 35-38 kg. Must kroppa näyttää aina vaan paremmalta mitä laihempi on. Sopii hyvin kaikki kireet pillifarkut yms..

      • kuun.valoa2

        pissisxx ja outolintu2015 suosittelen kummankin lopettavan laihdutuksen se ei näytä olevan terveellistä. outolintu2015 kannattaa syödä terveellisesti ja enemmän kuin vain pari porkkanaa. pissiszz ymmärrän kyllä että laiha näyttää mielestäsi paremmalta, niin se näytti minustakin mutta sitten minun laihduttaminen karkasi käsistä, enkä toivo samaa kohtaloa sinulle itse 52kg ja oon 169cm joku sanoo että minä olen edelleen alipainoinen mutta ainakin olen terve. entäs sitten sinä olet minua vuoden vanhempi ja haluat painaa melkein puolet minua vähemmän, tuota menoa jos jatkat laihdutusta luultavasti sairastut syömishäiriötä. joten yrittäkää liikkua ja syödä terveellisesti niin pysytte normaali painoisina.


    • ElämäänKyllästynytLäski

      C'moon... Mäkin oon 13v. 163cm 42kg (?). Mut joo. Laihtuminen ei saa sua onnelliseks tiiän sen jo puolen vuoden ja kuusi kiloa kevyempänä. Mieti sitten ku oot tässä kun mä onneton koska haluut vaan laihtuu lisää ja lisää. Ajattelet ettei sulla oo ketään, ei ketään jolle oot se tärkein, kukaan ei rakasta sua. Mut se ei oo noin. Joka toinen yö itken itseni uneen koska ajattelen noin. Tää on helvetti, mut kun oot tässä ei pysty enää lopettaa. Haluis kertoo kaikille et ei jaksa näit ajatuksii enää. No mikä sit estää? No se et haluu laihtuu. Joten herää ja käänny takaisin valoon tarpeeks ajoissa!! Älä tee elämästäs helvettiä. PISTE.

      • Pissiisxxx

        Juu mut mä oon ollu jo pari vuotta sillei et mulla ei mieles muuta ku seksi. Haluun olla tosi irstaa näkönen lutka ja iha pilli. Haluun aiva vitusti tatskoi ja joku intohimo o saada niitä naamaa. Mul nyt vaa naama täynnä rautaa. Käytän farkkui jotka o jäätävän kireet, ku ei oo yhtää stretsii..


    • K1A

      Olen samanikäinen 170 cm ja 50 kg.

    • Likeyourselfasuare

      Voi pienet. Olen 15, 176cm pitkä ja painan 65 kiloa. Olen TOSI ylpeä kropastani, vaikka rasvaa löytyy. Silti pääasiassa lihasta. Seiskaluokalla ajauduin anoreksiakierteeseen, ettekä usko kuinka vaikeaa oli päästä pois. ÄLKÄÄ LOPETTAKO SYÖMISTÄ. ANOREKSIA ON PAHASTA, OIKEESTI

    • Senappi

      Täällä 17-vuotias nainen anoreksian kanssa kamppaileva.

      Tuo vaihe, jossa laihdutus on VIELÄ kivaa, on se petollisin ja paskamaisin. Sillä on ihan nimikin, ja sitä kutsutaan kuherrusvaiheeksi. Vielä se tuntuu hauskalta ja ihanalta, kaikki tuntuu menevän hyvin ja homma on hallinnassa. Mutta se ei kestä kauaa. Se vaihe muuttuu. Sairaus vetää sut yhä syvemmälle, etkä pääse enää pois. Siinä vaiheessa tajuat, mitä on tapahtunut. SINÄ et enää hallitse tilannetta, vaan se kierre ja kontrolli hallitsee SINUA.

      Tämä on todella petollinen häiriö. Laihdutin itseni sairaalakuntoon asti, olin hengenvaarassa. Siinä ei ole silloin mitään ihanaa. Se ihanuus mitä koettelee nyt, muuttuu pelkäksi helvetiksi, aivan satavarmasti.

      Älkää siis edes aloittako, ja jos teillä on ajatuksia, että haluaisitte laihtua ja laihtua, hakekaa apua!

    • Minä.unicorn

      Jos et ole tottunut syömään vähän ruokaa ei kannata aloittaa niin nopeasti diettiä. Voisit vaikka viikon sisällä mennä hiljalleen tuohon ruokavalioon. Jos aloitat tuon noin äkkiä kehosi voi mennä säästöliekille jolloin yleensä ei kilot tipu. Muista juoda myös paljon vettä sillä se auttaa laihtumaan TOSI nopeasti!

    • Rakastananoreksiaa

      Nopein tapa on olla syömättä ja juoda toosi paljon vettä tyylii 3litraa päivässä. Sillon se vesi vaa kulkee elimistön läpi tulee meinaa heti ulos. Eli pitää vaa juoda vitusti vettä ja sit sun täytyy khyl olla melki koko aja kusel mut toimii laihduin viikossa 6 kiloo sillä tavalla

      • ymmärtävääihmistäkaipaan

        aijon niin testaa


    • ymmärtävääihmistäkaipaan

      Minä olen 12v ja olen myöskin päättänyt alkaa laihuttamaan,koska en kestä tätä tunnetta ja joka päivästä itkua,kun oon niin läski.. mun poikaystäväkin on aika laiha ja haluun itsekkin olla,mutta kukaan ei ymmärrä mua

    • ptepp

      Voi rakkaat pienet lapsoset! Nyt nakatkaa nuo "kaks porkkanaa ja omena per päivä"-dieetit nurkkaan ja kuunnelkaa! Elikkäs, syökää ihan normi ruokaa: paljon marjoja,kasviksia,hedelmiä! Ja siis niitä saa syödä ihan huoletta mielinmäärin! Sitten kans kana ja kala on hyviä ruokia joilla pysyy hoikkana ja terveenä, rasvaton maitorahka, rasvaton raejuusto,kananmunat (keitetyt ja paistetut) ja puuro:) sitten päästään seuraavaan asiaan eli liikunta : aloittakaa joku uusi harrastus tai sitten liikkukaa ihan itseksenne. Käykää vähintään 20min kävelyllä ja tanssikaa ja pomppikaa ympäri omaa huonetta (tosi hauskaa ja helppoa painon pudotusta!) Elikkä voitte pudottaa painoa terveellisesti syömällä ja liikkumalla. Muistakaa syödä tarpeeks(ei liian vähän) !:)

    • Löysinpäs! Eli hei, ap täällä. Kiitos vastauksista. En onneksi koskaan jatkanut tota erittäin typerää dieettiä. Nyt siis olen viidentoista, kärsin tosin ahdistuneisuudesta mutta olen aika sinut kroppani kanssa. Olisi mukava jatkaa keskustelua pitkän tauon jälkeen! :)

    • Anonyymi

      Etsin tän keskustelun taas uudestaan vielä vuosienkin jälkeen. Muistot tuolta ajalta on todella sumussa. Kaipa se on niin, että voin jo silloin todella huonosti, niin voi ainakin päätellä tosta kovasta halusta laihtua jo tuolloin. Oon siis ap, nyt 17v! Sairastuin anoreksiaan puolitoista vuotta sitten. Luultavasti kyllä jo silloin vuonna 2015, mutta diagnoosin sain 2018 alkuvuodesta.
      Kasvoin mä tosta tosiaan sen 3cm XD ja laihduin 18kg. Tuli tää keskustelu yht äkkiä mieleen, koska oon päättänyt etten voi enää syödä. En saa. En jaksa tätä tuskaa enää hetkeäkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe