ypöyksin viisikymppisenä

Puolikas14

Olen hiljattain eronnut pitkästä liitosta, jossa olin yksin ja yksinhuoltaja, vaikka toinen asuikin saman katon alla suurimman osan ajasta vaikka paljon oli poissa jopa kuukausia kerrallaan. Yhteisiä ystäviä ei ollut, vain hänen ystäviään, ja nyt olen täydellisen yksin lapsineni, ilman ketään aikuista, jolle voisi jutella asioista ja jonka kanssa voisi tehdä jotain yhdessä kuten käydä elokuvissa tai lenkillä tms. Kun ex oli vielä olemassa elämässäni en tätä yksinäisyyttä samalla tavalla huomannut kun keskityin kärsimään kamalasta yksinäisyydestä parisuhteessa, häpesin yksinäisyyttäni ja ihmettelin yhdessä olevia ja tekeviä pariskuntia, oman liiton aikana oli mahdotonta seurustella muitten kanssa aiempien ystävien etäännyttyä jo vuosikausia sitten. Miten ihmeessä pääsen tästä yksinäisyydestä? Tuntuu että olen jäänyt kaikesta jälkeen ja ulkopuolelle, minulla ei ole muuta kuin lapset ja työ, kukaan ei minua muista ei viisikymppisinä eikä minua kutsuta ikinä mihinkään eikä Facebookissa, on kuin minua ei olisi olemassakaan. Tiedän, minun täytyy olla ikävä ihminen, mutta silti...Haluaisin tutustua muihin ihmisiin, en tanssi enkä käy baareissa, en osaa olla vain ystävä miesten kanssa vaikka viihdyn miesten seurassa paljon pelkkää naisseuraa paremmin. Miten onnistuisin sosiaalistumaan vuosien vuosien tauon jälkeen?

6

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinäinen-mies

      Et ole ollut yksinäinen. Nainen saa kyllä seuraa aina kun menee baariin ta ulos. Minä olen ollut yksin kymmeniä vuosia ilman kavereita tai rakkautta.

      • Puolikas14

        Niinpä et voi edes aavistaa, mitä on olla yhdessä yksin, henkisesti totaalisen yksin. Baarista saamme seuraa vaikka toisistamme, minä ja sinä, mutta nyt ei olekaan siitä kysymys vaan nimenomaan siitä, mitä sinäkin tunnut kaipaavan!


      • Emmalilli

        Hei söpöliini (yksinäinen-mies) mitäs jos lähdettäisiin tahoillamme mukaan vapaaehtoistyöhön pakolaisten hyväksi? Ei oltaisi yksin, tunnettaisiin itsemme tärkeäksi, tutustuttaisiin uusiin ihmisiin... Valitettavasti tämä ei taida sopia puolikkaalle lapselliselle jos sitten lapset eivät ole jo kovin isoja...


      • Lapsellinentalouskone
        Puolikas14 kirjoitti:

        Niinpä et voi edes aavistaa, mitä on olla yhdessä yksin, henkisesti totaalisen yksin. Baarista saamme seuraa vaikka toisistamme, minä ja sinä, mutta nyt ei olekaan siitä kysymys vaan nimenomaan siitä, mitä sinäkin tunnut kaipaavan!

        Itse myös kokeneena parisuhteessa tuon yksinäisyyden. Mies aina työssä työntekijänä pitkiä päiviä samalla paikkakunnalla ja uskoin että yhteisen hyvän vuoksi tässä venytään. Oli vain perhe jota huoltaa ja miehellä satunnaisia kavereita, itse kun ehdotti jotain niin sai tyrmäävän kiellon että tässä kaikennäköisiin kissanristiäsiin jaksa lähteä kun raataa niin paljon. Näin jälkikäteen ajateltuna, miksi ei ymmärtänyt aiemmin? Olinko sinisilmänen blondi jota oli mukava kusta linssiin? Miksi ihmeessä vaivautui edes kotiin, kun se oli niin vastenmielinen paikka? Erohan oli tietenkin minun syy. Kamala ihminen kun ei yhteistä perhettä halunnut pitää kasassa. On se kumma kun akoille mikään ei riitä.

        Yrittänyt löytää juttukaveria / ystävää mutta outohan sitä on kun eronnut ja ehkä pelottavakin, vie vielä hyvän miehen vaimon viereltä. Ihan niinkuin tuon kokemuksen jälkeen sitä edes uskoo siihen että joku mies voisi oikeasti jakaa aikaansa yhdessäoloon jotta ihan puhe, shoppailu, kävely, yms nais seuraa kaivannut. Mutta mistä? Baari ei houkuta, tanssia en osaa, kirjastossa ei saa puhua, en harrasta neulomista, koiraa en hanki ja nyttemmin paljon puhuttu vapaaehtoistyö: eronnut 45v nainen siellä kaikken nuorten pakolaismiesten keskuudessa: osaan jo kuvitella puheet jotka siitäkin seuraisi, ihmiset on niin ilkeitä.
        Kansalaisopistoakin yritin, mutta ei, ihmiset tulivat sinne pareittain eikä siihen duoon otettu ulkopuolisia. Jotta mikä neuvoksi?


    • JeesusAuttaa_

      Jeesus on hyvää seuraa :) rukoile häntä, niin hän auttaa. Ala käydä kirkossa vaikka kerran kuussakin, niin huomaat miten olisi paranee.

      • 18624

        Apu se on placebo efektikin kai.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe