Verkot länsiväylän sillan alla

Verkkokriittinen

Kukakohan on se toisista piittaamaton verkkokalastaja, joka pitää verkkojaan Helsingissä Länsiväylän alta kulkevan veneväylän kupeessa? Karttaan piirretystä väyläviivasta on noin 5 metriä verkoille, eli selkeästi laittoman puolella mennään. Eikö niitä kaloja muualta saa? Siinä on ympärillä kilometritolkulla vettä, joka on selkeästi kaikkien väyläalueiden ulkopuolella.

Tiedän, että tästä alkaa lakia ymmärtämättömien vääntö moisen oikeutuksesta. Mutta: LAITTAISIT EDES NE LAIN EDELLYTTÄMÄT HEIJASTIMET SIIHEN VERKKOOSI !!! Nyt verkkoa on todella vaikea havaita pimeällä, kun siinä on mustat (!!!) liput eikä heijastimia.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • andjusticeforall

      Mikset tekisi asiasta rikosilmoitusta. Käy kätevästi netissä ja sulla on jo ilmeisesti lainkohdat valmiiksi katsottuna, mitä ko. paikassa rikotaan.

      • vanhaketjuylös

        Sillähän on ollu nää lainkohdat selvillä aiempinakin vuosina. Sama virsi taas. Ei ilmeisesti mahdu siitä menemään vaikka muut mahtuukin. Aloittaja ei ole ilmiselvästikään huomannut että kalastaja ei lue tätä palstaa tai välitä aloittajan vinkumisesta.


      • TuskinSuomalainen
        vanhaketjuylös kirjoitti:

        Sillähän on ollu nää lainkohdat selvillä aiempinakin vuosina. Sama virsi taas. Ei ilmeisesti mahdu siitä menemään vaikka muut mahtuukin. Aloittaja ei ole ilmiselvästikään huomannut että kalastaja ei lue tätä palstaa tai välitä aloittajan vinkumisesta.

        Kalastaja tuskin osaa edes lukea suomenkieltä...


      • Verkkokriittinen
        vanhaketjuylös kirjoitti:

        Sillähän on ollu nää lainkohdat selvillä aiempinakin vuosina. Sama virsi taas. Ei ilmeisesti mahdu siitä menemään vaikka muut mahtuukin. Aloittaja ei ole ilmiselvästikään huomannut että kalastaja ei lue tätä palstaa tai välitä aloittajan vinkumisesta.

        'Sama virsi taas', 'ei mahdu menemään' ja 'aloittajan vinkuminen' :D

        Jaksoit kuitenkin tuon verran kommentoida, kiitos panoksestasi.


    • verkkokalastaja.com

      Mikä on ongelmasi? Saahan ne verkot laittaa vaikka väylälle, jos ovat oikein merkitty ja riittävän syvällä. Kalastajan saa selville numeroiduista verkonmerkeistä.

      • Verkkokriittinen

        Niin, kuten tuossa mainitsin, niin kyseinen verkko ei ole merkitty oikein ainakaan sikäli, että siinä ei ole mitään heijastimia/valoja ja se on näin ollen varsin vaikea havaita pimeällä. Ja muutenkin ohjeita verkkojen sijoittamisesta voi opiskella täältä vaikkapa kohdasta 3.2: http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf5/mkl_2008-8_vaylat_ja_kalastus.pdf

        Ja eipä nytkään ole tyypillisesti mitään ongelmaa edes pimeällä kun vaan muistaa missä verkot on. Jos kuitenkin liikkeellä on muitakin veneitä voi silloim yhtäkkiä tulla mielenkiintoisia tilanteita kun käytännössä väylällä on useita kymmeniä metrejä pitkä verkko.

        Mutta ymmärrän, että tämä kaikki on täysin hyödytöntä, sillä ilmeisesti joillekin on todella tärkeää laittaa niitä verkkoja juuri sinne minne halutaan. Ja turhaa tietysti erityisesti myös siitä syystä, että verkkojen asettaja tuskin lukee tätä keskustelua.

        Mihinkään 112:een ei todellakaan viitsi soittaa puhumattakaan mistään rikosilmoituksista. Ei tässä mitään rangaistusvaatimuksia olla esittämässä, hiukan harkintaa verkkojen sijoittamisessa tai edes merkitsemisessä riittäisi :)

        No joo, se minun puolesta siitä, erinomaista syksyn jatkoa kaikille, mukaanlukien verkkokalastajat.


    • 10-14

      Aina kun noita väylän lähellekään laitettuja verkkoja osuu eteen, tekisi mieli pysähtyä pätkimään puukolla kaikki kohot irti. Mutta ei se ole hyvä luonnon kannalta, että verkkoja pohjaan jää, joten enpä viitsi.

    • Arvostuskysymys

      Jos väylän lähellä on verkko, siitä voi aiheutua vaaraa. Jos verkkoon ajaa, se voi vaurioittaa potkuria ja vetolaitetta.

      On jokaisen oman pururadan varassa miten asiaan itse suhtautuu. Minua voisi harmittaa.

      • VerkkoKalastaja

        Onko se verkko nyt väylällä vai ei?

        Jos ei ole, lopettakaa turhasta vinkuminen.

        Luultavasti on puhe minun verkostani, ja se ei todellakaan ole millään väylällä.


      • typerää.silti

        Jos on kiinni väylän reunassa, ei kannata sinunkaan vinkua, jos joku siihen on ajanut ja verkkosi päreiksi pannut. Niin käy ennemmin tai myöhemmin.


      • siitävaanväylällä
        VerkkoKalastaja kirjoitti:

        Onko se verkko nyt väylällä vai ei?

        Jos ei ole, lopettakaa turhasta vinkuminen.

        Luultavasti on puhe minun verkostani, ja se ei todellakaan ole millään väylällä.

        Minun veneessäni on sekä potkurissa että kalaraudassa leikkurit...


      • EiPitäisOllaVaikeeta
        VerkkoKalastaja kirjoitti:

        Onko se verkko nyt väylällä vai ei?

        Jos ei ole, lopettakaa turhasta vinkuminen.

        Luultavasti on puhe minun verkostani, ja se ei todellakaan ole millään väylällä.

        Ihan sama kenen verkko.
        Ehkä on väylällä, ehkä ei. Väylä on leveämpi kuin keskiviiva. Veneellä pitäisi kulkea väylän oikeassa laidassa myös yksin ollessaan.
        Voisi ajatella, että tilan pitäisi riittää kohtaamiseen ja veneiden välisen etäisyyden olisi hyvä olla mieluummin metrejä kuin senttejä.

        Silta-aukon luona uskaltaisin väittää, että väylä on niin leveä kuin siihen vettä mahtuu eli tolppien väliin ei pidä mitään laittaa eikä tietenkään niiden eteen tai taakse samalla leveydellä.

        Kyseessä on ilmeisesti Lauttasaaren silta, koska se on ainoa, joka on Helsingissä ja ainoa, jonka alta menee merkitty väylä. Mielestäni siellä on hyvin tilaa verkolle tai parille, kunhan jättää väyläksi merkityn tolppavälin vapaaksi.


      • Verkkokriittinen
        VerkkoKalastaja kirjoitti:

        Onko se verkko nyt väylällä vai ei?

        Jos ei ole, lopettakaa turhasta vinkuminen.

        Luultavasti on puhe minun verkostani, ja se ei todellakaan ole millään väylällä.

        Verkon pää on noin 5 metriä väylän karttaan merkitystä keskiviivasta. Eli kyllä se on väylällä, siitä ei ole mitään epäselvyyttä. Se on täysin selvää kun katsoo karttaa.

        Mahtavaa jos kyseessä tosiaan on sinun verkko :)


      • Uhvuhvuhvuhvuhv

        Oli.....


    • ytuh78

      Ta tassorna bort, det är mit

    • PuuhunRoikkumaan

      Yleisen turvallisuuden vuoksi tuollainen väylällä oleva miinaverkko on siirrettävä heti pois. Veteen jättäminen voidaan rinnastaa heitteillejättöön. Sen voi viedä vaikka maihin kiepille sitomalla.

    • Näinkinonnistuu

      Jonkun verkot oli minun potkurissa kun nostin veneen ylös, ei tosin hidastanut menoa lainkaan.

    • jos.osaat

      Mitä se sua haittaa aja väylällä.

      • jos.osaat.itse

        Ota selvää miten väylä määritellään, jos osaat. Se ei ole nimittäin vain viiva vedessä.


    • kwerf3433333

      Lasket ankkurin verkkojen kohdalla ja sitten hanaaaaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe