Kannattaa miettiä mitä julkaisee SoMe:ssa

secondhunter

Tällainen juttu voi olle jahtimiesten mieleen, mutta itse olen sitä mieltä, ettei pitäisi kovin paljon julkisesti korostella sitä, että ampuja on suorastaan vielä lapsi. Tällainen uutisointi herättää joissain ihmisissä hyvinkin ristiriitasia ajatuksia ja voi vaikuttaa hyvin negatiivisesti metsästäjien imagoon lastensuojelullisesti.
Kuten noista kommenteista näkyy. Monen mielestä aikuinen joka antaa hirvikaliiperin aseen lapsen käteen tappamistarkoitukseen tekee huonon asian jopa suorastaan rikollisen. Vaikka se alan harrastajille olisikin perinteiden jatkamista.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015093020441668_uu.shtml

20

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petollinen

      Oksettava juttu ja tuollaisella asialla vielä leveillään. Eläinmurhaajalla!

    • Eipä tuo kovin nuori edes ollu ku nuorimmat on alle kymmenvuotiaita ollu, olisko nuorin ollu peräti 7. Se on jo kyllä aika nuori jo munki mielestä...

    • Itkutuli

      Oksettavaa touhua, vanhemmat täysin kyvyttömiä ajattelemaan, kun
      lapsen annetaan tappaa.
      Iltalehti paska kun kehuu noita lapsimurhaajia.

      • ihköbn52k

        Tappamisen taito on aivan lähitulevaisuudessa erittäin tarpeellinen!


      • Väinötön

        Poika on ihan sairas, kun haluaa tappaa.


    • Prkleet

      Hirvenmetsästys on vanhojen tyhmien ukkojen touhua,
      eivät pysty ajattelemaan mitään! Mutta että 13-vuotias tappaa
      kaksi kaunista eläintä, äidin ja lapsen on jo suorastaan kuvottavaa
      ja vanhempien älynpuutteesta kertovaa.

    • wedfgtyh

      Mutta on tommonen hirvikin aika mahdoton syödä elävältä.

      • jknhopkiop52pijk

        Ja se vasta sairasta ja kuvottavaa on!!


      • t6fjdowndijcturgihg

        Elävältäsyönnillä voipi joutua myös tiilenpäitä laskemaan.


    • Hirvi_poika

      Kyllä minä jo sen Väinön hirvikaato -uutisen otsikosta päättelin (ihan itse) että siellä taitaa olla jo väh. toista sataa kommenttia kuinka hirveää on kun lapselle on ase annettu ja kasvatus on mennyt pieleen yms. Nopeimmat on jo vrm kerenneet sosiaaliviranomaisille soitella tästä kaameasta laittomuudesta. Ainakin omalla kohdalla se varsinainen "tappamisen ilo" on viimeinen asia minkä metsästyksessä koen!

      • Leppismarkku

        Mitä horiset! Ei sinne kukaan metsästäjä mene kuin hullu tappamisen kiilto
        silmissä. Sairasta porukkaa. Tunnen muutaman, eikä yksikään edes syö sitä
        lihaa, lahjoittelee naapureille.


      • Hirvi_poika

        Toivon tosiaan että vitsailet leppismarkku :D


    • Latailija

      Väinö tulee tuskin grillijonossa huutelemaan tappavansa jokun, tai muuten rähjäämään kylillä. Menee hyvältä, ja vastuuntuntoa kasvattavalta harrastukselta pohjapois.

      • Pekkavaan

        Niin mitä ne siellä oppii muuta kuin tappamista.
        On onnetonta touhua, lapsikin viedään mukaan
        noin kamalaan touhuun.


      • hirvenkaataja
        Pekkavaan kirjoitti:

        Niin mitä ne siellä oppii muuta kuin tappamista.
        On onnetonta touhua, lapsikin viedään mukaan
        noin kamalaan touhuun.

        Luonnon kunnioitusta, hoitoa ja kauneutta? Jäljestystaitoja? Selviytymistaitoja? hmm.. siinä on muutama esimerkki mitä muuta ne siellä oppii :)


      • silverwolf
        Pekkavaan kirjoitti:

        Niin mitä ne siellä oppii muuta kuin tappamista.
        On onnetonta touhua, lapsikin viedään mukaan
        noin kamalaan touhuun.

        Pekkavaan, IIIKKKKK!!!!

        Kannataa sun pysyä siellä kellarissa piilossa pahaa maailmaa ;)


    • Sarvipääjahtaaja

      Mut vietiin hirvimettäl jo 13-vuotiaana ja 14-vuotiaana olin jo ase sylissä odottamassa pusikoissa sarvipäitä. Olin mukana kaikessa toiminnassa suolistuksesta nylkemiseen ja lihojen palotteluun. Mielestäni musta on kasvanut ihan tervejärkinen ihminen. (Ehkä jopa tervejärkisempi kuin monesta muusta kaupungissa kasvaneista)

    • hirvenkaataja

      itekkin olen jo monia hirviä ampunut vaikka reilusti alle 18 olen. ja järkee taitaa olla paaaljon enemmän kuin monella luonnonsuojelialla. minusta metsästys on terveellinen harrastus.

    • tyttö-9494

      Minut vietiin myös hirvimetsälle 13 vuotiaana ja sain seurata kuinka hirviä ammuttiin ja nyljettiin ja minut laitettiin ampumaan hirvikin ja siitä koko jutusta on jäänyt mulle sellaiset traumat että en selviytynyt kunnolla koulusta ja nyt yli kaksikymppisenä olen jo eläkkeellä mielenterveyssyistä ja näen edelleen unia riekaleiksi ammutuista hirvistä jotka huutaa kamalasti ja veri syöksyy kaulasta.

      • jääkaappisulaa

        Eiks oo kamalaa kuulla hirven huutavan "onks Viljoo näkyny"
        Nykyään viljapelloissa leikataan huonokuntoisetkin tähkät poies.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe